Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Geduldige Kluivert: ‘Heb nog genoeg tijd om te groeien, en geld is geen reden'

Laatste update:

Onlangs doken er berichten op dat Ajax en Manchester United zouden onderhandelen over een transfer van Justin Kluivert. De vleugelaanvaller benadrukt in gesprek met Voetbal International dat hij niks van een eventuele transfer weet. Hij is zich ervan bewust dat hij voor zijn ontwikkeling beter even kan wachten voordat hij naar het buitenland trekt.

“Grappig, maar ik weet niets meer dan iedereen. Het is een leuk gerucht, buitenlandse interesse is nooit verkeerd, maar meer is het niet. Uiteindelijk is het mijn doel, de top halen. Maar nu telt mijn ontwikkeling”, stelt de aanvaller, dit seizoen tot dusver goed was voor zeven doelpunten en vier assists. “Ik heb nog genoeg tijd om te groeien, en geld is geen reden.”

“Dat is iets voor later, niet voor nu”, vervolgt Kluivert, wiens contract bij Ajax nog loopt tot medio 2019. Hij wil de stap pas maken wanneer hij voldoende perspectief ziet bij zijn nieuwe club. “Ik heb in mijn jeugd jongens naar het buitenland zien vertrekken. Dat klonk mooi, maar ik vond het niet slim. Zoiets moet je niet te vroeg doen.”

Denk jij dat Justin Kluivert volgend seizoen nog bij Ajax speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hoop dat hij meent wat hij zegt. Zou jammer zijn als zijn talent ten koste van zijn hebberigheid wordt verpest.

14 februari 2018 om 10:38

Het zou jammer zijn als het door Raiola zijn hebberigheid wordt verpest.. Ontsla die gast en laat je pa je zaken gewoon vertegenwoordigen joh, die heeft tenminste echt het beste met je voor.

14 februari 2018 om 11:25

Denk niet dat deze jongen weg wil? Maar soms kun je voor je eigen portemonnee beter wel die indruk wekken..verder hebben zowel hij als Ajax met vol verstand een contract getekend tot medio 2019. Waarom nu al die overspannen reacties?

14 februari 2018 om 12:06

Ja, want pa heeft het zo geweldig gedaan zakelijk dat ie bijna alles kwijt is dat hij ooit verdiend had..

14 februari 2018 om 13:01

Spelers onder de 18 kan je geen lang contract geven. En volgens mij heeft hij daarna niet meer getekend. Dus Ajax kan er niets aan doen steven.

Ophouden met die praatjes en bijtekenen dan als je het meent.

14 februari 2018 om 11:19

Waar zegt hij dat Ajax het beste perspectief biedt?

14 februari 2018 om 11:49

Inderdaad, Ajax hoeft niet de beste optie voor zijn ontwikkeling te zijn natuurlijk. Alleen suggereert het artikel dat Kluivert daar wel zo over denkt.

"hij is zich ervan bewust dat hij voor zijn ontwikkeling beter even kan wachten voordat hij naar het buitenland trekt"

“ik heb in mijn jeugd jongens naar het buitenland zien vertrekken. Dat klonk mooi, maar ik vond het niet slim. Zoiets moet je niet te vroeg doen.”

Edit: Of bedoel je dat hij misschien een binnenlandse transfer zou overwegen??

14 februari 2018 om 11:48

Raiola is ook nog een partij hè, die is voor hem het beste contract aan het regelen. Reken maar dat hij het onderste uit de kan wil halen als Kluivert wil verlengen. Denk aan salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Als je weg wil brengt Raiola je naar de grootste club die voor jou beschikbaar is met het dikste contract. Als je wil blijven zorgt Raiola dat daar de beste voorwaarden aan vast zitten. Dat maakt Raiola een kwal, maar ook een van de besten in z'n vak.

Ik heb het al vaker gezegd, maar Kluivert is een echte Amsterdamse voetbal jongen die weet wat hij wil bereiken en hoe hij dit wil doen. Die laat zich niet leiden door geld of de druk van zijn zaakwaarnemer. Die jongen gaat zijn contract verlengen en nog een paar mooie jaren bij Ajax tegemoet.

14 februari 2018 om 10:45

Hoop dat je gelijkt hebt maar al tekent hij bij dan voelt het nog alsof Ajax gegijzeld word. Staat hij er een keer langs omdat hij niet in vorm is of wordt hij een aantal keer (te vroeg) gewisseld dan staat Raiola met de tickets naar Italie te zwaaien.

14 februari 2018 om 11:03

En als hij dat gedrag dan alsnog gaat laten zien, dan zal het geen grote speler worden. Maar dat verwacht ik niet van hem. Een keer een pas op de plaats maken daar kan je mentaal ook van groeien. Dat is wel iets waarvan ik het idee heb dat veel jongens daar moeite mee hebben (hoe om te gaan met tegenslag en daar sterker van worden en hoe zelf te knokken). Een realistisch zelfbeeld is in deze wereld toch wel heel belangrijk en daar ontbreekt het nogal eens aan.

Laat hem eerst eens in het NL-11-tal komen en daar goed presteren dan valt hij vanzelf op internationaal. ALs hij goed genoeg is komt hij vanzelf in de EU-top te spelen.

14 februari 2018 om 10:40

Laat hem maar eerst op hoog niveau acteren en presteren voordat hij bij het Nederlands elftal wordt geroepen.

14 februari 2018 om 13:19

Normaal gesproken moet je eerst presteren bij je club om in aanmerking te komen voor Nederlands Elftal. Het is niet bedoelt als een podium voor jonge talenten he...

Vind hem nog erg wisselvallig wat logisch is voor zijn leeftijd. Dus gwn lekker bijtekenen.

Voor al diegenen die nu roepen dat hij moet bijtekenen, voor vijf jaar, bij Ajax en dat dit zijn enige goede beslissing zou zijn: sure, en hoe gaat dat dan als hij over anderhalf jaar, als hij goed gespeeld heeft, een stap kan maken naar een mooie club en zijn contract dan nog 3,5 jaar doorloopt?

Dan gaan we zeker met zijn allen, in koor, roepen: Sorry, Ajax hoeft niet te verkopen, sorry hij heeft 'met zijn volle verstand 1,5 jaar geleden zijn contract verlengd' dus moet zijn kop dicht houden, Ajax bepaalt of hij weg mag? Nou, mooi dus dat hij nu gewoon zijn volle verstand gebruikt en rustig de tijd neemt om de opties af te wegen en om gewoon normaal te onderhandelen over zijn nieuwe contract. Iedereen lijkt ervan uit te gaan dat Raiola hem alleen maar weg wil zetten ergens ver weg om nu meteen te cashen maar feit is gewoon dqat Raiola, zelfs met een mooi contract nu bij Ajax en dan vervolgens later nog een keer of twee als Kluivert eerst naar Valencia vertrekt en daarna naar Real Madrid, uitstekend kan verdienen en cahsen. Sterker nog, dan casht hij zelfs veel meer en beter dan als hij Kluivert nu naar Juventus zou brengen.

Dus nee, ophouden om die Raiola onder uit de zak te geven en gewoon snappen dat die jongen gewoon alle recht en reden heeft geen haast te hebben met contractverlenging. Oveirgens denk ik oprecht dat hij uiteindelijk gaat bijtekenen. Alleen zal hetg momenteel vooral gaan om salaris, maar meer nog om clausules met maximum bedragen, om te voorkomen dat Ajax hem straks een mooie club door de neus kan boren met eisen van exorbitante transferbedragen.

14 februari 2018 om 11:38

We zijn een opleidingsplan bij uitstek. We kunnen financieel niet opboksen tegen de grote clubs uit Europa. Wat wij wel goed kunnen is jong talent hier de kans te geven om zich te ontwikkelen en dan de stap te maken naar een mooie Europese club. Moeten we spelers voor een appel en een ei laten gaan? Absoluut niet. Het afsluiten van een meerjarig contract geeft de clubs zekerheid, want die zijn al heel lang niet meer aan de macht. Laat de clubs maar grof betalen voor talenten als Lozano, De Ligt en wellicht straks ook een Kluivert, De Jong en Bergwijn. Wij als Nederlandse clubs mogen en moeten mee profiteren van het grote geld. Wij staan immers ergens van onder in de piramide. Topspelers gaan voor topbedragen weg en niet voor minder. Daarbij weten die spelers echt wel dat ze uiteindelijk een mooie transfer krijgen; Eriksen, Suarez, Depay, Vertonghen, Alderweireld, Van der Wiel, Klaassen, De Vrij, Kongolo et cetera hebben die namelijk ook gehad. Wie goed is krijgt z'n gewenste transfer echt wel.

14 februari 2018 om 11:52

Het overgrote deel van je voorbeelden kun je inmiddels wel als verouderd bestempelen. De meest recente voorbeelden Depay, Klaassen en Kongolo zijn bepaald geen succes gebleken. Dat gaat op termijn ook meewegen in de bedragen die we in de Eredivisie ontvangen.
We kunnen niet opboksen tegen het grote geld, daar ben ik het met je eens... maar we hoeven ons ook niet neer te leggen bij het feit dat we een opleidingsland zijn geworden. Het doel moet zijn zo goed en zo sterk mogelijk te presteren. Daar is ook ervaring voor nodig imo. Als we ons teveel blijven/gaan focussen op het ontwikkelen van talent zal het niveau alleen maar sneller dalen... de stap naar een grotere competitie groter worden... vinden er meer mislukkingen plaats... en lopen we alsnog het grote geld mis.

14 februari 2018 om 11:52

Ryanbabel8

Er staat mij niet bij dat ik gesteld zou hebben dat clubs in Nederland spelers 'voor een appel en een ei' zou moeten laten gaan. Waar zeg ik dat dan precies, volgens jou?

Wat ik ter discussie stel is dat jij, ook hier, begint over 'meerjarige contracten' en dat dit 'de clubs' zekerheid geeft. Dat is maar ten dele waar, want contracten bieden nauwelijks nog 'zekerheid' tegenwoordig, maar daarnaast is dat de visie door de bril van de club (en dus die van de supporters van die club, zoals jij daar een voorbeeld van bent). Hoe zit het daarbij met het belang van die speler zélf? Dat jij het belang ziet van de club die jij steunt, dat snap ik. Maar er is ook het verhaal van die speler. Jij houdt daar geen enkele rekening mee. Sterker, jij maakt dat volledog ondergeschikt aan het belang van die clubs.

Zo werkt dat niet. Dat is te eenzijdig. Spelers hebben ook een stem en vooralsnog is de situatie niet dat Ajax Kluivert voor een appel en een ei moet laten gaan (alhoewel zijn contract loopt nog maar tot medio 2019) maar of club en speler elkaar kunnen vinden in een contract dat Ajax uitzicht biedt op het realiseren van een mooi transferbedrag en dat Kluivert een goed gevoel geeft van waardering maar tevens de wetenschap dat hij zichzelf niet volledig uitlevert aan de willen en grillen van een voetbalbedrijf dat hem, omwille van een paar miljoen, de kans om bij een droomclub te gaan spelen door zijn neus zou kunnen boren. Met het argument dat hij, met zijn volle verstand, een contract heeft ondertekend. Laat die speler dan eerst eens even zijn volle verstand werken, zou ik zeggen.

14 februari 2018 om 12:10

Ik bekijk het inderdaad vanuit de clubs. Weet je waar het Ajax van 1995 aan kapot is gegaan? Aan het Bosman-arrest. Alles ging toen grotendeels gratis weg en raakte we hier de aansluiting definitief met de grote clubs kwijt. Onze clubs zullen zich moeten blijven wapenen tegen het grote geld. Ik ben echt een voorstander van het feit dat je uiteindelijk je beste spelers een mooie stap moet gunnen. Dat gebeurde dus met Klaassen, maar ook met Eriksen en ga zo maar door. We zien nu al dat jong talent al heel vroeg weggaat dus je staat als club al vaak met de rug tegen de muur. Hoeveel talent is bijvoorbeeld Feyenoord al kwijt? En wat heeft het ze opgeleverd? Helemaal niets. Een langdurig contract biedt geen zekerheid, maar het kan je meer houvast geven en we zijn al in de positie dat als een speler echt wilt gaan dat ze dan toch niet tegen te houden zijn. Dat is allang de keiharde realiteit. Spelers en makelaars zijn hier al jaren aan de macht en niet de clubs. Dus waarom moet ik vanuit het belang van een speler kijken als die toch al heel goed is?

14 februari 2018 om 12:13

Ijsmuts

Het doel mag zeker zijn om zo goed en sterk mogelijk te presteren, maar de realiteit is gewoon dat we wel degelijk een opleidingsland zijn geworden met onze topclubs als handelshuizen. Kijk maar na. Noem eens een team dat is opgebouwd door jaren achter elkaar in min of meer dezelfde samenstelling te spelen en dat ook internationaal resultaat behaald heeft uit de laatste vijftien jaar?

Bosman arrest en de geldkraan die met de PL en de CL lis opengegaan hebben dat onmogelijk gemaakt. Jonge spelers gaan steeds jonger al naar het buitenland, 20 érs zijn geen debutanten maar de dragers van de elftallen. Gewoon realisme.

14 februari 2018 om 12:48

Als je er als club voor kiest structureel jeugd door te schuiven en met een gemiddelde leeftijd te spelen van 22 jaar, dan is dat een keuze en geen verplichting. De impact van een Guardado, Moreno, El Ahmadi, Kuyt, Vlaar (allen zeer betaalbaar) moet echt niet onderschat worden.

14 februari 2018 om 13:13

Dat is inderdaad een keuze, maar we worden er ook wel lichtelijk toe gedwongen. Alle toppers worden snel gehaald en je zal in je scouting dus het geluk moeten hebben dan de Moreno's en de Guardado's van deze wereld Nederland willen gebruiken om hun carrière van een nieuw impuls te voorzien. Babel deed dat ook en Kuyt zwaaide op mooie wijze af. Maar hoeveel spelers komen er daadwerkelijk terug? Dat valt toch best wel tegen. De pure middelmaat trekt nu al naar de middelmatige clubs met het grote geld. Dat PSV al 2.5 seizoen van Ginkel kan huren is gewoon een zwaktebod. Want zulke gasten behoor je dan gewoon zelf onder contract te hebben staan. Dan levert het je nog meer op.

Hij is natuurlijk ook gewoon in een rijk gezin opgegroeid, en verdient voor een 18 (of toch 19?) jarige al belachelijk veel. Ik geloof wel dat dat meer rust geeft in toekomstplanning. Nog drie seizoenen zou mij t beste lijken, al zullen het er - afhankelijk van zn ontwikkeling- wel 1 of 2 worden.

Voor het Nederlandse voetbal zal het zeker niet verkeerd zijn als hij bij Dortmund, RB Leipzig of een andere subtopper die op talenten bouwt uitgroeit tot een wereldspeler. Dan kan hij wel een transfer naar de absolute top aan. Maar persoonlijk denk ik dat hij nog niet rijp is om in een top 4 competitie te vlammen, en ik heb het gevoel dat hij ook niet uitkijkt om bij een middenmotor tussen houthakkers te spelen.

14 februari 2018 om 12:16

Ik vind hem voor duitsland sws niet geschikt. zou dan eerder voor spanje kiezen of frankrijk. Bij dortmund kom je sws enorm lastig weer weg

Hoop dat hij lang genoeg blijft en dat hij met 2 jaar echt het team bij de hand kan nemen met een aanvoerdersband om zn arm. Maargoed, we hebben het gezien met Sanchez. Alles is mogelijk. Houd sowieso mn hart vast voor na dit seizoen wat betreft tagliafico, de ligt, neres en kluivert.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren