Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Pérez hekelt tweet Bergwijn: ‘Zo van: ik heb het helemaal gehaald’

Laatste update:

Steven Bergwijn vervulde zaterdag een glansrol voor PSV tegen Sparta Rotterdam. Met twee doelpunten gidste de jonge aanvaller zijn elftal naar een moeizame 1-2 overwinning. Na afloop stuurde hij een tweet de wereld in die verkeerd viel bij analist Kenneth Pérez. Bergwijn schreef simpelweg: 'Zeg niets meer' en volgens Pérez moet hij beter omgaan met kritiek.

"Zo van: ik heb het helemaal gehaald, ik ben binnen", vertelt de Deen bij Natafelen met Kees hoe de tweet op hem over kwam. "De kwetsbaarheid van dit soort spelers. Het verbaast me wel. Kritiek hoort bij voetbal. Er zijn talloze praatprogramma's. Daar moet je toch een beetje boven staan. Helemaal in dit geval." Pérez stipt aan dat Bergwijn al vier jaar selectiespeler van PSV is en dat de buitenspeler dit seizoen nog weinig goede wedstrijden en beslissende momenten had.

"Wees blij dat je dan twee keer iets van je klasse laat zien", aldus de oud-voetballer. "Zaterdag liet hij het eindelijk zien. Ik maak me er een beetje zorgen om dat ze zo kwetsbaar zijn." De andere tafelgasten van het praatprogramma sluiten niet uit dat Bergwijn vanuit het publiek kritisch werd benaderd door een supporter van Sparta. De twintigjarige Amsterdammer was dit seizoen goed voor 5 treffers in 22 competitieduels.

Geef je Kenneth Pérez gelijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die tweet is echt heel treurig. Hij kreeg terecht kritiek, doe je eindelijk iets goeds ga zo reageren.

12 februari 2018 om 23:26

Ik verbaas me er ook over dat dit soort spelers na 1 goede wedstrijd de kritiek als onterecht gaan beschouwen. De kritiek gaat over een langere periode, hij speelt gewoon al bijna een seizoen niet goed en er is weinig rendement. Presteer nou eens een keer constant over een lange periode, dan gaat de kritiek vanzelf wel verdwijnen.

Steven leek me oprecht een sympathieke knul, maar gooit dit met 1 tweet weer de prullenbak in.

13 februari 2018 om 00:18

Hij komt meestal ook we sympathiek over. Maar wie gaat hem nou vertellen dat hij er niks van bakt en haakt nou in op zo'n tweet binnen de selectie. Rene van de Gijp zei het vandaag nog dat zo'n spelers er gewoon bijna niet meer zijn in de eredivisie. De enige die op dit moment echt de status hebben zijn van Persie en Huntelaar. Coaches of Directeuren kunnen ook weer niet al te hard zijn want die zijn o zo bang dat een speler dan weer weg wil. Echt een domme actie van Bergwijn!

Je weet natuurlijk nooit wat er naar hem is geschreeuwd maar dannog is dit gedrag niet nodig.. Er zal een hoop druk van hem af zijn gevallen na deze wedstrijd. Op naar een constante lijn in het spel. Dan kan hij daarmee Bijvoorbeeld Kenneth Perez zijn mond snoeren want die is wel erg negatief over Bergwijn vind ik.

12 februari 2018 om 22:55

Ik denk niet dat Bergwijn met zijn gebaren reageert op iets wat er vanuit het publiek naar hem zou zijn geschreeuwd, zoals men bij de tafel van Kees beweert en wat bij VI ook nog werd gezegd. En dat dit door een Sparta-supporter zou zijn geschreeuwd is al helemaal flauwekul.
Als we de tweet van Bergwijn lezen dan duidt dat ook meer in algemene zin op de kritiek die op zijn functioneren in dit seizoen in de media is verschenen.

Het is echt ongelofelijk met de huidige generatie, niet racistisch bedoeld maar vaak getinte buitenlandse voetballers missen enorm veel zelfreflectie en zijn zo snel op de teentjes getrapt. Meneer Vilhena, Depay, Bilal, deze Bergwijn ook weer, Ziyech. Allemaal slachtoffer van deze erge mensen die hun mening geven over hun slechte spel. Arme jongens zijn het ook.

12 februari 2018 om 22:43

En met buitenlands bedoel ik, de Nederlandse jongens met buitenlandse roost. En nee, gedut is niet racistisch bedoeld maar het valt me gewoon op

12 februari 2018 om 22:44

Zucht wat is Veltman zijn smoes dan? Heeft niks met getint te maken.

12 februari 2018 om 22:45

Klaagt Veltman zo tegen supporters dan? .. Klaagt Veltman over kritiek op de manier zoals al deze voorbeelden zich vaak in hun 'eer' aangetast voelen..

12 februari 2018 om 22:46

Het is iets gewoon vd mens. Er zijn weinig mensen die goed kunnen omgaan met kritiek. Ook gewoon in het dagelijkse leven. Iedereen vindt zichzelf stiekem all that...

12 februari 2018 om 22:47

Uhhhh ja toen hij op jonge leeftijd kritiek kreeg. Zo van ik ben niet de enige. Leermoment. Laat ze maar praten etc.....

12 februari 2018 om 23:00

Veltman is gewoon een onsportief mannetje. Iets heel anders dan niet tegen een klein beetje kritiek kunnen.

12 februari 2018 om 23:08

Nu kan Veltman er best tegen, maar back in the days viel dat mee. Ik nam maar een voorbeeld van een blanke Hollander om aan te geven dat het niet aan een tintje kan liggen. Kijk van persie toen hij kritiek kreeg van Hooijdonk...

12 februari 2018 om 23:13

Van Persie was vroeger ook een gespeeld marokkaans straatratje dus die vlieger gaat niet helemaal op

12 februari 2018 om 23:21

Gewoon een Hollander. Die mocro’s claimden hem vast niet. Ligt gewoon aan jezelf als persoon. Hedwiges is anti en bijvoorbeeld een doodnormale jongen.

12 februari 2018 om 23:30

Ik denk niet dat iemand beweert dat blanke Nederlanders allemaal braaf zijn, maar er is wel een verschil. Waar het door komt is een tweede, is vooral gewoon hoe iemand opgroeit.

12 februari 2018 om 23:52

Ik heb geen flauw idee waar jij vandaan komt, maar ja vooral in Rotterdam en Amsterdam is het meer dan duidelijk dat de Marokkanen en Turken overlast bezorgen. En over die tokkies; met wie gaan ze(in de grote steden) om? Turken en Marokkanen. Het is nog niet zo gek wat ik zeg hoor. Tijd zal het leren. En voordat je dit kul argument gaat droppen; nee ik ben geen pvv stemmer.

12 februari 2018 om 23:59

Gaan tokkies om met buitenlanders? Aan je naam te zien ben je een Feyenoorder, ik kom zelf uit Rotterdam-Zuid en ik ervaar zelf hoe gescheiden de groepen allochtonen en de groepen autochtonen zijn en ik weet ook heel goed dat beide groepen heel wat probleemgevallen hebben. Ik kom regelmatig in de Kuip, en ik zag laatst nog hoe een autochtone man in de 60 zich compleet liep te misdragen. Het is geen rassenkwestie maar een klassekwestie, dat heb ik zelf met mijn eigen ogen mijn hele leven lang gezien.

13 februari 2018 om 00:01

Jongens, ga nou niet je tijd verspillen met een discussie over rassen. Het viel me gewoon op, klaar, peace en slaap lekker.

13 februari 2018 om 00:05

Ik heb het over tristan van der nog wat

13 februari 2018 om 00:12

Wat ik wil zeggen is dat in algemeen hier in nederland bij de meeste jongens van niet westerse achtergrond wordt vertelt dat je het niet kan waardoor je ziet dat vele gevoelig zijn als een ander vertelt dat je iets niet kan en dan is dit voor vele de manier om te vertellen dat ik.het wel kan

13 februari 2018 om 01:03

Ik vind je keuze voor Veltman in deze reactie eerlijk gezegd erg zwak. Dat is nou juist de speler die ongelofelijk goed en professioneel reageert op de vele kritiek die hij van heel NL (veelal terecht) gekregen heeft... Jij doelt waarschijnlijk op bepaalt gedrag waar je je aan ergert, echter ging het daar niet over in het stukje van QAZ343... Misschien nogmaals lezen.

13 februari 2018 om 01:08

De Ligt kreeg heel NL over zich heen na de wedstrijd tegen Bulgarije... Niet van gebaartjes of tweets gezien... Veltman idem dito. De keuze voor van Persie vind ik weer een ongelukkige. Deze jongen was er 1 als Noah Lang... Veel "buitenlandse vrienden en een Marokkaans accent. Jongens die "straat" willen zijn. Eigenlijk bevestig je daarmee enkel het punt wat QAZ343 wil maken. Niet ras gerelateerd, maar wel type jongens / cultuur? Dan al niet gekopieerd...?

13 februari 2018 om 03:18

Spreek voor jezelf. Er zijn heus wel mensen die om kunnen gaan met kritiek en er lering uit trekken. Dit soort gasten zijn natuurlijk hun hele leven al op handen gedragen vanwege hun talent en hebben daardoor nooit geleerd wat weerstand is of hoe t in de echte wereld zit. Begrijpelijk, maar wel een zwakte. Je hebt weerbare mentaliteit nodig in topsport en tegen kritiek kunnen.

13 februari 2018 om 04:00

Bekijk de statistieken van het CBS zou ik zeggen en je zult snappen waar zijn reactie vandaan komt. Natuurlijk zijn niet alle Marokannen criminelen en alle blanke Hollanders brave jongentjes en dat is zijn punt ook niet. Zijn punt is is dat dit soort negatief gedrag meer voorkomt onder Marokkanen bijvoorbeeld dan bij Nederlanders.

13 februari 2018 om 04:01

Was een reactie op Romeo FC.

13 februari 2018 om 05:23

@ monda, ja de Veltman van nu. Niet de Veltman net zo jong als bergwijn destijds. We weten niet wat bergwijn na jaren basis gaat tweeten en hoe hij reageert. Van persie heeft weliswaar buitenlandse vrienden maar is een Nederlander. Bergwijn kent ook veel Hollanders, maar dan werkt het anders??? Nee het ligt gewoon aan je gedrag als mens. Niet je culturele achtergrond. Ik ben een ras Amsterdammer en ken genoeg aciosale Nederlanders of gewoon Nederlanders die niet tegen kritiek kunnen op het werk. Ik werk bij PWC en daar vindt iedereen zichzelf goed.... Maar ja deze discussie gaat wat ver. Zo had ik het niet gewild. Back to soccer.

13 februari 2018 om 07:20

Is dat zo? Is niet helemaal waar. Kijk maar naar de Tokkies. Die zijn echt hard aangepakt. Of heeft hij wel gewoon een punt. Ze zijn zo trots. Voetballers moeten gewoon niet zeuren en dankbaar zijn dat ze met een bal hun geld kunnen verdienen. Niet zo gauw op hun teentjes getrapt zijn. Werken voor je geld. In voor-energie tegenspoed

13 februari 2018 om 11:03

Hier in Den Haag gaan tokkies niet om met Turken en Marokkanen. Ook niet met de rechtse elites van Baudet, die spreken Latijn en spelen piano en dat zijn geen hobbies die tokkies begrijpen. Tokkies hier gaan gewoon om met tokkies. Dat doen ze al decennia.

13 februari 2018 om 12:00

Dat onderzoek naar criminaliteit is sowieso dubieus. Want iedereen, dus ook de welgestelden zijn daarin meegenomen. Omdat daar al een groot verschil in zit qua inkomen tussen Nederlanders en buitenlanders is die uitkomst weinig waard. Want als je dat onderzoek toepast op de gehele financiële onderklasse zijn het zelfs vaker witte Nederlanders die zich bezondigen aan criminaliteit.

Maar wat is dit sowieso voor discussie. Suggereren er een causaliteit is tussen criminaliteit en afkomst doet me denken aan de jaren '30.

13 februari 2018 om 12:04

Zo werkt dat niet Qaz. Als je onzin de wereld in lanceert mag het weerlegd worden. Je praat gewoon poep. Misschien ben je een wat labiel persoon die zich gemakkelijk laat beïnvloeden door populistische platitudes van dhr. Wilders en Baudet.

12 februari 2018 om 22:49

Ha toevallig ik noemde net exact dezelfde spelers met gebrek aan zelfreflectie zonder jouw post te lezen.

12 februari 2018 om 22:49

Depay is een half witte Nederlander,
dus je kan hem van je kortzichtige lijstje schrappen.

Het is ‘grappig’ om te zien hoe bepaalde mensen keer op keer over kleur blijven struikelen. En maar volhouden dat ze geen kleur zien...

Edit: Het is apart om te moeten constateren dat hier en daar wat reacties worden weggehaald, maar de reactie van Qaz343 #3 gewoon kan blijven staan...

12 februari 2018 om 22:59

Apocalyps. Ik struikel niet over kleur. Maar over houding van bepaalde spelers en het valt mij puur op dat dat de getinte jongens zijn. Ben geen racist. Heb veel buitenlandse maten dus stop met huilen

12 februari 2018 om 22:59

Van welke kant heeft hij zijn ‘nare trekjes’ geërfd?

12 februari 2018 om 23:06

Hahaha ‘heb veel buitenlandse maten, dus stop met huilen.’

Besef jij wel hoe onwetend jij klinkt? Het zegt geen ene sikkepit
dat jij, naar eigen zeggen, wat buitenlandse vriendjes hebt.
Om het voetbalgerelateerd te houden: Fans die bijv. oerwoudgeluiden maken naar spelers van de tegenstander, terwijl ze zelf zwarte spelers in hun gelederen hebben rondlopen.

Suarez die Evra racistisch bejegend, terwijl hij toentertijd zelf met zwarte spelers in een team speelde.

En dan kom jij met dit soort flauwekul aankakken? 😂

13 februari 2018 om 00:37

Uit welk buitenland? Duitsland, België en Zweden?

13 februari 2018 om 00:56

Probleem is ook dat als één buitenlandse Nederlander iets "goeds" presteert dan is het normaal. Dan wordt hij geroemd om zijn mate van nederlandschap. Als hij iets doet wat niet gepast is dan valt hij in de categorie buitenlander. Hetzelfde geldt voor deze discussie.

13 februari 2018 om 00:57

Buitenlandse maten wil niet zeggen dat je Geen racist bent. Ergste is juist dat je ze gebruikt als argument dat je Het niet bent. Je maten zijn geen excuus.

12 februari 2018 om 22:52

Het steekt me ook tegen hoor. Dat hele rappercultuurtje hangt me de strot uit. Zo van ‘me against the world’. Ze kunnen niet omgaan met hun eigen persoontje en dat willen ze laten weten. Geen ruggengraat.

12 februari 2018 om 23:14

Misschien moeten de 'gekleurde' mensen hun hele leven al van alles aanhoren en erachteraan horen dat het niks met racisme te maken heeft.
Seedorf mist een penalty en dat blijft hem achtervolgen. Frank de Boer mist twee penalty's in 1 wedstrijd die toevallig ergens om ging en dat wordt nooit aangehaald.

Het feit dat je er al over begint , zegt al genoeg.

Zwart of wit maakt niks uit, dat mensen het erg vinden dat voetballers zo reageren, dat slaat nergens op. Wij mogen alles anoniem roepen en zij hebben het maar te slikken.

Voetballers moeten niks zeggen en mogen niet reageren. Omdat ze goed betaald worden? Dat is echt onzin. En ook al spelen ze niet goed, dan nog is het hun goed recht om te reageren hoe zij willen. Dat politieke correcte bende geldt alleen voor voetballers, want als iemand ons uitscheld, dan mogen wij wel reageren.

13 februari 2018 om 08:56

Allereerst miste Seedorf de penalty tegen Frankrijk in de kwartfinale van EK 96. Ging ook wel ergens om. Daarnaast heeft hij in 97 wederom een penalty gemist, tegen Turkije in de kwalificatie. Hij eiste de bal op en schoot em er niet in.

Het punt dat die penalties Seedorf achtervolgden, komt naar mijn idee door zijn houding. Seedorf gedroeg zich als 17-jarige als iemand van 37.

13 februari 2018 om 19:11

Jij bevestigt mijn punt. Twee punten zelfs. Maar wie weet kom je er ooit wel achter. Wijsheid komt met de jaren.

Seedorf miste in een kwart finale? Frank de Boer miste 2 penalty's in de halve finale van ons thuis toernooi. Euro 2000. Dat was dus even iets belangrijker.

En dan nog iets, indirect zeg je dat een 37 jarige wel de bal mag opeisen en missen.

12 februari 2018 om 23:32

Nou daar zit wel wat in denk ik. Blanke Nederlanders zijn vaker provocerende en overtredingen makende types, terwijl allochtonen vaker de straatvoetballertjes zijn.

12 februari 2018 om 23:53

En Lars Veldwijk? Is dat ook een getinte buitenlander? Weigerde gister namelijk in te vallen, vind ik veel kwalijker dan Depay die van zich afbijt omdat hij bij elke scheet die hij laat compleet door het slijk wordt gehaald.

13 februari 2018 om 00:05

Je mist mijn punt compleet Alex. Ik heb het puur over zelfreflectie en de houding dat de hele wereld tegen hen is. Jij begint over werkweigering. Mijn punt is: veel buitenlandse Nederlanders hebben vaak weinig zelfreflectie. Het gedrag van Veldwijk keur ik ook af maar dat heeft niks met mijn eerste comment te maken. Slaap lekker

13 februari 2018 om 00:10

Ik vind het ook van weinig zelfreflectie getuigen als je als Lars Veldwijk, een matige spits, zijnde bij een 0-0 stand weigert in te vallen. Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat zowel blanke als getinte voetballers een sterk karakter en minder sterk karakter kunnen hebben. Jij ook nog een fijne nacht toegewenst!

13 februari 2018 om 19:12

Zelfreflectie vind je te kort komen omdat het (vermeende) gedrag en houding niet naar jouw zin is. Hou op.

13 februari 2018 om 00:42

Als iemand met "niet racistisch bedoeld" begint bedoelen ze vaak het tegenovergestelde. Niemand in het artikel is over ras begonnen. Je kon het niet laten om dat zo snel mogelijk uit de kast te trekken he? Laat me niet lachen man.

13 februari 2018 om 00:59

Nee, hoor. Als mensen hun zin zo beginnen komt dat omdat ze bang zijn voor de spastische reacties op dit onderwerp.

13 februari 2018 om 09:03

Waarom zou je dit in hemelsnaam aan etniciteit of kleur willen koppelen? Dat op zichzelf al is (onbedoeld) racistisch. En zoals Tubes aangaf, vaak als mensen beginnen met 'het is niet racistisch bedoelt, maar....' dan weet je dat er iets racistisch aan gaat komen...

Op basis van welk gegeven doet men dit en gooit men alles ongegeneerd op een hoop?
Het feit dat men jongens als Depay (en af en toe Zivkovic) opnoemt, laat zien hoe onwetend bepaalde mensen denken. Er zijn ook zat witte Nederlandse jongens die vergelijkbare trekken vertonen. Waarom zie je dan juist dit soort leden het nooit op etniciteit gooien, wanneer het een witte Nederlander betreft?

13 februari 2018 om 03:07

Heeft niks met nationaliteit te maken. Meer met straatmentaliteit, ze nemen elkaars gedrag over. Dat Ziyech geirriteerd reageert snap ik wel, al is kritiek op zijn spel vaak wel terecht. Bergeijn heeft echt geen recht van spreken. Hij moet blij zijn met elke basisplaats die hij krijgt bij PSV, want dat is wel echt zijn top. Bij Depay en Locadia zag je al snel dat zij over veel talent en toch ook wel mentale weerbaarheid beschikken. Bergwijn is duidelijk minder. PSV is zijn top en dat is niet erg, zolang hij maar niet denkt de nieuwe superspits te zijn van PSV. PSV is niet voor niets zo actief op zoek naar aanvallers en de kritiek op het spel van PSV komt ook voor een groot deel door het spel van Bergwijn dat ondermaats is.

13 februari 2018 om 06:26

Het is geen kwestie van getint, racisme, wat dan ook. Het zal allemaal meer een cultuur kwestie zijn denk ik. Kijk eens naar normale arbeiders in Spanje, Turkije, Griekenland enz. er is veel meer de gedachte ' het komt allemaal wel, komt wel goed'. Die mensen groeien zo op, en dat er positieve uitzonderingen zijn is alleen maar goed. We zijn niet allemaal Duitsers met hun mentaliteit.

13 februari 2018 om 15:36

Misschien dat aan Nederland zelf? Ä°n Duitsland zijn jongens zoals Ozil, Gundogan, Podolski, Can etc allemaal heel erg goed opgevoed en gedragen zij zich zich keurig. Ä°k denk dat er wat mist zit bij het Nederlandse topsportklimaat.

Ik vind dat Kenneth best wel irritant kan doen oer gedrag altijd, doet alsof hij zelf zo'n juiste jongen is geweest, maar die heeft ook wel eens wat geroepen. Maar, uiteindelijk, heeft hij wel gelijk. Steven Bergwijn komt veel gevaar uit, maar haalt wel erg weinig rendement uit z'n acties en maakt veelvoudig verkeerde beslissingen. Als je dan een keer een wedstrijd speelt waarin je 2 lekkere goals maakt betekent dat nog niet dat je de kritiek smoort. Een zwaluw maakt nog geen zomer, en Steven mag eens meer gaan doen met z'n talent dan met z'n Twitter.

12 februari 2018 om 22:53

Ja, Perez was vaak irritant. Maar hij liet zijn voeten spreken, en kon beter voetballen dan deze jongen ooit zal kunnen.

12 februari 2018 om 23:16

"ja, Perez was vaak irritant. Maar hij liet zijn voeten spreken, en kon beter voetballen dan deze jongen ooit zal kunnen."

Maar Bergwijn is wel op z'n 20e basisspeler van Psv. Perez zat op z'n 25e nog bij Mvv, waar hij niet eens altijd speelde.

12 februari 2018 om 23:22

Perez liet zijn voeten spreken? Werd geschorst toen hij k.neger riep naar een grensrechter. Is terug gezet naar het tweede na ongepast gedrag en probeerde dat met een verloren arbitrage zaak aan te vechten. Ja hij sprak met zijn voeten.
Meer talent? Dat moet nog blijken, maar Bergwijn heeft nu al meer landskampioenschappen behaald.

12 februari 2018 om 23:47

@cabinessence

Perez speelde dan ook in een tijd waar de Eredivisie nog enigszins iets voorstelde. Bergwijn heeft het nu al te hoog in de bol zitten terwijl hij 9 van de 10 wedstrijden kansloos slecht speelt tegen de lamme en de blinde van de hedendaagse Eredivisie. Zelfreflectie is een groot goed, dat blijkt keer op keer als je die opgevoerde kwalletjes moet aanhoren.

13 februari 2018 om 00:53

Jij onderschat Bergwijn zijn talent. Hij kan opzicht vrij goed dribbelen hoor maar hij is niet echt productief. Dat moet omhoog wil hij echt slagen. Hij heeft het inderdaad vrij hoog in zijn bol zitten maar dat is ook niet heel gek die jongen verdient lekker, is uitgeroepen tot beste speler van Europa toen hij 16 was, is altijd de doelpuntenmaker geweest van alle nationale jeugdelftallen, een van de jongere debutanten bij PSV en hij is bijvoorbeeld op een jongere leeftijd dan jongens als van de Beek, Nouri, Frenkie de Jong bij jong Oranje gekomen wat toch de grootste talenten zijn van zijn leeftijdsgroep.

13 februari 2018 om 07:54

@consy:

In die tijd konden Ajax, PSV en Feyenoord nog enigszins meekomen in Europa, ja. Maar waar baseer je op dat het rechterrijtje van de eredivisie toen beter was dan nu?

13 februari 2018 om 13:22

Maakt niet uit, hij kon beter voetballen. Waar Perez was toen hij 25 was, maakt bij deze niet uit. Maar we zullen zien wat de toekomst brengt.

13 februari 2018 om 15:22

Ik heb het over de voetballende kwaliteiten. Waarom je randzaken bij dit verhaal betrekt, is me een raadsel.

Ja, laten we vooral de titels die PSV heeft behaald de laatste jaren danken aan ene Bergwijn...

Tja ik weet het zelf niet echt met bergwijn. Hij werd 3 jaar geleden opgehemeld als een talentvollere speler dan depay (die niet heel lekker gaat in het buitenland), maar tot nu toe is het meer niveau boetius/kishna met 5 leuke wedstrijden en 4 mooie doelpunten na 50 wedstrijden op het hoogste niveau en komt hij nog niet in de buurt van depay. Die gebaartjes na de goal of die tweet lijkt me een gevalletje gebrek aan zelfreflectie. Als je ziet hoe De Ligt kritiek op pakt tov Ziyech, bergwijn, bilal en vilhena dan is dat gewoon het verschil tussen alles uit je carriere halen of onder je potentieel eindigen. Uiteindelijk is het inzien van je eigen tekortkomingen beter dan het benadrukken van je kwaliteiten.

Vind het ook geen handige tweet, ' zeg niets meer '. Sterker nog, ik vind het helemaal niet slim. Werkt alleen maar tegen je. Bergwijn krijgt terecht kritiek de laatste maanden omdat zijn rendement ongeooflijk laag ligt voor een vleugelspeler die iedere week speelt. Lekker voor hem dat die er twee maakt tegen Sparta en ook nog is mooie goals. Maar om dan zo tweet in de wereld te gooien, niet handig. Hopelijk spreken ze hem daar ook aan bij de club.

12 februari 2018 om 23:50

Indd ongelofelijk, een buitenspeler van PSV had normaal gesproken nu al op 13/15 treffers moeten zitten. En dat zie ik dan als minimum. Lozano tikt dat rendement nog aan maar valt ook flink terug in de afgelopen paar maanden. Bergwijn doet er verstandig aan om elke ochtend eens flink in de spiegel te kijken om vervolgens het woord zelfreflectie te spellen. Lachwekkend.

Wat is dat toch met deze generatie voetballers die opgroeien in het 'social media'-tijdperk? Uitspraken als 'monden snoeren', 'haters' en 'kritiek laat ik van me afglijden' halen werkelijk het bloed onder mijn nagels vandaan. Waar zijn 'van fouten kan je leren' en 'neem een voorbeeld aan degenen die je inspireren' gebleven? Waarom heb je per sé bij succes 'monden gesnoerd'? En waarom zijn critici wanneer je een fout maakt plots 'haters' en daar moet je je vooral niets van aantrekken?

Is kritiek uit het verleden plots irrelevant op het moment dat je succes (i.e. een doelpunt maakt) boekt? Nee, natuurlijk niet. Analytici hebben niet voor niets kritiek en zullen daar ongetwijfeld argumenten voor hebben. In plaats van naar die argumenten te luisteren en met een enorme drive jezelf proberen te verbeteren krijg je zo'n reactie. Nul 'growth mind set'. Natuurlijk moet je selectief zijn in inhoudsloze en nuttige kritiek, maar in dit geval draagt Kenneth Perez valide argumenten (inclusief videomateriaal) aan. En dan snoert Bergwijn plots de mond op het moment dat hij succes boekt? Het spijt me zeer, maar met zo'n instelling kom je er gewoon niet. Als topsporter zal je jezelf constant moeten verbeteren en niet bij de geringste kritiek dit soort trieste reacties achterlaten op social media. Voetballers als Bergwijn en bijvoorbeeld Ziyech kunnen een voorbeeld nemen aan de Olympische wintersporters die op dit moment wél op het allerhoogste niveau actief zijn en de kritiek gebruikt hebben om zichzelf te verbeteren. Want als je kritiek blijft beschouwen als 'persoonlijke aanval en alleen maar vervelend', dan kom je er niet.

12 februari 2018 om 23:05

Je hebt ze wel zoals De Ligt, maar inderdaad veel van die jonge spelers hebben van hun 10de tot hun 19de gehoord dat ze de nieuwe Messi, Iniesta of Beckenbauer zijn en als ze dan kritiek krijgen dan denken ze werkelijk dat ze het al gemaakt hebben.

Steven is sowieso erg vol van zichzelf heb hem regelmatig horen zeggen dat uitkomen voor nederlands elftal hem niks boeit want die halen toch geen eindtoernooien

Het is nu zo'n 3 1/2 jaar geleden dat Bergwijn debuteerde in PSV 1 en hij heeft eigenlijk afgelopen zaterdag pas voor het eerst een wedstrijd gespeeld waar hij echt trots op kan zijn. Hier tegenover stonden ook tientallen wedstrijden waarin hij helemaal niets heeft laten zien. Dus iets maar bescheidenheid is inderdaad wel op z'n plek.

Maar aan de andere kant vind ik het wel ironisch dat uitgerekend de man die op 32-jarige leeftijd misschien wel de meest schandalige uitspraak uit de Nederlandse voetbalgeschiedenis uit z'n mond liet komen kritiek heeft op een lichtelijk pedante tweet van een jochie van 20...

Kenneth Perez is de laatste die over gedrag moet beginnen. Riep als Ajax speler naar een grensrechter grove racistische dingen.

12 februari 2018 om 23:23

Juist. Jij begrijpt het tenminste. Is daar toen ook veel te licht voor gestraft.

Zo'n tweet is natuurijk niet heel erg handig, net zoals het gebaar direct na zijn eerste goal dat niet was. Maar zo'n gedrag schijnt tegenwoordig mode te zijn. Kritiek dulden onze jongens uit de eredivisie immers niet meer. Ze gedragen zich alsof ze de complete schoorsteenmantel thuis met prijzen vol hebben staan.

Nou kenneth hij zit al 4 jaar bij de selectie. Ik vind niet dat je van een 16 jarige die bij de selectie zut kunt verwachten dat hij beslissende dingen laat zien. Maar nu die 20 is mag je dat wel verwachten. Oftewel prima de waarheid gezegd door kenneth maar ga het alsjeblieft niet hrbben over toen ie 16 was.

Het verschil van nu en toen is dat fakking social media.
Vroeger was dit niet. Maar dachten de spelers er net zo over.
Dat nu de spelers zich op deze manier graag willen uiten is prima.
Maar dan moeten ze het ook maar accepteren dat ze daar kritiek over krijgen.
En dat kunnen ze dan niet.
Als je al zulke kritiek al niet kan hebben, of niet mee om kan gaan daar wat een supporter naar je schreeuwt, heb je een ruggengraat van niks. Dan ben je meer met andere dingen bezig dan je vak
Echt lekker boeiend wat zo’n pulilletje op zn pagina zet. Lekker kansloos ook. Moet je ook flinke vent zijn en het tegen diegen zeggen.

Dus Kenneth Perez mag iets vinden van Steven Bergwijn, maar vervolgens mag Steven Bergwijn daar niet iets van vinden. Welkom in 2018 Kenneth, de tijd van Facebook, Twitter, Instagram enz enz. Andere tijd, nieuwe generatie, andere wijze van jezelf uiten. Is er iemand die aan Bergwijn heeft gevraagd wat hij met zijn tweet heeft willen zeggen? Door de jaren heen lijkt het wel of wij in Nederland ons vooral willen focussen op het negatieve. Zelden deugt er iets en oh wee als iemand een tikkeltje anders is dan de rest. En ja ook ik vind dat Bergwijn dit seizoen nog bar weinig heeft laten zien. Maar laten we stoppen alles negatief uit te leggen en wat sneller te denken "En door".

"Off topic" zijn er meer mensen die iemand moeilijk serieus kunnen nemen, wetende dat deze persoon in al zijn marginaalheid uit frustratie een donker gekleurde grensrechter "k***neger" noemde tijdens een wedstrijd?

Ach heeft allemaal met opvoeding te maken, niemand heeft ooit dit soort trekjes bij hun gecorrigeerd dus vinden ze dit soort dingen heel normaal.

Ik kom het dagelijks tegen en ik kan mij bij klanten precies zien hoe en wat, de éã©n denkt namenlijk dat hij zich heel stoer moet voordoen zodat hij laat weten dat hij niet met zich laat sollen en als er een probleem is als eerste geholpen eist te worden en neemt geen verantwoordelijkheid voor eigen fouten.

De ander snapt dat de wereld niet alleen om hem draait, iedereen maakt fouten dus de persoon zelf ook en alleen hoopt dat het snel op te lossen is. Nou die persoon help ik altijd als eerste en doe je vaak een stapje extra voor. Dat heet sympathie en dat krijg je als je je wat fatsoenlijker en kwetsbaarder opstelt maarja dat is natuurlijk niet stoer voor onze voetballende tattoo boys.

Het moet allemaal stoer, niks raakt mij, ik sta boven iedereen en ik ben de beste..... Maar heeft ook met de huidige maatschappij te maken, allemaal lange teentjes.

Het heeft weinig te maken met afkomst of wat dan ook, puur opvoeding.

Ze moeten niet zeiken omdat die jongen wat zegt. Perez heeft er ook niet altijd wat van gebakken zeker bij PSV niet en was ook niet altijd blij met kritiek het zijn ook mensen en soms schiet het in de verkeerde keel gat ook bij spelers trekken tegenwoordig ook hun mond open.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren