Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bergkamp tekent bezwaar aan tegen ontslag bij Ajax

Laatste update:

Dennis Bergkamp legt zich niet zomaar neer bij zijn ontslag bij Ajax. Voetbal International meldt dat de voormalig assistent-trainer via zijn advocaat Harro Knijff bezwaar heeft aangetekend tegen zijn gedwongen vertrek uit de Johan Cruijff ArenA.

“We hebben Ajax laten weten het oneens te zijn met de ontslaggronden. We hebben nog geen andere redenen gehoord dan die in het persbericht stonden en daar tekenen we bezwaar tegen aan”, legt Knijff uit. In het persbericht van 21 december viel het volgende te lezen: “De clubleiding heeft er onvoldoende vertrouwen in dat de ambities van Ajax met hen worden gerealiseerd.”

“De tegenvallende sportieve resultaten vormen mede de aanleiding voor dit besluit. Met Bergkamp bestaat daarnaast verschil van inzicht over het te voeren technische beleid”, klonk het. Knijff zegt nu te wachten op een reactie van de club: “Als we geen overeenstemming bereiken, zal Ajax een arbitragezaak bij de KNVB aanhangig moeten maken om tot beëindiging van de arbeidsovereenkomst te komen. De bal ligt bij Ajax.”

De 48-jarige Bergkamp had een contract voor onbepaalde tijd bij de huidige nummer twee van de Eredivisie. Algemeen directeur Edwin van der Sar zei maandag overigens nog vertrouwen te hebben in een snelle afwikkeling: “Het ontbinden van de contracten met het trio ligt bij de advocaten van de respectievelijke partijen en we hopen dit zo snel mogelijk afgerond te hebben”, liet de oud-doelman weten aan De Telegraaf.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is erg goed nieuws. Doordat Bergkamp steeds bij de staff van het eerste bleef staan, was ik er even bang voor dat de mogelijkheid er nog was dat Bergkamp en Overmars het zouden bij leggen en Bergkamp weer gewoon in zijn functie door zou kunnen gaan.

17 januari 2018 om 21:09

Tja, dat kun je niet hebben nee. Stel je voor dat de revolutie van Cruijff voortgezet wordt. Soms begrijp ik er niks meer van. Alle ajacieden waren lyrisch over het plan Cruijff en dat Jonk en Bergkamp de mensen die door hem naar voren werden geschoven om dit vorm te geven. Nu heb je een buitenstaander als td die met smerige trucjes en streken allebei eruit gewerkt heeft om het plan Cruijff over boord te kunnen zetten. En iedereen is vergeten dat Jonk en Bergkamp er voor hebben gezorgd dat er weer kapitaal is wat Overmars grif uit wil geven. Nu is Overmars een soort van held. Cruijff verleden tijd. Zijn erfgoed voor Ajax vernietigd en iedereen vind het geweldig.

17 januari 2018 om 21:20

Over welke buitenstaander heb je het? Toch niet over Overmars die Ajax financieel gezien in een toppositie heeft gebracht?

17 januari 2018 om 21:22

Als je met een bepaald ideaal je gestelde doelstellingen niet kan realiseren, moet je daar nou eenmaal van afstappen. Met alleen jeugdspelers ga je het niet redden, je hebt aankopen nodig. Nu zat het er een beetje tussenin, dus ik denk dat het goed is om er helemaal van af te stappen en gewoon een nieuwe weg in te slaan. Of dat wel succesvol wordt, weet je natuurlijk nooit, maar je moet iets forceren.

17 januari 2018 om 21:23

Ho even, allen betrokkenen hadden in het begin precies dezelfde plannen en stonden achter de plannen van Cruijff. Nog steeds is dat het geval. Het probleem was echter dat de betrokkenen onderling niet op een lijn zaten over het niveau van jeugdspelers (en dus ook niet op een lijn zaten over het doen van aankopen voor bepaalde posities) en vervolgens was men het niet vaak eens over de spelers die moesten komen. Qua visie was het echter helemaal hetzelfde; de opleiding is de basis, bij gebrek aan talent aankopen doen en anders huren. Jeugdspelers stonden bij iedereen op de eerste plaats. Een voorbeeld kan zijn het aantrekken van Ziyech anderhalf jaar geleden. Jonk had daar waarschijnlijk, als vertegenwoordiger van de jeugdopleiding, op tegen kunnen zijn omdat hij vond dat Nouri een kans verdiende en er klaar voor was.. Maar als de rest denkt dat Nouri er nog niet klaar voor is en er dus een speler gekocht moet worden, tsja... Dan houden zij zich net zo goed aan het plan van Cruijff, maar schatte zij de speler in kwestie en zijn niveau gewoon anders in.

17 januari 2018 om 21:25

Ken de geschiedenis. Quote van Johan Cruijff, Cruijff prijst Overmars: 'Eerst saneren, dan opbouwen'

Dit is precies wat ze aan het doen zijn. Het opbouwen is gaande.

17 januari 2018 om 21:27

Voor zover bekend is heeft Bergkamp Jonk er uit gewerkt, dus over welke buitenstander heb jij het dan? Ik zie liever Jonk terug keren nu Bergkamp weg is, maar dat zal wegens een vertrouwensbreuk helaas wel niet gebeuren.

17 januari 2018 om 21:32

Ik ben heel benieuwd hoe Jonk en Bergkamp ervoor hebben gezorgd dat er weer kapitaal is.
Natuurlijk was iedereen blij dat Cruijff weer terug kwam bij Ajax maar het Technisch Hart heeft toch alleen maar voor onrust en een gebrek aan doortastendheid gezorgd? Er zijn absoluut positieve veranderingen gekomen door Cruijff maar het vergaarde kapitaal staat ook gewoon deels op conto van Overmars. Niemand vindt het “geweldig” dat Cruijff zijn erfgoed is vernietigd en eigenlijk vind ik dat ook onzin. Cruijff is en blijft de grootste Ajax legende (en van het hele Nederlandse voetbal overigens). Dat technisch hart nu is opgeheven verandert daar niets aan.

17 januari 2018 om 21:38

Ik zie Jonk ook graag terugkeren. Voor de jeugdopleiding lijkt hij mij de ideale man bij Ajax. Ik denk ook dat hij zich redelijk kan vinden in het transferbeleid nu. We kopen echt alleen nog versterkingen. We geven geen miljoenen meer uit aan spelers als Duarte, Sigi, Van der Hoorn.. Jeugdspelers krijgen nu ook ruim voldoende kansen. Ik verwacht niet dat het goed komt, maar voor Ajax zou het super zijn. Ook om Overmars op een gezonde manier tegenwicht te bieden. Ik sta helemaal achter Overmars en ben zeer tevreden met zijn werk, maar hij moet de komende tijd ook niet door gaan slaan in het doen van aankopen. Zo'n Bande had van mij bijvoorbeeld niet gehoeven, omdat we Kluivert en Johnson al hebben voor die plek. Als we dan iemand hadden moeten halen voor die positie, dan had het iemand moeten zijn die duidelijk beter was. Denk aan een Ziyech die zich al een paar seizoenen bewezen had. Kortom, intern wat tegenwicht toevoegen in de organisatie kan wat mij betreft geen kwaad, want van de overgebleven mensen verwacht ik niet dat zij snel tegen Overmars in durven gaan.

17 januari 2018 om 21:42

Het probleem is dat iedereen zijn eigen interpretatie heeft van Cruijf's plan. Ook Overmars voert Cruijf's plan uit afhankelijk van hoe je er naar kijkt. Volgens het plan moet je eigen jeugd voorrang geven en over gaan tot aankopen als spelers niet voldoen. Maar ja, wanneer voldoet een speler niet en hoelang moet je iemand een kans geven? Daar kan je lang over discusseren.

We moeten dus niet maar praten over Cruijf's plan of termen als 'cultuur bewaking'. Uiteindelijk is het gewoon de Bergkamp plan, Hennie Spijkerman plan en Overmars plan en dat zijn er momenteel teveel.

17 januari 2018 om 21:44

Het plan Cruyff betrof niet alleen jeugdspelers. Echter een aankoop moest een meerwaarde zijn tov een jeugdspeler. Aankopen dus niet voor de breedte zoals nu wel het geval is.

17 januari 2018 om 21:50

Nu worden aankopen ook niet gedaan voor de breedte. Alleen Cassierra en die andere Colombiaan blijken achteraf niet het gewenste niveau te hebben bij aankomst of, zoals bij Cassierra, gewoon de pech te hebben dat Dolberg het perfect in ging vullen en Huntelaar daarna aangetrokken kon worden. Aankopen als Neres, Sanchez, Wober, Tagliafico, Ziyech.. Het is allemaal voor de basis gehaald... Ook zijn de jeugdspelers doorgebroken.. Kortom, een goede match.

17 januari 2018 om 22:23

Sterker nog, zelfs Cassiera en die andere Colombiaan zijn geen breedte aankopen. Op het moment dat Cassiera kwam hadden we hem en een jeugdspits en de gehuurde Traore (die echt slecht was als spits). Verder helemaal niets. Een aankoop een jeugdaankoop. De jeugdaankoop ontwikkelde zich sneller. Die rechtsback is beduidend beter dan de jeugdspeler die er staat. Dat er weer wordt gekozen voor een CV op rechtsback kan overmars verder niets aan doen, maar die plek is uiterst zwak na het vertrek van Tete. Als ze die Magalan hadden gehaald dan zou dat de eerste echte breedteaankoop zijn geweest. Wel begrijpelijk maar des al niet te min voor de breedte.

17 januari 2018 om 22:24

Als Ajax de jeugdspelers nou eens tot hun 23ste weet vast te houden, dan heeft die jeugdopleiding nog zin, zolang dat niet gebeurd kunnen ze beter ophouden met die jeugdopleiding. Zolang ze het salarishuis niet omhoog gaat heeft dat hele technische beleid telkens maar zin op de korte termijn en kan ajax er nooit de vluchten van plukken. Dat Bergkamp eruit is gewerkt is niet te begrijpen. Als iemand zijn conclusie had moeten trekken en het voor gezien had moeten houden was het wel van der sar. De man was al dubieus bezig toen die al een directeuren salaris aan het opstrijken was terwijl die nog alleen mee liep. Voor de rest blijft iedereen maar onrust rondom Bergkamp blijven terwijl Van der Sar nooit enige verantwoording bij zichzelf legt. Van der sar had samen met Bergkamp moeten stoppen, enige in wie ik een beetje vertrouwen heb is Overmars..

17 januari 2018 om 22:31

Natuurlijk, na jaren is het gebleken dat Bergkamp toch niet de juiste persoon was als 'cultuurbewaker'.

Hij gaat naar verluidt met iedereen in discussie oa Jonk, Bosz, Trustfull... het is net alsof Bergkamp het allemaal wel weet hoe het aangepakt moet worden.

Met wie Bergkamp goed is heeft meer vrijheid zoals Spijkerman, Keizer.

Zoals Co Adriaanse zei:"een goede paard is nog geen goede ruiter".

Na jaren, na revolutie van Cruijff, is gebleken dat er niets is opgeschoten bij Ajax, qua met het gevoel 'we zijn Ajax en we zijn de beste'.

Conclusie is wel dat Bergkamp niet de juiste persoon is op zijn plek.

Weet je Ajax is zeer groot daarvoor moet je goed kunnen omgaan met de media maar Bergkamp verstopt al jaren.. dat vind ik echt niet kunnen.

17 januari 2018 om 22:37

Als je nou enige kennis van zaken had, dan zou je geweten hebben dat het juist Bergkamp was die ervoor gezorgd heeft dat Jonk nu niet meer bij Ajax werkt.

17 januari 2018 om 22:58

Steef71. Je declasseert je hele stuk door te suggereren dat het Overmars is geweest die Jonk eruit heeft gewerkt. News flash; dat was dus Bergkamp. Het is begrijpelijk dat je het verder niet snapt dat Ajacieden Bergkamp eruit willen hebben, als je dat al niet wist.

18 januari 2018 om 05:28

Heb jij Cassiera en die Colombiaan nu al afgeschreven? 😕

18 januari 2018 om 07:19

Volgens mij heb jij geen kennis van zaken. De drie hebben Jonk eruit gewerkt omdat Jonk degen was die JC's visie in extremis uitdroeg en de anderen dat te extreem vonden. Zoals vaak bij jonge ondernemers is het moeilijk te bepalen welke lijn te volgen en de ego's naar de achtergrond te verplaatsen. Ze wilden allemaal de macht maar die is gegrepen nu door de twee die het minste met JC hadden. JC's plan faalt omdat er vergeten was een grote man boven te zetten. Een man die Sar nooit zal en kan worden. Een type als van Praag, molenaar of la ling, die de vier mannen kon aanvoeren en de laatste beslissing zou maken. Ze vechten elkaar nu de tent uit en dat is het slechts denkbare voor de continuïteit bij Ajax. Sar en overmars denken nu dat ze slim zijn maar schieten in feite het hele plan aan diggelen omdat hun ego's de allergrootste zijn en ze straks ook met tegenslag te maken krijgen en denpublieke opinie ze zal doen vertrekken zonder dat JC, jonk of bergkamp ze kunnen steunen. In feite was vertrek jonk, en sar als ad, al het begin van het einde.

En stel hij wordt in zijn gelijk gezet, wat dan? Zijn positie is nu gewoon onhoudbaar binnen de club.

17 januari 2018 om 20:44

Waarschijnlijk een hogere vergoeding. Verwacht inderdaad niet dat er een werkbare situatie ontstaat als hij gelijk krijgt.

17 januari 2018 om 20:56

Een hoge ontslagvergoeding is het enige wat hij kan bereiken. Dan vraag ik me toch af of iemand met zijn bankrekening dit wel moet doen. Als hij enigszins liefde voor de club heeft laat hij het gaan. Zijn baan krijgt hij toch niet terug.

17 januari 2018 om 21:01

Ah oke. Dacht dat hij wellicht nog verplicht een functie moest krijgen. Gaat dus om wat extra centen, wat ik zeer raar vond omdat hij volgens mij in de quote 500 staat.

17 januari 2018 om 21:04

Ik neem aan dat hij zijn gezicht wil redden. Als blijkt dat Ajax hem 'ten onrechte' heeft ontslagen ga je toch anders weg dan nu, waarbij je als boeman wordt neergezet. Ik geloof niet dat hij het voor die paar centen doet.

17 januari 2018 om 21:27

Zytto, omdat hij in de quote staat betekend natuurlijk niet dat hij akkoord moet gaan met het minste of geringste. Dit gaat natuurlijk ook een beetje om zijn ego.

17 januari 2018 om 21:50

Maar als jij het gevoel hebt dat je onheus bent behandelt door de club, dan is er vaak sprake van rancune. Daarbij is zijn contract pas kort geleden omgezet in een onbeperkt dienstverband. Logisch dat je dat niet zomaar op geeft. Als Ajax hem geen schriftelijke waarschuwingen heeft gegeven vanwege slechte werkzaamheden of ongeoorloofd gedrag, en geen dossier hebben opgebouwd heeft Ajax geen recht om hem te ontslaan. En dan zullen ze met een hele goede regeling moeten komen om Bergkamp af te kopen. Want hij moet nog wel even tot aan zijn pensioen.

17 januari 2018 om 22:40

@atleticofc

Jij beschrijft het correct, als Ajax het papierwerk over Bergkamp's functioneren niet op orde heeft, dan kunnen ze nooit zomaar van Bergkamp af. Daar zal gewoon flink voor betaald moeten worden.

Dit geldt voor Bergkamp helemaal, omdat hij juist een contract voor onbepaalde tijd heeft en niet zoals gebruikelijker is voor trainers, eentje van bepaalde tijd. De normale regel voor dit soort gevallen is dat je als club grofweg het resterende salaris over het resterende gedeelte van het contract uitbetaalt.maar Bergkamp's contractduur is onbepaald. Eigenlijk geldt daarvoor de transitievergoeding 75.000 Euro of een jaarsalaris. Denk dat Bergkamp echt wel met meer dan dat afscheid wil nemen van Ajax.

17 januari 2018 om 22:51

Klopt zeker -nec-, maar ik dacht dat hij dat voor een paar duizend euro extra niet hoefde te doen. Dat geld voor hem is voor ons bijvoorbeeld 1 euro, dus daar hoef je het niet voor te doen.

17 januari 2018 om 23:16

Waarom denken mensen dat rijken in de quote 500 zomaar geld zouden laten liggen? Ze staan niet voor niets in die lijst. En dit is gewoon een legitieme actie van Bergkamp. Zoals gezegd is zijn contract net omgezet. Dit is dus een principekwestie, iets wat Ajax ook vast allang ingecalculeerd heeft.

18 januari 2018 om 00:03

Juicher Ik denk niet dat hij geld zou laten liggen, maar gezien zijn vermogen had ik gedacht dat het puur ging om zijn baan terug te krijgen. Niet voor 10 duizend euro extra. Begrijp best dat hij het maximale er uit wil halen.

17 januari 2018 om 20:57

Dit is een standaard procedure. Je tekent bezwaar aan tegen je ontslag om een hogere vergoeding los te krijgen. Als je vertrekt met wederzijds goedvinden ligt de vergoeding een stuk lager.

18 januari 2018 om 01:07

Er is geen wat dan, Ajax moet dan alleen een hogere onstslag vergoeding betalen. Het gaat hier alleen maar om geld. Bergkamp komt nimmer meer bij Ajax te werken.

Pecunia non Olet ...

Daar zal het wel op uitdraaien...

17 januari 2018 om 20:47

Precies, stond een paar dagen geleden ook al in de Telegraaf volgens at5.

Het gepasseerde trio Dennis Bergkamp, Marcel Keizer en Hennie Spijkerman slaat een juridische weg in om de afhandeling van hun lopende contracten te regelen. Dat meldt de Telegraaf.

Algemeen directeur Edwin van der Sar zegt tegen het dagblad dat 'het ontbinden van de contracten met het trio bij de advocaten van de respectievelijke partijen ligt en we hopen dit zo snel mogelijk afgerond te hebben'. (at5.nl)

17 januari 2018 om 21:25

NJfromVOL, welke taal is die gezegde? Tenminste het lijkt op een gezegde, en wat betekent het? 😊

17 januari 2018 om 21:29

Geld stinkt niet, van een of andere keizer in het verleden. Die urine verkocht als wasmiddel of iets dergelijks.

17 januari 2018 om 21:31

Latijn dus inderdaad

17 januari 2018 om 21:34

Latijns, en komt uit het oude Rome.

Geldt stinkt niet.

https://nl.wikipedia.org/wiki/pecunia_non_olet

De grap is dat mensen op straat begonnen te pissen en toen stonk geld opeens wel.

18 januari 2018 om 02:42

Toch wel latijn dan haha

18 januari 2018 om 05:34

Nec, ik heb wat geleerd! Thanks kerel, ik waardeer het.

19 januari 2018 om 21:46

Thanks kerel. 😁

Net als je denkt dat de rust is teruggekeerd... nou begin maar met de nieuwe soap dan!

Beetje overbodige actie van Bergkamp, alsof zijn positie na alles binnen de club nog te redden is en hij überhaupt zelf nog daadwerkelijk werkzaam wil zijn, nu zijn steunpilaren ook al de deur uit zijn. Ajax is duidelijk een andere weg in geslagen, wat gelukkig ook zichtbaar is geweest aan de hand van de huidige transferactiviteiten binnen de club.

Dit zal waarschijnlijk puur een spelletje zijn om er als een soort van wraak het meeste geld uit te halen, wat er te halen valt.

17 januari 2018 om 20:59

Tja, als je een contractvoor onbepaalde tijd hebt dan is het voor een werkgever best lastig om je te ontslaan. In dezen verwacht ik dat Ajax Bergkamp gewoon een ontslagvergoeding zal moeten betalen aangezien er geen wettelijke grond voor ontslag op staande voet is. Dat Bergkamp dat opeist lijkt me niet meer dan logisch.

17 januari 2018 om 21:22

Ik denk dat er al een vergoeding is aangeboden, maar dat Bergkamp meer wil.

17 januari 2018 om 21:46

Met een contract voor onbepaalde tijd heb je meestal ook een opzegtermijn. Het is wat lastig, maar als duidelijk wordt gemaakt dat je niet meer functioneert (wat in het geval van een ruzie met de directie gewoon zo is in een functie als die van Bergkamp) is dat een prima reden voor ontslag, met in achtneming van opzegtermijn en ontslagvergoeding.

17 januari 2018 om 21:46

Het zal voor Bergkamp misschien ook nog belangrijk zijn om dit juridische gevecht te winnen, zodat hij later niet bekend staat als "die onruststoker" maar als diegene die onterecht ontslagen is.... Dat zou het voor hem in de toekomst makkelijker maken om elders aan de slag te gaan.

17 januari 2018 om 22:44

Nee dat is het sowieso niet. Iemand als Bergkamp kan op heel veel plaatsen terecht daarnaast heeft hij genoeg geld.

17 januari 2018 om 22:50

"hakkie2
Ik denk dat wat er nu tot nu toe door Ajax is gezegd over de ontslagreden absoluut onvoldoende is om een rechter ervan te overtuigen dat er een reden is voor ontslag. Tenminste niet volgens de heersende rechtspraak van dit moment. Ajax moet dus een zaak beginnen bij de arbitragecommissie van de Knvb en die moeten oordelen zoals de 'normale rechter' zou oordelen. Dus Ajax weet ook wel dat een ontbinding er niet in zit. Gaan ze gewoon wat meer betalen aan Bergkamp. Iedereen uiteindelijk blij!

17 januari 2018 om 21:26

Doen alsof je nog bij Ajax wil blijven werken is belangrijk in een juridische strijd als deze.

17 januari 2018 om 21:38

Als ajax toegeven als zijn functie niet duidelijk staat omschreven. Bergkamp dan lekker aan de slag zetten als ballenjongen en het dagelijks poetsen van alle ballen. Is hij tenminste nog nuttig.

17 januari 2018 om 22:52

Geestige suggestie. Veelgehoorde optie, werkt eigenlijk nooit.....want mag niet.

Ja en als hij gelijk heeft?
Krijg hij dan zijn baan terug? En wat dan, elke dag naar werk wetende dat je niet gewenst bent is ook niet te doen.

Ik zie het liefste Ajax nu presteren zodat het duidelijk wordt dat dit de juiste beslissing is.
Bergkamp gaat nu gewoon weer onrust creëeren.

Wow, sinds wanneer boeit mij ajax😂

17 januari 2018 om 21:27

Nee, een gang naar het gerecht is meteen een bewijs van een gebroken vertrouwensband maar zal de rechter een hoger VSO toekennen en een stukje eer herstel.

17 januari 2018 om 22:04

beinvloed puur de hoogte van afkoopsom. In dagelijks leven verliest een werknemer dit altijd maar krijgt hij iets meer geld....

'hoe maak ik een onwerkbare situatie nog onwerkbaarder?', door Dennis Bergkamp.

Man, neem je verlies, je past er met je middeleeuwse opvattingen over voetbal gewoon niet meer bij. Klaar. Deze mentaliteit is de reden waarom het Nederlands voetbal zo achterloopt, omdat we denken dat we met een tactiek uit de jaren '70 nog steeds mee kunnen komen...

17 januari 2018 om 20:57

Heeft niks met verlies nemen te maken. In november werden de voorwaarden in zijn contract nog verbeterd. Dat doe je niet als iemand totaal niet functioneert. Een maand later wordt ie ontslagen. Er is geen werknemer in de wereld die akkoord gaat met zo'n ontslag.

Bergkamp zal ik als icoon altijd blijven waarderen, maar voor de rest mag hij wegblijven. De onrust en verdeeldheid wat die man teweegbrengt kunnen we niet meer gebruiken! Uiteraard moet hij wel uitbetaald worden tot de laatste cent, daar heeft hij natuurlijk wel recht op.

17 januari 2018 om 21:30

Welke onrust en verdeeldheid heeft hij als persoon veroorzaakt dan? Hij heeft een job die bewaken van een bepaalde visie en strategie een kern taak was. Als de rest daar van gaat afwijken zal hij pogen deze te beschermen. Maar de media vertaald dat heel anders omdat ze de ins en outs niet hebben. Meeste is terecht binnenskamers gehouden met als nadeel dat pers en andere media een verhaal gaan vertellen waar iedereen achteraan loopt.

17 januari 2018 om 22:14

Je kunt de zaak ook van de andere kant bekijken: welke onrust had niet met de persoon Bergkamp te maken? Met Jonk - die toch een echte Cruijff adept is! - , Bosz - idem - en Overmars. Ook nog eens mede door de halsstarrige houding van vooral Bergkamp zijn b.v. Richarlison en Bailey niet gekomen; beiden schitteren nu in het buitenland. Er stond immers wel iemand klaar die net uit de luiers kwam. Nou, die tweeslachtigheid van de laatste jaren heeft Ajax minstens 1, zo niet 2 titels gekost. En een paar miljoenen aan doorverkoop. Dan los van Bergkamp, hopelijk vinden ze nu bij Ajax de juiste mix tussen jeugd en ervaring.

17 januari 2018 om 22:34

Bergkamp is gebleken dat hij niet de juiste persoon is op zijn positie.

Ajax is een zeer grote club en daarbij hoort de media bij. Als je bij Ajax werkt moet je goed met de media kunnen omgaan.

Bergkamp lijkt qua met het omgaan van de media wel veel op Wenger. Die Wenger wil van buitenaf ook niks weten en horen.

Hopelijk heeft Ajax geleerd dat wanneer ze mensen willen binnen halen sterk moet zijn met de media.

17 januari 2018 om 22:48

Ik geloof best dat die dingen verkeerd heeft gedaan hoor maar jij verwijt hem te veel. Richarlison en zeker Bailey wilden gewoon niet naar Ajax dat heeft niks met Bergkamp te maken. Daarnaast is het heel makkelijk om alles op hem af te schuiven ze zijn al die tijd met zijn 3en verantwoordelijk geweest dus het aandeel van Overmars en van der Sar is net zo groot.

18 januari 2018 om 00:07

Richarlison en Bailey wilde wel naar Ajax. Die vader van Bailey wilde zelfs van een wet gebruik maken om Bailey naar Ajax te brengen. Richarlison was zo goed als rond, maar toen bekend werd dat Ajax bijna rond was waren er opeens een paar andere clubs geïnteresseerd die meer salaris en transfersom kunnen betalen.

18 januari 2018 om 12:59

Nou ik meen me te herinneren dat Ajax toen uitgeschakeld werd in de voorronde van de CL en Bailey er toen geen zin meer in had. Richarlison was inderdaad bijna een Ajax speler maar daar was gewoon te lang getreuzeld waardoor hij waarschijnlijk liever naar Engeland ging.

Geef hem de vergoeding die hem toekoemt (had vrij recent bijgetekend) en laat gaan.

Gaf al eerder aan; Bergkamp was een geweldige voetballer maar als manager/assistent trainer vervelend, hij is voor de camera altijd introvert maar achter de schermen extrovert en irritant, wil altijd zijn zin.

Door hem zijn o.a Wim Jonk en Bosz vertrokken en kwam niet Laudrup maar kwiebus Keizer..

Geef hem zijn verdiende extra centje en laat hem lekker naast Wenger gaan staan bij Arsenal, Wenger is ook goed in de boel verzieken als manager zijnde

17 januari 2018 om 21:25

Daarom, helemaal mee eens. Ajax moet lappen en deze kwestie zo snel mogelijk achter zich laten.

17 januari 2018 om 22:19

Sommige mensen zijn nou eenmaal niet zo goed voor de camera. Het zijn vaak juist de stille krachten die zorgen voor een sterke organisatie. Je noemt hem ook vervelend en irritant maar je hebt juist iets aan mensen met een eigen visie die hem ook uit durven spreken ook al botst dat wel eens met de ja-knikkers die alleen hun meerdere willen pleasen. VD Sar en Overmars zorgen er dan misschien wel voor dat er veel geld binnen komt en de invloedrijkste mannen (de aandeelhouders) tevreden zijn maar het levert amper prijzen op en het gaat vooral ook ten koste van de ooit zo geprezen clubcultuur. Met de aanstelling van Bosz koos Ajax er al voor om afstand te doen van het 'heilige totaalvoetbal' en nu Overmars eindelijk vrij spel heeft zie je dat de club langzaam veranderd van opleidingsclub naar een koopclub. De aanhang wil juist een Ajax dat geroemd wordt om de jeugdopleiding en de Ajaxfilosofie maar ze hebben niet in de gaten dat deze organisatie juist een einde aan het maken is aan dit 'oude' Ajax.

Geef Bergkamp & co een zak geld en klaar. Geld genoeg, rust te weinig. Het is niet in het voordeel van Ajax om nu onderdeel te zijn van een soap met deze mensen. Ajax is gebaat bij rust. Daarnaast is Bergkamp, ondanks wat hij de afgelopen jaren afgebroken lijkt te hebben, een boegbeeld van Ajax. Het blijft iemand die de club Ajax uit kan dragen in het buitenland, hopelijk voldoet Ajax aan de financiële wensen van Bergkamp en weet hij zijn vertrek los te zien van zijn liefde voor de club.

Kunnen we hem bij Feyenoord niet gebruiken als jeugdtrainer ofzo? Wij zijn de laatste jaren vooral goed in het opleiden van verdedigers (De Vrij, BMI, Bruma, Rekik, Ake, Kongolo, Karsdorp, Van Beek, Janmaat, Drenthe, Nieuwkoop, Verdonk, Malacia). Met Guzman, Fer, Clasie, Wijnaldum, Vilhena en de aanstormende talenten Schuurman, Hansson, Kokcu, Wehrman en El Bouchataoui hebben we ook op het middenveld wel aardig wat (potentiele) kwaliteit voorbij zien komen. Maar aanvallend blijkt de doorstroom toch wat achter te blijven. Castaignos, Achabar, Slabbekoorn en Idrissi hebben hun veelbelovende potentie (nog) niet waar kunnen maken waardoor Janssen eigenlijk het enige aanvallende talent is dat (via een omweg) toch redelijk terecht is gekomen. Vente en Toure lijken er nu wel aan te komen maar dat is veel te weinig voor een club als Feyenoord. Misschien kan Bergkamp wel zorgen voor wat meer aanvallende kwaliteit vanuit de jeugdopleiding. Bergkamp heeft de kwaliteiten en nu waarschijnlijk ook de absolute wil om zijn gelijk te gaan halen. Hoewel hij dan bij Ajax groot gebracht mag zijn en daar zijn successen heeft gekend. Het is algemeen bekend dat hij in zijn jonge jaren eigenlijk gewoon Feyenoordsupporter was.

18 januari 2018 om 00:11

Doe wat je niet laten kan. Straks drukt Bergkamp door dat anthony lurling (Keizer) hoofdtrainer van feyenoord moet worden en gooit hij wim jansen (Jonk) er uit. Als hij niet kan vinden met gio (Bosz) dan is die ook weg.

Prima voetballer, slechte beleidsmaker. Dat is wel gebleken, al zal hij wel een goede spitsentrainer zijn geweest - althans dat is her en der te horen. Maar de Bergkamp weg was een doodlopende straat, met het opdringen van de arme Keizer als hoofdtrainer als dieptepunt. Onderweg ruzie met Jonk, Bosz en Overmars, dan ben je niet de coöperatieve meedenker, maar de doordouwer van je eigen zin. Dat hij het onderste uit de kan wil, is een feestmaal voor zijn advocaat. Die leven van de ellende van anderen, lijkt het vaker recentelijk. Hoe dan ook, wegwezen en niet terugkeren in welke functie dan ook.

17 januari 2018 om 22:36

Ik zie maar 2 doordouwers bij Ajax. VD Sar en Overmars. Iedereen is inmiddels gesneuveld alleen deze 2 zitten nog op hun plek. Voetbalkennis hebben VD Sar (ex-keeper!) en Overmars (ex-renpaard) maar heel weinig maar Edwin kan mooi praten (als uithangbord voor de aandeelhouders) en Overmars kan goed onderhandelen (goed voor miljoenenwinsten). Ajax is tegenwoordig niets meer dan een geldmachine waar de clubcultuur allang niet meer belangrijk is.

17 januari 2018 om 23:05

Over van der Sar zijn we het wel eens. Overmars heeft echter altijd de weg willen gaan die nu is ingeslagen, dus in die zin niet de windvaan als de AD. Het bedrijf (de NV) is altijd al belangrijker geweest dan het product bij Ajax. Voor de beursgang was het voetbal nog leidend, maar de verzakelijking heeft ook de Amsterdammers sinds tijden in de greep. Hoe heet de Arena? Nog steeds niet......dan weet je genoeg.

18 januari 2018 om 00:13

Nee inderdaad. Een buitenspeler die heel de PL aan gort speelde en zo naar Barcelona vertrok voor 40 miljoen en een keeper die een CL finale heeft beslist zullen vast geen voetbalkennis hebben.

Dit zet de deur open voor een leuke afkoopsom. Nee ik ben er niet mee eens, het ging net zo goed en ze hebben zelfs mijn contract omgezet naar onbepaalde tijd, ja ik wil nog graag doorwerken maar het vertrouwen is geschaad......mag ik ff vangen.

Goedzo Bergkamp
Zoek je recht , is je gegund geen geouwehoer..

Die Harro Knijff doet wel erg veel zaken tegen Ajax. Heeft hij misschien een hekel aan die club?

Ja dus t is bergkamp ook uitendelijk te doen om de centjes !!!! Met z'n cruyff gedachten , alles wat cruyff zei moest dus gebeuren ? Wat een onzin in deze tijd kan je niet alleen met je jeugd spelers aan de gang in de tijd dat cruyff nog voetbalde was dat ook niet !!! Zoals overmars t doet zo moet t een mix !!! En bergkamp is van geen toegevoegde waarde hoor Ajax moet in Europa weer mee gaan doen ! Liefst elk jaar en filosofie van cruyff heeft al die jaren niks opgeleverd . Denk dat bergkamp die allang gevuld is t alleen maar te doen is om hoge afkoop som ! Nou dat zegt genoeg ben blij dat die weg is verstoord de boel alleen maar ! Is tevens ook verantwoordelijk voor t vertrek van jeugd spelers bv. Tete /bazoer / Riedewald etc . En heel eerlijk je gaat toch niet zeggen dat bv. Tete minder is dan die veltman !!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren