Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘PSV’ers zijn mannen als ze naar Ajax moeten, maar jongetjes tegen Feyenoord’

Laatste update:

De spanning in de top van de Eredivisie is weer wat terug nadat PSV zaterdagavond op eigen veld niet wist te winnen van sc Heerenveen (2-2), waarna Ajax een dag later het gat met de koploper terugbracht naar vijf punten door met 0-1 PEC Zwolle over de knie te leggen. Aanstaande zondag wacht PSV de zware uitwedstrijd tegen Feyenoord. Pierre van Hooijdonk denkt dat de kans klein is dat de ploeg van trainer Phillip Cocu wint in De Kuip.

Eind vorige maand ging PSV nog met 2-0 ten onder op bezoek bij Feyenoord in de KNVB Beker. “Het zijn statistieken, maar PSV heeft echt heel slechte cijfers in De Kuip", aldus Van Hooijdonk zondagavond bij Studio Voetbal. “Feyenoord niet in goeden doen? Dat waren ze in de beker tegen PSV ook niet. Toen speelde PSV best redelijk.”

“Op de een of andere manier zijn de spelers van PSV mannen als ze naar Ajax moeten, maar als ze naar Feyenoord toe moeten zijn het jongetjes. Voor Feyenoord geldt hetzelfde. Als die naar Amsterdam gaan is er ook geen schim meer van over”, stelt Van Hooijdonk. De Eindhovenaren moeten het zondag doen zonder Hirving Lozano, die tegen Heerenveen een rode kaart kreeg. Aanvoerder Marco van Ginkel, die al weken geblesseerd aan de kant staat, is er mogelijk wel weer bij.

Hoe denk jij dat Feyenoord - PSV eindigt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat is een bekend fenomeen, wij spelen traditioneel onze slechtste wedstrijden twee maal per jaar tegen Ajax, PSV wint doorgaans van Ajax en Feyenoord wint weer vaak van Psv. Het zal wel mentaal zijn, PSV speelt liever tegen Ajax, wij liever tegen PSV en Ajax liever tegen Feyenoord, terwijl we de andere tegenstander graag vermijden. Het zou mooi zijn als we dit soort dingen eens wisten te doorbreken.

19 februari 2018 om 10:14

De laatste 10 jaar heeft Ajax vaker van PSV gewonnen dan andersom maar in de jaren daarvoor was dat absoluut het geval.

19 februari 2018 om 10:41

Volgens mij verschilt het niet enorm veel over de hele historie. Alleen de eerste 10 jaar in de Arena wonnen we zelden van psv. Daarvoor en daarna ging het wel gelijk op altijd.

19 februari 2018 om 11:02

tubes

Is dat zo? Als dat zo is, dan hebben we het er ongeveer over dat Ajax, over de laatste tien jaar , misschien één keer vaker van PSV won. Neem je een iets langere periode, met name de laatste 20 jaar, dan wint PSV echt significant vaker van Ajax dan omgekeerd.

Zet dat eens af tegen de resultaten van Ajax tegen Feyenoord, over tien óf over twintig jaar, en je snapt denk ik wel waar dit stuk eigenlijk over gaat.

19 februari 2018 om 11:53

Als ik het goed heb geteld over de laatste 10 jaar: 9x Ajax, 8x PSV 5x gelijk.
Over altijd: Ajax 54, PSV 52, 24 Gelijk.
Betekend dus eigenlijk dat Ajax en PSV gewoon in balans zijn en niet dat Ajax het traditioneel zwaar heeft tegen PSV (best raar, want ik heb dat gevoel eigenlijk ook).

19 februari 2018 om 11:58

En dat gevoel komt ergens vandaan. Waar vandaan denk jij?

Ik denk dat het komt omdat jij die wedstrijden van vóór de invoering van jet betaalde voetbal niet hebt meegemaakt. En afhankelijk van het gegeven of je een 20ér, 30'er of 40ér bent (of ouder) heb jij dus kennelijk een heleboel wedstrijden meegemaakt waarin PSV vaker aan het langste eind trok dan Ajax.

Vandaar dus dat alleen naar tien jaar kijken arbitrair is, net zoals kijken over de gehele historie. Neem een periode over je eigen leven, en tien tegen één dat in die periode PSV vaker won van Ajax dan omgekeerd. En voila! Daar is je gevoel ontstaan. Dus eigenlijk niet raar, het geeft juist veel meer de 'waarheid' aan.

19 februari 2018 om 12:11

Niet per se. Je kijk naar wat je wil zien denk ik. Natuurlijk werkt de geschiedenis mee aan je gevoel. Maar gevoel is vaak misleidend over feiten. Persoonlijk vind ik dat de laatste 10 jaar een beter beeld geven over de verhoudingen dan de laaste 20 á 30 jaar. Dat is immers lang geleden, toen deden we zelfs Europees nog mee.

Het geeft ook niet zo zeer de waarheid aan. Dat is weer de waarheid die je zelf het liefst ziet. Net als dat een zomers persoon de zon en blauwe lucht ziet in deze periode van het jaar en een winter persoon ziet het dunne laagje ijs op het water. Als de laatste 10 jaar en de algehele geschiedenis beide een evenwicht tonen geeft mij dat een beter beeld dan die ene periode waarin PSV beter was.

19 februari 2018 om 12:27

Nou, strikt genomen is het niet dat PSV in 'die ene periode' beter was. Strikt genomen is Ajax in geen enkele periode 'beter' (niet over gehele geschiedenis en niet over laatste tien jaar, terwijl PSV over elke andere denkbare periode ongeveer wel duidelijk beter was, maar dat terzijde).

Maar, ik zie waarde in je tweede zin en je zevende zin. Iedereen kijkt naar waar die naar wil kijken. Dat geldt voor mij net zo goed als voor ieder ander. En daarnaast kunnen we ons afvragen wat de 'waarheid' eigenlijk is. Omdat feiten en 'waarheid' natuurlijk niet zo heel erg veel met elkaar te maken hebben. Feiten zijn objectief waarneembare of meetbare zaken. De waarheid hooguit een interpretatie (of invullig) daarvan door subjectieve breinen. Waarbij iedereen een eigen waarheid kan creëren, die trouwens ook gewoon volledig naast de waarheid van iemand kan bestaan.

En mensen daarnaast ook nog eens in staat blijkejn om hun volledig onafhankelijke en eigen waarheid erop na willen en kunnen houden. Dat geldt inderdaad ook voor mij. Maar ook voor jou dus.

19 februari 2018 om 12:39

Wat je zegt klopt niet. Als PSV in één periode duidelijk beter was, en de statistieken over de gehele lijn gelijk staan. Dan moet Ajax ook een periode beter zijn geweest om de slechte periode te compenseren. Zo heeft Ajax bijvoorbeeld 2x verloren, 2x gelijk gespeeld en 8 keer gewonnen tussen 1968 t/m 1974.

Sorry. ik deel je mening niet wat betreft waarheid. Een mening of interpetatie is naar mijn mening (há, gaan we al!) niet hetzelfde als de waarheid. Maar om te voorkomen dat we hier nu lang gaan discusieren over onze eigen filosofie wat waarheid is of betekend zal ik daar nu niet over beginnen.

19 februari 2018 om 13:27

Sterker nog, nu wordt er alleen naar de uitslag gekeken...wellicht zijn er echter ook nog “onterechte” uitslagen.

20 februari 2018 om 09:57

Ronzie

Dat klopt Ronzie, tuurlijk was er getalsmatig een periode dat Aja beter was. 68-74 en inderdaad een periode voor de oorlog en vlak voor invopering betaald voetbal. In die periodes was Ajax beduidend beter. Hoe oud ben jij? Heb jij die zeges in de jaren '70 en dus ook de Europese titels meegemaakt?

Wat ik dus bedoel, zeker ook omdat er mensen over hun gevoel beginnen, dat PSV in de laatste periode gewoon beduidend beter was dan Ajx in de onderlinge confrontaties. De enioge periode waarin dat niet meetbaar is, is laatste tien jaar. Daarin is het nagenoeg gelijk. Maar iedere andere redeljike periode, en ik laat de periode van vlak na de eeuwisseling buiten beschouwing, om redenen die jij ook wel snapt, en concentreer me op periodes die relateren aan wat jij zelf ook meegemaakt hebt en belefd hebt. In mijn geval omvat dat de jaren '80, hoe dat voor jou is weet ik niet. Want ik weet iet hoe oud jij bent. Maar wat ik wel durf te wedden met je, is dat als we jouw leven als maatstaf nemen, PSV vaker heeft gewonnen van Ajax dan andersom. Ik daag je wat dat betreft uit Ronzie want op je profiel staat geen leeftijd. Dus hoe oud ben jij en wat was de balans in jouw leven?

20 februari 2018 om 09:58

Tipptopp

Ja zeg, als we in een discussie het al niet eens kunnen worden over objectieve zaken, laten we er dan nog lekker even wat subjectieve dingen bij gooien!

19 februari 2018 om 10:14

Ja, wacht daar even mee totdat jullie traditiegetrouw van PSV hebben gewonnen Dat is juist een goede traditie die Feyenoord best in stand mag houden

19 februari 2018 om 10:43

@ Baardgrasmus,

Ajax - PSV (uit/thuis) is tegenwoordig wel 50/50.
Ajax - Feyenoord (uit/thuis) is echt zelden verlies voor Ajax..

Ik vind het daarom niet helemaal vergelijkbaar.

19 februari 2018 om 11:03

Finalvoetbal

Het hangt in jouw vergelijking hier maar net vanaf over welke periode jij het wilt bekijken (waar het de matchup PSV - Ajax betreft). Zie hierboven, neem 20 of 30 jaar en dan is PSV duidelijk de sterkere in de onderlinge matchups

19 februari 2018 om 11:11

Ja en waarom neem jij nu weer 20 of 30 jaar dan? He os gewoon een timeslot kiezen dat goed uit komt. In de gehele historie won Ajax 54 keer en PSV 53 keer. Ik denk dat we dus wel van gelijkwaardig kunnen spreken, denk je niet?

19 februari 2018 om 11:19

Ja, de onderlingen balans in de Kuip tussen Ajax en Feyenoord is over alle jaren heen ook niet zo scheef, echter de laatste jaren wel. We verliezen veel vaker van Ajax dan dat je op basis van kwaliteit zou mogen verwachten.

19 februari 2018 om 11:39

Sanderkoevoets

Nee, hij neemt een referteperiode neemt die onduidelijk is ('tegenwoordig'. En ik geef aan dat je visie maar net afhangt van welke periode je kiest. Nogmaals, n eem je laatste tien jaar dan is het nagenoeg gelijk, ongeveer ieder andere periode niet.

En jij neemt de gehele historie, okay, dan kan, maar het is een stuk logischer om een periode te nemen die een heleboel mensen bewust meemaakten ten opzichte van een periode die op zeker meer door niemand meegemaakt is want jij en ik hebben die 1-4 zege van Ajax in Eindhoven op 16 mei 1932 niet gezien of meegemaakt. of wel soms?

Dus nee, ik vind niet dat je kunt spreken van gelijkwaardigheid en ik vind daarentegen wél dat er duidelijke scheve correlatie ligt tussen Psv, Ajax en Feyenoord.

19 februari 2018 om 11:56

@ Constant kante, klopt tegenwoordig is niet helemaal duidelijk. Maar mensen die het voetbal een heel klein beetje volgen hadden de resultaten met mijn uitspraken kunnen combineren en hadden dan kunnen weten dat het over de laatste 5 a 10 jaar gaat. Want net wat jezelf zegt, over de laatste 20 a 30 jaar is het niet meer 50/50 ;-). Dus je had die conclusie zelf ook kunnen trekken.

19 februari 2018 om 12:03

IK volg het voetbal niet een heel klein beetje. Ik volg het voetbal op de voet, al een hele lange periode. Dus die conclusie die had ik ook al getrokken. Maar dat krijg je als anderen er met jouw stelling vandoor gaan en daarmee ook zijstraten in willen slaan terwijl jij op de hoofdweg rechtdoor gaat.

Blijft het punt dus staan, waarom vijf-tien jaar? Want de enige reden die ik kan bedenkenis dat je die periode kiest omdat dat de enige referte periode is die tot de slotsom luidt dat er evenwicht bestaat tussen PSV en Ajax. Als gezegd, ongeveer ieder andere periode dan over de 'gehele historie' (dus inclusief westrijden die niemand meegemaakt heeft) levert een ander beeld op....

Lees wat ik eerder ook zei over het 'gevoel' dat sommigen hebben. Dat bleek echt haaks te staan op wat ze dachten.

19 februari 2018 om 11:41

HR
Beker (meer details: thuis uit)
Gespeeld Winst Gelijk Verlies Voor Tegen
Thuis 1 1 0 0 3 0
Uit 1 0 0 1 2 4
Neutraal 5 5 0 0 11 4
Totaal 7 6 0 1 16 8

Ajax won 85,7% van haar duels tegen PSV in deze categorie wedstrijden. 14,3% Van de partijen werd verloren, terwijl 0,0% geen winnaar opleverde. Ajax scoorde gemiddeld 2,29 maal per wedstrijd, PSV 1,14 keer.

HR
Alle wedstrijden tegen PSV
1956-1957 Eredivisie PSV-Ajax 2-3
1956-1957 Eredivisie Ajax-PSV 1-0
1957-1958 Eredivisie Ajax-PSV 1-2
1957-1958 Eredivisie PSV-Ajax 0-5
1958-1959 Eredivisie PSV-Ajax 1-1
1958-1959 Eredivisie Ajax-PSV 1-0
1959-1960 Eredivisie PSV-Ajax 1-1
1959-1960 Eredivisie Ajax-PSV 6-2
1960-1961 Eredivisie PSV-Ajax 1-3
1960-1961 Eredivisie Ajax-PSV 0-0 (0-0)
1961-1962 Eredivisie PSV-Ajax 2-2
1961-1962 Eredivisie Ajax-PSV 4-5
1962-1963 Eredivisie Ajax-PSV 1-1
1962-1963 Eredivisie PSV-Ajax 5-2
1963-1964 Eredivisie Ajax-PSV 2-0
1963-1964 Eredivisie PSV-Ajax 2-0
1964-1965 Eredivisie Ajax-PSV 5-0
1964-1965 Eredivisie PSV-Ajax 3-0
1965-1966 Eredivisie Ajax-PSV 2-0
1965-1966 Eredivisie PSV-Ajax 0-2
1966-1967 Eredivisie Ajax-PSV 3-1
1966-1967 Eredivisie PSV-Ajax 2-1
1967-1968 Eredivisie PSV-Ajax 1-2
1967-1968 Eredivisie Ajax-PSV 4-0
1968-1969 Eredivisie Ajax-PSV 1-2
1968-1969 Eredivisie PSV-Ajax 0-1
1969-1970 Eredivisie Ajax-PSV 3-0
1969-1970 Eredivisie PSV-Ajax 1-3
1970-1971 Eredivisie PSV-Ajax 0-3
1970-1971 Eredivisie Ajax-PSV 1-0
1971-1972 Eredivisie PSV-Ajax 1-1
1971-1972 Eredivisie Ajax-PSV 4-1
1972-1973 Eredivisie PSV-Ajax 0-3
1972-1973 Eredivisie Ajax-PSV 3-1
1973-1974 Eredivisie PSV-Ajax 3-1
1973-1974 Eredivisie Ajax-PSV 1-1
1974-1975 Eredivisie PSV-Ajax 1-1
1974-1975 Eredivisie Ajax-PSV 2-4
1975-1976 Eredivisie Ajax-PSV 1-3
1975-1976 Eredivisie PSV-Ajax 6-2
1976-1977 Eredivisie PSV-Ajax 3-1
1976-1977 Eredivisie Ajax-PSV 1-0
1977-1978 Eredivisie PSV-Ajax 2-3
1977-1978 Eredivisie Ajax-PSV 1-4
1978-1979 Eredivisie PSV-Ajax 3-1
1978-1979 Eredivisie Ajax-PSV 2-0
1979-1980 Eredivisie Ajax-PSV 4-1
1979-1980 Eredivisie PSV-Ajax 1-1
1980-1981 Eredivisie Ajax-PSV 5-2
1980-1981 Eredivisie PSV-Ajax 3-1
1981-1982 Eredivisie PSV-Ajax 3-0
1981-1982 Eredivisie Ajax-PSV 3-0
1982-1983 Eredivisie Ajax-PSV 3-3
1982-1983 Eredivisie PSV-Ajax 4-0
1983-1984 Eredivisie Ajax-PSV 1-0
1983-1984 Eredivisie PSV-Ajax 1-0
1984-1985 Eredivisie PSV-Ajax 4-0
1984-1985 Eredivisie Ajax-PSV 1-4
1985-1986 Eredivisie PSV-Ajax 1-1
1985-1986 Eredivisie Ajax-PSV 2-4
1986-1987 Eredivisie Ajax-PSV 3-0
1986-1987 Eredivisie PSV-Ajax 1-0
1987-1988 Eredivisie Ajax-PSV 0-1
1987-1988 Eredivisie PSV-Ajax 4-2
1988-1989 Eredivisie PSV-Ajax 1-4
1988-1989 Eredivisie Ajax-PSV 2-0
1989-1990 Eredivisie PSV-Ajax 2-0
1989-1990 Eredivisie Ajax-PSV 3-2
1990-1991 PTT-Telecompetitie PSV-Ajax 4-1
1990-1991 PTT-Telecompetitie Ajax-PSV 3-1
1991-1992 PTT-Telecompetitie PSV-Ajax 3-2
1991-1992 PTT-Telecompetitie Ajax-PSV 1-0
1992-1993 PTT-Telecompetitie PSV-Ajax 2-1
1992-1993 PTT-Telecompetitie Ajax-PSV 1-2
1993-1994 PTT-Telecompetitie PSV-Ajax 4-1
1993-1994 PTT-Telecompetitie Ajax-PSV 2-0
1994-1995 PTT-Telecompetitie PSV-Ajax 1-4
1994-1995 PTT-Telecompetitie Ajax-PSV 1-0
1995-1996 PTT-Telecompetitie PSV-Ajax 1-1
1995-1996 PTT-Telecompetitie Ajax-PSV 1-1
1996-1997 PTT-Telecompetitie PSV-Ajax 2-0
1996-1997 PTT-Telecompetitie Ajax-PSV 0-2
1997-1998 PTT-Telecompetitie PSV-Ajax 1-1
1997-1998 PTT-Telecompetitie Ajax-PSV 3-4
1998-1999 KPN Telecompetitie PSV-Ajax 3-1
1998-1999 KPN Telecompetitie Ajax-PSV 2-2
1999-2000 KPN Telecompetitie PSV-Ajax 4-0
1999-2000 KPN Telecompetitie Ajax-PSV 1-3
2000-2001 KPN Eredivisie PSV-Ajax 1-1
2000-2001 KPN Eredivisie Ajax-PSV 0-1
2001-2002 KPN Eredivisie 25-11-2001 Ajax-PSV 1-3
2001-2002 KPN Eredivisie 24-03-2002 PSV-Ajax 1-1
2001-2002 Amstel Cup 11-04-2002 Ajax-PSV 3-0 (1-0) 1)
2002-2003 Johan Cruijff Schaal VII 11-08-2002 Ajax-PSV 3-1 (1-1) 2) 3)
2002-2003 Holland Casino Eredivisie 15-12-2002 Ajax-PSV 2-4 (1-1)
2002-2003 Holland Casino Eredivisie 23-03-2003 PSV-Ajax 2-0 (1-0)
2003-2004 Holland Casino Eredivisie 26-10-2003 PSV-Ajax 2-2 (0-0)
2003-2004 Holland Casino Eredivisie 08-02-2004 Ajax-PSV 2-1 (0-1)
2004-2005 Holland Casino Eredivisie 24-10-2004 PSV-Ajax 2-0 (1-0)
2004-2005 Holland Casino Eredivisie 20-03-2005 Ajax-PSV 0-4 (0-2)
2005-2006 Johan Cruijff Schaal X 05-08-2005 PSV-Ajax 1-2 (0-0) 4) 3)
2005-2006 Eredivisie 23-10-2005 PSV-Ajax 1-0 (1-0)
2005-2006 Eredivisie 11-03-2006 Ajax-PSV 0-0 (0-0)
2005-2006 Gatorade Cup 07-05-2006 Ajax-PSV 2-1 (0-0) 5) 3)
2006-2007 Johan Cruijff Schaal XI 13-08-2006 Ajax-PSV 3-1 (1-0) 6) 3)
2006-2007 Eredivisie 12-11-2006 Ajax-PSV 0-1 (0-0)
2006-2007 Eredivisie 18-03-2007 PSV-Ajax 1-5 (0-2)
2007-2008 Johan Cruijff Schaal XII 11-08-2007 Ajax-PSV 1-0 (1-0) 4) 3)
2007-2008 Eredivisie 30-01-2008 Ajax-PSV 0-2 (0-1)
2007-2008 Eredivisie 19-03-2008 PSV-Ajax 0-0 (0-0)
2008-2009 Eredivisie 16-11-2008 Ajax-PSV 4-1 (1-0)
2008-2009 Eredivisie 19-04-2009 PSV-Ajax 6-2 (3-1)
2009-2010 Eredivisie 16-08-2009 PSV-Ajax 4-3 (1-2)
2009-2010 Eredivisie 14-03-2010 Ajax-PSV 4-1 (2-0)
2010-2011 Eredivisie 20-11-2010 Ajax-PSV 0-0 (0-0)
2010-2011 Eredivisie 27-02-2011 PSV-Ajax 0-0 (0-0)
2011-2012 Eredivisie 18-09-2011 PSV-Ajax 2-2 (1-1)
2011-2012 Eredivisie 25-03-2012 Ajax-PSV 2-0 (0-0)
2012-2013 Johan Cruijff Schaal XVII 05-08-2012 PSV-Ajax 4-2 (2-1)
2012-2013 Eredivisie 01-12-2012 Ajax-PSV 3-1 (1-1)
2012-2013 Eredivisie 14-04-2013 PSV-Ajax 2-3 (1-1)
2013-2014 Eredivisie 22-09-2013 PSV-Ajax 4-0 (0-0)
2013-2014 Eredivisie 19-01-2014 Ajax-PSV 1-0 (0-0)
2014-2015 Eredivisie 24-08-2014 Ajax-PSV 1-3 (1-0)
2014-2015 Eredivisie 01-03-2015 PSV-Ajax 1-3 (0-1)
2015-2016 Eredivisie 04-10-2015 Ajax-PSV 1-2 (1-1)
2015-2016 Eredivisie 20-03-2016 PSV-Ajax 0-2 (0-1)
2016-2017 Eredivisie 18-12-2016 Ajax-PSV 1-1 (0-0)
2016-2017 Eredivisie 23-04-2017 PSV-Ajax 1-0 (1-0)
2017-2018 Eredivisie 10-12-2017 Ajax-PSV 3-0 (0-0)

19 februari 2018 om 12:52

Tnx voor de hulp, veel overzichtelijker zo

PSV verloor de laatste wedstrijd dan wel in de Kuip, maar ik vond ze voetballend eigenlijk best aardig spelen. Dat waren geen jongetjes zoals van Hooijdonk hier impliceert. De resultaten daarentegen zeggen inderdaad wel iets anders. Overigens zou het me (aangenaam) verrassen als Feyenoord er op zo'n korte termijn in slaagt 2x thuis van psv te winnen. Ik zie het niet zo snel lukken.

19 februari 2018 om 10:11

PSV mist wel Lozano en waarschijnlijk van Ginkel. Die twee zijn in mijn optiek de twee beste spelers bij PSV. Dan het traditionele geval dat PSV bijna altijd op mentaliteit wordt afgetroefd in de Kuip, lijkt het mij gewoon een verlies die bij velen PSV fans vooraf al is ingecalculeerd.

19 februari 2018 om 10:13

Het gemis van van Ginkel was pijnlijk zichtbaar in de Kuip. Het middenveld stond totaal niet goed waardoor de zwaktes van de defensie aanbod kwamen. Drie keer ging Isimat de mist in. Hij had geluk dat 1x werd afgefloten ivm buitenspel.

19 februari 2018 om 11:04

Giodinho

Lozano is met een beroep tegen de schorsing (die er wel gaat komen lijkt mij) gewoon speelgerechtigd.

Van Ginkel dat kan een probleem blijven inderdaad.

19 februari 2018 om 11:27

En dan wordt Lozano alsnog geschorst want het is gewoon een rode kaart, misschien geen schorsing van 5 wedstrijden maar toch minstens 2 en dan heeft hij er nog 1 voorwaardelijk open staan voor zijn vorige rode prent

19 februari 2018 om 11:28

En voordat je Huntelaar begint, jaa dat was ook rood maar wij hebben het geluk gehad dat het gelijk is beoordeeld als een overtreding dus daar kan niks meer aan veranderen

19 februari 2018 om 11:43

Kokkie

Lozano zal uiteindelijk in elk scenario geschorst worden. Terecht ook. Dat is niet het issue.

Het issue is moet je hem laten spelen tegen Feyenoord als PSV zijnde of niet. Ik geef aan dat PSV zelf de keuze heeft. Accepteer je het schikkingsvoorstel van de aanklager, dan is hij geschorst. Accepteer je dat niet, dan kan je door in beroep te gaan tegen de uitspraak van de tuchtcommissie (die zeker een schorsing gaat opleggen) Lozano laten spelen tegen Feyenoord.

Ik zou zeggen, je hebt het verlies tegen Feyenoord toch al ingecalculeerd, dus laat Lozano dan ook maar eerder aan zijn schorsing beginnen zodat je hem nog kunt gebruiken strakjes in de eindfase van het seizoen als PSV in de vrije val terecht komt waarin ze terecht gaan komen. In die periode moet PSV toch al alle zeilen bijzetten om niet heel ver weg te zakken, is veel waardevoller dan in een wedstrijd waarvan je weet dat je die toch gaat verliezen.
'

19 februari 2018 om 11:43

Kokkie

Sorry, waarom begin je hier over Huntelaar? Daar gaat het toch niet over?

19 februari 2018 om 16:59

Volgens mij geldt dat toch niet voor een directe rode kaart, tenzij de KNVB de reactie op het beroep over het weekend tilt. De enige manier waarop Lozano niet geschorst zal worden is als hij vrijgesproken van alle aantijgingen en als ik eerlijk ben zie ik dat niet gebeuren.

19 februari 2018 om 10:12

En daarnaast zag je gister al in het interview met van Persie dat ze meer focus hebben op de beker dan op het duel met PSV. Dus ik verwacht deze keer gewoon een overwinning van PSV omdat zoals jij al zei het laatste bekerduel tussen beide PSV echt niet slecht was alleen Feyenoord had net even wel de doelpunten op de juiste momenten. Maar over het algemeen is Feyenoord wel vaker de winnende partij in de Kuip tegen PSV.

19 februari 2018 om 10:16

Hoezo zie je dat niet zo snel lukken? Volgens mij heeft Feyenoord van de laatste 8 wedstrijden tegen PSV in de Kuip er 7 gewonnen ofzo

19 februari 2018 om 11:39

Van de laatste 6 wedstrijden heeft Feyenoord thuis 4 keer van PSV gewonnen en 2 verloren. Hetzelfde geldt voor PSV thuis.

19 februari 2018 om 14:17

Volgens mij had Feyenoord tot 2 seizoenen terug een reeks van 5 overwinningen op rij. Daar volgde toen een nederlaag op, waarna weer 2 overwinningen zijn gevolgd. Wat is die 2e nederlaag? Misschien zie ik die over het hoofd, dan is het 7 uit 9.

19 februari 2018 om 11:07

Ijsmuts

Ik denk dat de analyse van Van Hooidonk niet zozeer gericht was op dat bekerduel maar meer op het beeld in de wedstrijden van jaren achter elkaar. Overigens vond ik PSV helemala niet zo 'goed' tegen Feyenoord in de beker. Ik maak echt een onderscheid tussen zo'n optisch beeld van PSV dat de bal achterin aardig rond laat gaan tegen een Feyenoord dat keurig terug geplooid op eigen helft staat te wachten, en bijna geen kans weggeeft, en een echt sterk spelende ploeg die ook echt kansen weet te creeren. PSV was echt een voorbeeld van dat eerste. Het leek wel dat PSV de overhand had en zo, maar echte kansen wisten de Eindhovenaren niet af te dwingen.

19 februari 2018 om 13:13

Hoe ze de.laatste wedstrijd tegen Ajax speelden in de Arena, dat was toch niet als echte kerels. Was mag en afwachtend voetbal. Waar ze duidelijk voor werden afgestraft

Dit is inderdaad wel waar.

Zal dat dan in de koppies zitten toch van alle spelers steeds weer? Of zal het de manier van spelen zijn die de andere teams gewoon beter ligt?

Feyenoord staat er altijd wel tegen Psv, maar tegen Ajax zijn ze ineens geen schim meer van zich zelf.

19 februari 2018 om 10:14

Precies, wat PSV heeft in de Kuip heeft Feyenoord 2x per jaar tegen Ajax. Grote praatjes vooraf, maar uiteindelijk met de staart tussen de benen op het veld staan. Om moe van te worden.

19 februari 2018 om 11:10

Capis

Ik denk dat het vooral de manier van spelen is. PSV speelt gewoon veel liever tegen een ploeg die het liefste zelf aanvalt en balbezit heeft en die dus veel ruimtes weg geven waar dan gebruik van gemaakt kan worden. Als je al die zeges die PSV boekte in de beginjaren van de Arena (en ook in de jaren '80 met Gullit en in het gouden jaar 1988) bekijkt was het altijd hetzelfde liedje. Ajax liep zich stuk op de stugge PSV defensie maar PSV wist altijd met slimme en snelle aanvallen de Ajax defensie het bos in te sturen en aan het einde winnend over te blijven.

Het Feyenoord spel ligt PSV gewoon minder.

Wat een onzin. PSV kwam met poep in de broek naar Amsterdam. Ik heb nog nooit een ploeg die gelijkwaardig is aan Ajax, zo schijtluizerig zien spelen.

19 februari 2018 om 17:02

Ik kan me een Ajax herinneren onder de Boer, waarbij het verschil 5 punten in het voordeel van PSV was en hij toen puur kwam voor een gelijkspel. Het enige verschil tussen dat duel en PSV dit seizoen bij Ajax is dat dat duel in de gewenste 0-0 eindigde en die van dit seizoen 3-0. Genoeg trainers dus die het op zo een manier aanpakken. Mourinho doet niet anders in toppers.

20 februari 2018 om 10:00

ricootje

Ik kan mij diverse keren herinneren dat Ajax naar Eindhoven kwam en met heel veel schijt en een handbalverdediging speelde. Dus wat is exact je punt?

20 februari 2018 om 15:10

Mijn punt is dat PSV helemaal niet altijd als mannen speelt tegen Ajax.

20 februari 2018 om 15:20

Goed punt. Ik zie namelijk ook weleens dat PSV als mannen tegen Feyenoord speelt. En niet als jongetjes. Zoals in December 2014, toen PSV na een thriller met 4-3 won in de laatste seconde. Of zoals in januari 2008, toen PSV in De Kuip pmet 0-1 won en Feyenoord makkelijk de baas bleef.

Maar het is nu eenmaal zo dat het beeld wordt bepaald door hoe het meestal gaat en niet zoals het bij uitzondering gaat. Tot zover de uitspraak van Van Hooidonk, waar we het uiteindelijk over hebben.

Over jouw uitspraak het volgende. PSV speelde niet met poep of schijtlijsterig. PSV speelde exact dezelfde manier die ze al jaren spe;en in Amsterdam. Lekker laten razen die gastjes en dan toeslaan op de juiste momenten. En omdat PSV die dag gewoon alles mislukte kwam daar niets van terecht. Maar dat gelul van dat ze met poep speelden of schijterig waren is gewoon onzin.

Denk niet dat we Rotterdam met 3 punter gaan verlaten....
PSV is veel te broos en zal na zaterdag wel weer nerveus gaan voetballen.
Het enige waar we nog wat hoop uit kunnen putten is dat Feyenoord midweeks na PSV voor de beker moet spelen, ookal is het tegen een club in problemen...

Als we het gat met Ajax wederom verkleinen en terug laten komen to 2 punten, dan zie ik het somber in....

19 februari 2018 om 10:55

Heb je Feyenoord de laatste weken gezien? Zelfs gisteren tegen Heracles in de Kuip, kregen de bezoekers meer kansen.
Team helemaal uit vorm. Geblesseerde backs. Geen linksbuiten. Onzekere keeper. En een heel belangrijke bekerwedstrijd voor de deur.
Normaal zijn de Psv'ers inderdaad angsthazen. Zelfs hun beste spelers waren in de Kuip geen schim van wat ze echt kunnen.
Maar nu is het toch echt anders. Of zou Boetius na maanden ineens wel z'n speler voorbij komen. Zou Jörgensen nu ineens wel scoren. Zou Toornstra nu wel snelheid hebben. Zou het middenveld als donder bij heldere hemel wel ineens creatief worden.
Zou Gio ineens een fantastisch aanvallend strijdplan uit de hoge hoed kunnen toveren. Zouden al die tikkies terug ineens naar voren gaan.
Geloof je het echt?

19 februari 2018 om 11:41

@spanje

Je vergeet het belangrijkste onderdeel aan dit soort ontmoetingen, het zijn wedstrijden die bepaald worden door de vorm van de dag. Al je vragen of wie dan wel scoort en of wel een mannetje voorbij komt is totaal niet relevant. Ja, Feyenoord speelde gisteren slecht, maar kan zondag de pannen van het dak spelen, en PSV met 3-0 naar huis sturen. Zo ook andersom, want het spel van PSV is ook vaak bedroevend slecht, maar kan wel zeer effectief zijn.

Feyenoord heeft een groot voordeel dat het thuis speelt, met het publiek erachter, en onbewust ook weten dat ze de laatste jaren prima resultaten halen tegen PSV in Rotterdam.. Ik zou er nog maar niet al te gerust op zijn, opnieuw puntverlies, zal daardoor zeker niet uitgesloten zijn.

19 februari 2018 om 13:07

Ik ben er ook niet gerust op dat Feyenoord weer geen punten haalt. Net op de Feyenoord site gelezen dat El Ahmadi waarschijnlijk ook niet meedoet.
Het voordeel van de Kuip is er helaas dit seizoen vrijwel niet. Het werkt eerder verlammend voor enkelen.
En de vorm die Feyenoord nodig heeft zijn voor de 2 wedstrijden in de beker.
Zelfs die wedstrijden worden tricky, want het niveau is bedroevend laag.
dit jaar zie ik voor het eerst in jaren PSV als torenhoge favoriet. Er zullen met mij maar weinig Feyenoorders geloven in een goede afloop.
zelfs Excelsior speelt frisser en fruitiger.

Ik kan me wel in vinden. PSV in de Kuip is bijna altijd nagenoeg kansloos geweest. Het is voor de competitie, Feyenoord en Ajax te hopen dat Feyenoord de drie punten pakt.

In de kuip is eigenlijk standaard 3 punten voor feyenoord en ik verwacht eigenlijk deze keer niets anders, zeker Lozano. Hoewel feyenoord niet in de goeden doen is, lijkt dat nooit een probleem te zijn voor feyenoord als ze tegen PSV spelen. PSV moet een keer ballen tonen en met dezelfde instelling spelen als waarmee ze vaak tegen Ajax spelen en je niet zo af laten bluffen, want dat gebeurt veel te vaak in de kuip. T zou zo zonde zijn als je in een week je voorsprong onnodig reduceert tot 2 punten waardoor je het jezelf onnodig ongelooflijk lastig maakt de rest van t seizoen

19 februari 2018 om 12:00

Zie ik niet snel gebeuren met Cocu als trainer. Zelfs in de Arena speelde ze dit jaar laf voetbal in plaats van het wat ze jaren daarvoor speelde en zo goed ligt tegen Ajax.

19 februari 2018 om 13:02

Ze speelden de jaren ervoor eigenlijk hetzelfde spelletje in de arena: Ajax de bal geven en wachten op de counter. Probleem deze keer was dat psv niet t overwicht op t middenveld had door de inschuivende de jong waar PSV niet goed mee overweg kon

19 februari 2018 om 14:08

Nee nee rubentje13, PSV speelde dit jaar echt ongekend laf in de Arena, totaal niet te vergelijken met voorgaande jaren. Ze hebben de afgelopen jaren zelfs regelmatig punten gepakt, dit keer hebben ze geen seconde aanspraak gemaakt op de winst, grotendeels door de idiote tactiek van Cocu, die met Lucassen op 6 echt een opstelling hanteerde die totaal nergens op sloeg..

20 februari 2018 om 10:03

Ronzie

Oneens. PSV speelde dit seizoen in Amsterdam ongeveer vergelijkbaar met de jaren ervoor, toen er wel werd gewonnen, alleen leek het of de spelers dit keer stroop door de aderen hadden lopen. Want de speelwijze, nogmaals, was hetzelfde als altijd. Gewoon rystig vanuit je organisatie spelen en toeslaan als er ruimte ligt. Maar als die ruimte er ook echt ligt (en die lag er ruimschoots die middag, ik vond Ajax heel erhg slecht spelen die dag) dan moet je er wel gerbuik van maken. Dat deed PSV niet. Daar lag het aan niet aan speelwijzen, lafheid en al die andere onzin. PSV was die dag gewoon slecht en speelde niet zoals de bedoeling was.

20 februari 2018 om 10:08

Sanderkoevoets

Nee hoor, rubentje13 heeft gewoon 100%gelijk. Want nogmaals, je kunt over de tactiek van Cocu beginnen maar die was identiek aan die van de vier jaren daarvoor. Identiek. Dat de uitvoering dit keer abominabel was, akkoord. Maar wat is je punt hier? Dat Cocu gezegd heeft: "vandaag gaan we niet voetballen, alleen maar achteruit lopen,we verspelen iedere bal die we hebben en we laten Frenkie de Jong lekker alles doen aan de bl wat hij wil"? Onzin.

De tactiek was hetzelfde als altijd, de uitvoering PSV onwaardig en slap. Daar lag het aan.

Verder nog iets over die vermeende 'lafheid'. PSV stond destijds toch zeven punten voor? Leg mij eens uit waar die hersenkronkel vandaan komt dat jij, maar ook anderen, dan stellen dat je als ploeg dan eventjes met zes spitsen naar Amsterdam zou moeten komen om voetballes te gaan geven? Alsof Ajax dat zou doen, in dezelfde positie. Lachwekkende suggestie. Dat doet geen enkele club of trainer. Dus waarom projecteer je dat dan op Psv?

Psv speelt al het hele seizoen als bange jongetje. In de tegenstoot kunnen ze vaak op voorsprong komen om vervolgens afwachtend te spelen en het laatste kwartier met een extra slot op de deur de minimale voorsprong te verdedigen.

En volgens mij was PSv recent ook kansloos tegen Ajax...

Maar goed Feyenoord speelt ook nog niet al te best. Dankzij het legioen zullen zij zondag de 3 punten in eigen huis houden.

Feyenoord laat PSV winnen gooien alles op de beker

PSV gaat zondag niet verliezen. Twee keer achter elkaar tegen dezelfde tegenstander geeft meestal twee verschillende wedstrijden. Aangezien Feyenoord voor de beker won, zie ik ze nu niet opnieuw winnen. Zal toch met psyche te maken hebben, ook met de bekerwedstrijd tegen Twente voor de boeg. Denk niet dat Feyenoord 110% geeft, terwijl PSV wel weer scherp moet zijn. Ajax nog dichterbij laten komen, kan wel eens duur komen te staan... Anderzijds kan het na Ajax-ADO en zeker na Vitesse-Ajax volgend weekend ook zomaar weer anders zijn. Dat houdt de competitie in ieder geval wel spannend.

PSV moet gewoon spelers sparen en een B team opstellen. Je verliest toch in de kuip. Wedstrijd tegen Utrecht thuis is veel belangrijker en een blessurevrije van
.

Het lijkt inderdaad iets te zijn, maar Ajax is de laatste 10 jaar juist beter geweest dan PSV in onderlinge wedstrijden. In de jaren 2000-2010 werd Ajax altijd weg gespeeld.
Verder lijkt het inderdaad dat PSV altijd door het ijs zakt in de Kuip, dat hoop ik ook.
In mijn mening komt deze soort van thema's over de toppers vooral over het feit dat PSV zakelijker weet te spelen dan Ajax en daar door slimmer is en makkelijker goals makat terwijl ze Ajax het spel laten maken. Denk dat tussen Ajax en Feyenoord normaliter het kwaliteit's verschil te groot is, en dat tussen PSV en Feyenoord de Kuip enorm mee speelt.
Het gaat ook in het hoofd zitten natuurlijk. Elke Feyenoord spelen en supporter weet dat de klassieker bijna altijd niet goed verloopt, dan gaat dat toch sneller in je kop zitten.
PSV kwamen trouwens niet als mannen naar de Arena, dit jaar was het bedroevend, vorig jaar hebben ze geluk gehad dat het 1-1 is geeiindigd.

20 februari 2018 om 10:10

laatste tien jaar won ajax exact één keer vaker van Psv. Als je een langere periode neemt dan wint PSV beduidend vaker van Ajax.

20 februari 2018 om 18:12

Hahaha een langere periode? Een langere periode die jou utikomt zeker.
Over de hele geschiedenis is het bijna gelijkjax 54, PSV 52, 24 Gelijk.... dus uiteindelijk wint Ajax beduindend vaker.

Psv is helemaal van de mat gespeeld het was 3_0 maar het hafden er ook 6a7kunnen en moeten zijn

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren