Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Roda JC houdt FC Twente-supporters aan na vuurwerkincident

Laatste update:

Roda JC Kerkrade gaat een schadeclaim indienen bij FC Twente vanwege de beschadiging van het kunstgras. De Eredivisie-wedstrijd, die in 1-1 eindigde, werd zaterdagavond een minuut stilgelegd, nadat supporters van Twente vuurwerk op het veld hadden gegooid.

De supporters hadden vlak voor de wedstrijd een aantal fakkels aangestoken in het uitvak. Meerdere fakkels werden op het kunstgras gegooid, dat vervolgens vlam vatte. Arbiter Reinold Wiedemeijer legde de wedstrijd, die nog geen minuut aan de gang was, meteen stil. Nadat de vlammen gedoofd waren, werd de wedstrijd weer hervat.

Het vuurwerk liet zijn sporen echter zichtbaar na. "Dit is een dure grap", zegt directeur Wim Collard in gesprek met de Limburger. "We moeten delen van het kunstgras gaan vervangen." In het uitvak zaten bijna achthonderd fans van Twente.

Door eerdere ongeregeldheden en vuurwerk tijdens de uitwedstrijd tegen PSV van vorig seizoen, is ook de kans op een uitduel zonder publiek groot voor FC Twente. Destijds kreeg de Enschedese club een boete van 12.500 euro én een voorwaardelijke straf van het spelen van een uitduel zonder publiek.

Update 22 januari 11.20 uur - Roda JC houdt FC Twente-supporters aan na vuurwerkincident
Roda JC Kerkrade heeft maandag via de officiële kanalen bekendgemaakt dat de club, in samenwerking met de politie, zaterdag drie supporters van FC Twente heeft aangehouden na ongeregeldheden in het uitvak. Fans van de Tukkers gooiden vuurwerk op het veld en dat heeft weer geleid tot forse schade aan het kunstgrasveld. De Limburgers willen de schade verhalen op FC Twente en gaan in samenwerking met de bezoekers op zoek naar andere mogelijke daders.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ach, wat plastic sprieten. Hoe duur kan dat zijn?

21 januari 2018 om 08:18

Verdiep je er eens in zou ik zeggen, het zal je vies tegenvallen

21 januari 2018 om 08:19

Stuur ze maar een zak graszaad op

21 januari 2018 om 08:22

Ja laten we het vooral afdoen met 'het is maar kunstgras'...
Dit staat toch los van die hele discussie elke club, elke voetballer en elke supporter wilt een mooie mat.
Schade aan andermans spullen toebrengen is gewoon kansloos.

21 januari 2018 om 08:57

Ach een beetje humor moet kunnen. Het is dan ook een inkoppertje hé? Het was ook het eerste wat ik dacht.
De 'fans' van Twente beginnen zo langzamerhand wel een hele nare reputatie te krijgen. Het lijkt me dat het bestuur er wel mee in zijn maag zal zitten aangezien ze elke keer de fikse rekening gepresenteerd krijgen.

21 januari 2018 om 10:16

Zei je dat ook nadat Ajax fans het gras in de kuip in de brand staken bij de beker finale.

21 januari 2018 om 12:29

apjo

Lag er toen kunstgras in De Kuip?

21 januari 2018 om 14:07

Wat een onzin.. het gaat om het feit dat er fakkels op het veld worden gegooid. Dat het om kunstgras terrecht komt maakt toch geen verschil..

21 januari 2018 om 14:07

Wat een onzin.. het gaat om het feit dat er fakkels op het veld worden gegooid. Dat het om kunstgras terrecht komt maakt toch geen verschil..

22 januari 2018 om 11:28

Oh dus als er geen kunstgras ligt mag je met fakkels gooien? Hoe dom ben je.

De eerstvolgende thuiswedstrijd zonder publiek zal ze meer pijn doen en anders alle uitwedstrijden tot het einde van het seizoen zonder publiek. Sommige figuren leren het blijkbaar nooit, dan is een zwaardere straf noodzakelijk.
Vergeet niet de schade op de daders te verhalen. Pak ze maar aan.

21 januari 2018 om 09:47

Goed verhaal lekker kort. Laten we een heel stadion (gemiddeld 25.000 man per wedstrijs) weg houden omdat er ongeveer 20 idiote dit hebben veroorzaakt.

21 januari 2018 om 09:52

Is zeker een goed idee. Dan dringt het bij die 20 hersenlozen eens door wat ze aanrichten voor de club en die 25000 welwillende supporters.

21 januari 2018 om 09:54

Misschien dat die 20 idioten dan eens na gaan denken waar ze mee bezig zijn of door die andere 24.980 supporters op hun gedrag worden aangesproken.
Er zullen sowieso stadionverboden en boetes moeten volgen en de schade moet op de daders worden verhaald. Verder zal de eerder opgelegde voorwaardelijke straf in werking treden en kan een nieuwe zwaardere voorwaardelijke straf worden opgelegd.

22 januari 2018 om 11:29

Dus 25000 man thuis houden om 20 man iets te leren? Goed idee man, erg slim bedacht ook. Kunnen we niet gewoon een straf verzinnen voor die 20 man?
Stelletje zeikstralen hier als het niet over hun eigen heilige clubje gaat.

22 januari 2018 om 11:50

Wanneer je een voorwaardelijke straf hebt staan van 1 match zonder supporters en je overtreed de regels binnen de geldende termijn dan is het niet meer dan logisch om deze straf op te leggen aan de club, in dit geval Twente. Of het nu bij AZ, Ajax of Utrecht gebeurd zou hierin geen verschil moeten maken.

Zelf vind ik die fakkels juist wel sfeer geven, maar ik snap dan ook niet waarom je ze weg moet gooien. Houd die dingen lekker in je hand en maak sfeer op de tribune, daar is het juist voor bedoeld...

21 januari 2018 om 11:30

Want soorgelijke incidenten uit het verleden werden bij andere clubs ook met dit soort straffen afgedaan?

21 januari 2018 om 11:37

Wil niet zeggen dat we op dezelfde softe wijze voort moeten gaan hè.

21 januari 2018 om 12:38

Vroeger kon je ook met gestrekte poot erin zonder rood te krijgen.

Weg met het kunstgras#!! Nee, zonder gekheid. Kansloze actie natuurlijk. Hopelijk gaan de supporters eens goed nadenken. En mee betalen zou ook niet verkeerd zijn, lijkt mij zo.

21 januari 2018 om 11:21

Ik vind jouw oordeel te mild, en dat zal ongetwijfeld met een positieve instelling te maken hebben, denk ik,is niets mis mee. Naar mijn mening moeten de daders een procesverbaal krijgen, de volledige schade vergoeden, en een mega lang stadionverbod krijgen.
Ik ben benieuwd naar de ontwikkeling van dit incident.

21 januari 2018 om 13:26

Opsporen. Lijkt me niet moeilijk. Je weet wie er in de bussen zaten. Schade verhalen, dan kopen ze maar een tijdje wat minder drugs (of verkopen wat meer, dat weet je niet bij dit tuig.) Vervolgens levenslang schorsen. Als je niet snapt wat de club waarvan jij zegt supporter te zijn hierdoor aan materiële en reputatieschade lijdt, moet je oprotten. Er zijn dagen dat je je schaamt om te zeggen dat je Twente supporter bent. Dit is er zo één.

21 januari 2018 om 13:28

Gewoon de boete verhalen op de betreffende supporters. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om die mensen op de sporen. Vervolgens ook een verbod geven en opgeruimd staat netjes. Supporters die nog steeds niet beseffen dat de club dit soort ongein niet kan gebruiken, kun je maar beter weren.

22 januari 2018 om 11:40

Mee betalen ? De volledige schade op deze nep supporters verhalen en daarbij een stadion verbod geven. Wanneer worden voetbal hooligans eens echt aangepakt.

Kunstgras was toch goedkoper dan echt gras? /sarcasme.

Lijkt me logisch. Schade moet wel gewoon betaald worden natuurlijk. En even de speurneus opzetten en de daders bij de lurven grijpen.

21 januari 2018 om 08:45

Waarschijnlijk hangen er camera's. Zo moeilijk gaat die speurneus het dus niet krijgen 😏

Ik snap het nut van die vakkels nooit zo goed. Ze zorgen voor schade, zijn gevaarlijk voor omstanders en ze zorgen ervoor dat je in de rook staat. Maar fans kunnen blijkbaar geen sfeer maken zonder vakkels en vuurwerk... Lekker de schade laten betalen door de fans lijkt me.

21 januari 2018 om 08:56

Ach het kan best een positief effect hebben op de sfeer, helemaal als je op tv kijkt, mits verantwoord gebruikt natuurlijk.

21 januari 2018 om 10:12

Gewoon afschaffen,zou mij niks verbazen als vanmiddag niemand de eerste 10min van ajax feyenoord ziet omdat oemand fakkels moest afsteken terwijl het dak dicht is. Zelfde als keer bij psv dat ze niks meer zagem en moesten wachten

21 januari 2018 om 10:37

Fakkels zijn al verboden...

21 januari 2018 om 11:12

Nou het dak zal niet dicht zijn vanmiddag en op de F-Side zal inderdaad ongetwijfeld vuurwerk afgestoken worden. Mits er niet met fakkels gegooid wordt is dit zeker een toegevoegde voor de sfeer wat mij betreft!

21 januari 2018 om 11:06

Zoek eens wat videos op met mooie pyro shows in oost Europa (Legia, Rode Ster, Partizan, Paok, Olympiakos) dan snap je de toegevoegde waarde van fakkels en vuurwerk denk ik beter. Persoonlijk vind ik het sfeerverhogend werken.

21 januari 2018 om 11:12

Dan prefereer ik toch de sfeer in de stadions van Liverpool en Celtic.
Zo'n opgefokt sfeertje hoeft van mij niet zo.

21 januari 2018 om 11:14

Dan ga ik er vanuit dat 'Boca' in jouw naam niets met Boca Juniors te maken heeft? 😀 Over opgefokte sfeertjes gesproken, daar ben je als tegenstander gewoon bang om de tunnel uit te komen als het daar echt losgaat..

21 januari 2018 om 11:20

Maar wat voegen vakkels toe?

21 januari 2018 om 11:42

Vakkels?? Fakkels voegen, mits ze netjes in het vak blijven, wel degelijk iets toe. Ziet er gewoon gaaf uit en het draagt bij aan het creëren van een enigszins intimiderende sfeer voor de tegenstander in het stadion.

21 januari 2018 om 12:48

Ik heb liever een sfeer zoals in Engeland of Schotland. Fans die 90 minuten lang zingen en gewoon door 1 deur kunnen met de fans van de tegenstander. Als die vijandige harde kernen mogen wat bij betreft lekker in Oost-Europa blijven. Het is leuk om die beelden op TV te zien maar om er tussen te staan of dat soort volk in je stad te hebben is gelijk weer een stuk minder leuk. Om even terug te komen op die fakkels. Ze zijn gewoon gevaarlijk. Er hoeft er maar 1 keer een fakkel uit iemands handen te vallen en dan heb je al onschuldige gewonden. En dat scenario lijkt me niet ondenkbaar op een dichtbevolkte tribune met dronken idioten (ik weet trouwens wel dat ik niet alle dronken idioten over 1 kam moet scheren. Ze zijn niet allemaal dronken )

22 januari 2018 om 11:42

Fakkels lijken mooi, behalve als er achter staat. Maar gooien met brandende fakkels kun je niet goedkeuren.

Twente heeft het financieel nog altijd niet makkelijk en dan doen zogenaamde fans dit. Kost ze zo maar €40.000 of meer.

22 januari 2018 om 11:31

Blijkbaar zijn hamdaoui en maher te betalen, dus dan kan 40k er ook wel vanaf

22 januari 2018 om 12:04

jan1980

Kan ik je opmerking opvatten als stemming maken en een goedkope sneer richting Twente?
El Ham krijgt een prestatiecontract en van Maher weten we de details (behalve de duur vh contract) van betaling niet.

Opnieuw een voorbeeld van de enorme verhuftering van ons land. Respect en waarden zijn ver te zoeken. Iedereen denkt alleen maar aan zichzelf. Zie ons land nog de schandpaal van Europa worden

22 januari 2018 om 11:55

Ga je lekker demagoog? Ik weet niet of je het meegemaakt hebt, maar kan je de rellen van de jaren 90 nog herinneren? Dat ging echt vele malen gekker met moorden zoals Lassche of Picornie. Zo makkelijk weer roepen dat de maatschappij verziekt is...

23 januari 2018 om 07:47

De maatschappij is een en al verziekt. Iedereen doet maar wat die zelf wil. Mensen mogen tegenwoordig alles zeggen. Die vrijheid van meningsuiting gaat veel te ver. Kinderen van 6 zie ik met mobiele telefoons lopen en woorden als je moeder is hoer en k*** roepen. Opvoeding is er niet meer bij. Totaal geen eigen cultuur meer hier. In de trein zit iedereen alleen maar op zij mobiel en met doppen in zij oren. Als we even moeten wachten vloeken we de hele wereld bij elkaar.
En dat noem jij overdreven?

Fakkels zijn leuk maar het moet wel op de tribune blijven. Door dit soort figuren ziet de politie NL alleen maar meer redenen om fakkels te verbieden. Domme actie dus van Twente-fans. Maar mensen, onthoudt ff: Het ligt niet aan het vuurwerk, het ligt aan de mensen die het vuurwerk hebben.

De Knvb kennende wordt dit niet hard bestraft. Ajax mocht voor het verstoren van de bekerfinale tegen PEC ook 1 uitwedstrijd zonder publiek spelen op Urk. Als er een keer serieus ingegrepen moet worden geeft de Knvb niet thuis. Alleen bij kleine dingetjes treedt men op.

21 januari 2018 om 11:34

Het ging bij Ajax PEC om een vuurzee tot twee keer aan toe, de wedstrijd werd zelfs kort gestaakt. Hier gaat het om een vakkeltje, niet goed te praten maar een boete lijkt me voldoende.

22 januari 2018 om 12:38

De bekerfinale wordt georganiseerd door de Knvb, niet door Ajax. Als de Knvb dan niet regelt dat de supporters gefoullieerd worden, er geen stewards met ijzeren emmers met zand en water plus vuurvaste handschoenen aanwezig zijn (die normaliter wel aanwezig zijn in de Kuip), dan wordt het lastig om een derde partij aan te spreken te stellen. Zeker als de Ajax directie zelf meteen optreed en het publiek toespreekt.

Ach ja wat verwacht je ook anders... twente “fans” vliegen weer eens uit de bocht... triest toch, maar dat krijg je met dat softe gedoe, want het clubje heeft het al zo zwaar gehad de laatste tijd, sentimenten die niets te maken hebben met hun misselijke gedrag! Is kijken als het feij, afca, utrecht supporters waren, dan staat heel het land weer in de fik. Maar bij twente doen we het fluwele handschoentje vast aan. Ik hoop dat ze gewoon een flink aangepakt worden door de knvb! Maar het zal wel als onschuldig incidentje afgedaan worden.

Off-topic: hoe kan het eigenlijk dat twente spelers haalt/koopt, terwijl ze de boel hebben bedonderd...

21 januari 2018 om 11:07

Sneu, zielig, bekrompen... OT: Schade verhalen op die raddraaiers, en aangezien ze toch dat veld moeten aanpakken dan maar gelijk gewoon gras erin gooien? 😊 😜

21 januari 2018 om 11:07

Misschien moet je eens uit het verleden stappen. Het doet nog steeds zeer schijnbaar dat ze het vooralsnog gered hebben. Het voetbal is echter al jaren niet om aan te gluren en degradatie dreigt, o.a. door de maatregelen die de KNVB heeft genomen. Voldoende straf lijkt me.

21 januari 2018 om 13:33

Wat sta jij een onzin uit te kramen zeg, ongelooflijk. Dezelfde supporters heb je letterlijk bij elke club. Je staat hier gewoon jouw frustratie over FC Twente te uiten door verkeerde informatie de wereld in te slingeren. Bovendien word de club verantwoordelijk gehouden, terwijl een paar zogenaamde supporters de club benadelen. Maar goed, 40 punten op jouw profiel, dus ik zie dat je wel vaker onzin uitkraamt.

Sorry, maar waarom verhalen op FC Twente? Heeft Roda JC zelf wel goed gefouilleerd?? Heeft de politie wel goed gefouilleerd en gecontroleerd?? Zijn ze dan niet net zo aansprakelijk als Fc twente zelf. Nee, er zit maar 1 ding op en dat is de schade verhalen op de daders die en/of de fakkels mee hebben genomen en op het veld hebben gegooid. Stel de schade is 40.000 euro en er zijn 10 personen verantwoordelijk, dan gewoon 4.000 euro per persoon laten betalen. Dat is de enige mogelijkheid om ervoor te zorgen dat dit soort vernielingen in de toekomst tegen wordt gegaan.

21 januari 2018 om 11:50

Dus als er niet goed gefouilleerd is, is het dus een reden om vuurwerk op het veld te gooien? Zat jij soms ook bij die doorgesnoven idioten, in het uitvak. Voor mijn part geven ze Twente een flinke straf.

21 januari 2018 om 12:38

Rodajcc

Dat zegt hij toch niet, dat niet goed fouilleren reden is om vuurwwerk te gooien.

Dit gaat over het verhalen van de schade aan het kunstgrasveld. Ik geloof namelijk ook dat dit een dure grap is, omdat je hele stukken veld moet vervangen. Maar om schade te verhalen moet wel sprake zijn van aansprakelijkheid. Dát is het onderwerp van discussie en niet of je fakkels op het veld moet gooien en of je dat dan wel zou mogen als ze (toch) niet fouilleren.

21 januari 2018 om 13:23

Waren gewoon een stel idioten die twente supporters, ik heb in de hele wedstrijd ook wel 30 poncho's en bekertjes naar mn kop gekregen van die debielen.

21 januari 2018 om 13:59

Poncho's naar je hoofd gekregen??

Nou ja, je hoeft mij er niet van te overtuigen dat het uitvak zich niet netjes heeft gedragen. Ik neem het echt wel aan van je.

Maar nogmaals, je reageert op iemand die een valide punt opwerpt. Het is niet zomaar een gegeven dat Roda deze schade op Twente kan verhalen. Ik hoopte dat je op dat punt in zou willen gaan, want dat jij niet blij was met dit uitvak dat snap ik echt wel en dat gaat niet over het verhalen van schadevergoeding.

21 januari 2018 om 17:43

@rodajcc

Nee ik zat niet in het uitvak en was ook niet bij de wedstrijd aanwezig. Ik ga regelmatig naar uitwedstrijden, maar zit dan wel in een "neutraal" vak. Mijn punt is dat als Fc Twente verantwoordelijk is wat supporters wel of niet mee kunnen nemen in een uitvak, Roda Jc en mogelijk de politie dat ook is. Sfeeracties zijn fantastisch en de meeste supporters in het uitvak (ook bij Roda) hebben zich wederom super gedragen en hebben wederom fantastisch achter de club gestaan. Maar moedwillig vernielingen aanrichten moet gewoon fors aangepakt worden. Dus de daders laten betalen en een stadionverbod geven. Maar wat kan ik of Fc Twente eraan doen dat een heel heel klein groepje het verpest voor de overige supporters en de club zelf. Het enige is hard optreden tegen de werkelijke daders.

21 januari 2018 om 12:32

Goed gefouilleerd bestaat niet rondom een voetbalwedstrijd. Er zijn altijd wel manieren om spullen een stadion in te krijgen (tussen de benen bijvoorbeeld). En als je gek genoeg bent om een fakkel dat veld op te gooien, is dat ook maar een kleine moeite.

21 januari 2018 om 12:41

Kersje

Als iemand een fakkel tussen de benen het stadion in krijgt, dan is hij dus gewoon niet of heel erg slecht gefouilleerd. Sorry hoor, ik ken ook de wijze waarop dat meestal gaat in stadions, even snel wat voelen en ja 'ga maar door hoor'. Want goed fouilleren kost gewoon wat meer tijd en dat heb je niet als je een vak met een paar duizend man moet fouilleren.

Maar dat argument is het argument van de luiheid en van het niet nemen van verantwoordelijkheden. Uiteraard kan er gewoon goed en strak gefouilleerd worden. Doe je het goed dan is het binnen smokkelen van vuurwerk op het lichaam echt snel voorbij.

Dan blijft alleen nog het binnen smokkelen via andere manieren over. En die manieren worden nog veel vaker en veel effectiever gebruikt dan het zelf op je lichaam smokkelen van vuurwerk.

21 januari 2018 om 12:36

Mljmlj

Tja, I hate to say it, maar je hebt nog een punt ook!

Waarom zou Twente dit moeten betalen eigenlijk? Roda JC speelt thuis. De wedstrijd wordt onder de verantwoordelijkheid van Roda gespeeld en niet van die van Twente. Veiligheid, etc. is allemaal voor rekening van Roda. Strikt juridisch is het dus heel lastig om hier Twente iets te verwijten (als ze tenminste kunnen aantonen dat ze er, conform de normale en gebruikelijke regels, zelf verder alles aan gedaan hebben wat ze moeten doen).

Dus ik vind ook dat Twente her niet voor hoeft op te draaien. Maar, ik zou gewoon de rekening naar Vak P sturen. Die zitten hier achter, lijkt mij, dus dan kunnen die gewoon hier de poetlap trekken en de zaak oplossen. Zou wel volwassen en eerlijk zijn. Zeker gezien de financiele situatie van Twente.

Maar ja, het rommelt nogal he, tussen directie van Twente (lees: Jan van Halst) en Vak P.

21 januari 2018 om 13:35

Omdat het nou eenmaal zo werkt. De club wordt altijd verantwoordelijk gehouden voor dit soort dingen en dan is het aan de club(s) om het te verhalen op de daders.

21 januari 2018 om 14:01

Sirius

Klopt! Alleen moet je waar jij het hebt over 'de club' dan wel even Roda JC inlezen en niet Fc Twente. Want de wedstrijd werd in Kerkrade gespeeld en de thuisclubs is altijd verantwoordelijk voor veiligheid en dit soort zaken. Wat heedft Roda in redelijkheid gedaan om dit te voorkomen, dát is de kwernvraag of hier een club iets te verwijten valt. het is namelijk in hun stadion waar dit gebeurde, niet in de Grolsch Veste.

22 januari 2018 om 13:25

@constant kante, prachtig hoe jij Roda de schuld durft te geven. Dit is werkelijk de omgekeerde wereld bij jou. Dus als ik volgende uitwedstrijd het hele veld in de fik zet, wordt de thuisclub aansprakelijk gesteld of schuldig bevonden omdat ze niet goed hadden gefouilleerd? Ongelofelijk ben jij....

Zie reactie van jan1980 hieronder, deze boete wordt gewoon gegeven aan Twente/supporters van Twente.

22 januari 2018 om 13:38

ol1950

Alleereerst is er natuurlijk een verschil tussen het verhalen van schade op de club FC Twente en op de individuele supporters van Twente die daadwerkelijk die fakkel op het veld gooiden. In beide gevallen is nodig dat sprake moet zijn van aansprakelijkheid. Want als er geen aansprakelijkheid is, bestaat er ook geen plicht om de veroorzaakte schade te vergoeden.

Daarnaast is het mooi om dingen prachtig te vinden maar draait het voor een goed begrip over aansprakelijkheidsrecht volgens de heersende leer in de wet, literatuur en jurisprudentie in deze discussie vooral om het verschil tussen schuld en aansprakelijkheid.

Ik zal je niet verwijten dat je die twee dingen door elkaar haalt, dat is een veel voorkomende vergissing. M aar voor je helderheid én begrip, ik geef Roda JC nergens 'de schuld' van. Ik stel alleen dat het gewoon een aanvaarde grootheid is dat de thusiclub, als organsator van deze competitiewedstrijd, gewoon volledig verantwoordelijk is voor wat er in (en zelfs rond) het stadion gebeurt. Daar hoort bij dat Roda er alles aan moet doen om incidenten, zoals dit, te voorkomen. Heeft niets te maken met wat ik doe, op die basis werken Knvb, overheid en clubs. En dat moeten ze ook, want zo zit het juridisch nu eenmaal in elkaar.

En inderdaad, uit het voorgaande volgt nu eenmaal dat de thuisclub dus zal moeten aantonen dat het niet aan hen lag, aangezien zij verantwoordelijk waren. Pas als zij alles in het werk gesteld hadden en kunnen aantonen dat hen niets verwijtbaar was, komt eventueel de aansprakelijkheid van Twente aan de orde. En tenslotte, Roda kan (en moet) gewoon maar zien of individuen te achterhalen zijn via camerabeelden of verklaringen, om op die mensen de schade te verhalen. Overigens kan het best dat Twente gewoon zelf op eigen titel die schade van Roda op zich neemt en het dan namens Roda weer gaat proberen te verhalen op de daders. Maar dat is dus geen wettelijke plicht of noodzaak. Dat is gewoon een afspraak als clubs onderling.

Dus noem het prachtig, of wat dan ook, het is gewoon hoe dingen uiteindelijk werken. Ik maak de wet niet, ik leg hem alleen maar uit. Ook al weet ik al heel lang dat je eigenlijk nooit moet proveren om mensen dingen uit te leggen die ze, om welke reden ook, niet (willen) snappen.

22 januari 2018 om 11:31

Twente is ook verantwoordelijk voor eigen suppprters, er gaan ook altijd eigen stewards mee.

Ik meende dat kunstgras goedkoper was en dat de clubs die erop spelen failliet gaan als de KNVB ze zou verplichten om op echt gras te spelen.. Met echt gras zou je dit trouwens zonder problemen kunnen repareren.. 🤣

21 januari 2018 om 16:49

Dat wil niet zeggen dat je geen kosten hoeft te maken als het stuk is.

Doe dan gewoon normaal gras als je toch bezig bent.

volgens mij hebben een paar stewards hun werk niet goed gedaan
het is niet goed te praten maar schade vergoeding???

Het is de vraag wie er bij de poort stonden te controleren, mensen van Roda of mensen van Twente. Daar is het al mis gegaan. Niet dat ik het goedpraat verre van.

Hoe beveiligen ze de club dan waren fakkels niet gefouileerde nergens naar gekeken misschien waren ze een nieuwe mat nodig en was twente een gelukkig slachtoffer

22 januari 2018 om 13:26

Precies, misschien zijn 3 roda fans wel in cognito het vak in gemoffeld met de opdracht 3 fakkels het veld op te gooien en zo de schade op Twente te kunnen verhalen.....

On: fakkels vind ik sfeerverhogend en zorgen voor 'gezonde chaos'. Dan niet het veld op gooien, gewoon in je vak laten. Schade op de daders verhalen. Is eerlijk en heeft de beste preventieve werking voor de toekomst.

Twente wel weer met 800 man naar Roda. Eén van de trouwste supportersschare van NL.

Eh sorry, maar Roda JC heeft natuurlijk helemaal niemand 'aangehouden'. Het aanhouden van mensen is een wettelijke bevoegdheid, die alleen toekomt aan opsporingsambtenaren die door de wet zijn aangewezen. Enige uitzondering: als sprake is van een misdrijf 'op heterdaad'. Van dat laatste kan geen enkele sprake zijn. Roda JC kon en kan niet weten wie wat gedaan heeft en op die basis lukraak wat mensen aan- of vasthouden. Dat zou wederrechtelijke vrijheidsberoving zijn. De politie mag mensen natuurlijk wel aanhouden, voor zover er een redelijke verdenking bestaat tegen die mensen.

Dat Roda de schade wil verhalen, dat is natuurlijk prima. Ik vind ook dat de boosdoeners die dit gedaan hebben voor de schade op moeten draaien. Maar dat van dat 'aanhouden' dat klopt niet.

Het goed recht voor Roda.
Hopelijk kunnen ze de supporters verantwoordelijk vinden en alle kosten laten betalen. Moet een keer opgehouden zijn met dat vuurwerk gooien op het veld. Toch vraag ik mij af hoe ze dat spul binnen kunnen krijgen. In de bus en vervolgens in het stadion?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren