Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ten Hag eist actie van KNVB: ‘We spelen hier professioneel voetbal’

Laatste update:

Erik ten Hag is niet te spreken over de kunstgrasmat van PEC Zwolle. De trainer van Ajax hoopt op betere regelgeving van de KNVB, om de omstandigheden voor de spelers te verbeteren. Ten Hag begrijpt waarom zijn spits Klaas-Jan Huntelaar het veld in het MAC3PARK Stadion na afloop bestempelde als een 'ijsbaan'.

"Ligt er verwarming onder het veld? Waarom worden clubs met kunstgras niet verplicht om de verwarming aan te zetten? Waarom is er überhaupt geen protocol voor?", vraagt Ten Hag zich maandag openlijk af voor de camera van Ajax TV. "Bijvoorbeeld met sproeien. We spelen hier professioneel voetbal. Het is niet goed dat de KNVB daar geen eisen aan stelt."

Volgens Ten Hag was het onverantwoord om bepaalde gebieden op het veld te betreden. "Laat staan om op te voetballen", voegt hij eraan toe. De oefenmeester noemt de kunstmat 'blessureprovocatief'. "De veiligheid van de speler is in het geding. Je moet er niet aan denken wat er kan gebeuren. Dat is niet in het belang van de speler, de clubs en de Eredivisie."

Heeft Erik ten Hag gelijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik eis 4 of meer goals gisteren Eth!. Laat je ploeg er gewoon 4 inschieten en hou je waffel dicht.

19 februari 2018 om 19:36

Ben je er geweest gisteren ? Er is gewoon beschamend dat clubs op kunstgras spelen en dan vonden ze het het gek dat de Nederlandse competitie niet serieus wordt genomen , gewoon de club verplichten een grasveld te nemen

19 februari 2018 om 19:41

En meteen het tv geld beter (lees eerlijker) verdelen.

19 februari 2018 om 19:46

Wat is eerlijk? De clubs die in verhouding meer opbrengen in verhouding minder uitkeren? Als het eerlijker verdeeld zou moeten worden, verdient Ajax nog meer te krijgen.

19 februari 2018 om 19:49

Achjoh hij weet van te voren het al dat het kut is. Als zijn ploeg makkelijk wint met 5 goals verschil hoor je hem niet. Ik irriteer me ook aan het kunstgras, maar het is aan de desbetreffende clubs om het te veranderen. Niet aan meneer Ten Hag

19 februari 2018 om 19:56

Potje maken van het tv geld voor het veld onderhoud. Daarna verdelen onder de clubs..

19 februari 2018 om 20:00

Moet wel zeggen dat er genoeg amateurclubs zijn waar wekelijks/dagelijks opgespeeld wordt wel goede velden kunnen onderhouden. Hoe kan dit toch vraag ik me dan af?

19 februari 2018 om 20:05

En daarna? Een potje voor de kleedkamers of de dug-outs? Iedere club krijgt nu al ruim voldoende geld om een goede mat neer te leggen. Dat clubs dat niet doen is hun eigen beslissing en zo lang ze deze vrijheid krijgen van de KNVB is dat hun goed recht. Het is van een professionele voetbalbond echter wel te verwachten dat zij hier standaard minimumeisen aan gaan stellen op het hoogste niveau.

19 februari 2018 om 20:31

Dat leg jij in de mond van ten Hag. Dat je m niet hoort na 5 goals. Elke trainer zou zich moeten beklagen over kunstvelden. T speelt voor geen meter

19 februari 2018 om 21:04

Als Ajax geen tegenstanders heeft kan niemand naar ze kijken, Ajax heeft de kleintjes keihard nodig dus een gelijkere verdeling van tv gelden is niet zo gek. Dan kunnen ze misschien ook nog overal op echt gras spelen.

19 februari 2018 om 21:47

Met het geld dat Eredivisieclubs nu krijgen is het al makkelijk mogelijk om een goede grasmat neer te leggen. Het probleem is dat clubs de keuze gemaakt hebben om minimale kosten te maken voor een ondergrond. Meer geld voor clubs gaat de beweegreden achter hun keuze niet veranderen, KNVB-beleid wel. En de grotere teams zullen altijd tegenstanders hebben. Met alle respect, maar kleinere teams zijn veel makkelijker te vervangen dan de grotere ploegen.

20 februari 2018 om 10:01

Je hebt gelijk, dan gooien ze gewoon nog wat meer Jong teams in de competitie.

Hoe doen ze dat toch bij Ajax. Hij zit een paar maanden bij Ajax en straalt nu al de air van Amsterdam uit. Wat is er veranderd sinds hij bij Utrecht weg is gegaan. Waren toen de kunstgrasvelden wel okã«?
Toen zei hij er helemaal niets over.

Nee, nu dat hij toevallig Ajacied is zal hij het wel even vertellen.
Gaat mij niet om het feit dat hij gelijk heeft, maar dat hij nu ineens wel reageert.
En vooral de manier waarop. "Ik eis......"

19 februari 2018 om 19:36

Ik zou het vreemd vinden als ze van AjaxTV de trainer van Utrecht zouden interviewen over kunstgras.

19 februari 2018 om 19:51

Of mensen het nou leuk vinden of niet, Ajax is en blijft gewoon de grootste club van Nederland. Niet de beste (momenteel ) maar iets wat een trainer van Ajax zegt wordt gewoon eerder opgepikt dan wat de trainer van Utrecht zet. Een trainer van Utrecht wordt bijvoorbeeld weer eerder gehoord dan een trainer dan Vvv, enzovoort enzovoort.

Gisteren met het rode kaart moment van Huntelaar ook al, er zijn dit seizoen al ontelbaar veel momenten geweest waarop er een rode kaart gegeven had kunnen worden maar waar het niet gebeurde, en als het eens een keer een speler van Ajax betreft dan ligt het ineens aan de Knvb, of durft de scheids niet te fluiten, of dit of dat...


Het lijkt wel of mensen de realiteit onbewust uit het oog verliezen, als het om Ajax gaat. Ik vind het zomaar zielig. bijvoorbeeld Calafellspanje verwijt Ajax nu dat ze Ten hag arrogant hebben gemaakt of zo? Kom op kerel, vz neemt iets over van wat hij op Ajax tv heeft gezegd, deal ermee want het zal vast de laatste keer niet zijn. Ff wat minder negatief allemaal dan wordt het leven een stuk prettiger

19 februari 2018 om 20:04

Joh reageert er toch niet op, als Toon Gebrands of van Bronkhorst er iets over zegt en het koppelt aan een modewoord als topsportklimaat dan staan ze allemaal te klappen en staat het op de voorpagina van het AD die direct 100 prominenten naar hun mening vraagt.
Zegt de trainer van Ajax er iets over om dat die live bij een wedstrijd op de bank zat waar iedereen op zen bek gleed en hij een geblesseerde speler in de kleedkamer kreeg dan is het arrogant.



19 februari 2018 om 19:36

Clubs zullen eerder tegen Ajax zorgen voor een slechte ondergrond dat wanneer ze tegen Utrecht of Go Ahead moeten... Zulke dingen zijn vaak een bewuste keuze van de clubs.

19 februari 2018 om 20:54

Vroeger was het een trucje om het gras langer te laten nu krijg je dit

19 februari 2018 om 20:54

Vroeger was het een trucje om het gras langer te laten nu krijg je dit

20 februari 2018 om 06:56

Kijk bijvoorbeeld maar naar Utrecht, complete winterstop de tijd om een fatsoenlijke mat te regelen. Maar deden ze pas nadat Az, Feyenoord en Ajax op bezoek waren geweest. of Excelsior die maar 1x per wedstrijd kan sproeien. Belachelijk. Overigens halen topclubs ook dat soort fratsen uit, tijdens Feyenoord - Heracles (kampioenswedstrijd) was het gras extra kort gemaaid. Zodat het wat gladder is en de bal minder weerstand had, wie gleed er uit na 37 seconden? ;-)

20 februari 2018 om 11:51

Bij clubs als b.v. Ajax, Feyenoord, PSV en AZ doen ze stinkend hun best om het veld zo optimaal mogelijk te krijgen omdat ze daar het meeste baat bij hebben maar de sub en die daar onder liggen zullen er alles aan doen om de top dwars te zitten desnoods om te gaan klooien met het veld waar geen sancties tegenover staan omdat het mag. In GB zou dit een doodszonde zijn als clubs met hun veld gingen sjoemelen.

19 februari 2018 om 19:37

20 mei 2017. Ten Hag voorafgaand aan Utrecht - Heerenveen: "het moet verboden worden, Kunstgras, in de Eredivisie."

Hij roept het dus toch al wat langer.

19 februari 2018 om 19:39

Ik snap wat je bedoeld, valt mij ook vaak op. Het is wel zo dat je bij Ajax bij alles wat je doet onder een vergrootglas ligt. Dan ga je je denk ik ook anders gedragen. Maar volgens mij zegt hij nergens in dit verhaal "ik eis.."

19 februari 2018 om 19:39

Er verzin jij de 'air' gewoon om alles heen wat Amsterdams is? Er zijn al jaren klachten over alle kunstgrasmatten. Het is niet raar dat trainers (in dit geval van Ajax) zich daar over beklagen, ik zie het wel vaker gebeuren. Bovendien geef je zelf toe dat het niet eens gaat om of hij gelijk heeft, wat hij duidelijk heeft, maar alleen omdat hij de trainer van Ajax is vind jij het aanstootgevend, why?

19 februari 2018 om 19:39

Wat er veranderd is sinds hij bij Ajax zit is jouw perspectief. Vertel mij maar waar Ten Hag zegt "ik eis" of heb je dat zelf erbij verzonnen?

19 februari 2018 om 19:40

Ik denk dat er twee dingen heel erg veranderd zijn sinds hij bij Ajax zit: de manier waarop jij naar hem kijkt en de hoeveelheid dat hij in beeld is.

19 februari 2018 om 19:53

Omdat ik Voetbalzone nog nooit heb zien citeren wat er op Utrechttv wordt gezegd. Hij zit bij een grotere clubs dus je leest veel meer van hem in het nieuws. Daarnaast zijn de belangen nu wel groter en hij voelt ook wel de druk om te presteren waardoor hij misschien wat meer druk uit op externe partijen legt. En jij vooroordeel over Ajax helpt ook niet.

19 februari 2018 om 20:11

Als trainer van Utrecht komt niet alles in de media, bij Ajax ligt alles onder een vergrootglas hè

19 februari 2018 om 20:15

Toen gaf de media er geen reet om omdat hij bij utrecht zat.
Maar het zal wel weer arrogantie en dat soort onzin zijn zoals jij al aangeeft.
Mensen die dat zeggen zijn niet serieus te nemen eigenlijk.

19 februari 2018 om 20:16

Volgens mij hadden hij die air altijd al, maar ga jij je samen met een hoop anderen je er nu pas aan ergeren simpelweg omdat hij nu bij Ajax in dienst is en ja die wordt niet door iedereen geliefd. Nobody likes us we don't care!!!

19 februari 2018 om 20:17

Dit is toch gewoon één grote optelsom waarom dit nu wel zo naar buiten komt en bij Utrecht niet?
Hij wordt nu 10x per week geïnterviewd en bij Utrecht 2 tot 3x per week. Daarbij heb je waarschijnlijk het interview niet gezien (of de vraag niet gehoord) want hij heeft namelijk niet gezegd "ik eis". En daar komt nog eens bij dat alles wat hij nu zegt voor de hele media veel interessanter is en vaker wordt overgeschreven (+ eventueel aangedikt word).

Vraagstelling is in bijna alle gevallen suggestief dus wanneer je daar licht positief op reageert wordt van deze vraag een bevestigende zin gemaakt door vele media.
Het ergste is nog dat er per dag meer dan 100.000 reacties op komen op allerlei media. En er de gekste en belachelijkste discussies door ontstaan waarop een ieder zijn/haar "eigen" waarheid heeft. (hier doe ik zoals nu ook weer volledig aan mee:?

19 februari 2018 om 20:18

Hij is nog dezelfde persoon. Jij bent gewoon anders naar hem kijken omdat hij nu bij Ajax werkt.

19 februari 2018 om 22:16

Bij Utrecht had hij dit ook gezegd alleen had voetbalzone er in dat geval geen item aan gewijd. Ajax zorgt simpelweg voor meer kliks. Waarschijnlijk snap je dit wel, maar zoek je een reden om ontevreden te doen over ajax....

20 februari 2018 om 07:33

Inderdaad. Hij zit er nog maar net en heeft nu al het pedante Ajax gedrag overgenomen. Eens afwachten wat zijn reactie bij het eerstvolgend puntverlies zal zijn. Ik voorspel dat het dan niet aan Ajax heeft gelegen..

20 februari 2018 om 08:19

Dat zit in jouw hoofd. Best ziek eigenlijk.

Want op een 'echt' veld kan de grond niet bevroren zijn? Is het op een echt veld dan noet gevaarlijk?

19 februari 2018 om 19:36

Volgens mij hebben ook de echte velden in de Eredivisie veldverwarming, maar zeker weet ik het niet.

19 februari 2018 om 19:39

Als je gisteren de wedstrijd van Feyenoord zag... In de Kuip, doorgaans toch de beste mat van Nederland, gingen vooral in de eerste helft heel wat spelers op hun plaat. Zelden zoiets gezien (in de Kuip dan).

19 februari 2018 om 19:40

Bij echte grasvelden is het in nederland verplicht om veldverwarming te hebben. Dit maakt het voor veel clubs onbetaalbaar om een echt veld aan te leggen. Bij kunstgras is een club niet verplicht om veldverwaming aan te leggen. Het is puur een financiele kwestie.

19 februari 2018 om 19:42

Dan ligt dus het probleem bij de verwarming en niet bij het veld zelf.

Ik snap dan wel dat kunstgras veel ergernis opwekt, maar dit bericht legt de klemtoon verkeerd wat mij betreft.

19 februari 2018 om 22:52

Een aantal jaar geleden konden clubs toch ook gewoon op normaal gras spelen? Nu wordt geroepen dat ze het niet kunnen betalen, onzin in mijn ogen. Het is een kwestie van willen. Prioriteiten stellen. Zwolle heeft 31 spelers in de selectie. Met 5 minder kun je ook de competitie in, en dan kun je wel een mooie mat verzorgen lijkt me

20 februari 2018 om 06:58

Puur financiele kwestie? Echt niet. Clubs kopen liever een extra rechtsback ipv een goede mat. Wordt tijd dat de KNVB ingrijpt

20 februari 2018 om 12:56

Dus is het een financiële kwestie toch? Lekker makkelijk praten weer.

Wat een aparte reactie van Ten Hag. Gisteren bij de perconferentie gaf hij aan blij te zijn dat er op zo'n veld gevoetbalt kon worden en dat dit kunstgras toch echt beter was als de slechte mat van fc Utrecht, voordat deze vervangen werd. Vandaag slaat ten Hag dus een totaal andere toon aan als gisteren.. Btje vreemd

19 februari 2018 om 19:37

Beter dan Utrecht is het al snel.. De ondergrond is Zwolle kan dan alsnog belabberd zijn.

19 februari 2018 om 19:49

Utrecht had tot de blunder van de KNVB met de sneeuw na Feyenoord de beste grasmat.

19 februari 2018 om 19:53

Tsja, leuk.. Kopen clubs die op de slechte mat gespeeld hebben echter niks voor..

19 februari 2018 om 20:23

Utrecht heeft er het meest last van gehad, dus nee je hebt gelijk.

19 februari 2018 om 20:26

Utrecht had als mindere ploeg juist voordeel tegen Feyenoord en Ajax..

19 februari 2018 om 20:26

Utrecht had als mindere ploeg juist voordeel tegen Feyenoord en Ajax..

19 februari 2018 om 20:55

Hij piepte gister iig heel anders bij de persconferentie..

Hij heeft natuurlijk groot gelijk, en ook zeker een punt, al vond ik Ajax hellemaal niet slecht spelen gisteren (behalve in de afronding). Dit hebben al meerdere clubs aangegeven, en lijkt het een kwestie van tijd te zijn dat de kunstgrasvelden binnen nu en een aantal jaar zijn verdwenen.

Zo kan ik nog wel een paar velden noemen. VVV, Roda maar ook Groningen vind ik niet dat eigenlijk kan voor Eredivisie begrippen. Maar het hoogste niveau van Nederland hoort wat mij betreft gewoon op strakke mooie grasvelden te voetballen.

Betalen ze toch een miljoentje. Geld zat. Ivoren toren geleuter.

19 februari 2018 om 19:39

Een miljoentje om de veldverwarming aan te zetten..? Daarbij, de thuisclub is verantwoordelijk voor de staat van hun hoofdveld en op Eredivisie niveau is het niet gek om daar minimumeisen aan te stellen, eerder onprofessioneel dat dit nog ontbreekt.

19 februari 2018 om 19:55

Wat? Dat zou betekenen dat het loont om op kunstgras te spelen, wat echt volstrekt belachelijk is. Liever de andere ploegen met echt gras belonen dan de clubs met kunstgras geld geven.

Qua spel heb ik er weinig van gemerkt, het was de beste officiële wedstrijd van Ajax onder leiding van Ten Hag en het had zomaar een afstraffing kunnen zijn voor Zwolle. Hoe dan ook is het een bekend verschijnsel dat clubs die tegen betere tegenstanders moeten spelen soms zorgen voor een matige tot zeer slechte ondergrond. Dat is meestal in het voordeel van het mindere team en, zolang er geen voorschriften zijn, snap ik dat die clubs dat doen. De KNVB moet echter zorgen dat er wel minimumeisen aan een ondergrond gesteld worden. Dat is in het voordeel van de voetballende teams en dus ook in het voordeel van voetbal in het algemeen.

20 februari 2018 om 00:32

Een dramatisch veld is juist helemaal niet in het voordeel van PEC. Zelfs Bram van Polen gaf aan dat het veld waardeloos was en dat de club er echt iets aan moet doen. Aangezien PEC totaal niet in staat is om "vecht voetbal" te spelen maar graag in de combinatie over de grond probeert op te bouwen hielp het veld totaal niet mee. PEC is juist een voetballend team, heb je uberhaupt ook maar 1 wedstrijd van PEC gezien dit seizoen los van Ajax - PEC?

Die man heeft groot gelijk. Hij is verantwoordelijk voor het resultaat en het welzijn van zijn spelers. Het is gewoon zeer lastig voetballen en bij Feyenoord bijvoorbeeld, leverde het ook al vaak blessures op.
Het wordt gewoon hoog tijd dat die matten verboden worden. Het had ook nooit toegelaten moeten worden.

Ik zie het kunstgras ook het liefst verdwijnen. Er zijn al te veel spelers geblesseerd geraakt door dit gras.

19 februari 2018 om 21:09

Op echt gras raken spelers ook geblesseerd.

20 februari 2018 om 02:37

Ja maar niet zo zeer door en daar zit nogal een verschil.

20 februari 2018 om 06:59

Het is ook niet bewezen dat je vaker geblesseerd raakt op kunstgras

Natuurlijk heeft hij gelijk. Maar dat dit nou precies moet komen van de trainer die de slechtste grasmat in de arena heeft is wel een beetje belachelijk.

19 februari 2018 om 20:05

Ja en toch bezorgt die grasmat niet telkens blessures. Ik zie liever wat slechtere grasmatten dan die plastic rommel. Ik heb zelf met een sponsoravond op het veld van pec mogen staan, het voelt echt heel gek. Ik snap zo goed dat ploegen die daar op bezoek komen het moeilijk hebben, je kunt je er ook niet goed op voorbereiden omdat er veel verschil zit tussen de kunstgras velden.

19 februari 2018 om 20:08

Zo slecht als het veld in Utrecht en Zwolle is het in de Arena niet... Bij lange na niet zelfs. Daarbij is Ajax wel zeer professioneel bezig met het veld en steken zij er erg veel tijd en geld in om wel een goede mat neer te leggen, terwijl andere clubs vanuit kosten of sportieve overwegingen juist kiezen voor een mindere of slechte ondergrond.

19 februari 2018 om 20:19

Utrecht had een super goed veld. De KNVB heeft deze persoonlijk gesloopt. Iedereen zag dat Utrecht - Feyenoord niet kon doorgaan. KNVB zag t pas toen het totale veld kapot gemaakt was.

19 februari 2018 om 20:24

Ik zeg niks over de oorzaak, maar constateerde dat dat veld bizar slecht was. En daarnaast had Utrecht ruim voldoende tijd om het veld te vervangen..

19 februari 2018 om 20:29

Onzin, De Toekomst.
FC Utrecht had en heeft een van de beste velden in de Eredivisie, dat zeker niet onder doet voor het veld in de arena.
Dat veld is beschadigd geraakt toen het op last van de Knvb sneeuwvrij gemaakt moest worden voor de wedstrijd tegen Feyenoord en wegens de bevroren ondergrond heeft het daarna enkele weken geduurd voordat er een nieuwe grasmat gelegd kon worden.

19 februari 2018 om 20:37

Volgens mij heeft Utrecht gewoon veldverwarming..

19 februari 2018 om 21:10

Maar dat helpt niet als het een kwartier voor de wedstrijd gaat sneeuwen.

19 februari 2018 om 21:50

Nee, duhu.. Dat snap ik ook nog wel, maar het maakt de reden voor het zo laat vervangen van de grasmat wel een slechte reden.

19 februari 2018 om 20:23

TV-gelden en de kwaliteit van de grasmat hebben in principe helemaal niks met elkaar te maken. Alle clubs in de Eredivisie krijgen ruim voldoende budget om een kwalitatief goede mat neer te leggen. Dat zij dit niet doen is een keuze van de clubs. Als die clubs meer geld krijgen, veranderen de beweegredenen voor de keuze van een kunstgrasveld niet.. De enige manier om dit aan te pakken is KNVB-beleid omtrent de ondergrond op het hoogste of profniveau. Meer geld gaat niet helpen, omdat de clubs met een slechte ondergrond juist een bewuste keuze hebben gemaakt om de kosten voor een ondergrond juist zo laag mogelijk te houden..

20 februari 2018 om 02:42

@frtorres

Er zal eerst een duidelijk handboek/reglement moeten komen. Als de voorwaarden en regels nu onduidelijk zijn of juist te breed dan heb je er niks aan om er naar de TV gelden te kijken. Vanuit de Knvb moet een duidelijke lijn komen en van daaruit moet je kijken hoe verder.

Clubs als Sparta bezuinigen op gras maar hebben wel een grotere selectie als de traditionele top3. Blijkbaar bezuinigen sommige clubs liever op gras en kopen ze een speler of wat extra, kortom het is voor een club maar net waar de prioriteit ligt. Als de Knvb dit allemaal toelaat dan kan en mag het allemaal.

Goed punt van Hag, technisch mindere clubs doen er alles aan om superieure elftallen onderuit te halen dmv het negatief beinvloeden van hun thuis speelveld, dus Knvb treedt op

Ik ben het eens dat kunstgrasmatten een hoger risico geven op blessures, met name als deze niet optimaal word onderhouden...echter hoorde ik ten Hag niet de KNVB beklagen dat de zandbak van Utrecht was goed gekeurd...een veld waarbij tijdens de pauze met een trilmachine de grond voor doel werd aangetrild...liever kunstgras dan geen gras.

20 februari 2018 om 08:44

@invuurenvlam,
Op vlak zand kun je prima voetballen en is vele malen beter voor je onderstel en gewrichten dan kunstgras.

De discussie rond het kunstgras zal niet verdwijnen. Toch denk ik dat echt gras ook voor problemen kan zorgen. Kijk naar de laatste grasmat van Utrecht. Aan het einde van de dag kost het gewoon veel geld om een goede mat te hebben. Hoe dan ook is een glad kunstgrasveld ook niet de bedoeling.

nou die ten hag heeft zich ook weer populair gemaakt bij de supporters,die verhalen kennen we nu wel een x ten hag

Viel me al op dat keeper Boer al zo vaak op de grond lag na het trappen van de bal. Zelfs van schoeisel wisselde terwijl hij normaliter dagelijks op dat veld staat.

Ik eis van de KNVB dat elleboogstoten gewoon met rood worden bestraft!! Dan had Huntelaar ook niet op het kunstgras hoeven spelen, haha

Volgens mij is het veld in Zwolle toch echt niets slechter dan in de arena!!
Ook daar is het glibberen en glijden...hoor ik hem niet over!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren