Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Hugo Borst: ‘Spaar Robin van Persie tegen PSV’

Laatste update:

De cruciale kraker tussen Feyenoord en PSV drijft de Betweters uit elkaar: ‘Robin van Persie sparen voor de halve bekerfinale", aldus Hugo. Koert vindt dat de ‘grootst mogelijke onzin!’ Ook Lammers en Ronald de Boer laten hun licht schijnen over dit belangrijke duel: ‘Feyenoord gaat Ajax een handje helpen.’

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker spelers sparen natuurlijk, nu in het ineens belangrijk maar was het een andere tegenstander dan zou het niemand wat interesseren.

En we helpen helemaal niemand, we spelen altijd voor onszelf en je zou juist dom zijn om volle kracht in een pot te gaan steken voor een competitie waar we niet meer toedoen. Lekker vol voor de beker gaan, en als ze gaan janken dat we PSV hebben geholpen mag je gewoon zelf in de spiegel kijken als je alweer vanaf week 1 in de achtervolging zit.

22 februari 2018 om 14:03

@fr, Tuurlijk maakt Ajax fouten daardoor staan ze 2e, maar het is wel reinste competitievervalsing als je met een B Elftal aan komt kakken omdat je tegen Fucking Willem 2 moet spelen paar dagen later.
Ajax moest tegen een gemotiveerde Feyenoord ,psv niet, dat is toch een soort van competitievervalsing, kan je toch niet omheen man.

22 februari 2018 om 14:16

Het is eerst nog maar eens afwachten hoe Feyenoord gaat spelen. Ik denk wel dat Sjaak swart hoopt dat Feyenoord de benen voor de beker gaat sparen want hij vond het ook al onbegrijpelijk dat een paar jaar geleden de graafschap wel een goede wedstrijd instelling tegen Ajax had terwijl voor de graafschap er ook nog belangrijkere wedstrijden aan zat te komen. Maar je weet dat zeker aan het eind van de competite dat het wel eens iets uit kan maken wanneer je tegen een ploeg speelt.

22 februari 2018 om 14:23

Het zal best, zo kan je ook zeggen dat Europese wedstrijden vervalsing zijn aangezien ze mensen kunnen sparen ervoor of juist vermoeid zijn erna... Zo kan je door blijven gaan over vervalsingen maar als club nooit jezelf benadelen, en dat zou Feyenoord gewoon keihard doen maar goed.

22 februari 2018 om 14:51

Ik hoop echt niet dat ajax kampioen wordt, maar waarom zouden ze die 5 punten niet meer in kunnen lopen? Als PSV zondag verliest dan schat ik de kans dat Ajax kampioen wordt zelfs hoger in dan dat PSV dat wordt.

22 februari 2018 om 14:10

@fron010 Omdat je als topclub zijnde altijd een topper wilt winnen. Maarja, in hoeverre kun je spreken over een topclub met zo een instelling. Spelers sparen voor met alle respect een thuiswedstrijd tegen Willem 2. Dat hondstrouwe publiek wordt al niet verwend dit seizoen, en dan zouden ze nog moeten komen opdagen om een ongemotiveerd Feyenoord te zien die aantreed met wisselspelers. Maar Feyenoord mag hun grote rivaal Ajax natuurlijk niet helpen. Dan maar verliezen. Echt schrijnend vind ik het. Enkel ben ik wã©l eens met je laatste zin. Ajax moeten ten alle tijden naar zich zelf kijken.

22 februari 2018 om 14:18

Het zal Feyenoord niet gaan om iemand te helpen maar je moet naar je eigen kansen kijken. En de kansen van Feyenoord liggen in de beker en niet in de competite. Dus ook al is het willem II ik zou er wel rekening mee houden.

22 februari 2018 om 14:22

Dank je, iemand die snapt wat ik bedoel.

En Chapecoense, wat denk je zelf wat een Arsenal zou doen dan? Stel die hebben een goede kans op de beker maar zijn al kansloos voor de competitie en moeten tegen City, geloof je nu echt dat die 110 procent gaan knokken? Dan ben je gewoon naief in mijn ogen maar goed.

22 februari 2018 om 14:33

Ik snap heel goed wat je bedoeld. Als zij vervolgens tegen WBA thuis moeten zou ik het ook veroordelen. Ten alle tijden zou ik de wedstrijd willen winnen. Mocht de stand op een gegeven moment uitzichtloos zijn kun je altijd nog spelers sparen.

22 februari 2018 om 14:53

Ik verwacht en hoop dat Feyenoord erop klapt, maar vind zeker niet dat ze dat moeten doen om een topclub te zijn. Sterker nog, de andere kant op redeneren is logischer. Denk ten alle tijden aan jezelf.

22 februari 2018 om 17:11

Als Feyenoord de wedstrijd weggeeft door met een B-elftal te spelen, hoop ik dat PSV met ruime cijfers wint en ze afslacht. Voor hun eigen publiek.

22 februari 2018 om 16:29

ik hoop als psv-er gewoon dat feyenoord met hun sterkste team speelt , ten eerste omdat het dan veel mooier is als je dan wint en ten tweede word ik nu al moe van het gezeur en geklaag van ajacieden hier op vz als psv van een aangepast feyenoord zou winnen want dat gezeur is al begonnen terwijl de wedstrijd nog gespeelt moet worden

22 februari 2018 om 17:08

Spelers sparen voor een wedstrijd tegen Willem II? Serieus? Dan heeft Feyenoord wel een heel lage dunk van zichzelf om te denken dat ze spelers moeten sparen om van, met alle respect, Willem II te kunnen winnen. Geef dan maar meteen toe dat Feyenoord zich niet meer als een topclub beschouwt.

22 februari 2018 om 21:05

zou wek erg dom zijn van feyenoord als ze psv laten winnen of feyenoord elftal wil niet Europa in volgend jaar !!

Heel graag! Maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Sterker, is ideale pot voor Van Persie. Kan daardoor, als hij start, ook gewoon fit zijn voor de bekerwedstrijd.

22 februari 2018 om 18:17

Ik denk dat van Persie deze wedstrijd kan spelen, het is alleen de vraag in hoeverre hij dan woensdag ook kan spelen. Het is voor hem lang geleden dat hij veel minuten in korte tijd gespeeld heeft. Als je ziet dat hij enkele weken geleden pas minuten kon maken is nu 2 wedstrijden in een paar dagen wel heel veel meer.

Bizarre situatie dat wij (ajacieden) gaan juichen voor Feyenoord (het is eigenlijk juichen voor het verlies van Psv) en de Feyenoord fans (selectieve groep) gaan juichen voor verlies van eigen club. Ook dat is voetbal, je speelt tenslotte voor jezelf.

22 februari 2018 om 14:20

AFCA-024

Wat is er bizar aan Ajaxsupporters die voor Feyenoord juichen? In dit geval is dat toch zo logisch als wat. Het belang van Ajax is dat PSV punten laat liggen. Als dat bij Feyenoord is, prima toch? Kan je toch die ene keer gewoon voor Feyenoord juichen? Omgekeerd gebeurt dat exact zo.

Het puntje dat je probeert aan te roeren over Feyenoord fans die juichen als Feyenoord van PSV verliest, dat is daarentegen weer een stuk minder bij de realiteit. Ik denk dat er maar een hele kleine selectieve groep is die dat echt vindt en denkt. Ik weet zeker dat verreweg de meeste Feyenoord supporters gewoon hopen dat PSV gaat verliezen zondag. Gewoon puur omdat het Feyenoord is, omdat je niet wilt verliezen van PSV en omdat de meesten echt wel vinden dat Psv, als ze kampioen willen worden, dat maar lekker zelf moeten regelen en echt niks cadeau gaan krijgen in De Kuip. En zo hoort dat ook.

22 februari 2018 om 15:45

In alles heb je gelijk, maar heb ik ook vermeld hihi :D Ik hoop op verlies van PSV (winst voor Feyenoord dus).

Ik hoop dat PSV gekrenkt is tegen het puntverlies tegen Heerenveen die ze eindelijk een keer verdiende en wat er ook al zo lang aan zat te komen. Deze titelrace is nu juist interessant aangezien Ajax steeds beter gaat presteren (stijgende lijn en zitten in de winning mood) en PSV de druk voelt, maar ook eigenlijk nu punten laat liggen.

Kan interessant worden en ik zeg altijd, moge de beste kampioen worden

Natuurlijk is het ook zo dat Feyenoord gewoon nog steeds voor plek 3 moet gaan..

22 februari 2018 om 15:55

Believe me, in welke situatie dan ook zal ik niet voor ajax juichen ;-) Is ook allemaal totaal onzinnig, men hoopt op puntverlies van je directe concurrent, dat maakt niet dat je automatisch voor de tegenstander juicht

22 februari 2018 om 15:57

Ja klopt.

Het puntenverlies van PSV tegen Heerenveen zat er natuurlijk allang aan te komen. Ik heb het hier, tot irritatie van een boel mensen, echt al weken geroepen, maar het moment dat het PSV eens een keer niet mee zou zitten en de punten ging verspelen kwam steeds dichterbij. Puur omdat PSV de potjes echt iedere keer weer won omdat alles meezat.

En je kunt op zich best aanvoeren dat het kwam door die rode kaart van Lozano (terecht of onterecht, ik vond hem zwaar terecht trouwens), of door de scheidsrechter of wat dan ook, feit is dat PSV dit echt wel zou gaan gebeuren een keer. En dus gebeurde dat zaterdagavond ook. Mocht je nog blij zijn dat het 2-2 bleef, want voor het zelfde geld had PSV gewoon verloren. Met elf tegen elf werd PSV trouwens óók al weggespeeld door Heerenveen.

Oveirgens heb ik exact een week geleden voorspeld dat PSV niet alleen punten ging verspelen tegen Heerenveen maar dat je ook ervan uit moest gaan dat PSV onderuit gaat in Rotterdam. Want PSV gaat 'altijd' onderuit in Rotterdam. En dat áls PSV punten ging laten liggen tegen Heerenveen, het weleens een vrije val kon gaan worden voor Psv. Want, nederlaag erbij tegen Feyenoord (mark my words!) en dan opeens is de voorsprong die eerder nog riant genoemd werd (hoezo eigenlijk, wat is nou twee nederlagen? Die kun je in twee weken leiden, zoals PSV na de zeperd tegen Ajax punten liet liggen uit bij Groningen) ineens helemaal weg! En dan moet je ook n og eens thuis een lastig pot tegen Utrecht.

Nou ga er maar aan staan, als PSV zijnde! Dan is een vrije val dus ineens mogelijk.

22 februari 2018 om 15:59

Als Feyenoord de enige belager is van PSV om de landstitel en Feyenoord gaat onderuit bij Ajax, dan sta ik te juichen voor Ajax. Jij niet?????
Het gaat toch om het belang van je eigen club?

22 februari 2018 om 17:32

"psv helemaal weggespeeld door hveen met elf tegen elf".

Hveen had de bal op eigen helft, ze hadden werkelijk waar geen kans gehad, maar er zijn zoveel mensen in nederland (waaronder jij) die dat niet begrijpen, die ,beter zijn, dan je tegenstander baseren op balbezit. Het positiespel is misschien beter, maar daar win je geen wedstrijden mee. Psv dreigde hier weer gewoon te winnen, omdat hveen weer stomme fouten maakten in de opbouw. Hveen riep het gewoon weer over zichzelf af. Dat psv hier punten verspeelde komt puur door 1 moment. En dan kan jij dat lekker leuk is een keer goed voorspeld hebben, en dat psv bij fey uit punten gaat verspelen, kan iedereen nog wel verzinnen.
Je hebt ook voorspeld, dat ajax met minimaal 5 punten voorspong naar eindhoven zou komen. Het kan nog maar de kans is heel klein.

22 februari 2018 om 17:54

Dat ik 'beter zijn dan je tegenstander' baseer op balbezit is een aanname van jou. Een totaal verkeerde aanname trouwens. Want daar baseer ik het niet op. Zoals ik de dominantie van Heerenveen, want dat was het wel degelijk tot aan de goal van Arias, ook niet baseer op het feit dat ze een enorme hoeveelheid kansen hadden.

Mijn visie is ingekleurd doordat Heerenveen, in Eindhoven, gewoon zonder al te veel problemen overal op het veld, en zeker niet alleen op de eigen helft, de bal rond kon laten gaan, zonder dat PSV in staat was dat te onderbreken. PSV liep in die periode totaal achter de feiten en achter de bal aan. Neem aan dat jij dat ook gezien hebt. Dat je erop wijst dat Heerenveen in die periode geen kans afdwong, daarin heb je op zich niet eens ongelijk, maar dat bijvoorbeeld Odegaard ongeveer overal aan de bal kon komen, lekker kon draaien en inspelen, dat zegt voldoende. Het was echt niet zo dat PSV gewoon lekker rustig achterover leunde en Heerenveen de gang liet gaan.

En sowieso, PSV kreeg ook gewoon twee goals cadeau van Heerenveen.zeg nou zelf, hoeveel kansen had PSV gecreeerd in de hele wedstrijd? En niet Heerenveen is de titelpretendent, dat is Psv!

Maar goed, we hebben hier duidelijk allebei een andere visie in. Dat is zoals het is. Maar ik ben er blij om dat jij je nog weet te herinneren dat ik heb voorspeld dat Ajax in aprl straks met vijf punten voor staat. Jij stelt hier dat die kans heel klein is, maar is dat zo? Feyenoord gaat PSV gewoon niet winnen, daarna moet PSV dus in de vijf duels daarna dus drie keer puntverlies leiden. Ik acht die kans helemaal niet klein. Ik heb niet voor niets een vrije val voorspeld. Lozano is er straks een tijdje niet bij, Van Ginkel kan ook zomaar een tijdje eruit zijn, of fit gemaakt worden voor Feyenoord en erger geblesseerd raken, dat zijn dus wel eventjes twee van je vier sterkhouders die wegvallen.

En nogmaals, het punt is niet dat PSV niet goed gepresteerd heeft tot nu toe, het punt is dat als het verval intreedt en de gelukjes niet meer Psv's kant op vallen, echt elke wedstrijd v oor PSV een uitdaging kan worden. Want dan kunnen, exact zoals dat nu tegen Heerenveen gebeurde, diezelfde dubbeltjes opeens allemaal achter elkaar aan de andere kant vallen.

We gaan het zien Psv66. Wordt vervolgd.

22 februari 2018 om 18:11

Constant Kante, ik moet eerlijk zeggen dat ik jouw reacties meestal met interesse lees. Soms ben ik het met je eens, soms niet, maar ze zijn meestal wel goed onderbouwd. Het valt me ook op dat jij als PSV-supporter ook altijd objectief bent, iets dat niet altijd gezegd kan worden van andere supporters (ongeacht van welke club ze zijn). Leuk om te lezen!

22 februari 2018 om 18:18

@ constant kante jij moet op de kermis gaan werken als waarzegger want dit is gewoon allemaal onzin en eigenlijk nergens op gebaseerd , in het voetbal valt namelijk niks te voorspellen , ajax kan bijv ook gewoon nog punten laten liggen , uit tegen vitesse of thuis tegen az want jij doet net of ajax zo geweldig speelt en alles even op zijn gemak gaat winnen jij zegt ook dat psv niet gaat winnen van feyenoord en dat basseer jij natuurlijk op het goede spel van feyenoord de laatste tijd zelfs als psv van feyenoord wint is trouwens de competitie niet beslist

22 februari 2018 om 18:29

Kyle66, ik heb totaal niet het idee dat constant kante een psv-fan is. Wat ik lees, is het enige wat hij doet, psv afkraken. Ja constant kante, odegaard kon af en toe heel makkelijk draaien inspelen, alleen was dat zover van de goal en bracht psv totaal niet in problemen. Verder heb jij gezegd dat psv werd weggespeeld (het punt waar ik de discussie op aan ga, en dan kom jij weer met hele verhalen). Hoe kan je iemand wegspelen als je totaal geen kansen creeert? Verder klopt het ook dat psv in de wedstrijd werd geholpen door fouten van hveen, maar dat is nou precies wat de eredivisir typeert, dat er zoveel teams zijn die denken dat ze lekker kunnen voetballen, en dat alles voetballend opgelost moet worden. Maar dat kun je gewoon niet als je daar de kwaliteit niet voor hebt. En psv straft dat gewoon geweldig af. Ik vond psv verder heel goed vanuit de organisatie spelen, werden nergens communicatiefouten gemaakt, iedereen wist wat die moest doen. En op basis daarvan heb ik nog wel wat vertrouwen in de wedstrijd tegen feyenoord.

22 februari 2018 om 19:25

Als ik het me goed herinner, heeft hij een seizoenstart voor PSV. Daarnaast, kan je als kritische supporter geen commentaar op je eigen club leveren?

23 februari 2018 om 09:20

Kyle66

Klopt, ik heb een seizoenskaart. Al heel erg veel jaren. Dat is ook de reden dat ik PSV dit seizoen zo kritisch benader. Ik heb sinds 1993 echt geen slechter PSV zien spelen dan dit seizoen. Lijkt me logisch dat ik dat dan ook zeg.

Maar het klopt wat je zegt. Mensen kunnen er niet tegen dat er kritiek wordt geleverd op hun club en roepen dan maar dat je 'geen PSV fan' bent. Wat een onzin! Ik heb geen kritiek op de resultaten tot nu toe, ik heb al het hele seizoen keiharde kritiek over het spel. Dat spel is armoedig. Punt. En dat was dit weekeinde tegen Heerenveen wéér zo. Pure armoede, dat Heerenveen in het eerste half uur tot aan de goal van PSV echt heel simpel de lakens uitdeelt in Eindhoven. PSV kwam er gewoon totaal niet aan te pas. Denk dat iedereen dat wel gezien heeft en kennelijk is dat voor Psv66 reden om te stellen dat Heerenveen geen kansen had en dat je dús niet weggespeeld zou zijn. Dat zie ik compleet anders. Je kunt uiteraard wel degelijk weggespeeld worden, zonder dat de tegenstander scoort. En dat gebeurde dus ook.

Punt is gewoon dat het voetbal van PSV zo slecht is, dat zodra het echt tegen gaat zitten ze niet meer kunnen terug schakelen naar het voetbal om daarmee de punten te pakken. PSV heeft een heel groot deel van de punten dit jaar met mazzel, gelukjes, hulp van de scheids en wat al niet meer bij elkaar gesprokkeld. Zodra de dubbeltjes niet meer in het voordeel van PSV vallen, zoals zaterdag het geval was, dan is het snel klaar met de zegereeks. Dát is wat ik heb voorspeld.

En dat PSV ook van Feyenoord gaat verliezen, al moet ik dan van pruimert op de kermis gaan werken als ik dat zeg, dat is ook al een zekerheidje. Leuke opmerking over het 'spel van Feyenoord de laatste tijd', maar die verhalen die hoor je elk jaar weer. En elk jaar gaat PSV met een nederlaag naar huis. Tel daarbij op dat pruimert kennelijk het voetbal van PSV van ongeveer dit hele seizoen al niet gevolgd heeft. Anders zou hij ook kunnen concluderen dat dit PSV geen punt meer gaat halen dit seizoen.

Hoe dan ook, ik zei vorge week vrijdag toen ik dit voorspelde dat iedereen mij na het weekeinde mocht afrekenen op mijn voorspelling. Dat gaan we dus maandag nog een keer doenm met pruimert en Psv66. Eens zien hoeveel vertrouwen er nog is in het spel van PSV na dit weekeinde!

Wat een kul, al zou PSV in Rotterdam winnen is er bij verre nog niets gespeeld.

Wij, en ook de media, heeft echt totaal geen invloed op de keuzes die Gio en zijn staf maakt, Feyenoord zal in eigen huis gewoon vol voor de winst gaan, zoals gewoonlijk, daar ben ik van overtuigd. Dat Ajax daarmee inloopt is toch totaal niet relevant, die afgunst speelt niet bij spelers, maar meer bij een bepaalde groep onder de supporters zelf. Een seizoen is gelukkig gebaseerd op 34 wedstrijden, en dat daarom zondag niets uitmaakt of je hier door kampioen wordt of niet, iedereen treft elkaar uiteindelijk twee keer, in welke fase van de competitie dat dan ook is.

Alsof Feyenoord na die 10-0 ooit nog rustig aan zal doen tegen PSV . Die gaan zondag gewoon vol voor de winst.

22 februari 2018 om 16:08

Quirento

Ja en nee.

Ja, ze zullen vanaf de aftyrap echt gewoon de extra motivatie hebben omdat het een topper is en omdat er nog sentimenten spelen rond die 10-0. Dus de intentie is er echt wel om direct erop te klappen.is trouwens ook veel beter, dan dat je inhoudt en ingehouden speelt. Vaak ontstaan dat blessures omdat je een duel slap ingaat.

Maar het scoreverloop gaat bepalen of die intentie blijft of niet. Als Feyenoord voor staat zal die voorsprong verdedigd worden maar ik vraag me wel af in hoeverre Feyenoord volle bak 90 minuten blijft spelen als Opsv voor zou komen te staan. Ik kan mij niet echt indenken dat Feyenoord in het laatste half uur met 0-1 of 0-2 achter echt alles uit de kast gaat persen om nog gelijk te komen. In dat geval, gaan de gedachten al naar de bekerwedstrijd en zal er best rustiger aan gedaan worden, denk je niet?

22 februari 2018 om 16:45

Hmm ja bij 0-2 kan ik me dat inbeelden, maar als het verschil maar één goal is en de kuip erachter gaat staan dan gaan ze er denk ik nog wel vol voor.

Ik vind het een vermoeiende discussie, maar zag hem na de loting al aankomen. Ik heb geen voorkeur voor Ajax of Psv, dus wat dat betreft maakt het me weinig uit, maar ik stoor me wel aan de woorden die ik hier soms lees. Feyenoord heeft twee keer hondsberoerd tegen Ajax gespeeld, geen inzet, slap, geen plan en in feite twee keer de wedstrijd laten lopen. Ik heb er geen Psv'er over gehoord.

Maar ik wed dat we wel commentaar gaan krijgen als Feyenoord van PSV verliest zondag, als dat ook maar een beetje lijkt op de wedstrijden tegen Ajax, Feyenoord zal onderuit de zak krijgen. Net als jaren terug tegen Twente, toen het Feyenoord erg werd aangerekend dat ze niet van Twente wonnen. Maar toen datzelfde seizoen 10-0 werd verloren van PSV heb ik niemand over matchfixing gehoord, of het opzettelijk laten lopen. Terwijl zo'n uitslag daar meer reden toe geeft. Feyenoord is volledig uit vorm de laatste weken, alles wat ze tegen PSV presteren is mooi meegenomen. Ajax heeft zelf de volle buit tegen Feyenoord, dus veel reden tot klagen hebben ze niet. Hadden ze twee keer van Feyenoord verloren en vervolgens laat Feyenoord het lopen tegen Psv, dan heb je een punt. Nu niet.

22 februari 2018 om 15:16

Die reacties ga je altijd krijgen, die mensen heb je er namelijk altijd tussen zitten. Als Feyenoord verliest ga je ajacieden horen, en als je wint ga je psv'ers horen, hoe oneerlijk die situatie wel niet was, en dat die rood had moeten hebben, je kan het nooit voor beide goed doen.

Tuurlijk hoor je geen psv'er daar over, omdat Ajax gewoon weg beter was, en er niemand beide wedstrijden op zijn beloop liet gaan zoals jij nu leuk beweerd, het kan namelijk ook een keer wel aan de tegenstander liggen, maar goed, ieder zijn eigen waarheid.

Als PSV zondag Feyenoord naar alle hoeken van het veld stuurt, en met 1-4 van het veld loopt zal je mij niet horen. Als je namelijk terecht een wedstrijd verliest omdat je gewoon weg de mindere bent, ziet iedere voetbalkijker dat, en is er geen reden tot herrie schoppen.

22 februari 2018 om 15:52

Ajax was die wedstrijden zeker beter en Feyenoord verloor terecht, want zij lieten werkelijk niets zien. Dat zal niet met opzet zijn gebeurd, net zoals dat zondag ook niet het geval zal zijn, daar geloof ik gewoon niet in. Maar het zag er wel uit alsof het ze geen reet kon schelen die wedstrijden, slap en vreselijk slecht. Als zich zondag zo'n spelbeeld voltrekt, ik wed dat dan na afloop de pleuris uitbreekt.

22 februari 2018 om 17:13

Je kan het niet vergelijken met de wedstrijd tegen Twente. Toen werden de spelers belaagd door supporters dat ze moesten verliezen. De wedstrijd was beschamend en niet om aan te zien.

Uiteraard gaan ze dat niet doen en terecht. Is altijd een mooie pot op zich, Feyenoord wil deze pot echt wel heel graag winnen. PSV uiteraard ook, die gaan iedereen laten zien waar ze daadwerkelijk horen te staan (either way ) Wordt weer een zware pot, maar nu al weer zin an!!

Hier zit natuurlijk ook een beetje wishful thinking bij van mij als PSV-supporter, maar als ik Van Bronckhorst was, dan zou ik er denk ik wel naar neigen om tegen PSV iedereen die niet volledig fit is te sparen. Het zal voor Feyenoord niet meevallen om nog derde te worden en of je nou vierde, vijfde of zesde wordt maakt toch geen zak uit. En met de beker (waar ook het gunstigste EL-ticket aan verbonden is) kun je toch je seizoen nog een beetje redden.

Feyenoord moet vol gaan voor beide wedstrijden, voor de beker om Europees maar ook voor de 3e plaats in de competitie dat is Feyenoord domweg aan hun stand verplicht.
Het seizoen eindigen op plaats 5 is onder de huidige omstandigheden een zware teleurstelling en dat weet v.Bronckhorst én zijn selectie (de spanningen lopen duidelijk hoog op...)donders goed.
Het is uiteraard voor de club maar vooral voor de spelers een enorme opsteker en goed voor het zelfvertrouwen winst tegen Psv dat ook positief invloed uitstraalt tegen Willem II...
Psychologisch Europa ingaan met een top 3 notering is toch even wat anders dan een 5e of erger nog lager...!

22 februari 2018 om 18:15

De derde plaats is al niet meer realistisch. AZ speelt veel beter voetbal en staat al een straatlengte voor. Een vierde plaats zou met dit elftal en vorm al bijzonder zijn, want Vitesse, Utrecht en Pec spelen beter dan Feyenoord.
Feyenoord moet dit seizoen wel degelijk oppassen voor een uitschakeling door Willemll.
Zelfs NAC won met 2-0 in de Kuip. Het hele Kuip-voordeel lijkt na de eerste 4 wedstrijden van het seizoen verdwenen te zijn.
Het was een opluchting dat Feyenoord zondag gewonnen heeft van Heracles. Terwijl de kenners vonden dat Heracles recht op meer had en de beste kansen kreeg. En vergeet niet dat dit zo'n eer herstel wedstrijd was na weer een debacle nu tegen Vitesse. Meestal was Feyenoord dan op z'n best.
Nee op dit moment is geen enkele tegenstander voor Feyenoord een gelopen cours.
Je merkt ook dat tegenstanders in de Kuip totaal geen ontzag meer hebben voor Feyenoord. Eventueel de bus parkeren en gegarandeerd dat Jones op een uitbraak in de fout gaat.
En als je de reacties op het spel van Feyenoord hier leest, weten ook de Ajax supporters wel dat Feyenoord dit seizoen heel slecht speelt.
Al droom ik er natuurlijk wel van dat Boetius zondag, al was het maar één keer, z'n back voorbij komt. En dat hij hierna op goal schiet zonder dat we op de tribune hoeven te bukken.

22 februari 2018 om 19:28

Hoe kan je nu al zeggen dat Feyenoord niet meer derde kan worden? AZ speelt nog zowel tegen Ajax als tegen PSV en kan bij beide wedstrijden zes punten laten liggen. Als Feyenoord hun wedstrijden wel wint, is de derde plaats dus gewoon haalbaar.

22 februari 2018 om 19:45

Dit Feyenoord wint beslist niet alle wedstrijden. Was het maar waar.
Buiten PSV krijgen ze oa nog PEC , Heerenveen en Twente uit. Verder Utrecht, AZ. En dan hopen dat we dit seizoen niet weer tegen een zeperd tegen Excelsior en Sparta oplopen.
Zo kwam Feyenoord in de Kuip tegen Heerenveen en PEC al niet verder dan een gelijkspel.
Er zit dit seizoen geen enkele lijn in het spel van Feyenoord. Vandaar dat Gio flink onder vuur ligt, zodat de voorzitter al de eerste bekende woorden heeft gesproken, dat Gio niet ontslagen wordt en het bestuur achter hem staat.
En als je in de Kuip zou komen, weet je dat de hele sfeer verdwenen is.

22 februari 2018 om 19:59

Ik begrijp wat je zegt, maar je kan toch niet nu al de strijd opgeven? Voor hetzelfde geld krijgt AZ een terugval. Ik bedoel te zeggen dat er nog mogelijkheden zijn voor Feyenoord om de derde plek te halen. Dat je door hetgeen je gezien hebt dit seizoen ietwat sceptisch bent of het haalbaar is, dat kan. Maar bij voorbaat al zeggen dat het niet mogelijk is? Wat als Feyenoord spelers spaart tegen PSV en van Willem II verliest? Of wel van ze wint en dan de finale van AZ kansloos verliest?

Ik hou het nog op een top 3 notering èn Europees...door een wederopstanding van Feyenoord, tenslotte zijn de prijzen nog steeds niet verdeeld en staat alles nog open in alle opzichten.

Als Feyenoord verliest, zouden ze dit seizoen tegen PSV en Ajax 0 van de 12 punten halen... En dat als kampioen! Alleen dat al zou genoeg reden voor ze moeten zijn om flink hun best te doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren