Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik weet niet waar hij mee bezig was: hij gaf werkelijk alles aan Ajax’

Laatste update:

In navolging van onder anderen Willem van Hanegem is ook Peet Bijen kritisch op Serdar Gözübüyük. De scheidsrechter leidde zondag het duel tussen Ajax en FC Twente en Bijen, de 23-jarige verdediger van FC Twente, voelt zich benadeeld.

“Ik weet niet waar hij mee bezig was, hij gaf werkelijk alles aan Ajax”, aldus de stopper in gesprek met TC Tubantia. Ajax won in de Johan Cruijff ArenA door een benutte strafschop van Lasse Schöne, die zijn negende doelpunt van het seizoen maakte. Hakim Ziyech had die penalty ‘verdiend’

“Hakim wilde een een-twee aangaan met Klaas-Jan Huntelaar. Hij speelde de bal daarna naar voren en liep tegen me op. Het was absoluut geen penalty, en bovendien was het ook nog eens buiten het strafschopgebied”, aldus Bijen, die met FC Twente nu op de voorlaatste plaats in de Eredivisie staat.

Van Hanegem schreef in zijn column ervan overtuigd te zijn dat PSV de titel wint: “Met een matig elftal slepen ze toch keer op keer de punten binnen, en dat doen ze zonder noemenswaardige hulp van de arbitrage. Dat kunnen ze in Amsterdam toch onmogelijk zeggen? (…)Het was verdorie helemaal geen strafschop. Dat deed Gözübüyük dus helemaal fout”, aldus De Kromme in het Algemeen Dagblad.

Ben jij het met Peet Bijen eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De penalty was heel gemakkelijk en goedkoop gegeven. Dat klopt.

Maar om nu te stellen dat Gozobuyuk nu alles aan Ajax gaf, gaat veel te ver. Peet moet blij zijn, dat zijn team na een kwartier al niet met 3-0 achter stond... Het realiteitsbesef is even weg bij hem...

Aankomend weekend zal hij de punten met zijn team moeten pakken. #focus

12 februari 2018 om 09:09

Wat heeft het onterecht geven van een penalty te maken met het feit dat Twente 3 - 0 achter had moeten staan? Op dat moment staat het 1-1 al had Ajax 90 procent balbezit en 8-0 voor moeten staan, neemt het feit gewoon niet weg dat Twente benadeeld is.

12 februari 2018 om 09:12

Gözübüyük gaf idd zeker niet alles aan de thuisploeg. Voordat bijvoorbeeld De Ligt zijn gele kaart kreeg voor licht, maar onreglementair afstoppen van de tegenstander, deed Sedar twee practisch zelfde overtredingen van de uitploeg af zonder kaart. Bijen zou de wedstrijd eens even terug moeten draaien.

Of de overtreding op Ziyech ook daadwerkelijk binnen de lijnen werd gevloerd, is discutabel, Bijen stond grotendeels buiten de zestien, maar zijn been leek enigszins op de lijn.

Dat Bijen hier beweerd dat Ziyech bewust tegen hem aanliep lijkt me onzin, Ziyech slalomde tussen twee verdedigers door en deze man stond gedraaid stak zijn knie uit, waardoor hij Ziyech op de dij raakte en uit balans bracht. Ziyech liep echt niet vol op de man,

Gözübüyük kon in mijn ogen moeilijk vanuit de rug van Ziyech en de verdediger bepalen of de overtreding binnen de lijnen werd ingezet. Wat dat betreft is het makkelijk gegeven, maar een overtreding leek het me zeker wel. Wellicht werd hij over de hoogte de plaats delict ingeseind door zijn assisent.

Dit is simpelweg niet waar wat deze man zegt. Ja de penalty was een discutabel moment (als de scheids het een overtreding vind is het een pingel want op de lijn = in het strafschopgebied), maar eerlijk is eerlijk hij is makkelijk gegeven. Echter kan je verwachten dat Gözübüyük, die al heel de middag erg pietluttig en strikt volgens het boekje fluit, hem ook voor een licht vergrijp op de stip legt. Deze beste man probeert hier te beweren dat Ajax alles gedurende de wedstrijd mee kreeg, dat is absoluut niet zo. De scheids floot aan beide kanten voor elk klein akkefietje en gaf ook De Ligt nog een gele kaart voor een zeer lichte overtreding bijvoorbeeld.

Duidelijk, geen strafschop was het. Vond niet dat Guzbuyuk alles aan Ajax gaf, dat is projectie van Willem van Hanegem. Je hebt het soms je hebt het tegen. Krijg soms idee dat de afkeer van Ajax de ophef groter maakt. Twente had een punt verdiend, daar is het lullig voor.

12 februari 2018 om 08:38

Door je afkeer naar Feyenoord en van Hanegem het artikel niet lezen en blind boos reageren....

Dit zegt de verdediger van Twente dat hij alles aan Ajax ga niet van Hanagem.

12 februari 2018 om 08:48

Alleen dat laatste is overduidelijk, dat eerste zit je zelf in te vullen. Ik lees namelijk geen afkeer van Feyenoord of Van Hanegem hier.

12 februari 2018 om 09:19

Ik citeer zijn stukje over afkeer naar Ajax..... Dat dat onzin is en dus sarcasme vanaf mijn kant....

12 februari 2018 om 11:22

Weet je wel wat citeren is?

Nu heb ik dit seizoen 3 wedstrijden van Ajax tegen Twente gezien. En als er één ploeg niet hoeft te mopperen over arbitrage in hun voordeel dan is het FC Twente wel. Want die kwamen de eerste 2 wedstrijden haast met alles weg.

Neemt niet weg dat de penalty misschien wat makkelijk gegeven is. Maar in mijn ogen kan je hem geven. Ja, het is op de rand, maar dat zie je pas na camerabeelden en zelfs dan is het amper te zien.

Maar goed, Ajax was vandaag bedroevend en had een keer een mazzeltje. Dat PSV dat nooit heeft klopt simpelweg niet. We kunnen ons nog wel wat rode kaart momenten (Hendrix) herinneren. Ik wel ten minste. Dus zeg dat dan gewoon lekker niet Willem!

12 februari 2018 om 10:02

Inderdaad, zeiken om die penalty, maar de 3 of 4 rode kaarten die Twente in de eerste wedstrijden had moeten krijgen hoor je niemand over.
Gisteren duidelijk geen penalty, maar wel een verdiende overwinning van Ajax.

12 februari 2018 om 12:02

Als je wint dankzij een onverdiende penalty, dan is de overwinning alles behalve verdiend. 1-1 had de uitslag geweest met een neutrale scheidsrechter.

12 februari 2018 om 12:52

Gezien de kansenverhouding en het balbezit zou je de overwinning verdiend kunnen noemen. Ajax was, ondanks dat het soms povere spel, een klasse of twee, drie beter en was de ploeg met de aanvallende intenties. Je onzinnige verdenking, dat Gözübüyük niet neutraal zou zijn neem ik voor kennisgeving aan.

12 februari 2018 om 13:17

Hoe kun je nou zeggen dat de wedstrijd in 1-1 was geëindigd? Er was nog 20 minuten te spelen. Ajax had nog makkelijk kunnen winnen. Zelfs Twente omdat ze veel meer ruimte zouden krijgen als Ajax moest gaan aanvallen.

Het was idd geen pingel, zo eerlijk moet je zijn. Maar het is een schandaal dat Van Hanegem meteen de conclusie trekt dat Ajax altijd de arbitrage mee heeft. Het tegendeel is het geval. Laat die vent eerst wat research doen voordat hij zijn onzin spuit. Echt schandalig.

12 februari 2018 om 12:00

Altijd is inderdaad overdreven, maar het is toch wel vaak. Net zoals alle andere grotere clubs.

Toen ik de titel met bijbehorende foto zag, dacht ik dat het een kritisch schrijven was over Peet Bijen zelf. Had ook goed gekund, want Bijen zelf gaf ook werkelijk alles aan Ajax. Wat was die slecht!

Werkelijk waar ongelofelijk dit! Twente mag blij zijn dat het nu 15 minuten geen 3-0 was. Ajax was veel beter zonder goed te spelen, meer dan terechte overwinning. Ik vond het wel een penalty hij versperd de weg van Ziyech die anders 1 op 1 met de keeper staat zonder de bal te raken. Willem ga zeuren op je eigen club die gistet terecht verloren hebben.

12 februari 2018 om 08:41

Doet hij toch ook en dan mag je niks anders zeggen verder?
Werkt toch altijd prachtig al een rode lap heh kritiek van van Hangem op iets van Ajax.

Als iemand vaak kritiek heeft op Feyenoord, zelfs als het redelijk loopt is hij het. Maar die strafschop is gewoon een grap en slaat werkelijk nergens op.

En Twente mag blij zijn dat het toen niet al 3-0 stond? Dat doet Ajax toch zelf hoezo mag Twente dan blij zijn?

12 februari 2018 om 08:51

De beeldvorming dat Ajax de scheids altijd mee heeft is gewoon ontstaan uit afgunst voor Ajax. Altijd als er een discutabel scheids moment is roept iedereen dat alle scheidsrechters Ajax bevoordelen wat echt totale onzin is. Wanneer pessimist Willem hier ook aan gaat mee doen is het einde wel zoek. Iedereen stapt er ook even over heen dat Twente zwaar belabberd was en dat alles meer dan 0 punten en klein wonder was geweest. Vooral
die Bijen wat een ellendige speler is dat zeg.

12 februari 2018 om 09:18

Ja hoor door afgunst van Ajax... In wat voor wereld leven jullie dat iedereen tegen Ajax is?

Ja bij Feyenoord en bijv Ado geloof ik dat zeker. Maar Twente heeft niks tegen een Ajax ofzo. Zelfde als een Heerenveen en een Groningen die daar ook niks extra mee hebben.

In dit geval was het zo en dat word benoemd niks meer niks minder.
Ja gek heh dat Twente belabberd was ze staan niet voor niets 17de. Wat had je dan verwacht van ze dat ze even vrij uit vol op de aanval gingen en Ajax zoek zouden tikken?

12 februari 2018 om 09:30

Ik verwacht van Twente inderdaad meer dan een 17e plaats en met name een beter veldspel. Ajax zoek tikken is weer een ander uiterste. Ik vind het ongelofelijk dat er bijna geen ploegen meer te vinden zijn die willen aanvallen tegen Ajax en er vanuit gaan dat met zijn elven in de eigen 16 staan de beste tactiek is. Om vervolgens te roepen dat Ajax een afwachtende houding heeft en er moeilijk doorheen komt?!

12 februari 2018 om 09:38

Misschien omdat heel nederland elke keer dat ajax geen kampioen is geworden zingt: helemaal niets in Amsterdam..of ze dragen een shirt 110% anti ajax..etc etc.. in deze wereld is dus iedereen tegen ajax.
Niet dat ik ermee zit. Maar ga hier niet verkondigden dat t niet zo is

12 februari 2018 om 09:40

Je kent de situatie bij Twente?
Het is een godswonder dat ze er nog zijn, en moeten het doen met de riemen die ze hebben!

Dit doen ze ook tegen Feyenoord en PSV tegenwoordig. En dat doen ze in het buitenland al aren tegen de top teams. Alleen in Nederland bleven de lage teams vaak ook blind aanvallen. Ik geef ze groot gelijk dat ze zich ingraven. Resultaat is het belangrijkste voor die teams. Niet om een leuke voetbal show weg te geven voor de top.

Feyenoord weet zich door het gebrek aan creativiteit al helemaal geen raad dit jaar met teams die zich ingraven. Dus geef die teams eens ongelijk.

12 februari 2018 om 09:43

@babel:
zoiets zal je Nooit zien bij de clubs die ik net noem bijv. Gisteren zongen ze bij Vitesse ook helemaal niets in Rotterdam.... Dus wat is je punt

Echt de hoogmoedswaanzin.

12 februari 2018 om 09:53

Ik citeer: – FC Groningen staat geen anti-Ajax uitingen toe rond de uitwedstrijd tegen de Amsterdamse club. De noorderlingen zullen daarop toezien bij de toegang tot de supportersbussen richting de ArenA.

Afgelopen seizoen droegen veel Groningen-fans T-shirts met de tekst 'Fuck Ajax, 110 procent anti-Amsterdam' bij het duel tussen beide clubs.

12 februari 2018 om 10:57

Vitesse speelde gisteren tegen Feyenoord. Logisch dat daar dan tegen feyenoord gezongen word. Op de laatste speeldag word er al 3 jaar op rij in elk stadion in Nederland gezongen tegen ajax. Niet tegen Feyenoord..niet tegen psv en niet tegen welk ander team ook. Dat is mijn punt. Maar nogmaals. Ik zit er niet mee .waar ik wel mee zit is dat jij dit ontkent

12 februari 2018 om 13:06

Jij bent grappig. De afgunst tov Ajax is vele malen groter dan bij een Feyenoord. In wat voor wereld leef jij?

Feyenoord heeft de gunfactor, Ajax is de grote haatfactor in Nederland. Conclusie afgunst is de enig juiste, hoe hard jij ook je best doet.

12 februari 2018 om 13:10

Jij hebt er daadwerkelijk last van Capis. Zoveel is wel duidelijk. Toen Ajax de titel in 2016 weggaf, werd er in alle stadions hard gezongen tegen Ajax. Feyenoord scoort alleen medelijden, en een gunfactor zoals vorig seizoen.

12 februari 2018 om 15:20

@babelagtig Maar Ajax won de afgelopen drie seizoenen dan ook de landstitel niet. Feyenoord en PSV wel. Beetje gek als er vorig jaar 'helemaal niets in Rotterdam' zou worden gezongen in alle stadions, vind je niet?

12 februari 2018 om 15:29

Wonnen psv en feyenoord dan allebei de landstitel in alle 3 die seizoenen? En mijn en daarbij heb ik t ook nog over elk ander team. Hebben alle teams behalve ajax de landstitel gewonnen afgelopen jaren? Nee he...

12 februari 2018 om 15:57

Nee, zeker niet. Maar dat de subtop, middenmoot en degradatieteams geen kampioen (gaan) worden is niet zo gek. Bovendien kunnen die vaak wél tegen een geintje.

Dat Ajax het drie seizoenen net misloopt, zorgt dan voor leedvermaak. In veel stadions is het dan even genieten om een team als Ajax te sarren. In mijn ervaring wordt dat overigens ook vaak genoeg over Feyenoord gezongen, misschien nog wel vaker, omdat zij ook vaker het kampioenschap mislopen in een jaar dat ze zichzelf gebombardeerd hebben tot titelkandidaat.

Ik vind het trouwens wel geinig om te zien dat het calimerocomplex dat vaak in discussies met betrekking tot subtop tegen de topclubs wordt aangehaald, zich nu uitstrekt tot een discussie met betrekking tot titelkandidaten.

12 februari 2018 om 16:56

Caps ziet het verkeerd, Ajax is namelijk de rode lap voor alles wat zfeyenoord is, dus ook van Hanegem. Toch leuk hoe ie het hier probeert om te draaien.

12 februari 2018 om 18:03

Ik weet dat ze in groningen ajax haten net als ze dat bij 80% clubs doen. Kun je alleen al zien als ze tegen ajax spelen. Ze geven net altijd iets meer als tegen bijvoorbeeld psv.

12 februari 2018 om 19:28

Niks met calimero te maken..ik zeg al eerder dat t t me niks doet. Maar dat wil niet zeggen dat het ontkent moet worden.

13 februari 2018 om 14:09

@shorty,

je verwart van Hanegem denk ik met Sjaak Zwart en Feyenoord.

Gã¶zã¼bã¼yã¼k past in het rijtje Makkelie en Kuipers. Overal voor fluiten, angstige en onzekere scheidsrechters die bij voorkeur affluiten voordat er al sprake is van een duel. A deze heren hebben ook de neiging om het thuisteam voor te trekken al zal dat laatste zeker niet bewust zijn.

Tuurlijk was die penalty discutabel, maar voor de rest had Ajax de scheidsrechter niet opzichtig mee of zo. Hij floot warrig, want liet in het begin veel meer doorgaan dan op het eind. De gele kaart die de Ligt kreeg was wel heel makkelijk gegeven, zeker ook omdat ie ze op dat moment niet aan de andere kant gaf. Zonder die penalty had niemand het nu over de scheidsrechter gehad, dus dat Peet er over begint dat Ajax alles meekreeg van de arbitrage is pure onzin.

Het is niet een gemakkelijk gegeven penalty, als je niet ziet dat Zyech over het been gaat van de Twente verdediger dan moet je nodig naar Pearl.

Het is vooral een domme overtreding van deze verdediger want Zyech loopt vol de drukte in en je geeft hem de kans. Remember Balotelli?

12 februari 2018 om 09:30

Zelfs Jack van Gelder vond het geen pingel.ook de rest die bij hem aan tafel zaten vonden het een lachertje. ik heb hier ook voor Ajax fans hier horen zeggen dat het er geen was. Maar jij zegt dat iedereen die dat vind naar Pearl moet?nou dan krijgt Pearl het nogal druk deze week.
Ik vond hem niet selcht fluiten maar hij beslist met deze blunder wel de wedstrijd

12 februari 2018 om 11:35

Zinloze discussie! Er zijn hier op voetbalzone ajax supporters die zelfs de buitenspel goal van Wamberto in de bekerfinale tegen Utrecht recht proberen te praten.

12 februari 2018 om 12:47

Ziyech gaat over het been ja.
Maar het punt waar ie er overheen gaat is buiten de zestien.
Dus had sowieso geen penalty moeten zijn.

Niet serieus te nemen, die kaart voor de Ligt sloeg werkelijk nergens op. Daarnaast wel vaker gezien dat een twente spelers voor niks ging liggen en toch een vrije trap kreeg.
En waar was je met je commentaar in de wedstrijd tijdje terug toen Hooiveld en Cuevas door mochten blijven hakken zonder kaarten te krijgen? Was Higler toen voor twente? Of zeg je dan maar niks?

Willem vergeet gemakshalve te melden dat bij vrijwel iedere thuiswedstrijd van psv een rode kaart valt voor de tegenstander, of die allemaal zo terecht zijn.....beetje eenzijdige opmerking.

Is ook een waardeloze scheidsrechter al een hele tijd vind zichzelf heel wat dat vind hij het belangrijkste dat mensen het over hem hebben aandachtsgeil ventje

Je been zo laten staan in of vlakbij de 16 meter is amateuristisch. Neemt niet weg dat de penalty goedkoop gegeven is. Maar je dient als verdediger slimmer te zijn. En om dan de hele pot als partijdig gefloten neer te zetten klopt niet en slaat nergens op. Als verdediger moet je hier voor nu alleen maar van leren en de komende weken je fouten verbeteren en keihard voor de punten knokken tegen je directe tegenstanders.

Tsjongejongejonge heeft deze man afgelopen week Nijhuis niet zien fluiten in het voordeel van PSV door hem maakten zij 1-1 na een overtreding waar hij niet voor floot, dus ga naar Specsavers man...

Ah gut, waarom hoorde ik deze knaap niet toen Twente alles mocht en de spelers van Ajax onder het gras mocht trappen? Wat een gemiep.

12 februari 2018 om 10:22

Ja, het was toch bij Twente-Ajax voor de beker dat Twente twee keer rood had moeten hebben? Dan nu een enigszins discutabel moment aangrijpen om te zeggen dat Ajax alles kreeg, dat lijkt me niet terecht.

12 februari 2018 om 10:30

Ach men schreeuwt alleen als het tegen zit maar zit het mee dan hoor je niemand. En dat is ook prima, maar hou dan ook je snavel als het een keer tegen zit, met name omdat het gewoon heel naïef en dom verdedigd is.

Kijk.. als je nooit in de 16 komt van de tegenstander krijg je ook nooit een onterechte penalty mee. Misschien heeft het daarmee te maken? Dat huilie huilie altijd om een scheids. Scheidsrechters maken fouten, de voetballers zelf ook. Kijk allemaal maar gewoon naar jezelf.

De scheidsrechter was over de hele wedstrijd bezien weer bedroevend slecht aan beide kanten. Echter maakt hij 2 enorme blunders in het voordeel van Ajax, hands Onana (pakt gewoon de bal op buiten de 16???) en de onterechte penalty. Dan zit je als Twente, en de supporters, al snel met het gevoel dat de grote club weer geholpen moet worden. Zeker nu elk punt cruciaal is, is dat bijzonder vervelend.

Ajax dat makkelijk een strafschop krijgt is toch geen nieuws?
Ik kan me nog Makkelie herinneren die Ajax bijna persoonlijk aan een gestolen landstitel hielp.

12 februari 2018 om 12:02

Goeie toevoeging joey. Geen idee voor wie je bent. Dont care ook. Maar je zal ongetwijfeld wel eens hebben meegemaakt dat je club een leuk voordeel heeft gehad. Verder geniet van je werkweek.

Klopt. Serdar Gözübüyük geeft Ajax bijna elke wedstrijd een penalty wanneer hij Ajax fluit. In De arena tegen Zwolle beloont hij Kluivert voor een schwalbe. Ik kan me nog een goedkope penalty herinneren tegen Heerenveen uit waarin Ajax in het laatste jaar van de Boer een week na de discutabele penalty van makkelie tegen Utrecht een cadeau kreeg. Ook dit jaar in elke wedstrijd dat hij Ajax floot een penalty geven. Waarvan er van de 3..2 onterecht zijn.

Wat een slechte verliezer is die bijen zeg. Hij maakt nota bene zelf de overtreding op Ziyech en staat in de 16.
En hij js zeker de gele kaart vergeten die de ligt kreeg waar totaal.niks gebeurde?.

Die penalty was er gewoon geen punt! Voor de rest floot hij in beide voor en nadeel.
Ajax heeft deze keer geluk gehad bij een arbitrale dwaling en zal lering uit deze wedstrijd moeten treken want het was heeeeeeel matig.

Misschien moeten ze de wedstrijd nogmaals bekijken. De ligt kreeg namelijk geel, waar twente voor dezelfde of zwaardere overtredingen geen geel kregen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren