Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Dost: ‘Ik ben helemaal klaar met wat iedereen van mij vindt’

Laatste update:

Bas Dost schiet dit seizoen met scherp. De 28-jarige aanvaller had in de WK-kwalificatiereeks geen basisplaats bij het Nederlands elftal, maar is bij Sporting Portugal onomstreden en was in het lopende voetbaljaar al goed voor 24 doelpunten in dertig wedstrijden. Dost zegt klaar te zijn met alle meningen over hem.

De zeventienvoudig international zegt in een interview met het Algemeen Dagblad dat hij vaak te horen krijgt dat hij technisch te weinig brengt: “Ik ben er helemaal klaar mee met wat iedereen van mij vindt. Ik laat het wekelijks zien, elke week trek ik mijn statistieken omhoog. En ook in de Champions League ben ik overeind gebleven.”

“Als een meevoetballende spits, want tegen ploegen als Juventus en Barcelona kom je veel aan de bal. Dat ging hartstikke goed”, aldus Dost. “Als mensen mij alleen een afmaker vinden: prima. Dan ben ik toch een afmaker. Ik kan er niks mee. Als je me wil opstellen, stel je me op. Heb je een ander nodig, dan stel je me niet op. Ik wil gewoon vreugde halen uit het voetbal en hier ben ik gelukkig.”

Dost maakte zondag tegen Desportivo Aves (3-0) zijn tweede hattrick op rij, nadat hij ook al drie keer had gescoord tegen Marítimo (5-0). Hij erkent dat het lekker ‘loopt’, dat de trainer daar met zijn aanpak een groot aandeel in het succes heeft en dat het voetbal bij Sporting echt op hem is afgestemd. Bij VfL Wolfsburg was ik nooit de grote man. Hier ben ik voor tien miljoen euro gehaald”, vervolgt de Deventenaar.

“Dan wíl men ook dat je het doet. Ik heb het nu ook afgedwongen, maar in het begin was dat prijskaartje wel belangrijk. In Wolfsburg was er altijd wel een andere speler die voor een x-bedrag was gekomen”, besluit Dost, die in de zomer van 2016 naar het Estádio José Alvalade verhuisde. Daarvoor kwam de doelpuntenmaker uit voor dus Wolfsburg, sc Heerenveen, Heracles Almelo en FC Emmen. Hij ligt in Lissabon nog tot medio 2020 vast.

Wordt Bas Dost (nog altijd) onderschat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

We zijngewoon verwend met absolute topspitsen en dan nu heb je een redelijke spits.
Geen kluivert of van persie.
Maar dost is op dit moment de beste optie.

18 januari 2018 om 08:30

Dost was al 2 kwalificatie de beste keus geweest. Maar nee men hield aan Janssen vast de slechtste spits van de de.geschiedenis van Oranje. Ik riep vanaf dag 1 dat Janssen ons nooit naar een eindtoernooi zou brengen maar men bleef naar volhouden en beweren dat hij beter kon meevoetballen etc etc. Bijna iedereen hier op voetbalzone vond Janssen de beste optie. Heb me echt anderhalf jaar lopen ergeren daaraan en nu hoor ik mensen eindelijk eens toegeven dat Dost de betere spits is. Een spits moet scoren en dat deed Dost in topconpeties al jaren terwijl Janssen werkelijk geen pepernoot raakte. Verdiende het niet eens om geselecteerd te worden maar was gewoon basis speler terwijl die alleen maar blaren had van het zitten. Met Dost in de basis en het systeem iets meer afgesteld op voorzetten en steekballen en we zaten nu dan er gewoon bij

18 januari 2018 om 08:57

Dost zou ons daar ook niet hebben gebracht omdat er geen dienende spelers voor hem zijn.
Jansen kan wel een aktie maken.
Dat kan dost totaal niet.

Maar alsnog is hij de enige die speelt.
En blijf er bij dat huntelaar de beste optie blijft.

18 januari 2018 om 09:22

Eens. Huntelaar was op een gegeven moment de beste optie. Voor Janssen en Dost. En ook in die volgorde. Dost heeft nog nooit een goede interland gespeeld en is een heel beperkte spits. Janssen heeft met name in zijn eerste periode bij Oranje uitstekend gespeeld, alleen vergeten mensen dat door die laatste interlands die hij inderdaad belabberd speelde.

18 januari 2018 om 09:29

Ik denk dat Huntelaar steeds de beste optie was geweest en ook afgelopen kwalificatie. Afgelopen kwalificatie had echter ook Dost kunnen spelen.

Janssen vind ik persoonlijk ook geen goede optie voor Oranje. Ja in zijn periode bij AZ toen hij in bloedvorm was speelde hij leuk voor Nederland, maar hij had nooit weg moeten gaan nog.

Wat ik echter nooit begrepen heb, is dat wij hem geen contract aan hebben geboden terwijl hij topscorer was van de junioren comp. Hij had voor ons echt een absolute meerwaarde geweest, om over zijn transferwaarde nog maar te zwijgen. Hadden we veel lol aan kunnen beleven in de spits... Maja hij is bij ons vertrokken en naar Almere gegaan, niks meer aan te doen. Maar weet zeker dat hij het bij ons super zou hebben gedaan.

Voor Oranje echter, blijf ik erbij dat Huntelaar steeds de beste optie is geweet en de laatste kwalificatie ook Dost

18 januari 2018 om 09:43

In het begin heeft Jansen zeker niet uitstekend gespeeld, niet eens goed. Het enige wat opviel was zijn tomeloze inzet en zijn werklust. Gelukkig heeft hij dit nog wel zodat hij een beetje zijn beperkte capaciteiten kan compenseren. Het enige wat hij in het begin liet zien was een gescoorde penalty tegen Engeland, maar hij mistte in die wedstrijd ook nog een 100% kans die een spits altijd moet maken.

Dost is zonder twijfel de betere spits want hij scoort en dat is het enige waar een spits op beoordeeld moet worden. Dat hij het in Oranje nog niet heeft laten zien is omdat het systeem onvoldoende op hem wordt aangepast. Was destijds begrijpelijk omdat Robben er nog was. Maar lijkt me dat er nu geen enkele reden is om wat meer op Dost aan te passen.

18 januari 2018 om 09:16

Voor Oranje is Dost zeker niet de beste optie. De beste man kan namelijk niet meevoetballen en moet het puur hebben van de aanvoer. Dan is hij bij onze huidige vleugelspitsen aan het verkeerde adres. Wat dat betreft is een fitte Janssen of Van Wolfswinkel een betere optie. Die drie ontlopen elkaar ook niet zoveel.

Vergeet ook niet dat Dost helemaal niet onomstreden is bij Sporting. In de CL staat hij er namelijk wel eens naast. Leuk die goals tegen veredelde amateurclubs uit Portugal, maar dat zegt mij niet zoveel.

18 januari 2018 om 10:17

Janssen?! Ben je serieus?! Geflopt bij Tottenham, niet goed genoeg voor Fener en nog wil je hem in de basis?! Ongelooflijk hahaha!

20 januari 2018 om 01:12

Waarom moet de spits een mee voetballende speler zijn?
Is dat nou niet precies waarom wij zo slecht presteren? Je hebt een spits die de ene naar het andere doelpunt maakt in een goede competitie, maar kiest liever voor een voetballende spits die bijna niet bij doelpunten is betrokken.

Laat ze maar lekker praten hier. Als ze een elftal om jou hier gebouwd hadden zat Oranje wel op het EK en WK. Ze kozen liever voor Janssen en een oude rot als Robben die niet snapt wat een voorzet is. We zijn blij met je Bassie! Ik vermaak me wel deze zomer!

18 januari 2018 om 07:22

Nou ben ik het volledig eens met je eerste 2 zinnen. Maar stellen dat Robben een "oude rot is die niet weet wat een voorzet is", dat slaat natuurlijk als een tang op een varken.

18 januari 2018 om 07:26

Als Robben rechts staat weet iedereen dat hij naar binnen kapt en voor de actie gaat. Je hebt meer aan twee middelmatige buitenspelers die de bal gewoon kunnen voorgeven. Nu was je superafhankelijk van de acties van Robben en het resultaat spreekt voor zich...

18 januari 2018 om 07:32

En het resultaat kwam door Robben? Of door verkeerde keuzes van bondscoaches en een gebrek aan kwaliteit? Ik denk het laatste. Bovendien kan je juist met Robben op rechts die naae binnentrekt, en een rechtsback die in de ruimte duikt, een ideale situatie creeëren om voorzetten te geven. De voorzetten hoeven niet per se van de buitenspelers te komen. En al helemaal niet als je daardoor 1 van de beste buitenspelers ter wereld lam legt. Want ja iedereen weet wat Robben gaat doen, en nog steeds lukt het hem.

18 januari 2018 om 07:35

Ik denk deels ook door Robben ja. De kwaliteit is niet geweldig maar wel beter dan de andere teams op Frankrijk na in de poule. Stel je voor dat je een rechtsbuiten én een rechtsback hebt die ballen kan voorgeven? Sporting heeft een waardeloze rechtsback maar hij gaf wel weer een assist aan Dost afgelopen weekend..

18 januari 2018 om 07:46

Ik denk dat we zonder Robben überhaupt kansloos waren geweest. Als je én de buitenspelers én de backs voorzetten laat geven dan is de verrassing er na 2 ballen ook wel af hoor. Nee juist de afwisseling van een Robben/Depay die naar binnen trekken en de backs die er overheen komen kan erg goed werken met Dost in de spits. Zet vervolgens Blind als controleur voor de verdediging die de positie van de backs kan opvullen en voila: je wordt wereldkampioen .

18 januari 2018 om 07:56

Skede, gebrek aan kwaliteit? Je kan bijna een heel team opstellen dat speelt in de europese subtop, en dat vind jij gebrek aan kwaliteit? Kwaliteit is er alleen ik denk meer dat het gebrek aan passie is en spelers opstellen die niet voor elkaar door het vuur gaan 😉

18 januari 2018 om 08:15

@Sikerink, Klopt, alleen kwam die kwaliteit er in Oranje niet uit omdat spelers als Wijnaldum de kar moesten trekken terwijl hij bij Liverpool een dienende speler is. Bovendien hebben we door blessures ook lang niet altijd onze beste spelers op kunnen stellen.

18 januari 2018 om 08:18

Hier verlies je mij. Je vergeet voor het gemak dat een trainer echt rekening moet houden met zijn speelwijze, opstelling en tactiek wanneer Robben bij de eersts elf zit. Door Robben instaat er meer ruimte voor andere.

Ben van mening dat Dost een hele grote lange kans moet krijgen in Oranje. Want die Janssen is gehyped en zwaar overschat, scoort lang niet zoveel doelpunten als Dost doet en heeft Oranje de laatste kwalificaties niet naar een eind ronde weten te leiden.

18 januari 2018 om 09:34

Vergelijk het moyenne van Janssen en Dost even. Dost 1 uit 17, Janssen 7 uit 17. Daar komt dan ook nog eens het feit bovenop dat Janssen ook (redelijk) mee kan voetballen terwijl Dost een pure afmaker is. Dost krijgt dan wel weinig aanvoer, maar je gaat voor Dost toch niet Robben, Depay en Promes er uit halen?

18 januari 2018 om 10:12

Aannames die niet kloppen. Janssen maakt er overigens 2/3 uit een penal en heeft weet ik hoe veel minuten meer gemaakt. Dost mocht steeds de laatste 20 minuten mee doen en veelal in wedstrijden waar je al dik achterstond of de zin er niet meer was. Dost een pure afmaker noemen dan heb je dus ook nog nooit wedstrijden van hem gekeken.

18 januari 2018 om 10:19

Als de rechtsback 10x opkomt krijgt hij 10x geen bal, want Robben gaat zelf.

18 januari 2018 om 08:15

Bij Bayern zorgt Robben indirect voor perfecte voorzetten. Hij creeert ruimte voor de opkomende Lahm (nu Kimmich) om de voorzet te geven. Verder mag ook wel wat meer respect voor de beste NL speler van de afgelopen 25 jaar.

18 januari 2018 om 09:03

Als je niet ziet wat een topspeler robben is dan heb je er wein8g verstand van. Dat je dan zoveel likes krijgt steld me teleur op deze site.

18 januari 2018 om 09:17

Hahahaha hou toch op man. Die man wordt zo overschat. Een beperkte spits die scoort tegen het rechterrijtje in Portugal. Vergeet ook niet dat Janssen in zijn eerste interlands echt uitstekend speelde en scoorde. In tegenstelling tot Dost die echt bedroevend speelde tegen o.a. Luxemburg en verder nog nooit een knappe interland heeft gespeeld.

18 januari 2018 om 10:22

In welke rijtje staan zijn CL tegenstanders? En noem een nederlandse spits die in zijn buurt komt qua doelpunten het afgelopen jaar... Ik wacht wel

Dost heeft gewoon geluk dat ze hier een team om hem heen gebouwd waarin hij het eindstation is. 9 van zn 10 goals zijn ook gewoon simpele intikkertjes. Prima toch, je moet het toch maar doen. Maar ik vind hem dus echt geen goed meevoetballende spits.

18 januari 2018 om 07:24

Wie zegt dat je een meevoetballende spits moet hebben. Dat slaat nergens op. En dat veel goals "intikkers" zijn is, naast dat het geen recht doet aan zijn kwaliteiten, ook nog eens niet waar.

18 januari 2018 om 07:24

Dost is eigenlijk een hele slimme voetballer. Is een prima aanspeelpunt, kan de bal goed vast houden, staat altijd goed en kopt alle ballen er in. Nee hij maakt geen solo's van 40 meter maar dat wordt ook niet van hem gevraagd, hij moet de bal in de ploeg houden en scoren en dat doet hij perfect!

18 januari 2018 om 09:58

Ik weet nog heel goed dat hij bij Heracles kwam. Man man man wat heb ik me in het begin geërgerd aan die man. Deed werkelijk helemaal niks. Shirt kon zo weer in de tas. Naarmate het seizoen vorderde ben ik hem steeds meer gaan waarderen. Is gewoon een prima spits in de 16. Voetballend misschien niet 1 van de sterksten, maar hij heeft gewoon andere kwaliteiten en die worden nu prima benut. Beter of slechter zegt me allemaal niet zoveel. Soms past een speler gewoon beter als een ander

18 januari 2018 om 07:46

@jefe
Huntelaar is ook geen mee voetballende spits maar bijna iedereen is/was toch wel lyrisch over hem, vooral in zijn topjaren.

18 januari 2018 om 07:46

Nou het werkt wel aangezien ze 1ste staan... Inzaghi was zeker ook een slechte spits met simpele intikkers volgens jou

18 januari 2018 om 07:59

Hoeveel wedstrijden van de portugese competitie heb je gzien dan?
Heb je de goals van huntelaar gezien? Of van.persie...negen van de tien intikkertjes, maar je moet er wel staan.

18 januari 2018 om 08:17

Is dat geluk of gewoon het optimaal gebruik maken van de kwaliteiten die er zijn. Kijk wat wij bij het Nederlands elftal hebben gedaan. Daar zijn we vast blijven houden aan een speelstijl die helemaal niet werkt. Omdat we in Nederland altijd 4-3-3 spelen zeggen we dan. Flikker toch op. Je moet spelen naar de kwaliteit die je hebt lopen. Dost scoort zo ontzettend makkelijk. Dan moet je zorgen dat het elftal deze kwaliteiten optimaal benut. En als je daar als speler niet in mee wilt, dan flikker je maar lekker op. Al heet je Snijder, Robben of wie je dan ook maar bent. Ik denk dat Dost prima bewezen heeft de best scorende spits van Nederland te zijn de laatste jaren. En toch kies je voor een Janssen.... die alleen een half jaar bij AZ iets heeft gepresteerd, en verder helemaal nergens iets heeft laten zien.

18 januari 2018 om 08:20

Als het allemaal simpele intikkertjes zijn zou je zeggen dat meer mensen met gemak dit soort cijfers zouden kunnen halen. In de realiteit blijkt anders, Dost is gewoon een goede spits en verdient het om in Oranje te spelen

18 januari 2018 om 08:24

Dan kijk jij nooit geen wedstrijden van dost. Of je weet niet helemaal wat een meevoetballende spits betekend. Dost is namelijk onwijs sterk aan de bal en als je oplet zie je dat vrijwel elke bal die die krijgt een Goed vervolg heeft. Het merendeel schiet hem af op 1 wedstrijd uit tegen Luxemburg, op een knollenveld waar iedereen drama was. Je meest scorende spits ( met grote afstand) 2 jaar lang negeren is gewoon wanbeleid.

18 januari 2018 om 09:02

17 interlands en 1 doelpunt. Ja Dost is inderdaad de topspits die Nederland nodig heeft. Dost kan prima functioneren in een elftal met echte flankspelers die bruikbare voorzetten geven vanaf de flank. Net zoals Huntelaar dat deed in zijn topjaren.

Wat mijn punt is dat dit in de meeste elftallen dat gewoon niet meer werkt en zeker niet bij grotere clubs in de topcompetities. Er wordt tegenwoordig veel meer van je verwacht dan het eindstation zijn of een keer een balletje vast kunnen houden. Aangezien de meeste flankspelers tegenwoordig naar binnen komen moet je gewoon zelf je kansen creëren.

@whytho dat hij die simpele intikkertjes maakt betekend dan weer niet dat iedereen het kan want je moet er een slimme speler voor zijn.

Ik zie hem dit alleen niet doen bij een grote club waar het niet om hem draait, en ook niet bij het Nederlands elftal want daar zijn niet eens de spelers voor om hem te bedienen, en dan heb je gewoon helemaal niks meer aan hem.

18 januari 2018 om 10:17

Dost werd er het merendeel van die wedstrijden puur ingezet de laatste 20 minuten om ballen door te koppen. Dat vertekend natuurlijk wel zijn statistieken. Nogmaals: je kijkt dus geen wedstrijden van dost. Oa die periode bij Wolfsburg met de Bruyne achter zich heeft hij laten zien dat hij veel meer is dan iemand die alleen maar intikkertjes maakt. Een mening baseren op statistieken is leuk, maar totaal irrelevant. Dan zou je juist moeten zeggen dat dost basis MOET staan door zijn statistieken bij zijn club. Helemaal als je concurrent in 27 wedstrijden 2 keer scoort met 2x een penal. Dat is ronduit belachelijk.

18 januari 2018 om 13:32

Je trekt allerlei conclusies en ik vraag af op basis van wat. Ten eerste ik zeg nergens dat Janssen de voorkeur boven Dost zou moeten krijgen. Ik vind hem namelijk waardeloos. Dat is een hele andere discussie ik geef alleen aan dat ik Dost geen complete aanvaller vind en dat de mogelijkheden met hem beperkt zijn. En dat het onmogelijk is om met hem in het NL elftal te spelen omdat we daar de spelers niet voor hebben om hem te bedienen. Ik zeg nergens dat ik Janssen dan maar de voorkeur zou moeten krijgen..

Verder kijk ik wel degelijk wedstrijden van hem, niet te vaak want ik vind de portugese competetitie saai, en vind dat de meeste van zijn doelpunten komen uit slim gelopen acties waarin hij het eindstation is. Zoals ik al eerder vermelde dat is prima hij doet het goed. Maar hij is echt geen complete aanvaller en zeker niet een spits die zijn eigen kansen creëert. Hij is in mijn eigen daarom ook prima op z'n plek daar want denk dat als hij bij een grotere club in een grotere competitie het gewoon niet gaat redden.

18 januari 2018 om 10:02

Denk je dat ze dat team ook om hem heen zouden bouwen als ie ze er niet aan de lopende band in zou schieten? Natuurlijk is Bas Dost geen Henry of Van Persie, maar als je hem aanvoer geeft ramt ie ze er aan de lopende band in.

Dat het dan vaak intikkertjes zijn, is natuurlijk jammer, want daar krijg je maar 0.5 goal voor.

18 januari 2018 om 09:19

Janssen is een fase zeker beter geweest. Die speelde in zijn eerste tien interlands namelijk gewoon uitstekend. Alleen vergeet iedereen dat door die belabberde laatste vijf/zes interlands die hij speelde. Vervolgens vergeet iedereen even wat voor beperkte spits Dost is en dat die nog nooit een goede wedstrijd heeft gespeeld in Oranje.

18 januari 2018 om 08:52

Als Dost maar aanvoer krijgt vanaf de flanken dan scoort hij ook wel,hierboven werd gezegd dat het aan Robben lag die heeft de helft niet meegedaan van de wedstrijden.

Dit artikel gaat over het feit dat Bas klaar is met het gezeik. Ik lees alle reacties en hoeveel mensen alsnog wat te zeiken hebben is bizar.

Bas is de beste spits die we op dit moment hebben. Goeie voorzet en Dost doet ermee wat je verwacht.
Er moet gewoon niet meer worden aangekomen met Janssen.

Dit artikel gaat over het feit dat Bas klaar is met het gezeik. Ik lees alle reacties en hoeveel mensen alsnog wat te zeiken hebben is bizar.

Bas is de beste spits die we op dit moment hebben. Goeie voorzet en Dost doet ermee wat je verwacht.
Er moet gewoon niet meer worden aangekomen met Janssen.

Alleen al als je kijkt naar de reeks wedstrijden (lees: overwinningen) onder Advocaat en Gullit durf ik al eigenlijk direct te stellen dat het onzin is dat we met Dost hoogstwaarschijnlijk wel het WK wel hadden gehaald. Of stond Dost er wel altijd in onder Advocaat? De eerste bondscoaches hebben er gewoon een drama van gemaakt. En dit staat los van het feit dat ik vind dat Dost meer kansen verdient.

Harde Jongen met een goede instelling. Vind het nog steeds jammer dat Ajax hem niet heeft aangetrokken. Laat zijn voeten spreken.
Op dit moment onze beste spits. Als hij een Belgische paspoort had, dan had hij daar zeker in de basis gestaan.

18 januari 2018 om 08:39

Dat betwijfel ik. Die hebben ook geen misselijke spitsen met Lukaku, die andere spits met moeilijke naam van Chelsea (Batshiuy oid) en zelfs Mertens die in de spits kan.

18 januari 2018 om 12:30

We hebben het over nummer 9's.
In dat geval kan de Buyne, Hazzard etc. ook in de spits.

Statistieken goals in de competitie

Bas Dost
- 31 gespeeld 34 Goal(s) (2016/2017)
- 18 gespeeld 19 Goal(s) (2017/2018)
Michy Batshuayi
- 20 gespeeld 5 Goal(s) (2016/2017)
- 11 gespeeld 2 Goal(s) (2017/2018)
Christian Benteke
- 36 gespeeld 15 Goal(s) (2016/2017)
- 17 gespeeld 1 Goal(s) (2017/2018)
Divock Origi
- 34 gespeeld 7 Goal(s) (2016/2017)
- 16 gespeeld 4 Goal(s) (2017/2018)
Romelu Lukaku
- 37 gespeeld 25 Goal(s) (2016/2017)
- 22 gespeeld 11 Goal(s) (2017/2018)

In vergelijking is Bas Dost een beest.
Begrijp me goed, Lukaku vindt ik beter maar de rest niet.

P.s. Vergelijk Bas nu met Jansen, de Jong, Babel.
Sorry hoor, Bas met ogen dicht in de Basis.

18 januari 2018 om 13:29

Met zulke statistieken moet je natuurlijk ook rekening houden met de competitie hé. Je kunt niet alleen op basis van deze cijfers Dost beter vinden dan bijvoorbeeld Batshuayi of Benteke bijvoorbeeld. Die spelen namelijk wel in moeilijkere competities.
Wat betreft Nederland: Uiteraard Dost eerste keus op dit moment.

18 januari 2018 om 14:22

Grote voetballers hebben het daar niet gered, dat zegt veel.
In vergelijking is de premier league natuurlijk een betere competitie.

Maar dat zou betekenen dat batshuayi, benteke en Origi "op dit moment" betere spitsen zouden zijn omdat ze in de Engelse competitie spelen.

Het is moeilijk voetballen in Portugal met al die verdedigend ingestelde ploegen. En dan nog zoveel scoren. echt klasse.
Niet te vergeten dat hij het ook heeft gepresteerd tegen grote teams in de bundesliga. De Duitse competitie is geen makkelijke.

"wanneer krijgt Bas nou zijn Credits"

De stelling is okk zo mooi. Als 75% zegt dat die onderschat is, dan is ie dus niet onderschat want 75% schat hem al hoger in.

18 januari 2018 om 14:26

onderschat is ook nogal een overschat woord

Prima spits. Aanzienlijk beter dan Janssen.
Uiteraard een ander "type" spits. Dost is namelijk een spits die scoort

Wordt moe van dat meevoetballen gedoe. Je hebt 11 spelers. Een paar doe ballen moeten afpakken en afgeven, een paar opbouwers, een paar die voorzetten geven en een paar die moeten afmaken. Als Dost niet kan meevoetballen, moet ie afmaken. Als Janssen niet kan afmaken, moet ie voorin ruimte forceren. Ga voor een 10 als je een 8 bent in iets, maar maak van een 6 aub geen 7...

Dost is misschien geen leuke speler om te zien spelen, maar hij schiet ze er toch 30+ doelpunten in voor sporting. Nr 2 top scoorder van alle Europese top competities. Mooi laten janken die haters.

Hopelijk krijgen we een bondscoach die wel verstand van voetbal heeft en Dost gewoon in de spits zet. Maar heb er weinig vertrouwen in, Huntelaar werd ook achter RvP gezet, echter scoorde hij per speelminuten veel meer. Nooit begrepen die keuze.

Het wordt misschien tijd, zeker nu Robben weg is, om een elftal om de spits heen te bouwen. We hebben nu geen sterren meer aan de zijkant, dus laten we nu eens proberen om twee buitenspelers in dienst van Dost te laten spelen.

Een meevoetballende spits is leuk, maar alleen als ie naast voetballen ook kan scoren en dat hebben we nu gewoon niet. Zet gewoon twee dienende spelers aan de zijkant en Dost in het midden. Hop hop.

18 januari 2018 om 14:16

En welke buitenspelers moeten dat gaan doen volgens jou. De enige buitenspeler die echt voor de voorzet speelt is Narsingh en die is echt veel te slecht.

18 januari 2018 om 14:25

Een buitenspeler die puur zijn man passeert en een bal voorslingerd is denk ik bijna uitgestorven, maar met Berghuis en aan de andere kant Promes of in de toekomst misschien Kluivert? Beide zijn jongens die zich kunnen schikken in een dienende rol. Het is geen wereldtop en vergeleken met een voorhoede van Van Persie, Robben en Sneijder / Vaart misschien pover, maar meer hebben we niet. We moeten roeien met de riemen die we hebben.

Het lijkt me beter dan blijven aanmodderen met Vincent Janssen en Luuk de Jong.

18 januari 2018 om 16:50

Berghuis is een linkspoot op rechts die gewoon voor zijn eigen goals speelt en hetzelfde effect heb je als je Promes op links zet. Omgedraaid lijkt het me vooral voor Berghuis helemaal niks. Luuk de Jong en Vincent Janssen zijn het inderdaad ook niet maar Bas Dost is ook niet de man die het Nederlands elftal naar successen schiet. Naar mijn mening hebben we nu goede verdedigers met Bruma, van Dijk, Blind, De Vrij en in de toekomst Fosu-Mensah, de Ligt, Tete, Ake, Willems, Karsdorp, Rekik, Kongolo etc. moet je wel een leuke 5 mans defensie kunnen creëren. Mij lijkt het verstandigste om gewoon een 5-2-1-2 systeem of 5-3-2 of 5-2-3 systeem te spelen en dan niet met jongens als Dost of Janssen maar meer met jongens zoals Promes, Kluivert, Depay, en in de toekomst misschien nog Bergwijn en Stengs.

Ik roep al jaren dat Bas de nr 1 spits moest worden in Oranje. Iedereen die maar bleef lullen over dat "meevoetballende" Jansen in de basis hoorde. Als de team zou werden afgestemd om Dost te laten redeneren had Oranje gewoon naar Rusland zijn gegaan en had ik twee teams waarvoor ik kon juichen.
Heerlijk hoe Dost zijn gram haalt in de Portugese competitie bij een mooie club met een rijke historie.

18 januari 2018 om 11:21

Ik vind dat zo'n onzin. De reeks onder Advocaat toont aan dat we ook zonder Dost naar Rusland gegaan zouden zijn. Het is geen verlosser hoor. Verdient meer zijn kans, dat wel, maar het hoeft ook niet allemaal om Dost te draaien.

Ik vind het steeds onbegrijpelijk dat ze hem hier gewoon links laten liggen.het is toch echt een afmaker.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren