Willem II gaat op zoek naar nieuwe hoofdsponsor: ‘Een mooie, nieuwe kans’
Tricorp Workwear stopt na dit seizoen als hoofdsponsor van Willem II. Na vier jaar hoofd- en shirtsponsorschap gaat het bedrijf verder als business partner, zo meldt de Tilburgse club via de officiele kanalen. Volgens algemeen directeur Berry van Gool een mooie kans voor andere bedrijven.
“Onze samenwerking is gedurende deze periode zeer goed geweest en daarom zijn we uiteraard blij met het aanblijven van Tricorp als business partner”, vertelt Van Gool op de clubsite van Willem II. “Dat Tricorp van onze shirts verdwijnt, is voor huidige én potentiële sponsoren weer een mooie, nieuwe kans om zich te etaleren.”
"Het hoofdsponsorschap van deze mooie club heeft ons veel gebracht. Sportsponsoring is voor onze een goede zet gebleken om onze naamsbekendheid te vergroten en om van de bedrijfsnaam Tricorp een merk te maken. Nu dat doel bereikt is, maken wij plaats voor een nieuwe hoofdsponsor", zegt Gerjan van Eck, directeur van Tricorp, op zijn beurt.
Meer nieuws
‘Kökçü na onenigheid met Benfica-trainer Schmidt benaderd voor huurtransfer’
FC Barcelona kan komst van ‘topkandidaat’ als trainer vergeten: ‘Onmogelijk’
Goed nieuws uit ziekenboeg van Feyenoord: ‘Denk dat de bekerfinale haalbaar is’
Zinédine Zidane en Franck Ribéry als trainersduo in beeld bij Europese topclub
PSV vreesde voor snel vertrek Lang, maar transfer om één reden onwaarschijnlijk
Column: ‘Dan heeft heel Nederland ineens tijd voor dat interview van Geertruida’
Meer sportnieuws
In Tilburg zitten genoeg (grote) bedrijven, veel industrie. Ik verwacht niet dat ze zonder shirtsponsor komen te zitten.
Ik hoop zelf dat ze het Japanse Fuji gaan polssen voor het hoofd-, shirtsponsorschap. Fuji is van origine een productiebedrijf die tegenwoordig heel veel geld steekt in het ontwikkelen van nieuwe technologien en producten. Het voordeel is dat Fuji in Tilburg zit gevestigd. Dit is dan ook de enige vestiging van FujifilmEurope buiten Japan. De gehele corporatie (Japan+tilburg) heeft een jaarlijkse omzet van 20,8 Miljard dollar. Dit zou voor Willem II een uiterst gave Hoofd en shirtsponsor zijn. 1) Er zit geld in het bedrijf, dus als ze bereid zouden zijn om te sponsoren kan Willem II voor hun doen een enorm bedrag vangen. 2) Willem II zou naamsbekendheid kunnen krijgen in Japan. Wat gunstig zou zijn voor eventuele talenten die de oversteek naar West-Europa willen maken. VVV-Venlo heeft ook zo een grote naam ik verscheidene delen van Japan. Er zijn daar hele grote speciale VVV-Venlo merchandise winkels. met meer dan 10 werknemers per winkels. Dat is ook niet zo gek gezien de geschiedenis met Keisuke Honda, Maya Yoshida en Yuki Otsu. Dit soort dingen zou Willem II ook kunnen bereiken met zo een sponsor als Fujifilm Europe.
Misschien is het ijdele hoop van mij. Maar het zou voor Willem II, het Nederlandse voetbal en voor de talenten in Japan (in nederland is de jeugdopleiding een stuk beter voor elkaar dan in Japan) een ontzettend gave en goede deal zijn.
Ik zal het de komende maanden zeker met buitengewone intresse volgen. Wordt vast nog vervolg.
Reageer
Je kunt niet reageren op oude documenten.