Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Overmars had miljoenen over voor terugkeer Viktor Fischer’

Laatste update:

Ajax wilde Viktor Fischer de afgelopen transferperiode terug laten keren naar Amsterdam. Volgens Ekstra Bladet was directeur spelersbeleid Marc Overmars bereid om tweeënhalf miljoen euro neer te tellen voor de Deense buitenspeler, die uiteindelijk koos voor een transfer van FSV Mainz naar FC Kopenhagen.

Ajax rekende erop dat Amin Younes naar Napoli vertrok en was op zoek naar een nieuwe buitenspeler nadat KV Mechelen Hassane Bandé niet in januari al naar de Johan Cruijff ArenA wilde laten gaan. Uiteindelijk ketste de deal van Younes af, maar voordat het zover was, wilde de nummer twee van de Eredivisie Fischer terughalen.

Fischer vertrok in 2015 bij Ajax en tekende bij Middlesbrough. Mede door blessuretijd kwam hij in Engeland niet volledig uit de verf, waarna hij naar Mainz verkaste. Ook in de Bundesliga liep het niet zoals gewenst. Met oog op het naderende WK in Rusland besloot hij terug te keren naar zijn geboorteland en tekende hij een meerjarig contract in Kopenhagen.

Jammer dat Viktor Fischer niet is teruggekeerd bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goed nieuws.. dat het niet door is gegaan. Fischer heeft bewezen dat die het niveau niet meer dan 1 seizoen aan kon.

1 februari 2018 om 09:48

Ik zie liever Fischer dan Younes.

1 februari 2018 om 09:52

Die jongen is ook nog steeds hartstikke jong. Zo lyrisch als iedereen nu over Kluivert is zo was iedereen dat ook over Fischer. Alleen Fischer kreeg blessures en een terugval. Maar hij was in de jeugd een van de meest talentvolle spelers ter wereld. Ik snap de gedachte wel. Wellicht dat een vertrouwde omgeving hem weer aan het voetballen krijgt. Want Fischer heeft nog steeds die potentie. En voor 2,5 miljoen had je je geen buil kunnen vallen aan hem.

1 februari 2018 om 10:30

Precies dit. Fischer zijn kwaliteiten zijn snel vergeten door toeschouwers, aangezien ze hem uiteraard afrekenen op zijn periode na die verschrikkelijke hamstringblessure. Nooit echt de kans gekregen om na die blessure zijn ritme terug te krijgen, en niemand die ooit het geduld heeft gehad om te wachten op het terugkeren van zijn topvorm. Veel te snel afgeserveerd in mijn ogen. Straks komt Dolberg terug van zijn voetblessure, scoort hij de overige 2 maanden van het seizoen maar 3 keer en moeten we alweer vergeten wat voor buitengewone dingen hij deed vorig jaar? Ophemelen is simpel, maar afschrijven lijkt in Nederland nog wel makkelijker.

1 februari 2018 om 12:22

Dolberg presteert dit seizoen gewoon niet en dat heeft niets te maken met blessures. Hij heeft gewoon een fantastisch debuutjaar gehad, maar weet dat tot nog toe niet te herhalen. Dat ie nu geblesseerd is, is puur bijzaak.

1 februari 2018 om 13:50

En iedereen vergeet dat Fischer in zijn laatste jaar toch nog 8 doelpunten heeft gemaakt in de Eredivisie in 28 wedstrijden, waarvan hij er in veel al niet meer basis stond.

1 februari 2018 om 10:47

Finalvoetbal

Mee eens, Je hebt hem destijds niet laten gaan omdat hij een speler was die je nu nodig hebt.

Heel veel kwaliteiten, ja, heel veel potentie, ook. Maar wisselvallig als het weer en eigenlijk nooit in staat geweest om zelfs maar een serie van vier wedstrijden goed te spelen. Blessures zaten in de weg, dat is waar. En ik heb ook de indruk dat hij sinds die lamgdurige hamstringblessure hij eigenlijk nooit meer zijn oude belofte heeft gehaald. Dus nee, voor Ajax echt wel beter dat hij niet voor de tweede keer voor miljoenen is gehaald. Ajax betaalde in zijn eerste periode naar ik me herinner ook al bijna twee miljoen Euro voor hem.

Goed dat het niet doorgegaan is.
Victor Fischer is het net niet.
Laat maar naar Kopenhagen gaan.

1 februari 2018 om 10:38

Grote kans dat het een vergelijkbaar verhaal zou worden als Boetius bij Feyenoord. Toch houd je hoop, omdat hij vroeger toch flitsen liet zijn van een heel groot talent. Hopelijk zorgt deze stap naar Kopenhagen ervoor dat hij de weg omhoog eindelijk weer in kan zetten.

1 februari 2018 om 11:38

Dan vind ik Fischer nog wel van een ander niveau dan Boetius hoor. Ik zou eerder een Fischer terughalen dan een Boetius. Vind Fischer veel meer ''puur'' talent hebben, Boetius is gewoon een modale voetballer onder het niveau Feyenoord.

Maar wat je zegt, die stap naar Kopenhagen is misschien wel slim. Vond hem altijd een hele goede voetballer (vooral in de jeugd weergaloos), dus waarschijnlijk is het iets tussen de oren wat hem dwars zit.

1 februari 2018 om 12:13

Boetius heeft echt wel meer 'puur' talent dan Fischer. Bij Fischer oogt alles lomp en houterig terwijl Boetius juist over een enorme dosis techniek beschikt. Daarnaast heeft Boetius ook een goede dribbel, integenstelling tot Fischer. Fischer is daarentegen wel effectiever dan Boetius.

1 februari 2018 om 13:53

Geloof je dit echt?

Laat dan maar Kluivert staan en zich ontwikkelen. Fischer heeft zijn kans gehad en is te licht bevonden voor Aajx.

1 februari 2018 om 10:32

Dat is het probleem niet, stel dat Kluivert geblesseerd raakt, wat dan?

1 februari 2018 om 11:04

Younes, Neres, in jong Ajax heb je nog Nunnely en een scandinacier (?) rondlopen. Niet ideaal natuurlijk, maar zou mijn voorkeur hebben boven een speler die al te licht bevonden is.

1 februari 2018 om 13:44

Nou dan staat younes gewoon linksbuiten....simpel toch.

1 februari 2018 om 13:52

Younes was er dan niet geweest. Fischer werd juist benaderd omdat Younes zou vertrekken en Bande nog niet eerder kon komen.

Dat had ik niet verwacht, heeft toch geen goede indruk gemaakt in het buitenland en niet voor niks vertrokken. Voor hem geld ook dat hij achter Kluivert was gekomen. Denk niet dat hij dan kans had op het WK. Maar Overmars is in ieder geval actief bezig geweest.

1 februari 2018 om 10:03

Precies. Drie clubs op rij niet succesvol geweest, dan vind ik het wel een gok hoor, om hem te halen. Die twee en een half miljoen is niet zo woest veel, maar de kans dat je het geld gewoon kwijt bent is best groot.

1 februari 2018 om 13:54

Ach 3 clubs op rij niet succesvol is ook overdreven. Maakte in zijn laatste seizoen bij Ajax ondanks de kritiek alsnog 8 doelpunten in 28 Eredivisieduels. Tuurlijk was zijn eerste half jaar beter, met 10 goals, maar mogelijk dat daardoor de verwachtingen ook hoger waren.

1 februari 2018 om 15:10

Hij is echt niet uit luxe weg gegaan bij Ajax. Dat was gewoon omdat er onvoldoende uit hem kwam. Dus er is niks overdreven aan, die drie clubs op rij.

Als je het omdraait kom je op hooguit een half of driekwart goed seizoen in zijn hele carriere tot nu toe. Dat is ook voor een jonge speler gewoon veel te weinig.

Als Fischer teruggekeerd was naar Ajax had hij waarschijnlijk ook voornamelijk op de bank gezeten dat had zijn WK ambities ook geen goed gedaan.

Persoonlijk jammer. Als deze jongen ook maar enigszins in de buurt komt van zijn potentieel dan is het een hele goede. Had na zijn blessure moeite om zijn oude niveau te halen. Echter met wat meer ervaring en de wens het wk te spelen denk ik dat die er nu wel uit zou komen en een toegevoegde waarde was geweest. Hoop voor hem dat die in denemarken weer slaagt!

Vind het schandalig dat Overmars hier op uitkomt dan doe je gewoon je werk niet ,. Haal dan Ryan Babel op.

1 februari 2018 om 09:55

Natuurlijk. Ryan Babel. De man met een netto-salaris van over de 4 mijloen Euro en met nog een contract voor 1,5 jaar. Die zit er echt op te wachten om de tweede viool in Amsterdam te komen spelen (achter Kluivert).

Speelt overigens nog zeer regelmatig bij Besiktas.

1 februari 2018 om 10:39

Tevens ook diegene die z'n eigen transfersom van 3miljoen heeft betaald en 1.5miljoen aan salaris heeft ingeleverd om zich weer in de kijker te spelen bij Ajax ,. Kluivert zou vol gas moeten gaan om dan in de basis te staan ,.

1 februari 2018 om 11:35

Geef 1 reden om naar Ajax te komen op dit moment?

1 februari 2018 om 12:12

hij is al 31 , hij speelt om te spelen en niet zozeer voor het geld (sneijder) , huntelaar , Ajaxhart , Minder concurrentie .

1 februari 2018 om 10:05

Voetballers zijn geen melkpakken die je vanaf de plank kan kopen. Zoals Vlugge al zegt is Babel volstrekt onhaalbaar.

Fischer zou ook niet gehaald zijn als een directe, vaste basisklant. Maar iemand die weer even wat tijd krijgt om op gang te komen, en bereid is om ook op de bank te zitten. Zulke spelers heb je ook nodig. Nou zit ik ook niet per se te wachten op Fischer, maar een TD moet de hele selectie vullen, en niet alleen de basis.

Ik heb zelf nee gestemd op de poll. Waarom zou Ajax Fischer terughalen nadat hij vrij recentelijk is vertrokken? Hij is naar mijn mening niet aantoonbaar beter geworden in de tussentijd in het buitenland. Bij Middlesbrough bleek dat hij moeite had met het tempo in de PL en kende hij grote aanpassingsproblemen op dit gebied. In Duitsland is hij ook nooit volledig uit de verf gekomen. Hij zou een Kluivert niet uit de basis spelen denk ik.

1 februari 2018 om 10:35

Maar ze hadden wel een back-up nodig voor Kluivert (als Younes was vertrokken). En dan voor slechts 2.5M een redelijke speler die de club al kent is natuurlijk helemaal geen gek idee. Met aanblijven Younes ook helemaal niet nodig uiteraard.

Persoonlijk snap ik t wel dat Overmars het heeft geprobeerd. Ze kennen de potentie en hem als persoon bij Ajax, dus het is een vrij 'safe' keuze geweest. Jammer dat Fischer niet terug wou komen, ookal is het best wel logisch. Hij wil waarschijnklijk ergens eerste viool spelen en dat is lastig op links.

Jammer dat het is mislukt, ik zie nog steeds potentie in hem.
Hij heeft nog steeds een goede dribbel, alleen lijkt het in zn hoofd niet goed te zitten. Niet als in: Gooit er met de pet naar of legt zich te veel druk op(dat deed hij wel), nee ik heb het gevoel dat hij teveel twijfelt in hetgene wat hij doet.
Waar je hem het eerste en tweede seizoen, voor zn grote blessure, in volle overtuiging een actie in zag zetten, ging dat in de seizoen daarna weg. Dan zag je hem twijfelen wat te doen tijdens de actie, terwijl hij daarvoor precies wist wat hij wou. Erg jammer dat het tot nu toe zo met hem loopt.

Wat een geweldig nieuws dat dit niet door is gegaan. Fischer, Boilesen en Andersen hebben allemaal bewezen niet het niveau van Ajax te hebben en volgens mij heeft Fischer op eigen kracht (of geblesseerd?) het ook niet gered bij Middlesbrough.

Streep er door heen en verder zoeken, Fischer speel maar 2 wedstrijden per jaar goed.

Ik ben blij dat Fischer niet terug is gekeerd. Ook ik was in zijn beginperiode bij Ajax groot fan van hem. Maar hij is uiteindelijk lang genoeg gewogen en gewoon net te licht bevonden. Nu zijn we allemaal lyrisch over Kluivert en ook nun betrap ik mezelf daar weer op, maar die zit nu in dezelfde fase als Fischer destijds zat. Dan is het gewoon vanaf nu een kwestie van je niveau aanhouden en doorpakken. Dat is helaas bij deze Fischer niet gelukt. Mede door blessures, maar uiteindelijk is het ook nergens anders eruit gekomen.

Toch erg jammer hoe zijn carriere tot nu toe verloopt. Hij had een gouden toekomst en een goede mentaliteit maar door hele vervelende blessures lijkt hij niet de sprongen te maken in z'n carriere die voor hem weg gelegd leken. Hopelijk herpakt hij zich en kan hij z'n talent via de Deense competitie waarmaken net zoals Michael Krohn-Dehli ooit heeft gedaan en uiteindelijk via Rkc, Sparta en Brondby nog bij Sevilla en het Deens elftal terecht is gekomen.

1 februari 2018 om 11:19

Uiteindelijk had ik het idee dat zijn mentaliteit ervoor zorgde dat het er niet uitkwam als hij wél fit was. Hij werkte zo hard en wilde zó graag, dat het tegen hem ging werken.

Als iets dan niet lukte leek het wel alsof hij zichzelf de grond in sprak of dacht, waarna hij er helemaal niet meer uitkwam en hij steeds slechter ging spelen.

1 februari 2018 om 11:46

Klopt, misschien was hij wel over-gemotiveerd en legde hij de lat voor zichzelf te hoog na z'n blessure. Het leek er op dat hij daardoor z'n onbevangenheid en creativiteit was verloren en te voorspelbaar werd voor tegenstanders. Toch in z'n allerlaatste periode bij Ajax als hij op 10 mocht spelen vond ik hem weer beter uit de verf komen.

Was dit toen niet het talent destijds? de nieuwe Messi werd hij hier vaak genoemd.

1 februari 2018 om 12:59

Gezien de interesse van grote clubs toendertijd niet geheel gek toch?

Wat ben ik blij dat dit niet is doorgegaan. Moet er niet aan denken om hem weer een hele wedstrijd balverlies te zien leiden. Toen hij nog bij Ajax speelde hoopte ik elke keer dat hij uit zijn dip zou komen maar dit is geen dip meer hij is het gewoon kwijt.

Ik zie eentje roepen dat hij liever Fisher heeft dan Younes lol.

Jammer, Fischer is nog steeds jong en kan net als Pelle weer opbloeien.

Fischer heeft in 5 jaar 8 goede wedstrijden gespeeld verder niet veel meer dan matig. Dus ben ik blij dat hij niet terug komt

Dat snap ik dan weer niet van Overmars eerst verkopen en dan weer terug kopen. Jammer dit was een enorm talent kan gebeuren, misschien krijg je dit ook met een Kluivert of Dolberg.

Krijgt in Denemarken zelfvertrouwen en spelplezier terug, speelt 1 1/2 jaar de pannen van het dak en vertrekt vervolgens voor 15 miljoen naar Italie.....

Ik heb nogal een zwak voor Fischer, dus ik ben waarschijnlijk niet helemaal objectief. Maar 2,5 miljoen voor een buitenspeler met geweldige potentie, pas 23 jaar, die de taal spreekt en de cultuur van Ajax kent had mij niet zo'n slechte deal geleken. Natuurlijk is het een gok, maar voor 2,5 miljoen had ik die gok graag genomen.
Overigens vind ik het wel verstandig van Fischer, dat hij teruggaat naar zijn thuisland. Laat hem zichzelf maar opnieuw uitvinden.

1 februari 2018 om 13:46

Helemaal mee eens, verder een hele goede persoonlijkheid in de groep en intelligent, dat heb je ook nodig in het team.

Natuurlijk waren de prestaties beneden de verwachtingen na zijn blessure, maar om te beginnen als alternatief voor kluivert en Neres, was geen slecht idee van Overmars.

Maar begrijp Fischer ook, want bij Kopenhagen speelt hij waarschijnlijk, gaat hij mee naar het WK en kan hij zijn carierre weer nieuw leven inblazen, dat is een stuk lastiger vanaf de bank bij Ajax.

Ik zeg het al jaren. Die blessuretijd weer. Het zal je maar overkomen dat je door blessuretijd te weinig speelt.....

Ik kan me nog herinneren, in zijn topperiode, dat ik echt vond dat hij Ajax in zijn eentje kampioen kon maken. Ik zag niemand in Nederland die hem kon afstoppen. Het pakte anders uit met hem.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren