Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Iedereen kijkt naar Lukaku en vergeet dat hij pas 24 jaar oud is’

Laatste update:

Met twee doelpunten in de wedstrijd tegen Huddersfield Town (0-2) hielp Romelu Lukaku Manchester United afgelopen weekeinde naar de volgende ronde in de FA Cup. In 38 wedstrijden zorgde de Belgische spits tot dusver voor 21 doelpunten. Volgens Roberto Martínez, bondscoach van België, vergeten veel mensen dat Lukaku pas 24 jaar oud is.

“Iedereen kijkt naar Lukaku en vergeet dat hij pas 24 jaar oud is. Hij heeft al twee recordtransfers achter de rug”, zegt Martínez bij Match of the Day. Lukaku verruilde Chelsea in 2014 voor circa 35 miljoen euro voor Everton, terwijl Manchester United afgelopen zomer ruim 84 miljoen euro neertelde om hem los te weken bij the Toffees. “Ik heb een grote verandering gezien in zijn volwassenheid.”

“Hij heeft een beetje van alles. Sommige spitsen zijn af en toe een beetje voorspelbaar, maar hij wordt sterker met zijn rug naar het doel. Als hij de ruimte krijgt, is hij niet te houden. Hij heeft zoveel kracht en zijn afronding is buitengewoon”, vervolgt de Spaanse oefenmeester, die Lukaku ook bij Everton onder zijn hoede had. “Als hij een kans krijgt, is het ook vaak een doelpunt. Hij is nog steeds een jonge speler en kan zich verder ontwikkelen.”

Vind jij dat Romelu Lukaku zijn waarde bewijst bij Manchester United?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
20 februari 2018 om 10:20

Waarschijnlijk is hij al vroeg evenals Rooney uitgeblust. Niet verwonderlijk want hij was 16 toen hij voor anderlecht debuteerde.

Lukaku is niet het bepaald type speler die je graag ziet spelen, maar ik denk dat hij nog een hele grote gaat worden. Op zijn 24 jaar jaar al 97 premier league goals....

Lukakau is een klein beetje overschat ,een goede spits maar niet echt buiten categorie .
loopt vaak verloren rond mist het "gevoel" wat een superspits wel heeft

Is geen slechte speler maar je kan hem absoluut niet naast een Rooney, van Nistelrooy, van Persie en zelfs een Berbatov zetten en ook niet in potentie. United moet een betere spits hebben.

20 februari 2018 om 10:05

Ben je serieus? United moet een betere spits hebben. Hebben de afgelopen jaren Martial (als supertalent), Ibrahimovic, Lukaku en Alexis Sanchez binnen gesleept voor de voorhoede die allemaal als spits zouden kunnen fungeren en ze moeten alweer een nieuwe? Wat gaat er dan mis in jullie beleid AjaxCunian? Dan heb je ook nog Rashford erbij..

20 februari 2018 om 10:10

Dat zeg je, het zijn allemaal net niet spelers als spitsen behalve Sanchez bij Arsenal. Ibrahimovic was vorig jaar wel goed genoeg maar is niet hetzelfde na zijn blessure, Martial en Rashford zijn op dit moment niet klaar om spits te zijn bij United. En Lukaku is technisch te beperkt en mist wat klasse en magie. Die gasten zijn goed maar absoluut niet te vergelijken met een Aguero, Kane, Cavani, Lewandowski, Higuain.

20 februari 2018 om 10:51

Ik vond Sanchez echt wel een revelatie in de spits. Een beetje zoals Mertens.

20 februari 2018 om 10:57

Welke spits raakt niet gefrustreerd als hij een kans mist?
Is toch gewoon een normale reactie?

Die namen die jij allemaal noemt reageren volgens mij ook allemaal hetzelfde als ze een kans missen en lopen niet met een smile weg van, oke volgende keer ga ik hem maken!

20 februari 2018 om 10:59

Inderdaad, Sanchez in de spits was heerlijk bij Arsenal. Maar Mou zou nooit zo kunnen spelen.

20 februari 2018 om 10:27

Ik voel toch een beetje nostalgie in jouw reactie. De statistieken van de jongens die jij noemt zijn nou niet zoveel beter dan die van Lukaku hoor. En kom nou niet met 'buiten doelpunten brachten zij ook nog veel meer'. Als je dat van een Berbatov of Van Gol kan zeggen...

20 februari 2018 om 10:43

Grote spelers staan er op grote momenten. Didier Drogba mag dan geen buitengewone doelpuntenratio bezitten, hij stond er altijd als het moest. Geef mij maar 1 Drogba boven zowel Ibrahimovic als Lukaku die er enkel tegen de kleintjes staan. Wat ben je met statistieken als ze alleen maar de 3-0 in minuut 85 tegen WBA maken?

En ja Berbatov was pure magie. Die kon echt wel veel meer dan doelpunten maken. Een flits doorheen een dubbele bus.

20 februari 2018 om 11:00

De statistieken, daar begint het al. Robin van Persie, Rooney hebben haast eigenhandig prijzen gewonnen voor United, die stonden er tegen de Chelsea's, City's, Liverpool's en konden eigenhandig wedstrijden beslissen door individuele kwaliteit. Dat kan Lukaku gewoon niet.

20 februari 2018 om 13:01

Ben ik het mee eens. maar Lukaku is dan ook nog een stuk jonger dan die spelers op de momenten die jij bedoelt. Wie weet...

20 februari 2018 om 10:33

Op basis waarvan zou je hem niet naast hen kunnen zetten? Wie van hen was beter op die leeftijd dan Lukaku

20 februari 2018 om 11:01

Rooney maar daar gaat het niet echt om ofwel, of denk je dat Lukaku een lineaire groei gaat doormaken? Hij mist bepaalde aspecten in zijn spel, dat zijn z'n loop acties, balgevoel, techniek en gogme, dat is lastig aan te leren op deze leeftijd.

20 februari 2018 om 11:32

Allemaal, lukaku komt qua afmaken in de buurt, maar meevoetballend is wout weghorst nog beter.

20 februari 2018 om 11:49

Omdat LUkaku tegen de top 6 maar een assist op zijn naam heeft. Dat zijn toch dramatische statistieken. Dit bewijst dat hij geen absolute topspits is.

20 februari 2018 om 14:50

Sorry AjaxCunian, maar voor mij typeren je reacties wel wat er mis is bij United en in wat voor tunnelvisie de hele club al tijden zit. Er word alleen maar naar het individu gekeken, afgedankt voordat ze goed en wel binnen zijn, en niet meer naar het team of welke voorwaarden er nodig zijn om bepaalde kwaliteiten te laten functioneren, een team beter te maken en te laten groeien. Om voorheen zelfs een Paul Scholes te laten functioneren werd er een Keane, Carrick of Fletcher naast gezet. Niet omdat ze de allerbeste opties waren, maar omdat hun sterktes en zwaktes elkaar aanvulden. Met een Verón lukte dat bijvoorbeeld niet. Zoals Van Persie nét de ontbrekende schakel was om de selectie waar hij aan werd toegevoegd nog aan een kampioenschap te helpen. Want waarom deed hij het dan niet bij Arsenal? Waar toentertijd ook genoeg kwaliteit rondliep. Het gaat om de finetuning van een selectie, sterktes en zwaktes elkaar laten aanvullen, waar Ferguson in mijn ogen de allerbeste in was. Overigens was Van Persie met zijn leeftijd een unicum voor hem en absoluut een korte termijn oplossing, want na 1 seizoen was het eigenlijk ook wel klaar. Ik wil hier tevens niet mee zeggen dat ik nou een fan ben qua kwaliteiten van Lukaku (want ik zie bijvoorbeeld liever Martial zo snel mogelijk van die zijlijn worden gehaald en de kans krijgen in de spits), maar als je voor hem kiest, moet je de voorwaarden creëeren waarin je ten volle van zijn kwaliteiten kan benutten ten behoeve van het team. Echter zolang United backs heeft die al moeite hebben 2 wedstrijden achter elkaar een degelijk niveau te halen en amper fatsoenlijke ballen voor krijgen, er rond hem egoïsten zonder overzicht worden gepositioneerd en er zo’n chronisch tekort aan creativiteit binnen dit team aanwezig is, vind ik dat hij in zijn eerste seizoen een wereldprestatie levert qua statistieken, en hij de laatste is die aan vervanging toe is.

Statistisch gezien nog lang niet aan de toppen van zijn kunnen. Hij zal wel moeten blijven presteren dit seizoen anders gaat ie straks nog banken voor Batshuayi op het wk.

Pas 24....

Het is geen gegeven dat jonge spelers nog flink doorgroeien. Sommigen pieken vroeg. Lukaku is daar eentje van imo. Zie weinig rek in hem om verder te groeien eerlijk gezegd.

Natuurlijk is hij een goede spits, maar niet meer dan dat. Hij is goed tegen de middenmoot en degradatiekandidaten, maar tegen de top 6 en zelfs clubs daar net onder geeft hij zelden tot nooit thuis. Tot nu toe van zijn twaalf doelpunten in de competitie slechts twee tegen een team uit de top 10 (en dan ook nog Everton en Bournemouth). Hij komt kwaliteit tekort om daarin het verschil te maken, terwijl juist dan United behoefte heeft aan een speler die het verschil maakt. Enige verzachtende omstandigheid die er misschien is, is dat de speelwijze van Mourinho in topwedstrijden het ook niet echt makkelijker maakt voor een spits.

De grote ster die veel mensen hem toekennen is hij gewoonweg niet. Bij belgie draait het om de bruyne en hazard. Bij united steekt die er ook niet bovenuit zoals dat bij everton wel was. Hij is zeker meer dan gemiddeld. Echt een prima spits. Kan goed een goal zelf creeren. Maar de druk die hem word meegegeven moet wellicht iets worden genuanceerd. Geld overigens voor meer belgische spelers. Meer dan middelmaat maar zeker geen wereldtop.

Hij is inderdaad pas 24, maar als je op je 24e geen bal kan aannemen, ga je het niet meer leren. Prima spits, met de nadruk op prima. Das leuk voor Everton, United moet hoger mikken.

20 februari 2018 om 10:59

Inderdaad, ze doen net alsof 24 een gastje is die net komt kijken. En al helemaal als je eerst spits bent van United mag je hopen dat diegene gelijk presteerd.

Ik kijk naar Lukaku en denk dat hij een redelijke spits is, met veel fysieke kracht en een neusje voor de goal, maar dat hij door gebrek aan technische finesse ver van de echte top verwijderd is en dat hij inderdaad voor de Engelse subtop goed is, maar voor de absolute top tekort komt.

Iedereen heeft een mening over Lukaku maar uiteindelijk kiezen alle trainers voor hem als eerste keuze. Dat zegt eigenlijk genoeg. Hij is geen magische speler, hij moet het hebben van hard werken maar dat is wat hem tot hier ook al gebracht heeft. Hard work beats talent when talent fails to work hard.
Zijn first touch valt ook reuze mee maar dat is een stempel dat hij waarschijnlijk nooit ga verliezen.
Ondertussen maakt hij wel meer goals dan La Cazette en Morata samen.
Minder goed zijn dan Kane, Aguero en Cavani is geen schande. Lukaku is top 10 in de wereld, hoe je het draait of keert.

Die Belgen... blijf er jaloers naar kijken. Batshuayi laat ook zien gewoon echt geweldig te kunnen zijn bij Dortmund. En het klopt over Lukaku, voor mijn gevoel gaat hij al zo lang mee dat hij wel 28 moet zijn. Met dat beestenlichaam.. pas 24, echt ongekend. Verder is het inderdaad geen verfijnde spits, maar toch heeft hij ook een goede sprintsnelheid voor iemand met zijn berenlichaam.

20 februari 2018 om 12:39

Lukaku zou volgens mij prima kunnen functioneren in een tandem met Hazard of Mertens zoals Giroud-Griezmann op EK 2016.

Giroud is ook geen speler van wereldklasse, maar speelt gewoon bij Chelsea/frankrijk. En met een zwervende Griezmann er omheen was het alleraardigst. Al zie ik bij la France persoonlijk toch liever Benzema, maar dat is helaas tuig in de kleedkamer haha.

Hij bewijst zeker zijn waarde voor dit United, in die zin dat hij echt alles geeft wat hij in zich heeft. Alleen, echt een mooie spits is het niet. Zijn stijl spreekt mij niet aan, het is vaak bambi on ice en die houding met zijn handjes wanneer ie de bal niet krijgt is vrij irritant. Ik denk alleen niet dat ie nog beter kan worden als speler, ik zou niet weten hoe? 1 op 1 lopen? Het zou me verbazen, maar laat me maar verrassen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren