Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Makkelie leidt topper tussen Feyenoord - PSV; geen duel voor Blom

Laatste update:

De kraker in de Eredivisie van aanstaande zondag tussen Feyenoord en PSV staat onder leiding van scheidsrechter Danny Makkelie. Hij en zijn assistenten Mario Diks, Hessel Steegstra en Ed Janssen zijn door de KNVB aangewezen om de topper in goede banen te leiden.

De acties van Makkelie zullen zondag onder een vergrootglas liggen, daar afgelopen weekend veel te doen was rondom de rode kaart van PSV-aanvaller Hirving Lozano. Scheidsrechter Dennis Higler gaf de Mexicaan een directe rode kaart voor een vermeende elleboogstoot tegenover Lucas Woudenberg. Een dag later haalde Klaas-Jan Huntelaar tijdens PEC Zwolle – Ajax vrijwel exact hetzelfde uit.

Danny Makkelie leidt komende zondag de wedstrijd tussen Feyenoord en PSV. Ajax - ADO Den Haag staat onder leiding van Pol van Boekel. #scheidsrechters #knvb #eredivisie

A post shared by Voetbalzone.nl (@instavoetbalzone) on

De spits van Ajax werkte op dezelfde manier Bram van Polen naar de grond. Blom hield zijn kaarten op zak en gaf een vrije trap voor PEC Zwolle. Omdat hij de situatie al beoordeeld heeft tijdens de wedstrijd, kan Huntelaar nu niet meer geschorst worden. De KNVB heeft Blom komend weekeinde geen wedstrijd toegewezen. De wedstrijd van Ajax tegen ADO Den Haag wordt geleid door Pol van Boekel. Björn Kuipers is nog herstellende van een blessure.

Hoe eindigt Feyenoord - PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Makkelie, dat wordt een saaie wedstrijd die bij elk dreigend duel wordt afgefloten. Eeuwig zonde dat deze angsthaas dit soort mooie wedstrijden aangewezen krijgt. Jammer je weet op voorhand al dat hij het beetje tempo wat er in de wedstrijd zit er gegarandeerd uit gaat fluiten. Slechte beslissing van de Knvb.

20 februari 2018 om 12:22

Op elke scheidsrechter is wel wat aan te merken. Zal nooit echt goed zijn

20 februari 2018 om 12:26

Er is geen enkel scheidsrechter foutloos dat is ook niet mijn punt. Het gaat mij meer om met welke intentie een scheidsrechter de wedstrijd ingaat. Makkelie heeft in het verleden bewezen alle duels af te fluiten, Makkelie is een angstige scheidsrechter die vooral veilig fluit en bang is om een overtreding door te laten gaan en daarom met regelmaat affluit als er geen overtreding gemaakt wordt. Makkelie is misschien wel de slechtste keus als je een wedstrijd met wat tempo wil.

20 februari 2018 om 12:34

Maar goed, de spelers weten het nu. Uiteindelijk zijn zij zelf degenen die het tempo moeten bepalen. Kwestie van geen domme overtredingen maken.

20 februari 2018 om 12:37

Dat is maar een klein deel. Voetbal bestaat voor een groot deel uit duels en duels ontlopen en Makkelie is juist een scheidsrechter die nagenoeg alle duels affluit. Met regelmaat staan spelers raar te kijken al hij weer eens ergens voor fluit waar 30000 man plus de spelers geen overtreding zien en alleen Makkelie een reden ziet om te fluiten.

20 februari 2018 om 12:46

Eens, deze scheidsrechter is dan ook vooral in het voordeel van PSV. Feyenoord kan er zo namelijk geen mannelijke wedstrijd van maken.

20 februari 2018 om 12:47

Dan weten ze toch wat ze moeten doen? Uit de duels blijven, dus de bal sneller rond laten gaan. Misschien komt het het tempo daardoor juist wel ten goede .

Ik snap wel dat een Nijhuis gunstiger was geweest hoor, ik speel een beetje advocaat van de duivel. Het houdt gewoon allemaal niet echt over wat scheidsrechters betreft en de Knvb komt nooit naar buiten met statements hierover. Wat er gebeurt achter de schermen om dat zooitje eens op orde te krijgen en of er überhaupt iets gebeurt, Joost mag 't weten.

20 februari 2018 om 12:52

De intentie waarmee Nijhuis fluit is eigenlijk voor elke wedstrijd het beste. Voetbal is ooit begonnen als contactsport waar strijd en passie voorop staan. Als je technisch goed onderlegd ben ben je in staat om uit de duels te blijven maar Makkelie fluit al af als er een duel om de bal dreigt te ontstaan.
Misschien val het mee deze keer maar de laatste wedstrijden die ik heb gezien van Makkelie voorspellen niet veel goeds.

20 februari 2018 om 12:55

Tsja, de mens is geneigd te onthouden wat de verwachting bevestigt. Hij zal ook vast goede wedstrijden voor Feyenoord hebben gefloten, maar die herinneringen vervagen nou eenmaal eerder. Dat neem ik je niet kwalijk, maar ik zou er inderdaad een beetje onbevooroordeeld ingaan zondag. Maakt de hele beleving ook leuker joh.

20 februari 2018 om 13:26

Het gaat mij er niet om of hij goede of slechte wedstrijden heeft gefloten maar om de intentie waarmee Makkelie het veld betreed. Fouten groot en klein maken alle scheidsrechters. Het probleem bij Makkelie is dat hij bang is om fouten te maken en daarom voor elk wissewasje affluit.

20 februari 2018 om 13:58

Ik ben er van overtuigd dat iedere scheidsrechter het veld op loopt met de intentie om de wedstrijd zo goed en eerlijk mogelijk te laten verlopen door het hanteren van de regels met behulp van hun persoonlijk kader. Dat de een sneller fluit dan de ander is nou eenmaal zo. Wacht het nou maar gewoon af zondag, in plaats van nu al weer in zak en as te gaan zitten vanwege een aanstelling. In de JCS gaf hij geen penalty aan Vitesse maar de VAR wel. Klinkt niet als een scheidsrechter die voor elk wissewasje fluit.

Het enige wat ik hoor is vooringenomen excuses vanuit beide kampen waarbij het ene kamp zegt dat hij te streng is en de andere dat hij uit Rotterdam komt. Iedereen praat zichzelf maar een complex aan terwijl zondag nog maar moet blijken hoe het loopt.

20 februari 2018 om 14:28

Heeft niets met een excuus of iets dergelijks te maken. Het is slechts een constatering dat Makkelie geneigd is veel duels af te fluiten ik heb het er niet over dat dat in het voordeel of nadeel van een club zou zijn. Het is in het nadeel van de voetballiefhebber die waarschijnlijk een duel voorgeschoteld krijgt die door de arbiter van dienst vakkundig van al zn tempo beroofd wordt. Dat is niet iets wat ik alleen constateer, Makkelie fluit heel veel wedstrijden dood, erg jammer.

20 februari 2018 om 12:24

Inderdaad jammer. Met Nijhuis had je denk ik een hele mooie strijd gezien. Voetballend zijn de ploegen allebei niet top, maar zullen erop en erover willen gaan voor de punten. Maar wie weet verrast hij wel een keer...

Geen Nijhuis? Jammer voor de amusentwaarde van de wedstrijd. Ben geen fan van Makkelie maar ik heb ook geen idee wie hem anders zou moeten fluiten als het Nijhuis niet is.

20 februari 2018 om 12:24

Overigens; waarom zou Makkelie onder een vergrootglas liggen door beslissingen van Blom en Higler?

20 februari 2018 om 12:27

Ik denk zelf dat vooral PSV supporters hier op gaan letten, elke fout die hij maakt zal dan komen doordat "de knvb Ajax kampioen wil maken".

20 februari 2018 om 12:32

Tsja dat je dat uit emotie roept kan ik inkomen, maar niemand gelooft dat toch echt serieus? Ajax heeft nu een beetje geluk gehad maar die hebben de scheids ook vaak genoeg tegen.

20 februari 2018 om 12:32

Ja, en als PSV wint dan heeft half Amsterdam een eierdop op hun hoofd van dat Feyenoord niet wilt dat Ajax kampioen wordt.

20 februari 2018 om 12:34

Denk meer omdat Makkelie uit de regio van Rotterdam komt, dat ze dat zullen bedoelen

20 februari 2018 om 12:53

Limboroy, Feyenoord haalt van de top 3 veruit de minste punten onder Makkelie, slecht 1.97. PSv haalt 2.31 punt en Ajax maar liefst 2.45. Mooi dat je zijn woonplaats weet, maar je hebt meer aan de harde cijfers.

20 februari 2018 om 13:05

Ja, maar Feyenoord haalt daarentegen sowieso minder punten dan de andere 2 clubs. Of wil je diezelfde 1,97 punten ook als gelijkwaardig afzetten tegen bijvoorbeeld het aantal punten wat NAC gemiddeld haalt onder leiding van Makkelie?

20 februari 2018 om 13:06

@Quirento en @FR12Jules vrijwel niemand gelooft dat natuurlijk, ik geloof er ook helemaal niks van. Helaas zijn er veel te veel leden hier die moord en brand schreeuwen en denken dat alles een complot is tegen hun cluppie.

20 februari 2018 om 13:07

Komt misschien omdat dat al eerder is gebeurt

20 februari 2018 om 13:45

Wanneer is dat gebeurd?

20 februari 2018 om 14:14

Heb ik in andere topic er al bijgezet Afca 3 ster, Ajax krijgt 0.28 punt extra met Makkelie, PSV 0.27 en Feyenoord slechts 0.04. Dus ook met die cijfers erbij heeft Ajax het meeste voordeel bij Makkelie, PSV net iets minder en Feyenoord nauwelijks.

20 februari 2018 om 20:01

Afca_3star. Nee het gaat hier om wedstrijden die Makkelie fluit. Als jouw redenering klopt, kan je ook niet zeggen dat Ajax minder punten pakt onder Nijhuis. En de meeste onder Blom.
En als het inderdaad klopt wat jij zegt, dan is Makkelie inderdaad flink op de hand van Ajax, want Ajax heeft minder punten dan PSV en toch een hoger gemiddelde onder Makkelie.

20 februari 2018 om 12:26

Kuipers

20 februari 2018 om 12:31

Is helaas geblesseerd.

20 februari 2018 om 12:33

Heeft bij de vorige PSV - Feyenoord aangetoond grove fouten te maken.

20 februari 2018 om 12:35

Volgens mij is Makkelie zelfs een van de weinige scheidsrechters die nooit echt grote fouten maakt bij Feyenoord - PSV.

20 februari 2018 om 12:39

Elke scheidsrechter maakt wel eens grove fouten, maar qua scheidsrechter en de weerstand die hij kan bieden aan de druk en de ambiance van het stadion is Kuipers denk ik toch de beste

20 februari 2018 om 12:39

Kuipers mag nog wel even geblesseerd blijven wat mij betreft. Kuipers is ook zo'n doodfluiter die absoluut niet van duels houdt. Kerstmis 2022 is vroeg genoeg voor
de comeback Kuipers.

20 februari 2018 om 13:38

Kuipers... de twaalfe man uit Eindhoven. Nee dank je. Die verneukt ons elk jaar

20 februari 2018 om 12:27

Als PSV-fan ben ik wel blij dat het Nijhuis niet is. Over het algemeen is Feyenoord feller in de duels dan Psv, dus dat zou in het nadeel zijn van Psv. Het wordt al moeilijk genoeg in de Kuip.

20 februari 2018 om 12:34

Dat is waar. Ik ga er al van uit dat PSV weer choked in de Kuip, dus hoop ik dat de wedstrijd in ieder geval leuk is. Het zal ook veel afhangen van de instelling van Feyenoord; gaan ze volle bak, of zijn ze wat rustiger met het oog op de beker?

20 februari 2018 om 12:36

Leuk hoe dit soort dingen hun eigen leven gaan leiden, maar als je de cijfers erbij pakt blijkt het volledig anders Boris. Er is geen club uit de top 3 die zoveel punten haalt onder Nijhuis als Psv. Gemiddeld ruim een half punt meer dan Ajax en 0.49 punt meer dan Feyenoord.

Ajax haalt onder Nijhuis 1,84 punt.
Feyenoord haalt onder Nijhuis 1,89 punt
PSV haalt onder Nijhuis 2,38 punt

Als Feyenoordfan ben ik fan van Nijhuis omdat je de mooiste wedstrijden krijgt met hem, niet omdat we nou zoveel punten halen met Nijhuis als scheidsrechter.

20 februari 2018 om 13:17

@baardgrasmus
Mijn punt blijft nog steeds staan, hoor. Met Nijhuis heeft het fellere fysieke team een voordeeltje en dat is over het algemeen Feyenoord. Ik weet niet hoe vaak Nijhuis Fey-PSV heeft gefloten, maar dat PSV met scheidsrechter Nijhuis vaak wint, zeg natuurlijk weinig over deze wedstrijd.

20 februari 2018 om 13:40

Zoals jij ze presenteert zeggen deze cijfers natuurlijk helemaal niks. Misschien speelde PSV wel tegen veel makkelijkere clubs onder Nijhuis.

20 februari 2018 om 13:45

Die cijfers zeggen op zichzelf natuurlijk niets. Als PSV gemiddeld 3 punten haalt onder leiding van Ed Janssen maar hij fluit alleen wedstrijden tegen teams uit het rechterrijtje betekent dat niet dat PSV gegarandeerd wint in een topper onder leiding van Janssen. De tegenstanders zijn een factor die je niet weg kunt laten.

20 februari 2018 om 14:24

Die cijfers zeggen echter altijd nog veel meer dan een beetje anekdotisch geblaat over scheidsrechters die altijd voor of tegen een bepaalde club zouden zijn. Je kan natuurlijk nog wat verder verfijnen, maar of dat veel verschil maakt betwijfel ik. Maar neem de handschoen op zou ik zeggen, alle cijfers zijn online voor handen, en het is niet bepaald hoogstaande wiskunde die je hiervoor nodig hebt.

Speciaal voor jullie: Nijhuis floot Feyenoord tegen PSV tweemaal, infebruari 2017 2-1 voor Feyenoord en in oktober 2010, die uitslag is wel bekend. Dus qua punten gelijk, qua doelsaldo zwaar in het voordeel van Psv. PSV kreeg bovendien een penalty van Nijhuis, en Feyenoord kreeg een rode kaart (twee keer geel Leerdam).

Dan het punt van *026*: Wat is een makkelijkere club voor Psv? En is dat hetzelfde voor Ajax? Want voor mijn gevoel speelt PSV beter tegen betere clubs die het spel willen maken, dan tegen een club die zich ingraaft. Dus als jij een manier kan bedenken hoe zoiets is mee te nemen in de analyse, dan hoor ik het graag.

21 februari 2018 om 13:13

Welk anekdotische geblaat? Ik heb het over de speelwijze van beide teams en welke speelwijze het meest heeft aan een scheidsrechter die veel toelaat. Leuk dat je cijfertjes op kan zoeken, maar statistieken zeggen niets over het punt dat ik wil maken. Het kan ook zijn dat Feyenoord er vol op klapt, daardoor meer aan een scheidsrechter heeft die veel toelaat, maar uiteindelijk toch verliest. Daarnaast floot Nijhuis in 2010 heel anders dan hij nu fluit.

Oh Danny Makkelie, wat een verrassing zeg. Kan me nog een historische wedstrijd van Feyenoord - PSV herinneren onder deze beste man.

Wordt een leuke uitdaging om van 13 man te winnen. Maar he, we gaan ervoor.

20 februari 2018 om 12:33

Vooral met zo'n instelling naar een wedstrijd toe gaan. Bah bah, vanwege dat soort reacties hoop ik dat de schaal naar Amsterdam gaat.

20 februari 2018 om 13:02

Ach, wie je ook neerzet. Feyenoord uit is bijna iedere jaar standaard puntverlies. Zal me verbazen als we daar winnen.

En 20+ mensen hopen met je mee. Succes zondag.

20 februari 2018 om 13:48

Die mensen reageren op zijn opmerking "vooral met zo'n instelling naar een wedstrijd toe gaan". Je zoekt er iets achter wat er niet is.

20 februari 2018 om 12:37

Ah joh laat je niet zo kennen. Er gaat echt geen scheidsrechter de wedstrijd in met de gedachte van; "laat ik PSV is gaan naaien".

20 februari 2018 om 12:42

Slaat inderdaad nergens op. Alsof PSV de scheidsrechter nodig heeft, wat een onzin. Maakt geen bal uit wie er fluit namelijk, al zet je Nijhuis in.

20 februari 2018 om 12:45

Het zal al helemaal een mooie boel worden als Makkelie PSV een onterechte penalty geeft die de wedstrijd beslist. Wil dan al die 'we spelen tegen 12 man' mensen wel eens horen.

20 februari 2018 om 12:51

Dat zou wat zijn zeg. Makkelie die PSV een onterecht penalty geeft waardoor PSV de 3 punten mee naar huis neemt. Zie je het al voor je? Makkelie wilt ook veilig thuis komen.

20 februari 2018 om 13:00

Quirento

Ik help het je hopen. PSV heeft in Rotterdam iedere strohalm nodig die het kan grijpen om zich aan vast te houden. Want normaal gesproken verliest PSV deze pot toch wel. Ongeacht wie die middag de fluit hanteert.

20 februari 2018 om 18:08

Feyenoord steekt nou niet in grootse vorm. Dat is een belangrijkere strohalm dan de arbieter

20 februari 2018 om 12:52

Sinds de supporters van PSV de vorige keer aanhaalde dat Makkelie uit Rotterdam zou komen. (in navolging van Derks), wat niet waar is, maar waar wel de pers volop dook, durft hij amper nog voor Feyenoord te fluiten.
Zoals hierboven al staat, is het een angsthaas en zal in zijn steil heel voorzichtig zijn met z'n beslissingen.
Hoe hij ook fluit, de wedstrijd mag voor PSV geen probleem zijn.
Nu Feyenoord al maanden helemaal uit vorm is en zonder enig vertrouwen speelt, moet er een wonder gebeuren wil Feyenoord ineens te sterk zijn voor Psv.
Zelfs vorig jaar toen Feyenoord vele malen beter voetbalde, was er een vreemde manoeuvre van Zoet voor nodig voor de winst.

20 februari 2018 om 12:57

Je weet dat er andere krachten bij komt kijken he in zo topwedstrijd? Ook al staat Feyenoord laatste. Reken er maar op dat Feyenoord echt wel gemotiveert is om een topwedstrijd te winnen en zullen echt wel de beuk erin gooien. Dit is ook hun enige kans om een topwedstrijd te winnen want ze verloren al twee keer van Ajax, en uit tegen Psv.

En PSV met dit voetbal. Tja, het belooft weinig goeds. Puntverlies zat er al wekenlang aan te komen, en nu met Feyenoord en Utrecht voor de boeg en zonder Lozano, kan het zomaar zijn dat PSV en Ajax gedeeld koploper zijn na 2 weken.

20 februari 2018 om 13:03

Calafellspanje

Leuk verhaal, maar ik vraag me af of er hier iemand je mening deelt. Ja, Feyenoord is niet echt in vorm, maar nee, PSV weet iedere keer wel weer een reden of manier te vinden om niet te winnen in Rotterdam.

Voeg daarbij dat dit PSV al een seizoen lang bijzonder matig is, dat het voetbal nergens op slaat, dat er vooral gewonnen is met geluk, hulp van de arbitrage en kunst- en vliegwerk, dat de twee sterkste spelers waarschijnlijik niet inzetbaar zijn (van Ginkel én Lozano), dat PSV zomaar in een vrije val kan zitten nu en je zult denk ik heel weinig bookmakers vinden in Nederland die bereid zijn om veel uit te betalen als je op winst voor Feyenoord zou inzetten.

20 februari 2018 om 13:09

edit:

Toto houdt het op 2,18 voor winst Feyenoord en 3,01 voor winst Psv.

Bwin respectievelijk 2,20 versus 3,10

Kroon casino 2,24 versus 3,25

Alleen weddenbonus en weddenbookmakers houden het op ongeveer gelijke odds van rond de 2,50.

Dus de bookmakers zien Feyenoord als favoriet. Dat zegt op zichzelf verder niks maar is wel een indicatie dat 'men' eerder Feyenoord ziet winnen dan Psv. Als goksites het echt structureel verkeerd zagen, met die quotes, hadden ze al heel lang opgehouden te bestaan denk ik.

20 februari 2018 om 19:46

Constant kante.
We staan slechts 20 punten achter op Psv. Ons hele Kuip effect, dat merk je als je er altijd zit, is dit seizoen niet aanwezig. Het valt regelmatig hele tijden doodstil. Zelfs NAC was met 0-2 te sterk.
Ik lees ook dat er door Real Madrid gezegd wordt dat er andere krachten vrij komen.
Nou als hierdoor Boetius 1x zijn man voor bij komt zijn we al blij.
El Hamadi is er zeer waarschijnlijk ook niet bij.

Alleen als PSV er niet voor gaat zit er misschien een gelijkspel of meer in.
En alle "kenners" en supporters zijn het er over eens dat alleen de beker het seizoen kan redden. Dus is de wedstrijd tegen Willemii voor Feyenoord veel belangrijker.
Maar wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit en is zondag ineens alles 100% anders. Dan staan we nog maar op 17 punten.

Tja geen wedstrijd voor Blom.
Knvb neemt hem blijkbaar toch in bescherming doordat ie een fout maakt door Huntelaar geen rood te geven..
Maar toegeven zal de Knvb nooit doen.
Maar indirect zegt dit genoeg.

20 februari 2018 om 12:47

Ik zie eigenlijk alleen Nijhuis als betere optie als ik zo naar de namen kijk.. Het niveau van de arbitrage past zich dit jaar moeiteloos aan aan het niveau van de Eredivisie.

20 februari 2018 om 13:12

Ik zie voor PSV Nijhuis eigenlijk meestal wel als voordeel, behalve tegen Feyenoord. Die hebben een ploeg die gewoon heel graag in de duels komt en hoewel PSV tegen de meeste tegenstanders zich daar goed in thuis voelt, is dat nooit zo tegen Feyenoord. Bijna alle zeges van de laatste jare van Feyenoord tegen PSV kwamen vooral tot stand omdat Feyenoord gewoon de duels won en daardoor de overhand in de wedstrijd kon nemen waar PSV zich dan niet meer onderuit kon voetballen en kopje onder ging.

Dan heb je dus juist niet een scheidsrechter 'nodig' die veel duels en mannelijk voetbal toelaat. Want daarin is Feyenoord in mijn ogen net wat sterker dan dit Psv.

20 februari 2018 om 13:11

Huh, een Feyenoorder die niet blij is met Makkelie. Ook nieuws.

Ach, wie je ook neerzet. Ik hoop op een mooie pot en een PSV die revanche wilt nemen na de bekernederlaag. Maar het wordt lastig zat zonder Lozano en wellicht Van Ginkel. Zal me dan verbazen als PSV in de Kuip wint.

Kinderachtig dat Blom geen wedstrijd krijgt omdat hij een foutje heeft gemaakt. Hoeveel fouten heeft de Knvb wel niet gemaakt de afgelopen jaren. Elke scheidsrechter maakt wel eens een fout, als je dat van elke wedstrijd gaat analyseren hou je er geen 1 meer over de volgende speelronde.

20 februari 2018 om 14:11

Dit is logisch, als ze Blom geen wrdstrijd gunnen hebben ze het gevalletje Lozano - Higler meteen opgelost. Blom had rood moeten geven volgens de KNVB maar deed dit niet. Higler deed dit wel. Doordat ze Blom nu straffen, kan PSV de situatie omtrent Huntelaar niet als voorbeeld gebruiken..

20 februari 2018 om 15:16

Volgens mij kan PSV nu juist wel die situatie als voorbeeld gebruiken omdat de KNVB nu laat zien dat Blom fout zat door hem niet te laten fluiten. Daarom vind ik het raar van de KNVB en hadden ze in mijn ogen gewoon beide scheidsrechters moeten laten fluiten dit weekend.

20 februari 2018 om 15:41

Er zijn grotere fouten gemaakt dan Blom richting Huntelaar. Een aantal weken geleden bij Utrecht-Ajax de overtreding van Gortler was veel duidelijker in beeld. Zelfs onder ogen van de grensrechter!

Had toch gehoopt op Bas Nijhuis, die laat het in ieder geval een wedstrijd worden. Krijgen we Makkelie die bij elk zuchtje wind af fluit.

Jammer dat de Knvb zo duidelijk zijn eigen favorieten heeft. Makkelie maakt zichzelf volkomen belachelijk door - nota bene als homo - te gaan fluiten in Qatar. En dat hij en zijn team hoogstpersoonlijk Excelsior van een zege op NAC weerhoudt met misschien wel de meest idiote beslissing van het seizoen... geen probleem, zet je starboy lekker op deze topper. Had liever Nijhuis gezien, die maakt van zo'n wedstrijd de topper die het hoort te zijn.

Moet ik de absentie van Blom zien in het ligt van zijn beoordeling van Huntelaar? In dat geval: hulde daarvoor in ieder geval!

20 februari 2018 om 13:59

Het is nog altijd aan Makkelie zelf om te beslissen of hij gaat fluiten in Saoedi-Arabië of niet. Ik snap dat een heleboel mensen het er niet mee eens zijn, want het is een achterlijk land, maar het is en blijft zijn keuze. Bovendien is dit natuurlijk geen reden om Makkelie deze topper niet te geven.

Ik zeg niet dat Makkelie mijn favoriete scheidsrechter is, maar elke scheidsrechter heeft dit seizoen al tig fouten gemaakt, dus een vreemde beslissing bij Excelsior-NAC zou ook niet persé een reden moeten zijn om hem deze topper niet te geven, want ik heb bijvoorbeeld Nijhuis of Gözöbuyuk ook al vreemde dingen zien doen dit seizoen. En zo geldt dat dus voor elke scheidsrechter.

Je hebt gelijk als je zegt dat een wedstrijd onder Nijhuis aantrekkelijker is, maar je kunt je ook afvragen of dat persé eerlijker is. Jullie Psv'ers vinden eerlijkheid heel belangrijk, getuige de grote bezwaren tegen het vrijuit gaan van Huntelaar en de schorsing van Lozano. Ik vraag me dan andersom af, is het wel eerlijk wat Nijhuis bijvoorbeeld toeliet in de wedstrijd van PSV tegen Sparta, waardoor de 1-2 viel? Ik wil daar verder niet over zeuren, maar feit is wel dat Nijhuis zich niet altijd keurig aan de regeltjes houdt, waardoor teams zich ook benadeeld kunnen gaan voelen. Ik kan me voorstellen dat de Knvb dit juist op dit moment wil voorkomen door een regeltjesman als Makkelie erop te zetten.

20 februari 2018 om 14:01

Ik kan niet helemaal volgen dat Makkelie zich 'belachelijk' maakt door naar Qatar te gaan om te fluiten. Hoezo eigenlijk? Omdat ze daar 'tegen homo's' (zouden) zijn? Ja, en dus?

Verder zie ik hier niet zoveel in eigenlijk. Het is niet mogelijk om Makkelie elk jaar Feyenoord - Psv, Kuiopers elk seizoen PSV - Feyenoord en Nijhuis elk seizoen Ajax - PSV te laten fluiten. Die wedstrijden rouleren tussen de topscheidsrechters. Dus nu is Makkelie even aan de beurt.

20 februari 2018 om 14:17

Naar een land gaan waar de dingen die jij hier graag in je vrije tijd doet strafbaar zijn (tot wel 5 jaar gevangenisstraf), voor wat poen vind ik ook belachelijk. Dit staat natuurlijk los van of hij deze wedstrijd mag fluiten of niet. Het maakt toch weinig uit welke scheidsrechter je hebt want ze hebben allemaal per seizoen toch wel enorme fouten. Het is gewoon te hopen dat ze het niet doen als jij ze hebt.

Van de laatste acht ontmoetingen in De Kuip won PSV er slechts één. Dat was in januari 2016 (0-2), met Danny Makkelie als scheidsrechter... Knvb lijkt nu dus toch op de hand van Psv, haha.

20 februari 2018 om 14:04

en de ontmoeting daarvoor, in 2013, onder Makkelie werd door Feyenoord gewonnen (3-1). Onder andere doordat Makkelie twee makkelijke pingels gaf aan Feyenoord.

20 februari 2018 om 14:17

Haha, dat was voordat de PSV-aanhang een belachelijke hetze had gestart tegen Danny Makkelie. Toen waren ze al zo druk bezig met waar hij werkt.

Ja, hij werkte in regio rotterdam en gaf Ajax een makkelijke penalty!! Echt, die gasten maken zich met de week meer belachelijk. niet normaal hoor.

20 februari 2018 om 14:36

Fr12jules

Oh ja echt joh? 'die gasten' maken zichzelf met de week belachelijker? Okay dan, als jij het zegt zal dat dan wel zo zijn of..... ?!

Dus ik moet 'de Feyenoord-aanhang' (oftewel jij dus, in dit geval) maar eventjes als geheel afrekenen op wat een paar zakkenwassertjes doen of roepen? Nou, wordt een mooie afrekencultuur, in dat geval.

20 februari 2018 om 14:41

Als jij je daar door aangesproken voelt zal het wel zo zijn toch?

Als ik zie hoe verontwaardigd er wordt gereageerd op iets wat betrekking heeft op Psv, zoals het geven van een terechte(!!) rode kaart of het aanstellen van een arbiter.

Alsof heel de wereld tegen PSV is en alles doet om PSV het zo lastig mogelijk te houden. Hou op en haal de eierdop van je kop.

20 februari 2018 om 15:14

Ik heb al eerder genoemd. de publieke opinie speelt denk ik echt wel een rol. Scheidsrechters worden daar toch door beinvloed. Leicester city in hun kampioensjaar, konden nog net niet de bal in de handen pakken, omdat bijna iedereen leicester de titel gunde. Als scheidsrechter wil je het niet op je geweten hebben om de tegenstander een onterechte penalty te geven en de halve wereld over je heen te krijgen. Zelfde geldt in mijn ogen voor feyenoord vorig jaar. En nu is de publieke opinie heel erg voor ajax. Ik zeg niet dat ze perse voor ajax fluiten en tegen psv, maar ze zullen toch eerder in het voordeel van ajax fluiten dan in het voordeel van de tegenstander. En precies andersom voor psv.

Er wordt maar steeds over die rode kaart an lozano gesproken, maar ik vind het gewoon een terechte rode kaart. Huntelaar had er ook 1 kunnen krijgen, maar die actie vond ik toch wel minder hard. Ik vind daarom dat dit allemaal veel te veel wordt opgeblazen.

Hopen dat er videoscheidsrechter is. Niveau van de scheidsrechters is echt goed in Nederland. Was Kuipers niet beschikbaar dan?

20 februari 2018 om 16:08

1. VAR is er niet.
2. Kuipers heeft tijdens PSV- Feyenoord aangetoont niet geschikt te zijn. Waarom dan wéér voor Kuipers kiezen?

Hoop niet dat het een straf voor Blom is. Oke hij had rood kunnen/moeten geven maar dit gebeurt heel vaak met dit soort momenten waar het wel of geen rood is. Alleen nu omdat Lozano wel rood kreeg en Huntelaar niet is het meteen onder een vergrootglas gelegd. Kreeg Lozano geen rood was hier ook niet veel ophef over.
Daarnaast vind ik het geen goede regel over dat het al beoordeeld is dus geen schorsing kan zijn. Blom kan het in de herhaling misschien heel anders zien en dus anders beoordelen waarbij een schorsing dus ook volstaat

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren