Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Cocu: ‘We zijn er mee bezig om het af te ronden voor einde transferperiode’

Laatste update:

Eerder doken er al geruchten op dat PSV bezig is met de komst van een linksback, die uit Zuid-Amerika zou moeten komen, en trainer Phillip Cocu heeft dinsdagmiddag tijdens een perspraatje in de aanloop naar het bekerduel met Feyenoord laten weten dat de Eindhovenaren inderdaad bezig zijn met een nieuwe aanwinst. De coach durft echter niet te garanderen dat er nog een nieuwe versterking binnenkomt voor woensdagavond.

“Er is iets gaande. We zijn er mee bezig om het af te ronden voor het einde van de transferperiode. Ik hoop dat het lukt”, laat hij optekenen via de officiële kanalen van zijn club. PSV won afgelopen weekend, tot frustratie van Gertjan Verbeek, van FC Twente. De trainer van de Tukkers omschreef het spel van de koploper als ‘schijtbakkenvoetbal’, maar krijgt hier Cocu niet mee op de kast: “Ik kijk naar mijn eigen ploeg. Al dat andere, daar kan ik niet zoveel mee. Frustratie, denk ik.”

PSV treft woensdagavond in De Kuip Feyenoord in de kwartfinale van de KNVB Beker en Cocu verwacht een moeilijke wedstrijd. Hij weet dat de Rotterdammers dit seizoen veel tegenslagen hebben moeten overwinnen, maar ziet ook veel kwaliteiten bij de tegenstander: “Wij willen de beker winnen. Dit is een hele lastige horde, maar ook weer een mooie uitdaging. Wij gaan er vol voor om ons te plaatsen voor de volgende ronde.”

Vind jij dat PSV een nieuwe linksback nodig heeft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou mooi zijn als PSV toch nog die linksback binnen kan halen.

Vraag is alleen wat Cocu gaat doen. Ik denk dat er een dikke kans is dat Cocu in eerste instantie nog gewoon met Brenet gaat spelen. Omdat die jongen eerst moet wennen en zo.

30 januari 2018 om 14:51

Cocu houdt (te) lang vast aan spelers. Zie bijvoorbeeld De Jong vorig jaar. Die linksback moet wel heel goed zijn wil hij Brenet er binnen een paar weken uitspelen.

30 januari 2018 om 15:00

De meeste trainers houden lang vast aan spelers. Logisch ook. Heb jij weleens een elftal getraind? Probeer jij maar eens cohesie en teamgeest te houden als je constant spelers wisselt en constant je team door elkaar gooit. Bewezen is dat teams op langere termijn beter presteren naar mate ze in een constantere samenstelling spelen. Daar hoort bij dat dus soms spelers opgesteld worden die eigenlijk minder goed zijn dan hun concurrent, maar het team, met die speler, als geheel soms toch beter (b)lijkt te functioneren.

Sowieso is het geen porum om elke week weer nieuwe spelers op te stellen.

30 januari 2018 om 15:08

Kan ik me voorstellen, heb zelf nooit een team getraind nee. Verbaasde me (nog steeds wel een beetje) echter wel dat Cocu vorig jaar zo lang aan de Jong bleef vasthouden, ondanks zijn dramatische vorm. Kan natuurlijk ook zijn dat de concurrentie het niet liet zien op de trainingen, maar daar kan ik niet over oordelen.

30 januari 2018 om 15:45

blijft lastig verhaal hoor. Luuk de Jong had je twee jaar lang gedragen met zijn goals, spel en aanwezigheid. 46 goals maken in twee seizoenen is gewoon heel erg veel. Dan vind ik het zelf niet zo heel erg raar dat je als coach niet na tien wedstrijden al zegt, ernaast met die gast! Uiteraard heeft en speler die zoveel goals maakte en zo belangrijk was wat meer krediet.

En laten we wel zijn, was toch gewoon raar wat die Luuk de Jong deed vorig seizoen? Terugvallen kan altijd gebeuren. Maar dit was geen terugvallen meer. Hij zakte compleet weg. Het is vrijn normaal, vind ik, dat een trainer ervan uit gaat dat die vormcrisis niet een heel seizoen aanhoudt. Vanzelf gaat hij wel weer scoren, dacht Cocu ongetwijfeld. En meestal is dat ook zo. Bij Luuk dus niet. Tja, pas na 20 wedstrijden is Cocu toen begonnen hem ernaast te zetten. Ík vind dat niet raar. Je neemt niet snel afstand van je topscorer en dragende kracht.

Sowieso he, Luuk de Jong wordt al twee jaar afgemaakt, maar waar slaat dat op? Noem die spelers maa rop hoor, die meer scoorden dan hij? En als hij het twee seizoenen wel kon en eentje niet, hoezo deugt hij dan opeens compleet niet meer? Okay, nogmaals, hij zakte ver weg vorig seizoen. Maar dit seizoen vind ik dat hij veerkracht toont. Hijn is gewoon weer bijna terug op zijn oude niveau. Maakt goals, is belangrijk legt ballen klaar. etc. etc.

Dus wanneer houdt eehn speler op met goed zijn en begint hij een slechte speler te worden? En wanneer is hij dan weer goed? En wie bepaalt dat? Geen idee.

30 januari 2018 om 16:05

Dat krediet had hij wel verdiend inderdaad. Ik denk dat je als fan ook wat meer vanuit emotie spreekt dan de coach. Maar die vormcrisis was zoals je zegt echt bizar. Hij raakte echt geen pepernoot meer. En over dat afmaken; helemaal mee eens! Je mag best kritiek hebben, al helemaal als supporter, maar de Jong is zo belangrijk geweest tijdens de laatste twee kampioenschappen, die verdiende dat totaal niet. Wel ben ik van mening dat Lammers wel is een keertje in de basis mocht spelen, maar goed gebeurd is gebeurd.

En over je laatste vraag, ik denk iedere voetballiefhebber die zijn mening kan verkondigen op media zoals deze, twitter, facebook etc. Of dat dan ook waarheid is is een tweede..

30 januari 2018 om 15:04

Het zou zeker een verademing zijn om Brenet wat bankminuten te geven. Ik laat me graag verrassen door een leuk talentje! Ik neem wel aan dat het een aankoop is voor de basis en zal zich dus vrij snel moeten aanpassen gezien de competitie nog een aantal maanden te gaan is.

30 januari 2018 om 15:11

Inderdaad, Brenet is niet in vorm en speelt dan ook nog is op een andere positie. Heeft (vooral in de CL) daar wel prima wedstrijden gespeelt en op basis daarvan vind ik dat hij wel de kans verdient om te laten zien dat hij Arias op kan volgen volgend jaar.

30 januari 2018 om 16:08

"brenet is niet in vorm"

Ik ben bang dat hij wel degelijk in vorm is. Zoals hij de laatste weken speelt, dat is gewoon zijn niveau. Hij heeft inderdaad wel ooit betere wedstrijden gespeeld, maar dat was toch maar incidenteel.

30 januari 2018 om 16:40

Nou de laatste weken is hij toch wel zo slecht, normaal is die wel iets beter hoor. Komt dan overigens nog steeds tekort. Is een meer dan nuttige rotatiespeler, ook omdat hij op beide flanken kan spelen, maar basismateriaal is hij echt niet. Ben benieuwd hoe hij het op zijn echte positie zou doen, denk dat hij dan namelijk het wel in zich heeft om een nuttige speler te worden.

Iemand die een naam weet?

30 januari 2018 om 14:53

Fabra is de enige naam die vaak met PSV genoemd werd, maar gezien zijn leeftijd past hij niet door het plaatje (jong, met oog op de toekomst) dat geschetst werd door de PSV-watchers.

30 januari 2018 om 15:02

Ik vind dat 'jonge' wat schromelijk overdreven. Net als die dooddoener dat je een speler niet moet halen omdat je zijn transfersom dan moet afschrijven omdat je die dan 'nooit meer terug kunt verdienen'. So what? Het gaat er toch om dat je nu een speler haalt die het gapende gat links achterin dicht moet stoppen. Wat boeit het dan dat je een Colombiaans international van 26 jaar (wordt pas 22 ferbuari 27) haalt? Als hij goed is, is hij jong genoeg!

30 januari 2018 om 15:06

Helemaal met je eens! Ik doel meer op dat de PSV watchers op twitter het hadden over een jong talent. Ik zie die Fabra maar wat graag komen, al was hij 33 geweest.

30 januari 2018 om 15:08

Lijkt me juist mooi, een speler op leeftijd. Als Luuk en Zoet in de zomer weggaan hebben we alleen Schwaab die op leeftijd is (Ben hem eigenlijk liever kwijt maar oké), Alleen jonkies is ook niet wat we moeten hebben, daar zijn we al eerder mee in de fout gegaan. Bovendien is hij 26 jaar oud volgens transfermarkt dus valt best mee. Van mij mogen de PSV-watchers het in ieder geval fout hebben.

30 januari 2018 om 15:12

Quirento

Ah zo ja. Nee dan heb je gelijk, dan zou het eerder op andere spelers wijzen. Maar misschien hebben de watchers het gewoon niet bij het rechte eind.

We zien wel wie er uiteindelijk gehaald wordt. Linksback is echt heel erg hard nodig.

30 januari 2018 om 15:25

Absoluut, op Willems na heeft daar de afgelopen jaren ook nooit echt een speler gestaan waarvan ik zei; nou die is goed! Het is ook een erg lastige positie, goede spelers zijn daar niet snel haalbaar (hoewel Ajax nu misschien wel een koopje heeft gedaan).

30 januari 2018 om 15:00

Vanochtend werd Angelino (spanjaard die nu door NAC gehuurd wordt van Man City) nog genoemd, maar dat is dus geen Zuid-Amerikaan. Verder heb ik voorbij zien komen: Marcelo Saracchi (uruguayaan van River Plate), Frank Fabra (colombiaan van Boca Juniors) en Jeison Angulo (colombiaan van Deportivo Cali).

30 januari 2018 om 15:02

Daarnaast wordt ook Braian Cufré op basis van de geruchten nadrukkelijk in verband gebracht met PSV. Ik ben echt benieuwd wat Brands uit zijn hoge hoed tovert.

30 januari 2018 om 15:17

Ik zie net dat PSV een filmpje heeft geüpload op haar Twitter pagina van Foxy die een F spuit op de muur. Misschien de F van Fabra?

30 januari 2018 om 16:30

Hahaha dit is natuurlijk echt zoeken naar dingen. Zou toch ook wat zijn als PSV de wereld in slingert (d.m.v. de watchers) jonge zuid Amerikaan en dat dan één of andere deen wordt gehaald.

30 januari 2018 om 16:32

@thefatman,

Heb die tweet opgezocht, en kijk wat een reactie eronder is:

''phoxy is aan het ‘schilderen’. Marcelo Saracchi heet voluit Marcelo Josemir Saracchi Pinto. Een schilder in het Spaans is een Pintor...of kijk ik teveel naar #widm?''

Misschien is Phoxy nog wel creatiever in zijn raadseltjes dan je zou denken..

30 januari 2018 om 16:33

Ook net het filmpje gezien en het klopt wat jij zegt. Echt zo een PSV transfer aankondiging filmpje, zoals bij schwaab en Lozano. Dan zal de mogelijke linksback toch zo goed als binnen zijn want anders is dit een heel raar filmpje.

Op sociale media wordt nadrukkelijk Marcelo Saracchi gelinkt aan Psv.

19 jaar, speelt bij River Plate, komt uit Uruguay. Zou je afgaan op Fifa18 of Football manager een speler met een zeer groot potentieel. Werd in november in sommige media nog gelinkt aan Barcelona als speler voor de toekomst.

Of hij komt, we zullen het vanzelf zien!

30 januari 2018 om 15:01

Ja, die naam zie ik wel vaker voorbijkomen. Ook Frank Fabra en Braian Cufré zie ik voorbijkomen als mogelijke versterkingen. Zolang de speler maar komt en hij direct van toegevoegde waarde is ben ik blij.

30 januari 2018 om 15:07

Ik denk alleen dat niemand het weet (buiten psv leiding om), maar door het feit dat er een linksback uit Zuid-Amerika moet komen gaat iedereen een beetje de bekende linksbacks linken. Zou gewoon afwachten tot psv (of psv watcher) er mee naar buiten komt. Ik heb ook al iets van 6 namen gelezen waarvan er best 1 zou kunnen kloppen, maarja op dit moment weet je niet of het Fabra, Cufré of toch een ander is. Over een uur of 30 weten we het in ieder geval.

30 januari 2018 om 15:02

Dat zou wel mooi zijn! Ken hem niet, maar wel veel goede verhalen over gehoord! Jong talent is altijd welkom, hoewel ik zelf meer hoop op een ervaren speler i.v.m. de verwachte leegloop aankomende zomer.

Nouja slechter dan Brenet op linksback zal lastig gaan..

30 januari 2018 om 15:10

Lekker makelijk praten, brenet is nog altijd stukken beter en lastiger te verdedigen dan de meeste andere backs

30 januari 2018 om 15:15

Psvjayjay

Om eerlijk te zijn vind ik Brenet absoluut niet stukken beter dan de meeste andere backs. Eerder omgekeerd. Ik vind bijna alle backs in de eredivisie beter dan Brenet. Ik zei al eens eerder, al was dat gekscherend, dat Joshua Brenet het echt lastig zou hebben als die nu een masker op zou zetten en zich zou aanmelden bij Hollandia of Vvsb om zich in het eerste te spelen.

30 januari 2018 om 15:33

Je overdrijft gewoon heel erg. Brenet is geen Arias maar voor bijna alle clubs in de eredivisie zou hij een versterking zijn. Als je alleen naar de statistieken zou kijken dan is alleen Veltman een betere back. Brenet is een ideale 12e man voor PSV die als linksback en rechtsback het in de meeste wedstrijden goed doet.

30 januari 2018 om 15:49

Klopt, ik overdrijf best wel een beetje. Dat doe ik met opzet.

Maar dat hij een versterking is voor bijna alle clubs in de eredivisie dat ben ik compleet oneens met je. Stwerker nog, hij mag van geluk spreken dat hij bij PSV speelt. Omringd door gemiddeld betere spelers lijkt het soms nog best wel wat met die Brenet, gek genoeg vaker in juist de topduels dan in de duels tegen de kleintjes.

En je zegt het al, 12e man. Laat hem dat zijn, en blijven graag. Want zodra hij moet spelen, houd ik dus echt bij iedere actie mijn hart vast. Weleens opgelet hoe vaak hij struikelt of bij verdedigende acties ballen over de zijlijn of achterlijn heen loopt?? Dat verraadt echt een hoop onkunde hoor. Okay, leuk dat ie snel is, maar voetbaltechnisch is het echt om te janken.

30 januari 2018 om 16:10

Het is natuurlijk geen geweldige back die hoger dan PSV nooit aan zul kunnen. Maar hij heeft toch periode's dat hij verdedigend best sterk is en aanvallend geeft hij aan de verkeerde kant toch regelmatig een goede voorzet. Hij is na Tsimikas en Arias de back met de meeste voorzetten en hij creëert bijvoorbeeld even veel kansen als Ramselaar en Donny van de Beek. Brenet is het pispaaltje omdat hij de slechtste is maar hij is echt niet minder dan de backs bij Vitesse, Heerenveen, Utrecht. Hij heeft zelfs voor het Nederlands elftal gespeeld een jaar geleden toen hij in vorm was dat zegt toch wel iets.

30 januari 2018 om 15:10

Lekker makelijk praten, brenet is nog altijd stukken beter en lastiger te verdedigen dan de meeste andere backs

30 januari 2018 om 15:13

Aanvallend is het wel oke met Brenet, laatste tijd veel goede voorzetten op Luuk. Maar verdedigend is hij echt ondermaats. Rugdekking van Isimat helpt ook niet echt mee (ook beslist geen topper) maar zoals die Peterson er bijvoorbeeld een paar keer langs ging tegen Heracles. Dat mag echt niet.

30 januari 2018 om 16:07

Ik vind hem juist verdedigend sterker dan aanvallend hoor. Hij is niet goed in positie kiezen, maar hij kan het verkeerd staan altijd compenseren met zijn snelheid. Alleen aanvallend brengt ie weinig omdat hij geen linkerbeen heeft al lijkt hij dat wel een beetje verbeterd te hebben. Ik denk dat hij een degelijke rechtsback voor PSV zou kunnen worden.

30 januari 2018 om 17:58

@giodinho7, Quierento heeft gelijk, aanvallend doet hij het de laatste wedstrijden prima, maar verdedigend is het laatste tijd veel te matig. In het begin van het seizoen was het juist wat jij zegt. Ik heb het idee dat brenet veel te gretig is, hij wil veel te snel de bal afpakken. Terwijl als hij gewoon tegenstander voor zich houd, is er weinig kans dat ze aan brenet voorbij gaan met zijn snelheid. Verder heeft hij toch 3 assists gegeven en tegen heracles gaf hij bijv 2 hele goeie voorzetten aan luuk de jong.

Zoals perez en gijp ook al hebben aangegeven deze week. PSV heeft 4 spelers die top zijn voor de eredivisie: zoet, arias, v ginkel en lozano. Ik denk dat als je 6 toppers hebt dat je dan een heel goed team hebt, dan hebben de topvoetballers de overhand. En kunnen zij de rest van het team op sleeptouw nemen. Als er dan een goeie linksbenige verdediger komt, zou dat wel heel lekker zijn.

3 spelers met wat ervaring & uit Zuid-Amerika zijn

- Vangioni, 31, Monterrey
- Fabra, 26, Boca
- Casco, 29, Riverplate

Of het wordt echt een jonkie, ben echt benieuwd

30 januari 2018 om 15:11

Een type 21 a 23 jaar zou perfect zijn. Ben ook zeer benieuwd, Fabra wordt toch vaak genoemd momenteel

30 januari 2018 om 15:16

Die Douglas Santos dan, van HSV? 23, Braziliaan

Laat Feyenoord dit potje maar winnen en wij in de competitie in de kuip 😇 dan ben ik tevreden

30 januari 2018 om 15:26

Nou ik heb liever dat we ze allebei winnen!

30 januari 2018 om 16:02

@-Riciotto-:

Nee joh! Elke prijs telt!

Erik Pieters zou mooi zijn als ze die binnen kunnen halen? Of misschien Moreno huren?

30 januari 2018 om 15:57

Erik Pieters is basisspeler van een Premier League-club en verdient 2,25 miljoen per jaar. Onhaalbaar dus. En Moreno is geen back.

30 januari 2018 om 18:32

Hector Moreno geen back? Hij heeft ook linksback gespeeld.

30 januari 2018 om 20:11

Hij heeft er wel eens gespeeld, maar dat was een noodgreep. Moreno is echt een centrale verdediger, geen linksback. We verwachten tegenwoordig van een back dat hij bij counters op de flank mee op kan komen, kan functioneren als extra vleugelaanvaller en een goeie assist in huis heeft. Wat dat betreft ben je bij Moreno echt aan het verkeerde adres.

Had dit nu niet één dagje eerder gekund dan? Of is het echt een wanhoopsaankoop, om er maar eentje te hebben?

Als Cocu zegt "ik hoop dat het lukt" geeft mij dat niet bijster veel vertrouwen. Want als het niet lukt ga je gewoon af.

Ik mag wel hopen dat PSV deze zomer wat uit te geven heeft. Al denk ik wel dat ze dit seizoen kampioen worden (mede door blessures en een gebrek aan creativiteit bij Feyenoord en de wisselvalligheid en jeugdigheid van Ajax), hebben ze volgend seizoen wel een enorm probleem. Dit elftal is erg armoedig voor een topclub en Lozano zal ongetwijfeld gaan vertrekken deze zomer.

Verbeek sprak uit pure frustratie, maar er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. Als je tegen dit FC Twente moet tegenhouden als Nederlandse topclub, heb je natuurlijk wel een enorm probleem. Dan kan Cocu zeggen dat hij niets met dat soort uitspraken kan, maar als coach mag hij daar best leer uit trekken.

Verder is het misschien wel goed voor PSV als Cocu na dit seizoen vertrekt. De man heeft absoluut geen uitstraling, tactisch vind ik hem maar matig en zijn beste eigenschap is eigenlijk een aardige dosis geluk. Er is veel meer uit PSV te halen en ik denk dat Cocu als coach te veel in lichtgewicht is om de club verder te ontwikkelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren