Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Persie keek traptechniek van Pires af: ‘Ik kies bewust voor die acht ballen’

Laatste update:

Robin van Persie laat zien dat schieten met de binnenkant van de voet vaker loont dan een woeste knal. De spelers van Feyenoord zagen op de trainingen al dat elke inzet van de aanvaller richting het doel tussen de palen belandt. Dat heeft een reden, zo legt Van Persie dinsdag in gesprek met het Algemeen Dagblad uit. Hij prefereert precisie boven power.

“Veel spelers, ook bij Feyenoord, schieten liefst met volle kracht op het doel”, stelt Van Persie. “Ik Ik heb mezelf door de jaren heen aangeleerd het anders te doen. Ik schiet liever van de tien pogingen acht keer binnen de doelpalen, want dan is er gewoon veel meer kans van slagen. Een keeper kan nog een redding verrichten, maar dan is er vaak een rebound.”

Robin van Persie laat zich meteen zien bij zijn eerste basisplaats voor Feyenoord Rotterdam! ??

Posted by voetbalzone on Sunday, February 18, 2018

“Als je tien ballen volle bak schiet, gaan er in de regel zes over of naast. Ik kies bewust voor die acht ballen tussen de palen en dan zien we wel wat er gebeurt.” Robert Pires, voormalig teamgenoot bij Arsenal, speelde daarin een belangrijke rol. Hij keek het af van de Fransman. “De bal hoeft niet hard, maar hij moet op doel zijn. Vroeg of laat ga je dan scoren. Natuurlijk, mijn doelpunt tegen Heracles was ook enigszins gelukig, want een verdediger raakte de bal nog lichtjes aan.”

Van Persie erkent dat hij in zijn loopbaan te weinig doelpunten uit vrije trappen heeft gemaakt. “Ik heb er gewoon niet genoeg vrije trappen ingeschoten in mijn carriere.” In de jeugd gingen ze er allemaal in. “Daar was het soms net een penalty, haha. Dat had de afgelopen zestien jaar beter gemoeten. Dat zit wel in mijn hoofd.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zijn traptechniek is ongekend. Kan een bal met precisie plaatsen. Vaak niet eens zo hard maar heerlijk geplaatst. Afgelopen weekend was wel wat gelukkig.

20 februari 2018 om 08:22

Het was inderdaad wat gelukkig, maar het valt me op dat je blijkbaar ook in het buitenland pas echt een goede traptechniek ontwikkelt (een enkeling als Schone en bij uitzondering Ziyech daargelaten), tenzij je El Ahmadi heet. Kuyt had ook al zo'n ontzettend zuiver schot. Zet je daar Toornstra tegenover, die 10 ballen het stadion uitrost dit seizoen, terwijl hij vorig jaar de netten aan flarden schoot, zou je toch denken dat hij wat beheerster mag schieten.

20 februari 2018 om 09:08

Ziyech heeft dus alles behalve een goede traptechniek hè.

Valt mij inderdaad ook op dat altijd alles hard moet. Een Vilhena of El Ahmadi proberen hem ook altijd vol op de pantoffel te raken. Maar waarom niet gewoon zoals van Persie zegt?

overigens zei Locadia ook al zoiets eerder toch? Liever op 75% kracht gericht schieten dan op 100% kracht de bal het stadion uit schieten.

20 februari 2018 om 09:20

Schone ok zeker weten, maar een Ziyech? Ik schoot even in de lach, als iemand geen zuiver schot heeft is het Ziyech wel haha.

20 februari 2018 om 10:44

Klopt, Ziyech zijn traptechniek qua schoten is echt belabberd vind ik zelf. Ziyech heeft heel veel balgevoel in de passing maar qua schoten is het gewoon niet meer dan gemiddeld en wekt het veel frustratie op.

20 februari 2018 om 11:51

Daarom zeg ik ook 'bij uitzondering' want in het verleden heeft hij zeker laten zien over een zwaar bovengemiddelde trap te beschikken. Daar is momenteel alleen weinig van over.

20 februari 2018 om 13:08

Ziyech en geen traptechniek? Nu moet ik als mede-Feyenoorder toch even om jullie lachen hoor. Als hij iets heeft, is het een heerlijke trap. Traptechniek bestaat niet alleen uit schieten, he. Zijn voorzetten uit dode spelmomenten en zijn passing zijn gewoon heerlijk en zeker als die passes waarmee hij mensen voor het doel zet lukken.

Leuk dat van Persie snel van waarde is! Hopelijk kan hij nog minimaal 1 seizoen echt een meerwaarde zijn en Feyenoord op sleeptouw nemen

20 februari 2018 om 08:31

Zou ik ook mooi vinden idd! Bovenal hoop ik dat hij vrij blíjft van (ernstige) blessures. Nu issie terug.. en dan moet hij spelen en fit zijn ook!

20 februari 2018 om 09:12

Precies, maar hoevaak zouden ze nog echt extra trainen op zoiets? Zag laatst een mooi artikel op VI Pro voorbij komen over Makaay.

Makaay zei dat hij in zijn jongere jaren dagelijks extra traindde op afwerking. Hij pakte een groot doel en zette twee kleine doeltjes in de hoeken van de goal. In het begin ging het moeizaam en gingen de ballen wel de hoek in, maar niet hard genoeg of met te veel moeite. Na vele uren trainen ging je steeds zelfverzekerder de bal de hoek binnen schieten. Steeds preciezer, steeds harder.

Hoe vaak zouden de aanvallers van Feyenoord nog even een half uurtje of een uurtje blijven om nog op goal te schieten? Afwerken, vrije trappen, afstandschoten, voorzetten.. het kan allemaal. Maar of ze het doen?

20 februari 2018 om 10:08

Daar heb je een goed punt. Heb het idee van niet. Gebrek aan mentaliteit en inteligentie. Ik heb er bij de nieuwe lichting wel wat meer vertrouwen in. Met puur talent kom je er niet.

20 februari 2018 om 10:48

Nee joh na de training gelijk Twitter en instagram erbij pakken, lekker op de PS4 knallen en beetje shoppen enzo. Is veel beter.

Nu is de vraag of ze hard rossen om de precisie te compenseren. Van Persie schiet zachtjes, maar accuraat. Misschien dat de meeste spelers in de Eredivisie puur de kwaliteit missen om hun schot perfect op doel te krijgen?

Gisteren keek ik Tiki Taka Touzani. Daar was Justin Kluivert te gast. Ik had het idee dat hij van de 5x nog niet 1x de lat zou raken. Zijn schoten waren namelijk vaak belabberd. Nou, als je een voorhoedespeler van wereldklasse bent verwacht ik dat je de lat minimaal 3x raakt. En dan hebben we het over een van de meest talentvolle aanvallers van Nederland.

20 februari 2018 om 09:28

Nou als je goed gekeken had was het wel 30 meter steeds bij dat onderdeel. Bij 16m schiet hij er echt wel 3 van de 5 op en als je goed opgelet had bij het andere spel zag je dat iedere aanname van Justin Kluivert van wereldklasse was.(het spelletje dat er van een heuvel de bal naar beneden werd gegooid) Iets waar Touzani duidelijk meer moeite mee had aangezien hij zulke situaties niet gewend is. Justin Kluivert heeft juist een hele soepele trap. Hij mist gewoon nog de rust en ervaring om te scoren vind ik.

20 februari 2018 om 09:35

@matjeq: de aanname is een ding, maar natuurlijk een ander onderdeel dan het schot. Vaak wel communicerende vaten natuurlijk. En daar gaat mijn klaagzang ook niet over. De dribbel van Kluivert ziet er ook goed uit, maar dat benoem ik bewust niet omdat het niets met schieten te maken heeft.

20 februari 2018 om 09:32

Ik meen dat hij met zijn linker schoot. Dat verklaart een hoop.

20 februari 2018 om 09:37

Is dat zo? Ik dacht dat Kluivert tweebenig was.

20 februari 2018 om 10:04

Nee hoor, met rechts veel beter dan met links. Ja, hij kan er een redelijke voorzet mee geven maar dat is het dan ook.

20 februari 2018 om 10:13

@ajaxfank: bedankt! Kluivert senior heeft namelijk wel eens uitgesproken dat zijn zoon met afwerken tweebenig is. Lees het artikel op Telesport van 30 december 2016 maar na. Dan is het goed om zo'n misverstand uit de wereld te helpen door er met een echte Ajacied over te spreken! Een goede vader weet er niet altijd het zijne van.

Grappig dat er een aantal hier zeggen dat RVP “niet eens zo hard” of “zachtjes” schiet. Die bal gaat weliswaar hardstikke accuraat, maar alsnog met een flinke noodgang hoor jongens. Als ie m op de wreef zou nemen zit het net er niet meer aan.

20 februari 2018 om 13:16

Ik kan me nog wel een vrije trap tegen Ivoorkust herinneren op jongere leeftijd. Die jaagde hij bizar hard tegen de touwen. Maar als je het bijvoorbeeld vergelijkt met hoe Bale en Ronaldo wel eens op doel knallen, met toch nog flinke precisie, schiet hij wel ‘zacht’, maar zoals hij aangeeft: het hoeft niet keihard te zijn.

Ik kan ook veel meer genieten van die bekeken balletjes met de binnenkant. Een heerlijke schuiver met een curve die het hoekje in gaat, net buiten het bereik van de keeper. Precisie werk, maatwerk, ja daar ga ik wel wat harder op dan spelers die menen alles vol op de pantoffel te nemen.

20 februari 2018 om 13:18

Nou is een heerlijke knal van 30 meter fantastisch om te zien, maar als keeper zijnde vind ik ballen die zo perfect in de hoek vallen dat een keeper volstrekt kansloos is ook mooier. Bijvoorbeeld zijn eerste goal.. Knap staaltje techniek in de actie en in het schot, welke ook nog eens een lekkere daling kende voorbij de keeper; heerlijk.

20 februari 2018 om 14:36

Ja ik kan uiteraard ook genieten van een absurde pegel, toch heb ik het idee dat de geluksfactor soms wat meer meespeelt in een schot afdrukken dan zo'n artistiek geplaatst balletje. Met een streep verschalk je een keeper omdat hij te weinig reactie tijd heeft, maar met een geplaatst balletje vernietig je zijn kwaliteiten als hij er net niet aan komt. Van die Bergkamp goals die precies passen, Dennis welteverstaan

Zo zie ik het tenminste, neemt niet weg dat bijvoorbeeld doelpunten zoals Gio ze op het WK maakte natuurlijk ook prachtig zijn om naar te kijken.

Apart dat ze dat van Van Persie moeten leren. Het spreekt toch voor zich dat je de keeper aan het werk moet zetten. Daar denk ik zelfs als amateur in de Kelderklasse nog aan. Niet alles hoeft snoeihard in de kruising te belanden, een schuiver in de hoek is vaak meer dan genoeg. Al helemaal met die keepers die ze in de Eredivisie tegenkomen. Maargoed, als ze mede door Van Persie nu inzien dat het wat effectiever zou kunnen en moeten dan is dat natuurlijk alleen maar goed.

Hij heeft wel gelijk wat betreft die aantallen (dat 8 van de 10 bij een geplaatst schot op doel is), maar het is denk ik niet handig om alleen geplaatst te schieten of alleen hard. Als je bijvoorbeeld kijkt naar Schöne, die wisselt het af. Niet dat dat altijd goed gaat natuurlijk... maar Van Persie zal zelf ook wel knallen als dat nodig is, ik neem aan dat hij dat inzicht wel heeft. Ik ben geen fan van hem, maar ik kan natuurlijk niet ontkennen dat het een geweldige speler is.

Als hard trappen een specialiteit van iemand is dan trapt die ze hard ja ipv binnenkant.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren