Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Pikt hij het niet op, dan kan het ook rap over en uit zijn met Ziyech’

Laatste update:

Na afloop van het duel tussen Ajax en NAC Breda (3-1) ging het vooral over Hakim Ziyech. De middenvelder scoorde in de slotminuut uit een vrije trap en vierde dat met gebaren richting het publiek, dat zich gedurende de wedstrijd kritisch had uitgelaten. Aad de Mos vindt de actie van Ziyech niet handig, zo zegt hij tegenover het Algemeen Dagblad.

“Het wordt tijd dat Hakim volwassen wordt. Hij is naar Ajax gehaald om die club weer kampioen te maken. Zolang hij dat niet voor elkaar heeft gekregen, heeft hij niks te zeggen. Ik heb altijd onthouden dat Johan Cruijff tegen me zei: Als het een keer minder gaat, krijgen jij en ik de schuld. Zo werkt dat in het voetbal. Deal ermee”, vertelt De Mos, die het probleem bij Ziyech vaker terug ziet komen. “De lijn Heerenveen-Twente-Ajax is helder. Het probleem steekt steeds de kop op.”

“Kijk, Marco van Basten heeft niet voor niets een akkefietje met hem gehad bij Heerenveen. Die weet als geen ander dat je in de keiharde top van de voetbalwereld gewoon moet leveren”, vervolgt de voormalig oefenmeester. Hij stelt dat het belangrijk is hoe je als speler met de kritiek omgaat en hoe zelfkritisch je bent. “Krijgt Ziyech dat voor elkaar, dan kan hij inderdaad, zoals hij zelf wil, de eerste Marokkaanse speler worden die het wel redt in de top. Pikt hij het niet op, dan kan het ook rap over en uit zijn met hem.”

Ben jij het met Aad de Mos eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit moet maar steeds in het nieuws te staan? Snap dan ook dat Ziyech zijn emoties heeft, als ik het dan hoor de ene keer ben je held bij het publiek en de andere keer fluiten ze hem uit. Je moet het probleem niet te groot maken.

Ik keur de actie van Ziyech zeker niet goed, maar hetzelfde geldt voor het publiek. Je moet achter je speler staan en dan hem uitfluiten dat stimuleert geen speler.

6 februari 2018 om 09:11

Dat er zoveel aandacht uitgaat naar ziyech komt omdat hij in potentie te beste speler van de eredivisie is. Analisten snappen niet dat het er niet helemaal uitkomt maar dat is puur een mentaliteits dingetje. Keizer en nu ook ten hag hebben te weinig gezag. Zet de jong is op het middenveld en wober laatste man. Laat ziyech weer even voelen dat alles hem niet vanzelf komt aanwaaien net zoals bosz dat deed door hem eerst rb te zetten om te bewijzen dat hij het kon belopen op het middenveld en vervolgens op het middenveld vaak te wisselen of rust te geven. Dus niet een veer in ze ... te stoppen zoals de laatste 2 trainers doen! Hij zou het team op sleeptouw moeten nemen zoals onder bosz, nu zie je dat hij juist Ajax minder laat voetballen. Dus daarom komt het zoveel in het nieuws...

6 februari 2018 om 09:13

De mensen die hem uitfluiten vertonen in mijn ogen verwend puberaal gedrag. Ziyech is uniek in de Eredivisie en ik kan me prima voorstellen dat je als Ajacied zijnde baalt na balverlies nummer 30 (hij zou imo meer moeten doseren, in de top wordt het niet getolereerd als je zo vaak balverlies lijdt. Daar staat wel tegenover dat Ziyech gewoon een enorm harde werker is die iets kan brengen wat niemand brengt in deze competitie. Begin vorig seizoen werd ook Klaassen verketterd, de tegenpool van Ziyech, maar beiden dus harde werkers. Dan begin ik me af te vragen wat men dan wil zien, want met alle respect: zodra Ziyech vertrekt gaat hij gemist worden.

6 februari 2018 om 09:18

Helemaal mee eens @ijsmuts. Ziyech is een van de weinige sieraden in onze competitie. Natuurlijk speelt hij niet super, maar zelfs in wedstrijden waarin hij voor zijn doen beneden alle pijl speelt, is ie vaak toch beslissend met een (voor-)assist. Fluiten wordt echter door een aanzienlijke minderheid in het stadion gedaan, dus zou Ziyech hier wel boven moeten staan door niet te reageren.

6 februari 2018 om 09:23

Nou echt niet hoor
Is een overschatte speler

6 februari 2018 om 09:40

Hij speelt uitsluitend voor zichzelf. Geeft 9 van de tien keer een foute pass. En die ene keer dat het wel goed is reageert de medespeler miet meer.
Daarnaast heeft hij last van een veel te groot eergevoel.
Hij heeft het hierdoor nu eigenlijk al verbruit. Goed spelen kan, maar dat verongelijkte gedrag is een karaktertrek, die je er niet uit krijgt. Hij werkt wel keihard, Misschien zou hij dat eens wat minder moeten doen. Kun je ook wat meer genieten.
Als er een speler zou zijn, waarvan dergelijk gedrag geaccepteerd zou worden is dat Messi. Helaas staat Hakim nog niet in de buurt van zijn schaduw.

6 februari 2018 om 09:41

@henk: kun je dan uitleggen waarom jij vindt dat Ziyech niet tot de besten van de Eredivisie behoort ipv alleen een statement droppen voor de duimpjes?

6 februari 2018 om 09:57

Dank je, Ijsmuts!

Helemaal gelijk.
Ajax speelt nu al weer in een bejaardentempo tikkie breed als Simon Safe, als Ziyech ook nog zou vertrekken, komen we echt nergens meer doorheen.

6 februari 2018 om 10:04

@ijsmuts: dat Ziyech enorm veel kwaliteit heeft en wellicht de beste speler in de Eredivisie, vind ik zeker ook. Alleen dat een speler niet uitgefloten zou mogen worden, vind ik dan weer niet. Voor de goede orde, ik zelf doe het zeker niet en zou ook niet willen dat mensen het snel doen, maar ik begrijp het nu wel.

Mensen fluiten vooral nu met vrije trappen. Ik weet niet hoeveel vrije trappen hij heeft verknoeid, maar dat zijn er echt heel erg veel. Hij blijft ze echter opeisen, terwijl er genoeg anderen zijn die het gewoon beter kunnen. Nu scoort hij een keertje (was vooral een blunder van de keeper) en begint hij met gebaartjes. Dat vind ik vooral heel erg kwalijk. Ik volg daarin de lijn Cruijff, laat je voeten spreken. Het feit dat je met het publiek bezig bent, is al een teken.

Nu hoop ik gewoon dat Ziyech dit van zich af kan werpen en zich volledig op het voetbal focust. Hij is echt wel een hele belangrijke speler binnen Ajax (als hij al niet de belangrijkste is) en zou ook graag zien dat hij dat ook uitdraagt met positief gedrag.

6 februari 2018 om 11:27

Het gaat ook niet om zn veldspel maar om zn gedrag . Als je tegen Utrecht onder die omstandigheden in de laatste minuten een vijetrap mag nemen op een veelbelovende plek , en jij als Ziyech kan niet je trots opzij zetten om het over te laten aan schone ( die bewezen heeft een betere vrije trap te nemen) . Dan ben je in mijn ogen bezig met jezelf en totaal niet met wat t beste is voor je team . En dat stukje besef is wat Ziyech mist en waar mensen zich aan kunnen storen. Vooropgesteld vind ik dat je nooit je eigen spelers moet uitfluiten .

6 februari 2018 om 12:41

@4ever4ajax:
over het uitfluiten van een speler las ik net een aardige quote van een Heracles-supporter: Opvallend gegeven uit de Bosatlas van het Nederlandse voetbal: 1 op de 12 inwoners van Almelo heeft een seizoenkaart bij Heracles Almelo. In geen enkele stad in Nederland is de supportersdichtheid zo hoog. Supporters over de band tussen club en stad: 'we zijn geen Ajax, waar alleen maar winnen telt. Fluiten doen we alleen als spelers hun best niet doen.'
--- daarmee wil ik natuurlijk niet iedereen over 1 kam scheren, maar het geeft misschien wel aardig het gevoel weer dat 'in de provincie' leeft

6 februari 2018 om 09:16

Ik vind dat Aad hier een heel goed punt heeft. Hij loopt erbij alsof ie boos is op de hele wereld. Zo nu en dan heeft hij geniale acties. Maar als hij zijn emotie onder controle weet te krijgen en geconcentreerder speelt wordt het een topper. Supporters blijven sowieso kritisch daar ga je niets aan veranderen (ik vind het nog terecht ook). Als hij daar mee weet te dealen gaat het een grote worden. Anders blijft hij tegen het publiek voetballen. Daar word je niet beter van.

Ik vind de kritiek terecht omdat hij gewoon echt veel beter kan. Dan kun je zeggen dan moet je em steunen. Ik denk dat de harde aanpak beter werkt. Want als je ermee kunt dealen dan word je gewoon echt veel beter. Zo niet dan staan er in de top anderen te wachten op hun kans. De key tot succes is in mijn ogen dat je lekker in je vel zit. Dat idee heb ik niet bij Zyjech. Alleen hij kan daar wat aan doen. Je moet er als speler vanuit gaan dat de supporter kritisch blijft.

6 februari 2018 om 09:25

@elmago

Ik snap het wel. Er zitten daar nog meer dan 52 duizend mensen in de Arena. Gemiddeld betalen ze zo'n 500 euro per seizoenskaart. Dat is voor de meeste mensen gewoon een hele klap geld.

Waarom mogen zij alleen meer ja en amen knikken als het goed gaat. Maar moeten als er een wanprestatie geleverd wordt mogen ze hun mening niet laten horen?
Nou moet ik niks zeggen over Nac thuis en wanprestaties (ik zal jullie maar voor zijn voordat er onrust ontstaat van ja maar feyenoord-nac dit dat, zo bedoel ik het niet!).

Natuurlijk. Ik ben voor het onvoorwaardelijk steunen van je ploeg en/of individuele spelers. Maar wanneer een actie mislukt, je balverlies lijkt of wat ok, dan mag je er best even wat van laten merken hoor.

En dat is precies wat er in de Arena gebeurde. Die mensen bleven voor zover ik zag achter de ploeg staan. Zelf toen het uiteindelijk 0-1 werd, werd er alleen maar harder gezongen. Dat is weleens anders geweest. De laatste jaren gaat dat mijns inziens hardstikke goed in Amsterdam. Ook de sfeer is heel veel beter volgens mij.

Dat mag ook weleens gezegd worden toch?

6 februari 2018 om 10:18

Ik kan je geen ongelijk geven en natuurlijk is het al supporter frustrerend als je Ziyech niet goed speelt. Ik weet ook wel dat hij beter kan, maar Ziyech is ook een type speler die een wedstrijd voor je kan beslissen. Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar ik vind het zo onnodig om dit steeds maar in het nieuws terug te moeten zien.

En Ziyech heeft ook zijn excuus aangeboden, maar soms zijn je emoties niet te bedwingen. En Ziyech is ook niet de makkelijkste speler qua omgang dat mag natuurlijk wel gezegd worden

6 februari 2018 om 10:47

@datissjakie

Wat mij betreft moeten we naar iedereen wat begripvoller zijn. Ja, ook naar de supporters. Het is echt niet het einde van de wereld als zij een keer fluiten. Ze hoeven geen koorknaapjes te zijn.

Maar hetzelfde geldt voor Ziyech. Die hoeft ook geen koorknaapje te zijn. Wat mij betreft is er niet zoveel aan de hand, supporters en speler ergeren zich aan elkaar. Big deal. Daar worden we volwassen van. Het is net als in de beste relaties; daar knettert het ook weleens. En vervolgens word je er allebei wijzer van en ga je weer verder.

6 februari 2018 om 10:05

Hou nou op man. Zat zondag in het stadion en het uitfluiten wel echt erg mee. Als die kleuter loopt te sjokken naar de cornervlag en 999 van de 1000 vrije trappen het stadion uitjaagd...tja...
En wat dacht je de hoeveelheid aan omschakelmomenten/counters die hij om zeep helpt...tranen schieten in je ogen!

6 februari 2018 om 10:45

Als je kijkt wat Cruijff en consorten in die tijd allemaal deden buiten het voetbal om, dat mag enige naam hebben. Cruijff was, met al zijn genialiteit, toch bepaald geen heilige.

En nu met Ziyech wordt er met een mega-vergrootglas naar gekeken. Ja, het was stom, en ja, hij had het beter niet kunnen doen. Maar de massale aandacht gaat echt nergens over.

Johan Cruyff heeft weer eens gelijk gehad blijkt. Vind dat Ziyech het meer van zich af moet laten glijden. Supporters aan de andere kant mogen hem wat meer steunen, zeker wanneer hij juist goed speelt.

6 februari 2018 om 10:09

@leidsehood: Het gaat vooral om de vrije trappen en zijn hele houding op het veld. Hij laat gewoon snel zijn schouders zakken, terwijl een speler van zijn kaliber altijd zijn kin omhoog zou moeten hebben en de sterren van de hemel spelen (wat hij zeker kan). Als je dan steeds de vrije trappen blijft opeisen, terwijl je 0 rendement hebt (en vaak ook echt afzwaaiers zijn) dan begrijp ik mijn medefans wel. Iedereen in de JC-Arena ziet het, maar de leiding (nu Ten Hag, maar hiervoor Bosz en Keizer ook) doet er niets aan. Dat hij nu toevallig een keer scoort door een enorme blunder van de keeper, verandert daar weinig aan. Het zou Ziyech sieren als hij zijn mentaliteit verbetert, dan kan hij ook echt uitgroeien tot een grote speler.

Ziyech is nog lang niet klaar voor een stap naar een grotere competitie, niet als voetballer en niet als persoon. Nog lekker twee jaar groeien als voetballer en volwassen worden in de eredivisie.

6 februari 2018 om 15:18

Er zijn genoeg buitenlandse clubs waar hij gewoon in de basis zou staan, maar het probleem is en blijft zijn gedrag en dat vloeit automatisch door naar zijn manier van voetballen. Na 5 jaar Eredivisie moet je mentaal sowieso gewoon klaar zijn voor het buitenland. Ziyech gaat niet veranderen en lijkt dat ook helemaal niet te willen.

Als Ajax wint ben ik blij , als Ajax gelijkspeelt of verliesd ben ik Boos maar als 70% van de zogenaamde Ajax fans besluit om onze beste speler constant uit te fluiten dan schaam ik me als Ajacied ,.. wat een zielig volkje zeg.

6 februari 2018 om 09:13

Onze beste speler? Dat is hij ja als hij goed speelt. Als die slecht speelt is die meteen de slechtse speler op het veld. Als je 31 x balverlies lijdt gaat er iets niet goed. En nee dit heeft niet alleen maar te maken met het risico dat hij in zijn spel legt. Hij verliest ook vaak gewoon kinderlijk de bal.

6 februari 2018 om 12:16

Maar je kan niet altijd goed spelen, dus we zijn het er over eens dat ie de beste is nietwaar? Hij verliest vaak de bal, maar dat komt omdat hij de speler is die het meest aan de bal is. Je moet de verhoudingen er wel bij nemen als je over iets wil praten.

Uiteraard, Ziyech heeft het soms moeilijk met kritiek maar creatieve spelers zijn nu eenmaal vaak eigenwijs in hun manier van doen. Dat gebaar van hem is niet zo goed, maar ik kan me echt inbeelden dat het deugd doet om een mooie goal te scoren en je frustraties wil uiten naar die ondankbare fans. Spelers uitfluiten is gewoon boertig en onacceptabel.

Ziyech kan beter, moet beter als ie naar een hoger niveau wil. Daar zijn we het over eens.

6 februari 2018 om 09:13

70%? Je hebt dus onderzoek gedaan? Ik hoor namelijk telkens een handjevol (t.o.v. het totaal) mensen fluiten.

6 februari 2018 om 09:14

Als Ajax wint ben ik ook blij... als ze winnen niet.. maar heb je weleens die kop van Ziyech gezien? Daar druipt de arrogantie van af... en als je dan ook niet presteert en moeite doet om er iets van te maken en ballen van 40 meter schiet op doel... dan kan ik wel begrijpen dat toeschouwers welke een kaartje hebben betaald ontevreden zijn en zij mogen dit ook kenbaar maken.. waarom worden Kluivert en Neres niet uitgefloten? Omdat je aan hun ziet dat zij er nog van alles willen maken en niet zomaar gekke dingen doen... tuurlijk ze lijden ook balverlies maar zij maken dat goed door hard te werken en door te gaan.. Ziyech moet in de spiegel gaan kijken en dit is al de 3e club waar dit speelt...

6 februari 2018 om 09:14

70 procent?

Ik denk dat er maximaal 40 fluiters waren en dat zou 0.1 procent zijn. Wel realistisch blijven en niet iedereen over een kam scheren graag!

6 februari 2018 om 09:16

40 is nog royaal eigenlijk, eerder 10 tot 20 dus 0.025 tot 0.05 procent. Dit geeft meteen aan waarom Zyjech er ook beter niet op moet reageren.

6 februari 2018 om 10:12

@murki: het gaat mij ook meer om de reactie van Ziyech dan die paar mensen die fluiten (die ik overigens wel begrijp). Op de tribune fluit ik hem zeker niet uit, maar er is bij mij en om mij heen wel veel onvrede over hem. Zeker niet over zijn voetbaltechnische kwaliteiten (die staan buiten kijf), maar om zijn houding op het veld en dat hij maar die vrije trappen blijft opeisen. Dat hij nu toevallig scoort door een enorme blunder van de keeper doet daar weinig aan af. Ziyech zou in mijn ogen als beste speler van Ajax altijd zijn kin omhoog moeten hebben en positiviteit uitstralen op het veld, wat er ook gebeurt. Dat doet hij alleen maar weinig, en dat baart mij (en velen op de tribune met mij) zorgen.

6 februari 2018 om 09:15

Het is duidelijk dat jij niet in het stadion komt als “Ajax fan” want het meerendeel fluit zeker niet. En de fout die hier gemaakt wordt is dat niet direct naar Ziyech wordt gefloten, maar naar het team. Mijn vader zei dat er 40 jaar geleden ook al gefloten werd naar het spel, omdat Ajax supporters gewoon heel kritisch zijn. Dat hij elk fluitje nou persoonlijk opvat is zijn probleem en als hij een grote voetballer wilt worden, dan moet hij hier mee om leren gaan!
Het enige moment wanneer er persoonlijk naar hem werd gefloten, was toen hij die vrijetrap zo verschrikkelijk slecht nam.

6 februari 2018 om 09:16

70 procent nog wel, en constant.. was jij er bij zondag? Ik wel namelijk, en het was een zeer, maar dan ook zeer klein groepje die het nodig vond om te fluiten, misschien dat je thuis je tv zo hard aan hebt staan dat het wat luider klinkt, maar zo heb ik het niet mee gekregen in het stadion. Dat ''zielig'' volkje volgens jou vind je namelijk in elk stadion, daar is geen uitzondering in te vinden.

6 februari 2018 om 09:22

Ik had mijn tv niet hard staan, maar kon wel degelijk het gefluit horen. Wat zegt dat dus? Feit is dat Ziyech het ook hoorde en dat dit hem kletste. Blijkbaar mogen de media en de rest van Nederland bepalen wat hem al dan niet mag kwetsen en wat hij naast zich neer moet leggen.

6 februari 2018 om 09:23

*kletste is kwetste

6 februari 2018 om 09:39

Dat zegt dat jij goede oren hebt, of dat het kleine groepje vlak bij een microfoon heeft gestaan. Want nogmaals, in het stadion viel het mee, en het wordt het nu zwaar opgedikt door dat iedereen het nodig vind in de media om er iets over te zeggen.

Ag het kwetste hem, het kwetst mij ook dat de ''beste'' speler van Ajax er als een natte krant bij loopt, en zondag duidelijk geen zin had om een extra meter te lopen bij balverlies. En ja, dat zal deels frustratie zijn, maar als supporters zijnde mag je gerust wat eisen van een speler die zijn team op sleeptouw zou moeten nemen. Er waren wel meer spelers die zijn niveau niet haalde zondag, maar daar van is niemand uitgefloten. Het ligt misschien dan ook deels aan Hakim zelf en zijn houding.

Het uit fluiten van spelers keur ik persoonlijk nooit goed, en ik zal daar zelf ook nooit aan mee doen. Ik ben dan ook groot fan van Ziyech, maar zondag was het niveau echt bedroevend slecht.

6 februari 2018 om 09:52

Dus wat je zegt is dat meer spelers zaterdag slecht speelden, maar dat alleen Ziyech werd uitgefloten en dat je dat begrijpt? Dat is nu precies het punt van Ziyech: dat niet Ajax wordt uitgefloten maar hij.

Verder begatelliseer je zijn gevoelens door "Ag, het kwetste hem". Dus hij mag zijn gevoelens niet uiten, maar de supporters wel? En nee, zo goed is mijn gehoor niet. En alle spelers op het veld hebben het gehoord. Dus het zullen er echt wel meer dan een handjevol zijn geweest.

6 februari 2018 om 10:13

Als je 500 vrije trappen ri de toekomst schiet dan mag t publiek zich toch wel eens laten horen wanneer meneer weer achter de bal gaat staan! Maar precies wat cruyf zegt wanneer je de beste ben fluiten ze jou als eerste uit omdat ze van jou meer verwachten dan van een vd beek

6 februari 2018 om 10:23

Waar staat dat ik begrijp dat hij uitgefloten wordt? Volgens mij zeg ik er duidelijk bij dat ik het uit fluiten van spelers nooit goed keur, maar het gebeurd overal, in elk stadion.. we moeten nu niet doen alsof die iets is wat nooit voorkomt. Waarom ik dat zo op die manier benoem, is omdat voetbal geen liefdadigheid sport is, maar onder grote druk staat met veel emoties, waardoor je dus een reactie kan krijgen van supporters en dus ook van Hakim. Ik heb hier verder geen problemen mee, maar het wordt van alle kanten zwaar opgeblazen. Nja, we kunnen hier lang en breed blijven discussiëren over hoeveel mensen het wel of niet nodig vonden om te fluiten maar ik was er zelf bij, en ik vond het zeer minimaal, dat jij op je tv iets anders hoort dat kan, maar dat is niet te vergelijken dan wanneer je er zelf tussenin staat.

6 februari 2018 om 10:25

Zijn het echt 500 geweest? Hoe zit het met zijn passes? Bovendien, Ziyech is een speler die een hele wedstrijd slecht kan spelen, maar dan toch een geniale pass geeft. Zo'n speler gaat beter spelen als je hem aanmoedigt in plaats van uitfluit.

6 februari 2018 om 10:30

Dus supporters mogen alles doen, maar Ziyech mag er niet op reageren? Feit is dat hij het wel hoorde en zijn collega's ook. Daar gaat het voor hem om. En nu wordt er al 2 (!) dagen over geschreven en gesproken en vindt het grootste deel dat de fluiters gelijk hadden, maar dat Ziyech niet had mogen reageren. Dus supporters mogen hun gevoelens uiten, maar de spelers niet?

6 februari 2018 om 10:45

Laat ik nogmaals vooropstellen dat Ik hier het uitfluiten echt niet goed praat, maar het verschil is natuurlijk wel dat Ziyech een voorbeeldfunctie heeft voor de club en dus ook op het veld. Als ik op kantoor een boze klant aan de telefoon krijg omdat hij niet tevreden is, ga ik toch ook mijn emoties niet tonen omdat hij mij op een bepaalde punten wijst.

Supporters kunnen niet veel anders dan fluiten om een punt te maken, schreeuwen vanuit de 2e ring met 50.000 mensen om je heen zal de desbetreffende speler niet te horen krijgen, dus dan moet je een alternatief verzinnen.

6 februari 2018 om 11:01

Ik denk dat het verschil erin zit dat een boze klant je 1 op 1 vertelt hoe boos hij is. Het zou anders zijn als een groep boze klanten zich zou verzamelen om gezamenlijk hun boosheid te uiten door je uit te schelden of uit te fluiten. Het gaat er mij om dat veel mensen er begrip voor hebben dat de supporters zo reageerden, maar ook niet dat Ziyech zo reageerde. Bovendien, gelet op de persoon die hij is, denkt er iemand serieus dat hij beter gaat spelen als je hem uitfluit?

6 februari 2018 om 11:50

Meer spelers speelden slecht. Maar dat dat fluiten gericht was op hem, nogmaals want t is al meerdere keren aangeven door mij en andere, het is zn houding. Een weggooi gebaar naar eigen spelers als hij de bal niet krijgt.. als zn passjes niet aankomen dus waarschijnlijk niet begrepen worden. Dat is wat ik heel vaak zie. Het constante ontevreden gezicht. En dan zou je kunnen zeggen, da's logisch want Ajax speelt slecht. Dan kijk je ook niet Happy. Daarna pas komt punt twee dat hij alles opeist.. Maar toch te weinig scoort uit die momenten.
Maar tis, vooral dit seizoen gewoon bijna elke wedstrijd. Dat verongelijkte.Tuurlijk, iedereen is anders ben ze hoeven niet allemaal kortgeschoren brave jochies zijn. Integendeel zelfs..
Dus dan denkik Ziyech.. je kan misschien es een keer in de spiegel kijken en denken , ok wat kan ik veranderen aan mezelf om dat uit te sluiten. Dat ie hij niét uitgefloten wordt. En daar hoeft bij echt niet elke wedstrijd een 8 te spelen. Dus dan denk ik toch ecbt Ziyech.. je hebt gelijk
. Tis niet chique dat fluiten al waren het er niet veel. Maar kijk ook naar jezelf. Werkt misschien hard.. Maar zie m vaak genoeg sjokken en veel ballen in de 2e ring gooien. Dan krijg je kritiek.

6 februari 2018 om 12:49

@kyle66

Allemaal leuk en aardig, maar laten we beginnen bij het begin. De supporters, zijn onder de streep degene die een kaartje/seizoenskaart hebben gekocht om naar de wedstrijd te mogen kijken. Onder de streep is dat dus linksom of rechtsom de klant.

Net zo goed dat jij de klant bent bij een Media Markt of iets anders.

Ziyech is een werknemer van Ajax, de klant is niet tevreden met hetgeen dat hij gepresenteerd krijgt. De werknemer uit zijn ongenoegen over de manier waarop de klant zijn onvrede uit.

Zie je dit al gebeuren bij de mediamarkt??? Zolang jij geen werknemer bedreigt, verrot scheld of mishandeld omdat je ontevreden bent over een product moeten ze je toch echt netjes te woord staan. Hoe vervelend ze je ook vinden.

Maar bij Ziyech is het opeens hij is ook mens. Hij kreeg geen spreekkoren naar zijn hoofd, werd niet bedreigt, het was niet meer dan een fluitconcert en meneer moet zich dan ook af mogen reageren. Ziyech heeft niet betaald om die mensen in het stadion te krijgen, die mensen hebben betaald om naar een wedstrijd te mogen kijken.

Kan je niet tegen het feit dat die mensen ontevreden zijn met wat ze voorgeschoteld krijgen, stop dan lekker met voetballen, ga je lekker bij de amateurs een balletje trappen, kans klein dat je wordt getrakteerd op een fluitconcert als je weer eens een prutwedstrijd speelt. Maar dat wilt meneer Ziyech natuurlijk niet. Wilt lekker zijn salaris opstrijken en klapvee. Vergeet alleen dat de hoogte van zijn salaris juist tot stand is gekomen door dat klapvee.

Persoonlijk zou ik een ploeg niet uitfluiten, zit niet zo in mijn aard, maar ik snap wel dat je dat gewoon kan verwachten als profvoetballer. Als het bij fluiten blijft dan moet je dat maar accepteren en verder niet op reageren. Komen er spreekkoren en andere zaken (spandoeken en dergelijke) dan wordt het een ander verhaal.

Allereerst zou niemand in het publiek moeten fluiten, laat ik dat voorop stellen. Maar hoe reageer je dan als prof: zoals Schahin van Roda, die na weet ik niet hoeveel wedstrijden eindelijk weer een keer scoort en denkt hiermee het publiek de mond te snoeren door zijn wijsvinger op zijn lippen te houden of zoals Luuk de Jong, die na zowat een half jaar droog staan eindelijk weer eens scoort, maar dit gewoon viert zoals iedereen een doelpunt viert.
Door misbaren te maken laat je je als prof leiden door een paar honderd (van de tienduizenden) fans in het stadion. Dat is niet slim om te doen, want zij die het fluiten veroordelen (waaronder ik), veroordelen evengoed de misbaren die een prof niet zou moeten maken (door je emoties - want ik begrijp héél goed dat die er zijn - onder bedwang te houden).

6 februari 2018 om 09:29

Ik kan me vorig seizoen nog herinneren toen er geklaagd werd over de verongelijkte uitdrukking op het gezicht van De Jong na elke wedstrijd waarin hij niet had gescoord.

6 februari 2018 om 11:08

Bij Luuk de Jong straalde het vooral frustratie en moedeloosheid uit. In het geval van Ziyech is het juist wel verongelijkt. Alsof hij boos is dat niemand zijn genialiteit erkent. Echte spelvreugde zie ik helaas maar weinig.

Dat wil overigens niet zeggen dat ik hem hierom uit zou fluiten, maar het siert hem niet.

6 februari 2018 om 12:30

Wie zegt dat hij ook niet gefrustreerd is?

6 februari 2018 om 11:52

Helemaal mee eens. Hou zou t niet nodig moeten hebben ook. Kan gewoon geweldig ballen, vooral voor ED begrippen. Als dat m nu al parten speelt wordt dat alleen maar lastiger in een evt toekomst bij een subtopper in Europa. Waar ik denk dat hij vooral door dit soort dingen nog lang niet klaar voor is.

Dat Ziyech een akkevietje met Van Basten had zegt helemaal niks over Ziyech. De meeste trainers lopen met hem weg alleen de supporters niet en dat is hun probleem je voetbalt voor je club en niet voor de supporters.
En dat sommige de situatie met Marokko er bij hallen slaat nergens op want de meeste Marokkaanse supporters lopen weg met Ziyech alleen de bond coach niet maar die had sowieso al problemen met meer spelers

6 februari 2018 om 10:14

Nou zullen we supporters anders maar thuis blijven kijken wat er dan nog van over blijft

6 februari 2018 om 12:01

"je voetbalt voor je club en niet voor de supporters"

Deze zin lijkt helemaal nergens naar. Je voetbalt juist voor de supporters, waarom denk je anders dat de supporters naar het stadion komen. Ze komen echt niet om de reclameborden te bekijken. Je voetbalt dan wel voor de club maar de club is van de supporters dus voetbal je ook en eigenlijk alleen maar voor de supporters. Zonder supporters heb je geen club en ook geen voetballers.

6 februari 2018 om 15:22

Trainers 'lopen met hem weg' omdat ze zijn voetballende kwaliteiten nodig hebben. Als coach heb je dus geen keuze en zul je goed met hem door een deur moeten kunnen.

Bovendien zijn clubs hier in Nederland enorm afhankelijk van de supporters. Als zij geen kaartje kopen of geen FOX Sports abonnement hebben, scheelt dat enorm qua inkomsten en dus ook betreft het salaris van spelers. Ze spelen dus wel degelijk voor supporters.

Ben het voor de verandering een keer eens met Aad. Hoop dat Ziyech nu met half Nederland over hem heen zijn koers veranderd. Verder prima voetballer.

De media zoekt Ziyech op dit moment. Het gebaar duurde twee seconden, maar er wordt al 48 uur over geschreven. Alsof ze graag willen dat Ziyech weggaat uit Nederland.

6 februari 2018 om 09:52

Ziyech is een van de grotere en duurdere spelers in NL en speelt bij de grootste club, Ajax, dan kun je dat verwachten als je zo reageert na een wanprestatie op het veld. Niet meer, niet minder.

6 februari 2018 om 10:06

48 Uur napraten over iets dat a) E seconden duurde en B) Ziyech al heeft gezegd dat het niet slim was, vind jij normaal? Wow! Dus als het 5 seconden had geduurd hadden we er een maand over kunnen praten? Deze jongen kan niets goeds doen op dit moment bij zijn eigen supporters. Ik zou hem begrijpen als hij weg zou gaan en wat zal Ajax hem missen!

6 februari 2018 om 10:07

Bovendien, dat hij zo duur was, kan je hem niet verwijten. Ajax heeft lang gewacht en daardoor kon Twente alles vragen.

6 februari 2018 om 15:24

Bij Ajax is elke speler te vervangen. Daar is de club kapitaalkrachtig genoeg voor. We praten hier niet over een speler van wereldformaat, maar over Ziyech.

Ik snap best dat er gefloten wordt. Ajax draait ook een slecht seizoen. Dan gaan mensen mopperen.

6 februari 2018 om 09:24

Dit slaat dus nergens op. Het gaat erom dat Ziyech wordt uitgefloten en niet Ajax.

6 februari 2018 om 10:44

Als Ajax goed draait dan wordt Ziyech ook niet uitgefloten. Publiek is ontevreden en dan zijn er altijd spelers die uitgefloten worden.

6 februari 2018 om 11:02

Maar in dit geval wordt er maar 1 speler uitgefloten.

Klopt ook gewoon, ze fluiten omdat je beter kan. Hoeveel beter weet ik eigenlijk niet. Ik zie net dat Ziyech over een maand 25 wordt. Die gaat de absolute top natuurlijk nooit halen, daarvoor is hij echt lang niet goed genoeg op die leeftijd. Hij is vrijwel precies even oud als Pogba. Dat zet het woord top toch weer in een ander licht.

6 februari 2018 om 09:38

Onzin. Hij kan nog altijd de absolute top halen. Daar zit geen leefstijd grens aan

6 februari 2018 om 09:54

Om bij een absolute topclub reserve te zijn misschien, maar ik zou echt niet weten bij welke topclub Ziyech op dit moment basisspeler zou kunnen zijn. 2 jaar geleden dacht ik echt dat hij wel de top zou halen, maar daarop moet ik toch terugkomen. Degenen die uit de eredivisie de absolute top haalden waren in de eredivisie elke week goed. Suarez, Sneijder, Robben en van Bommel waren wekelijks uitblinker in een tijd dat de eredivisie ook een stuk hoger niveau had. Op dit moment denk ik dat alleen van Ginkel wekelijks presteert

6 februari 2018 om 10:11

Nee geen leeftijdsgrens, maar als je de top wil halen, moet je over het algemeen op je 25e verder zijn dan hij nu is. Qua talent zit hij goed, maar er is veel meer dan alleen talent nodig voor de absolute top en ik zie het bij hem niet gebeuren.

Ik zie hem Bryan ruiz achterna gaan. Waar speelt die nu eigenlijk? Dat dus.

6 februari 2018 om 10:15

Hoeft niet. Een Luca toni, een Drogba of een matarazzi speelde op zijn leeftijd nog lager dan waar hij nu speelde. Voor elke speler is het anders dus dat je nu al op hem opgeeft is werkelijk nergens op gebaseerd

6 februari 2018 om 10:16

Zlatan was niet elke week goed. van Persie ook niet. Was toendertijd ook dezelfde kritiek op hen. En kijk wat dat hun heeft opgeleverd

6 februari 2018 om 10:38

Nee, daarom zeg ik ook dat ik het persoonlijk niet zie. Iets van te voren roepen is toch leuker dan achteraf. Misschien speelt ie over 2 jaar bij Real, kan je mij mooi uitlachen, omdat ik een gok nam en het nu al zei

Er is een verschilt tussen een speler uitfluiten of een situatie uitfluiten. Een speler uitfluiten gebeurt direct wanneer die speler de bal krijgt, een situatie uitfluiten gebeurt wanneer de betreffende situatie zich voordoet bij welke speler dan ook. Dit laatste was in deze wedstrijd het geval.
Enkele supporters waren na het zien van 60 minuten slecht voetbal voor Ajax niveau het beu dat er telkens balverlies werd geleden. Dus bij balverlies werd er gefloten of dat nou van Ziyech, Kluivert, Schone of De Jong was. Dat Ziyech het meeste balverlies leed en daardoor dus na het verlies van de bal het meeste bij hem werd gefloten neemt hij dan persoonlijk op, terwijl dat niet zo bedoelt is.

6 februari 2018 om 09:50

Ik snap de onvrede wel van het publiek. Maar spelers gaan echt niet beter spelen als je ze uitfluit. Als een team het moeilijk heeft kan je ze denk ik beter meer gaan steunen en hopen dat dit overkomt op de prestaties op het veld. Je ziet aan Ziyech dat hij het zich erg aantrekt en dat hebben vast meerdere want iedereen heeft emoties. Als ze onvrede gaan uitstralen gaan ze ook niet beter spelen lijkt me

6 februari 2018 om 10:11

Juist, gaeajax! Daar gaat het mij ook om! In welke situatie gaat een speler beter spelen: als je hem uitfluit of als je hem aanmoedigt?

6 februari 2018 om 21:30

Juist als je een Ziyech in dit geval gaat aanmoedigen dat gaat hij in plaats van 40 meter van het doel vanaf 50 meter schieten. Het publiek is dit gwn zat.. speel gwn voetbal en ga geen onmogelijke dingen doen.. daarom reageerde enkele ajax supporters zo. Als het niet loopt moet Ziyech gewoon doorgaan waar hij goed in is.. het spel verdelen en gaatjes zoeken niet onmogelijke ballen proberen te schieten op doel.

Aad is duidelijk blind. Benatia speelt bij Juventus. Hoe top wil je het hebben? Ze gedrag maakt de topclubs niks uit, het gaat om goals, om assists. Resultaat telt. Kijk maar hoe Ten Hag reageerde. Denk je dat een Pep of een Jose niet hetzelfde had gezegd? Hij moet ze werk doen en dat doet hij. De media wilt er altijd meer van maken en dan vragen ze het aan personen die 30 jaar geleden hun laatste succes hadden naar hun mening. En de menigte eet het natuurlijk als koek want die gaan dit zien als belangrijk nieuws. Alsjeblieft zeg.

70% is uiteraard wat zwaar overdreven van mijn kant mochte dat duidelijk zijn ,. Het gaat er gewoon om dat Ziyech gewoon constant onder een vergrootglas ligt en constant door elke Analist onder vuur ligt . Ajax mag in z'n handjes wrijven met een speler als Ziyech die ALTIJD vol op in de aanval gaat.

6 februari 2018 om 10:16

Hoge bomen vangen veel wind. Altijd zo geweest en is overal hetzelfde. Hoge bomen vangen echter ook het meeste geld. Daar hebben ze vaak geen probleem mee. Gewoon niet zeiken en je voeten laten spreken.

6 februari 2018 om 10:35

Ik betwijfel of Ziyech op dit moment meer geld vangt dan bijvoorbeeld Schöne.

6 februari 2018 om 21:34

Als je een goede speler bent.. lig je nou eenmaal onder een vergrootglas... Ziyech kab dit als een compliment zien.. neem nou een Eriksen ongeveer een zelfde voetballer als Ziyech... Eriksen deed ook geen gekke dingen als het niet liep.. Eriksen deed gewoon waar hij goed in was... spel verdelen en openingen zoeken.. Ziyech loopt er als een arrogante kwal bij en gaat onmogelijke ballen proberen te schieten op doel... dit irriteert het ajax publiek gewoon plus zijn houding... vergeet niet dat dit niet de eerste club is waar dit speelt met Ziyech.

Haha het gaat van Ziyech naar de eerste Marokkaanse speler die het wel gaat redden in de top.
Apart dit.

Het fluiten hielp in ieder geval wel. Hij wist daarna eindelijk eens het net te vinden. Wellicht heeft hij af en toe een schop onder zijn kont nodig. Maar ja, ga nou geen kritiek geven want dan heb je de poppen aan het dansen met Hakim. Wat het publiek deed is niets nieuws. Gebeurt overal en moet ook kunnen. Als publiek even niet tevreden is dan zul je dat horen. Of je nu bij een sportevenement bent of een popconcert. Bij mindere prestaties gaan ze fluiten. Dat mag ook want zij zijn de betalende partij.

6 februari 2018 om 10:12

Moet dat kunnen? Vrijwel heel Ajax was slecht, maar hij wordt alleen uitgefloten? Terwijl hij juist de speler is die een hele wedstrijd slecht kan spelen, maar daarna toch een geniale pass kan geven die de wedstrijd beslist.

6 februari 2018 om 10:21

Ja dat moet kunnen. Hij is onze sterspeler en krijgt meer aandacht dan andere spelers. So what? Een beetje kerel heeft toch schijt aan dat gefluit. Ze stenigen hem toch niet? Wat een gejank zeg. Echt nooit zo'n zielig gedoe meegemaakt om een speler die commentaar heeft ontvangen. Als jij een fout maakt op je werk hoef je toch ook niet jezelf te verontschuldigen door te zeggen dat je verder een zeer goede werknemer bent? Nee, dan wordt je geschoren en moet je ff stilzitten. That's all.

6 februari 2018 om 10:37

Als jij op je werk een fout maakt, word je niet door je klanten uitgefloten maar door je baas erop aangesproken.

en dit is de reden dat de term "ajax publiek" ooit is uitgevonden door supporters van andere clubs , die juichen namelijk alleen als het goed gaat en beginnen te fluiten als het slecht gaat , als ajax net als feyenoord 19 punten achter zou staan op psv dan is de arena elke thuiswedstrijd half leeg

6 februari 2018 om 10:44

Raar maar waar.

6 februari 2018 om 12:14

blijf jij maar mooi hondstrouw elke wanprestatie van Feyenoord bejubbelen met gezang dan kom je nooit verder je moet altijd critisch blijven om vooruitgang te boekeb

Dit verongelijkt verwend kereltje moet regelrecht de Arena uitgefloten worden. In de ruim 40 jaar die ik bij Ajax kom nog nooit een dergelijk misselijk exemplaar gezien. Een schande voor het mooie Ajax tenue. We hebben hele goede voetballers tot gewoon heel middelmatige spelers gehad en van alles wat daar tussenin zit maar nog nooit iemand met zo'n verwerpelijk gedrag en instelling.

6 februari 2018 om 12:13

mee eens wat denkt hij wel niet.
Het komt puur door zijn uitstraling van ik ben de man, maar hij presteerd de laatste tijd niks en dan ook nog van dje gebaartjes.

6 februari 2018 om 15:00

Hij presteert niets? En dat terwijl hij volgens het klassement bijna constant op 1 staat.

Wie van jullie denkt oprecht dat fluiten een speler (direct tijdens de wedstrijd) motiveert? Heeft een lid ooit in een vol stadion gevoetbald en kreeg je toen een enorme boost van eigen fans die je uitfloten of uitjoelden?

6 februari 2018 om 10:38

Ik ben daar ook wel benieuwd daar.

6 februari 2018 om 10:52

Ik denk inderdaad niet dat het zo werkt. Indirect kan het wel, dat spelers uiteindelijk een stapje harder doen als de druk toeneemt. Maar dat zal niet een-op-een het gevolg zijn van fluitconcerten.

Maar het staat wat mij betreft ook niet vast dat de supporters verwachten dat hun gefluit effect heeft. Voetbalsupporters staan niet bekend om hun rationele gedrag. Dus dit gefluit is waarschijnlijk ook niet ingegeven door een rationele overdenking. Gewoon frustratie, niet ingewikkelder maken dan het is. Wat dat betreft zijn ze allemaal hetzelfde: de supporters reageren uit emotie, en Ziyech reageert uit emotie. Dan zouden ze elkaar eigenlijk goed moeten begrijpen ;-)

Voetballend gezien heb ik er niets op aan te merken. Legt risico in zijn spel en dat heeft nou eenmaal zijn nadelen... Vind alleen zijn attitude ergerlijk. Loopt rond of continu ze tampon overdwars zit. Lach eens man, je bent aan het voetballen... in plaats van altijd dat verongelijkte en die gebaartjes. Ronaldinho verloor in zijn top ook veel ballen, maar bleef altijd lachen omdat hij van het spelletje hield. Bij Ziyech zie je gewoon dat hij er bij Ajax eigenlijk geen snars aan vindt. En of dat nou in het algemeen is of gebaseerd op Ajax, geen idee. Maar je ziet wel heel duidelijk dat hij het niet naar zijn zin heeft.

''de eerste Marokkaanse speler worden die het wel redt in de top.'' Onzin.

De analyse van Aad de Mos klopt als een bus. Ziyech heeft meer last dan lust van zijn veel te grote ego, dat is zowel bij Heerenveen, Twente, en nu Ajax steeds een terugkerend probleem. Ja, Ziyech kan briljant spelen en in zijn spel zit nu eenmaal risico opgesloten. Dat snapt iedere voetbalkenner. Maar wat die niet snappen zijn het zinloze getrap op doel vanaf een meter of 50, of de veel te slordige passes en onnodig balverlies - vooral ook nog eens in fases wanneer juist balverlies moet worden voorkomen. Zoiets inschatten heet voetbalverstand of beter nog, gogme. Misschien heeft hij iets aan de uitleg van Tijl Uilenspiegel, aan wie mensen zich af en toe ook grondig ergerden. Die stelde de retorische vraag: waarom zijn de mensen vaak tegen mij? Hij antwoordde: waarschijnlijk heb ik het er zelf wel naar gemaakt. De spijker op de kop. En dat geldt ook voor Ziyech. Maar ik vrees dat hij niet aan deze soort zelfreflectie doet. Het publiek is tegen mij, en dat heb ik niet verdiend. Maar dat heeft hij juist wel verdiend. Ook nog eens mede vanwege zijn hele uitstraling en houding in het veld. Dus niet zeuren en vandezomer op naar de volgende uitdaging. Ajax doet er goed aan deze speler voor een mooi bedrag te verkopen voordat het nog meer escaleert. Want het komt niet meer goed tussen Ziyech en het Ajax publiek, net als eerder bij Heerenveen en Twente, waar hij telkens met gefluit wordt ontvangen. Zou je het er dan ook zelf naar hebben gemaakt?? De vraag stellen is hem beantwoorden....

Ziyech is een speler die net als Depay veel risico in zijn spel legt. Ze schieten beide van onmogelijke afstanden, eisen vrije trappen op, etc... met uiteindelijke minimale resultaten.
Maar wanneer er een actie of vrije trap goed lukt, worden deze spelers bestempelt als fantastisch of uniek.
Ik ben er van overtuigd dat zelf Lex Immers meer rendement haalt, wanneer hij net zo brutaal en opeisend is.
Oftewel, het is maar hoe je jezelf profileert binnen de lijnen.
Met de nodige lef en arrogantie bereik je een heleboel.

6 februari 2018 om 11:34

Stuur Ziyech naar Den Haag en haal Immers naar Amsterdam, en je zult zien dat deze opmerking totaal misplaatst is.

6 februari 2018 om 14:48

@chihinho. Dan weet je zeker dat er nog meer gefloten wordt. Zelfs al voor Lex z'n eerste balcontact heeft.

Ziyech word nogal gehyped.
Deze man heeft totaal geen zelfreflectie ze fluiten hem niet uit om een slechte bal.
Maar vooral om de keuze om bijvoorbeeld vanaf 30 plus meter een kansloze poging te doen om een vrije trap erin te schieten waarvan iedereen denkt wat doe je nu.
wat mij betreft vertrekt deze overschatte speler deze zomer.

eerste marokaanse speler in de top?die snap ik niet

Aad heeft helemaal gelijk het vedette gedrag van Ziyech is belachelijk, en nee het is geen prima speler als je zo vaak de bal aan de tegenstander geeft..dus lekker laten banken en een goede speler op zijn plek zetten.

6 februari 2018 om 12:33

Er is geen speler op dit moment die zijn plaats op linkshalf nu kan innemen.

6 februari 2018 om 13:11

Het lijkt me een prima plek voor Frenkie de Jong .

6 februari 2018 om 13:24

De Jong op linkshalf? Tuurlijk.

6 februari 2018 om 13:59

Altijd beter dan Ziyech, scheelt ook de helft aan ccounters tegen..

6 februari 2018 om 15:02

Tuurlijk. De helft van de counters nog wel. Waar haal je de cijfers vandaan dat hij 50 % van de counters veroorzaakt? Ik zou dat graag willen lezen. Tenzij je natuurlijk zomaar iets roept...

6 februari 2018 om 15:03

Oh ja, geen prima speler? Ik zou zeggen, kijk eens naar de cijfers die hij wekelijks krijgt van objectieve analisten. Maar ja, roeptoeteren is in.

Het publiek dat hem uitfloten deden dat uit emotie. Ziyech reageerde weer uit emotie. We zijn allemaal mensen die dingen doen uit emotie. Waarom wordt het publiek niet is een keer aangepakt, die hun eigen aanhang uitfluiten come one men

6 februari 2018 om 15:04

Omdat die "supporters" van mening zijn dat doordat ze € 20 betalen, ze alles mogen roepen/fluiten naar een speler en die mag daarop niet reageren.

Wtf zegt die nou weer "dan wordt de eerste Marokkaan die het wel redt in de top" speelt Benatia dan niet in de top??? En ziyech gaat nooit de echte top halen hij mag wel dromen van een championsleague kwartfinale met een subtopper als Dortmund

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren