Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Verrassende rol lonkt voor Vilhena: ‘Hij heeft er een paar keer gespeeld’

Laatste update:

Feyenoord kampt in aanloop naar de competitiewedstrijd van zondagmiddag tegen Heracles Almelo met de nodige defensieve problemen. Jeremiah St. Juste en Ridgeciano Haps zijn beiden vrijwel zeker niet beschikbaar vanwege blessureleed, terwijl Tyrell Malacia een schorsing uitzit. Trainer Giovanni van Bronckhorst zal dan ook met name op de linksbackpositie moeten puzzelen.

"Er zijn opties voor de linksbackpositie, maar het zijn geen spelers die daar normaal spelen", zo wordt de oefenmeester op de persconferentie geciteerd door RTV Rijnmond. Van Bronckhorst geeft aan dat hij rekening zal houden met de tegenstander. "We moeten kijken naar wat het beste past, ook ten opzichte van tegenstander. Tonny Vilhena heeft daar paar keer gespeeld en zou dus een optie zijn. En Kevin Diks wellicht. Verder niet."

Van Bronckhorst werd tijdens zijn wekelijkse perspraatje ook nog gevraagd naar zijn eigen toekomst. Algemeen directeur Jan de Jong liet deze week weten de coach graag voor een langere periode te behouden voor Feyenoord, in een rol vergelijkbaar met die van Arsène Wenger bij Arsenal. "Als je ziet waar wij staan, ben ik trots op wat we hebben bereikt sinds ik hier trainer ben. En dit is mijn tweede thuis. Ik zou het mooi vinden, maar ik besef dat ik moet presteren."

Het huidige contract van Van Bronckhorst bij Feyenoord loopt nog door tot het einde van volgend seizoen. De oud-topvoetballer kijkt ook kritisch naar zijn eigen functioneren. "Of ik zelf ooit zou opstappen bij Feyenoord? Zeg nooit nooit, uiteindelijk blijf ik topsporter", benadrukt hij. "Ik wil ook het maximale uit mijzelf halen. Na dit seizoen evalueren we alles."

Denk jij dat Tonny Vilhena geschikt is voor een rol als linksback?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zou dan eerder Amrabat linksback zetten maar goed, wie ben ik he. Diks zou ook nog kunnen maar Vilhena zou ik op het middenveld laten staan.

16 februari 2018 om 15:05

Ik zou van de nood een deugd maken, Vilhena naar linksback en een extra creatieve middenvelder erbij. Toornstra op Vilhena's plek. Blijft wel de vraag welke creatieve middenvelder, Van Persie zou ik wel op 10 willen zien maar dat komt nu nog te vroeg misschien.

16 februari 2018 om 15:10

Ja nou precies, wie zou dat dan moeten zijn? Van Persie gaat nog geen basis staan.

16 februari 2018 om 15:14

Zou je niet Jorgenson op 10 neer kunnen zetten en die jonge knul in de spits?

16 februari 2018 om 15:17

Ja, Jorgensen kan op 10, maar is dan denk ik meer een tweede spits dan een spelmaker. Feycoev, misschien Hansson een kans geven? Het liefst zie ik snel een van die middenvelder uit u19 aansluiten, maar dat is nog niet realistisch denk ik.

16 februari 2018 om 16:05

Heb je dan idd wel een punt. Jorgensen vind ik voetballend ook goed maar qua spelmaker weet ik het ook nog niet echt. Is Hansson een 10 vanuit de jeugd? Ik heb her en der wat gehoord over een talentvolle aanvallende middenvelder uit de jeugd, kan nooit kwaad om die een kans te geven, Malacia pakt ook wel goed uit.

16 februari 2018 om 16:51

Hansson is in 2015 overgekomen van Brann uit Noorwegen en heeft daarna in de jeugd gespeeld. Hij schijnt een talent te zijn, maar ik maak me een beetje zorgen om zijn weinige speeltijd. Ik vermoed namelijk dat hij enkel speelt met de beloftes, in die hopeloze competitie (we staan laatste) en dan lijkt het me lastig debuteren in het eerste. Toch zou hij wel een optie moeten zijn wat mij betreft, er is voor die positie namelijk niet zo veel te kiezen op dit moment.

16 februari 2018 om 17:00

Ik ben benieuwd, een stukje creativiteit op het middenveld zou Feyenoord echt wonderen doen op dit moment.

16 februari 2018 om 17:21

Ja, daar heb ik ook mijn hoop op gevestigd, een stukje creativiteit. Misschien onderschat ik het probleem, maar ik denk echt dat een creatieve middenvelder al heel veel verschil kan maken. Maar ja, ze moeten wel mee kunnen op dit niveau, als ze niet goed genoeg zijn kunnen ze nog zo creatief zijn, maar dan heb je er niets aan.

16 februari 2018 om 18:53

Het zou de linies een stuk ontlasten. Aanval hoeft geen bal steeds op te halen en KEA en Vilhena hoeven het spel minder tot niet te maken.

16 februari 2018 om 23:50

Hansson speelde al een keer op de linksbuiten positie in de voorbereiding. Fijn creatief ventje maar komt fysiek tekort voor het middenveld op dit moment. Als je dan al een verdedigende middenvelder als vilhena slachtofferd voor toornstra dan word je middenveld met hansson erbijhelemaal overlopen.

Geen Geertruida en Smeulers dus. Lijkt me het handigst om Vilhena te laten spelen, omdat je dan Tapia en Amrabat op CVM kunt spelen. Als je Diks laat spelen en hij (of Nieuwkoop) uitvalt heb je niemand voor de back-posities. Verder verwacht ik gewoon Boëtius op LB. Je hebt nu alleen maar 8 wisss waarvan 2 keepers, dus ben benieuwd of er nog backs of buitenspelers bijgeroepen worden.

Ervanuitgaande dat Vilhena LB staat, dan zijn de veldwissels: Botteghin, Diks, Tapia/Amrabat, Hansson, Vente, Van Persie. Zie graag een Touré erbij, al kunnen Hansson, RVP en Toornstra ook op de flanken.

Zou gewoon 3-4-3 spelen , van der heijden - van beek - sint juste , daarvoor vilhena , Jens, karim en ambrabat met ambra en karim in een cvm rol

16 februari 2018 om 14:38

St Juste is er ook niet.

En zou gewoon 4-3-3 blijven staan en dan Vilenha naar de LB positie en dan Tapia er bij op het middenveld. Al zou Gio wel weer Amrabat brengen want dan heeft hijweer een solide block voor de verdediging.

16 februari 2018 om 14:46

Vilhena, Toornstra, Amrabat en El Ahmadi. 4 middenvelders met gezamenlijk 0.0 creativiteit. Hoe is het mogelijk dat Feyenoord 4 identieke middenvelders heeft? Al 4 teren ze op werklust in plaats van techniek.

16 februari 2018 om 15:02

Mwa Toornstra gaat nog wel.
Maar dit is puur Gio en alleen maar Gio.

Je had Veinovic die geweldig begon bij AZ verhuurd
Gustafson de beste man bij Roda is ook verhuurd
Jari Schuurman al jaren verhuurd. (was ooit niveau vd Beek, Nouri, Frenkie)
Hanson krijgt ook 0,0 kans.
Tapia misbruiken als CV en dan kop van jut maken

Nee lekker lopers brengen die hard werken...

16 februari 2018 om 15:15

Het zijn geen fijne tijden als Feyenoorder misschien, maar laten we het ook niet overdrijven. Vorig seizoen was het doelpunten maken geen enkel probleem, geen team maakte er meer en toen bestond het middenveld ook geregeld uit Toornstra, El Ahmadi en Vilhena. Het is nu opvallend dat we de creatiefste middenvelders hebben verhuurd, maar ze kwamen er vorig jaar gewoon niet aan te pas. Dan kunnen ze beter verhuurd worden. Ik zie voor volgend seizoen Gustafson graag een kans krijgen, of een nieuwe 10 erbij komen. Maar dat we dit jaar zo begonnen vond ik niet gek, alleen het treurige voor de verhuurde spelers is wel dat ze zich dit jaar misschien wel in de basis hadden kunnen spelen. Ze hebben wel kwaliteiten die we missen.

Maar goed, dan kom ik eigenlijk bij de kern. We waren van te voren blij met de selectie, blij dat Gio aanbleef en blij met de titel. Nu het seizoen zo slecht verloopt moeten we kritisch gaan kijken wat we kunnen verbeteren, maar ook weer niet met de botte bijl gaan huishouden. Volgens mij ben je met een beetje flow een kampioenskandidaat, er zit echt niet zo enorm veel verschil tussen het team dit seizoen en het team van vorig seizoen, het is vooral mentaal denk ik. Sterker, ik schat de huidige selectie sterker in dan die van vorig seizoen.

16 februari 2018 om 15:50

Capis, volgens mij wilde Veljinovic zelf weg nadat hij thuis werd bedreigd. Hij voelde zich niet veilig meer in Rotterdam. Dat kan je Gio dus niet aanrekenen.

16 februari 2018 om 15:55

Hij woonde sowieso al niet meer in Rotterdam. Maar het zal wel hebben meegespeeld. Overigens, als we dit seizoen waren begonnen met Vejinovic op 10 was de kritiek ook niet van de lucht geweest vermoed ik.

16 februari 2018 om 15:55

Je hebt gelijk alleen met het laatste ben ik niet helemaal met je eens. Ik denk dat elia erg gemist wordt. Vond hem echt goed. Larsson en JPB zijn echt veel minder. Kuyt was natuurlijk ook belangrijk. Nu gaat het minder en wordt er getwijfeld aan Gio. Ondanks dat hij De JC schaal heeft gewonnen, de titel, de beker en die laatste kan zomaar weer gewonnen worden.

16 februari 2018 om 16:04

@kyle:
Hij speelde hoe dan ook al niet.. Dat was al een probleem.

@baardgrasmus:
Nee had hem ook niet op 10 willen zien maar naast Kaim/vilenha. Iemand die voetbal inde ploeg brengt en lijnen uitzet. Niet 2 loop paarden daar zou juist eens heerlijk zijn.

16 februari 2018 om 16:06

Ja, Elia was inderdaad goed, maar hij heeft ook wel wat wedstrijden gemist met blessures. Misschien dat ze inderdaad achter de schermen veel belangrijker waren dan wij weten. Aan de andere kant, twee seizoenen terug waren Kuijt en Elia er ook al bij, en toen kenden we ook zo'n vreselijke reeks zonder overwinning.

@ Capis, ja maar het was altijd drama met Vejinovic, hij kon niet brengen wat hij bij AZ liet zien, was verdedigend minder en schoot bijvoorbeeld ook geen enkele vrije trap meer binnen. We gingen er zowel aanvallend als verdedigend op achteruit tov Clasie.

16 februari 2018 om 18:16

Ook vorig jaar werd al geroepen om meer creativiteit. Dat je landskampioen wordt betekent niet dat alles goed is en niks hoeft te veranderen. Verschil tussen aan de top komen en aan de top blijven.

zou perfect zijn want op die plaats is de kans klein dat ie scoort en hoeft ie ook zijn hand niet bij zijn oor te houden na een intikkertje die zelfs mijn neefje van 4 nog zou maken

16 februari 2018 om 16:11

Nelom wordt nu al gemist.

16 februari 2018 om 16:12

Edit. Zou Amrabat daar niet kunnen spelen.

Waarom niet Botteghin naast Jan Scharie en van Beek op linksback? Nieuwkoop op rechtsback.
Middenveld zonder Toornstra maar zet daar Tapia of RvP op die plek.

Jan Arie heeft toch een redelijk linkerbeen? Waarom kan hij geen linksback worden? Botteghin heeft in mijn geheugen in het verleden al eens op nr4 gespeel. Dus hij kan op nr 4 spelen of eventueel Tapia als het echt niet anders kan. Karsdorp en Nieuwkoop kunnen het beste rechts in de verdediging staan. Diks is zeker geen oplossing die kan niet meer voetballen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren