Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Tien man van PSV laten opnieuw punten liggen tegen sc Heerenveen

Laatste update:

PSV is er zaterdagavond niet in geslaagd om zich te revancheren voor de 2-0 nederlaag die in het begin van dit seizoen werd geleden in het Abe Lenstra Stadion. De koploper van de Eredivisie kwam in eigen huis wel met 2-0 voor tegen sc Heerenveen, maar stond na een rode kaart voor Hirving Lozano op slag van rust de gehele tweede helft onder zware druk en moest een kleine tien minuten voor tijd de 2-2 incasseren. Eerste achtervolger Ajax krijgt zondag tegen PEC Zwolle de kans om het gat te verkleinen tot vijf punten.

De openingsfase van het duel in het Philips Stadion voltrok zich rommelig en het duurde ruim twintig minuten voordat PSV zich voor het eerst voorzichtig in de buurt van het doel van Martin Hansen liet zien. Een voorzet van Santiago Arias belandde echter in de handen van de doelman, waardoor het gevaar alweer snel was geweken. Jeroen Zoet moest na een ruim halfuur spelen voor het eerst optreden na een scherpe voorzet van Denzel Dumfries en de doelman zag vlak daarna tot zijn tevredenheid hoe zijn ploeg op voorsprong kwam.

Santiago Arias kwam inlopen bij een corner en kon zonder dat hem een strobreed in de weg werd gelegd inkoppen. Geschutter bij Kik Pierie zorgde er drie minuten voor rust voor dat Luuk de Jong voor de 2-0 kon tekenen, maar toch ging PSV niet in een hosannastemming de kleedkamer in. Lozano kreeg namelijk vlak voor de onderbreking wegens een slaande beweging in de richting van Lucas Woudenberg een directe rode kaart van scheidsrechter Dennis Higler en kon gaan douchen. Voor de Mexicaan, die normaal gesproken de kraker tegen Feyenoord van aankomend weekend mist, was het zijn tweede rode kaart in een wedstrijd tegen Heerenveen van het seizoen.

Met een man meer gingen de Friezen in de tweede helft op zoek naar de aansluitingstreffer en Jurgen Streppel trachtte zijn manschappen een handje te helpen door Henk Veerman in te brengen voor Pierie. Die aanhoudende druk van Heerenveen leidde na tien minuten tot de 2-1, toen Arber Zeneli de bal uit een ingestudeerde corner een paar meter binnen de zestien legde en een inlopende Stijn Schaars zijn oude werkgever met een bekeken schot pijn deed.

Heerenveen bleef daarna aandringen en dacht met nog een halfuur te gaan een strafschop mee te krijgen na een overtreding op Reza Ghoochannejhad. Doordat de grensrechter echter al had gevlagd voor buitenspel, kregen de Friezen nul op het rekest van Higler. Invaller Veerman was vijf minuten later dicht bij de gelijkmaker, maar zag Zoet knap redding brengen. De doelman van de Eindhovenaren moest een kleine tien minuten voor tijd wel capituleren toen Reza de gelijkmaker binnen wist te tikken. In de slotfase ging PSV via De Jong nog bijna met de volle buit aan de haal. Zijn kopbal spatte echter uiteen op de binnenkant van de paal, waardoor het 2-2 bleef.

Wie had volgens jou het meest recht op de drie punten?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat moet Vlap een heerlijke wedstrijd hebben gehad. Speel je de halve wedstrijd met een man meer en legt Ramselaar je geen strobreed in de weg.

17 februari 2018 om 22:04

Hij had de ruimte maar echt gebruik maakte hij er niet van, speelde als een vlapdrol...

18 februari 2018 om 00:11

Ramselaar niet? Heel psv niet?! 35 % balbezit voor psv in een thuiswedstrijd, bij rust was dat ook al 38% (voor het geval mensen gaan roepen dat dit door de rode kaart komt). Psv kreeg twee cadeautjes als goals, en ging vervolgens laf achterover leunen. Deksel op de neus.

Dat zag ik even niet aankomen

17 februari 2018 om 21:44

Ik schakelde in na de 2-1.
Wat wisselde Cocu enorm laf!
Lozano is er van af en dan wissel je de nummer 10 en een andere aanvaller voor verdedigers? Sorry hoor maar dan roep je het zelf af dat er gelijkgemaakt wordt

17 februari 2018 om 21:53

Cocu, van Bronckhorst en de Boer. Zelfde generatie voetballers/trainers. Alle drie bekend om hun laffe wisselbeleid.

17 februari 2018 om 21:53

Cocu, van Bronckhorst en de Boer. Zelfde generatie voetballers/trainers. Alle drie bekend om hun laffe wisselbeleid.

17 februari 2018 om 21:56

Zeker laffe wissels van Cocu.

17 februari 2018 om 21:58

Laf? Wat denk jij met 10 man tegen een Heerenveen dat uiteindelijk met 1 verdediger ging spelen? Wat een onzin zeg.

17 februari 2018 om 22:05

Om een voorsprong te verdedigen, wisselt Cocu vaak verdedigend. Zie ook uit tegen Groningen. Dit was wel te verwachten dat het gelijk zou worden indien je geen snelle aanvallers meer voorin hebt lopen.

17 februari 2018 om 22:07

Ja genoeg ruimte dus om de verlossende 3-1 erin te counteren

17 februari 2018 om 22:13

Juist als je tegenstander met 1 verdediger gaat spelen moet je de druk er voorin ophouden. Dat dwingt je tegenstander om niet hinder procent gaat naar voren te geven nu was het vrijspel voor Heerenveen

17 februari 2018 om 22:24

Dat is de boel omdraaien. Die druk was er al en je hebt ook nog een man minder. Geen enkele trainer gaat dan aanvallend wisselen, dat slaat echt nergens op. Het is natuurlijk ook onzin dat als je een extra aanvaller oid brengt, je Heerenveen onder druk kan zetten want ze hebben al een man meer. Die kunnen dus veel makkelijker de vrije man vinden als ze dat normaal uitspelen.

17 februari 2018 om 22:28

Cocu houdt van behoudend voetbal en zal nooit druk naar voren laten zetten. Hij had Mauro er nooit van af moeten halen. Desnoods Ramselaar eraf voor Luckasen.

17 februari 2018 om 22:34

Wie er af had gemoeten is een heel andere discussie. Je kunt wel zeggen dat Cocu onterecht behoudend wisselt maar hij heeft het meeste zicht op de selectie en kwaliteiten, en bovendien heeft hij er tot nu toe dit seizoen slechts 10 verliespunten mee gehaald. Dat je verwacht dat Cocu met nog 45 minuten spelen aanvallend gaat wisselen terwijl hij een man minder heeft vind ik echt bizar en is volgens mij meer een kwestie van zoeken naar negatieve dingen. Je verweet hieronder Zoet ook al deels schuldig te zijn aan de 2-2 namelijk.

17 februari 2018 om 22:43

Snap je punt compleet, aan de andere kant staat cocu tot dusver wel 8 (na morgen misschien 5) punten voor, en hebben zijn conservatieve wissels eerder dit seizoen misschien beter uitgepakt. Hoe je het ook went of keert, hij blijft dit seizoen de best presterende coach bij de top 3.

17 februari 2018 om 22:44

@ curacao
Heb je de tv daarna ook direct weer uutgezet. PSV wisselt nr. 10 voor verdediger en daarna linksbuiten voor linksbuiten. Dus welke verdedigers zijn er precies ingevallen?
Heerenveen had niets meer te verliezen en ging er vol voor. Dus extra verdediger erbij was niet gek. PSV hield op met voetballen en speelde vanaf minuut 46 angstig. Dus meer zekerheid inbouwen was niet gek.

17 februari 2018 om 23:41

Als Heerenveen toch met 1 verdediger speelt ga je toch met drie voorop spelen en schiet je alles naar voren? Moet je zien hoe snel Heerenveen dan weer met minimaal drie achterop staat.

18 februari 2018 om 00:07

Nee hoor zondag verliezen ze weer punten tegen Feyenoord

18 februari 2018 om 02:02

En alle drie hebben gezamenlijk alle titels verdeeld sinds hun aantreden. Dus het blijkt wel de winnende tactiek. En ja Bosz speelde leuk voetbal met Ajax, maar hij won niets. En het draait uiteindelijk toch om de prijzen.

18 februari 2018 om 04:31

@wisselspeler12 en dan zelf in verdedigende situaties met 6 tegen 9 staan zeker . Dan krijg je er zelf ook een paar om de oren.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook niet dat je verdedigend moet wisselen, maar om nu een extra aanvallende tactiek te hanteren lijkt me ook niet de juiste.

18 februari 2018 om 08:56

Ja het draait om de prijzen. Maar als je de parkeerplaats moet verkopen en een armoedig potentieloos team op het veld heb staan moet je je afvragen of je ook eens aan de dag van morgen moet denken. Zo veel mooie jeugd spelers op de hertgang maar zij krijgen gewoon geen kans. Beter een jaar of 2 2e en een financieel gezonde club en aantrekkelijk voor jeugdspelers om naar toe te gaan.

18 februari 2018 om 09:53

Nou dat isgewoon niet waar. Als psv merr mensen naar voren zet dan volgen hveen spelers. Echter wat wel zo is, dat er dan meer ruimte komt om te voetballen dat wil je ook voorkomen

18 februari 2018 om 12:21

@stibbastibbs, ja hoor, we hebben er weer eentje die zomaar wat in de lucht praat. Zoet, Brenet, Hendrix, Mauro Jr en Bergwijn stonden gister in de basis. Voor de winterstop Locadia ook nog. Gister viel Malen nog in. Jeugdspelers spelen als ze goed genoeg zijn, en dat is overal zo. De Viktor Fichers en Sana's van de wereld hebben we nou wel gezien. Je roept zomaar wat en je bent niet de eerste.

Higler heeft duidelijk zijn Ajax bril op. Met 11 man was er niks aan de hand. Maar hij moest de wedstrijd zo nodig bepalen. Jammer dit, op naar Feyenoord!

17 februari 2018 om 21:42

Laat Ajax er buiten man. 0,0 met deze pot te maken. Maar volgende week puntverlies in de kuip en dan kan de schaal in eigen hand zijn voor Ajax als ze blijven winnen natuurlijk.

18 februari 2018 om 04:31

Ajax kennende laten ze dan morgen zelf ook punten liggen

18 februari 2018 om 09:04

Dat zou me niks verrassen helaas .

17 februari 2018 om 21:43

Ik had niet het idee dat hij echt partijdig was. Hij maakte ontzettend veel fouten waaronder twee enorm belangrijke. Het was echter beide kanten op niet best.

17 februari 2018 om 21:43

PSV wint echt niet in de Kuip. Mits Feyenoord PSV de titel gunt, zullen ze wel met een B-elftal spelen aangezien ze de week daarop voor de beker zullen spelen.

17 februari 2018 om 21:44

Heeft niks met Ajax te maken. De scheids floot gewoon waardeloos.

17 februari 2018 om 21:44

Dan had hij die strafschop wat geen buitenspel was gewoon gegeven. Higler kan er gewoon niks van. Heeft Ajax dit jaar ook punten afgenomen...

17 februari 2018 om 23:01

Kom, natuurlijk was dat wel buitenspel, gewoon met zijn hoofd voorbij de laatste verdediger.

17 februari 2018 om 21:44

Higler met een Ajax bril? Kan mij nog wel Twente-Ajax herinneren van voor de winterstop waar Ajax zo erg benadeeld werd door Higler. Denk dat het gewoon een matige scheids is ipv een Ajax bril.

17 februari 2018 om 21:47

Ajax? Waarom geen Heerenveenbril? Jammer dat jaloerse gedoe.

17 februari 2018 om 21:50

Jaloers? PSV staat nog steeds ver voor op Ajax. Helaas wil de KNVB en met name Higler nog een spannend slot aan de competitie geven.

17 februari 2018 om 21:57

@kerzoep, praat jezelf maar onzin aan. Je verlies weer afgeven op een ander in plaats van bij jezelf te zoeken. Dit PSV speelt al maanden dramatisch, puntverlies zat er een keer aan te komen.

17 februari 2018 om 21:59

PSV speelde zeker niet dramatisch. In de eerste helft waren ze de betere partij en zijn ze nauwelijks in de problemen gekomen. Door Higler zijn ze genaaid vandaag.

17 februari 2018 om 22:02

Ja joh Psv heeft de hele wedstrijd slechts 35% balbezit. Toch vrij dramatisch als je thuis speelt voor het kampioenschap.

17 februari 2018 om 22:03

Kan je weinig aan doen als je meer dan een helft met 10 man speelt.

17 februari 2018 om 22:08

Wat een onzin zeg...Hoe vaak is PSV niet weggekomen dit jaar?!

17 februari 2018 om 22:17

Volgens mij is er maar één hiervoor de schuldige. En da's PSV zelf ..ging te veel naar achter lopen. En hoopte uit eerdere ervaringen dat t WEER met een sisser zou aflopen. Kwam nog dicht bij met die kopbal van Luuk. Maar dit keer zat t NIET mee. Win some.. you lose some.

17 februari 2018 om 22:23

Kerzoep
"een spannend slot". Hoezo spannend?
Volgens jou theorie (en die van veel andere psv-supporters) zou het al lang beslist zijn door de knvb en wordt Ajax kampioen.
Niks spannends aan dus..

17 februari 2018 om 22:25

Jaloers omdat je het nodig vindt om Ajax te benoemen in een artikel over een wedstrijd waar Ajax niks mee te maken heeft. Als je vervolgens zo trots zeg dat PSV nog steeds ver voor staat, waarom benoem je Ajax dan? Ajax moet morgen voetballen, niet vanavond.

17 februari 2018 om 22:27

Dat was voordat de PSV-supporters wisten dat ze werden genaaid door de scheids.

17 februari 2018 om 22:42

Net zoals Ajax werd genaaid door dezelfde scheids tegen Twenten? Je praat jezelf een beetje vast... komt niet heel slim over...

17 februari 2018 om 22:46

Ik hoop dat je er geen drama aan over houdt! Arme jongen.

17 februari 2018 om 23:18

PSV is al 40 jaar dramatisch. Behalve als ze af en toe weer alle spelers bij de concurrentie hadden weggekocht. Maar dat is gelukkig al lang geleden.

18 februari 2018 om 01:05

@Kerzoep ke weet dat het in de rust ook al 38% was right? Het heeft dus vrij weinig met de rode kaart te maken.

18 februari 2018 om 01:44

Ver?

17 februari 2018 om 21:50

Higler Ajax bril? Hahahaha slechte verliezer.

Higler gaf een onterechte pingel aan Willem 2 en liet 11 spelers van Twente staan terwijl er minimaal 1 met rood had moeten vertrekken.

Nee Higler kan gewoon niet fluiten. Niet afreageren op Ajax 😉

17 februari 2018 om 21:56

Een Ajaxbril, fantastisch. Nog nooit een pot van Ajax gekeken onder leiding van Higler? Hij benadeelde Ajax op werkelijkwaar fantastische wijze in Enschede, waar zo'n 2/3 rode kaarten naar Twente hadden moeten gaan. Ja, ook eentje naar Ajax (veltman die volgens mij hands maakt op de doellijn), maar 1-2 voor (als de penalty zat, ga ik wel vanuit voor t gemak) met 10 tegen 8 man? Was wel gelukt.

Deze man is gewoon niet eens incompetent te noemen. Dat is eerder een compliment voor Higler dan een belediging. En in Nederland blijkt dat genoeg te zijn om Eredivisie te mogen fluiten.

Dat jij er gelijk van wil maken dat Higler Ajax wil helpen zegt ontzettend veel over jou. Het slaat helemaal nergens op. Als ik nu zeg dat Nijhuis een Feyenoord bril op heeft, is dat toch ook onzin? Terwijl het gewoon hetzelfde is. Kost Ajax punten, keer op keer. Of moet ik dan PSV bril zeggen, omdat PSV er meer profijt van heeft gehad de laatste jaren?

Ik heb me kapot geergerd aan mensen op Ajaxshowtime. Dat ze daar een Ajax bril op hebben is logisch, heb ik ook. Maar zo extreem... die mensen hebben een Ajax bril zonder glazen. Ongekend. Dat het wel rood was, dat PSV punten in mindering moet krijgen omdat ze geen aanvallend/dominant voetbal spelen...dat soort onzin. En zelf huilen ze het hardst natuurlijk, als Ajax een keer wordt benadeeld. Zoals gezegd, ik heb ook een Ajax bril op (mijn mening over Nijhuis was al negatief, maar door mijn Ajax bril wordt dat nog extremer bijvoorbeeld), maar om altijd zo over andere clubs te moeten praten. Vreselijk. Doet me goed om te zien dat dat in ieder geval niet alleen bij Ajax gebeurt. Hoef ik me minder te schamen voor m'n mede-supporters.

17 februari 2018 om 23:46

Ik zeg het al weken als ajacied, PSV absoluut geen voordeel met de scheids. Krijgen heel vaak de scheids tegen. Echt niet iets wat je PSV lan verwijten

18 februari 2018 om 08:17

Je vergist je. PSV speelde gisteren tegen Heerenveen. Hee-ren-veen. Niet Ajax.

Echt een schande dit. Toch wel redelijk tevreden over het spel. En ik neem aan dat de rode kaart geseponeerd gaat worden.

17 februari 2018 om 21:42

Dat doen ze niet. Dan erken je dat je het kampioenschap hebt bepaald

17 februari 2018 om 21:43

Ik denk dat dit bond eerder een extra wedstrijd geeft.

17 februari 2018 om 21:49

Tevreden over het spel? Als dit mijn ploeg was die kampioen moest worden zou ik hier echt niet tevreden mee zijn. Ga gewoon lekker goed voetballen zoals een kampioen zou moeten

17 februari 2018 om 21:51

Eerste helft was PSV oppermachtig. Door de belachelijke rode kaart van Lozano werd Heerenveen in het zadel geholpen en kregen ze een onterecht punt.

17 februari 2018 om 21:53

Rode kaart is gewoon terecht. Slaande beweging is rood maar voor PSV weer niet? Snap ze daar niet altijd in Brabant. Zelf inzakken en niet durven afmaken.

17 februari 2018 om 21:54

PSV voetbalde geen moment goed. Heerenveen vond geen gaatje en PSV kwam hierdoor niet in de problemen.

17 februari 2018 om 22:20

Je maakg jezelf belachelijk. De eerste helft was zakelijk en saai van PSV. Máár.. niets aan de hand. Met de rode kaart sta je gewoon nog steeds 2-0 voor in eigen huis. Maar geven ze twee goals voor weg.

17 februari 2018 om 22:27

PSV is nooit oppermachtig geweest. En voor de rode kaart kun je alleen Lozano de schuld geven. Zo dom om te slaan met 2.0 voor

17 februari 2018 om 22:42

Dan sta je toch goed?! En PSV weet altijd te scoren. Dus gaan ze van deze positie uit. Alleen door de rode kaart komen ze in de problemen.

Motm Higler. Die man moeten ze voorlopig terugzetten naar de amateurs. Door Luckasen erin te brengen heeft Cocu er zelf voor de gelijkspel gezorgd.

17 februari 2018 om 21:41

Precies dat. Los van Higler is Cocu mede oorzaak door notabene de beste man te wisselen...

17 februari 2018 om 21:48

Was gewoon rood hoor. Typisch zo'n moment dat normaal wordt aangehaald wanneer de scheidsrechter het niet ziet. Was gewoon niet handig van Lozano. En je hebt gezien dat Heerenveen op die klutsgoal na helemaal niets meer kon creëren sinds die wissel? En dat is niet de eerste keer...

17 februari 2018 om 21:54

Precies. Slaande beweging is rood dus snap die commotie niet. Gewoon dom.

17 februari 2018 om 22:01

Proficiat een psv supporters die ook neutraal kan oordelen. Hele domme actie waarbij de slaande arm veel en veel te hoog ging. Heeft psv veel gebracht met zijn zuid Amerikaanse temperament maar dit is helaas een keerzijde.
Volgende week beter als Lozano de nieuwe Suárez wordt gaat psv nog een hoop plezier aan hem beleven.

Kom op ajax uitpakken dit cadeautje

17 februari 2018 om 21:42

Dat zie ik dan weer niet gebeuren

17 februari 2018 om 21:59

Dat cadeautje hebben ze vorige week al gehad tegen twente
nou niet zo hebberig worden aub

17 februari 2018 om 22:03

Was eerder een goedmaker voor de bekerwedstrijd, maar, ik wil alleen maar zeggen dat mijn club, Ajax het niet in zich heeft om dit uit te pakken

17 februari 2018 om 23:09

Same. Je kan het al weer helemaal uittekenen, maar ik laat me graag verrassen.

17 februari 2018 om 21:44

PEC uit wordt niet appeltje eitje wordt erg lastig maar hoop op de 3 punten om 2 punten weer in te lopen.

Kunnen we nu ophouden met PSV 'lucky' te noemen. Hier verdiende ze de overwinning en worden ze weer benadeeld door de scheids.

17 februari 2018 om 21:46

Je staat 2-0 voor. Krijgt onterecht rood. Dan nog moet je 3ptn over de streel kunnen trekken. Dit is het gevolg, maar psv heeft het zichzelf naast de rode kaart ontzettend moeilijk gemaakt.

17 februari 2018 om 21:56

Mede mogelijk gemaakt door Cocu die Mauro eraf haalde voor Luckasen en voorin helemaal geen snelheid meer had. De Jong is een harde werker, maar voor countervoetbal is hij te traag.

17 februari 2018 om 22:09

Anders idd niks aan de hand. Maar eerlijk, dit zat er een keer aan te komen. Ze momen vaak goed weg (dwingen ze uiteraard zelf af) en nu dus niet.

17 februari 2018 om 22:13

Je 'moet 3 punten ovr de streep kunnen trekken'? 45 minuten met tien man tegen 11 van Heerenveen? Dat dat niet lukt is geen schande hoor.

17 februari 2018 om 22:14

En toch had Luuk de Jong bijna de winnende gemaakt, scheelde een haar. Blijkbaar had Cocu het dus toch in dat opzicht goed gezien dat de Jong van waarde kan blijven.

17 februari 2018 om 22:28

Dat dat niet lukt is zeer zeker geen schande. En.. Dit kan gebeuren. Als dit incidenteel is dan heeft PSV toch niets om zorgen om te maken? Punt is alleen dat psv veel van dit soort wedstrijden heeft. Maar de tegenstander kan dan geen vuist maken. Mede door die rode kaart kon H'veen dat wel en loop je een keer tegen de lamp..
Vond ook dat PSV erg terugviel. Angstig ook. Dan is de rode kaart daar natuurlijk voorafgaand een reden. Maar dit PSV.. dat zo weinig laten liggen..vooral in eigen huis, vond ik erg tegenvallen. Dit is gewoon een voorbeeld van wanneer t niet meezit. En dan zie je de keerzijde. Waar het een aantal keer dit seizoen wel erg meezat.
Maakt de competitie weer iets spannender. Al biedt eerlijkheid te zeggen dat ik Ajax morgen ook punten zie verspelen. Zou me iig niets verbazen. We hebben vaak moeite om op dat soort momenten in te lopen.

17 februari 2018 om 22:32

Bijna is niet helemaal. Met als gevolg 1 punt overgehouden. Als hij de winnende had gemaakt dan had Cocu gelijk.

17 februari 2018 om 22:37

Bijna is niet helemaal nee. Maar dat de Jong zich in die situatie kan laten zien betekent dus dat hij blijkbaar genoeg meerwaarde heeft om te mogen blijven staan. Zonder de Jong kun je de tweede helft vrije trappen en corners net zo goed niet nemen want dan is er niemand meer die kan koppen. Constant schwaab en isimat meesturen is dan namelijk ook niet aan te raden.

17 februari 2018 om 21:49

Nou het zit een keertje tegen, het is wat he. Doe toch niet zo onnozel, het heeft jullie veel te vaak meegezeten terwijl jullie selectie kwalitatief lachwekkend slecht is.

17 februari 2018 om 21:56

Wanneer heeft het PSV meegezeten dan? PSV wordt meer benadeeld door de scheids dan dat ze hem mee hebben. Je hoeft niet te komen met acoren in de laatste minuut, want dat dwingen ze gewoon af en is dus kwaliteit. Ze zijn gewoon genaaid door Higler vandaag. Schandalig.

17 februari 2018 om 22:30

Eigen goal Twente eerste seizoenshelft.. zat wel erg mee. Ik meen die afgekeurde goal van Excelsior ook maar kan me natuurlijk vergissen.
Zijn bij elkaar wel 6 pnt

17 februari 2018 om 22:35

Vsndaag nog dat een terechte penalty niet gegeven word aan heerenveen aangezien het geen buitenspel was. Some you win some you loose niet zo huilen.

17 februari 2018 om 21:49

Verdiende de overwinning? Hoe dan? Was niets aan te merken op de goals van Heerenveen. PSV met 10 man maakt niet zoveel uit met hun manier van spelen. En Lozano raakt hem toch ook gewoon? Slaande beweging. Zie het net terug en is gewoon rood.

17 februari 2018 om 21:58

Lozano probeerde zich duidelijk los te trekken van die Heernveen-verdediger omdat hij hem vasthield. Van een bewuste slaande beweging was absoluut geen sprake. Al die Ajacieden zie zeggen dat het terecht was kunnen beter een andere sport gaan kijken.

17 februari 2018 om 22:02

Dat doen die Ajacieden al: die kijken Ajax. Die kijken voetbal.

17 februari 2018 om 22:04

Oh omdat jij de regels niet wil hanteren moeten Ajacieden een andere sport Kijken? Los trekken doe je niet zo hoog net je hand en Lozano maakt een slaande beweging. Ik ga nu weer verder voetbal kijken als je het niet erg vind.

17 februari 2018 om 22:05

Ajax? Voetbal? Laat me niet lachen. Die spelen minstens net zo slecht als PSV sinds de winterstop. Leuk fabeltje dat Ajax altijd "goed voetbal" probeert te spelen.

17 februari 2018 om 22:05

Het kromme is gewoon dat deze kaarten selectief gegeven worden. Kleine 10 ellebogen per weekend, de een krijgt rood de ander niks

17 februari 2018 om 22:21

Ik denk niet dat het een fabeltje is. Ajax probeert altijd goed voetbal te spelen. Dat het er totaal niet uitkomt is een heel ander verhaal. Dus ja ze spelen op dit moment ook slecht voetbal.

18 februari 2018 om 01:13

Hij probeerde zich los te rukken en in plaats van z'n arm naar hem toe te trekken (dus van de Heerenveen speler af, losrukken dus) slaat hij hem achteruit en omhoog, oke logisch! Begrijp me niet verkeerd, ik vind het vrij makkelijk gegeven en geel had mijns inziens volstaan maar van 'losrukken' is echt 0,0 sprake.. Gewoon erg dom van Lozano om bij 2-0 in de dying seconds van de eerste helft zo achteruit te zwaaien met zijn arm. Je weet dat je rood kan krijgen als je hem raakt en de scheids ziet het.

18 februari 2018 om 03:52

myvision, haha en daarom staan ze op dit moment 8 punten achter. nou nou wat is Ajax goed zeg.

18 februari 2018 om 11:09

@wilkovanderels, ja met een wedstrijd minder gespeeld, en na volgende week is de kans heel groot dat het nog maar twee punten is. Haha...

17 februari 2018 om 21:58

Nee psv heeft zoveel wedstrijden op geluk gewonnen dus alleen maar terecht dat ze een keer pech hebben. Maar laten we eerlijk zijn als topclub miet je in dit seizoen toch de winst bij heereveen ober de streep trekken als je met 2-0 voorstaat. Kijken of het geluk nu weg is bij psv en hoeveel wedstrijden ze dan winnen

17 februari 2018 om 22:06

Ja, PSV was lucky, want Heerenveen werd nog een glaszuivere pingel onthouden, en Lozano sloeg (verleden tijd van slaan: mag niet in voetbal) zichzelf naar terecht rood. Wie was hier vanavond lucky? En dan heb ik het nog niet eens over het spel van PSV gehad. Dat is toch al weken bagger, maar zeer efficiã«nt. En vanavond heeft die laffe houding 2 punten gekost. Om je op het eind nog gerust te stellen: PSV wordt gewoon kampioen. Ajax verspeelt morgenmiddag namelijk ook punten, en anders zeker in de toekomst. Maar vanavond was het punt voor Heerenveen gewoon terecht. En accepteren hoort ook bij het spelletje;-)).

17 februari 2018 om 22:30

PSV heeft dit zelf gedaan door achteruit te gaan lopen en de snelle De Jong te laten staan.
Daarnaast had Heereveen gewoon een penalty moeten hebben. Snap dus niet waarom psv benadeeld zou zijn.

17 februari 2018 om 23:51

Mag het

Amusement waarde echt zeker een 10. Wat een wedstrijd. Maar psv zal toch kampioen worden. 5 punten is echt nog veel hoor. Higler had helemaal gelijk vandaag, toppertje in wording.

17 februari 2018 om 21:44

Als ze bij feyenoord verliezen is het 2.

17 februari 2018 om 21:48

Verwacht wel dat PSV weer van Ajax thuis wint dan is het weer 5 punten.

17 februari 2018 om 21:52

Op basis waarvan? Ajax heeft PSV thuis helemaal opgerold, en de selectie is alleen maar sterker geworden met bijvoorbeeld Tagliafico. Ik hoop en verwacht toch ook dat daar zeker te winnen is.

17 februari 2018 om 23:14

PSV uit en thuis is wel.wereld van verschil. Ajax speelt onder Ten Hag slechter dan onder Keizer.

18 februari 2018 om 08:40

Nou PSV uit speelt precies hetzelfde voetbal als thuis afwachtend en erg verdedigend en zeker in de topduels spelen ze zo. Wanneer Ajax niet blind vol op de aanval gaat spelen zal PSV het lastig krijgen. Laat PSV zich maar eerst richten op Feyenoord uit want zonder Lozano is die horde al moeilijk genoeg lijkt me. Zeker als Feyenoord vandaag ook weer gaat winnen groeit het vertrouwen bij die club steeds weer langzaam.

17 februari 2018 om 21:44

Volgende week Feyenoord uit zonder Lozano, normaal is dat gewoon puntverlies. Dan kan het nog best spannend worden, zeker als Ajax thuis nog op het programma staat.

17 februari 2018 om 22:16

Feyenoord thuis was ook zonder Lozano... Werd 1-0. Dat Feyenoord uit normaal gesproken geen 3 punter is klopt wel, maar Lozano is de laatste weken niet dusdanig beslissend dat het zonder hem helemaal onmogelijk is.

17 februari 2018 om 23:16

Wie weet gaat PSV wel stunten in De Kuip. Tijdens de beker was PSV ook veel beter. Wie weet zal Feyenoord niet 100% spelen aangezien ze vol voor de beker willen gaan.

18 februari 2018 om 01:17

Tijdens de beker was PSV 'veel beter'? What? Dan heb je een andere wedstrijd gezien dan ik denk ik hoor. Enigszins gelijkwaardig zou ik nog kunnen begrijpen, maar veel beter? Ze hebben geen enkel moment aanspraak op de winst gemaakt toen hoor.

18 februari 2018 om 02:35

Vond je PSV echt "veel beter" in De Kuip? serieus?

Dubieuze beslissing van Higler. De defensie van PSV zag er ook niet lekker uit bij de tegendoelpunten. Het leek erop alsof de spelers niet met volle concentratie speelde.

17 februari 2018 om 21:43

Niet met de volle concentratie? Ze hebben bijna geen kans weggegeven, behalve die twee waar de goals uitkwamen. Dat was meer knullig dan een gevolg van te weinig concentratie.

17 februari 2018 om 22:13

Weet niet wat Zoet bij die 2e doelpunt deed.

17 februari 2018 om 22:17

Zoet werd op het verkeerde been gezet door een van richting veranderd schot. Valt zoet 0,0 te verwijten bij die goal, kom op zeg.

Wat is higler toch ontzettend slecht. Gele kaarten niet geven, overdreven rood, compenseren. Die vent heeft duidelijk geen club voorkeur zoals een Blom. Higler is gewoond bijzonder slechte scheids... en bepaald zo dankzij onkunde een wedstrijd. Jammer.

Oke, rode kaart is discutabel. Maar tegen dit Heerenveen, met 2-0 voor bij rust, moet je de wedstrijd uit kunnen spelen als koploper. Dat Heerenveen 3 verdedigers eruit kan halen zegt ook wel wat over hoe laf PSV speelde de tweede helft.

17 februari 2018 om 21:46

Je staat 2-0 voor met een man minder. Je bent echt dom als je dan niet op de counter gaat spelen.

17 februari 2018 om 22:03

Op de counter spelen is niet wat Psv deed. Dat was gewoon met 9 man in de 16 staan en de bal weg schieten. Als Cocu wilde counteren, dan had hij Bergwijn erin gelaten en er nog een snelle aanvaller erbij gegooid. Maarja dat deed Mourinho 2.0 niet. Volgende week tegen Feyenoord en als daar weer punten worden verspeeld, dan word het zweten in Eindhoven.

Zullen we het kampioenschap maar gewoon aan Ajax geven. PSV speelt al uiterst beroerd en dan ook nog bijna elke week de scheidsrechter tegen hebben. In 1 week gaat PSV van wellicht 9 punten voorsprong naar 5. Met Feyenoord uit erbij waar PSV ook wel weer een rode kaart of penalty tegen zal krijgen, kunnen we net zo goed kappen.

17 februari 2018 om 21:49

Ajax heeft het echt niet veel beter met de scheidsrechters hoor. Heel zuur voor jullie vanavond, maar dat complot denken is zo belachelijk altijd. Als dat complot had bestaan dan had Ajax gewoon al bovenaan gestaan.

18 februari 2018 om 01:21

9? Ze stonden 7 punten voor en nu 5. Verder heeft PSV de scheids echt niet elke week tegen hoor. Deze zelfde Higler heeft Ajax in Enschede ook al flink dwars gezeten dus bespaar ons de complottheorieën. Iedere ploeg krijgt wat mee en tegen, deze rode kaart was nieteens 100% onterecht, ik had geel ook prima gevonden maar Lozano is gewoon oerdom dat hij daar zo met z'n arm zwaait, volgens de reglementen is het gewoon rood..

18 februari 2018 om 08:28

Haha als je laf speelt verdiend je de titel toch ook niet..

Zo zie je maar hoe een scheids van alles kan verpesten zeg. Bah! Zeer lachwekkende rode kaart.

17 februari 2018 om 21:56

Hoezo?? Slaande beweging is rood maar volgens jou niet bij PSV? Wat een onzin. Lozano is hier dom en niet de scheids.

17 februari 2018 om 22:27

Leek mij geen slaande beweging. Eerder een afweer beweging zo van laat me los

18 februari 2018 om 08:29

Hij maakte gewoon een slaande beweging hoor... En daar staat maar 1 straf op!!

18 februari 2018 om 00:21

Tja het is gewoon klote dit soort dingen. Ik snap dan ook gelijk hoe jij je moet voelen bij zo'n niet gegeven rode kaart voor Hooiveld of Gortler (later alsnog gegeven). Is gewoon jammer dit soort ongein, want het ontspoort wedstrijden. Voor die rode kaart was het al pure willekeur, daarna werd het alleen maar erger.

Er was niks aan de hand met de 2-0. Duel met Lozano waarin hij wordt vastgehouden en met zijn arm een duwende beweging maakt. Overtreding wellicht, geel denk ik maximaal. Maar nu beïnvloed dit de wedstrijd zo enorm. Wel weer spannend bovenin iig.

PSV staat 2-0 voor en gaat gewoon de wedstrijd winnen en dan komt Higler weereens met een belachelijke actie. Wat ontzettend balen dit. PSV heeft de scheidsrechter dit seizoen wel erg vaak tegen... Daar moet ik dan nog wel aan toevoegen dat scheidsrechters ook maar mensen zijn en fouten maken en dus verheug ik me enorm op de videoscheids!

Dit kan nog eens voor spanning zorgen in de titelstrijd. Want Feyenoord-uit wordt normaal gesproken een lastige klus, laat staan als Lozano er niet bij is.

17 februari 2018 om 21:43

Vind Lozano ook wel een beetje overrated hoor, was ook bij Feyenoord thuis geschorst en toch 3 punten gepakt toen

17 februari 2018 om 21:44

Dat was wel heel erg met de hakken over de sloot destijds. Zelfs met rood was Feyenoord beter toen.

17 februari 2018 om 21:46

Feyenoord thuis of uit is nogal een verschil.
Zeker uit kun je dr snelheid van Lozano heel goed gebruiken

17 februari 2018 om 21:49

Anasinho15 overrated? Hij is mvp van de eredivisie wat Had je van hem verwacht?

18 februari 2018 om 00:08

Berghuis is mvp.....
Het niet meedoen van Lozano is een gemis voor PSV...

Hahaha PSV ERS laten weer eens hun waren gezicht zien. Het ligt aan de scheids bij puntverlies.

17 februari 2018 om 21:48

Blijf een trieste eigenschap. Dat jij en ik er ook aan mee doen maakt her niet minder lachwekkend.

17 februari 2018 om 21:57

Kijk vooral dit topic even na en probeer het daarna nog eens. Misschien dat het verliezen bij Ajax en Feyenoord begint te wennen, maar daar is toch echt een stuk minder gehuil om de scheids.

17 februari 2018 om 22:40

Vooropgesteld. Niet alle PSV'ers. Zijn er zat die gewoon pissed om zijn en eigenlijk gewoon meer balen van dit PSV. Zeg nou zelf. PSV .. de koploper. Dit seizoen toch elke keer de overwinning eruit perst. Thuis al zo lang wint. Dat moet ook met een man minder de 2-0 voorsprong over de streep kunnen trekken. Doen ze niet en zag er ook vaak angstig uit. Maar ze konden t niet bolwerken en verloren 2 punten. Maar ipv pissed te zijn over hun eigen spel en angst in t team..en de wissels (mede daardoor) gaan vele t gooien op de rode kaart. En genaaid zijn door Higler. Als PSV idd zo heer en meester was eerste helft mogen ze t ook met een man minder dit niet weggeven. Thuis al helemaal niet. T ware gezicht is t dan wel.. maar niet van alle PSV'ers.
Ik kan ook zeiken op een scheids hoor. Ook al heb ik ongelijk. Maar er zijn er een aantal hier die slaan door.. en gooien t op Ajax(?!) Dat die weer een cadeautje krijgen. Dat is een zwaktebod. Daarbij moet Ajax morgen PEC nog maar zien te verslaan en daar hou ik mn hart voor vast. ..

Succes morgen !

17 februari 2018 om 21:44

Gewoon een onterechte rode kaart die het verloop van de wedstrijd daardoor zeer beinvloed.

17 februari 2018 om 21:57

Gewoon een terechte rode kaart door slaande beweging Lozano die dat niet slim doet.

18 februari 2018 om 08:31

Helemaal mee eens .

17 februari 2018 om 21:46

Hoe ligt dit niet aan de scheidsrechter? Hij weigert Heerenveen een paar keer geel te geven en daarna geeft hij PSV voor heel weinig een rode kaart. PSV moet dan met 10 man spelen en geeft de 2-0 voorsprong weg. Puur omdat ze met 10 man spelen door een slechte en inconsequente scheidsrechter. Als je een keer 0-0 speelt tegen NAC en een penalty niet krijgt moet je naar jezelf kijken maar vandaag lag het puur en alleen aan Higler.

17 februari 2018 om 22:41

Tja hij vergeet heerenveen ook een penalty te geven die wel terecht was dus ja ...

17 februari 2018 om 21:47

En wederom gaat hij niet vrijgesproken worden omdat hij wel met een hand het hoofd van Woudenberg raakte en dus zou Higler wel weer gelijk krijgen....

17 februari 2018 om 21:58

Higler heeft hier ook gelijk. Slaande beweging en dom van Lozano. Deze kan noot geseponeerd worden.

Volgende week Feyenoord uit wordt huilen met de pet op zonder Lozano...

Gunstig maar Ajax moet nog PEC uit. we gaan het zien. Als Zij die wedstrijd niet pakken dan gaat het gewoon niets meer worden dit seizoen. doen ze het wel dan kan het in rotterdam nog wel eens een ommekeer worden. Ik maak mij minder druk om Ado thuis dan om Pec uit.

Haha. Lekker makkelijk naar Higler wijzen. Volgens mij wordt Heerenveen bestolen door onterecht buitenspel. Die wapperende handjes zijn wel vaker met rood bestraft dit seizoen.

17 februari 2018 om 21:48

En Dumfries dan?die was ook flink aan het solliciteren naar rood

17 februari 2018 om 21:54

Myvision means no vision. Doe je lelijke bril af joh. En kijk de wedstrijd terug.

17 februari 2018 om 21:59

Hij heeft gewoon gelijk, als jij die rode lap voor je oog nou eens af zet.

17 februari 2018 om 21:59

Heb 4x de herhaling terug gekeken en is slaande beweging dus rood. Geen twijfel. Maar je zal wel vol emotie zitten maar wel even goed en eerlijk kijken. Dit was dom van Lozano.

17 februari 2018 om 22:02

Als je hier een rode kaart geeft, dan kan je elk wedstrijd wel tien geven. Kom op man en het buitenspel? Was ook buitenspel. En daarnaast had Dumfries allag eruit gemoeten. Tuurlijk de rode lap is zeker aanwezig en terecht ook. De rode lap blijft voorlopig nog wel.

17 februari 2018 om 22:07

Nee hóór zulke bewegingen zie je gelukkig niet elke wedstrijd. Maar denk dat je dit vandaag nog niet gaat inzien want is makkelijker de scheids de schuld te geven dan die oerdomme actie van Lozano.

17 februari 2018 om 22:44

Weet niet hoor maar volgens mij hebben ze wel 10x laten zien dat het geen buitenspel was dus hoezo bord voor je kop. Alsje dan toch iets moet zeggen ben dan reëel. Tuurlijk is rood zwaar gestraft maar zoals je in de herhaling kan zien komt zijn elleboog eerst op zijn lip en daarna de hand op de nek is zwaar bestraft maar o zo dom om zo met je arm te zwaaien want je weet als je iemand raakt kan het wel eens verkeerd lopen en dat zie je nu wel weer dus gewoon dom van lozano.

17 februari 2018 om 23:04

Ik ben al blij als ik een wedstrijdje van PSV kan uitzitten. Ga niet nog een keer kijken, ben je mal.

17 februari 2018 om 22:00

Myvision moet je sowieso niet serieus nemen die heeft werkelijk nog nooit een normale opmerking gemaakt

17 februari 2018 om 23:05

Ik neem mezelf ook niet serieus hoor. Juist de mensen die zichzelf serieus nemen, vind ik een beetje eng.

Vorige week een onterechte vrije trap wat zelfs een penalty werd. Nu dit. als ze je dan zo proberen kampioen te laten worden, zou t van mij niet hoeven. T R I E S T!

Makkelijke rode kaart gegeven, waar je geen geel geeft wanneer lozano vastgehouden word bij een veel belovende aanval, en je niet eens een vrije trap krijgt bij de overtreding op arias. Beter levert higler zijn fluit in.

Terechte uitslag, waarin Heerenveen de complimenten verdient om tot de laatste minuut te blijven aanvallen in Eindhoven, waarin de meeste clubs toch gaan in zakken en blijven hangen in eigen 16. Nu kan mijn club weer naderen tot 5 punten morgen, en volgende week mag PSV ook nog eens uit naar Rotterdam, en dat zonder Lozano waar het al jaren niet meer weet te winnen. De titelstrijd kan zomaar volgende week weer hellemaal open liggen.

17 februari 2018 om 21:49

Dat terechte uitslag valt wel wat mee. Heerenveen mag zich in de handen knijpen met dit resultaat, want ze hebben in de eerste helft niks, maar dan ook helemaal niks gecreëerd. In de tweede helft was het ook niet overtuigend tegen nota bene een man meer.

17 februari 2018 om 21:53

Ag zo is het andersom ook wel eens dit seizoen, handen dicht knijpen met de gekregen punten. Dat je een man meer hebt wil niet zeggen dat het dan vaak ook makkelijker voetballen wordt, en zeker niet tegen een ploeg die kwalitatief een beter team heeft.

17 februari 2018 om 21:58

Heerenveen had 65% balbezit , was de gehele tweede helft de bovenliggende partij. Mede door het laffe spel van cocu

17 februari 2018 om 22:09

Een man minder bedoel je neem ik aan

17 februari 2018 om 22:25

Met balbezit alleen win je niks. Eerste helft niks gecreëerd met 65% balbezit. Tweede helft met hulp van de scheids de bovenliggende partij, maar ze hadden PSV kapot moeten spelen. Veel te laag tempo van Heerenveen. Ik ben Heerenveensupporter, maar ik vond dat ze nergens recht op hadden.

17 februari 2018 om 22:25

Met balbezit alleen win je niks. Eerste helft niks gecreëerd met 65% balbezit. Tweede helft met hulp van de scheids de bovenliggende partij, maar ze hadden PSV kapot moeten spelen. Veel te laag tempo van Heerenveen. Ik ben Heerenveensupporter, maar ik vond dat ze nergens recht op hadden.

17 februari 2018 om 23:23

En wat heeft PSV gecrëeerd in de 1e helft? Twee goals cadeau gekregen, en verder? Ik kan me geen doelpoging herinneren, zelfs niet van afstand.

18 februari 2018 om 02:23

Beide ploegen hadden 0 schoten op doel tot de eerste goal van PSV en de 2-0 kregen de Eindhovenaren cadeau, alsof PSV met 11 man nou een 2-0 verdiende..

18 februari 2018 om 10:34

@ Objectief
Van die kant had ik het nog niet bekeken, maar ik was gewoon ontevreden over het spel van "mijn" ploeg. Het was een bedroevend niveau, de eerste helft.het leek alsof PSV het wel goed vond dat Heerenveen de bal had, want ze deden er niks anders mee dan breien. Ze krijgen twee goals bijna cadeau van Heerenveen. Er ging geen enkele dreiging uit van beide ploegen in de eerste helft.

Oef na volgende week nog een gat van 2 punten..

17 februari 2018 om 21:44

Ajax eerst nog winnen in Zwolle dat is geen zekerheid

Wat een flapdrol die Higler...hoe kan hij in godsnaam wedstrijden op het hoogste niveau fluiten??hopelijk word de kaart geseponeerd en schorsen ze Higler ipv Lozano maja KNVB kennende...

17 februari 2018 om 22:01

Huh? Ik zou toch maar eens nuchter kijken want is zeker slaande beweging dus gewoon rood. Altijd dat makkelijke wijzen naar de KNVB maar wees hier gewoon kritisch op Lozano.

18 februari 2018 om 06:28

Ja allebei geel was prima geweest want ook woudenberg gaat niet vrij uit.. waarom alleen kritisch kijken naar Lozano?vind jij dat Higler 100% gelijk heeft?ik vermoed dat jij niey 5 nuchter was...

Een vrijwel zekere overwinning door de neus geboord door een belachelijke beslissing. Kantelpunt in de wedstrijd.

17 februari 2018 om 21:48

Het kantelpunt was een onnozele slaande beweging van Lozano waar hij Higler de gelegenheid geeft om rood te trekken.

17 februari 2018 om 21:58

Voor slaan kun je, nee moet je rood krijgen. Gewoon dom van Lozano. Dus niet zo belachelijk hoor...

18 februari 2018 om 12:54

Bewijs maar eens dat dit een opzettelijke slaande beweging was? Ik denk niet dat jij dit met deze beelden kunt vaststellen? Weet niet of je ooit gevoetbald hebt-het ziet er nog eerder naar uit dat hij zich los wilde maken van deze verdediger dan dat hij de intentie heeft om hem bewust een klap te geven. De uitspraak van Higler naderhand bewijst in ieder geval dat er ook bij hem twijfels zijn of het wel rood was. En als iets zo dubieus is als dit, dan wordt er meestal vrijspraak gepleit, wat is zeer terecht zou vinden.

18 februari 2018 om 15:40

Een soort van aai over de bol. Of een liefdesbeetje van Suarez. Beiden vreemd genoeg wel bestraft. Raar, vind je niet?;-))))

Word het misschien toch nog spannend de ED als Ajax wint dan

Als ze volgende week van Feyenoord verliezen, word Ajax kampioen

18 februari 2018 om 12:49

Waar kan ik tekenen daarvoor? 😉
Ik moet t nog maar zien. Dan zullen we alles moeten winnen en daar heb ik uit een hard hoofd in

Als dumfries gewoon geel had gekregen in plaats van schaars had ie ook rood gehad. Wat een man, die higler. Heeft geen idee wat de regels zijn.

17 februari 2018 om 21:47

Had arias ook moeten hebben dan..

Ik snap die frustraties over Higler niet zo goed eerlijk gezegd. Lozano maakt een slaande beweging of hij iemand hard raakt of niet doet er volgens de spelregels niet toe. Er is er maar 1 die opzichtig in de fout gaat en dat is Lozano die Higler de gelegenheid geeft om rood te trekken.

We kunnen wel massaal klagen over onze arbitrage en dat iedere slechte scheidsrechter teruggezet moeten worden naar de Jupiler League maar als dat daadwerkelijk gebeurd hebben we ook een probleem.

17 februari 2018 om 22:06

Nijhuis moet maar gekloond worden om voor scheidsrechters in de wat verdere toekomst te zorgen.

Bizarre wedstrijd. Eerste helft eigenlijk geen reet aan en de tweede gewoon toch wel boeiend. Heerenveen buitengewoon slecht en met overtal zelfs niet overtuigend in staat goeie kansen te creëren. Pech bij het niet geven van een strafschop voor Reza, maar dat was met 11 tegen 11 nooit gebeurd. Onverdiend gelijkspel, maar een punt in Eindhoven tegen de koploper is wel weer een punt. Dit moet volgende week wel beter, wil Heerenveen kans maken op playoffs.

18 februari 2018 om 00:24

Hopelijk kunnen jullie dit in de Arena ook, zou het leed wat verzachten voor de PSV'ers. Nee zonder dollen. Ik vond dat jullie het wel sterk hebben uitgespeeld, goed druk zetten en na die kaart ook goed verder gegaan. Die 2-2 zag ik mijlenver aankomen.

Geluk bij psv is op.... onterechte rode kaart, lullige 2-2 en bal van de lijn gehaald

Mooi hopelijk is dit de ommekeer, het einde van het geluk en het begin van het verval. Ook hulde voor Streppel, alles vol op de aanval met alle risico's van dien.

17 februari 2018 om 22:12

Nou nou met 10 man...PSV had nog kunnen winnen met die kans van de jong

Ajax kennende laten we morgen ook de punten liggen...

17 februari 2018 om 21:57

Inderdaad, zou mij als PSVer nog niet zo druk maken, Vrees dat Ajax ook nog wel punten laat liggen.

17 februari 2018 om 21:57

Inderdaad, zou mij als PSVer nog niet zo druk maken, Vrees dat Ajax ook nog wel punten laat liggen.

Hoe heeft odegaard gespeeld??

17 februari 2018 om 21:54

Tamelijk onzichtbaar. Onnodig balverlies en weinig het verschil kunnen maken. Deelde in de eerste helft in de malaise bij Heerenveen. Tweede helft beter, maar toch vaak slordig. Niemand kon het verschil maken. Alleen Schaars herstelde zich van de matige eerste helft.

Higler naaide ons bij Twente uit en nu doet hij het bij PSV, streep het maar tegen elkaar weg... Vreselijk scheidsrechterniveau hier in NL. Wel lekker voor ons, maar PEC uit wordt lastig. Dus PSV'ers hoeven nog zeker niet angstig worden.

17 februari 2018 om 22:13

Plus dat we rode kaart hebben en een van onze beste speler is geschorst

Tjah, de scheids was absoluut de slechtste man in het veld maar een lachje kan ik toch niet onderdrukken. Na de makkelijke penalty vorige week van Ajax was het natuurlijk weer raak, en nu wordt PSV benadeeld door de scheids die nota bene Twente aan een punt hielp tegen Ajax. Maar verder wordt PSV natuurlijk nooit bevoordeeld en komt Ajax alles aanwaaien. Iets met karma zeg maar...

Smerig genaaide rode kaart! Absoluut geen rood waardig, maar ja, Higler.....
De arbitrage drukt tegenwoordig een vervelende stempel op onze zwakke competitie.
Ik ga niks zeggen over Ajax bril, maar het geeft wel te denken

17 februari 2018 om 22:08

Het geeft wel te denken dat een slaande beweging in Eindhoven geen rood is maar op alle andere velden wel. Geeft je te denken.

17 februari 2018 om 22:13

Haha wat een onzin. Ajax heeft hier totaal niets mee te maken joh, praat jezelf toch niet zoveel onzin aan, zoals wel meerdere hier. Als Ajax morgen in de laatste minuten een buitenspel goal tegen krijgt waardoor het tegen punt verlies aan loopt gaan Ajacieden toch ook niet schreeuwen dat PSV de KNVB moet bedanken voor het kampioenschap of een PSV bril? Zoek het bij jezelf, je eigen club, die al maanden dramatisch speelt. Het kan niet altijd mee zitten.

17 februari 2018 om 23:54

Nou sterker nog.. zal je net zien dat er morgen een moment is waar we een kaart zouden 'kunnen' krijgen. Moet jij eens opletten hoeveel je leest morgen na zo'n westrijd.
Zou t erg typisch vinden als zich zo'n moment voordoet. En al issie er niet.. doen ze t toch 😉

18 februari 2018 om 11:23

Haha precies dit! Zeker te weten dat letterlijk iedereen vanmiddag in de startblokken zit om moord en brand te gaan schreeuwen als er ook maar iets voorvalt wat lijkt op rood of een discutabele beslissing. Het zal mij uiteindelijk een zorg zijn, als Ajax maar wint!

17 februari 2018 om 23:52

T geeft te denken dat je naar Ajax wijst. Terwijl PSV zelf de voorsprong weggaf. 2-0 thuis. Rode kaart terecht. Tis een slaande beweging. Juist in slowmo goed te zien. Moet ie gewoon niet doen. En benadeeld dus gewoon zn eigen ploeg.

Maar, t dan zo draaien en Ajax erin te formuleren.. geeft te denken. Zit de angst behalve in de spelersgroep dan ook in een aantal supporters? Man.. he staat vooral nog een hoop punten voor. Hebt t ZELF IN de hand. Bedenk daarbij dat je dit seizoen erg weinig weggeeft. Kop op man💪🽠maar Verwikkel Ajax niet in t spel

Denk wel een verdiend gelijkspel, eerste half uur nog niet eens een mogelijkheid gezien voor beide teams. Daarna letterlijk uit de lucht de 1-0 van Arias. Een extreme blunder kost Heerenveen de 2-0. Dan lijkt het gedaan maar is Lozano zo stom is zich te laten gaan. Die arm heeft daar niks te zoeken, het is ook niet per ongeluk, het is pure opzet omdat Woudenberg aan zijn shirt loopt te trekken.

Na de fraaie 2-1 komt een fase waarin het wachten was op een volgende goal. PSV kreeg via de omschakeling kansen, Heerenveen speelde alles of niets en kreeg ook kansen. Uiteindelijk valt de 2-2 en daarna speelt zich eigenlijk weer precies hetzelfde af. Het had zomaar nog 3-2 kunnen worden. Ik denk dat een punt de passende beloning is voor beide ploegen, in een matige wedstrijd met een hele boeiende tweede helft.

Nou hopen dat Ajax zondag 3 punten gaat pakken, dan gaat de topper in Rotterdam volgende week misschien wel de titelrace open gooien.

PSV komt nog goed weg met de arbitrage. Heerenveen had ook nog een pingel moeten hebben. Geen buitenspel. En nog een domme rode kaart voor Lozano. Hoe dan ook, Ajax kennende gaan die morgen ook niet winnen, dus niks aan de hand voor Psv. En het geluk houdt natuurlijk ook een keer op. Dus nu moest het op eigen kracht....

Velen laten zich wel kennen zeg, hij kan gewoon rood geven, klaar. Ook is het makkelijk, Lozano neemt dit risico, door enorm te zwaaien. PSV maakt er vervolgens een potje van, 2-0 moet je wel kunnen houden, ook met 10 man.

Soms heb je van die wedstrijden dat het niet meezit...

Ik vind dat Cocu ook schuldig is aan het puntverlies door weer een belachelijke wissel. Kunnen we die Luckassen heel gauw wegdoen, want die kan er werkelijk geen houwtje touwtje van.

17 februari 2018 om 23:59

Dit vind ik nou een heldere reactie van je man. Een lichtpuntje (Philips!) ben je tussen vele van je supportersgenoten.
PSV gaf t ZELF weg . In eigen huis, door te veel naar achter te lopen en vreemde wissels. Daarbij.. Als PSV aanviel..was t een aantal keer gewoon gevaarlijk. En kan je scoren. Ik verwachte gewoon nog een 3e van PSV maar gingen er niet (genoeg) voor tegen Heerenveen dat een behoorlijke tijd met 1 verdediger speelde.
Nog niets aan de hand voor jullie. Ajax morgen PEC en da's geen uitgemaakte zaak. Daarbij zijn er nog een hoop wedstrijden en die zie ik ons niet allemaal maar even winnen.

Higler heeft slecht gefloten en de rode kaart was een grote aanslag op de wedstrijd. Maar zolang Cocu laf wisselt, Ramselaar geweldig vind, Lukassen geweldig vind en Perreiro al weken lang niet eens mag invallen hoeven het het niet heel ver te zoeken. PSV en Cocu mogen zich het hele seizoen al dood schamen voor het spel. En dat je tegen kwaliteit punten verspeeld is dan niet gek. Wel respect voor Streppel die twee keer een aanvaller erin gooit voor een verdedigende speler. De eerste plaats verbloemd veel en maakt veel goed. Maar het zou een kunst van jewelste zijn als we die weten te behouden. Het is te hopen dat Ajax morgen ook punten verspeeld. Of dat we volgende week winnen in Rotterdam.

Slaande beweging is gewoon rood. Dus ja. Gewoon eerlijk. Zelf met een man minder had psv dit gewoon moeten winnen.

Had meer in gezeten voor Heerenveen. Maar laatste 10 min werd het spel er niet beter op. Had veel meer verwacht van Odegaert, wat valt die tegen zeg

We kunnen uren over de rode kaart praten, maar PSV had hoe dan ook de punten moeten pakken. Thuis met 2-0 voorstaan moet je ook met tien man klaren. Zeker PSV, niet?

17 februari 2018 om 22:41

Onzin. 45 minuten met een man minder spelen tegen Heerenveen is nauwelijks te doen. Tegen een Sparta of Excelsior kan dat nog.

17 februari 2018 om 23:27

Maar Heerenveen is toch niet zo fantastisch?

17 februari 2018 om 23:42

Fantastisch is relatief. Voor de Eredivisie heeft Heerenveen een prima elftal.

hoe toevallig, vorige keer tijdens heerenveen psv verloor psv punten kreeg lozano rood en miste lozano feyenoord psv nu tegen heerenveen verliest psv weer punten pkt lozano weer rood en mist hij weer feyenoord psv

17 februari 2018 om 22:21

Verschil is dat Psv toen vrijwel kansloos was en de rode kaart nu discutabel is. Als Lozano er niet werd uitgestuurd dan win je hier normaal gesproken, want Psv was in principe gewoon de betere ploeg.

Volgende week pakt Feyenoord 3 punten tegen PSV.

Ohh Qatar open op Fox4,mis ik dan weer, maar wel leuke pot gezien vanavond,

Ja het geluk van PSV houdt een keer op. En de scheidsrechters kunnen ze ook niet altijd maar blijven helpen

17 februari 2018 om 22:44

Want de scheidsrechters hebben PSV dit seizoen zoveel geholpen? Heb je voorbeelden of praat je zomaar wat raak? Dat er enkele momenten zijn dat PSV een beslissing mee heeft wil niet zeggen dat PSV structureel de scheidsrechters aan z'n kant heeft. Dat heeft elke club namelijk een paar keer per seizoen. Er zijn daarentegen minstens zoveel discutabele momenten geweest in het nadeel van PSV dit seizoen, te beginnen bij vrijwel alle penalty's tegen. Je roept maar wat dus.

Die wissels van Philip Couc sloegen ook nergens op

OK, het is nu wel duidelijk dat de KNVB wil dat PSV geen kampioen wordt. Wat een vreselijke scheidsrechter die Higler... Schandalig dat dit in 2018 nog kan, waar blijft die videoscheidsrechter???

18 februari 2018 om 02:44

Die had ook roos gegeven en een pingel aan Heerenveen

Ik heb de wedstrijd niet gezien, dus ik kan niet zeggen wie wel of niet geluk heeft gehad.
Over de rode kaart, zoals in de herhaling is te zien, lijkt het voor mij beslist een slaande beweging...kijk maar op het moment dat hij wegloopt, nog even zijn hand verder naar het gezicht van de H'veen speler.

Dus ik denk dat de kaart wel terecht is, en dus erg dom van Lozano. Zeker als je 2-0 voorstaat mag je dit niet overkomen.

En ja, Cocu zou Cocu niet zijn als hij weer eens behouden wisselt. Daar wordt ik altijd gek van. En dan krijg je de deksel op je neus.

Maar wees niet getreurd, we hebben nog niet gewonnen hoor. Ik hoop natuurlijk dat het morgen 5 punten weer is, maar kan net zo goed 7 of 8 zijn.

Zou mooi zijn om de competitie weer spannend te maken.

Ik vind het geen rood, maar als je het wel rood vindt, moet je bij al deze acties rood gaan geven en dat gebeurt niet en daar komt de frustratie uit voort. Je speelt uit bij Sparta waar werkelijk waar alles mag van beide kanten. Nu speel je thuis tegen Heerenveen en laat je aanvankelijk talloze overtredingen onbestraft en trek je hier direct rood voor? Waar is dan de lijn, wat is de basis? Is er überhaupt een lijn te ontdekken in deze manier van fluiten?

Dat PSV hem uiteindelijk niet over de streep trekt verbaasd mij niet. Heerenveen heeft het goed uitgespeeld.

Je weet dat dit soort wedstrijden er in een seizoen tussenzitten en er valt weinig meer over te zeggen dat het balen is voor de PSV-supporters. Ik kan alleen maar hopen dat we volgend seizoen iets van die inconsequentie kwijt gaan zijn. Dan krijg je misschien wel een pingel meer tegen of een rode kaart uit bij Zwolle. Maar dan zijn er ook talloze momenten die worden teruggedraaid. Dat heb ik liever dan deze totale willekeur die nu gaande is.

Wees gerust Eindhoven, zou me niet verbazen als Ajax morgen niet wint, hoe typisch. We pakken cadeautjes maar weinig uit. Ik hoop het niet natuurlijk.

Rode kaart, tja. Ik vind het dom van Lozano, hij kan hem geven. Wellicht wat zwaar gestraft, maar je handjes moeten niet zo makkelijk naar het gezicht gaan.

Waar is die Argentijnse spits van 10 miljoen? En wie moet straks voor Arias of Mirin gaan spelen als ze geschorst worden?

17 februari 2018 om 23:44

Die is geblesseerd... Wordt regelmatig gezegd.

Als Veltman iets doet is het meteen een vieze speler, maar waar het op neer komt is dat Lozano overduidelijk z'n hand verlengt om hem te raken, niks met voetbal te maken dus. Heeft vaak genoeg mee gezeten, als je zo lang zo speelt en dan ook nog zo wisselt gaat het een keertje tegenvallen.

17 februari 2018 om 23:51

Ik had alleen niet het gevoel dat Lozano zijn tegenstander in het gezicht wilde raken. Dat hij zijn tegenstander wilde wegzetten met zijn arm is wel duidelijk.

Dit keer krijgt PSV wel de deksel op de neus. Ik vond de rode kaart overigens wel te zwaar gestraft, geel was terecht geweest.

Zo het eerste puntverlies sinds de winterstop zit er op. En na Feyenoord kan het gat zomaar teruggelopen zijn naar 2 punten. Jammer dat ze door de rode kaart niet van Heerenveen hebben gewonnen. Maar ja, dat kan nou eenmaal gebeuren met 10 man. Het zat er aan te komen dat ze een keer punten gingen morsen, blij dat dat pas halverwege februari is. De wedstrijd tegen Feyenoord kan wel eens een hele belangrijke zijn in de titelstrijd en veel zal af gaan hangen van deze wedstrijd. Ik hoop dat de bekeruitschakeling voor motivatie zorgt en dat we ze terug kunnen pakken. Als we winnen ziet het er allemaal een stuk beter uit en durf ik langzaam te gaan dromen van een kampioenschap. Maar het blijft op deze manier allemaal overleven. Volgens mij loopt het contract van Cocu komende zomer af en misschien is het tijd om afscheid te nemen van hem. Hij heeft nog nooit alle scepsis weg kunnen nemen, al moet ik wel zeggen dat bijna al zijn selecties uit balans zijn geweest. Aan de andere kant heeft hij er wel al 5 jaar op zitten en dat is in de voetbalwereld al heel lang. Van mij mag komende zomer Peter Bosz komen.

Valt me tegen hoeveel PSV-supporters dit puntverlies af willen schuiven op de scheids en hoeveel er dan ook nog komen met complottheorieën over Ajax. Higler is een dramatische scheids, maar hier kan (en moet) je gewoon rood voor geven. Bewust slaande beweging van Lozano, gewoon dom van hem. En het klopt dat lang niet iedere scheids dit met rood bestraft, maar dat maakt het niet minder terecht. En inderdaad is het een kantelpunt in de wedstrijd, maar dat ligt dan aan Lozano zelf. En aan het wisselbeleid van Cocu (ook al zou hij er credits voor krijgen als De Jong die laatste bal er toch in prikt).

Was wel terecht rood, maar verwacht geen hele lange schorsing. Was niet zo'n aanslag als van Matavz laatst oid. Maar Feyenoord zou hij toch wel moeten missen normaal gesproken.

Overigens zou het mij weinig verbazen als Ajax morgen dan juist weer punten laat liggen. Hoop van niet, zou de competitie goed doen als het weer wat spannender wordt.

In het begin twijfelde ik maar naar het terug zien van enkele beelden is het een terechte rode kaart. Nu moet de KNVB ook een keer doorpakken. Psv is zich niet bewust van zijn voorbeelsfunctie volgens hem was het losrukken.. zal wat zijn als alle jeugdelftallen amateur of prof zich op deze manier gaan losrukken. Waardeloze vent zonder uitstraling.

18 februari 2018 om 00:06

*Cocu

Zou ook zomaar een onderlinge afspraak kunnen zijn dat Feyenoord in de beker doorging en dat Psv in de competitie door mag van Feyenoord..

18 februari 2018 om 00:17

Ja het zou kunnen. Cocu en van Bronckhorst zijn generatiegenoten en het 1e doelpunt viel in de 1e minuten en is dus heel makkelijk te regisseren. Voor PSV zou het nog niet eens een slechte deal zijn. Al is er wel iets in me dat zegt dat je je sportieve plicht moet doen. Maar aan de andere kant politiek en slim handelen hoort ook een beetje bij sport Als PSV voorbij Feyenoord is ziet het er wel rooskleurig uit dit seizoen, maar ik reken me nog lang niet rijk met zulk voetbal.

Hahahaha ok ik heb alleen dat fragment gezien, maar dat is toch geen rood.

18 februari 2018 om 00:57

Ik vind het een moeilijke hoor, in eerste instantie dacht ik ook, pff, geel had hier volstaan. Na een paar herhalingen zie ik echter wel dat halverwege de beweging naar achter, de arm versnelt. En zoals we van Van Benthem hebben geleerd, dat is de definitie van een slaande beweging.

Dit zijn van die overtredingen die je niet over 1 kam kan scheren. De een is de ander niet.

18 februari 2018 om 01:04

Heb je alleen de vertraagde herhalingen gezien of ook die op volle snelheid? Want dan zie je beter dat het toch een forse klap is. Ik vind een rode kaart helemaal geen rare beslissing. En ik denk dat ik er vrij neutraal over kan oordelen, ik heb geen sympathie voor Higler, Ajax, Feyenoord of Heerenveen.

Wat een slecht Heerenveen zeg . In slaap laten sukkelen door PSV . Die weer als een poema slim toesloeg . Dan krijgen ze alsnog de hulp van een scheidsrechter die als een laffe stroper de beer neerschiet en dan omsingelt heereveen ze als blaffende wolven de aangeschoten beer , maar weet die beer PSV genaamd zodanig weerstand te geven dat de laffe wolven en de stoper met de staart tussen de benen vluchten.
De beer psv staat weer op en weet dat de volgende weken hij weer als vanouds gaat scoren.
De kwijlende heyena s met opperchef Gert Jan Verbeek en Sjaak zwart-kijker zijn boos . En janken verder dat t lafbekken zijn .
De beer psv weet dat ie niet gewonnen heeft , maar weet zeker ook dat ie weer niet heeft verloren .

18 februari 2018 om 08:05

Higler is gewoon een waardeloze scheids net als dat cocu een waardeloze coach is en psv een waardeloze club. Heerlijk die kaart van die irritante naaier genaamd lozano. Tip voor jou, ga lekker in een dierentuin werken dan kan je lekker met bruinebeer psv knuffelen.

Er komt vast geen poster van Hilger te hangen aan het PSV-stadion.......

Ben ik nu echt 1 van de weinige die vind dat die rode kaart terecht was.
Wat ik zag is dat die Lozano een klap naar achter gaf. En als je goed naar de spelregels kijkt dan staat erop een slaande beweging maar 1 straf op en dat is rood.

Grappig om te lezen hoe men alles wat in het nadeel van psv is, ajax probeert aan te rekenen. Eigenlijk triest en zielig. Psv staat nog voor op ajax dus wat is nu het probleem? Je verliest 2 pnt, mag het een keer?

We zullen zien wat er gaat gebeuren in de kuip...

Zo weinig potentie bij PSV. Jammer dat de jeugd geen kans krijgt. Wie gaat het nou echt maken nog van de 11 die gisteren speelde?.. misschien lozano maar dan houdt het echt op.

Kom al 14 jaar in het Philips stadion.
Maar moet constateren dat het scheidsrechterkorps als maar slechter wordt. Gisteren was echter het toppunt. Ging helemaal nergens over.
We zijn in Nederland ver aan het terugzakken op dit niveau. Door het blunderende arbritrage trio wel een vermakelijke tweede helft gezien.
Dus het heeft ook zijn voordelen.
Slechtste arbitrage die ik afgelopen 12 jaar heb gezien in Eindhoven.
Zegt wel genoeg.

Ik geef Feyenoord nu een hele grote kans tegen dit laf spelend PVS zonder Lozano. Speel je in eigen huis dan staan daar nog met 3 linies te verdedigen in de hoop dat de tegenstander foutjes gaat maken. Dit soort voetbal verwacht je van clubs als Roda en Excelsior maar Psv.........? Zoals ik al voorspelde, eens houd die mazzel een keertje op en word dat schijtbakkenvoetbal afgestraft

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren