Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ziyech: ‘Het hoog druk zetten kunnen we niet een hele wedstrijd volhouden’

Laatste update:

Ajax bleef zondagmiddag in eigen huis steken op een teleurstellend 0-0 gelijkspel tegen ADO Den Haag. De achterstand op koploper PSV, dat wel van Feyenoord wist te winnen met 1-3, is zodoende weer opgelopen tot zeven punten. Hakim Ziyech zegt in gesprek met de Volkskrant dat de Amsterdammers er niet in slaagden om ADO langdurig onder druk te zetten.

“We krijgen nauwelijks goals tegen en verliezen niet meer”, stelt Ziyech. Sinds het aantreden van Ten Hag speelde Ajax tweemaal gelijk: tegen FC Utrecht en ADO Den Haag. Verder werden alle wedstrijden gewonnen. In zeven duels wisten de Amsterdammers twaalf keer te scoren. Ziyech stelt dat Ajax anders is gaan spelen sinds Ten Hag Marcel Keizer opvolgde.

“Ten Hag laat ons op een andere manier druk zetten. Maar in bijna elke wedstrijd zitten fasen waarin we de tegenstander niet onder druk kunnen krijgen”, concludeert de middenvelder, die tegen ADO Den Haag maar liefst 47 keer balverlies leed. “Het hoog druk zetten kunnen we niet een hele wedstrijd volhouden.”

Denk jij dat Ajax PSV nog weet te achterhalen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax kan sowieso niet zoveel. Gister ook maar gebleken. Mentaal een uitzonderlijk jeugd niveau. Je weet dat je moet winnen met het oog op de titel. De titel zag ik sowieso niet meer als doel. Gezien die totaal niet haalbaar is, lekker deze zomer afscheid nemen van meneer ik verlies de bal gemiddeld 50 keer per wedstrijd. Wat een troosteloos elftal is dit zonder enige vorm van winnarsmentalieit.

26 februari 2018 om 12:42

Beetje trieste reactie. 75 procent van dit elftal speelde vorig jaar de Europa League finale en nu hebben ze geen winnaarsmentaliteit?

Als je drie keer de paal raakt... (en vorige week ook al twee keer paal en 1 keer lat) heb je gewoon domme pech!!

En dat is net het verschil met Psv dat het geluk wel heeft met een eigen goal van Twente in blessuretijd. Om het balverlies van Gladon en de dramatische redding van Boer niet te vergeten die ook zorgde dat PSV in blessuretijd wel won.

Verder moet Neres natuurlijk wel minimaal 1x scoren, maar het voetbal was gisteren echt beter dan heel veel andere thuis wedstrijden onder Keizer, waar vervolgens ook nog eens minimaal 4/5 ballen op het goal van Onana werden gevuurd.

26 februari 2018 om 12:44

Ajax is een dramatisch elftal. Ze leren niet van hun fouten en dat was vorig jaar wel. 2 keer op rij tegen Twente punt verlies. Tegen Utrecht nul kansen creëren en tegen ADO ook. Wel een prestatie op zich als je zo graag kampioen wilt worde. Zit hem zeker niet in de winnaarsmentaliteit? Waarin dan wel?

26 februari 2018 om 12:47

Beetje trieste reactie om het maar alleen af te stempelen op pech voor Ajax en geluk voor Psv.
Ajax heeft ook echt wel geluksmomenten en PSV pech momenten.
PSV speelt meer resultaatgericht. Zou Ajax ook maar eens moeten doen met het mindere materiaal.

26 februari 2018 om 12:49

Shenkie: ik had toch graag gezien dat ze ook de eerste 75 minuten wat druk hadden gezet. Pas op het laatst zag het er redelijk uit en ja, toen had er best 1 in mogen vallen. Vooral de kans van Neres. Maar als je alles op pech gooit, mis je de echte reden van wat er aan schort, zoals bezieling en gewoon keihard werken.

26 februari 2018 om 12:54

Sander79

Dat doe ik niet... ik zeg alleen dat het invloed heeft... je kan niet ontkennen dat PSV net even iets meer geluk heeft dan Ajax.

Ajax heeft in de afgelopen 6 jaar 3x in blessuretijd gewonnen of een punt gepakt... Psv dit seizoen al 3x gewonnen.

En dit waren 3 goals waarvan je niet zegt... dit is nou kwaliteit.

Ik ben het m.b.t. resultaatgerichtheid 100 procent met je eens.

26 februari 2018 om 12:59

Jasonrhijn

Als je zegt dat ze geen kansen gecreerd hebben wat doe je hier dan? Gewoon de boel uit lopen dagen denk ik?

Voor rust was het niet best... maar zeker 3 schoten die helaas precies net op de keeper kwamen. (De Ligt, Ziyech, Neres,) en Kluivert net over.

Neres heeft 2x voor Zwinkels gestaan
Neres vrije schietkans met links rand 16 net naast..(slap schot)
F. de Jong moet scoren in de laatste minuut
Siem de Jong op de paal.
Tagliafico eventueel penalty moment (nee, ik zeur daar niet over)
Ebuehi bijna eigen goal...

Ik wil niet doen overkomen alsof het een goede wedstrijd was, maar we moeten niet doen alsof het echt echt heeel dramatisch was.

Vliegen 4 van deze ballen binnen, dan is Ajax geweldig en titelkandidaat...

Zo simpel is het wel.

26 februari 2018 om 13:00

Wat is geluk volgens jou? 2 keer gelijk dit jaar tegen ADO. Ajax is geen team en teveel middelmaat. Als Ajax echt zo goed was dan had je niet keer op keer achter de feiten gelopen.

26 februari 2018 om 15:01

Jasonrhijn... als Ajax echt zo slecht is haal je geen 9 uit 3 tegen psv en Feyenoord met een doelsaldo van 9-1

26 februari 2018 om 18:12

Shenkie - Je kan niet altijd en elke wedstrijd geluk hebben, dat is een kwailiteit op een gegeven moment.

26 februari 2018 om 12:49

Inderdaad schrikbarend. Gewoon 75 minuten in wandeltempo de bal heen en weer gepasst. Dit team mist echt een leider als Galasek, Chivu, Sneijder, Stam, Suarez, Vertonghen of Klaassen. Huntelaar vult dat wel goed in en het is ook geen toeval dat het zonder hem gister zo slap was, maar die is volgend seizoen ook alweer 35. De Ligt gaat het worden, maar is pas 18. Zou aankomende zomer het maar is proberen bij Blind of Klaassen. Een leider in de as ontbreekt gewoon. Zullen waarschijnlijk niet haalbaar zijn, maar komen beide niet aan de bak en je kan het altijd proberen.

"concludeert de middenvelder, die tegen ADO Den Haag maar liefst 47 keer balverlies leed"
Dit is echt veel... Speelde hij een hele slechte wedstrijd ofzo? Heb helaas niet kunnen kijken.

On: Als Ajax zijnde en als topploeg zijnde, moet je dit dus wel kunnen. Net als Barcelona en een paar andere clus de 3/5 seconde regel aanhouden. De bal moet zo snel mogelijk weer in eigen bezit zijn en daarna op de juiste wijze wachten op een fout van de tegenstander.

Wanneer de tegenstander geconcentreerd verdedigd, zijn het toch de spelers als Ziyech waar je een individuele actie verwacht, waarmee hij een wedstrijd beslist. Dit maakt je in Nederland dan ook een topspeler vind ik.

26 februari 2018 om 12:25

Ziyech speelde slecht. Wanneer Ziyech echt voor het laatst goed speelde en Ajax op sleeptouw kan ik me niet herinneren. Ziyech voetbal net als iemand op de straat 100 keer bal verlies. Maar dat boeit niet, zo lang de panna of de mooie momenten maar na voren komen.

Deze zomer neem afscheid van Ziyech en de middelmaat.

26 februari 2018 om 12:28

Klopt, dit is ook een reden waarom ik niet echt een groot fan ben van zijn kwaliteiten.
Ik twijvel dan ook erg of hij in het buitenland zal slagen....

Ik denk ook dat Ajax toe is aan een leuke Zuid-Amerikaanse spelmaker met een goed schot

26 februari 2018 om 12:30

Ajax is toe aan spelers die over het hele seizoen minstens 25 wedstrijden een 7 speelt.

26 februari 2018 om 12:32

Sorry maar dat vind ik echt overdreven. Was de rest scherper dan heeft hij 3 assists op zijn naam, hoe hij zijn medespelers daar bediende is waar je voor naar het stadion komt. Balletje op de paal, bal rakelings naast de kruising. Vooral ongelukkig in de afmaking, dan is 47x nog steeds veel maar verder ook niet overdrijven.
.
Je speelt tegen een muur van ADO spelers die compact staan en waar de ruimtes klein zijn. We verwachten wel allemaal dat Ziyech de man is die de spelers in kansrijke positie brengt maar hij mag geen balverlies hebben als creatieve speler. We kunnen ook alleen maar ballen rond spelen en hopen dat de wind de bal in het doel waait maar dat is ook geen doen.

26 februari 2018 om 12:41

De rest, de rest? Welke rest Kluivert die naar Barcelona wilt toch dit jaar? Of Siem die altijd mee voetballend en dreigend is? Onze backs die weinig geven met het verdedigende spel van Ajax? De mede spelers die de eerste tien minuten leuk voetbal vertonen en daaraan ergens in minuut 80 aan de bak gaan.

De status en de kwaliteiten van Ziyech moet hij ook Ajax is een keer over de streep zetten. Anders kan zijn vervolgstap Malaga of Galatasaray worden.

26 februari 2018 om 12:52

Leuk en aardig wat je over Siem en Kluivert roept. Maar het gaat hier om Ziyech die jij openlijk aanvalt met in mijn ogen ongefundeerde kritiek. Daar heeft het eerste van je reactie geen snars mee te maken. Ziyech afrekenen op 47x balverlies puur omdat het veel is slaat geheel nergens op. Ziyech staat ervoor om mensen in stelling te brengen en daarmee bepalend te zijn, dat deed hij voor ballen panklaar te leggen 1 op 1 voor de keeper. De voortzetting faalden anderen in, dat heeft helemaal niets, maar dan ook niets, met zijn ballen te maken of zijn spel want hij levert wel.

26 februari 2018 om 12:57

Dat heet verder kijken. Uiteraard gaat het over Ziyech maar gezien het hele team is het slecht.

26 februari 2018 om 13:04

Het ligt aan de instructies en spelopvatting. Als het middenveld in positie blijft en niet de bal komt opeisen hoeven ze minder meters te maken. Aanval precies hetzelfde. Hou breedte tot er een back opkomt. En waarom backs altijd op laten komen die geen voorzet hebben. Laat dan vaker Frenkie of Matthijs indribbelen en speel in de aanval 343

26 februari 2018 om 13:15

Dat heet verder kijken? Je zegt letterlijk: Ziyech speelde slecht. Wanneer Ziyech echt voor het laatst goed speelde en Ajax op sleeptouw kan ik me niet herinneren". En daar reageer ik op, niet op de randzaken die je aanhaalt.
.
Het balverlies is veel als je naar de getallen kijkt, kijk je naar de wedstrijd dan zie je dat het overgrote deel te maken heeft met de compacte voetbalwijze van Ado en de taak die wij allemaal van Ziyech verwachten, kansen creëren. En dat heeft hij gedaan met dreiging (bal op de paal o.a.) en 3 mensen vrij voor de keeper gezet. Wanneer speelt hij dan niet slecht? Als hij er 5 inlegt en nog meer mensen vrij door de keeper zet? Ik heb het idee dat je enkel blind staart op getallen maar geen idee van de wedstrijd zelf hebt. Hoe kun je anders dit soort luchtfietserij verkopen?

26 februari 2018 om 14:00

@JK-Ajax, zo kun je alles wel met de mantel der liefde bedekken. Hij leed deze wedstrijd gemiddeld eens elke twee minuten balverlies, en dan verreken ik het balbezit nog niet eens. Natuurlijk kan hij wat met een bal, maar bij Ajax lopen er nog meer rond die dat kunnen. Met elke keer balverlies loopt de machine even vast en kan ADO zich hergroeperen. Zo'n compacte verdediging als die van ADO moet je stukspelen, en dat kan alleen door te passen en door te bewegen. Driehoekjes maken... ach dat hoef ik jou als Ajacied ook niet uit te leggen. Maar je kunt toch niet ontkennen dat Ziyech daar vaak een dissonant in is? Het is een gebrek aan spelintelligentie denk ik. Hij ziet de kortste weg naar het doel, maar hij denkt nooit twee of drie stappen vooruit om de meest haalbare weg naar een doelpunt te zien. Als hij wel die spelintelligentie heeft dan is het nog kwalijker. Dan slaat hij kennelijk bewust enkele stationnetjes over, wat nogal minachtend tegenover zijn medespelers is: "in FC Ziyech kan alleen Ziyech wedstrijden openbreken en beslissen." Laten we het dus maar op een gebrek aan spelintelligentie houden.

26 februari 2018 om 14:52

Ajax had 60% balbezit. Dit zijn omgerekend 54 minuten aan de bal. In die 54 minuten verloor Ziyech 47 keer de bal. Dit betekent dus dat Ziyech bijna elke minuut een bal verspilde...

Dat altijd maar hoog druk zetten is de laatste jaren bij Ajax ook heilig verklaard, terwijl je dat in mijn ogen juist moet temporiseren. Dan hebben spelers veel meer kracht en energie in huis om een beslissende actie te maken

26 februari 2018 om 12:25

En terecht dat het heilig verklaard is. Als je beter bent dan je tegenstander zet je deze vast, speel je deze helemaal dronken en zit de wedstrijd erop na een helft.

Goed druk zetten kost ook niet per definitie meer kracht en energie. De te overbruggen afstanden zijn kleiner en juist het opvreten van een tegenstander geeft een tegenstander een flinke mentale knauw waardoor je na 40 minuten hard werken klaar bent.

26 februari 2018 om 12:29

Dat zou best kunnen kloppen ja, maar dan moet je wel de spelers hebben die dat kunnen. Ik denk dat het niveau van de selectie daarvoor ernstig wordt overschat.

26 februari 2018 om 12:35

Reds1965 wel opvallend dat het vorig seizoen schijnbaar wel lukte met nagenoeg dezelfde spelers, ook in Europees verband.

26 februari 2018 om 12:43

Klaassen, Sanchez, Traore wel beter dan we er nu voor terug hebben met alle respect.

26 februari 2018 om 13:13

Vorig seizoen had je wel type spelers die dat veel beter konden, Klaassen had daarin ook een belangrijke rol.

Daarnaast lukte het Ajax vorig seizoen ook lang niet altijd om met hoge druk te spelen. En al helemaal niet om daarmee elke tegenstander kapot te spelen.

Ze hebben vorig seizoen gelijk gespeeld tegen: Roda, Feyenoord, AZ, Psv, Groningen en Excelsior

Ze hebben vorig seizoen verloren tegen: Willem II, Twente en Psv

Daarnaast uitgeschakeld door Cambuur in de beker.

26 februari 2018 om 15:15

Dat lukte nagenoeg wel. Dat staat los van verliespunten.

26 februari 2018 om 15:23

@reds1965
Denk het niet, kwaliteit is voldoende aanwezig. Kluivert wisselvallig, maar in tegenstelling tot younes wel een goed schot en voldoende snelheid. Neres scoort makkelijker dan Traore en heeft meer oog voor medespelers, wel iets minder balvast, maar inmiddels zijn we al zover dat hij gewoon wordt ingespeeld als die tussen drie man instaat. Van de Beek, goede vervanger van Klaassen. We hebben een betere linksback. Alleen Sanchez ontbreekt, maar met de Ligt Wober is dat op te vangen. De rest is hetzelfde als vorig seizoen.

26 februari 2018 om 13:57

Druk zetten de laatste jaren heilig verklaard?? Naar mijn idee was dit alleen die korte periode onder Bosz het geval en dat was dan ook gelijk aantrekkelijk voetbal met enigzins resulstaat.

Er wordt gewoon veel te weinig gescoord en voor rust kunnen we de boel helemaal schriftelijk afdoen. Tegen Feyenoord, Pec, FC Utrecht en ADO ging men met 0-0 de rust in. Tegen FC Twente kon er nog net een 1-0 vanaf. Dat is gewoon onvoldoende, omdat je tegenstander dus altijd na 45 minuten nog volop in de wedstrijd zit.

26 februari 2018 om 12:29

Er wordt gewoon te weinig gegeven. Mentaliteit is super slap en het is keer op keer een evaluatie van wat er fout gaat. Iedereen ziet het van te voren behalve de spelers. Utrecht uit voorbeeld en ADO thuis met allen respect.

Dit Ajax is gemaakt voor ver en aankoop en meer niet. We weten allemaal dat er teveel middelmaat is voor het uit eindelijke kampioenschap.

Raar Bosz begon ermee en dat ging steeds beter en steeds langere periodes, Keizer volgde Bosz op, viel het een beetje weg, maar kwam het toch echt terug en dat ging ook steeds beter en toch wel minimaal 30 minuten per wedstrijd, Ten Hag komt, zeikt over trainingsarbeid laat iedereen langer, meer en intensiever trainen en inmiddels kunnen we 20 minuutjes druk zetten volhouden.

En dan het geweldige, we hebben niet meer verloren. Wat is dat voor onzin, je hebt vier verliespunten. En je hebt niet echt alle moeilijke tegenstanders gehad. Psv, Vitesse en AZ moeten we nog tegen. Ook mag je nog naar het lastige excelsior (topploegen hebben het daar bijna altijd wel moeilijk). Dat zijn 4 wedstrijden waar je in huidige vorm zo tegen een zeperd aanloopt.

Dat kan ook niet, maar het is de laatste weken wel erg voorspelbaar. De eerste 10 minuten zijn flitsend en dan lijkt het helemaal goed te komen. Als de tegenstander die 10 minuten overleefd, dan kakken ze in en is het bijzonder moeilijk om grote kansen te creëren. In de tweede helft is er weer een fase waar ze goed druk zetten en ook grote kansen krijgen, maar ook dat is maar kort. In die fase zie je ook dat het afmaken van de kansen erg lastig is voor dit team. Vervolgens kijk je nog tientallen minuten naar gebrei, gedraai en traag spel. Ja, de tegenstander graaft zich in, maar we hebben toch wel genoeg klasse om daarmee om te gaan? Erg jammer dat het seizoen nu alweer voorbij lijkt te zijn. Weer net niet...

47 keer balverlies is natuurlijk heel erg veel, maar ik heb hem ook verschillende hele goede balletjes zien geven. Buiten dat gooide hij de bal best een aantal keer voor de goal wat waarschijnlijk voor het grootste deel van dit aantal heeft gezorgd, terwijl dit niet perse slechte voorzetten hoeven te zijn... dan is er gewoon goed verdedigd.

26 februari 2018 om 12:32

Linksom of rechtsom; 47x de bal niet bij een medespeler krijgen, in 90 minuten, is bizar slecht

26 februari 2018 om 12:36

Klopt, maar als hij 2 assists had gegeven (wat echt helemaal niet gek was geweest, hij had er wel meer kunnen hebben zelfs) dan had niemand gekeken naar deze statistiek

26 februari 2018 om 16:59

De Ajax supporters dan misschien niet, maar ik denk dat de grote buitenlandse clubs echt wel kijken naar het aantel keren balverlies en niet alleen naar 2-3 assists.

26 februari 2018 om 17:02

Tel daarbij op dat een Schone dan wat meer de vrijetappen gaat nemen(en er zal er vast nog wel 1 opstaan die het kan, maar nu niet durft richting Ziyech) en dan scoor je daar opeens ook weer vaker.

26 februari 2018 om 20:00

Dat is al heel lang mijn suggestie. Met Wober terug in het centrum - kan ook voorin nog eens iets forceren - en met een ervaren nummer 6 (type Poulsen) achter de Jong en van de Beek. En zoek ook een type Weghorst. Maar vooral jongens die - net als Tagfiaglico - met het mes tussen de tanden spelen. Dat is de allereerste vereiste!

Als alleen al 1 speler in de wedstrijd 47x balverlies lijdt, dan moet je ook heel erg veel en vaak druk zetten. Logisch dus dat de uitvoering niet optimaal is.

Misschien eens beginnen om de bal aan de goede kleur te geven? Scheelt een hoop loopwerk.

47 keer!!! Tel daarbij zijn waardeloze vrije trappen en zijn belabberde corners bij op en dan zit je al gauw op 55!!!!
Ik erger me kapot aan zijn spel. In de tijd van Bosz was ie nog wel een beetje fanatiek maar daar is echt niks meer van over. Hij loopt maar waar ie zin heeft en dan moet vd beek maar die gaten opvullen. Schande
Er is trouwens niks verandert onder Ten Hag. Ook zijn wissel en selectie beleid klopt van geen kant. Siem was in de fdb jaren top als spits maar is al lang niet meer van hetzelfde niveau. Dat moet hij toch ook zien!!!

En wat als PSV komend weekend gewoon verliest van Utrecht is het ook zo gebeurt vergeet niet dat Feyenoord rond deze periode vorig jaar 10 punten voor stond als het niet meer is en nog was het maar 1 punt voor op Ajax dus ik wil nog wel zien als PSV dit volhoud met dit matig matriaal kunnen ze ook zo verliezen van bijvoorbeeld Roda JC die vechten om hun laatste punten, hoe Feyenoord gister speelde zouden ze zelfs van MVV verliezen

26 februari 2018 om 19:00

Ja en Az kan ook nog kampioen worden. Zet toch die bril af man. Dit Ajax gaat ook zeker nog punten verspele.

Ik ben wel blij dat niemand bij Ajax Ziyech er naast durft te zetten.
Het is namelijk niet alleen het vele balverlies zelf, hij maakt het zijn teamgenoten ook onnodig lastig.
Bij elke keer een foute pass is b.v. een back voor niets mee opgekomen, een middenvelder de 16 in gekomen en moet Ajax veel te vaak weer omschakelen van aanvallende naar verdedigende modus.
Zo zorgt hij dus voor veel onrust en disbalans in het team.

Aan de andere kant: het is wel weer scorebord journalistiek van de media. Ajax speelt gelijk = Ajax speelt slecht. Iedereen heeft kunnen zien hoeveel kansen ze hebben gehad en soms leek het wel slapstick hoe de ballen er niet ingingen.
Maar goed, ze doen maar, ik heb een wereld weekend gehad!

Gewoon druk zetten lukt ook al niet. Nee, wat onder Bosz een vast patroon werd, is door de nieuwe goeroe veranderd in Frank de Boer 2.0. Wat waren we blij dat we daar van af waren, maar nee hoor. En hetzelfde ongelooflijk domme commentaar na de wedstrijd. Ook nog eens in dat half Duitse mengelmoesje in grauwen en grommen. En Ziyech mag gewoon blijven doen wat God zelf wil....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren