Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Cocu witheet na 'heel ongelukkige beslissingen': ‘We zijn benadeeld vandaag'

Laatste update:

PSV werd woensdagavond in de kwartfinales van de KNVB Beker uitgeschakeld door Feyenoord. Doelpunten van Sam Larsson en Tonny Vilhena maakten het verschil in De Kuip. Phillip Cocu deed na afloop van het duel zijn beklag over de arbitrage.

"Ik denk dat we aardig benadeeld zijn vandaag", sprak de PSV-trainer voor de camera van FOX Sports. Volgens Cocu had het tweede doelpunt van Feyenoord, tien minuten voor rust gemaakt door Vilhena uit een hoekschop, niet toegekend mogen worden door scheidsrechter Pol van Boekel. "Ten eerste is het geen corner, maar een achterbal", zei hij over dat moment. "En Malacia had zijn tweede gele kaart moeten krijgen. Laten we zeggen dat het heel ongelukkige beslissingen zijn in de wedstrijd."

PSV zal zich door de uitschakeling moeten richten op de competitie. De laatste keer dat de Eindhovenaren het bekertoernooi op hun naam schreven was in 2012. Sindsdien eindigde het toernooi telkens vroegtijdig. "Ik wil zo graag die beker winnen. Ik zit nu vier jaar bij PSV en ieder jaar zijn we uitgeschakeld", treurde Luuk de Jong. "Dat is gewoon zonde. Maar nu gaan we vol voor het kampioenschap. Maar toch baal je als je zo'n wedstrijd verliest."

Ben jij het eens met Phillip Cocu?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi om te zien hoe emotioneel Cocu nu is. Baalt er duidelijk van dat hij nu uit de beker ligt. Geen twijfel over mogelijk dat PSV benadeeld is door de scheids deze wedstrijd.

31 januari 2018 om 23:30

Zo kan je ook benoemen dat Feyenoord is benadeeld. Van Ginkel en Pereiro hadden ook 2x geel mogen ontvangen. Maar daar hoor je Cocu niet over?

31 januari 2018 om 23:36

En dat was allemaal in de eerste helft? Hou op kerel. Je weet dondersgoed dat Van Boekel je club hard heeft gelopen in de eerste helft. Dat Van Ginkel op het eind zo domme harde overtreding maakt waar je best rood voor kon geven, doet er niet meer toe. En die El Ahmadi van jullie was ook weer lekker bezig. Ff weer een lekkere hardere stoot aan Lozano waar die natuurlijk mee weg komt. Of die harde tackle van Van Beek van achteren op De Jong.

Niet zo klagen jij. Wel gefeliciteerd verder met de overwinning.

31 januari 2018 om 23:38

In de eerste helft zijn wij geholpen , in de tweede helft zijn jullie geholpen. Cocu is diegene die klaagt hier. Dik verdiende overwinning voor Feyenoord.

31 januari 2018 om 23:40

Ben je nou echt zo dom of doe je alsof. Toen was de wedstrijd als gespeeld.

31 januari 2018 om 23:41

De enige die geholpen is vandaag is Feyenoord, door zichzelf, door vroeg te scoren. Die klap kwam PSV niet meer te boven. Van Ginkel, Pereiro, van Beek en Malacia hadden allemaal vroegtijdig kunnen douchen. Van Boekel was over en weer een drama.

31 januari 2018 om 23:44

Ja wees er maar trots op dat je uit een niet gegeven corner de 2-0 maakt, en dat jullie linksback super duidelijk een tweede gele kaart had moeten hebben. Werd niks voor niks gewisseld in de rust.

Dikverdiend ook nog. Haha oke, weltrusten.

31 januari 2018 om 23:47

Natuurlijk klaagt Cocu na twee van zulke momenten? PSV is veel en veel meer benadeeld dan Feyenoord

31 januari 2018 om 23:49

Ja je wordt benadeeld met Malacia maar jij gaat er automatisch van uit dat het goed zou uitpakken voor PSV. Laten we eerlijk zijn, echt makkelijk kwamen ze er al niet doorheen. Feyenoord was met 10 alleen maar verdedigender gaan spelen. Het is dat ze nu nog wel voor 3-0 wilden gaan, daardoor kreeg PSV soms tenminste wat ruimte om te voetballen. Een aanvaller eruit en Haps voor Malacia... ik had het echt nog moeten zien of PSV het er makkelijker op had gekregen. Kan me trouwens nog recent een wedstrijd herinneren waarin Feyenoord met 10 het PSV een tweede helft lang ontzettend moeilijk maakte...

31 januari 2018 om 23:57

1e helft kon moeilijk, aangezien vam Ginkel er toen nog niet in stond. Feit blijft dat Psv te kort kwam. Makkelijk om de schuld te weerleggen achteraf

1 februari 2018 om 00:00

Selectief geheugen zoals al die zeikerds op de scheids hebben. Extreem vermoeiend altijd al dit soort geleuter, we zijn er in Nederland bijna beter in dan het voetballen zelf. Is het niet Kuipers die Feyenoord naait, Nijhuis die Ajax naait, Veltman die een tegenstander naait of zoals nu Cocu die zich genaaid voelt dan is het wel weer iemand anders die iets te zeiken heeft. Een keer kritisch naar eigen functioneren kijken is een zeldzaamheid. Heb het gewoon over het spelletje ipv al dat gezeik over scheidsrechters.

1 februari 2018 om 00:01

Nou, stel dat die 2-0 niet was gevallen uit een corner die nooit gegeven had mogen worden, en Malacia zijn tweede gele kaart had gehad. Dan wou ik de tweede helft wel zien hoor. Na de 1-0 was PSV ook voetballend de betere ploeg. Maar helaas krijg je uit het niets de 2-0 tegen die nooit had mogen vallen en dan wordt het een moeilijk verhaal. Maar zoals ik al zei, stel dat Malacia wel zijn tweede gele kaart kreeg, ondanks dat je op dat moment 2-0 achterstaat. Dan krijg je misschien wel een andere tweede helft met een mannetje meer, ik zeg dan niet dat PSV hem dan wellicht had gewonnen of uberhaupt 2 goals zou maken, maar toch. Het is en blijft een bekerwedstrijd waar van alles kan gebeuren. Maar goed, al met al is het wel een terechte uitschakeling. Al blijft die 2 beslissingen in het voordeel van Feyenoord toch zuur.

1 februari 2018 om 00:07

Stel dat zoet die bal door zijn benen de amdere kant in had getikt was het dan alsnog 2-0. Dusja stel dat...... mooi he die prognoses achteraf

1 februari 2018 om 00:17

Stel dat Zoet die bal gewoon had gepakt bij de 1-0. Mooi man.

1 februari 2018 om 00:21

Stel dat PSV'ers zich niet zo aanstellen en gewoon het verlies nemen?

1 februari 2018 om 00:25

Hoe kun je nou stellen dat wanneer feyenoord die corner niet had mogen nemen en dus die 2-0 niet had gemaakt... dat malacia later in de eerste helft op precies dezelfde positie een overtreding had begaan die (een 2e) geel waard was geweest?
Daarnaast zou juist een psv’er niet te enthousiast moeten worden van 10 feyenoorders lijkt me. In eigen huis werd je de 2e helft ook overhoop gespeeld door 10 man.

1 februari 2018 om 00:31

Heb me verlies allang genomen, straks heerlijk slapen. Tis te hopen voor jouw club dat ze de beker winnen, anders heb je nog niks aan op de overwinning op Psv..

1 februari 2018 om 00:34

Andere tijd, andere competitie, andere dag. Kan me die wedstrijd goed herinneren hoor Ijsmuts. Maar jij en ik zouden nooit weten hoe de tweede helft zou verlopen als Malacia zijn tweede gele kaart had gehad. Misschien had Feyenoord dan ook gewonnen hoor.

Maar goed, ik hou er over op. Focus gaat weer op de titel.

1 februari 2018 om 01:12

Als je die pakt, anders zijn alle overwinningen voor niks geweest.
En oh ja, als er geen videoscheidsrechter was scoorde Jorgensen alsnog.
Als Isimat Jorgensen wat nadrukkelijker had vastgehouden kreeg Feyenoord een pingel en als die zat was het 4-0 of 3-0 of 2-0 of 3-1 of 4-1, heb je em?
Het gaat niet om als als als.
Als mn moeder een zwans had was ze mn vader.
Het liep gewoon zo en Feyenoord won, ja helaas voor jou fijn voor mij.
Toen Luuk de Jong ene meneer Kongolo onderuit trok en daardoor de winnende maakte stonden jullie ook ongetwijfeld blij te zijn en wij af te geven op de scheids.
Maar dat heeft gewoon geen zin, je zal altijd een paar wedstrijden hebben waar t niet gaat hoe jij of PSV het wilt.

Dat Cocu zich hier ook achter verschuilt, dat is ook wel echt tekenend voor het voetbal van PSV, ontzettend laf.
Wees een man en zeg gewoon dat je het heb afgelegd vandaag jammer focus op plekkie 1 en gaan.
Dit is echt armoe.

1 februari 2018 om 01:41

Ik hoor jou niet over hendrickx. Die had ook in de 1e minuten al geel kunnen krijgen. Die was er dus ook afgegaan. Ik hoor jou ook niet over de kansen van Feyenoord. En ook niet over die gestolen overwinningen in de competitie. Je feliciteert aan het einde maar eigenlijk met je staart tussen de benen. Slecht verliezer

1 februari 2018 om 07:44

Begint mij op te vallen en heel Nederland dat Feyenoord tegen PSV al jaar in jaar uit word geholpen door de scheids dat was vorig jaar zo en gisteren weer overduidelijk.

De kuip brengt een bepaalde druk mee voor de scheidsrechters en durven geen nadelige beslissingen namens Feyenoord te maken. Waarom wederom geen video scheidsrechter en dan was het probleem grotendeels opgelost. Dit is Feyenoord enigste kans om het seizoen nog een beetje te redden na gewoon een heel matig seizoen in de eredivisie waarbij Feyenoord als subtopper al eindigen rond de 6de plek.

1 februari 2018 om 07:45

Ik woon vlakbij het dorp waar ‘pollie’ woont en iedereen hier weet dat hij een voorkeur heeft voor Feyenoord. En ik weet het een scheids moet onafhankelijk zijn, maar toch als ‘pollie’ Feyenoord fluit is het regelmatig raak. Het is voor die man toch geweldig, hoogstpersoonlijk het seizoen van je clubbie redden.

1 februari 2018 om 08:16

Zo werkt het niet. Als de eerste actie niet wordt gegeven veranderd de wedstrijd en komt de tweede er niet meer. En en gaat dus niet

PSV heeft gewoon niet goed genoeg gevoetbald. En ja Feyenoord heeft mazzel gehad, maar was ook beter.

1 februari 2018 om 10:02

Haha ga het nog even omdraaien zeg. Als ik jou zo hoor (@feynzo) was het voor Feijenoord een voordeel geweest om met 10 man te spelen in de 2e helft.

Natuurlijk weet je niet of PSV had gewonnen. Maar het is zeker een voordeel om tegen 10 te spelen dan tegen 11. Als dat niet zo zou zijn dan was Feijenoord zelf wel met 10 spelers gaan spelen.

1 februari 2018 om 10:03

We hebben idd mazzel gehad en zijn flink in het zadel gehezen.
Maar de overwinning is uiteindelijk verdient. Oke wel op basis van de genomen beslissingen.

Fouten maken is menselijk, ik snap alleen niet dat ze er dan een videoref neerzetten als hij bij overduidelijke misstanden niet mag ingrijpen?
Ja bij een goaltje die er totaal niet om deed.
Nu had de knvb eindelijk de absolute meerwaarde kunnen laten zien.

Als ze hem alleen op deze manier gaan inzetten, dan hoeft hij er wat mij betreft helemaal niet te komen.

Ik ben zelf een rustig typje, maar je ziet wat voor een frustraties hij alleen maar oproept. Normaal gesproken is een foutje menselijk en helaas. Maar nu heb je de bewijzen en wordt er zeer bewust voor gekozen om dit niet te te passen.

Als zeer zo mee omgaan laat maar dan.
Nu komt het me toevallig heerlijk uit, maar eigenlijk vind ik dit spelbederf pur sang!

1 februari 2018 om 11:00

Dat is jullie ook overkomen uit bij Vvv. Eerst een rode kaart die ook geel had kunnen zijn, 1 minuut daarna een onterechte corner waar jullie uit scoren.... Dus toen geluk en nu pech

1 februari 2018 om 23:53

Jammer dat Ajax er al uit is of niet ?

31 januari 2018 om 23:33

Onzin, Pereiro had ook rood kunnen krijgen voor slaan. Van Ginkel had ook wel een rode kunnen krijgen voor die rare tackle. Daarnaast doelpunt (terecht) afgekeurd voor buitenspel.

Ik zeg niet dat van Boekel goed floot, maar om nou te zeggen dat je daarom verloren hebt....beetje triest

31 januari 2018 om 23:37

Dat zegt hij toch ook niet Mobiku? En slaan? Kom op, dat gebeurd toch niet? De scheids was zwak, maar dat is niet de reden waarom PSV verloren heeft.

31 januari 2018 om 23:39

Ik zeg niet dat PSV daarom verloren heeft of wel? Dat zegt Cocu ook helemaal niet? Die woorden wilt hans kraay junior op het eind van het interview wel in zijn mond leggen maar hij neemt hier duidelijk afstand van (zie het hele interview). Je kan gewoon niet ontkennen dat PSV geen nadeel heeft gehad van van Boekel in de eerste helft. Sinds wanneer zijn volledig correcte beslissingen van de scheidsrechter noemenswaardig (afgekeurde goal)?

31 januari 2018 om 23:41

Hopelijk Az- Feyenoord en dat Az door gaat. Ik gun het Feyenoord en van Bronckhorst niet

31 januari 2018 om 23:45

Feyenoord heeft al jaren geen kind aan AZ, ik zou er voor tekenen.

1 februari 2018 om 01:09

En dan Roda de beker laten winnen???
Alsjeblieft niet zeg, gewoon lekker Twente, AZ of Feyenoord in de finale. Hebben we in elk geval een goede club in Europa. Zodat het duidelijk is Twente kan de Europa tickets niet krijgen.

1 februari 2018 om 01:30

Maar wat heeft Feyenoord of AZ nou laten zien in Europa? Vooral Feyenoord niet veel op een incidentele overwinning op Sevilla, United of Napoli na..

1 februari 2018 om 02:00

En toch zie ik Feyenoord of AZ 100x liever in Europa omdat ze gewoon betere selecties hebben dan de resterende clubs in de beker en een betere potindeling kunnen krijgen. Een Utrecht en Vitesse hebben een prima selectie maar omdat ze geen Europese punten hebben loten ze erg sterke tegenstanders waar zelfs onze topploegen van kunnen verliezen. Feyenoord en AZ zullen zulke tegenstanders in de meeste gevallen ontlopen.

1 februari 2018 om 05:48

Nou het jaar met Fred Rutten overwintert in Europa. Seizoen met gio tegen man utd was zeer ongelukkig geloot. Tel daarbij op de gelijk spel in Oekraïne, die eigenlijk gewonnen had kunnen worden bij op. Afgelopen seizoen ook een zeer ongelukkige loting in CL. Man City, Napoli en Shakhtar. Zo slecht als jij wilt voordoen heeft Feyenoord het echt niet gedaan. Helemaal niet als je complimenten van Man City krijgt bij de uitwedstrijd

1 februari 2018 om 14:22

"incidentele overwinning op Sevilla"

Ja incidenteel. Daardoor werd Feyenoord groepswinnaar in die poule door 1 incidentele overwinning.

1 februari 2018 om 00:02

Het kwartje viel inderdaad in de eerste helft niet vaak de kant van PSV op maar dat zien we toch wel vaker bij een uit spelende ploeg. Men spreekt niet voor niets van thuisvoordeel.

Scheidsrechters zijn ook mensen en onder de indruk van zo'n volle Kuip, Arena of vol Utrecht stadion. Fluit je dan een paar keer voor de thuisspelende ploeg, geef je ze een exta cornertje kado, dan krijg je het publiek achter je. Dat doet echt wel wat met zo'n scheidsrechter.

Wil je dit niet, dan zal je voor scheidsrechters moeten kiezen die volgens de regels fluiten, die de regels strikt handhaven. Maar dan krijg je wedstrijden met vroege rode kaarten, krijgen ploegen die thuis met het mes tussen de tanden willen spelen het zwaar. En daar zit toch ook niemand op te wachten? We wilde toch scheidsrechters als Bas Nijhuis zien? We wilde toch lekker knokwedstirjden met veel strijd op het veld? En dat is wat we tegenwoordig dan ook krijgen.

1 februari 2018 om 01:14

Hmmm om eerlijk te zijn zie ik bij de clubs als Excelsior, Vvv, Roda, Willem 2, Heracles, Sparta, Heerenveen en Groningen nou niet veel meer thuis voordeel. Bij de grote clubs zie je het wel heel veel en dan vooral Feyenoord en Ajax.

1 februari 2018 om 19:25

Nou dan heb je verleden jaar bij Groningen-Ajax niet opgelet. Onana werd van achter onderuit geschopt door de spits van Groningen. Die pakt vervolgens de bal op en schiet hem zo in het lege doel. Vond Bas allemaal prima!

1 februari 2018 om 00:41

Ach loting zal wel weer in een thuis wedstrijd voor Feyenoord worden.
Wel verdiend gewonnen , maar dat kan ook niet anders met zo een partijdige v Boekel.

1 februari 2018 om 01:31

Ja doe maar, sinds 1980 spelen wij vaker uit dan thuis. Niet te geloven dat dat mogelijk is bij de KNVB. ;-)

1 februari 2018 om 02:07

Ik geloof niet in die complotten maar Feyenoord heeft sinds Gio er zit wel extreem veel thuiswedstrijden. Het vergroot de kans dan wel aanzienlijk om de beker te winnen. Persoonlijk zou ik het eerlijker en leuker vinden als wij net zoals in Spanje de wedstrijden verdelen over 2 wedstrijden. Dat is wat minder leuk voor de amateurs en de kleine ploegen omdat hun kansen slinken maar voor het Nederlands voetbal zou het beter zijn. Tevens hebben we dan in de maanden jan tm mei ook meer voetbal op tv. Wat voor ons vermaak beter is en ook meer inkomsten voor de clubs.

1 februari 2018 om 07:59

Van Boekel was dramatisch bij vlagen! Van Beek had al eerder geel moeten hebben en dus ook rood. Malacia was 100 rood, onbegrijpelijk dat hij die niet krijgt, de corner waar de goal uit ontstaat was er geen, van Ginkel's overtreding was donkerrood, echt heel slecht!
Wat doet die videoscheidsrechter bij al deze zaken....... Niets. Maar ook niet zo gek, want dat was Blom, ook al zo'n geweldenaar...........

Alsjeblieft zeg... je verliest terecht na zoveel wedstrijden achter elkaar geluk hebben en dan ook nog zo lopen piepen. Grow up Cocu

31 januari 2018 om 23:39

PSV heeft dit seizoen geen geluk gehad door arbitrale beslissing. In de laatste minuut scoren geen geluk, maar gewoon een kwalititeit.

31 januari 2018 om 23:56

Kwaliteit van psv idd dat boer een makkelijke.bal loslaat en twente een eigen goal maakt. Schei uit met he kwaliteit man

1 februari 2018 om 00:05

Als Ajax zoals afgelopen weekend te pakken genomen wordt en de tegenstander alles mag zonder dat er rood getrokken wordt, dan loopt PSV punten uit. Nu is het PSV die geconfronteerd werd met een thuis spelende ploeg die de eerste helft wel heel vaak het voordeel van de twijfel kreeg. En daardoor vloog je de beker uit.

Dus soms zit het mee, soms zit het tegen. Dat krijg je met het nieuwe fluiten volgens de Bas Nijhuis norm.

1 februari 2018 om 08:01

Dit is wel een reactie waar ik het mee eens ben Speedy. Het klagen over de scheidsrechter heeft geen zin. Valt toch geen pijl meer op te trekken.

Wel vind ik het bijzonder vermakelijk om al die Feyenoorders te zien die verwijzen naar een moment in de 90e minuut. Dan heb je niet veel kaas gegeten van het spelletje. Achja, deze nederlaag zat er aan te komen. Het is jammer, maar ik lig er niet wakker van.

31 januari 2018 om 23:40

Ach vind het juist goed. Als je genaaid wordt, waarom mag je dat niet zeggen? Toen die nijhuis 3 100% pingels in groningen mistte en die 1-0 onterecht goed keurde vorig jaar toen zeiden ze bij ons allemaal: "We moeten naar ons zelf kijken en niet naar de scheids." en dat horen we altijd zodra een team duidelijk benadeeld wordt. Gewoon zeggen waar het op staat, want als alle beslissingen tegen zitten mag je het gewoon benoemen hoor.

Van Boekel zat er inderdaad een paar keer naast, maar zoals Cocu reageerd is gewoon kinderachtig. PSV speelt dit hele seizoen al lelijk verdedigend voetbal en tegen sterke tegenstanders krijg je het zoals vandaag moeilijk. Meneer Cocu zou hand in eigen boezem moeten steken na deze nederlaag. Misschien 1 PSV kans gezien.

31 januari 2018 om 23:33

Van Boekel zat er aan beide kanten naast wel te verstaan.

31 januari 2018 om 23:36

Ik ben nooit gecharmeerd van Van Boekel. Die man fluit overal verkeerd, vaak in het voordeel van de makkelijk vallende spelers.

31 januari 2018 om 23:55

Misschien moet je het interview bekijken waarin Cocu gewoon aangeeft dat ze naar zichzelf moeten kijken, maar dat ze hun ogen niet hoeven sluiten dat ze benadeeld zijn in de eerder genoemde situaties. Ik vond hem vrij realistisch in zijn analyse.

Ook een mooie manier om de aandacht van de zwakte van PSV af te leiden.

31 januari 2018 om 23:36

Ik zou het interview zeker eens kijken. Hij steekt hand in eigen boezem en zegt dat bepaalde spelers niet brachten wat ze normaal brengen, hierbij meldde hij ook dat PSV benadeeld is door de scheids (dit werd ook bevestigd door de analisten bij fox sport)

31 januari 2018 om 23:38

Ik heb het interview gezien.

De impact van "het hand in eigen boezem steken" valt voor mij grotendeels weg als je de ooorzaak van het falen bij derden legt.

31 januari 2018 om 23:42

Hij legt het falen niet compleet bij de scheidsrechter (zie laatste stukje interview). Hij wilt gewoon kwijt dat hij nadeel heeft gehad van beslissingen van de scheidsrechter in de eerste helft, dit kan je niet ontkennen. Het werd zelfs bevestigd door de 2 analisten. Nadeel heeft PSV gehad in de eerste helft, dit is natuurlijk niet de helemaal de reden dat PSV verloren heeft.

31 januari 2018 om 23:42

Zo zwak was PSV niet. En hoe zwak je ook eventueel bent, als Malacia gewoon terecht zijn tweede gele kaart krijgt en/of die onterechte corner niet wordt gegeven, dan had PSV een veel betere kans om te winnen. Zijn gewoon beslissende factoren en daar heeft het spel van PSV niks mee te maken.

31 januari 2018 om 23:48

Een corner ... waar hebben we het over.

Er komt alleen gezeik over omdat Feyenoord daar 'toevallig'uit scoort. Dat was 175 hooekschoppen geleden voor het laatst gebeurt. Dat mag PSV zich aanrekenen.
In feite liep PSV na 3 minuten achter de feiten aan.
Ook die 1-0 hebben ze nooit goed kunnen maken,.

31 januari 2018 om 23:54

En tegen 10 was er niet bepaald meer ruimte voor ze gekomen. Ik kan me ook nog een tweede helft in Eindhoven met 10 herinneren die de tweede helft zwaar domineerde. Andere wedstrijd, maar toch.

31 januari 2018 om 23:55

Toen Ajax tegen Roda vorig jaar punten verloor door een onterecht gegeven corner waren alle Ajacieden ook heel ontevreden op de scheidsrechter. Als over 2 weken Feyenoord punten verspeelt door een onterechte corner zit jij net zo hard te klagen als Cocu.

31 januari 2018 om 23:57

Een voor 50.000 mensen in het stadion overduidelijke doeltrap wordt door de scheidsrechter als hoekschop aangewezen. Of er nou wel of niet uit gescoord wordt, dat is treurig. Dat er vervolgens uit gescoord wordt maakt de situatie alleen nog maar schrijnender, want een scheidsrechter moet voorkomen dat uit zijn foutieve beslissingen, beslissende gebeurtenissen volgen. Heel simpel.
Sinds wanneer mag je hoekschoppen weggeven als de aanvallende club toch nooit uit een corner scoort?

Wel typisch dat je alleen die onterechte corner aanhaalt en niks zegt over die tweede gele kaart voor Malacia. Ook die beslissing was bizar, helemaal omdat die grensrechter er bovenop staat.

31 januari 2018 om 23:59

Oja, nog 45 minuten tegen 10 man voetballen is een nadeel, want dan komt er minder ruimte....... Kom op zeg. Ja omdat het begin van het seizoen niet liep tegen 10 man, maakt het nu allemaal niet uit...

Dat zijn wel twee hele domme opmerkingen.

1 februari 2018 om 00:10

Nee ik niet, serieus gewoon niet. Ik zal balen maar besef me altijd dat het selectief klagen zou zijn.

1 februari 2018 om 00:16

Ik zeg dat ik het had moeten zien. Weet niet hoe lang jij al voetbal kijkt maar als je genoeg wedstrijden hebt gezien weet je dat tegen 10 niet automatisch een voordeel is. Een groot Amsterdammer heeft daar nog eens iets over gezegd. Je chargeert nu wat ik zei terwijl ik alleen een kanttekening plaats bij de overtuiging dat dit PSV van vanavond tegen 10 Feyenoorders nog wel was teruggekomen. Ik betwist verder niet dat PSV an sich benadeeld werd door het sparen van Malacia. Die corner vind ik een flutdingetje, dat soort foutjes worden elke wedstrijd meermaals gemaakt, nu valt er toevallig een goal uit. Dat is selectief huilen. Maar goed, jij mag het dom vinden.

1 februari 2018 om 00:17

Achja dat psv in de 1e helft geen gele kaarten krijgen hoor je ze ook niet over? En als psv zo tegen een ajax speelt qua overtredingne is t slim maar nu t tegen ze gebeurd is t jnken o o o schijtbakkenvoetbal en een schijtbakkencoach

1 februari 2018 om 00:23

@rombomcu

Uiteraard, zo werkt het. Afgelopen weekend waren wij witheet toen Gortler gewoon mocht blijven staan na zijn aanslag op Tagliafico. Maar het is de nieuwe norm, het gebeurt tegenwoordig wekelijks dus zullen we ons erop in moeten stellen. het levert nu eenmaal meer spectakel op.

Elk team zal zelf ook iets fysieker moeten gaan spelen en met name in de eerste helft ook zelf meer uit moeten gaan delen. En daar kan je zelf ook weer voordeel uit halen, een tikkie uitdelen in de eerste helft op de enkels vanje directe tegenstander zorgt er weer voor dat hij moeilijk aan kan zetten in de tweede helft. Dus zullen de spelers meer moeten incasseren maar ook zelf meer moeten gaan uitdelen. Zo wordt ons voetbal meer Engels, iets wat velen maar wat graag zien.

1 februari 2018 om 00:23

Wie zegt dat PSV automatisch was teruggekomen? Niemand, maar het is wel een beslissende factor in zo'n wedstrijd.

1 februari 2018 om 00:24

PSV geen gele kaarten? Heb je die van de Jong gezien? Dat was er niet eens eentje. Lekker provoceren knul.

1 februari 2018 om 00:26

@speedyafc,

Nee dat is geen nieuwe norm. Dat is gewoon onkunde van scheidsrechters. Of denk jij dat die scheidsrechters na het zien van de tackles op Tagliafico en Arias nog steeds volhouden dat ze het goed gezien hebben? Heeft helemaal niks met normen te maken.

Het verschil met Engels voetbal zit 'm niet in het wel of niet geven van rode kaarten, maar het wel of niet geven van überhaupt overtredingen. Die marges verschillen nogal en hebben hier dus niks mee te maken.

2 februari 2018 om 12:44

Ik kan me voorstellen dat Cocu zo reageert, aangezien de PSV-fans kennelijk op dezelfde calimero-manier naar voetbal kijken. Janken om een onterecht gegeven hoekschop is van een bijzonder kinderlijk niveau, namelijk. De bal gaat achter na een kopduel waarbij de scheids inschat dat de bal nog geraakt is door de verdediger. Ik heb nog steeds geen sluitend bewijs gezien van het tegendeel, maar stel nou dat hij het verkeerd zag, is dat nou een echt zo onbegrijpelijke fout? Verder: het is dan een corner, onterecht gegeven of niet, deal the f*ck with it, in plaats van er achteraf over janken. Het resultaat, een doelpunt, maakt de eventuele fout van de scheids niet groter of kleiner.

Wat betreft het uitblijven van de tweede gele kaart voor Malacia: ook hier begrijp ik Van Boekel's beslissing, want Arias gaat pas een halve seconde ná de tackle en op een theatrale manier naar de grond. Je ziet Van Boekel twijfelen en besluiten op grond van de manier van vallen. Als je de herhaling dan te zien krijgt vanuit de andere hoek, is te zien dat Malacia hem wel degelijk raakte en een gele kaart mogelijk was geweest. Maakte Van Boekel nog meer fouten? Jazeker, ook al omdat hij niet bepaald geholpen werd door de spelers. Lozano maakte de ene schwalbe na de andere, waardoor de scheidsrechter eerder de neiging heeft om overtredingen weg te wuiven.

De belangrijkste vraag: was de uitslag een terechte gezien de wedstrijd. Absoluut! Werd PSV dus benadeeld? Nee! PSV werd overbluft en kreeg twee volledig geldige doelpunten om de oren en scoorde zelf niet. Daarom verloor Psv. Grow a pair, Philip.

Tuurlijk zijn we benadeeld vandaag. Had het wel willen zien als die 2-0 niet was gevallen wat duidelijk geen corner was, en Malacia zijn tweede gele kaart had moeten hebben. Ach, Van Boekel wilt ook veilig thuis komen, dus ik snap het wel. Iedere scheidsrechter wilt daar veilig het stadion verlaten.

Voor het eerst een beetje toch wel een emotionele Cocu voor de camera. Dat zie je ook nooit. Baalt er inderdaad gigantisch hard van dat we eruit liggen.

Ach, alle focus op de titel nu. Meenemen dat je ondanks na een angstige begin, toch nog wel een goede pot hebt neergelegd.

31 januari 2018 om 23:37

Goede pot? Wat een onzin. PSV heeft amper kansen gehad. Feyenoord controleerde de wedstrijd als een veldheer.

31 januari 2018 om 23:40

Orgullo welke wedstrijd heb jij gezien? PSV was niet best maar Feyenoord was bij lange na niet zo goed als jij wil doen voorkomen.

31 januari 2018 om 23:49

Ik zat in het stadion en heb me geen moment onrustig gevoeld. Feyenoord was gewoon sterker.

31 januari 2018 om 23:50

Wat orgullo zegt, allemaal leuk maar op 2 kansen na echt geen moment zorgen gehad. Feyenoors controleerde deze pot.

31 januari 2018 om 23:52

Feyenoord heeft zich niet bovenmatig hoeven in te spannen. Voorspelbare, vaak zwakke, afstandsschoten is alles wat Psv gecreerd heeft. De enige kansen kwamen van de beste man aan Psv zijde; Jones.

31 januari 2018 om 23:53

Jij mag het onzin vinden. Goed? Ik heb in ieder geval een prima PSV gezien na de 1-0. Helaas kan je de aansluitingstreffer niet vinden in de tweede helft, waardoor je moet forceren en dan wordt het moeilijk.

Wel grappig het antwoord van Gio op de wissel van Cocu. Cocu gooit Lammers erin, en Gio gooit Botteghin voor Larsson. Zovan, kijk Cocu, ik kan het ook hoor. Ach, verder begrijpelijk van Gio. Juist door die wissel konden we de laatste kwartiertje amper iets vinden.

1 februari 2018 om 00:07

Onzin! Feyenoord controleerde zeker niet, maar was wel de betere ploeg en had de betere kansen. Maar het was gewoon een groot fouten festijn waardoor PSV zomaar door een opvlieging had kunnen scoren.

1 februari 2018 om 00:22

Ben het wel redelijk eens met Orgullo. Heb me na die kansen in het begin van de eerste helft eigenlijk geen moment meer onzeker gevoeld over de overwinning. Jones werd zekerder, de defensie stond als een huis en via PSV besloten ze lekker veel via Hendrix te doen. Ideaal. En moet zeggen dat we bij Feyenoord ons ook flink geërgerd hebben aan Pol. De beste man had Malacia inderdaad rood kunnen (moeten?) geven, maar gaf soms ook belachelijke vrij trappen aan PSV of hield de kaarten op zak, in tegenstelling tot gemakkelijke aan Feyenoord. Afijn; ik vind dat we gewoon verdiend gewonnen hebben, zoals zo vaak tegen PSV in eigen huis.

Zo kan je ook zeggen dat Feyenoord is benadeeld. Jammer dat Cocu maar wijst naar de arbitrage in plaats van zelf het boetekleed aan te trekken. Terechte overwinning voor Feyenoord.

31 januari 2018 om 23:40

Absoluut terecht, maar waarin is Feyenoord benadeelt op de donkerrode kaart voor van Ginkel na?

31 januari 2018 om 23:57

De 1op1 afgefloten van Larsson bij een 1 0 stand, omdat arias uitglijdt

31 januari 2018 om 23:59

Zou ik terug moeten kijken, herinner me dat moment niet.

1 februari 2018 om 00:23

Pereiro had ook twee keer geel mogen ontvangen.

1 februari 2018 om 00:32

Feyenoord kreeg ook een corner tegen terwijl het een achterbal was. Omdat daar geen doelpunt uit kwam hoor je er niemand over.

Ik heb Van Boekel aan beide kanten weinig goeds zien doen... Dat hier niemand geblesseerd is geraakt is een wonder .

1 februari 2018 om 00:24

Ik snap inderdaad dat PSV'ers vinden dat Malacia rood had kunnen (of moeten) krijgen, maar ik heb me ook een partij geërgerd aan Pol hoor. Aan beide kanten gewoon slecht floten. In het begin al makkelijk kaarten aan Feyenoord uitgedeeld, waarna PSV soms kon uithalen wat ze wilden zonder kaart.

Voordat mensen reageren dat dit zoeken naar externe factoren is: Cocu toont zich in het vraaggesprek met FOX ook kritisch over enkele Psv'ers (joshua Brenet, Bart Ramselaar), en geeft openlijk aan dat PSV (lees: Brands) hem wederom teleurstelt op de transfermarkt (waardoor hij wederom troep in handen heeft om zijn verdediging mee op te bouwen).

Dat gezegd hebbende, kunnen we inmiddels ook bovenstaand gelijk van Cocu wel vaststellen. Van Boekel hoeft de komende tijd geen topwedstrijden meer te fluiten, laat staan überhaupt een thuiswedstrijd van Feyenoord, want de Kuip wordt hem op cruciale momenten wel teveel. Nog los van de onterechte hoekschop waar de 2-0 uitvalt, is het erg opvallend dat meneer stoer genoeg is om in de derde minuut geel te geven aan Luuk de Jong die werkelijk nauwelijks een overtreding maakt! Wanneer Malacia daarna met geel op zak Arias vloert is het ineens weer een bange, kleine jongen die onder de Rotterdamse druk dan maar voor marchanderen kiest...

31 januari 2018 om 23:37

Ja, en waar Van Beek geel krijgt voor vasthouden durft hij Van Ginkel niet te bestraffen voor hetzelfde vergrijp. bah bah!

31 januari 2018 om 23:46

De plek waar het gebeurde is ook totaal niet relevant natuurlijk.

31 januari 2018 om 23:46

Die overtreding van Van Ginkel in de 88e minuut heeft de wedstrijd verder nauwelijks beïnvloed. Maakt nogal een verschil met bijv. het niet wegsturen van Malacia voor de rust.

Los daarvan had Van Ginkel een andere kleur kaart moeten krijgen.
(En ach, De Jong krijgt geel voor theater van Tapia. Geloof alleen niet dat dat de wedstrijd beslist heeft)

1 februari 2018 om 00:20

Ach malacia eraf sturen had zoveel geholpen denk je met 11 man op eigen helft scoor je niet zo makkelijk hoor!

1 februari 2018 om 03:35

Als Ajax supporter vind ik dat van Boekel PSV hier juist enorm matst door geen direct rood te geven aan Van Ginkel waardoor hij zondag onterecht inzetbaar is. Directe rode kaarten in de beker leveren ook schorsing voor competitie op. Ook het duwen van Van Boekel door Hendrix na het krijgen van een gele kaart is simpelweg een directe rode kaart waard. Naast alle dwalingen tegen Ajax in de competitie dit jaar al denk ik dat niet PSV met Cocu maar Ajax met Ten Hag zich benadeeld mag voelen.

Cocu laat je niet zo kennen joh. Het siert je dat je baalt de we eruit liggen, maar dat is echt niet alleen de schuld van de scheids.

31 januari 2018 om 23:47

Kijk even het interview, hij geeft aan dat er ook PSV spelers ondermaats gespeeld hebben. Maar de beslissingen van de scheidsrechter waren vandaag doorslaggevend slecht.

31 januari 2018 om 23:52

Ja gelukkig doet hij dat, anders zou er echt iets niet goed zijn. Normaal is Cocu altijd een heel respectvolle man in de media en het benoemen van de fouten van de scheids vind ik zelf niet nodig voor een trainer. Ik snap wel heel goed dat hij gefrustreerd is, hij blijft ook maar een mens.

1 februari 2018 om 07:21

Tja Ramselaar die drama was en Brenet. The usual suspects, maar anderen hoor je hem niet over. Durft hij dat niet? In mijn ogen waren Aria niet best, Hendrix, Isimat en Swaab waren ook beneden niveau. In de aanval waren Pereiro en De Jong matig.

1 februari 2018 om 13:54

Hij geeft voorbeelden, ik zou niet weten waarom hij anderen niet zou durven benoemen. Arias, Hendrix en Schwaab speelden helemaal niet zo slecht.

Van Boekel zat er bij beide teams geregeld naast, niet alleen bij PSV. Natuurlijk is de corner (uiteindelijk) cruciaal, maar was ie in de tweede ring beland dan had je niemand erover gehoord. Daarnaast had Malacia rood kunnen krijgen, van Ginkel had eraf gestuurd kunnen worden en zo waren er aantal situaties (met oa Lozano die zo nu en dan wel een vrije trap verdiende) die verkeerd beoordeeld werden. Al met al een rommelige wedstrijd van van Boekel, maar zeker niet eenzijdig. Wat ik wel bijzonder vond is dat Cocu met droge ogen beweerde dat ze de hele wedstrijd onder controle hadden en dat ze ten onrechte hadden verloren.. Volgens mij heb ik een andere wedstrijd gekeken dan

31 januari 2018 om 23:46

Van Boekel heeft bewezen zo'n topwedstrijd niet aan te kunnen. En dat controleren, dat heb ik niet gemerkt. PSV probeerde wel te voetballen maar de opbouw was weer zo zwaar ondermaats..

1 februari 2018 om 00:24

Wie kan zo'n topwedstrijd wel aan? Ik heb iedere arbiter (grote) fouten zien maken in dergelijke wedstrijden.

1 februari 2018 om 13:02

Fijn dat je meer realiteitszin hebt dan Cocu de opbouw van PSV is echt te slecht voor het niveau. Spelers als Brenet, Isimat en Schwaab zijn gewoon te sloom en een Brenet dartelt overal maar naartoe, behalve naar het goede. Hendrix vind ik trouwens ook echt abominabel slecht. Snap niet dat hij nog het vertrouwen krijgt van Cocu.

Terecht verloren tegen een duidelijk beter Feyenoord. Een keer geen Lucky psv. Jammer. Je kan niet altijd geluk hebben.
Psv heeft zelfs geluk met de videoscheids. Anders was dat geweldige doelpunt van jorgensen gewoon doorgegaan en was het 3-0 geworden.

1 februari 2018 om 08:06

Wow. Je moet dus al blij zijn dat een overduidelijke buitenspelgoal die de grensrechter compleet verkeerd inschat, wordt afgekeurd? Ik denk dat dat eerder een teken was van hoe matig van Boekel en consorten stonden te fluiten. Als hij dit na de VAR nog had goedgekeurd, kon ie wel met pensioen onderhand 😂

Puur genieten dit. Paar potten terug tegen PSV ook smerig verloren door overtredingen waar zelfs goals uit kwamen. Maar toen waren ze ineens doodstil en nu janken haha geweldig. Je hebt het mee en soms tegen. Van ginkel mocht ook rood krijgen maar die vergeten we ook maar weer even toch Cocu'tje. Pereiro maakte een overtreding gelijk aan die van malacia en kreeg ook niks.... gewoon je slappe spel goedpraten meer niet.

31 januari 2018 om 23:53

Beste Ron, je hebt slechte verliezers maar klaarblijkelijk ook slechte winnaars. Als de frustratie zo diep bij je zat hoop ik dat die nu wat afgenomen is. Geniet van je avond.

1 februari 2018 om 00:01

Blablabla, dat lees ik van je en als ik cocu hoor. Zeg dit al jaren je hebt het mee en tegen en nu hebben wij het eens mee. Wees nou maar blij dat de 3e was afgekeurd, want dat zal psv zelf ook tig keer hebben meegemaakt in het voordeel.

1 februari 2018 om 00:08

Lekker Nederlands weer, heb geen idee wat je bedoeld. En je hoort mij ook niet klagen over de scheids he, ik reageer alleen op die gefrustreerde reactie van jou.

Vond Van Boekel helemaal niet slecht fluiten. PSV had niks in te brengen, misschien moet hij daar over gaan klagen. Het is erg armoedig allemaal.

31 januari 2018 om 23:54

Als ie iets deed was het wel slecht fluiten. Gelukkig voor hem was er nog een VAR, anders was het helemaal slecht gegaan. Dat neemt niet weg dat psv terecht geeft verloren. Cocu geeft in het interview ook aan dat het ook aan zijn team ligt.

1 februari 2018 om 00:03

Andersom hadden psv'ers ook zo geel kunnen krijgen en kregen die ook niet maar andersom wel janken om malacia. En zelf kregen ze ook onterecht een corner, maar ze pikken alles selectief eruit weer haha.

1 februari 2018 om 00:24

Andersom pikken jullie ook dingen selectief eruit.
Dus wat is nu je punt?

Cocu heeft helemaal gelijk. Kijk de beelden maar na, die spreken voor zich. Zelfs de neutrale toeschouwer zat zich te verbijten over de wanprestatie van scheidsrechter van Boekel, jammer...

1 februari 2018 om 05:43

Veel scheidsrechters maken er een potje van dit seizoen. Kuipers en Makkelie de afgelopen twee weken. Kuipers bij Psv vs Feyenoord. Van Boekel was ook niet best afgelopen wedstrijd.

En weer krijgt PSV klop in efficiency.
Wil men kampioen willen worden moeten ze toch de kansen beter gaan benutten.

1 februari 2018 om 08:06

Sander79, Wat bedoel je met efficieny, en weet jij hoe de eredivisie clubs presteren op deze statistiek?

Je suggereert namelijk dat psv op dat aspect “weer” wordt geklopt, dus ik ben benieuwd naar die cijfers.

1 februari 2018 om 20:23

Puur kijkend naar de kansen van de wedstrijd.
Laatste wedstrijden heeft PSV teveel kansen nodig.

1 februari 2018 om 20:37

Laatste wedstrijden gaan er wat grote kansen niet in idd. Belangrijker is dat ze worden gecreeerd, want met deze achterhoede worden altijd kansen weggegeven.

Maar ik dacht met “klop” dat je bedoelde dat door inefficiã«nt benutten van kansen nu alweer een duel verloren werd....maar ik dacht dat we juist veel wedstrijden wonnen op dat punt. Afijn....

Prachtige overwinning voor Feyenoord. Helemaal terecht ook. Oké, het was geen corner, maar het doelpunt van Volgen mocht er wel zijn. Psv was dit keer vaak aan de bal, dat moest ook, maar wat een kansarm voetbal zeg. De uit supporters werden stiller en stiller....

1 februari 2018 om 00:25

Terecht is overdreven.
Eerder gelukkiger.
Heb de kansen van Feyenoord op een hand kunnen tellen.

1 februari 2018 om 00:26

En die van psv op geen hand?

1 februari 2018 om 00:29

Nee twee handen.

1 februari 2018 om 00:30

Heb volgens mij 1 max 2 schoten op goal gezien goe wat goed zeg van titelkandidaat nr 1

1 februari 2018 om 00:59

Heb je toch redelijk wat van de wedstrijd gemist.
Clubs waren gelijkwaardig aan elkaar. Toch de "ongelukkige beslissingen"weg gelaten had Feyenoord meer recht op de winst.

1 februari 2018 om 08:50

Heb t over schoten op doel he van de 16 schoten waren er 3 op goal goh wat zat k er naast! Maar zal wel half gekeken hebben denk? Of zullen de statistieken mensen ook half gekeken hebben?

Hahah, lees nu zoveel berichten over dat psv zon pech heb, maar die hendrix had volgens mij al 4 rode kaarten dit seizoen moeten hebben maar dat is goed volgens cocu zeker?

1 februari 2018 om 05:11

Over Hendrix gesproken, die schiet niet met scherp zeg maar de laatste weken. 😀

Nu staat PSV eens aan de andere kant van het geluk. Ze hebben al best veel geluk gehad dit jaar nu is het eens andersom

1 februari 2018 om 07:42

Dit heeft niets met geluk of ongeluk te maken. De scheidsrechter heeft de wedstrijd met zijn beslissingen behoorlijk beinvloed, en als dit in de Kuip gebeurd is di bijna altijd in het voordeel van Feyenoord.

1 februari 2018 om 12:05

Kunnen we beter kijken naar hoe de videoscheids gehandeld heeft en de discussie starten of de videoscheids ook moet ingrijpen bij corners wat geen corners zijn en overtredingen buiten de 16 waar wel of geen gele kaart voor moet getrokken worden (in dit geval dan een 2e gele kaart)

Soms zit het mee soms tegen Philip. Van Boekel floot erg warrig. Hij was een combinatie tussen Makkelie Kuipers en Nijhuis. Op sommige momenten floot hij voor elke scheet en een paar minuten later liet hij weer door voetballen bij een stevig duel. Tel daarbij z'n foute waarnemingen op en van Boekel floot op z'n zachts gezegd een ongelukkige wedstrijd.
Aan de andere kant kan ik me ook nog wel wedstrijden herinneren waar de scheidsrechter foutjes maakte die in het voordeel van PSV uit pakte. Ja Philip, soms zit het mee soms zit het tegen.

1 februari 2018 om 09:01

Het is ook een beetje raar als je gaat klagen als je de scheids mee hebt

Als ik het me goed herinner maakte ook Twente toen een goal die nooit goedgekeurd had moeten worden. En als je daarnaast naar de wedstrijd tegen Heerenveen kijkt krijgen ze een penalty tegen terwijl Heerenveen een aantal keren voor het zelfde vergrijp niet bestraft worden. Maar dat geld voor meer penalties die ze tegen krijgen. Daarnaast kreeg Lozano afgelopen week een gele kaart voor het vragen van een kaart, terwijl ik dit Tapia dit gisteren diverse keren heb zien doen zonder dat hij bestraft wordt.

1 februari 2018 om 08:09

Stop maar Janssen. Het heeft geen zin feiten boven onzin te verkiezen op dit medium. Zelfs als, inderdaad, die penaltystituaties overduidelijk waren.

Het is jammer dat een fatsoenlijke discussie hier niet meer mogelijk is.

Hij heeft volkomen gelijk!
Feyenoord heeft natuurlijk ontzettend veel mazzel. De 1-0 valt precies voor de voeten van Larsson (verder een mooie aanval!), de 2-0 is een onterechte corner en ook nog eens een van richting veranderd schot en daarna geen 2e geel voor Malacia. Van Beek had ook 2x geel moeten hebben en KEA minimaal 1. PSV heeft de wedstrijd gecontroleerd maar kon er bij Feyenoord niet doorheen komen. Moeilijker is het niet!
Heb je dan verdiend gewonnen of gezwijnd??

1 februari 2018 om 07:47

Het is opvallend dat veel mensen het over een mogelijke 2de gele kaart hebben als zogenaamd goed weg komen van PSV vergeet te melden dat ook Sven van Beek al een kaart had moeten hebben na een overtreding op Luuk de Jong.

1 februari 2018 om 08:01

De 1-0 was gewoon weer eens uitermate zwak gekeept van Zoet, je kan het mazzel noemen maar een beetje keeper verwerkt zo'n bal toch echt beter.
Cocu vergeet snel dat PSV de scheidsrechter ook met regelmaat mee heeft, soms zit het mee soms zit het tegen het is net het echte leven.....

1 februari 2018 om 09:53

Gezwijnd vind ik een groot woord. Zwijnen is wanneer je in de slotminuut van de blessure tijd een wedstrijd in competitieverband nog wint en zodoende al 6 bonuspunten hebt. Althans, dat noem ik zwijnen.

Los van het feit dat iedere scheidsrechter fouten maakt, vond ik het een uiterst vreemde keuze om Pol van Boekel aan te stellen als scheidsrechter voor zo'n kraker.
Vrijwel alle scheidsrechters zijn thuisfluiters (lees; laten zich beïnvloeden door het publiek), dat zie je wel vaker. Dat een corner wordt gegeven voor een achterbal vond ik minder kwalijk dan het niet geven van een tweede gele kaart aan Malacia. Dat was in de eerste helft een overduidelijke fout. Gio wisselt Malacia niet omdat hij niet in de wedstrijd zat. Maar om nou te zeggen dat PSV daardoor verloor, dat kan ik niet zeggen (en zullen we nooit weten).

Deze vraag mag ook wel eens opgeworpen worden: wat is het nut van een videoscheidsrechter als die (bijna) niet ingezet wordt? Waarom mag een team niet zelf (een paar keer) bepalen wanneer een videoscheidsrechter moet worden ingezet zoals bijv. bij hockey, tennis, rugby en ijshockey? Dan kun je tenminste effectief iets ondernemen tegen een scheidsrechter als van Boekel, waarvan bekend is dat hij in een Feyenoord-pyjama slaapt...

In sportwedstrijden is het begin en het einde beslissend.dat weet elke goede coach.als je na 3 minuten wordt afgetroefd op inzet,snelheid en doeltreffendheid dan heb je iets niet goed gedaan.dan ga je achter de feiten aan lopen.

Hmm, hij vergeet even dat PSV ook met 9 man had moeten eindigen, de scheids durfde meerderen van PSV geen kaart te geven.

En dan die Luuk de Jong ook, blijft maar zeiken en janken bij de scheids, wanneer wordt hij er is een keer voor aangepakt?

PSV wordt benadeeld in de Kuip. Dat is geen nieuws, want dat gebeurt wel vaker. Van Boekel laat weer eens zien dat hij het niveau niet aan kan. En dat terwijl hij zelf gevoetbald heeft. Als we goede scheidsrechters zouden hebben, hadden we ook geen videoref nodig. Dat Jörgensen bij het afgekeurde doelpunt buitenspel stond, had de grens toch ook kunnen zien. Zo moeilijk is dat toch niet.

Wat ik niet snap aan zon actie van Van Boekel bij de 'overtreding ' van Malacia; Als Arias niet geraakt zou zijn door Malacia, dan is het een dikke vette swalbe waar Arias geel voor zou moeten krijgen. Aangezien Van Boekel dit niet doet, bevestigt dat hij de overtreding wel gezien moet hebben, maar ALS hij fluit, moet hij een gele geven (dus rood). Dat wilde hij schijnbaar niet. Duidelijk in het voordeel fluiten van Feijenoord.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren