Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Brands en PSV opnieuw geconfronteerd met ‘belangstelling uit Engeland’

Laatste update:

De belangstelling voor Marcel Brands vanuit Engeland neemt toe, zo schrijft De Telegraaf woensdag. Naast de eerdere interesse van Chelsea is nu ook Everton gecharmeerd van de technisch manager van PSV. De Eindhovense club liet ruim een maand geleden echter weten dat de club noch de directeur benaderd was door Chelsea en dat Brands nergens van op de hoogte was.

Bij Everton is Brands volgens het dagblad een van de twee kandidaten om in opdracht van miljardair Farhad Moshiri het technisch beleid te gaan bepalen. Everton, dat negende staat en de ontslagen Ronald Koeman door Sam Allardyce heeft vervangen, wil naar verluidt 'een continentale directeur met een internationaal netwerk' om de club spelers van een hoger niveau te bezorgen.

Brands, een oud-middenvelder, ging na zijn carrière aan de slag als commercieel manager bij RKC Waalwijk en werd daar later td en algemeen directeur. In 2005 volgde hij Martin van Geel op bij AZ en in 2009 werd de club uit Alkmaar onder leiding van Louis van Gaal kampioen. Brands tekende eind mei 2010 een vierjarig contract bij PSV en zou op 1 juni van dat jaar starten, als opvolger van Adrie van Kraaij.

Brands haalde onder anderen Jetro Willems, Dries Mertens en Kevin Strootman naar het Philips Stadion en wist later ook namen als Dick Advocaat, Mark van Bommel, Bruma, Luuk de Jong, Andrés Guardado en Hirving Lozano voor de club in te lijven. Brands verlengde in april 2016 zijn contract, tot medio 2020. Zijn vorige verbintenis liep door tot de zomer van 2016.

Denk jij dat Marcel Brands in 2018 bij een Engelse club aan de slag gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hoop dat Brands blijft maar hij zit al een tijdje bij PSV en zal zijn ambities wel hebben, zeker als bijvoorbeeld Chelsea op de stoep staat. Voor mij is hij onvervangbaar, alleen Overmars zie ik het net zo goed doen in Nederland en bij vele andere clubs. Ik denk dat ik elke individuele speler uit de selectie liever zie vertrekken dan onze TD.

Brands is niet perfect, over aankopen voor de verdediging kan hij nog veel leren maar het aan en verkoop beleid en connecties die hij heeft zijn onvervangbaar. Vergeet ook niet dat Marcel onze minste verdediger, Marcelo, voor een mooi bedrag heeft verkocht. Zo zijn er nog vele andere voorbeelden zoals Lozano, Guardado en Moreno. Allemaal door de connecties en het financiële beleid van Brands mogelijk gemaakt.

24 januari 2018 om 07:56

Brands lijkt me zeker niet de best mogelijke technische directeur. Zijn netwerk overschrijdt nauwelijks de Nederlandse grenzen. Vooral AZ is goed geweest met de aanstelling van Brands als td bij PSV. Guardado was al bijna akkoord met PSV ver voordat Brands bij PSV werkzaam was, Moreno kende hij van AZ, Lozano kwam vooral vanwege de Mexicanen die eerder bij PSV speelden en Marcelo blijkt achteraf helemaal niet zo'n verkeerde verdediger te zijn.
Brands laat na in verdedigers te investeren waardoor de selectie van PSV ook dit jaar weer niet in balans is.
De scouting lijkt onder zijn leiding ook drastisch achteruit te zijn gegaan. Alleen Arias is een echt goede aankoop gebleken. Spelers als Guardado, Moreno en Lozano waren al bij iedereen bekend, evenals Van Ginkel.

24 januari 2018 om 08:34

Dus je bent alleen een goede TD als je spelers haalt die onbekend zijn? Wat een onzin zeg, het is juist knap dat je met beperkte financiã£â£ã¢â«le middelen spelers als Lozano, Moreno, Guardado , Romero etc naar Nederland kan halen terwijl deze ook bij een hoop andere grote clubs op de radar staan.

Daarnaast is het natuurlijk onzin dat Brands een beperkt netwerk heeft buiten Nederland, hij heeft in het verleden vaak zaken gedaan met buitenlandse clubs en zaakwaarnemers waarom denk je dat hij anders genoemd wordt door buitenlandse pers?

24 januari 2018 om 08:53

Romero moeten we nog maar afwachten. Pereiro was ook zo'n toptalent die ons weinig oplevert. De scouting is niet meer wat het geweest is bij PSV.
Veel spelers die Brands naar PSV heeft gehaald zou ik niet gehaald hebben in ieder geval.
De twee beste transacties van Brands vind ik de aankopen van Arias en Willems. Met Willems hebben ze alleen de pech gehad dat hij geblesseerd raakte.
Moreno is de derde beste aankoop. Hij heeft PSV in ieder geval sportief het nodige gebracht. Moreno had iedereen kunnen scouten maar Brands kende hem wel vanuit zijn tijd bij AZ.

24 januari 2018 om 09:11

@boca2005:

Zoals Panerai al zegt: waarom ben je alleen een goede TD als je obscure spelers weet te vinden? Dat is sowieso het werk van de scouts, niet van de Td.

Arias halen voor 8 ton, Willems halen voor 8 ton, Guardado definitief overnemen voor 2,8 miljoen (nadat hij al beste speler van de eredivisie was geworden!), Moreno halen voor 3,5, miljoen, Lozano halen voor 8 miljoen, Lens, Strootman, Bruma, Wijnaldum, Mertens en Propper voor veel meer verkopen dan je ze gehaald hebt... Stelt dat allemaal niks voor dan?

24 januari 2018 om 09:14

Het is altijd afwachten hoe een speler zich ontwikkeld. Pereiro komt niet uit de verf h waar maar feit blijft dat het wel een speler is en blijft met potentie. Daarnaast heb je het over Moreno en Willems maar hoor ik je nergens over Guardado praten terwijl dat naar mijn mening een meester zet was van Brands wat ons direct een kampioenschap heeft opgeleverd.

24 januari 2018 om 09:20

Guardado was al veel langer bekend bij PSV.

24 januari 2018 om 09:25

"guardado was al veel langer bekend bij Psv."

Ja, en? Dan nog is hem daadwerkelijk binnen weten ten halen een tweede. Een speler van Valencia ,met toen al meer dan 100 interlands voor Mexico, in de kracht van z'n leven naar de eredivisie halen is een stunt van jewelste, hoor.

24 januari 2018 om 10:52

@buca2005

Dus? een TD hoeft toch niet perse iemand te ''ontdekken'' o.i.d. een TD moet gewoon zorgen dat er een goed elftal staat en dat er onder de streep winst wordt gemaakt op transfers. Ondekkingen worden door scouts gedaan.

Ronaldo Da Lima stond bijvoorbeeld ook op de radar bij Ajax en andere topclubs voordat PSV die haalde, dan is het juist te kunst van de TD om die speler een goed gevoel voldoende financiã«le middelen te bieden zodat je hem aan je club kan binden.

Idem voor Guardado, die was bij PSV al lang bekend maar ook bij de rest van de wereld, routinier in het Mexicaans elftal en onder contract bij een grote club in Spanje.

Het lijkt alsof je het vanzelf sprekend vind dat een dergelijke speler die in zo'n grote competitie onder contract staat even naar een mickymouse competitie komt voor minder salaris. Dat is echt wel de verdienste van Brands. En deze tranfser leverde indirect ook spelers als Romero, Lozano en Moreno op, ook de verdienste van Brands.

24 januari 2018 om 17:22

Het aantrekken van Ronaldo zou ik toch van een iets andere orde durven te noemen dan het aantrekken van een reserve van Valencia en Bayer Leverkusen.
Wat mij betreft is Brands ook niet van dezelfde orde als Kraaij sr en Kees Ploegsma waren.

24 januari 2018 om 08:06

Mee eens brands is in ninn ogen de beste TD samen met Overmars in nederlamd en we kunnen er alleen maar achteruit op gaan. Hij ueeft goede deals gehad en natuurlijk minder goed ook,maar niet iedere speler is een schot in de roos

24 januari 2018 om 08:15

Hoe zit het eigenlijk met die gemeentelijke subsidie die jullie toegekend hebben gekregen in ruil voor de stadiongrond? Is dat iets wat afgelost wordt? Wat houdt die erfpacht precies in?

ot: Brands is wat mij betreft een hele goeie TD, maar ik vraag me af wat het pad is dat PSV wil belopen. Willen ze ook een opleidingsclub worden? Dan is Brands wellicht niet de beste kandidaat. Brands kan wel prachtige prijzen voor zijn spelers onderhandelen, dat moet je hem wel nageven.

24 januari 2018 om 08:36

Selassi,

Subsidie in ruil voor stadiongrond? Als je na al die 100derden artikelen nog steeds niet snapt hoe dit daadwerkelijk zit dan ligt dat aan jezelf. Je doet er in dit geval goed aan om je mond er over dicht te houden want nu kom je dom en provocerend over.

Ik zal het nog een keer uitleggen voor mensen zoals jij: PSV heeft grond verkocht (een eigendom) in ruil voor grond die ze vervolgens terug huren (oftewel pachten). Het bedrag dat PSV voor deze huur jaarlijks betaald is hoger dan de aflossing die de gemeente betaald bij de bank waar ze het geld van geleend hebben.

Het geld dat PSV heeft ontvangen komt niet van de belastingbetaler maar van een bank dus van subsidie is geen sprake. Sterker nog de gemeente wordt er zelfs beter van want ze houden er geld aan over en hebben als PSV straks een keer naar een nieuw stadion gaat een stuk peperdure grond midden in het centrum tot hun beschikking die ze weer aan projectontwikkelaars kunnen verkopen.

Er wordt altijd een beeld geschetst dat alleen PSV van deze deal profiteert en de belastingbetaler heeft moeten bukken maar feitelijk is de gemeente Eindhoven de lachende 3e want die hebben straks onder de streep een dikke financiele winst terwijl ze feitelijk alleen garant staan voor een lening.

Ik snap dat jij en vele andere grappig en provocerend proberen te doen met de gemeente opmerkingen maar alleen domme onwetende mensen lachen hierom die niet weten hoe de vork in de steel zit.

24 januari 2018 om 09:12

Je hebt het heel duidelijk uitgelegd. Ik vrees alleen dat sommige lieden gewoon niet willen luisteren.
PSV had in tegenstelling tot de meeste andere clubs, waaronder Ajax, nog nooit overheidssteun gehad. Zelfs een gemeentegarantie kon er niet vanaf.
Middels deze constructie kon een oude lening tegen een hogere rente worden afgelost. De gemeente kon een goedkopere lening sluiten, heeft het geld beschikbaar gesteld aan PSV met de grond waarop het stadion staat als onderpand, zodat PSV de oude lening af kon lossen en krijgt het geld via de erfpachtconstructie met rente weer terug. Uiteindelijk heeft het de gemeente dus niets gekost en levert ze het zelfs geld op. Het is wel een creatieve oplossing geweest om PSV te helpen. Uiteindelijk werden zowel PSV als de gemeente Eindhoven er beter van.
Misschien tegen beter weten in hoop ik toch anderen het op een gegeven moment ook gaan begrijpen.

24 januari 2018 om 09:33

@selassi 020:

"ik vraag me af wat het pad is dat PSV wil belopen. Willen ze ook een opleidingsclub worden?"

Volgens mij is PSV dat al best aardig aan het worden. Afgelopen zondag stonden er 5 spelers uit de eigen opleiding in de basis, er zaten er nog eens 7 op de bank en er is er afgelopen week ook nog eentje verkocht voor 17 miljoen.

24 januari 2018 om 11:04

Welke 5 spelers komen uit de jeugd dan als ik vragen mag? Ik dacht alleen Zoet en Hendrix.

24 januari 2018 om 11:21

Brenet, Bergwijn, Maurojr.

24 januari 2018 om 11:23

Roedii

Je denkt te weinig. Hendrix, Zoet, Brenet, Bergwijn, Locadia (net verkocht). Daarnaast zitten, Rigo, Mauro, Lundqvist, Lammers Gudmonsson en Malen tegenwoordig ook bij de hoofdselectie. Lammer en Gudmonsson spelen tegenwoordig ook regelmatig en Mauro starte zelfs in de basis vorige week.

24 januari 2018 om 12:57

Ja ja malen die op zijn 19de van Arsenal kwam via Ajax. mauro die vanuit Brazilie kwam. gudmonsson op zijn 18de van heereveen. bergwijn uit de jeugd van Ajax en locadia van willem 2. Dan heeft Ajax er ook wel heel veel met Onana, Veltman, Zeefuik, De Ligt, Wöber, Dijks, Sinkgraven, Siem, Donny, Frenkie, Eiting, Neres, Dolberg, Kluivert, Johnsen, Kristensen en binnenkort eigen jeugd schuurs en Bandé.

24 januari 2018 om 13:26

@zytto34

Alle spelers (uitzonderingen daargelaten) komen ergens anders vandaan. Daarnaast vraag ik helemaal niet om een vergelijking met Ajax en interesseert het mij geen bal dat Ajax ook veel van dit soort spelers heeft. Is het een wedstrijdje voor je wie de meeste spelers uit de jeugd heeft ofzo? Sorry maar ik vind de plek op de ranglijst belangrijker

25 januari 2018 om 13:54

Top dat je het nog een keertje uit wilde leggen, waar ik minder van gediend ben is die ongelofelijk irritante toon waarmee je het doet. Ik laat in mijn vraagstelling duidelijk weten dati k niet duidelijk weet hoe het zit, hou je in man makker...

25 januari 2018 om 13:58

En mij dan dom en provocerend noemen... Ik stel een vraag, ben je op je achterhoofd gevallen?

en nee; ik ben niet bij al die honderden artikelen over PSV zijn erfpacht geweest, anders had ik het wel geweten he... Wat een kerel ben jij.

Wat kun je aan transfervergoeding verwachten als Brands vertrekt? Anders zou ik zeggen, cashen en strik er omheen. Ja Brads heeft zeker wat goede namen kunnen halen in de afgelopen jaren, maar zet daar eens tegen af hoeveel miljoenen er zijn vergooit door spelers te halen die nooit echt hebben gerendeerd, zowel op het veld als bij de verkoop. En in de laatste seizoenen kan ik me ook niet aan de gedachte onttrekken dat er steeds een ongebalanceerde selectie was, met gaten op diverse plekken. Ook dit seizoen weer. En met gaten bedoel ik niet alleen gebrek aan back up, maar ook gebrek aan kwaliteit van de eerste keuze.

24 januari 2018 om 08:00

Inderdaad. Het aankoopbeleid is weinig inventief en de selectie is de meeste jaren onder Brands niet in balans geweest omdat hij voornamelijk in aanvallend ingestelde spelers investeert, die dan ook nog eens niet altijd even goed blijken te renderen.

24 januari 2018 om 08:04

Zoals welke spelers hebbem het niet goed gedaan? Narsingh,maher,perreiro vind ik alleen mislukt maar dat heeft iedere TD nirt iedere speler kan met windt verkocht worden. bij ajax bij sulejmani. Ik hoor de laatste tijd dat hij helemaal niks goed kan doen vplgens vele niet PSV supporters,maar zelf vind ik toch dat hij het steeds goed doet,zie Lozano nu bijv

24 januari 2018 om 08:43

Maher en Pereiro inderdaad om maar twee voorbeelden te noemen. Die hebben PSV wel erg veel gekost. Narsingh ging dan dog wel. Maar de afgelopen zomer heeft PSV weer een speler voor 4,5 miljoen uit Alkmaar aangetrokken die nu met Jong PSV naar Engeland is.

24 januari 2018 om 08:57

"maher en Pereiro inderdaad om maar twee voorbeelden te noemen. Die hebben PSV wel erg veel gekost."

Pereiro heeft 6-7 miljoen gekost en heeft volgens de media (en Transfermarkt) nu een prijskaartje van 10 miljoen.

24 januari 2018 om 09:15

Ik hoop inderdaad dat PSV hem voor dat bedrag weer kan verkopen. Pereiro is een talentvolle voetballer die alleen de drive lijkt te missen.

24 januari 2018 om 08:50

@yoda:

"maar zet daar eens tegen af hoeveel miljoenen er zijn vergooit door spelers te halen die nooit echt hebben gerendeerd, zowel op het veld als bij de verkoop"

Onzin.

Kun je naast Maher en Matavz nog 1 speler noemen die sinds 2010 gekocht is door Brands en die uiteindelijk met een miljoenenverlies vertrokken is?

Daar staat tegenover dat hij Lens, Strootman, Wijnaldum, Mertens, Willems, Bruma en Propper heeft gekocht en met een hele dikke winst weer heeft verkocht.

24 januari 2018 om 19:26

Misschien overdrijf ik door te stellen dat er met transferbedragen is gesmeten, maar als we salarissen ook mee rekenen moet je ook kritisch blijven vind ik. Laten we dan zeggen dat ik een hele lijst spelers kan noemen die wel zijn aangetrokken (al die buitenkansjes, maar ook de gehuurde en goedkope aanwinsten). Laat ik vanaf 2010 eens kijken wat er is gehaald, waarvan ik denk dat het weinig tot niks toevoegde aan psv, wat ook resulteerde in drama wedstrijden en kampioenschappen voor andere clubs dan psv. Of vind jij dat er bij onderstaande lijst nog spelers staan waar je met een warm gevoel aan terug denkt:

Marcelo, vukovic, berg, hutchinson, Bouma, castro, Tyton, sinouh, derrijck, radio Ibrahim, matavs, waterman, Swinkels, Jorgensen, hiljemark, Maher, jozefszoon, poulsen, Siem de jong, lestienne, pasveer, isimat, zinchecnko, Schwaab, luckassen...

Dr zitten misschien spelers bij waarvan je denkt, mwah die waren zo slecht nog niet...., maar ik kan toch niet zeggen dat ik blij ben met bv Schwaab en isimat. En ik vergeet nog een hele lijst van spelers uit de jeugd, waarmee psv een seizoen begon, maar waarvan je denkt wat hebben we er aan (koch, Vloet, de wijs etc...).

Dit staat tegenover de rake aanwinsten, qua transfer winst, maar daar wil ik het niet eens alleen over hebben.

24 januari 2018 om 20:48

"marcelo, vukovic, berg, hutchinson, Bouma, castro, Tyton, sinouh, derrijck, radio Ibrahim, matavs, waterman, Swinkels, Jorgensen, hiljemark, Maher, jozefszoon, poulsen, Siem de jong, lestienne, pasveer, isimat, zinchecnko, Schwaab, luckassen..."

Daar zitten aardig wat namen bij die ik geen miskopen zou noemen.

Je noemt sowieso al 5 reservekeepers. Ik denk dat nooit iemand met warme gevoelens terugdenkt aan een reservekeeper, maar je hebt ze toch nodig. Siem de Jong heeft een paar belangrijke goals gemaakt en heeft alleen wat salaris gekost. Hutchinson vond ik een heel erg onderschatte speler. Schwaab is transfervrij gehaald en speelt momenteel gewoon een prima seizoen. Jozefzoon is voor een paar ton puur voor de breedte gehaald en was gewoon een nuttige backup. Bouma is min of meer een clubicoon, hem terughalen was ook een beetje een fatsoenskwestie. Isimat is goedkoop gehaald en ook gewoon een basisspeler.

25 januari 2018 om 14:31

Welke spelers zou jij dan goede aankopen noemen? Siem was niet fit toen hij kwam en ja, maakte wat belangrijke goals, maar ik wil dat echt geen noemenswaardige aanwinst noemen. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Jij vind hutchinson ondergewaardeerd, ik eigenlijk ook wel, maar ik ga hem echt niet zetten bij aanwinsten die wat mij betreft er echt toe doet.

Bouma icoon, maar geen toegevoegde waarde. Schwaab....nou ja. Ik denk dat we er gewoon anders naar kijken. Dat hij en isimat basisspelers zijn, dat zegt wat mij betreft al genoeg. Ik ben er niet zo kapot van, jij toch eigenlijk ook niet? Meen je dat?

Maar oké, leuke discussie. Grtz

25 januari 2018 om 15:12

Ik vind het gewoon wat kort door de bocht om vrijwel elke speler die geen topper is een miskoop te noemen. Het is voor een eredivisieclub simpelweg niet mogelijk om alleen maar spelers te hebben van het kaliber Lozano, Guardado, Wijnaldum, Depay en Mertens. Reservekeepers, simpele verdedigers en goedkope bankzitters voor de breedte horen er gewoon bij.

Marcel Brands komt over als een goede zakenman. Een sterke onderhandelaar, die spelers aantrekt die eerst niet op de radar van een PSV staan. Dat je dan noodgedwongen deals sluit met de spelers in kwestie hoort erbij. Daardoor zijn de lage transfersommen van Guardado en Moreno verklaarbaar.
Vergeet niet dat zulke spelers anders niet naar de Eredivisie gaan. Het zal jammer zijn wanneer hij uit de Eredivisie verdwijnt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren