Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Schöne sneert naar PSV: ‘Wij proberen tenminste nog te voetballen’

Laatste update:

Ajax speelde zondag een matige partij tegen FC Twente, maar boekte wel een 2-1 overwinning. Desondanks bleef het gat met PSV zeven punten bedragen, want de Eindhovenaren maakten geen fout op verplaatsing bij Sparta Rotterdam (1-2). Lasse Schöne vindt desondanks dat Ajax qua veldspel meer lof verdient.

“Nou, wij proberen tenminste te voetballen. Daar zit wel een verschil in”, aldus Schöne in een interview met Metro. “Ik check altijd wel wat ze hebben gedaan, maar we moeten vooral naar onszelf kijken. Bij ons gaan dingen fout omdat we risico nemen in onze opbouw. Dan loop je het gevaar dat het veldspel er niet altijd goed uitziet. We moeten beter, daarvan zijn we ons bewust. En daar werken we ook hard aan.”

Schöne schoot het Ajax van Erik ten Hag naar de overwinning door na een overtreding op Hakim Ziyech vanaf elf meter raak te schieten. Het team van trainer Erik ten Hag gaat volgende week zondag op bezoek bij PEC Zwolle en daarna speelt men tegen ADO Den Haag, Vitesse en sc Heerenveen. De confrontatie met PSV staat voor 15 april op het programma, in het Philips Stadion.

Ben jij het met Lasse Schöne eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou gefeliciteerd Schöne. Alleen zag het daar gisteren in de Tweede helft bij jullie er niet naar uit. Toen moest er ineens een verdediger ingebracht worden voor de zekerheid in de verdediging. Maarja punten hè, daar heb je wat aan 😉

12 februari 2018 om 08:39

Eigenlijk bleef de opstelling (4-3-3) hetzelfde toen Kristensen inviel want zowel Frenkie als Ziyech schoven een linie naar voren maar dat doet er verder niet toe. Schöne kan zich na dergelijke wedstrijden beter een beetje koest houden want dit was misschien wel de slechtste wedstrijd (buiten het eerste kwartier) van Ajax dit jaar.. Sowieso moet je zulke geintjes aan de supporters overlaten. Als zij npu gaan voetballen dan zeuren wij wel over PSV's 'schijtbakkenvoetbal' en dan kunnen PSV supporters weer over ons voetbal terug zeiken, daar horen selectiespelers zich toch niet mee bezig te houden joh..

12 februari 2018 om 08:45

Ik ben van mening dat beide ploegen zich moeten schamen voor wat betreft de uitvoering. Als we voetballend gezien in een zeer matige competitie niet de bovenliggende partij kunnen zijn en de tegenstander de wil op kunnen leggen, hoe wil je het in Europa dan gaan laten zien? Hier kan je dus met minder weerstand bepaalde patronen erin slijpen. Dat doen we niet. Het is gewoon matig en het blijft heel matig. Leuk die drie punten, maar die punten verbloemen wel heel veel. Als dit onze top is, dan moeten we ons echt diep en diep schamen.

12 februari 2018 om 11:44

Ajax gaat het met deze gedachte over voetbal sws nooit meer redden in de cl, altijd maar lekker de bal willen hebben. Niet willen aanpassen aan de tegenstander. Zelfs tegen real madrid lekker naief blijven spelen en dan gewoon elk jaar weer dik op de broek krijgen.

Zo lang Ajax over het spel van PSV blijft klagen, weet ik wel wil er aan het eind met de schaal staat. Klaag vooral door ;P

Schöne 'checkt alleen even wat ze gedaan hebben', maar weet wel dat PSV niet probeert te voetballen. Man man man het papegaai-gehalte over het spel van PSV is wel erg groot zeg.

Dan wat? Ik erger me ontzettend aan het spel. Traag, voorspelbaar en vooral slordig. Ajax onwaardig als je het mij vraagt.

Haha nu gaan zelfs de voetballers de supporters na praten. Ajax speelt net zon lelijk voetbal als Psv. Wat Schone doet is Psv na beneden praten zodat het lijkt dat hun het wel goed doen. Nou schone nogmaals jullie speleb al sinds de winterstop schijtbakken voetbal.

12 februari 2018 om 08:25

Hij geeft ook aan dat Ajax net zo slecht speelt alleen wilt Ajax volgens hem wel hun manier van spelen veranderen door op zn minst beter te voetballen. Wat ik overigens niet zie gebeuren. Zo slecht spelen en opeens beter? Neeee

12 februari 2018 om 08:48

De laatste wedstrijden onder keizer speelde jullie leuk voetbal. Ook ons Psv werd daarmee geconfronteerd. Alleen sinds Ten Hag er zit zijn jullie hetzelfde voetbal gaan spelen als Psv genaamd resultaat voetbal. Helemaal niks mis mee vind ik persoonlijk maar hoe sommige zich hier verdedigen is lachwekkend. En vooral nu Schone mee gaat doen met de rest. Met Ten Hag heb je een zelfde soort trainer als Cocu. Bij Utrecht zag het er leuk uit met al die ruimte die je kreeg maar Ajax is andere koek waar alle teams zich ingraven. Dus ik verwacht persoonlijk dat Ajax qua resultaat erop vooruit gaat maar qua spel zal het waarschijnlijk matig blijven.

12 februari 2018 om 10:32

Helemaal mee eens, en daarom zie ik het ook somber in voor Ten Hag bij Ajax. Bij Psv staan ze op de banken als ze een resultaat zoals Ajax tegen Twente over de streep trekken, bij Ajax is de halve Arena al leeg met teleurgestelde mensen die naar huis gaan omdat ze voor een goeie pot voetbal kwamen. Is gewoon een cultuurverschil, Ten Hag had beter een club kunnen kiezen waar ze alleen het resultaat belangrijk vinden. Op zo'n manier winnen is leuk in een kwart of halve finale EL tegen een grote Europese club met 2 keer meer begroting, niet thuis tegen de nr 17 van de erdivisie die een half elftal mist. Zelfs Utrecht lijkt beter te voetballen nu Ten Hag daar weg is.

12 februari 2018 om 11:41

Je hebt gelijk Willem. Jullie pikken dit inderdaad niet. Psv supporters willen natuurlijk ook mooi voetbal en we laten ons ook echt wel roeren maar daarbij ook in ons achterhoofd dat 3 punten heilig zijn. Met dit team valt geen mooi voetbal te spelen we zijn oerdegelijk niet meer dan dat. Ajax heeft wel een goed team en heeft vooral de laatste 3 wedstrijden van Keizer goed voetbal laten zien dus ze kunnen het weldegelijk. En inderdaad onder Ten Hag ga je dat denk ik maar heel weinig zien.

12 februari 2018 om 09:47

Iedereen weet toch, bij Ajax vinden ze alleen dat je goed voetbalt wanneer je volgens de Ajax school voetbalt.....alle andere vormen, tactieken en scholen zijn non- en anti-voetbal, totaal onwaardig. Schaam je PSV en het overgrote deel van de rest van de wereld. Wij zijn Ajax en we leven op een goddelijk voetstuk! Het is allemaal zo oneerlijk! boe boe bie boe

12 februari 2018 om 11:54

Helemaal mee eens. Bij ajax denken ze nog steeds dat alleen hun manier van voetballen goed is. Gijp had daar een keer iets leuks over gezegd. Bij ajax moeten ze gewoon zelf is tot de conclusie komen dat het beleid niet goed is. Ze hadden allang het bayern munchen van nederland kunnen zijn maar ipv daarvan dreigen ze het 4e kampioenschap op rij mis te lopen.

12 februari 2018 om 12:37

Vorig seizoen had hij steeds wat over Feyenoord te zeggen en nu zijn jullie aan de beurt en zelf spelen ze schitterend voetbal natuurlijk

He bah, krijgen we nu weer hetzelfde als vorig jaar. Dat elke week Schöne voor de camera met doorzichtige opmerkingen psychologische spelletjes op kleuterniveau gaat spelen. Ik heb alle drie de topclubs gezien dit weekend, en ik denk dat geen van de drie trots kan zijn op het vertoonde spel. Naar andere teams wijzen is niet zo sterk als je zelf net een schandalig droevige pot op de mat hebt gelegd. Nu komt er vast iemand die zegt dat de eerste 10 minuten wel goed waren qua voetbal. Als je daarmee tevreden bent zou ik het koesteren.

12 februari 2018 om 08:33

Inderdaad! Vreselijk irritant mannetje.

12 februari 2018 om 11:12

Inderdaad, vreselijk irritant. Kan zelf helemaal niets, buiten een vrije trap opzetten. Wel in overleg met die andere malloot, die zich keer op keer mag vastlopen. Die twee doen pijn aan de ogen en zijn niet waardig een Ajax shirt te dragen.
Schã¶ne doet mij erg denken aan ene Iwan Gabrich.
De beste wedstrijden in 2 seizoenen, heeft Ajax gespeeld met.....
Donny op zes.
Hoewel Ajax, veruit de beste middenvelders in Nederland heeft, is het week in, week uit de zwakste linie bij Ajax.

Die ten Hag weet het ook niet. Als je met 1 wissel je halve elftal gaat omzetten, ben je goed bezig.
Allemaal wel erg dramatisch.

12 februari 2018 om 09:05

Hij moet gewoon niet zeiken hij is zeker vergeten dat de laatste 2 kampioenschappen onder de Boer het voetbal ook niet om aan te gluren was met dat tikkie terug tikkie breed , dus gewoon je mond houden er zorgen dat je PSV inhaalt dat gezeur over het spel van PSV pff

12 februari 2018 om 12:42

Goede reactie sloep01, je hebt helemaal gelijk. Vorig seizoen liep hij over ons ook steeds te mekkeren. Je kunt je beter met je eigen team bezig houden want rest heb je toch geen invloed op en ik kan me niet voorstellen dat je momenteel blij wordt van het spel van ajax

12 februari 2018 om 09:12

Geen Ajacieden die het daar niet mee eens is. Schone moet gewoon zijn mond houden en als het even kan op de bank plaatsnemen, want hij speelt als een pannenkoek.

Nou Schöne jullie hebben het geprobeerd gisteren..
en Gozobuyuk (whats in the name) heeft jullie met dat prachtvoetbal tegen de nummer voorlaatst met een goede steekpass goed opweg geholpen!

Ik vind het op zich prima dat er geklaagd wordt over het niveau van Psv. De wedstrijden zijn inderdaad vaak niet om aan te gluren. En dat kan mij eerlijk gezegd niet veel schelen. Liever lelijk kampioen dan mooi tweede.

Maar kom niet aanzetten met die onzin dat het bij Ajax allemaal zoveel beter is. De laatste vier wedstrijden van Ajax (tegen de nummers 6, 15, 16 en 17 van de eredivisie) waren gewoon niet of nauwelijks beter dan de laatste vier van Psv.

daar hebben we onze zelf ingenomen amateurpsycholoog weer.

ik hoor hem nu al elk jaar zeikennop de nr 1 z jaar geleden op psv toen speelde we al niet goed en zou Ajax zeker kampioen worden. vorig jaar probeerde hij Feyenoord met ze loze praatjes onder druk te zetten maar bezweek Ajax als enige onder de druk. en nu dit jaar probeert die het weer. een dag na de verloren punten tegen Utrecht begon dat al door te zeggen dat psv zeker punten ging laten liggen en hun ze nog wel zouden inhalen terwijl ze net zelf punten lieten liggen. nu is het weer dat hun proberen te voetballen maar de laatste weken is het nog slechter en moeizamer dan psv. misschien is het daarom beter dat die zichzelf bezig houdt met ze eigen ploeg/ prestaties je staat 7 punten achter en het spel hobbelt steeds meer achteruit waardoor puntverlies eerder dreigt bij Ajax dan bij psv en dan komt er nog bij dat de fans je eigen "topspeler" uitsfluit. dus los dat eerst zelf op voordat je over ons begint

“nou, wij proberen tenminste te voetballen. Daar zit wel een verschil in”

Als je na zo'n pot tegen FC Twente nog dit probeert te verkondigen moet je je echt diep schamen... Een wanvertoning tegen een uitgekleed Twente dat nog niet eens het niveau heeft een middenmoter in de Jupiler League.. en dan met het schaamrood op de kaken net aan een nipte 2-1 overwinning boeken via een onterechte pingel. En dan verkondigen dat 'wij tenminste proberen te voetballen'...

Zoals de alom geprezen hygiëne goeroe zou verkondigen; man, man man.

Ja maar je staat wel 7 punten achter.. haha

Psv erkent gewoon dat ze daar niet de kwaliteiten voor hebben. Over de gehele wereld worden teams op deze manier kampioen en alleen hier in Nederland wordt daar op neergekeken. Misschien hadden we niet zo afgezakt als "voetballand"als we hier veel eerder mee waren begonnen.

12 februari 2018 om 09:50

Ik wou het net te zeggen, als je ziet dat tegenwoordig iedereen resultaat voetbal speeld behalve in Nederland. Waardoor het Nederland elftal het verst is afgezakt in de gescheidenis en Ajax al jaren slecht presteerd. Maar nee dit voetbal is nog steeds het beste. Want ja barcelona heeft het van ajax en hun kunnen het ook. REALITY CHECK HEEL NEDERLAND. Alleen de aanval van Barcelona kan je al heel ajax en Psv met kopen

Ben wel een beetje klaar met schone, moet z'n mond gewoon echt gaan houden. Heeft het minste recht van spreken van alle basisspelers bij Ajax. Laat zijn man lopen, veroverd nauwelijks ballen, nauwelijks schoten op doel en sjokt er maar een beetje bij. Niet voor niets zijn er jaarlijks twijfels en dat voordeel van de twijfel mag ook wel eens niet meer bij Schone terecht komen.

Bij Ajax is het misschien nog wel harder huilen met de pet op dan bij Psv. Juist omdat ze beter kunnen dan wat ze nu laten zien. Bij PSV lijkt het er in iedergeval op dat het meest maximale uit de selectie geperst wordt, eigenlijk net zo als de laatste twee seizoen onder de Boer bij Ajax. Veel meer zat er niet in.

Bij Ajax hebben we zelfs dit seizoen al beter gezien, terwijl de selectie minder was. Inmiddels is er in de winterstop nog een directe versterking gekocht en het is allemaal minder. Dan is het misschien tijd om je bek gewoon te houden en vooral alleen met jezelf en eigen spel bezig te zijn. Helemaal als je dan ook nog een van de minder presterende spelers bent in de eigen ploeg.

hmmm niet proberen goed te voetballen en dan een slechte pot spelen uit tegen Sparta. (wel winnen en nog steeds bovenaan staan!).

Of juist wel proberen goed te voetballen, hierin falen en met 5 verdedigers in eigen huis, twente proberen tegen te houden om puntverlies te voorkomen...

Ach Lasse, dat heet spelen naar kunnen en met realisme. Bij PSV houden we ons niet vast aan een manier van spelen die we ons opleggen, maar niet kunnen hanteren. Aan het eind van de rit is er maar een resultaat belangrijk.
Wellicht kunnen jullie daar eens een voorbeeld aan nemen i.p.v. op de concurrentie afgeven....

Dit was het elftal waar PSV zaterdag de wedstrijd mee afsloot: Zoet, Arias, Isimat, Schwaab, Brenet, Ramselaar, Rosario, Hendrix, Bergwijn, De Jong, Gudmondsson. Laten we even eerlijk en realistisch zijn: dat is geen elftal waar je zomaar eredivisieteams mee aan gort speelt. Dat is geen beter elftal dan het team waar Ajax zondag mee speelde. En dat is ook geen elftal waarvan je normaal gesproken een kampioenschap zou moeten verwachten. Maar intussen staat PSV wel 7 punten boven Ajax (vorig seizoen Europa League-finalist), 14 punten boven AZ (vorig seizoen ook Europees overwinterd) en 22 punten boven Feyenoord (vorig seizoen overtuigend kampioen).

In 2014 had Van Gaal een heel matig Nederlands Elftal onder zich. Maar dat wist hij en hij deed wat het meest verstandig was met het oog op het materiaal dat hij tot zijn beschikking had. Oranje werd derde op het WK, we liepen met z’n allen de polonaise en zelfs de grootste Van Gaal-haters riepen dat die man stiekem toch wel een voetbal-genie was. Nu doet Cocu met PSV feitelijk gewoon hetzelfde en dan vinden ze buiten Eindhoven logischerwijs niet leuk.

Zoals ik al zei, Ajax heeft een beter (en veel duurder) team. Maar dat team speelt de laatste weken echt niet beter dan Psv. De laatste vier wedstrijden waren een gelijkspel tegen Utrecht met daarna moeizame overwinningen op de nummers 15, 16 en 17 van de ranglijst. En intussen maar klagen over Psv...

Ik heb altijd meer waardering voor mensen die het maximale uit een beetje talent halen, dan voor mensen die meer talent hebben maar er te weinig mee doen. Daarom vind ik dat PSV gewoon terecht bovenaan staat.

12 februari 2018 om 09:31

Als je de meeste punten hebt sta je terecht bovenaan. Alle analyses die dit proberen onderuit te halen zijn per definitie kansloos.
Ik ben het alleen niet eens met jou stelling dat Cocu alles uit zijn spelers haalt. PSV kan veel beter dan wat ze nu laten zien. Bij vlagen tonen ze dat gewoon aan. Ze krijgen het alleen niet voor elkaar om constant te spelen 90 minuten lang. Aangezien dat al het hele jaar zo is en niet echt beter wordt mag je daar de staf wel op aankijken.

Schöne maakt er wel een wekelijks terugkerend verhaal van. Sneu, heeft zo’n prachtige speler toch niet nodig. Maakt ‘t voor PSV Supporters alleen maar mooier mocht het dit seizoen lukken.

12 februari 2018 om 09:32

Schone begint gewoon zielig te worden. Hij roept nu al seizoenen lang hoe geweldig ze zijn, maar ze staan ook al seizoenen lang met lege handen. Zolang je zelf achterstaat en ook nog geen goed voetbal laat zien, zou ik als ik hem was mijn mond maar eens houden. Hij begint al net zo zielig te worden als Sjaak Swart.

Schöne heeft het maar druk de laatste jaren met het becommentariëren van de koplopers. Moet wel vervelend zijn voor hem, altijd vinden dat je beter bent maar toch al weet een tijdje met lege handen staan.

Ik hoor hier iemand roepen dat Ajax sinds de winterstop schijtvoetbal speelt..pure onzin!
De objectieve kijker ziet echt wel verschil tussen Ajax en Psv qua veldspel.
Utrecht-Ajax was zondermeer geen schijtvoetbal, integendeel eerder vechtvoetbal.
Twente lijkt het huidige seizoen voor Ajax domweg een moeilijke tegenstander, een ploeg die dit Ajax voetballend niet ligt blijkbaar, dat heeft met ervaring van doen voor deze nog jonge ploeg.

Over het hele lopend seizoen oordelend laat Ajax in ieder geval zien over een ploeg te beschikken die immer het initiatief neemt om een wedstrijd naar zich toe te trekken voor een overwinning dat kan je absoluut niet ontdekken bij Psv waar je voortdurend het idee hebt dat Psv na het fluitsignaal weer met veel mazzel het veld afloopt.
Dat heet in de volksmond 'schijtvoetbal'.

12 februari 2018 om 10:52

Dat mag ook wel met veruit de duurste en de talentvolste spelersgroep van Nederland. Desondanks heb ik gisteren bijzonder veel slechte passes gezien bij Ajax tegen een degradatiekandidaat die enkele van zijn beste spelers mistte. Gelukkig hebben de meeste ajax-supporters dat ook wel zo gezien.

12 februari 2018 om 11:37

Alleen Feijenoord lijkt op een ploeg die Ajax ligt;-). Met de rest hebben ze alle moeite. Ajax is in veel ogen beter dan in de werkelijkheid. Vooral mentaal een bijzonder matige selectie, met een paar uitzonderingen, de nuchteren zoals Tagfiaglico, Wober, De Ligt en Huntelaar. De overigen moeten maar eens van hun zelfgecreeerde voetstukken af en eerst zelf goed en constant presteren, voordat je naar een ander wijst. Het bekende verhaal van de splinter zien in het oog van een ander, maar de balk in het eigen oog niet.

12 februari 2018 om 16:02

Meende dat ook Psv verdiend met 3-0 verloor in Amsterdam.
De overigen(?), dacht dat het hier echt om de uitspraak van Schöne ging, nietwaar? en wie heeft voor zichzelf een voetstuk gecreëerd?, Neres, de Jong, Onana, Kluivert?
Wel een beetje bij de les euh feiten blijven hoor.

12 februari 2018 om 16:58

Misschien dat PSV de selectie ook nog kan inspireren. Want tegen de rest win je op een slof en een oude voetbalschoen, toch? Volgens Kluivert was gistermiddag zijn motivatie na een kwartiertje min of meer weg. En Ziyech die de vorige thuiswedstrijd er met de pet naar smeet. Het zijn maar een paar feiten, maar ik kan er nog wel honderd opnoemen, als je wilt.

Moet het toch ff kwijt ...schaam me diep voor m,n club
Die 7 punten halen we never nooit meer i.
Wat een verschrikking , worden voor de 86ste x tweede.
Zulke goede voetballers,en al jaren geen winnend elftal van te maken.
Volgend jaar? de beste gaan weer weg en beginnen we weer overnieuw.
Op naar de 87ste x tweede.

12 februari 2018 om 09:08

'..schaam me diep voor m'n club...huh?
Denk dat u te oud bent voor uw leeftijd om schaamte te voelen...mijn advies:
Lekker relativerend de wedstrijden bekijken en niet druk maken...het is maar voetbal😉

12 februari 2018 om 12:55

Precies dat. Hetzelfde geld voor schone die maakt zich ook onnodig druk om het spel van de concurrenten. Het is maar voetbal kijk liever naar je eigen cluppie.

Na zo'n wanvertoning beginnen over het spel van de concurrent, je moet maar durven. Denken die gasten nu echt dat de supporters dom zijn?

Kan iemand Schone een spreekverbod opleggen? Hij is teveel met PSV bezig en te weinig met Ajax als ik zijn spel de laatste tijd zie. Ik ben er sowieso geen voorstander van als spelers dit soort dingen over andere teams roepen. Komt op mij heel kinderachtig over.

12 februari 2018 om 09:16

Ach ja hij mag er best een mening over hebben, alleen na gisteren en de 7 punten achterstand is het niet gepast en kan hij beter met zijn eigen clun bezig zijn dan met de concurrentie

12 februari 2018 om 11:32

Beter nog een speelverbod. Hij is de verkeerde speler op de verkeerde plaats. Probeer het nu met de Jong op 6 (volgend seizoen een echte, verdedigende nummer 6) en Wober laatste man (niet Veltman!). En probeer plek nummer 2 vast te houden, meer zit er niet in met deze mentaal grotendeels zwakke selectie, en nu ook nog eens de verkeerde trainer aangesteld. Dat wordt na de zomer grote opruiming bij Ajax in zowel beleidsmakers, trainersstaf en selectie. Want ik veronderstel dat het hoger echelon wel klaar is met de huidige staat van Ajax!

Tja Schone, als je het probeert en het lukt niet dan ben je net zover als PSV.

Wedstrijden winnen en hopen dat PSV wedstrijden verliest.

Andere onderwerpen hoef je niet aan te denken.

De intimidatie van Schone is weer begonnen,vorig jaar probeerde hij het met Feyenoord,dit jaar bij Psv.
Feit is Schone jullie lopen elke keer achter de feiten aan ,gewoon beter jullie best doen en niet naar een ander kijken. dan had je nu bovenaan gestaan en dat had je die onzin die je uitkraamt elk jaar als je 2de staat niet nodig gehad

12 februari 2018 om 10:29

Nou dat is geen intimidatie hoor, het is hetzelfde lachwekkende ritueeltje dat we van hem inmiddels wel kennen. Calimero gedrag, iets waar Ajax supporters graag schermen naar supporters van andere clubs. Ik hoop overigens dat hij daar mee door gaat want het is uitermate vermakelijk.

Het is allemaal niet om aan te gluren zo slecht we zijn als Nederland zijnde hard op weg om een lachertje in Europa te worden 😔

maar psv staat bovenaan lasse !!!!!!!

Ik ben Ajacied en gecharmeerd van Schã¶ne als speler, maar desondanks vind ik dat die gozer jaarlijks de laatste 5 maanden van het seizoen gewoon een mediaverbod moet krijgen.

Man, man, man, wat is het tenenkrommend hoe hij week in week uit misplaatste sneren uitdeelt en iedere keer tot aan het allerlaatste prankje hoop blijft doen alsof Ajax ondanks alles toch wel even gewoon kampioen zal worden.

Kom op man, wees realistisch en wees vooral een beetje nederig op zijn tijd. PSV staat ruim 1e, niet met goed voetbal, maar ze zijn wel veel stabieler dan Ajax. Wees nederig, haal gewoon je punten binnen en wacht tot PSV eindelijk eens wat morst, en houd ondertussen gewoon je grote waffel, Lasse!

13 februari 2018 om 05:02

Je klinkt 100% geen Ajacied, daar hoef je je niet voor te schamen maar speel dan wel open kaart...dit is wel erg flauw zo.

Wat doet Schöne nou werkelijk zo verkeerd dat hij al de Psv fans op hun achterste benen krijgt allemaal zwaar op hun pikjes getrapt, wow..!, de frustraties zit wel heel erg diep temeer dat het de fans geen reet uitmaakt hoe dramatisch het spel ook lijkt als ze de 3 punten maar behalen...
Ik zou haast de Ajax spelers verzoeken om dit lopend seizoen alsjeblieft maar te laten lopen ten faveure en de vrede voor de club uit Eindhoven, Peace✌

Dit had ik niet verwacht van Schone, ja hij speelt psychologische spelletjes maar dit is werkelijk waar gewoon een beschamende opmerking. Uberhaupt het gezanik over het spel van Psv, Ajax speelt werkelijk waar ook verschrikkelijk voetbal op dit moment. PSV doet het simpelweg beter, ook zij zullen heust hun best proberen te doen maar het komt er gewoon aan beide kanten niet uit. Snavel houden en voetballen, dat trieste randzaak gezeur komt me de strot uit.

Schone heeft de neiging zich onhandig uit te laten tegenover de pers. Vorig jaar ook met zijn 'aanstaande zondag Kuip' grap. Moet hij mee kappen. Hij moet een voorbeeld aan de Ligt nemen. Die zegt waar het op staat en dat is dat je kunt zeiken over PSV maar dat Ajax het aan zichzelf te danken heeft dat het 7 punten achterstaat.

Voor de rest vind ik het droevig om te zien dat Ajax vooralsnog geen centimeter lijkt te zijn opgeschoten met de nieuwe trainer.

Wat een huilebalk die Schone. Kijk maar eens naar jezelf. Heeft altijd een mening over psv. Maar ajax speelt zelf ook gigantisch slecht, niet om aan te gluren.

Ik wordt een beetje moe van dit soort reacties en dat zeg ik als ajacied zijnde. Lekker belangrijk wat PSV doet, volgens mij moet Ajax vooral naar zichzelf kijken, we hebben notabene 7 punten minder en beslissen in tegenstelling tot PSV wedstrijden vaak niet.

Fantastische kerel die Lasse.
Vorig jaar had hij kritiek op Feyenoord en Ajax zou ze nog wel ff inhalen en nu heeft hij commentaar op het vertoonde spel van Psv. . Briljante kerel die Schone. Als het nou zo was dat Ajax week in week uit de pannen van het dak speelde maar dat is alles behalve het geval. Op het begin na was het tegen Twente ook erg matig en met een beetje mazzel haalt Ajax de volle buit maar dat was meer geluk dan wijsheid.
Misschien moet je de hand eens in eigen boezem steken in plaats van continu de aandacht van je eigen belabberde spel proberen af te leiden door naar andere te wijzen....

Nou, PSV speelt anders met aardig aanvallend ingestelde spelers hoor.
Mauro Junior en Ramselaar op je middenveld kun je niets per se verdedigend noemen. En over counteren hoeven we het niet te hebben, want zo scoorde Kluivert namelijk tegen Twente

Ach Schone hou toch op hiermee. Ga dan eerst even met het team zelf goed voetballen voordat je zulke teksten uitspreekt. Ajax speelt zelf ook bagger onder ten Hag en je had net zo goed Keizer kunnen laten staan die speelde niet veel beter. Het is nog een lange rit en zeker zijn er kansen voor Ajax maar je bent afhankelijk en dat is het probleem. PSV zie ik de moeilijke wedstrijden toch elke keer winnen terwijl Ajax altijd meteen punten verspeeld zie Utrecht uit. Denk dat Feyenoord-PSV nog wel wat extra spanning bij PSV neer kan leggen mocht Feyenoord winnen maar dat zie ik ook niet echt gebeuren omdat die felheid er gewoon niet is bij Feyenoord alleen bij het bekerduel was het er maar in de competitie niet echt.

Mocht PSV het halen dit seizoen is dat gewoon een dikke middelvinger naar alle zure en jaloerse reaguurders.
Wij zien ook liever een PSV dat 95 minuten sprankelt en dartelt, maar wie moeten dat dan doen voor Psv? We hebben alleen Mauro die dat kan doen of Chucky als hij weer in vorm is.
We moeten hopen dat Maxi een echte killer blijkt, dat hebben we echt nodig. Met echte killers voor de goal had de discussie over PSV er niet geweest, dan stond PSV bijna elke wedstrijd bij rust met 3-0 voor en dan hadden weinigen wat de zeiken gehad. Scorebordjournalistiek. Net als nu. PSV wint maar met 1 goal verschil, de tegenstander zal wel minimaal gelijkwaardig zijn geweest. Kijk je dan naar de statistieken dan heeft de tegenstander bijna geen kans gehad en PSV veel.

Tot slot herhaal ik maar weer: als je PSV zo slecht vindt, wat zegt dat dan over de rest?

12 februari 2018 om 11:59

ja het gaat erom wie er na 34 wedstrijden boven aan staat en over 10 jaar weet echt niemand meer dat het spel in 2017/2018 niet echt geweldig was , maar ik begin me er wel aan te ergeren dat als psv op voorsprong komt tegen kleine clubs dat ze dan maar stoppen met voetballen en daardoor onder druk komen te staan wat helemaal niet hoeft , ga gewoon op jacht naar de 0-2 als je met 0-1 voorkomt verder vond ik het afgelopen zaterdag ook belachelijk dat je tegen de nummer laatst van de eredivisie geen een echte kans weet te creeren

12 februari 2018 om 12:32

Dat is niet helemaal waar.
Er zijn genoeg wedstrijden geweest waar PSV wel door bleef gaan voor de 2e goal.
Maar als die maar niet wilt vallen dan gaat de tegenstander er ook steeds meer geloof in te krijgen.

Ergens snap ik Schöne wel, op een wedstrijdje of 4-5 voor de winterstop na heb je nauwelijks aantrekkelijk voetbal gespeeld. Ze gooien een trainer eruit, investeren, staan een 7 punten achter maar niks wijst op ook maar enig effect. De eigen supporters roepen om zijn wissel. Dan zit je als voetballer natuurlijk onmogelijk lekker in je vel. En even je hart luchten over je rivaal kan dan prettig zijn.

Maar zijn woorden spreken natuurlijk boek delen. Wij Proberen het ten minste en bij ons gaan dingen fout door risico in de opbouw. Ik probeer ook al jaren een bal twee keer achter elkaar goed te raken maar ook bij mij zit er geen verbetering in. Het moet enorm klote voelen voor hem dat er sinds de seizoensstart eigenlijk niks is veranderd. Ook risico in de opbouw? Sorry, maar welk risico? Ik zie het niet? Ik zie domme passes in het niks, geen 50-50 waarmee je een speler vrij had kunnen zetten. Dit is geen risico, dit is dom, ajax niveau onwaardig.
En dat maakt het natuurlijk nog erger, de rijkste club van Nederland en net zo'n grote kans op het kampioenschap als op de 3de plek momenteel. 7 punten los van zowel AZ als Psv.... het doet wat met een mens

einde van de rit staat schöne zonder schaal in de hand en dan zegt hij. maar we wilden tenminste nog goed voetbal spelen😂

Dat Schone nog meedoet bij Ajax zegt al genoeg over het feit dat ze 7 punten achter staan op Psv. Zakt verdedigend steeds meer en vaker door de mand. Op die positie hoort trouwens een heel ander type speler te staan, een soort van Poulsen. Daarnaast valt ook die bad guy acterende Veltman steeds door de mand. Niet volgens Ten Hag, maar nu weet ik ook waarom die halve Duitser amper te verstaan is: hij is alcoholist. Nu begrijp ik zijn onbegrijpelijke wissels en dronkemanspraat eindelijk! Had gewoon Bosz weer aangesteld, daar is als trainer ook best het een en ander op aan te merken, maar zo bont als Keizer en Ten Hag heeft hij het nooit gemaakt.

Tja dit hoeft van mij ook niet Lasse. Hou je gewoon bezig met Ajax en niet met psv dat ziet er niet zo zielig uit. Als Ajax nou 1 punt achter zou staan snap ik dat hij de boel een beetje probeert op te naaien maar dit slaat gewoon weer nergens op.

Eéntonig die Schöne, deed hij vorig seizoen ook. Moet je een keer poberen zelf 1e te staan. Hoef je je commentaar niet constant te herhalen...

Moet wel zwaar zijn voor schone om 4 jaar achter elkaar te zeggen dat je het beste en mooiste speelt maar steeds op plek 2 staat aan het einde. Als je zelf niet geweldig speelt en moeite hebt met twente thuis heb je niet echt recht van spreken vind ik.

Ik ben het wel eens met Schone. Ajax probeert het wel, maar ze kunnen echt niet voetballen daar in Amsterdam.
PSV kan gelukkig wel voetballen, maar dat laten ze niet altijd zien.
Ondertussen blijft het gat 7 punten. Het verschil tussen wel (PSV) en niet (ajax) kunnen voetballen.

12 februari 2018 om 16:17

Dan moet hij toch lekker naar zichzelf gaan kijken, waar het bij ajax niet goed is gegaan? Ookal speelt ajax volgende 3 wedstrijden de tegenstanders van de mat, er zijn gewoon hele dure fouten gemaakt bij ajax. Daar lijkt helemaal niemand naar te kijken.

Wat is dat met die schone, vorig seizoen hoorde je hem steeds over Feyenoord en nu steeds over PSV. Het voetbal van Ajax is ook weken ver onder de maat dus hij heeft weinig recht van spreken

Schone kan zich beter stil houden. Gisteren was Ajax alles behalve redelijk en uiteindelijk staat hij met z'n club gewoon 7 punten achter op de koploper. Dan kun je gaan lopen klagen, maar uiteindelijk is PSV op weg na het derde kampioenschap in 4 jaar.

Vooropgesteld dat Schone zeker nu na zo'n zaadwedstrijd er niet over moet beginnen, maar ik snap de frustratie wel. Ajax speelt zeker dit seizoen lang niet overtuigend en zakt te vaak door de ondergrens. Maar het zit wel in het DNA om mooi te wíllen spelen en niet (alleen) resultaten te willen behalen. Dat lukt ook wel bij vlagen, mede daarom heeft Ajax een stuk beter doelsaldo. Maar de wedstrijd erna verspelen ze weer knullig punten... Vorig jaar hadden ze geen enkele prijs, maar de meeste supporters hebben wel genoten van het voetbal en dat telt dan voor velen nog zwaarder dan de kampioenschappen onder De Boer waar voetballend weinig te genieten was.

Bij PSV supporters zie ik een andere insteek: het resultaat is heilig en ik zie weinig tot geen supporters klagen over het weinig overtuigende spel. De resultaten zijn goed en ver boven verwachting, dus iedereen is tevreden.

Ergens snap ik dat wel. Toen Oranje met een mindere lichting toch op basis van resultaatvoetbal en teamwork derde werd op het WK, stond ik ook te juichen. Maar PSV is niet zo'n underdog dat ze in de Eredivisie hetzelfde "recht" hebben om zo resultaatgericht te spelen. En dan vind ik het ook wel erg scorebordjournalistiek: PSV wint dus ze doen het goed. Op een bepaalde manier vind ik dat juist "successupporters": blij zijn met de schaal aan het eind van de rit als je gedurende het seizoen bijna geen entertainment hebt gehad. Niet dat die factor bij Ajax dit seizoen torenhoog ligt, maar bij vlagen is daar nog wel wat leuks te zien.

12 februari 2018 om 16:14

Ik ben benieuwd als ajax er tegen schalke uit was gegaan of zelfs eerder in de europa league ( waar het toch heel dichtbij was). Of dan nog steeds zo genoten was van het voetbal?

12 februari 2018 om 16:42

Natuurlijk zou er dan ook van zijn genoten. Maar zeker minder. En niet alleen omdat er minder wedstrijden te zien waren, maar ook omdat prestaties belangrijk zijn. Het is natuurlijk zeker niet zo dat Ajacieden alleen maar mooi voetbal willen zien, Ajax is een te grote club om alleen maar leuk voetbal te spelen en nooit prijzen te pakken. En als je dan bv de heenwedstrijd Schalke he-le-maal van de mat speelt, maar jezelf tekort doet qua doelpunten, zou het heel erg zonde zijn om de uitwedstrijd dan net een doelpunt tekort te komen, die kater zou behoorlijk aan zijn gekomen. Nu was het een mooi seizoen en was het ook duidelijk dat de EL winst er gewoon niet in zat (zonder dat United imponeerde was Ajax de hele wedstrijd machteloos).

Prestaties tellen bij Ajax zeker wel. Wat dat betreft is het publiek best wel verwend, want die willen prestaties én goed voetbal, terwijl je bij PSV op handen wordt gedragen als je goed presteert, ook als het spel niet om aan te gluren is. De kritiek die Frank de Boer krijgt vanuit Ajax-supporters zou bij PSV ondenkbaar zijn. 4 titels in 5,5 jaar: alsof er dan iemand in Brabant erom zou malen dat het er niet spetterend uit zag...

13 februari 2018 om 19:38

ja bij psv staat presteren zeker op 1, vermaak op 2. Maar als psv dit jaar kampioen wordt, zal het misschien volgend jaar van de supporters ook nog kampioen mogen worden met dit voetbal. Maar daarna zal er toch echt wel gezeurd over het voetbal. Als psv nu de positie van bayern munchen had, zou dit voetbal echt niet geaccepteerd worden. Maar vorig jaar is er een teleurstellend seizoen gedraaid, dus daarom zijn prestaties nu veel belangrijker.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren