Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Verbeek en Assaidi fileren 'laf' PSV: 'Het is 'schijtbakkenvoetbal''

Laatste update:

Gertjan Verbeek heeft geen goed woord over voor de manier waarop PSV zaterdagavond voor de dag kwam tegen FC Twente. De koploper speelde geen grootse wedstrijd in De Grolsch Veste, maar stelde de drie punten uiteindelijk toch veilig dankzij doelpunten van Hirving Lozano en Santiago Arias. Verbeek velde na afloop op geheel eigen wijze zijn oordeel over de spelopvatting van PSV.

De Twente-trainer verdedigde het defensieve spel van zijn eigen elftal in de eerste helft door te wijzen naar de Eindhovense opponent. "Je kunt bij PSV druk gaan zetten op de zestien, maar dat is je eigen graf graven. Ze staan niet voor niets bovenaan", vertelde hij na afloop voor de camera van FOX Sports. "Je kunt het van PSV ook hartstikke laf vinden. Vanaf de eerste minuut speelt Schwaab er een heel eind achter. Isimat (Isimat-Mirin, red.) zie je bijna nooit het middenveld in dribbelen. Ze blijven maar rondspelen."

"Waarom zouden wij er heel veel energie in steken om druk te zetten?", vroeg Verbeek zich hardop af. "Dat willen ze graag. Zij zijn de kampioen en wij staan bijna onderaan. Natuurlijk zakken wij dan terug, maar PSV doet dat ook. Dat hebben ze de hele tweede helft gedaan. Op een gegeven moment stelden ze zes verdedigers op. Dan zijn jullie wel poeslief voor PSV, daar mag weleens meer kritiek op komen."

Verbeek was echter nog lang niet uitgeraasd. "Het is natuurlijk schijtbakkenvoetbal", vervolgde hij. "Het is niet om aan te gluren. Ik zie liever Ajax en AZ voetballen. Maar zij stappen lachend de bus in, dus dat begrijp ik wel. Maar ik hoor: 'Jullie hebben Twente lang in leven gelaten'. Maar wij hebben PSV ook in leven gehouden. Ze hebben voetballend bijna geen kansen gecreëerd. En zij staan bovenaan."

Oussama Assaidi sloot zich aan bij zijn trainer. "Ik weet niet meer tegen wie, maar in het veld zei ik ook: 'Jullie spelen echt op z’n Duits'", zei de vleugelaanvaller van Twente tegen RTV Oost. "Als je zo kan winnen, zullen zij er blij mee zijn. Maar dat is niet echt het spel waar ik van geniet. Ik vond PSV laf voetbal spelen. De eerste helft deden wij dat ook een beetje, maar in onze situatie kunnen we niet constant op de aanval spelen."

Kun jij je vinden in de woorden van Gertjan Verbeek en Oussama Assaidi?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat was dit goede TV zeg. Vermakelijker dan de al vermakelijke wedstrijd. Deed mij denken aan huilie-huillie Ten Cate in 2007, wat een plezier. Heb het idee dat ik dit nog wel een paar keer terug ga kijken als ik mij een beetje treurig voel of iets dergelijks.

Als die kampioens-DVD er dan komt, moet dit sowieso onder de bonus.

Veel wijsheid gewenst meneer Verbeek. Wanhoop is nabij.

27 januari 2018 om 23:10

Vermakelijke wedstrijd? Heb je Liverpool gekeken?

27 januari 2018 om 23:14

Spannend tot de 90e minuut. Veel grote kansen voor Psv. Winst. Ik heb mij prima vermaakt. Meer dan Gert-Jan, haha. .

27 januari 2018 om 23:42

Het spijt me zeer. PSV heeft idd een paar grote kansen gehad, maar als je vind dat je ploegje vermakelijk gespeeld heeft, zou ik is een neutrale bril proberen. Het was niet om aan te gluren en dat ze op een gegeven moment met 6 verdedigers gingen spelen, was pas lachwekkend🤣

27 januari 2018 om 23:46

Waar zegt ie dat zijn "ploegje" (lekker neerbuigend trouwens) vermakelijk vond voetballen? Hij vond de wedstrijd vermakelijk omdat het lang spannend bleef, daarvoor hoeft gelukkig je eigen ploeg niet persé goed voor te voetballen. Overigens zou ik opletten met het uit elkaar houden van de woorden is en eens.

27 januari 2018 om 23:51

Serieus? Bij elke post op VZ staan tig taalfouten en jij haalt juist diegene eruit die iets negatiefs over PSV zegt? On: elke objectieve kijker vond dat PSV laf speelde.

28 januari 2018 om 00:07

Kyle ik neem niet bij iedereen de moeite inderdaad om er op te reageren maar als ik dan toch al met een reactie bezig ben en het valt me op zeg ik er inderdaad iets van. Volgens mij breng ik het op een vrij normale en niet denigrerende manier dus ik begrijp niet zo goed wat daar mis mee is.

28 januari 2018 om 00:13

Het was duidelijk wat hij bedoelde, dus jouw commentaar klinkt als muggenzifterij. Ik vraag me af of jij dat ook had gedaan als hij iets positiefs over PSV had gezegd.

28 januari 2018 om 00:14

Trouwens, er staan ook grammaticale fouten in jouw tekst en ik corrigeer jou ook niet, omdat ik begrijp wat je schrijft.

28 januari 2018 om 00:52

Nee Liverpool was ook met lege handen naar huis gestuurd

28 januari 2018 om 01:15

Je kunt het laf noemen maar ook tactisch erg slim.
Twente heeft erg veel scorend vermogen en een zeer gevaarlijke Assaidi. Als je dan 0-1 voor staat en je verdediging is niet heel sterk dan ga je niet vol op de aanval.
PSV heeft gespeeld oo balbezit en heeft het spel vertraagd. Tactisch een uitstekende zet en alleen op deze manier kunnen ze kampioen worden.
Kijk hoeveel kansen ze hebben gemist.
Je moet roeien met de riemen die je hebt.
Jullie zeggen laf, ik zeg tactisch een uitstekende wedstrijd met een overwinning als bevestiging.

28 januari 2018 om 10:11

Dat Verbeek dat vindt, klopt met de werkelijkheid natuurlijk, het ziet er niet uit voor de onafhankelijk voetbalkijker. Psv'ers zullen natuurlijk blij zijn met de drie punten, logisch. Alleen Verbeek doet er goed aan dit schijbakkenvoetbal af te straffen en dan z'n mond open te trekken, niet nu hij verloren heeft, want dan kom je over als slecht verliezer.

28 januari 2018 om 10:24

@bjoriesorie. Heb jij de wedstrijd wel gezien of praat jij Verbeek na. Zo ja, welke 6 verdedigers deden er bij psv mee ? Ik heb het nog een keer nagekeken maar PSV begon met 4 verdedigers en gedurende de wedstrijd werden Luckassen en Mauro jr. erin. En Mauro jr. is echt geen verdediger. Maar als ik het gemist heb, dan hoor ik het graag.

27 januari 2018 om 23:14

Net zo feestelijk als Internazionale in het vieren van hun CL-winst zeker?

Leuk feestje, jammer dat niemand zin had om het feestje mee te vieren.

Gefeliciteerd met de drie punten!

27 januari 2018 om 23:24

Ik denk dat hij "gunnen" van andere clubs bedoeld. Ik gunde het psv destijds wel met wijnaldum en depay en feyenoord vorig seizoen ook wel omdat ze gewoon stabiel presteerde en een goed elftal hadden. Dit psv daarentegen. Aanvoerder gehuurd, willem 2 materiaal achterin en met heel veel geluk en anti-voetbal veel punten gepakt. Als ze de meeste punten hebben dan is het terecht hoor, maar daar is ook alles mee gezegd.

27 januari 2018 om 23:44

Ken je feiten, Inter speelde dat jaar echt niet zo zoals jij nu beschrijft. In de CL speelden ze Barcelona de eerste wedstrijd thuis van de mat, 3-1 met aanvallend voetbal. Tweede wedstrijd kreeg Motta rood na 10 minuten door overdrijven van Busquets, logisch dat je dan je voorsprong gaat verdedigen. Daarnaast wonnen ze ook gemakkelijk 2-0 van Bayern in de finale
door een grootse Milito.

27 januari 2018 om 23:44

Ken je feiten, Inter speelde dat jaar echt niet zo zoals jij nu beschrijft. In de CL speelden ze Barcelona de eerste wedstrijd thuis van de mat, 3-1 met aanvallend voetbal. Tweede wedstrijd kreeg Motta rood na 10 minuten door overdrijven van Busquets, logisch dat je dan je voorsprong gaat verdedigen. Daarnaast wonnen ze ook gemakkelijk 2-0 van Bayern in de finale
door een grootse Milito.

27 januari 2018 om 23:31

Kampioens-DVD, nou nou... Aan optimisme in ieder geval geen gebrek in Eindhoven. Wat een zelfvertrouwen moet je hebben als je je clubbie met dit afschuwelijk lelijke afbraakvoetbal al landskampioen rekent, 14 speelronden voor het einde van het seizoen.

Ik ben blij dat iemand uit de voetballerij een keer het lef heeft om de waarheid te vertellen, in plaats van al dat politiek correcte gedoe de hele tijd. Wellicht dat Cocu een wake-up call krijgt voordat het te laat is als ie het van een collega hoort. Dan hoop je op een bruikbare reactie op volledig terechte kritiek van Verbeek, in plaats van misplaatste arrogantie zoals est-1913 dat hierboven zo mooi demonstreert. Ik hoop als PSV-supporter van harte dat PSV dit nog vol kan houden tot het einde van het seizoen, maar dan zal er echt iets moeten veranderen in de spelopvatting van PSV.

27 januari 2018 om 23:37

Je had de definitie van het woord 'als' even moeten opzoeken, joh. Had je een hoop typen gescheeld. Lijkt mij persoonlijk niet eens een heel lastig woord. En nee, ik ben absoluut niet zeker van een titel. Vandaag wel weer een belangrijke stap gezet.

Ik vind het eerder misplaatste arrogantie van Verbeek om Cocu de les te gaan lezen als je zelf 7 punten haalt in 10 wedstrijden. Tijd voor een spiegeltje voor Gert.

27 januari 2018 om 23:38

Hij zegt toch ook als.

27 januari 2018 om 23:43

Ja met welk elftal. Ik snap als Ajacied niet hoe je engels 3e divisie spel van een Nederlandse topclub kan verdedigen.

Heeft ene Frank de Boer ooit eens geprobeerd. We hebben het nog steeds over t kutvoetbal. Meer dan die 4 landstitels....

28 januari 2018 om 00:03

Hulde dat je dit zegt als PSV supporter zijnde. Daar heb ik respect voor

28 januari 2018 om 00:10

100% Ajax

Dat is een verschil in DNA van de gemiddelde PSV-fan en de gemiddelde Ajacied, ik als PSV-er kijk op de jaren onder Hiddink niet terug als de jaren waarin we geweldig voetbal speelden (dat was namelijk praktisch nooit het geval, ook toen was het vaak 'zakelijk' maar de jaren waarin we steeds kampioen werden. In Eindhoven draait het nu eenmaal alleen om elk jaar (proberen) kampioen te worden, en in Amsterdam wil de supporter graag elk jaar voetbal zien èn kampioen worden.

28 januari 2018 om 01:43

verschil is dat daar ook amper punten gehaald werden in de 4 landstitels 71 72 75 was de max. psv zit nu al bijna aan dat aantal punten. kan je dus totaal niet vergelijken

28 januari 2018 om 02:18

Nu al bijna aan dat aantal, haha what? Zelfs het laagste puntenaantal uit die reeks van 4 van Ajax is nog 20 punten verwijderd van PSV's huidige aantal. Ze gaan dat aantal hoogstwaarschijnlijk (makkelijk) overtreffen maar wat jij zegt is gewoon klinkklare onzin.

27 januari 2018 om 23:43

Leuk en aardig maar op deze manier spelen maakt het Nederlandse club voetbal kapot. Kijk wat Ajax deed in Europa toen ze op zijn Franks speelden. Feyenoord dit jaar ...

27 januari 2018 om 23:54

Newsflash: Nederlands voetbal is al kapot.

Trouwens, Cocu wist het 2 jaar geleden het met PSV verder te schoppen dan welke Nederlandse ploeg dan ook in de Champions League de afgelopen 13 jaar. En met pragmatisch voetbal.

28 januari 2018 om 00:12

Dat was ook voor een heel groot deel te danken aan de factor geluk en het feit dat het CL systeem net werd aangepast bij de loting. Als gevolg kwam PSV in pot 1 terecht, wat de loting aanzienlijk makkelijk maakte. Toen ze ook nog het uitgebluste Man United en Wolfsburg troffen.

PSV deed het heel knap, maar ik geloof dat er vanaf 2015 Europees niet meer is gewonnen thuis, als het om uitwedstrijden gaat moeten we geloof ik terug naar 2014.

Kortom : hoe veel verder is PSV sinds 2016? Je moet toch ook iets verder dan het resultaten in de Eredivisie kijken?

28 januari 2018 om 00:12

Tweede newsflash: Als er geen regulering komt met betrekking tot al het geld gaat het Nederlands voetbal alleen maar verder kapot, daar gaat een kleine uitspatting zoals Ajax' halve finale EL niets aan veranderen.

28 januari 2018 om 00:29

Heel erg veel geluk dat ze de rijkste club ter wereld troffen, de lastigste ploeg uit pot 3 en een altijd lastige Russische club. Ook zoveel geluk om een wereldploeg als Atletico 210 minuten van scoren af te houden en op een haar na ze uit te schakelen. Allemaal puur geluk natuurlijk.

28 januari 2018 om 00:37

est-1913, dat had natuurlijk meer te maken met de loting dan met het voetbal dat PSV speelde.

28 januari 2018 om 01:04

@rombomcu

Kijk voor de grap ook even hoeveel United en Wolfsburg dat jaar in de competitie zijn geeindigd, dan kun je het misschien wat beter plaatsen. Russische ploegen zijn voor Nederlandse ploegen inderdaad vaak lastig, maar op CL niveau doen ze echt niet onder voor andere ploegen uit pot 3 (waarin Cksa zat). Wolfsburg was inderdaad op papier de sterkste van pot 4, maar zoals ik al heb aangegeven was dat vooral op voorhand het geval. Dat United de rijkste club was is ook niet echt relevant, onder Moyes en later onder Van Gaal is duidelijk geworden dat de club is weggezakt. Nu onder Mourinho is het zich pas aan het herstellen.

Het doet niks af aan de goede prestaties van Psv, maar die nuances zijn wel nodig bij het verklaren van succes. Of is het toeval dat PSV onder Cocu Europees voor de rest alleen maar heeft lopen schutteren? Vorig jaar laatste, zonder overwinning, dit jaar 2x verloren van de nummer 4 uit Kroatië?

Maar goed, misschien dat jij antwoordt kan geven op de vraag waar PSV nu staat ten opzichte van 2016 ....

28 januari 2018 om 01:48

ja je kan zo heel de poule van psv ik dat jaar naar beneden praten natuurlijk. manchester united rijkste ploeg van de wereld en op moment van spelen tegen psv koploper in de pml wolfsburg die in de kwartfinale 2-0 thuis won van real en er maar nipt uit vloog tegen real uiteindelijk. en de Russische kampioen. ja egt geluk lijkt net play offs promoti3 degradatie voor de eredivisie

28 januari 2018 om 07:55

Is dat niet het hele Nederlandse voetbal dat naar beneden is gekelderd adzevedo? Dit jaar was alleen nog Feyenoord actief in Europa en die waren echt troosteloos kanonnenvoer. Leuk dat je de poule blijft aanhalen, maar niet in wilt gaan op Atletico wat toch een ontzettend mooie prestatie was. 210 minuten wereldspelers van scoren afhouden en door een simpele penalty van narsingh naar huis moeten.

28 januari 2018 om 10:29

@adzevedo
Geluk heb je zeker nodig. Dit had Ajax vorig jaar ook in de EL. Sterker nog Ajax is vorig jaar bij Lyon en Schalke uit meer weggespeeld dan PSV in de CL.

Maar als Ajax supporter (gezien je logo) kun je je beter afvragen hoe veel verder Ajax is sinds het vertrek van de Boer. De hoogste begroting, meer geld te besteden dan welke club ook in Nederland en al jaren geen prijs meer gewonnen. Dit terwijl je eigen het Bayern Munchen van Nederland had moeten zijn.

28 januari 2018 om 11:17

Ajax bij Lyon uit compleet weggespeeld? Ajax was op het moment tot de 1-0, 45e min gewoon veel beter. Als je dan binnen ik geloof 2-3 minuten nog een goal om je oren krijgt, en Lyon dus bloed ruikt is het niet zo gek dat Lyon alles of niets speelt.

28 januari 2018 om 11:24

Hoeveel landskampioenen zaten er toen in die poule van PSV?.. En Atletico was toen juist de meest gunstige tegenstander om te krijgen.. Want Atletico scoorde niet makkelijk speelde behoorlijk defensief, dus de kans dat beide wedstrijden op 0-0 zouden eindigen was behoorlijk groot..

28 januari 2018 om 12:32

@jaspers1

Ik praat niks naar beneden, het was nog steeds een hele knappe prestatie. Ik leg alleen wel wat nuances, die nodig zijn om te verklaren waarom het PSV gelukt is. Dat PSV doorkwam was nog steeds een geweldige prestatie en een stunt.

@rombomcu

Deels waar, maar dat is de trend waar we al langer in zitten bovendien geld dat zeker niet voor iedere club. FC Utrecht bijvoorbeeld, maar ook Vitesse deed het helemaal niet zo slecht. Maar goed, dat zijn ploegen die af en toe Europees spelen waardoor het meten wat lastiger gaat. Feyenoord staat denk ik nog steeds waar ze vorig jaar ook stonden, maar door blessures en vorm staat de ploeg nationaal wat lager. Ajax is minder ver als vorig jaar, een slechte trainerswissel en enkele vertrekkende spelers maken dat er sprake is van achteruitgang. Hoewel je dat na zo'n Europees jaar wel een beetje mag verwachten. PSV is in mijn ogen niet verder dan het vorig seizoen was, hoewel mensen dat gezien de stand van de Eredivisie wel denken.

Net als voor Jaspers1, ook voor jou : wat PSV europees in 2015/2016 deed was een geweldige prestaties ondanks allerlei nuances die je erop zou kunnen aanbrengen. Ik vond het oprecht jammer dat PSV de kwartfinale niet haalde, want het was mogelijk geweest. Bij Atletico Madrid zijn niet heel nuances te maken, behoudens dat je tegen Atletico Madrid door de manier van voetballen altijd wel een kans hebt. Je zult zelden met een grote nederlaag van het veld stappen, maar scoren tegen deze ploeg is echt zo onzettend moeilijk. En zelf scoren ze meestal toch wel 1 of 2 keer, waardoor ze altijd weer doorkomen. Dat PSV de 0 wist te houden 210 minuten en dat het uiteindelijk een strafschop op de lat is die de uitschakeling betekend is gewoon een fantastische prestatie.

@janssen

Zover ik weet is het geen Ajax logo Maar goed, ik ben absoluut Ajacied en ik geloof dat ik dat ook regelmatig duidelijk maak in topics. Geluk heb je absoluut altijd nodig, vorig jaar was mijn eigen club ook een voorbeeld daarvan Europees.

Maar goed, dit hele bericht gaat niet over mijn eigen club. Ik stel de vraag waar PSV staat. Dan lijkt het me weinig zinvol om een hele reactie te wijten aan mijn club, terwijl het daar niet over gaat hier. We hebben het over Psv. Ik wil best op een ander moment die vraag voor mijn eigen club uitgebreid beantwoorden, maar misschien zou het verstandig zijn om ons nu even tot PSV te beperken, aangezien het daar in het artikel over gaat.

27 januari 2018 om 23:56

Wat PSV betrof was hij nog mild in zijn oordeel. Ja, die worden kampioen. Zonder ook maar een wedstrijd gespeeld te hebben om trots op te zijn. Helaas is de weerstand in de Eredivisie te zwak om dat “schijtbakkenvoetbal” aan te pakken. Overigens, weggespeeld in Amsterdam en thuis tegen Feijenoord (met 10 man) in de tweede helft ook nog eens alle hoeken van het veld gezien. Daar kan ik dan wel weer van genieten;-)).

28 januari 2018 om 00:03

Geen wedstrijd om trots op te zijn? Dus FC Utrecht fileren is niks om trots op te zijn?

28 januari 2018 om 01:49

ja elke ploeg wordt wel is weggespeeld. de ene door zen concurrent (psv) de ander door Twente Roda utrecht (ajax) wa5 heb je liever he

27 januari 2018 om 23:58

😂👌🏻

28 januari 2018 om 04:19

Gelukkig dat je ergens nog om kan lachen FRtorres als je niet vrolijk kan zijn over je eigen team moet je toch maar weer even provoceren naar Ajacieden. Het zijn namelijk echt niet alleen Ajacieden die het voetbal van PSV niets om aan te gluren vinden. Maar dat moet jij er natuurlijk weer van maken, met 6 verdedigers tegen zo'n laag geklasseerd team spelen zoveel rondes voor het einde als koploper is natuurlijk prachtig voetbal.

28 januari 2018 om 09:26

FRtorres dat je moet lachen om Verbeek snap ik want Feyenoord speelt het zelfde afbraakvoetbal alleen dan zonder al te veel punten te halen. Je kan in ieder geval nog lachen om een paar zure reacties uit Amsterdam bravo. Verbeek heeft gelijk en dat mag best benoemd worden. Voorlopig levert het PSV punten op en het is niet mijn voetbal maar ook mijn club niet dus lekker belangrijk. Voorlopig staan we nog 2e en je kan niet altijd winnen onze tijd komt wel weer.

28 januari 2018 om 10:26

Frtorres, om het even in het juiste perspectief te plaatsen, het gaat helemaal niet zo slecht met jouw club. Ze zitten weer op het niveau van voor de landstitel, terecht dat jij je geen zorgen maakt. En nee, het is geen winnaarsmentaliteit om zo te spelen, het is inderdaad lafheid, angst mogelijk zelfs. Vond jij het slim van feyenoord om zo in de Arena te spelen, wetende dat je moet winnen?
Het is alleen bijzonder onhandig van Verbeek om het te roepen als je verliest, dan moet je er van winnen. Helaas levert dit weinig vermakelijke voetbal wel punten op.
Maar het tekent jouw mentaliteit, dat je Ajacieden betrekt in een discussie rondom Twente en zijn trainer, waarin de meesten die van voetbal houden en geen psv fan zullen zeggen dat ze er niet warm van lopen. Het maakt mij als Ajacied namelijk echt niet uit hoe psv zijn punten morst of wint. Zolang ik maar niet naar dat soort voetbal hoef te kijken van mn eigen ploeg.

28 januari 2018 om 01:28

Wees maar gerust die DVD komt niet heb vandaag geen kampioen op het veld gezien

28 januari 2018 om 10:32

Zou kunnen. Maar was Ajax tegen Twente dan wel kampioenswaardig ?

28 januari 2018 om 09:58

Waar geniet je van als voetbal supporter, van de winst of het schitterende voetbal die je ploeg speeld? Het is duidelijk dat PSV supporters niets om het spelletje geven!

Niks tegen in te brengen. Het was allerbelabberd.

27 januari 2018 om 23:16

Het was zeker niet best, maar als ze gewoon een paar van die megakansen uit de counter afronden zegt iedereen dat ze het prima zakelijk gespeeld hebben. Nu was het inderdaad billenknijpen, maar het is ook weer niet zo dat Twente heel veel kansen gehad heeft. Nog lachwekkender is het geklaag van Verbeek dat er wel wat meer kritiek op de speelwijze van PSV mag komen, die man zit nota bene zelf in alle voetbalprogramma's!

28 januari 2018 om 00:29

Idd echt belabberd zoals Twente heeft gevoetbald want verliezen van dit slechte PSV is beschamend.

Aan het eind kijken ze daar niet naar... alleen wie de kampioen is!!

27 januari 2018 om 23:21

Dat zegt iedereen maar niemand die terugdenkt aan de Boer is dat waardeloze voetbal vergeten. De meeste Ajax fans waren het voetbal van de Boer na een tijdje spuugzat, ik zou nu voor mn lol geen PSV-er meer zijn.

27 januari 2018 om 23:37

Ben zelf Feyenoord supporter en was er niet rauwig om geweest om zo weer kampioen te worden. 😉

27 januari 2018 om 23:38

Ja maar alsnog hoor ik Ajacieden praten dat ze 4 jaar elkaar kampioen zijn geworden. En daar gaat het uiteindelijk om kampioen worden 😉.

27 januari 2018 om 23:39

Edit: 4 jaar achter elkaar.

27 januari 2018 om 23:45

Als Ajacied heb ik in 10 jaar niet zo genoten van Ajax als onder Bosz. Uiteindelijk wil je kampioen worden, maar met goed voetbal teams als Lyon, Schalke en feyenoord oprollen is toch leuker dat zo'n titel als in 2014 met 71 punten, slecht voetbal en een solon remise vs heracles.

27 januari 2018 om 23:47

Net alsof PSV elke wedstrijd zo verdedigend speelt. In thuiswedstrijden is het sowieso gewoon 90 minuten lang 4-3-3 en aanvallend spel, alleen in lastige uitwedstrijden komt Cocu met verdedigende tactische beslissingen waar je het inderdaad mee oneens kan zijn.

27 januari 2018 om 23:54

Het saaie Ajax dat 4x kampioen werd, was voetballend wel gewoon beter dan hun tegenstanders vaak. Dit psv loopt te stuntelen, zoet moet al wedstrijden achter elkaar ballen uit zijn doel boksen.

28 januari 2018 om 08:42

Niemand is dat waardeloze voetbal vergeten omdat het continu door Ajax fans herhaald lijkt te moeten worden. Zodra daarmee opgehouden wordt zal het wegebben. Het is echter wel mooi dat iedereen zo zuur is over het spel van PSV als ik fan zou zijn zou ik er nog meer van genieten om al die reacties te zien.

28 januari 2018 om 10:03

Het verschil is dat de Ajax supporter zelf het spel van de boer afbranden, de PSV supporter geniet schaamteloos van dit spel zonder enig spoortje van kritiek. Ik heb de Boer alleen nooit de bus zien parkeren maar altijd het spel proberen te maken.

28 januari 2018 om 10:36

@zytto34. Jouw reactie zegt veel over het feit dat je later vooral titels kunt herinneren en steeds minder het spel. In 2009-2010 was Martin Jol trainer van Ajax (dit valt dus ook binnen jouw 10 jaar). Het voetbal was mooier dan onder Bosz, er werd volgens mij daarnaast ook meer gescoord en meer punten behaald, maar jij bent dit wel vergeten. Dit terwijl je de titels van de Boer nog wel weet.

De enige reden dat dat slapende Twente in de tweede helft uberhaubt nog een wedstrijd speelde was omdat PSV in de eerste helft het naliet om de wedstrijd af te maken. De hoeveelheid een-op-een mogelijkheden welke PSV had waren gewoon lachwekkend, nog erger is het vermogen van PSV om een wedstrijd gewoon af te maken.

Dat PSV achteruit hangt ziet iedereen, maar de enige reden dat we daar match naar match over praten is omdat de aanvallers weigeren te scoren en Cocu weigert de spelers op de juiste plek te zetten (lozano op rechts?)

27 januari 2018 om 23:01

Lozano scoorde vandaag vanaf rechts op een voorzet van Bergwijn vanaf links. Weet je zeker dat die spelers niet gewoon goed staan?

27 januari 2018 om 23:02

N=1 is natuurlijk geen argument voor het op de juiste plek hebben staan van spelers. Bergwijn trok tevaak naar binnen en liep zich teveel vast terwijl Lozano doorgaans een betere actie heeft en beter het schiet moment weet te kiezen. Daarom vindt ik Lozano op links beter.

27 januari 2018 om 23:03

Mijn oma is 90 geworden en rookte elke dag 8 pakken sigaretten. Weet je zeker dat roken slecht is?

Law of small numbers is hier wel populair, hã¨.

En als antwoord: Nee. Lozano is beter op links. Dat was al duidelijk voordat hij naar PSV kwam.

'laf' impliceert dat PSV veel beter kan, maar het niet wil. Dat is op dit moment gewoon niet zo. Was het maar laf; het is eerder onkunde. Dã¡t is wat verbeterd moet worden.

Maar ik geniet als Psv'er wel van deze zure reacties, en Verbeek kan ik altijd goed hebben. De frustratie druipt er vanaf. Als het zo laf was, had dan punten gepakt man. Genoeg kansen gehad.

27 januari 2018 om 23:05

Maar PSV kan wel veel beter, tot de wedstrijd tegen PEC speelde PSV gewoon naar behoren. Daarna is PSV met de week zwakker gaan spelen. Ook de eerste 20 minuten in dit duel zag het er prima uit en je ziet gewoon dat ze in de 2e helft bewust stoppen met voetballen en zich alleen op verdedigen concentreert.

28 januari 2018 om 02:16

Haha zolang we blijven winnen mogen de zure reacties idd doorkomen, genieten!!
Ik moet wel zeggen dat een wedstrijdje met 4 doelpunten verschil winnen toch weer een keer lekker zou zijn.

28 januari 2018 om 10:29

Nou het had voor PSV zomaar anders kinnen aflopen
Nu het goed is gegaan heeft cocu gelijk had Twente er 1 ingeprikt ( en die kans hadden ze) dan was de hele PSV aanhang over hem heengevallen
Dit is niet de eerste keer dat PSV goed wegkomt
Maar goed je kunt dit slim en uitgekookt noemen , of schijtbakken voetbal
Ik kan me niet voorstellen dat je als PSV supporter gruwelijk trots bent dat je club zo kampioen wordt

Ik vind het altijd zo zielig om na de wedstrijd te gaan zeiken op de tegenstander. Je hebt niet gewonnen omdat je niet kon scoren tegen een matig en verdedigend PSV. Eigen schuld, nie zo janken zou ik zeggen.

Laat Verbeek zich lekker om zijn eigen ploeg bekommeren in plaats van de tactiek van de tegenstander te bekritiseren. Ik vind het ook niet om aan te gluren, maar aan het eind staat men wel gewoon met de schaal in de handen.

"waarom zouden wij er heel veel energie in steken om druk te zetten?", vroeg Verbeek zich hardop af

Omdat jullie na 4min al achter staan?

Op een gegeven moment stelden ze zes verdedigers op. Dan zijn jullie wel poeslief voor Psv, daar mag weleens meer kritiek op komen."

Kritiek komen omdat je een wedstrijd wilt winnen? Zakken in en wachten op de counter, helaas gingen de eerste pogingen mis maar uiteindelijk maken ze de 2e goal en beslissen ze de wedstrijd.

27 januari 2018 om 23:22

Verbeek moet niet altijd naar de tegenstander kijken omdat hij zijn eigen doelstellingen niet kan behalen. Als er iemand kritiek moet hebben op het spel van PSV zijn het hun supporters wel. Maar die hoor ik roepen dat aan het eind ze wel met de schaal staan dus schijnbaar vinden ze het daar wel prima. Kaartjes betalen om dit voetbal te zien is echt onbegrijpelijk maar dat is niet aan mij. In Eindhoven zijn ze nooit zo erg kritisch op hun eigen spel.

27 januari 2018 om 23:56

Ik zie inderdaad maar een handjevol supporters die toegeven dat het spel van PSV niet om aan te zien is. Dat zijn dus degenen die echt van (mooi) voetbal houden. De rest wil alleen kampioen worden, ongeacht de manier waarop. Ook al is het met dit 'voetbal'.

Wat een huilebalken. In de rust had t al 0-3 moeten zijn. In eindhoven zijn ze een paar keer over de middenlijn geweest en daar scoorden ze gelijk uit...over schijtbakkenvoetbal gesproken.

Maar ik zal er in april/mei geen biertje minder om drinken hoor...👋👋👋👋👋

Psv speelt altijd laf. Dat is eigenlijk de filosofie van psv met lafvoetbal de maximaal aantal punten halen. Geen aanvallend voetbal maar meer op de counter. Als je terug gaat in de tijd dat psv europese beker won in 1988. Hebben ze ook met nipte overwinningen eindstreep gehaald met minst aantal doelpunten ooit.ik snap ook niet waarom psv zon mooie goede club vinden. De wedstrijden zijn niet om aantal te zien. Ik wil amusement. Ik wil doelpunten. Dat krijg ik niet door naar psv te kijken!!

27 januari 2018 om 23:05

Ik krijg gelukkig wel mijn amusement. Heerlijk dit PSV!

27 januari 2018 om 23:07

Jij wil amusement maar de club wil resultaat. Daar zit dus het cruciale verschil. Wat heb je als club zijnde aan amusement als de resultaten uitblijven? Ajax zal mogelijk voor het vierde jaar op rij geen kampioen worden en dit zien we ook terug in haar aankoopbeleid (en terecht naar mijn mening).
De een vindt countervoetbal laf, de ander vindt het aantrekkelijk voetbal. Smaken verschillen zullen we maar zeggen.

27 januari 2018 om 23:15

1x per jaar een groot feest zou ik liever inruilen voor elke week leuk spel. Persoonlijk vind ik het voetbal van PSV beroerd om naar te kijken. Supporters maken weinig lawaai of hebben weinig mooie acties. PSV is mij gewoon een iets te cleane club.

28 januari 2018 om 00:34

Toch ga ik regelmatig naar wedstrijden van PSV en vermaak me prima met aanvallend voetbal. Zo defensief en op resultaat gericht is het allemaal niet. Alleen in lastige (uit) wedstrijden komt Cocu met defensieve wissels.

27 januari 2018 om 23:18

Dan kijk je toch niet😉 ... heerlijk dit soort reacties, maar de tijden van Ronaldo en Romario en Gomes, Alex, park, van nistelrooij etc. Maar de niet opnoemen he

27 januari 2018 om 23:37

De tijden van gomes, alex en park waren anders geen oogstrelend voetbal hoor. En volgens mij won romario gewoon de EC1 met psv, wat hij noemde. Overigens wil een goede spits niks zeggen. Van Basten speelde ook geen mooi voetbal met Suarez en Huntelaar.

28 januari 2018 om 00:04

Romario won geen EC1 met Psv....kwam het seizoen daarna

28 januari 2018 om 00:12

Bedankt voor de correctie pukkiedukkie. Ik dacht dat hij er nog net wel bij zat.

27 januari 2018 om 23:19

Voetbalexper..... ik heb er zoveel moeite mee dat mensen zich exper(t) noemen, maar zich niet eens fatsoenlijk kunnen verwoorden. Hoe serieus moeten we je dan noemen als je zoiets schrijft, zoals je schrijft? Jammer is dat.....

27 januari 2018 om 23:22

Ajax heeft er maar 3 goals meer in liggen. Rest vd clubs een stuk minder. Oftewel 16 andere clubs is nog erger om aan te zien en Ajax scoort bijna evenveel als psv!

27 januari 2018 om 23:29

Well team in NL speelt Dan wel zo overtuigend en is eigenlijk zo veel beter dan PSV? Ajax en Feyenoord iig niet... Ik vind de tacktiek van PSV just goed, eerst druk zetten en proberen met dat aanvallende voetbal de wedstrijd te beslissen, lukt dat zoals vandaag niet, dan terugzakken, de tegenstander laten komen zodat er ruimte ontstaat en dan daaruit proberen te scoren. Dit is gewoon een goede tactiek waar ik als PSV fan echt niet over klaag. Voor mij was dit een zeer amusante wedstrijd, ik zal heerlijk slapen

27 januari 2018 om 23:37

Dat verklaart ook waarom bij Psv het gemiddeld aantal toeschouwers terugloopt aldus onderzoek VI. Net zoals bij Groningen, Vitesse, Heerenveen op overigens. Ploegen die dus niet spraakmakend spelen...

27 januari 2018 om 23:41

Aan de hoeveelheid duimpjes kun je precies tellen hoeveel teleurgestelde Ajax-supporters actief zijn. Puur een reactie uit de emotie dit.

28 januari 2018 om 09:36

Asroma8 je plaatst zelf ook een reactie uit emotie. Of kan jij van al die duimjes de ip adressen zien?
Iedereen over 1 kam scheren is net zo stom als zeggen dat je aan de duimpjes bij jou kan zien hoeveel supporters PSV heeft.

27 januari 2018 om 23:55

Stel je niet zo aan net alsof PSV altijd laf speelt. Sowieso in alle thuis wedstrijden spelen we al dominant aanvallend voetbal en winnen we bijna alles dus zo laf is dat allemaal niet. Dit seizoen nu alleen tegen Groningen en Twente uit laf gespeeld, maar ook 1 keer het deksel op de neus gekregen.

28 januari 2018 om 00:04

Als jij teruggaat in de tijd was je er niet wanne knakworst bende gij he.

Nauwelijks kansen.. zag PSV toch een aantal keer 1 op 1 voor het doel.. alleen al in de eerste helft. Mocht psv kampioen worden dan denk ik dat er zeer weinig fans denken ; jammer dat we kampioen zijn geworden met laf voetbal.

Die mening mag Verbeek best zijn toegedaan. Ik kan me er niet in vinden. Het is toch uiteindelijk aan de coach van een club om zijn eigen speelwijze te implementeren? De speelwijze van Cocu is inderdaad behoudend en conservatiever dan de meeste Eredivisieploegen maar om dan meteen te spreken van 'schijtbakkenvoetbal' is ook overdreven vind ik. Je kunt bijvoorbeeld ook vraagtekens plaatsen bij het vaak te naïeve aanvallend spel van veel Nederlandse ploegen wat ons vaak genoeg de das heeft omgedaan in Europa.

Klopt, maar dat gaat ze wel het kampioenschap opleveren als het zo doorgaat. Ik denk niet dat PSV-fans minder hard zullen juichen als hun spelers met de schaal in hun handen staan.
Er is nergens vastgelegd dat een club verplicht met aantrekkelijk voetbal kampioen moet worden.

Lekker huilen straks Verbeek in je bed. Slechte verliezer, bah bah bah.

Je mag blij wezen dat De Jong zo slordig was op die 1 op 1 situatie met de keeper, en vlak daarna een slechte pass gaf op Ramselaar. Anders stond het 0-3 en was het klaar.

Maar wel keihard ja zeggen als PSV toevallig voor je komt in de zomer. Zielig mannetje. Aan de andere kant heb ik wel me vermaakt met zijn interview bij Fox. Hopelijk winnen volgend jaar 2 keer van Verbeek in blessuretijd.

28 januari 2018 om 10:12

Dat doen jullie bijna iedere wedstrijd is niet verassend, probeer eens een wedstrijd te winnen met actratief voetbal.

28 januari 2018 om 10:12

Dat doen jullie bijna iedere wedstrijd is niet verassend, probeer eens een wedstrijd te winnen met actratief voetbal.

Heerlijk dat gejammer tv, we klagen ook steeds over de duitsers,
maar ik kan je zeggen dat zij al meer weldmeister zijn geweest door dat voetbal.
Nederland maar steeds mooi voetballen en dan weer uitgeschakeld worden.
dat is mooi joh, (frustrerend) ik als psv supporter vind soms ook niet om aan te zien,
maar als ze zo kampioen worden hoor je mij niet klagen.

28 januari 2018 om 10:13

Wie was er het vroegst uitgeschakeld de laatste seizoenen het begint met een p en eindigt op een v.

28 januari 2018 om 11:28

In 'de laatste seizoenen' was PSV het vaakst kampioen

Verbeek: Vertel eens wat nieuws! Dat PSV zo'n defensieve taktiek hanteert is al jaren hetzelfde. Als neutrale kijker is het niet om aan te gluren. Als PSV supporter trouwens ook niet... Echt heel erg saai!

Niet iedereen kan het oogstrelende totaalvoetbal op de mat leggen waar Gert Jan zelf om bekend staat.

28 januari 2018 om 04:30

Geen slechte observatie, Twente trapte tegen Ajax alles wat los en vast zat kapot. Als ze netzoals PSV hadden gespeeld had Keizer wellicht zijn baan nog gehad. Waarom zou PSV in dezelfde val moeten trappen? Komt over als een zure reactie van Verbeek maar volgens mij zei hij dit ook voor de wedstrijd. En ik kan hem ook niet helemaal ongelijk geven, met 6 verdedigers als koploper tegen zo'n laag geklasseerd team spelen is laf. Het is daarom juist mooi als dat afgestraft word alleen gebeurd dat te weinig omdat de kwaliteit van de competitie zo laag is.

28 januari 2018 om 10:23

Ja ben het stiekem wel met Verbeek eens. Ajax is duidelijk veel beter dan PSV dit seizoen alleen op de een of andere manier verliest psv geen punten. Maar dat kan niet goed blijven gaan zou je zeggen.

28 januari 2018 om 10:51

Welke zes verdedigers? Wil je ze even opnoemen?

Geef hem geen ongelijk. Verpest gewoon de competitie. Al moet ik eerlijk zijn dat ik vind dat de competitie al geen flikkeren aan is.

Als alle Psv'ers hier net zo zeker zijn van het kampioenschap als dat ze voor de wedstrijd wisten dat Blom PSV wel weer zou naaien moet ik zeggen dat ik best nog wel zin heb in de rest van het seizoen. Eens kijken wie er dan vrolijk met een biertje in de handen staat . Classic internet reacties.

27 januari 2018 om 23:51

Mwah gezien de geschiedenis die we hebben met deze man begrijp ik veel van die reacties wel, echter moet gezegd worden dat daar niks van gezegd mag worden. Naar mijn mening heeft de scheidsrechter vandaag nauwelijks een rol gespeeld en weinig foute beslissingen gemaakt, dus thumbs up voor Blom deze keer.

28 januari 2018 om 08:03

En toch ga je die reacties weer krijgen bij de volgende aankondiging dat Blom fluit, dat is te sneu voor woorden. Helaas wordt deze wedstrijd dan niet onthouden.

28 januari 2018 om 10:52

Goede reactie wel. Maar is dit niet bij alle scheidsrechters en bepaalde clubs? Dat onderzoek van de Telegraaf naar Nijhuis was toch ook beschamend of niet?

28 januari 2018 om 11:53

Spandoek helaas is dit zo en de enige manier om hier vanaf te komen blijkt gewoon een serie wedstrijden te zijn waarin een scheidsrechter goed in wedstrijden van een bepaalde club fluit, pas dan gaan mensen het enigszins vergeten. Tijd heelt alle wonden.

28 januari 2018 om 16:11

Een flinke dosis intelligentie bij sommigen zou ook wel wonderen kunnen doen. Helaas zijn veel voetbalsupporters gewoon een beetje ongelukkig geboren. Een scheidsrechter zal nooit foutloos fluiten, zeker geen serie, en die domme lui weten altijd wel een foutje aan te wijzen om vanalles aan op te hangen. Zucht. We zullen er maar mee moeten leren leven.

Waarom krijg ik hier een melding van? Krijg ik ook een melding wanneer mourinho de bus parkeerd? Dat zijn meestal de reacties en niet een pushmelding waardig. Beetje gekleurd nieuws dit van voetbalzone

Eerste helft redelijk goed maar tweede helft weggespeeld door twente, maar aan het eind als je de schaal omhoog houd hoor je niemand er meer over.... Snap de frustratie

Het publiek in Helmond en Waalwijk mag volgens seizoen gaan smullen als ik Verbeek zo hoor. Het zou verstandiger zijn om eens naar het eigen spel te kijken in plaats van klagen over de tegenstander. Niet echt constructief voor de eigen prestaties.

En geen idee wat Duitsland er nu weer mee te maken heeft, ik geniet meer van het Duitse voetbal dan van de meeste andere competities. En het voetbal dat Verbeek in Duitsland heeft tentoongesteld deed veel Duitsers anders wel walgen door de vaak anti-speelstijl.

Maar goed, hij is weer ouderwets zuur.

Verbeek leeft in de veronderstelling dat 1 ploeg de wedstrijd bepaalt..... Stom dat je dan niet ingrijpt binnen 90 minuten voetbal. In de derde helft janken. Verbeek gaat FC Twente ook niet verder uit het dal helpen. Jammer wat een loser...

Heerlijk die Verbeek. Wachtte op het moment dat de Mariachi s binnen zouden komen. Moet PSV dan open huis houden of zo. Twente heeft haar kansen niet benut en PSV vond het goed zo en gaat met 3 pnt naar huis.

28 januari 2018 om 00:05

Pas je logo even aan. Ik zie nog iets met een F erin of zo.

Ik kots op Verbeek. Dát wordt de nieuwe stelling. Wat een amateuristisch kleuter figuur is het toch!

Voor het eerst eens met Verbeek, Amen

Ach als Psv'er zou je er denk niet wakker van liggen als je het kampioenschap binnen hebt in Mei, hun goed recht. Of je plezier hebt als supporter met dit voetbal is een tweede, ik kijk persoonlijk liever naar het voetbal van AZ en Ajax. Mits PSV zo blijft voetballen hoop ik dat er een ploeg is zoals Ajax die dit afstraft.

Heel leuk dat verbeek en Assaidi dit gaan zeggen. Maar na 90 minuten wie heeft de punten? Daar gaat het hele spelletje toch uiteindelijk om?

28 januari 2018 om 00:03

Ajax speelt veel leuker en wordt al maar beter. DAT is waar het om gaat. Je wil toch goed voetbal zien. Denk aan het Oranje van Van Basten op het EK in Zwitserland. Waanzinnig mooi om te zien en ja ze vliegen eruit tegen de Russen. Nou en? Super genoten!!! Punt.

28 januari 2018 om 00:53

Neen, dat is waar het jou om gaat. Ik vond die potjes vs Frankrijk & Italië ook prachtig maar dat compenseert toch echt niet voor de uitschakeling vs die Russen. Cocu speelt net zoals heel Europa gewoon realistisch en naar de mogelijkheden. Aan dat geromantiseer gaat het Nederlandse voetbal mede kapot en staan we collectief te janken na weer een wanprestatie in Europa.

Ach PSV voetbalt naar mijn inzien hetzelfde als wat die hele club uitstraalt, een zielloos zooitje zonder karakter zonder emotie zonder soul.
Kan nooit langer doorgaan zo en uiteindelijk kampioen worden dit seizoen.
Kan me goed vinden in de woorden van Verbeek

27 januari 2018 om 23:53

Ik proef een heel klein beetje afgunst.

Je kunt je goed vinden in de woorden van Verbeek zeg je, maar ben je het er dan niet ook mee eens dat Verbeek misschien naar zijn eigen ploeg zou moeten kijken? Hij is nu al een tijdje in Enschede aan het werk, werd met veel bombarie binnengehaald maar voorlopig speelt zijn eigen team én helemaal niks klaar en haalt praktisch geen punten.

28 januari 2018 om 00:16

Nog een paar druppels en de emmer vol tranen is gevuld

Schijtbakken voetbal of niet het gaat om de punten. Psv reist niet af naar Enschede om het Twente publiek te vermaken. Het is allerminst aantrekkelijk maar zo kan je zomaar kampioen worden en dan hoor je er niemand meer over..

28 januari 2018 om 04:33

Hoor je daar niemand over? Ik hoor nog steeds aan alle kanten mensen de prestaties van De Boer omlaag praten omdat het voetbal niet goed was. Het is bijna alsof je die titels niet mag opnoemen. Als PSV met dit spel kampioen wordt kan ik alleen maar hopen dat men er net zo over praat.

28 januari 2018 om 06:17

Dat is echt typisch Nederlands kampioen worden en zemelen over het vertoonde spel dat doen ze verder bergens

Ik vind al die kritiek op onze trotse koploper niet terecht. Ze geven de tegenstander het gevoel dat ze beter zijn en scoren dan vlak voor tijd de winnende of bevrijdende. Niets mis mee, leuk zelfs. Eigenlijk handig ! Je kan mooi eerst wat anders doen of kijken en kijk dan de laatste minuten Psv, dan zie je meteen het meest spraakmakende. Voetbal is niet moeilijk....

prachtig om te horen hoe dat psv zijn spel moet aanpassen...haha lachwekkend ik wist niet psv verplicht het spel moest maken vanwege Twente.Verbeek kleinzerig ventje die vertelt hoe psv moet fungeren naar keuze.
Meeste begrijpen het niet.Psv is de club die laat zien dat het onnederlands speelt lekker cattenacio ga je een keer op je muil? Jazeker gaan ze dat, maar het ligt niet aan de club, want psv kan ook frivool en onbevangen spelen, maar cocu is nu gewoon de man van zekerheid en niet teveel risico's nemen.
Het doet mij eigenlijk goed dat psv gehaat word want dat betekent dat ze menig supporter stiekem raken.
If u can't be touched make sure u will stay that way

Iedereen zeikt continue over het laffe spel van PSV maar klaarblijkelijk is geen van de trainers bij machte er een tactiek op te verzinnen.

27 januari 2018 om 23:36

Nee. Maar dat maakt het toch niet minder laf?

28 januari 2018 om 00:07

Wat voor kwaliteit mist Ajax dan wel niet Romeo? Dat ze 5 (8 op t moment) punten achterstaan op die lamballen uit Eindhoven?

28 januari 2018 om 00:07

Wat voor kwaliteit mist Ajax dan wel niet Romeo? Dat ze 5 (8 op t moment) punten achterstaan op die lamballen uit Eindhoven?

28 januari 2018 om 00:14

@ Quirento, moeilijk is dat toch om begrijpend te lezen. Romeo geeft antwoord op de stelling dat geen van de trainers bij machte is een tactiek te verzinnen op het laffe spel van Psv. Keizer was dat dus wel!!!

28 januari 2018 om 00:20

Ajax heeft de punten in het begin van het seizoen laten liggen. Ik hoef je niet eraan te herinneren hoe Ajax het seizoen is begonnen.

28 januari 2018 om 10:54

Uh die wedstrijd uit tegen Twente was niet in het begin van het seizoen. Even reality-check voor je

27 januari 2018 om 23:47

Nou kan me nog een recente wedstrijd in Amsterdam herinneren. Tegen PSV merk ik dat de tegenstanders aardig wat kansen creeeren maar gewoon de kwaliteit ontberen om t om te zetten in doelpunten ( met name door een uitstekende zoet ). Bij ajax zitten er wel spelers die ze pijn kunnen doen en ik denk dat Feyenoord dat ook moet kunnen .maar verder houdt t dan wel op . Ajax kan zich geen misstappen veroorloven kunnen ze dat volhouden dan gaan ze het redden denk ik

Nou ja, je bent PSV-liefhebber of je bent voetballiefhebber. Iedereen mag daarin zijn eigen keuze maken hoor, Gertjan.

28 januari 2018 om 02:18

Wel, mijn vader is PSV-supporter en hij vond de wedstrijd vanavond verschrikkelijk. Op een gegeven moment hoopte hij dat Twente gelijk zou maken. Waarom? Omdat hij bovenal voetballiefhebber is. Hij belde mij vanavond en zei dat wat hem betreft elke andere club kampioen mag worden.

28 januari 2018 om 04:41

Wat een walgelijke comment. Echt geen greintje respect. Arvalajax reageert op het topic, waar er talloze PSV fans dit afbraak voetbal goedkeuren en zegt daar dus niets raars mee door dat aan te wijzen maar jij moet weer zulke teksten plaatsen, volgens de regels van VZ maakt het niet uit of iemand anders de regels overtreed jij mag dat dan nog steeds niet doen in de reactie daar op. Bah bah bah. Misselijkmakend. Wat een laag niveautje. "Naar juf hij deed het ook dus ik mag het ook".

27 januari 2018 om 23:59

Nls voetbal is uitgemeregeld beste kameraad.
Het gaat wss 30 jaar duren of langer voordat nl weer op de kaart komt als het gaat om voetbalkunde.

Mensen hebben nog nooit mooi voetbal gezien van psv dus wat is het probleem.
blijven dromen dat nls clubs mooi en verzorgd en prijzen in Europa gaan winnen.(nee knikkend)

PSV is psv red white army!!!@@

28 januari 2018 om 00:02

Geloof hetzelf. Thuis van Ajax winnen we bijna altijd en sowieso spelen we alle thuiswedstrijden gewoon volle bak op de aanval.

28 januari 2018 om 00:18

Hahaha

28 januari 2018 om 00:56

PSV won vorig seizoen louter dankzij het feit dat Ajax die donderdag 120 minuten tegen Schalke had moeten spelen. En zelfs dan nog, was het verschil niet meer dan een vrije trap van Locadia.

De enige andere overwinning die ik me van PSV kan herinneren dit decenium was in 2013 toen ze met 4-0 (geflateerd) duidelijk de betere waren. De rest eindigde gelijk of werd door Ajax gewonnen.

Ik geloof dat Pieter met zijn gedachte nog ergens tussen 1999 en 2009 is blijven hangen.

28 januari 2018 om 07:50

Sinds wanneer komt Verbeek uit Amsterdam ? Anyway leuk dat er 2 clubs strijden om de titel. Een andere kampioenskandidaat speelt ergens in de grauwe middenmoot, die bakken er niets van dit seizoen...

28 januari 2018 om 06:28

@RomeoFC,
Toen jij het aangekondigde was jij zuur nu is Verbeek een zure man. Uiteindelijk telt aan het einde van de rit maar 1 ding, prijzen mijn beste.
Ajax speelde vorig seizoen bij vlagen leuk voetbal en wat heeft het opgeleverd? Helemaal niets, tenzij je een verloren finale en een mooie tweede plaats achter Feyenoord prijzen vindt?

Dit slaat nergens op cocu speelt zijn eigen spel en het is niet laf dat fc Twente nu eenmaal niet goed loopt moeten jullie ergens op afreageren gertjan verbeek en ousamma assaidi weet je wat laf is over je eigen collega praten

Beste Gertjan,

Fijn om te horen dat je een liefhebber bent van mooi en goed voetbal. Pas je dan wel op dat je niet degradeert met je club? Want in de Jupiler League schijnt het niveau niet echt hoger te zijn.

Succes verder en we zien je volgend jaar wel weer in het Philips Stadion, of anders op De Herdgang.

Als PSV supporter ben ik blij dat ze gewonnen hebben. Maar ben supporter geworden in de tijden van Romario, Nillis, Ronaldo etc. Mensen die roepen dat dit des PSV is zijn waarschijnlijk erg jong. Dus ik kan hier niet trots op zijn. Hoop dat ze snel weer de vorm vinden voordat het gat dicht gelopen wordt. Toch bijzonder dat de speler die vervangen moet worden elke week het hardste werkt.

27 januari 2018 om 23:51

Sterkte man, en beterschap gewenst met de pijn in je ogen.

Heb me ook doodgeërgerd aan het zeer matige spel van PSV. Volgens mij mag je van een club die eerste staat in de ED wel wat meer verwachten tegen met alle respect toch een laagvlieger.

Maar dan nog mag je als verliezer toch best een toontje lager zingen. Je mag PSV dan nog zo ruk vinden, maar zorg dan dat je ze dan ook gewoon een dikke jas geeft. Nu komt het best zielig over.

Met dit laffe voetbal gaan ze weer een gat in hun begroting creeren als ze in de eerste ronde worden uitgeschakeld door de nummer 2 uit Slovenië ofzo. Mogen Lozano verkopen om dit gat weer te dichten. Wat een grafvoetbal niet om aan te zien. Sorry ik ben een Utrecht fan maar als Ajax van Utrecht met mooi voetbal wint vind ik het jammer voor Utrecht maar kan ik wel genieten.

Zo spelen ze altijd. En in Amsterdam werden ze daarop afgestraft. Dus Verbeek zou ook eens meer naar zichzelf moeten kijken en minder naar een ander dat zou hem sieren

Heerlijk deze 3 punten
Zeker om dat er velen zijn die elke week zitten te wachten op puntenverlies voor psv
Nou ik gun de 3 punten morgen aan utrecht

Geen woord aan gelogen. PSV is het real Madrid van Nederland. Lekker bus parkeren en lekker counteren. Heb me kapot lopen ergeren aan het geluk dat PSV heeft. Twente was 2e helft oppermachtig maar de bus stond goed. Geen doorkomen aan. Twente gaat weer wel punten pakken hoor.

27 januari 2018 om 23:58

Man, kansloos ben je wel. Psv had in de eerste helft 0-4 kunnen voorstaan. En je vergelijking met Real Madrid is nog slechter.

Ze kunnen wel zeuren over laffe tactiek, maar Twente hanteert de zelfde tactiek.... Klagen over het ver naar achteren staan van Psv, maar in de eerste 25 minuten heb ik ons niet de bal zien afjagen en eigenlijk alleen op onze eigen helft zien staan. Ondanks dat PSV de bal wat rond tikte achterin.

28 januari 2018 om 00:16

Plus 1. Eindelijk een genuanceerde en realistische reactie. Supporters die een nuchtere kijk hebben op hun club zoals jij kan ik echt wel waarderen.

Wat lul je nou man grote eikel
Nooit iets gepresteerd, alleen maar benedenmaats, overal buiten geflikkerd, geen enkele contractstermijn uitgezeten, man man man. Wat een triest verhaal ben je toch, lachwekkend

28 januari 2018 om 00:35

Dacht dat hij het met Heracles, Heerenveen, AZ en Bochum naar behoren deed of beter. Hij staat er toch redelijk om bekend dat hij niet naar een andere club gaat zo lang hij nog een contract ergens anders heeft.

Zijn manier van trainer en instelling past gewoon niet bij grote clubs.
Speelt graag met het oog op de jeugd en hard trainen en passie.

Zie hier waarschijnlijk de allereerste counter kampioen van Nederland!!

Laten we hopen dat ze nog worden ingehaald door Ajax

28 januari 2018 om 00:17

Onzin. In 2014/2015 werden we met overmacht kampioen en toen beheersten we de counter nog veel beter met o.a. Gini en Memphis die de gehele Eredivisie kapot counterden.

Thuis kiest PSV altijd de aanval. Dat is bij vlagen heel leuk om te zien. Uit valt het met name de laatste wedstrijden enorm tegen. Het is onnodig billen knijpen, en de tweede helft was bedroevend. Aan de andere kant hadden ze bij rust al met minstens 0-3 voor kunnen en ook moeten staan. Bergwijn is gewoon niet goed genoeg. Gun Mauro wat vaker de kans zou ik zeggen, leuk ventje, viel goed in. Er gebeurde meteen weer wat. Vorige week zelfde verhaal met Gudmundsson. Maar helaas is Cocu schijnbaar erg gesteld op Bergwijn. Gooi die jongens die staan te trappelen eens voor de leeuwen!

28 januari 2018 om 00:16

PSV schaamt zich er totaal niet voor om ook thuis lekker terug te zakken en voor de counter te gaan. Echt een ziekelijke instelling. Goed dat Ajax nog langs komt. Krijgen ze tenminste 1x mooi voetbal te zien, dat ook nog beloond gaat worden met 3 punten voor de Amsterdamse club. Hoe gaaf is dat?

28 januari 2018 om 00:31

Super gaaf voor jullie maar weer een seizoen zonder prijzen. Zal ons een zorg zijn. Maar iedereen doet net alsof Ajax de pannen van t dak speelt. De klassieker was niet om aan te gluren ze hebben t thuis al moeilijk tegen willem2 nee dat is t echte voetbal.. hoe mooi is dat?

28 januari 2018 om 00:45

Hahahaha kom op nou arnino. De afgelopen 10 wedstrijden is psv echt heel slecht en wint het alles met de hakken over de sloot ook thuis tegen sparta en twente. Ajax speelde niet oogstrelend tegen willem 2 (mede door situatie Keizer), maar ze speelde beter dan dit psv in het hele seizoen tot nu. Snap echt niet dat je Ajax er bij moet betrekken maar dat terzijde.

28 januari 2018 om 01:59

Tjonge Jonge wat een frustratie weer zeg ...
Als we de analisten mogen geloven deugt er niet veel van de selectie van PSV en dan vooral de verdediging. Bizar zeg dat Cocu zijn tactiek daar op afstemt ....
Bovendien had PSV na 33 min met 0-3 voor kunnen staan, dat is best aantrekkelijk, toch?
Oh ja, PSV speelde dus uit he?

Het is heel simpel, de schaal geld als de grote compensatie voor het voetbal wat de PSV supporters te zien krijgen. Gaat PSV kampioen worden dan lopen ze allemaal de polonaise, mislukt de titelmisie dan krijgt Cocu een strontkar over zich heen en lopen de PSV supporters te klagen dat ze hebben zitten te kijken naar beperkt voetbal met lage amsumentswaarde.

Het is een beetje de tweespalt die bij Ajacieden aan het einde van het tijdperk Frank de Boer ook hadden. Een deel vond het prima, want de resultaten waren er maar een deel ergerde zich kapot aan het spel en hoe de overwinningen tot stand kwamen.

Ik hoop dat het ergens dit seizoen misloopt bij Psv, maar goed als Ajacied is dat vanzelfsprekend. Echter, ik ga nog altijd uit van een titel voor Psv, helemaal omdat ze nog buiten schot van Ajax staan en omdat Ajax nog naar Eindhoven en Utrecht moet.

Ik zou me als Gertjan eerder bekommeren om je eigen ploeg die kansloos verliest van een lamlendig Psv. Ik snap ook niet waar dat volledig misplaatste gevoel vandaan komt dat Twente meer had verdiend. Het is volledig te wijten aan psv zelf dat de wedstrijd de eerste helft al niet was gespeeld.

Als je TD je opzadeld met een verdediging zonder linksback en je beste opties centraal kunnen niet opbouwen en ontstijgen de middelmaat in de Eredivisie niet, wat kun je een trainer dan verwijten?

28 januari 2018 om 00:22

Juist nul komma niks, je gaat dan voor het resultaat en die is gewoon goed. Dat 'laffe' mag sowieso niet uit verbeek zijn mond komen, tenslotte is zijn cluppie door een laffe Knvb nog in de Eredivisie gebleven, maar daar mag je niks over zeggen.

29 januari 2018 om 19:39

@droppie: goed punt van Sjoerd Mossou trouwens, FC Twente heeft de vierde begroting van Nederland en staat 16e. Daarmee heeft Verbeek meer overeenkomst dan verschil met Cocu. Beide worden opgezadeld met een selectie die niet of onvolledig zijn opgewassen tegen het niveau dat bij een club van hun kaliber past. Interessant rugzakje waar Verbeek zich beter op kan concentreren, in plaats van zijn vakgenoten het onderste uit de zak te geven. Kritiek is niet onterecht, maar verdient wel nuance en moet niet uit de mond van Verbeek komen. Hij is nu coach en concullega, geen analist meer.

28 januari 2018 om 00:24

Nee, inderdaad, Phillip haalt al weken lang het maximale uit zijn ploeg qua voetbal. Ze kunnen gewoon niet beter, hebben alleen elke week de mazzel aan hun kont hangen.

PSV speelde om drie punten mee naar huis te nemen. Ik geef PSV groot gelijk. Daarnaast speelde ze ook nog eens uit. Waarom zou je Twente in de kaart gaan spelen?
Vind Verbeek maar een slechte verliezer.

28 januari 2018 om 00:36

Verbeek is ook een slechte verliezer. Ik hoor alleen: "waarom speelde PSV mij niet in de kaart door toch een aanvaller te laten staan waardoor wij meer ruimte zouden hebben op PSV zijn helft" en vooral veel traantjes.

Ik kan Verbeek echt niet uitstaan gewoon. Altijd maar weer de tegenstander afkraken. PSV is laf, NAC is onsportief, Ajax is dit, Roda JC is dat. Kijk nou eens errst even maar je eigen ploegje ipv altijd maar weer de tegenstander afzeiken.

Startte Twente niet met vijf verdedigers?

28 januari 2018 om 01:12

Moet je niet zeggen, anders wordt Verbeekje boos.

Is gewoon triest mannetje die heel slecht tegen zijn verlies kan. Weet zeker dat die zich schaamt morgen als die zijn interview terug bekijkt. Zoals ik al zei. Verbeek mag heel blij zijn dat de wedstrijd in de eerste helft al niet afgelopen was. Luuk was lief voor zijn ex-club door die 1 op 1 met de keeper te missen en uit de counter 3 tegen 1 een hele slappe pass gaf op Ramselaar, anders stond het 0-3 en was het klaar en had je nooit een Twente gezien die er nog in geloofde in de tweede helft.

Maar goed, wij zijn weer laf dit en dat. Het zal allemaal wel. De 3 punten gaan mee naar Eindhoven, en daar kwamen wij voor.

In het jaar dat PSV het wat verder schopte in de CL, toen heb ik mij nog weleens vermaakt met het voetbal van Psv. Dit PSV is echter niet om aan te gluren. Het is vermoeiend gewoon, slaapverwekkend en doet pijn aan de ogen. Ik kan geen hele wedstrijden van PSV zien, de samenvattingen zijn meer dan voldoende.

28 januari 2018 om 01:54

Als PSV in de eerste 33 minuten met 0-3 voorkomt kan niemand er iets van zeggen en zijn we uitgepraat. Al die kansen van PSV in de eerste helft en nog een paar in de tweede waren toch leuk om te zien? Of hou je niet zo van 100% kansen?

Wat een naar mannetje die Verbeek, je verliest gewoon jankerd, zo is Italië 3x wereldkampioen geworden

Ik vind dat Verbeek zulke uitspraken niet moet doen. Alsof het spel van Fc Twente zo leuk is om naar te kijken. Dat verbeek zelf eerst een punten pakt voordat hij gaat klagen.

Ik hink een beetje op twee gedachten:
1) Wat ben je klein en zielig als je je zo laat gaan over een tegenstander. Als je het zo goed weet (vaak alleen vooraf en achteraf, tijdens de wedstrijd valt het vaak tegen) dan bedenk je maar een manier om PSV te verslaan. Bovendien: als PSV zijn kansen beter benut staat Twente na 33 minuten 0-3 achter en zijn we uitgepraat. Kijk dan ook vooral naar je eigen ploeg. Echt droevig dit. Verbeek zelf is behalve bij AZ zo'n beetje overal mislukt. (ja, ja, ook als ik nog een club niet heb genoemd waar het wel goed ging is het nog steeds "zo'n beetje overal".)
2) Eigenlijk wel lekker zo. Al die frustraties over PSV zeggen ook een hoop over de rest. Ik maak een kleine uitzondering voor Ajax, want die hadden vooraf babbels en die lieten PSV behoorlijk kansloos in de Arena. Niet leuk al die babbels vooraf, maar als je het dan waarmaakt, vooruit dan maar. Maar goed, als de rest lekker gefrustreerd achterblijft na een wedstrijd tegen de Onzen en wij pakken de titel lachen wij ons kapot.

Lekker janken allemaal. Gewoon terechte overwinning. Och wat voetbalt iedereen toch geweldig behalve PSV. Lekker belangrijk. Voetballen allemaal bagger maar wij pakken de punten. Laat Ajax morgen maar weer "de beste" zijn, laat Utrecht maar de punten pakken 😁

28 januari 2018 om 02:22

Als ik het goed begrijp ben jij dus geen liefhebber van mooi voetbal? Wat jou betreft gaat het alleen om een prijs, ook al wordt die prijs behaald met antivoetbal?

28 januari 2018 om 02:33

Grappig dat als je niet goed speelt het gelijk wordt bestempeld als antivoetbal.

En ondertussen speelt Twente degradatievoetbal. Slechte verliezers die Tukkers en concurrenten. Voetbal draait om het winnen. Psv is daar goed mee bezig.

Genieten al die reacties hier. Ons PSV gewoon terecht gewonnen, punt uit. Mijn dag kan niet meer stuk na het lezen van al die onzin hier! Heerlijk.

De media is ook poeslief voor Verbeek. Doe het met dit materiaal flikt er nog altijd zo slecht voor te staan....

Slimme zet van Verbeek, dit is de aandacht afleiden van zijn eigen matige presteren. Als je er nou graag in wil blijven, dan lijkt het me beter om zelf niet met 5 verdedigers te spelen. Je mag thuis toch echt wel iets meer op de aanval spelen. Voor PSV lijkt het me duidelijk. Elke ploeg, maar dan ook elke zal na een zo'n vroege voorsprong zich iets laten terug zakken. Als het met rust 0-3 was geweest dan had Verbeek niks kunnen zeggen. (dan had het namelijk aan Twente zelf gelegen). Tweede helft gaat Twente op een zeker moment alles of niks spelen, lijkt me logisch dat je dan als Cocu zijnde een extra slot op de deur erin zet. Assaidi moet helemaal niet lullen, het is toch niet de schuld van Cocu dat zei de ballen er niet inschieten. Zorg nou eerst maar eens dat Twente met dit matige materiaal uit de kelder van de eredivisie komt. Dat zal nog moeilijk genoeg worden.

tja, ik snap de frustratie van verbeek wel. dat nummer 1 psv op een gegeven met met 6 verdedigers tegen de nummer 15 staat te voetballen kun je natuurlijk best laf noemen. of het ook slim is om het zo te zeggen, is een tweede.

daarnaast kom je hier nooit uit. het zijn de twee spelopvattingen: mooi voetbal, om het betalende publiek te vermaken is belangrijker dan winnen. of winnen staat in alle opzichten bovenaan.

je krijgt altijd: het was niet om aan te zien, maar we hebben wel gewonnen, tegenover: jullie hebben dan wel gewonnen, maar het was niet om aan te zien.

Haha huilie huilie van Verbeek en Assaidi.
Eerst zelf de bus parkeren in de eerste helft om vervolgens over het defensieve spel klagen van de tegenstander in de tweede helft.
Wat een grappenmakers.

Als er 1 ploeg ontstellend laf heeft gespeeld is het FC Twente wel... Ze spelen thuis, staan na 3 minuten met 1-0 achter en toch blijven ze met 10 man voor de eigen goal hangen, echt gênant. Aan het eind van de wedstrijd dan wel met zijn allen aanvallen en Hooiveld in de spits zetten, een verdediger?? Die sukkel van een Verbeek gebruikt een totaal verkeerde tactiek en probeert het dan op de tegenstander af te schuiven. Ik denk toch dat hij beter weer kan gaan metselen aan zijn huis, haha

Gewoon verdiende overwinning. Lekker thuis uithuilen Verbeek.

Wat een ontzettend slechte verliezer die ook nog niet eens kan tellen. 6 verdedigers ? Ja, op een gegeven moment speelde psv net zoals twente met 5 verdedigers. Maar waar maakt deze trainer zich druk om ? Als hij deze wedstrijd kritiek had willen uiten op deze wedstrijd van PSV dan had hij kritisch moeten zijn dat ze maar 2x scoren terwijl ze daarnaast nog ongeveer 5x alleen voor de keeper hebben gestaan. PSV had minimaal 4 doelpunten moeten maken.
Daarnaast moet hij zich maar eens druk gaan maken over Twente. Want sinds hij er is hebben ze niet heel veel meer punten gehaald dan dat zijn voorganger deed.

De reacties zijn zo ontzettend zuur. Iedereen vergeet dat het merendeel van de PSV-potjes een grote open voetbalwedstrijd is. Als je daar niet van kunt genieten ben je of anti-PSV of anti-PSV. Zo ook tegen Heracles. Kansen over en weer, open pot die alle kanten op ging. En dan lees ik hier laf? Het was juist open huis joh. En dat is dus gigantisch vaak het geval bij PSV. Als je alles met 1-0 wint, duidt dat op zo'n Italiaans voetbal. Maar als je verder kijkt, is daar nauwelijks sprake van.

Kan iemand tegen hem zeggen dat hij

1-3-3-1-3 moet spelen daar is Twente het beste in aanvallend spelen gaat hij wedstrijden winnen

Zal hem wel een beetje met de voorhoede

(Lb) assadi (sp) el ham (rb) tigha

Op 10 maher


De rest moet hij zelf uit zoeken

Of me betalen help ik hem een handje

Tis inderdaad niet om aan te gluren. Zelfs de meest hardcore supporter van PSV moet dat toegeven. Het resultaat telt zegt PSV dan...
Denk alleen niet dat ze dit nog lang volhouden. Daar is het spel gewoon te zwak voor

Tot....., die mazzel eens een keer ophoud en PSV punten gaat verspelen. Dan staan ze weer allemaal voor de spelersbus te schreeuwen dat Cocu weg moet. Ik heb de wedstrijd gezien, het was toch schijtbakkenvoetbal wat PSV liet zien? Zolang ze bovenaan staan zal het geaccepteerd worden maar eens houd het op.
.

29 januari 2018 om 12:54

Ik vond toch eerder Ajax gisteren schijtbakken voetbal spelen tegen Utrecht. Die Ten Hag was nog te schijterig om een extra aanvaller erin te zetten om alsnog een doelpunt te forceren. Ondanks Ajax wist dat PSV dus had gewonnen en Ajax eigenlijk geen puntverlies kon permitteren. Maar Ten hhag durfde niet te wisselen want hij was iets te bang dat Utrecht dan alsnog de drie punten zou pakken. Er is maar een ploeg in Nederland die schijtbakkenvoetbal speelt en dat Ajax. PSV heeft bij Ttwente 3 punten weten te pakken daar waar Ajax dit jaar niet verder kwam dan 2 keer een gelijk sspel

Ik kijk natuurlijk aardig door een gekleurde bril, maar als je naar het aantal schoten kijkt en zegt dat dit al lafbakken voetbal was? Dan weet ik niet wat je verwacht als PSV volle gas gaat spelen...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren