Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Bronckhorst onder de indruk: ‘Dat gaat internationaal opvallen’

Laatste update:

Dankzij een 3-0 overwinning op Willem II plaatste Feyenoord zich afgelopen woensdag voor de finale van de KNVB Beker. Het openingsdoelpunt kwam op naam van Steven Berghuis, die een uitstekend seizoen doormaakt. Met zeventien doelpunten en twaalf assists in de alle competities trekt de vleugelaanvaller aandacht vanuit het buitenland, zo voorspelt trainer Giovanni van Bronckhorst.

“Dat gaat internationaal opvallen. Die spelers staan in de picture. De manier waarop hij speelt en scoort, is iets wat een team iets extra's geeft. Dat laat Berghuis bij ons zien. Ik weet niet welke stap hij kan maken”, wordt Van Bronckhorst gedurende de wekelijkse persconferentie geciteerd door RTV Rijnmond en het Algemeen Dagblad. De oefenmeester is blij dat zijn ploeg erin geslaagd is om de finale van de KNVB Beker te bereiken, maar hij geeft toe dat de prestaties in de Eredivisie niet naar behoren zijn dit seizoen.

“Dat hoort niet bij Feyenoord. Daarentegen staan we in de finale van de beker. We zijn blij dat we een prijs kunnen pakken. Maar we beseffen ook dat het niet goed is in de competitie. Het interesseert me niet dat we de slechtst presterende landskampioen van Nederland zijn”, concludeert de oefenmeester, die van mening is dat zijn ploeg niet constant genoeg is. Van Bronckhorst is wel te spreken over Tonny Vilhena. “Men zei dat hij geen scorend vermogen heeft, maar dat heeft Vilhena de laatste maanden omhoog gekrikt.”

Nicolai Jörgensen lijkt sinds de winterstop hopeloos uit vorm en Van Bronckhorst ziet dat de Deense topschutter worstelt. “Hij is zoekende, maar hij stopt er heel veel energie in. Op het trainingsveld en in de wedstrijden. Alleen gaat het bij een spits vooral om scoren. Ik hoop dat hij er eerdaags weer eentje maakt om dat vertrouwen terug te krijgen”, aldus Van Bronckhorst. Zijn ploeg neemt het komende zaterdag op tegen NAC Breda en het meespelen van Karim El Ahmadi is twijfelachtig. Robin van Persie is wel beschikbaar voor het treffen in het Rat Verlegh Stadion.

Denk jij dat Feyenoord de KNVB Beker wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Berguis is idd erg lekker bezig alleen naar mijn mening te vaak geforceerd op zoek naar een doelpunt. Als hij wat meer op gevoel zou spelen gaat alles veel soepeler

Berghuis heeft een geweldig seizoen, hij heeft een goede dribbel, goede actie, goede pass en een goed schot. Het enige wat ik echt jammer vind, is dat hij als buitenspelen toch niet heel snel is. Erg productief, maar met snelheid zou hij een nog completere buitenspelen zijn.

2 maart 2018 om 15:33

Ik denk dat dit wel zo’n beetje zijn niveau is. Misschien nog een keer een middenmoter in Spanje, maar in Engeland redde hij het duidelijk niet.

2 maart 2018 om 15:44

Toen was hij wel een stuk jonger en nu heeft hij zich meer ontwikkeld. Hij zou het nu wel beter doen dan toen. Een topspeler zie ik niet in hem, maar wel bruikbaar bij een middenmoter.

Berghuis is lekker bezig, ik denk alleen dat buitenlandse clubs toch hun bedenkingen over hem zullen hebben. De beste man is bij Watford goed mislukt, waardoor ik hem niet meer naar de Premier League zie gaan. Vergelijkbare situatie met Luuk de Jong: in het buitenland mislukt, goede speler voor de eredivisie. Ik verwacht geen torenhoge transfersom voor Steven.

2 maart 2018 om 14:46

Weer iemand die niet op de hoogte is, was volgens mij een trainerswissel die met een andere opstelling speelde wat Berghuis zijn positie liet vervallen...

2 maart 2018 om 15:16

Maar als hij goed genoeg was zal toch wel een andere positie voor hem gevonden zijn? Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trainer een waardevolle speler niet gebruikt. En anders had hij toch wel in Engeland bij een andere club terecht gekund als hij voldoende kwaliteit had? Maar nee, hij is op hangende pootjes terug naar Nederland gekomen, waar hij in een B-competitie wel mee kan komen.

2 maart 2018 om 15:48

Waar kun je buitenspelers kwijt dan wanneer je geen 4-3-3 speelt? Zo vallen spelers vaker buiten de boot wanneer een andere trainer voor een andere tactiek kiezen. Bij Ajax speelde Tete ook niet omdat een trainer voor een andere tactiek koos en Tete speelt bij een betere club nu veel meer. Dus het komt echt wel vaker voor dat trainers niet voor een bepaalde speler kiest als hij niet in de tactiek past. De nieuwe trainer had niet om berghuis gevraagd.

2 maart 2018 om 21:09

Een buitenspeler kan ook prima aan de buitenkant van een 4 mansmiddenveld spelen dus als hij voldoende kwaliteit heeft is er altijd een oplossing.

2 maart 2018 om 22:02

Als die buitenspeler voldoende verdedigende kwaliteiten heeft wel ja. Berghuis heeft dat duidelijk niet. Berghuis heeft ook weinig diepgang in zn spel, die kan er beter al staan dan er komen, dus heb je bij een 442 niet veel aan hem

Als reactie op de poll: ik denk dat Feyenoord geen kans maakt tegen dit AZ. Ze hebben dan nog geluk dat ze in Rotterdam spelen, wat ik overigens nog steeds vreemd vind want een bekerfinale zou toch op neutraal terrein gespeeld moeten worden. En mocht Feyenoord die wedstrijd verliezen, denk ik toch echt dat het eind voor Van Bronckhorst is.

Berghuis doet het inderdaad aardig, maar ik zie hem toch niet echt schitteren in een van de vier grote competities. Goede eredivisiespeler wel, en daar is natuurlijk ook niets mis mee.

2 maart 2018 om 14:48

Kan je niet vergelijken, mensen staren zich blind op de wedstrijd tegen PSV waar Feyenoord speelde tegen PSV dat moest en zou winnen, waar Feyenoord voor haast niets speelt...

Feyenoord in de finale kan je dan ook niet vergelijken met een competitie wedstrijd, en als AZ moeite heeft met een top 3 ploeg is het Feyenoord. Ik zeg niet dat we AZ even oprollen maar andersom gaat dat sowieso niet zomaar gebeuren.

2 maart 2018 om 15:18

@fron010

Ben het met je eens. Bekerwedstrijden staan op zich en kan je niet vergelijken met competitie wedstrijden. Daarnaast denk ik dat Feyenoord de beker moet winnen, om nog iets van het seizoen te maken. Denk dat AZ daarintegen al een geslaagd seizoen heeft (3rde, beker finale), alhoewel het winnen van de beker voor AZ natuurlijk wel iets meer glans geeft. Maar de "moeten" factor zal bij Feyenoord een stuk hoger zijn.

2 maart 2018 om 15:57

Ja, en juist dat 'moeten' heeft Feyenoord het over het algemeen moeilijk mee. Nee niet tegen Willem II, maar ik moet dat nog maar eens zien tegen AZ, die tegen die tijd de derde plaats denk ik niet meer zal afstaan (of wie weet staan ze dan wel tweede ). En AZ zonder druk en vrijuit voetballend tegen een Feyenoord dat echt moet... Maar goed het is de beker, en kan val alles gebeuren. Denk dat het wel een leuke finale zal worden!

2 maart 2018 om 16:07

Ze moesten toch tegen PSV winnen in de beker, en dat is toch ook gelukt?

2 maart 2018 om 16:25

Wat een onzin zeg abnormaal, alsof AZ het wel gelooft die beker. Die gaan er gewoon vol voor natuurlijk. Nog nooit een finalist gezien die geen druk voelde, je doet alsof AZ volgend jaar wel deze prijs even pakt. Dit is de enige prijs voor AZ die ze in lange tijd kunnen winnen, die voelen echt wel wat druk hoor.

2 maart 2018 om 16:26

Daar heb je gelijk in, Supportert!

2 maart 2018 om 16:27

Precies dat, mensen hebben blijkbaar een geheugen termijn van een paar weken. Als Feyenoord echt moet knallen dan verslaan ze gewoon een PSV in de beker, ik verwacht wel gewoon winst tegen AZ, wat je hier ook leest die hebben erg veel moeite tegen de hogere ploegen.

2 maart 2018 om 15:06

neutraal terrein is er alleen als er een nationaal stadion is.

2 maart 2018 om 15:10

Wat een rare reactie de finale is al jaren in Rotterdam. Berghuis moet mooi bij Feyenoord blijven

2 maart 2018 om 15:14

@gilau: Ik denk dat Feyenoord juist wel veel kans maakt. Ik vind AZ namelijk maar tegenvallen tegen de topclubs.

Wat betreft Gio vind ik je ook maar wat voorbarig. Ik denk juist dat Gio vorig jaar een uitmuntende prestatie heeft behaald. Mocht Feyenoord de beker verliezen, en ze eindigen op plek 3, dan heeft hij het gewoon prima gedaan hoor (niet uitstekend, maar gewoon prima). Pakt hij wel de beker, heeft hij toch gewoon een prijs gehaald dit seizoen.

2 maart 2018 om 15:15

Onvoorstelbaar dat je zoiets zo stellig zegt. De laatste jaren gaat AZ er behoorlijk vaak kansloos af met 4 of 5 tegengoals, het is voor mij als Feyenoorder een van de favoriete tegenstanders. Zelfs dit dramatische seizoen slachtte we AZ finaal af, en over twee maanden zijn we al bij voorbaat kansloos? Wat een onzin zeg.

Trouwens, Feyenoord is op papier de uitspelende ploeg in de finale, dus het thuisvoordeel is er ook niet helemaal. Bovendien moet het voor die spelers van AZ toch een geweldige ervaring zijn, een finale in de Kuip te spelen. Dat werkt ook motiverend.

2 maart 2018 om 15:34

In de laatste 7 duels tegen AZ heeft Feyenoord 25x gescoord en kregen ze er 9 tegen. Daarnaast ging maar 1 wedstrijd verloren.

2 maart 2018 om 15:39

Ja, ik heb het niet nagezocht, maar dat klopt wel met het idee dat ik van AZ heb. Het is uiteraard geen garantie, we zullen volle bak moeten gaan, maar doorgaans ligt AZ ons prima.

2 maart 2018 om 15:41

Ik zie Feyenoord ook als de grote favoriet. AZ weet haast nooit te winnen van de top 3.

2 maart 2018 om 16:05

Met het gevaar dat deze reactie wegens dubbel verwijderd wordt, wil ik hem toch nog een keer plaatsen. Jullie lijken er allemaal wel heel zeker van te zijn dat AZ geen kans heeft.

Ja, en juist dat 'moeten' heeft Feyenoord het over het algemeen moeilijk mee. Nee niet tegen Willem II, maar ik moet dat nog maar eens zien tegen AZ, die tegen die tijd de derde plaats denk ik niet meer zal afstaan (of wie weet staan ze dan wel tweede). En AZ zonder druk en vrijuit voetballend tegen een Feyenoord dat echt moet... Maar goed het is de beker, en kan val alles gebeuren. Denk dat het wel een leuke finale zal worden!

2 maart 2018 om 16:18

Niemand gaat ervan uit dat we zomaar even winnen gilau. Ik niet in ieder geval. Doorgaans verslaan we PSV ook in de Kuip, zondag zat dat er geen moment in. Maar als mensen zeggen dat we kansloos zijn tegen AZ, dat is wel het andere uiterste natuurlijk. Met alle respect voor AZ, maar ik denk dat ze tegen weinig teams er de laatste jaren zo hard afgaan als tegen Feyenoord.

2 maart 2018 om 15:32

Feyenoord won eerder dit jaar nog met 4-0 van AZ. Dus geen kans maken, lijkt me wat overdreven niet?

Feyenoord kan er overigens ook niets aan doen dat ze verreweg het mooiste stadion van Nederland hebben. Waar moet je die finale anders spelen.

2 maart 2018 om 15:36

- zou toch op neutraal terrein gespeeld moeten worden -

Helemaal mee eens. Dit is gewoon een groot voordeel voor Feyenoord. Ja de supporters zijn 50/50, maar het blijft toch in de Kuip.

Lijkt mij het eerlijkst als ze bijvoorbeeld het volgende doen:

- staat Feyenoord in de finale dan de finale in Eindhoven;
- Staat Ajax in de finale dan in Eindhoven (ivm supporters) of evt Rotterdam
- Staat PSV in de finale dan Rotterdam of Amsterdam.

Bij een nietszeggende prijs zoals de JC schaal hebben ze de ''traditie'' wel al gebroken. Maar bij een prijs waarbij je echt een EL ticket wint geven we een ploeg nog een thuisvoordeel? Lijkt me niet eerlijk voor in dit geval Az.

Overigens zijn veel Feyenoorders in mijn omgeving het hier ook wel mee eens dat het oneerlijk is en dat Feyenoord gewoon een voordeel heeft tov de andere ploegen.

2 maart 2018 om 16:09

Tja, ik vind het dubbel. Enerzijds snap ik de commentaren, maar aan de andere kant, Feyenoord zit niet in zijn eigen kleedkamer, speelt niet in het thuistenue, ze zijn de uitspelende ploeg op papier. Ze zijn bekend met het stadion, en de grasmat, maar of het verder nou zo enorm vele voordelen geeft? Ik vraag het me af. Bovendien is het natuurlijk het enige stadion met de allure voor een finale in Nederland in mijn ogen. Met alle respect voor het Philips stadion en de Arena, maar de Kuip is toch wel iets anders. Ik vind het een mooie traditie om deze in de Kuip te spelen.

2 maart 2018 om 16:20

In je eigen stadion + eigen grasmat is gewoon een voordeel. Aangezien het een betrouwbare omgeving is. Of het enorme voordelen zijn dat wil ik ook weer niet zeggen. Aangezien Ajax zich ook altijd als een vis in het water voelt in de Kuip.

Dat het de enige stadion is die de allure voor een finale heeft is een subjectieve mening die denk ik niet breed gedragen wordt ondanks dat veel mensen het wel de mooiste stadion vinden. Ik vind persoonlijk het Philips stadion en de Arena ook mooie stadions waar vooral bij toppers een heerlijke sfeer hangt.

Het is zeker een traditie om de bekerfinale in de Kuip te spelen. Het was ook een traditie om de JC Schaal in de Arena te spelen. Tradities mogen verbroken worden als mensen daar goede argumenten voor hebben. Wat mij betreft gaat de Knvb dit opnieuw beoordelen en laten ze eventueel de 18 clubs mee beslissen wat er in de toekomst gedaan moet worden met de finale van de Knvb beker.

Als de meerderheid van de clubs de traditie het belangrijkst vinden dan kan ik daar mee leven. Maar als de meerderheid het eerlijker vindt om het stadion aan te passen als Feyenoord zelf in de finale speelt dan moet men daar ook gehoor aan geven.

2 maart 2018 om 16:31

Inderdaad, hoe groot of klein het voordeel ook is, ik vind dat alleen schijn van een mogelijk voordeel al genoeg moet zijn om hier verandering in te brengen. Zo'n wedstrijd hoort gewoon zo neutraal mogelijk plaats te vinden.

2 maart 2018 om 16:32

Voor de jaren '90 speelden we de finale niet vast in de Kuip. Daar is toentertijd blijkbaar voor gekozen, ik weet niet wat toen de motivatie is geweest. Het zal zeker helpen voor Feyenoord, maar in principe zal elke voetballer blij worden van die grasmat, ook eentje die niet die kwaliteit gewend is.

Ik denk dat je misschien als Ajax de finale weer eens haalt moet uitwijken, dat was de laatste keer natuurlijk diep schandalig. Maar voor de rest, ik heb niet het idee dat andere clubs het graag veranderd zien worden. Die bussen waarmee de halve stad naar Rotterdam afreist, de sfeer, die imponerende shots. Maar goed, misschien hebben mensen uit Almelo, Groningen, Heerenveen of Utrecht andere ervaringen en zouden ze het wel graag veranderd willen zien.

Stel dat je nu de finale in Amsterdam zou afwerken, dan krijg je qua beveiliging een grote kostenpost. Misschien komen er wraakacties van idioten voor die bekerfinale PEC - Ajax van paar jaar terug. Niet handig misschien. Gaan we naar Eindhoven, moet je vanuit Alkmaar zeker 2 uur reizen en moeten de mensen vanuit Rotterdam ook minstens een uur reizen. Zit je in een kleiner stadion bovendien en komen er dus minder inkomsten binnen. En het stadion moet ook maar net vrij zijn dat weekend, staat niet om de week Guus Meeuwis daar te zingen?

2 maart 2018 om 16:40

De Kuip is jarenlang ook het grootste stadion van Nederland geweest. Dat zal ook een reden geweest zijn.

Wat mij betreft mag het best in de Kuip blijven, maar als Feyenoord zelf in de finale staat dat ze dan uitwijken naar Eindhoven.

2 maart 2018 om 16:50

Ik vraag me af hoe er door fans van buiten de top 3 tegenaan wordt gekeken. Of ze het vermijden van de schijn van onpartijdigheid het waard vinden om minstens 10.000 kaarten minder te verdelen te hebben.

2 maart 2018 om 17:42

Die vraag is voor mij persoonlijk erg makkelijk te beantwoorden.
Stel Feyenoord staat in de EL finale vs Arsenal.

Geef je de voorkeur dan aan:

A) Finale in het Emirates Stadium (stadion van Arsenal)
B) Finale op Stamford Bridge (stadion van Chelsea) en 20k kaarten minder.

Ik zou dus altijd voor B gaan omdat Arsenal dan niet thuis speelt en de kans dat mijn eigen ploeg wint is dan ietsjes groter is. Al is het maar 1% dan ga ik altijd voor die ene procent.

2 maart 2018 om 18:08

Het blijft natuurlijk een groot thuisvoordeel voor Feyenoord maar ik zie ook geen gemakkelijke oplossing.

Het mooist zou gewoon een nationaal stadion zijn met 70/80.000 zitplaatsen. Kan gebruikt worden voor de bekerfinale, JC-schaal, wedstrijden voor het Nederlands elftal, Nederlandse damesteam, concerten en eventueel andere sporten.

2 maart 2018 om 17:42

Als Feyenoord er echt vol in gaat komt het meestal wel goed zo als tegen PSV in de beker... Plus AZ doet het nooit echt goed tegen de grote drie

2 maart 2018 om 17:42

Als Feyenoord er echt vol in gaat komt het meestal wel goed zo als tegen PSV in de beker... Plus AZ doet het nooit echt goed tegen de grote drie

Zou mooi zijn wat gio beweert. Maar aangezien hij bij Watford het helemaal niet goed gedaan heeft, hij "al" 26 is en dus in principe nu op zijn best zal zijn, de eredivisie geen fluit voorstelt internationaal, laat staan de beker en hij in diezelfde niet gewaardeerde eredivisie 5e staat, vraag ik mij af of er echt veel belangstelling is of zal komen.

Zie in elk geval niet 1,2,3 een pot goud klaarstaan voor hem. Winst zou mooi zijn.
Wat dat betreft jammer dat hij bij Watford gefaald heeft en zelfs niet gescoord.
Had hij nog niet in het buitenland gezeten had hij wellicht meer interesse kunnen wekken. Nu weet ik het niet. Zou mooi zijn in elk geval

Het is inderdaad te hopen dat de buitenlandse clubs vooral naar de statistieken kijken en geen verdere verdiepingsslag maken. Dan zou je namelijk zien dat het in de wedstrijden met een hogere weerstand niet zo heel veel voorstelt. Voor de Eredivisie een van de betere spelers. Voor een buitenlandse competitie komt ie vooralsnog te kort.

2 maart 2018 om 14:46

Hij komt enorm tekort. Hij is traag. Als je fysiek niet de sterkste bent dan moet je snel zijn of explosief wil je uit de duels blijven als buitenspeler.
Hij doet het goed bij Feyenoord maar ik zou hem gelijk verkopen.

'dat hoort niet bij Feyenoord. Daarentegen staan we in de finale van de beker. We zijn blij dat we een prijs kunnen pakken. Maar we beseffen ons ook dat het niet goed is in de competitie. Het interesseert me niet dat we de slechtst presterende landskampioen van Nederland zijn'

als ik gio was geweest had ik dit toch compleet anders verwoord, toch zie ik hem dit telkens herhalen. ik vind dit nogmaals bevestigen dat hij echt een trainer van niks is.
hij beseft dat het niet goed is gegaan in de competitie, hij zou zich juist kapot moeten schamen

2 maart 2018 om 15:16

Tapia voor karim

Zoals de laatste jaren wel vaker blijkt, is het verschil tussen Nederland en de top competities erg groot. Berghuis is leuk voor Nederland maar komt te kort voor het buitenland. Kijk maar naar de laatste transfers... Tete Klaassen Riedewald Bazoer Van Ginkel Clasie Siem en Luuk de Jong Anita zijn niet eens subtop in Europa. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar ik ben bang dat berghuis daar niet toe zal behoren.

2 maart 2018 om 15:20

De laatste transfers? Waarom noem je dan Klaassen wel en Sanchez niet? Waarom noem je Clasie wel en Milik niet? Waarom noem je Van Ginkel wel en Cillessen niet? Waarom noem je Tete, Riedewald en Bazoer wel die bij Ajax niet meer aan de bak kwamen maar Traore en El Ghazi bijvoorbeeld niet, die wel succesvol zijn en ook geen garantie hadden bij Ajax in de basis. En als je zelfs met Anita gaat aankomen, noem dan ook even Eriksen, Alderweireld, Vertonghen en voor mijn part Suarez.

Je geeft een totaal scheef beeld.

2 maart 2018 om 15:29

Precies dit. Met hetzelfde gemak wordt Pelle aangehaald, die zogenaamd nergens scoorde buiten de eredivisie. Dat de beste man daarna de eerste spits van Italië werd wordt dan voor het gemak vergeten. Als De Roon en Hateboer het verrassend goed doen in het buitenland denken we niet, goh het valt wel mee met de eredivisie, nee dan denken we dat we talent niet meer herkennen. Vormer was bij België zonder twijfel een international geweest, maar dat erkennen we liever niet.

Dat Berghuis het niet redde bij Watford zegt niet zo veel over de kwaliteit van Berghuis, maar vooral veel over de speelstijl van Watford. Als je morgen Frenkie de Jong of Ziyech of zo bij een Championshipteam neerzet gaan ze ook finaal door het ijs, kan je ook concluderen dat de eredivisie niets voorstelt.

2 maart 2018 om 15:46

Pelle deed het gewoon goed bij Feyenoord maar het is wel een speler die een duidelijke kwaliteit had namelijk een goede positionering in de 16 en hij kon erg goed koppen. Pelle kreeg een vertrouwensboost bij Feyenoord en heeft die uiteindelijk door weten te trekken wat erg knap is. De Roon en Hateboer zijn echt niet heel veel beter dan jongens als Schone, Hendrix, Arias, Veltman, Vilhena etc. Vormer heeft het goed gedaan in de Belgische competitie hoor maar ook hier weer is hij beter dan jongens als van Ginkel, Propper, Wijnaldum, Klaassen, Fer etc. dan denk ik ook weer van niet.

Dat Berghuis het niet redde bij Watford zegt wel degelijk iets over zijn kwaliteiten daaruit bleek gewoon dat hij te weinig snelheid heeft en niet genoeg fysiek. Het buitenland voor een jongen als Berghuis is sowieso lastig en Engeland dat moet hij helemaal uit zijn hoofd zetten. Berghuis moet bij een team spelen dat het meeste balbezit speelt en waar hij veel op de helft van de tegenstander staat anders heb je niks aan hem maar het probleem is dat daar zijn kwaliteit misschien toch niet iets te laag is. Misschien zou hij het kunnen proberen bij een middenmoter in Spanje, Duitsland of Italie maar dat zijn meestal niet de clubs die een goed bedrag neerleggen.

2 maart 2018 om 16:16

Tja, ik denk dat een club als Watford meer heeft aan Bilal dan aan Berghuis, met Bilal kan je counteren. Snelheid heb je in de Nederlandse top in verhouding minder aan. Je kan wel heel hard rennen, maar als je op 10 meter van de achterlijn doorgaans de bal krijg, en de verdediging van de tegenstander staat op de eigen zestien, dan heb je geen klap aan die snelheid.

Of zijn kwaliteiten daarvoor te laag zijn, het zou kunnen. Ik kijk eigenlijk zelden naar die buitenlandse competities. Maar in Nederland is Berghuis voor elke club een absolute meerwaarde. Ik hoop dat hij nog jaren blijft, maar kijk ook niet vreemd op als een grotere club dan Watford hem oppikt deze zomer.

Weet je wat ook internationaal gaat opvallen? Dat Berghuis het niet redde in de PL bij Watford. Clubs zullen zich wel drie keer achter de oren krabben voor ze met hem in zee gaan.

2 maart 2018 om 15:21

Ik hoop dat ontzettend, zou zonde zijn als we Berghuis kwijt raken. Maar dat je het bij Watford niet redt zegt mij niet zo veel, dat is niet het soort voetbal waar een technicus als Berghuis bij rendeert. Dat is niet een aanvaller die hard achter een lange bal aanholt, dat is er eentje die juist wel vaart bij een dominante ploeg. Niet voor niets wilde Berghuis koste wat kost naar Feyenoord, ondanks het veel lagere salaris. De Premier League is natuurlijk een aansprekende competitie, maar Watford is voor mij toch vooral de hobby van Elton John.

2 maart 2018 om 15:22

Misschien zijn die clubs ook wel even wat minder goed dan mensen hier altijd maar beweren. Je kan als speler ook gewoon niet passen bij zo'n degradatiekandidaat die niet voetballen om te winnen.

2 maart 2018 om 15:39

Maar misschien zijn de spelers ook niet zo goed als men vaak denkt. Hoe vaak gebeurt het wel niet dat een speler hier in Nederland naar boven geschreven wordt en vervolgens in het buitenland al heel snel op de tribune beland of bij een middelmatige club? Kijk bijvoorbeeld naar Klaassen.

2 maart 2018 om 15:43

Ja, maar ik zag laatst in de Europa League een paar spelers uit Nederland voetballen, waar geen Nederlandse topclub interesse in had. Ik zag Tottenham tientallen miljoenen uitgeven voor een spits die wij bij Feyenoord niet goed genoeg achtten. Je kan twee kanten op redeneren. Als wij een speler afschrijven die in het buitenland uitblinkt hebben wij het verkeerd gezien, schrijven ze hem in het buitenland af, hebben we het ook verkeerd gezien. Hij was niet zo goed. Met die redenatie heb je altijd gelijk.

Ik denk dat Berghuis het bij een team in Spanje, Duitsland of Portugal dat een beetje aanvallend voetbalt heel goed zou doen. Bij zo'n bal-op-het-dak-ploeg als Watford natuurlijk niet. Dat zou net zoiets zijn als Jorgensen naar Newcastle, geen goede match.

2 maart 2018 om 15:37

Het probleem is dat de aanvallende ploegen (vaak subtop of de top) voor betere spelers gaan. Dan blijven de middenmoot en de degradatieclubs over. Daar past hij dan weer niet thuis.

Tja, Berghuis wordt nu in de etalage gezet aangezien de kans sowieso erg groot is dat hij vertrekt. Echter denk ik dat de ambities van Berghuis niet stroken met zijn kwaliteiten. Berghuis is een soort jongen als bijvoorbeeld Luuk de Jong. In de Eredivisie doen ze het leuk, maar in grote competities zijn ze gewoon niet goed genoeg om hoge ogen te gooien.

2 maart 2018 om 16:35

Nee, precies. Zoals je hierboven al stelt komt hij tekort voor de top en is hij geen speler voor de onderste regionen. Het ontbeert hem met name aan snelheid om daar ook te kunnen te slagen. Hij is echt iemand die op de helft van de tegenstander de bal moet krijgen, en niet nog 30 tot 40m met de bal aan de voet moet overbruggen om eindelijk eens aan aanvallen te denken.

Van mij mag hij nog jaren bij Feyenoord blijven. Een geweldige buitenspeler voor de Eredivisietop. Denk zelf wel dat hij nog de ambitie heeft om het nog eens in het buitenland te proberen, en dan zal hij wellicht in Duitsland het beste tot z'n recht komen. Of Spanje.

Misschien naar een middenmotor in Duitsland? Premier League zal niet zo weer gebeuren

Vilhena moet je verkopen na dit seizoen. Zijn vervangers kloppen al lang op de deur. Berghuis moet je wel zien te behouden. Daar is simpelweg geen adequate vervanger voor. En het zal heel lastig worden om opnieuw iemand van zijn niveau aan te trekken.

Wat ze waarschijnlijk ook wel opvalt in het buitenland is dat Berghuis hopeloos mislukt is in Engeland en wel presteert in het "veilige" Nederland.
Duidelijk is wel dat Kuyt en Elia Feyenoord gemaakt hebben vorig jaar.....dat valt niet te ontkennen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren