Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Feyenoord heeft Ayoub binnen voor komend seizoen’

Laatste update:

Yassin Ayoub zal zijn loopbaan na dit seizoen voortzetten bij Feyenoord. De middenvelder is in het bezit van een aflopend contract bij FC Utrecht en wordt komend seizoen transfervrij overgenomen door de landskampioen, zo meldt het Algemeen Dagblad dinsdagavond. Eerder op de dag werd Ayoub al gespot in het Erasmus MC in Rotterdam, waar hij de medische keuring doorliep.

Ayoub tekent eerdaags een meerjarig contract. Feyenoord zou de kans groot achten dat Karim El Ahmadi en/of Tonny Vilhena er komend seizoen niet meer bij zijn. Technisch directeur Martin van Geel speelt met de komst van Ayoub al in op dat vooruitzicht. De Nederlands-Marokkaanse middenvelder maakt het seizoen dus wel af bij Utrecht, dat het over een week nota bene opneemt tegen Feyenoord. De club heeft Mustafa Saymak van PEC Zwolle op het oog als opvolger van Ayoub.

De 23-jarige linkspoot speelt zijn hele profloopbaan al voor Utrecht. Hij debuteerde in januari 2013 en kwam sindsdien tot 133 competitieduels voor de club. Daarin scoorde hij 16 keer. In het verleden liet hij al meermaals weten een transfer naar Feyenoord te zien zitten. Afgelopen zomer werd hij nog gelinkt aan Ajax en dat noemde Ayoub ook een 'mooie stap'. Tot 2008 speelde hij in de jeugdopleiding van de Amsterdammers, waarna hij naar Utrecht ging.

Is Yassin Ayoub een goede aanwinst voor Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
16 januari 2018 om 20:29

Sorry hoor maar hij is geen Feyenoord niveau. Weer zo een middenvelder die leuk meevoetbalt en niet meer dan dat

16 januari 2018 om 20:46

Ik denk dat je hier terug op gaat komen. Met Ayoub heeft feyenoord een goeie slag geslagen, chapeau!!

16 januari 2018 om 20:28

Emre Can.

16 januari 2018 om 20:35

@jaap en waarom moet dat in andere wereld delen dan? Is dat het nieuwe heilige? Waar kwam Robben vandaan? Waar kwam Hunter vandaan, Suarez, Ziyech Kuyt owwww ja de subtop uit Nederland. Maar Ajax scout in zuid Amerika en is het ineens de heilige graal pfff

16 januari 2018 om 20:39

@Capis - Haha, mooi he. Over een aantal jaar wordt er in een ander willekeurig werelddeel spelers gehaald en moeten we daar ineens kijken. Ook in Nederland kun je gewoon nog altijd spelers halen.

16 januari 2018 om 20:44

@jaapdekoning,

Mede daarom is dit dus een prima oplossing. Goedkoop en kwalitatief prima. Scouten in het buitenland brengt nog meer risico’s met zich mee en is duurder. Als het echt een mega talent is komt hij niet naar Feyenoord.

16 januari 2018 om 20:33

Voor de eredivisie een topspeler. Ik hoor mensen vaak zeggen "een matige voetballer". Niet alle middenvelders zijn Modric of de Bruyne. Gewoon goed gedaan van Feyenoord met het oog op het vertrek van Vilhena en wellicht Toornstra.

16 januari 2018 om 20:40

Precies, goede voetballer voor de roulatie; een bewezen Eredivisie speler die alweer even toe was aan een stapje hogerop. Erg blij met deze transfervrije aanwinst.

Een betere versie van Tony Vilhena goeie aankoop man

16 januari 2018 om 20:19

Zeker waar, veel meer techniek en inzicht voor die positie.

16 januari 2018 om 20:20

Voetbaltechnisch zeker beter wat fysiek en duelkracht wat minder. Vilhena zal wel vertrekken, goede opvolger.

16 januari 2018 om 20:35

Alsjeblieft wees even objectief. Vilhena is echt maar een redelijke voetballer voor de Nederlandse velden. Blinkt nergens echt in uit. Ayoub staat echt wel een treetje hoger dan Vilhena. Betere techniek en meer inzicht dan Vilhena. Prima versterking voor Feyenoord

16 januari 2018 om 20:48

Qua techniek en creativiteit is Ayoub zeker de betere. Maar Vilhena heeft dan ook andere kwaliteiten, en die worden door vele niet gewaardeerd of gezien. Absolute sterkhouder vorig seizoen in een blok met Karim.

16 januari 2018 om 20:32

Tony is echt wel beter en heeft zichzelf bewezen op hoger niveau. Feyenoord mist diepgang op het middenveld. Creativiteit kun je altijd hebben als je Larsson daar neerzet. Maar transfervrij leuke opvulling

16 januari 2018 om 20:38

Elke speler is een betere versie van Tony Vilhena op dit moment

.

Is wel een goede verbetering. Tijd om Vilhena te verkopen

16 januari 2018 om 20:18

Meer een vervanger voor El Ahmadi, die toch ook wel op aan het raken is

16 januari 2018 om 20:21

Volgens mij kan el Ahmadi nog wel een paar seizoenen mee bij Feyenoord. Vilhena zal vertrekken, Ayoub lijkt mij een waardig opvolger.

16 januari 2018 om 20:34

Inderdaad, voor Vilhena kun je meer vangen dan El Ahmadi. Nu komt er met Van Persie ook een ervaren rot met alle respect bij maar El Ahmadi kun je er goed bijhouden. Daarvoor heb je desnoods Amrabat voor achter de hand.

16 januari 2018 om 21:15

Moet natuurlijk wel een mannen hand zijn.

17 januari 2018 om 10:08

En El Ahmadi dan ook. Ayoub zullen we anders weinig aan hebben. Ansich een oke speler natuurlijk, maar wij krijgen zo langzamerhand een beetje te veel van hetzelfde vrees ik...

Zo dit zag ik niet aankomen. Hij is zeker een aanwinst voor Feyenoord.

16 januari 2018 om 20:36

Waarom niet? Had je verwacht dat hij naar het buitenland zou gaan? Hij heeft een Nederlandse top 3 club geloof ik nooit bij voorbaat afgewezen.

16 januari 2018 om 20:54

Goede aankoop met weinig risico. Vilhena zal wel verkocht deze zomer. Dan heb je dus Ayoub-KAE-Amrabat op het middenveld. Tijdens de Afrika cup van 2019 (Jan tm feb) moet je dus even op zoek naar een geheel nieuw middenveld. 😂

16 januari 2018 om 20:57

Dat moet dus niet, de Afrika Cup in 2019 vind plaats in Juni/juli . ;-)

16 januari 2018 om 21:33

Sterke reactie, nu maar hopen voor Feyenoord dat Marokko er vroeg uit ligt dan kunnen ze gelijk met de voorbereiding meedoen. Ze hebben natuurlijk ook 2 a 3 weken de welverdiende vakantie nodig.

16 januari 2018 om 21:45

Klopt Google was weer eens niet geüpdate daar kreeg je nog de oude data te zien. Dan maar hopen dat de Ramadan de komende jaren nog in de zomer valt. 😜

16 januari 2018 om 21:56

Wel een middenveld dat goed met elkaar kan communiceren.

17 januari 2018 om 10:53

Nee ze gaan er niet uit ze gaan hem winnen let maar op

17 januari 2018 om 11:05

Tegen die tijd is El Ahmadi wellicht geen international meer en of Ayoub en Amrabat er dan bij zitten is ook maar de vraag.

Super, goed ingespeeld op de zomer en transfervrij, beter kan niet!

Prima aankoop (transfervrij). Kan een goede aanwinst zijn. Wordt het niks heb je er ook niks aan verloren.

Hele goede aankoop, spelen zo in op het waarschijnlijke vertrek van Vilhena deze zomer. Misschien in de toekomst ook de opvolger van El Ahmadi op 6. Bovendien transfervrij, knap staaltje handel van van Geel en co.

Hele fijne speler, technisch begaafd. Heel fijn nieuws en een fijne speler om erbij te hebben.

Opzich een goede aanwinst, zeker transfervrij. Maar deze kan in het rijtje Wel Ahmadi, Amrabat, Toornstra en Vilhena. Waar blijft die echte nummer 10?

16 januari 2018 om 21:08

Larsson eens 10 wedstrijden de kans geven op 10, ben van mening dat hij daar zeker kan renderen wanneer hij een Ayoub en Ahmadi achter zich heeft lopen en die in dienst van hem spelen.

Prima doorgaan op de weg die is ingeslagen door Feyenoord na het kampioenschap. Wederom een subtopper die Feyenoord niet veel verder gaat helpen.

16 januari 2018 om 20:18

Ach, dat is nooit anders geweest. Feyenoord kan nu eenmaal (nog) niet echt mee vissen in de vijver waar PSV en Ajax in vissen. Als je dan gratis een speler als Ayoub kunt halen dan vind ik dat best te verantwoorden. Het kampioensteam van vorig jaar zat vol met 'subtoppers, mij hoor je niet klagen.

16 januari 2018 om 20:30

Subtoppers voor de toekomst en dure veteranen om geld uit te geven. Lange termijn zit er inderdaad nog niet in.

16 januari 2018 om 21:57

beetje zure reactie dit, jammer ...

16 januari 2018 om 20:33

Haha leuk hoor om te provoceren! Maar Ayoub is gewoon een erg creatieve speler die allerlei andere kwaliteiten heeft en vrij compleet is want hij beschikt ook over een goede dribbel, verdedigend is hij sterk en zijn schot is ook niet onaardig. Hij is echt niet per se slechter dan jongens als Vilhena of van de Beek.

16 januari 2018 om 20:55

Haha niet alles om te provoceren beste memphis, ook niet als je zelf een andere mening hebt. Ik zie een trend in de spelers die worden aangetrokken (bekende subtoppers) en die Feyenoord niet verder helpen. Spelers als: Boetius, st. Juste, Amrabat, Larsson, Haps en ook deze Ayoub.

16 januari 2018 om 21:00

Ik vind Ayoub dan nog wel een verschil ten opzichte van bijvoorbeeld het rijtje wat jij noemt. Deze is namelijk gratis, zodoende zit er financieel gezien veel minder risico aan. Daarnaast zijn St. Juste en Amrabat duidelijke talenten voor de toekomst, niks mis mee.

Boetius zelf geef ik het voordeel van de twijfel. Larsson en Haps is afwachten. Larsson laat het tot op heden nog niet zien en ik ben vanaf dag 1 al geen voorstander van de transfer van Haps.

16 januari 2018 om 21:01

@inke
Die doen het allemaal goed! Haps is voorlopig nog een beter back dan wat Ajax en PSV hebben! St juste doet het ook top dus wat is er precies mis mee als ik vragen mag? Of heb je geen goed voorbeeld dan juist?

16 januari 2018 om 21:03

@Inkemontana waar heb jij het in godsnaam over.... haps en st juste doen het uitstekend, amrabat komt er wel en boetius en larsson ben ik het mee eens nog niet helemaal overtuigd.. Haps vind ik nog het meest belachelijk, dat is gewoon de beste linksback in de eredivisie.

16 januari 2018 om 21:05

Bij Feyenoord zit het dit seizoen niet mee hoor, onder andere door blessures. Als het een beetje mee had gezeten hadden ze ook wel rond de 38 punten kunnen eindigen. Daarnaast als ze zondag van Ajax winnen dan staan ze maar 3 punten achter want ze hebben ook nog een wedstrijd tegoed. Boetius: is geen goede aankoop maar Haps is gewoon een goede back, Larsson in vorm is ook gewoon een goede buitenspeler en Amrabat en st Juste hebben zeker potentie. Ayoub is ook geen slechte speler en hij is echt niet heel veel slechter dan een Vilhena of van de Beek hoor! Daarnaast laat hij het de afgelopen seizoenen gewoon zien dus het slaat nergens op om hem een subtopper te noemen.

16 januari 2018 om 22:21

Ayoub is een prima aankoop, maar dat verhaal over dat als Feyenoord wint dat ze dan nog 3 punten achter staan... Wees realistisch, Feyenoord wint niet in de ArenA.

16 januari 2018 om 22:36

Ik zou mijn geld ook eerder op Ajax inzetten hoor. Maar het blijft voetbal en er kan zo veel gebeuren een goal uit een corner, counter of een rode kaart. Het zal voor Ajax echt geen makkelijke wedstrijd worden.

17 januari 2018 om 08:27

Je maakt een geintje neem ik aan? Al die spelers zijn gewoon goede aankopen geweest. Haps is de beste linksback van nederland. Larsson is wat wisselvallig maar heeft zeker zijn klasse ook al laten zien. st Juste moest even wennen maar speelde de laatste weken als een trein op rechtsback. Amrabat is met zijn indrukwekkende fysiek op zijn leeftijd ook zeker een toevoeging. Alleen boetius ben ik niet van overtuigd maar die koste ook niet zoveel.

16 januari 2018 om 22:20

Op voorhand iemand of iets al afschrijven schiet ook niet op

17 januari 2018 om 08:21

Noem is een betere speler voor zijn positie die haalbaar is voor Feyenoord?

17 januari 2018 om 15:58

Je weet nooit in hoeverre een subtopper zich door kan ontwikkelen.
In 1999 werd Feyenoord kampioen met een hoop van dergelijke subtoppers (bosvelt, Van Gastel, Van Wonderen, Konterman, Paauwe).

Dan vraag ik mij toch af; voor de breedte, of voor de basis? En als dat laatste, wie moet er dan plaatsmaken?

16 januari 2018 om 20:49

Is dat een grapje?
Ayoub speelt zich met twee vingers in de neus in de basis.

16 januari 2018 om 21:01

Net zoals dat Amrabat zich wel even in de basis zou spelen volgens sommige? Die laat tot op heden ook nog niet zien beter te zijn dan wat er staat.

16 januari 2018 om 21:11

Amrabat had bij ons maar 1 a 1.5 seizoen echt in de basis gestaan, waar Ayoub al jarenlang vaste waarde is en in 75% van de wedstrijden een dikke voldoende scoort. Zeker in huidige vorm speelt hij een Toornstra, Vilhena of Amrabat zo uit de basis.

16 januari 2018 om 21:31

Ik had maanden geleden ook een discussie met een moderator of ex moderator die voor Utrecht is, wellicht wel met jou. Toen ik zei dat Amrabat geen toevoeging was en dat Trouppier niets voor Feyenoord was kreeg ik te horen dat ik er totaal geen verstand van had. Zie nu, Amrabat is een domme kracht en Trouppier speelt bij Jong Utrecht.

Kortom, niet meteen te hoog van de toren blazen.

16 januari 2018 om 21:37

Waarom is Amrabat een domme kracht? Mag die jongen nog wennen in Rotterdam zuid? Daarbij komt die Trouppier net terug van een vervelende blessure.

16 januari 2018 om 21:58

Ik vind Amrabat geen domme kracht, ik vind hem een goede speler, maar hij is simpelweg niet beter dan een Vilhena of El Ahmadi. Ook niet erg, die jongen komt pas net kijken bij de top. Nu kan hij zich rustig ontwikkelen om daarna het stokje over te nemen. Die komt er wel.

16 januari 2018 om 22:40

Is ook nog heel jong.
20 jaar

Prima voor de breedte om er bij te hebben en zeker als Vilhena vertrekt heb je een waardige opvolger die ook nog niks kost, kan je dus weinig aan verliezen.

Ayoub was duidelijk toe aan een stap hogerop, ben nu benieuwd hoe hij zich hier gaat houden en waar zijn plafond is.

Uitstekende aankoop! El ahmadi zal niet al te lang meer meegaan en dan is het fijn om alvast een vervanger avhter de hand te hebben. Wel een enorme leegloop bij Utrecht zeg, ben benieuwd of ze volgend seizoen nog steeds zo kunnen presteren als ze nu doen

16 januari 2018 om 20:18

En wie zijn er verder bij Utrecht weg dan? Ik kan alleen Braafheid bedenken. Enorme leegloop?

18 januari 2018 om 15:25

@aardbei Labyad gaat waarschijnlijk weg, Ten Hag naar Ajax, Amrabat afgelopen zomer. Toch wel een groot aantal belangrijke namen

16 januari 2018 om 20:23

Waar is Braafheid heen dan?

16 januari 2018 om 20:35

Contract ontbonden! Is met zijn familie naar USA

Prima opvolger voor Vilhena of misschien El Ahmadi. Als ik het iemand wel gun is het Ayoub wel, altijd aan zijn woorden gehouden en zeker de laatste 3 seizoenen sterk gespeeld. Utrecht zal hem zeker gaan missen maar ik verwacht dat Utrecht wel een goede vervanger voor terughaalt.

Goed gedaan van feyenoord helemaal transfervrij hebben ze alvast ingespeeld op het vertrek van vilhena?

Heeft Feyenoord niet meer aan een Labyad?

16 januari 2018 om 20:15

Ik denk dat Feyenoord zelfs meer had gehad aan Maher. Het schort ze toch aan een creatieve nummer 10.

Feyenoord lijkt de concurrentie wel op te willen kopen: ayoub, Larsson, st juste, haps...
Een soort van if you can't beat them buy them. Kunnen dus blijkbaar niet mee Ajax en PSV op het gebied van aankopen doen in het buitenland...

16 januari 2018 om 20:27

Je bedoeld ff 10 miljoen neerleggen voor een ruwe diamant uit Zuid Amerika? Nee inderdaad, die risico's kan Feyenoord zich nog niet permitteren. Ik vindt Ayoub wel een aardige speler om transfervrij binnen te hengelen hoor. Is ook altijd nog maar 23 jaar en ook wel toe aan een stap hogerop. Hij zal zich nog wel moeten blijven ontwikkelen om te slagen bij Feyenoord.

16 januari 2018 om 20:27

Nee nogal logisch dat Feyenoord niet meekan met de aankopen van Ajax en Psv, kijk naar de begroting en je ziet wat verschil is. Feyenoord kan niet ruim 8 miljoen betalen voor een exotische verrassing.
Ik vind Utrecht Heerenveen als concurrentie van Feyenoord zien nog al apart. Beide eindigen meestal op ruime achterstand. Feyenoord koopt de betere spelers van de subtop die zijn nog betaalbaar, niets mis mee lijkt me. De spelers zijn bekent bij Feyenoord en daarom is het risico een stuk minder. Niet echt creatief dat is waar.

16 januari 2018 om 20:49

Volgens mij heeft feyenoord 30 miljoen uitgegeven in de zomerstop. Kun je wel degelijk een larsson en boetius niet halen voor een Zuid-Amerikaanse verrassing voor 8 miljoen. Het is maar net waar je het in wilt stoppen denk ik.

16 januari 2018 om 20:55

Van Boetius en Larsson is natuurlijk bekent wat ze kunnen ze kennen Nederland en er zit nog rek in. Feyenoord moet natuurlijk ook niet persé een exoot halen om het halen van een exoot.

17 januari 2018 om 00:32

Denk dat Feyenoord ook niet heel nadrukkelijk aanwezig is met scouts in Zuid-Amerika.

16 januari 2018 om 20:27

Nee nogal logisch dat Feyenoord niet meekan met de aankopen van Ajax en Psv, kijk naar de begroting en je ziet wat verschil is. Feyenoord kan niet ruim 8 miljoen betalen voor een exotische verrassing.
Ik vind Utrecht Heerenveen als concurrentie van Feyenoord zien nog al apart. Beide eindigen meestal op ruime achterstand. Feyenoord koopt de betere spelers van de subtop die zijn nog betaalbaar, niets mis mee lijkt me. De spelers zijn bekent bij Feyenoord en daarom is het risico een stuk minder. Niet echt creatief dat is waar.

16 januari 2018 om 20:29

We kunnen inderdaad niet mee met het budget van PSV en Ajax inderdaad. We kwamen een aantal jaren geleden uit een crisis, hebben afgelopen zomer voor het eerst een groot budget en nu is het niet ineens een oneindige put van inkomsten hoor. Of lag je onder een steen?

16 januari 2018 om 20:41

En waarom zou je het in het buitenland moeten halen? Is dat altijd beter dan?!?! En op basis van wat is dat beter.. Bayern is er groot mee geworden de subtop leeg halen van hun toppers

16 januari 2018 om 20:51

Nou ja Eredivisie heeft alleen middelmaat. Ajax en psv hebben dat ook gedacht met Gudelj, Boerrighter, maher, narsingh, Van der Hoorn en matavz, maar uiteindelijk blijken de Ziyechs, Neres', lozano's en guardado's toch de beste.

16 januari 2018 om 21:05

@ziyech kwam waar vandaan dan?!?! Voorlopig is Feyenoord met die middelmaat kampioen geworden, beker en Johan cruyf schaal! Wat heeft neres en Sanchez en Ziyech gebracht?

Feyenoord heeft geen 10 miljoen voor een neres of Lozano. Dan mogen die ook wel goed zijn ja

16 januari 2018 om 22:14

Wat dacht je van een EL finale en CL overwintering? Je kan wel je gelijk halen na 1 titel in 18 jaar, maar voorlopig is dat eerder een uitzondering dan een regelmaat. Nu sta je ook al 9 en 14 punten op die 2 clubs.

16 januari 2018 om 22:51

Finale heb je niks aan is geen prijs! Overwintering was voor die zuid Amerikanen bij PSV dus non argument weer

16 januari 2018 om 20:53

Concurrentie? Een goedkope, en volledig gefaalde, poging tot grappig doen en/of provoceren.

Concurrentie is eerder ajax, die onder andere 4 seizoenen geen prijs hebben kunnen pakken, met seizoen 5 in het vooruitzicht.

17 januari 2018 om 00:36

Ajax is nu 3 jaar geen kampioen geworden, maar doet dit jaar weer gewoon mee voor de titel.
Az is meer een comcurrentie dan ajax. Afgelopen 18 jaar hebben az en twente minimaal even veel prijzen gewonnen als feyenoord.

16 januari 2018 om 21:03

Dat je daar nu pas achter komt dat Feyenoord niet mee kan gaan met de financiele slagkracht van Ajax en Psv..

Feyenoord kan het zich simpelweg niet veroorloven om een gokje te wagen voor een speler als Romero, Neres of een Lozano. Ze kunnen het simpelweg niet verantwoorden om zo'n 10 miljoen uit te geven zonder zeker te zijn dat deze jongen echt een absolute versterking gaat zijn.

Ik snap niet helemaal waarom iedereen hier zo lyrisch is. Ayoub heeft in de voorbije jaren een aantal goede acties en goals gemaakt, maar buiten dat is dit gewoon een hele matige voetballer.

16 januari 2018 om 20:30

Tja het moet nog blijken of hij het niveau aankan inderdaad maar het is geen groot risico hij is immers transfervrij en zeker talentvol.
De hele eredivisie is vergeven van de middelmaat als Ayoub middelmaat is...

16 januari 2018 om 20:31

Het is gewoon een prima voetballer en goed om er (transfervrij) bij te hebben. Heeft een goede pass vooruit, is erg dynamisch, is creatief en een bewezen Eredivisie speler. Gewoon een goede aanwinst.

16 januari 2018 om 20:37

Dit kun je toch niet serieus nemen. Ayoub is een van de betere middenvelders buiten de top 3 en ook clubs als Fenerbache wilden hem. Ik zie niet in waarom dit een matige voetballer is.

17 januari 2018 om 00:38

Precies dit is gewoon een hele sterke aanwinst voor weinig. Ayoub zijn status is een beetje vergelijkbaar met toen Lasse Schøne naar Ajax ging. En die valt zeker niet tegen. Hopelijk voor Feyenoorders doet Ayoub het minstens net zo goed.

Elders staat dat ze inspelen op een eventueel vertrek van Vilhena en/of El Ahmadi. Of ik het een enorme verbetering vind, dat moet nog blijken, maar hij heeft voldoende potentie. immers nog jong genoeg en al degelijk wel wat ervaring.

utrecht denkt aan Saymak van Zwolle als opvolger

Een aanwinst die je denk ik vooral in de breedte moet gaan waarderen. Hij is niet de speler die je in Europa ineens doet winnen.

Maar goed, je ontneemt een ploeg als Utrecht een meer dan nuttige speler dus daar kun je nu wellicht wat minder tegenstand van verwachten. Het is nog maar afwachten hoe zij dot vertrek gaan opvangen.

16 januari 2018 om 20:57

Je moet ook niet gaan verwachten dat Feyenoord in Europa mee gaat doen. Gewoon een leuke aanwinst, maar niet meer dan dat. Vooral het feit dat hij ook nog eens transfervrij is, zal Feyenoord goed doen.

Als je het mij vraagt is het wederom middelmaat wat ze halen.
Voor Ayoub natuurlijk wel heel leuk!

Typisch weer een Van Geel aankoop. Een speler uit de middenmoot van de eredivisie die geen toevoeging zal zijn voor de basiself. Wanneer worden er weer eens wat talenten gehaald wat Ajax en PSV wel kunnen doen?

16 januari 2018 om 20:34

Misschien als jij je spaarcentjes overmaakt naar van Geel. 😉
Feyenoord kan geen risicovolle aankopen doen van vele miljoenen dat lijkt me duidelijk. Het is wel een typische bord op schoot scouting aankoop maar Feyenoord heeft gewoon niet het geld voor exotische verrassingen waar een groter risico aan kleeft.

16 januari 2018 om 21:15

Afgelopen zomer heeft Feyenoord 28 miljoen uitgegeven, Ajax 18 en Psv 13.
De tijd dat Feyenoord niks te makken heeft is echt wel voorbij hoor.
Van Geel heeft echter geen netwerk en Feyenoord geen scouting.
Overigens doet dat niks af van Ayoub, voor de breedte zeker geen onlogische optie als je hem zo risicoloos kan halen.
Maar doet niet of Feyenoord geen Lozano of Neres kan betalen, het geld van Larsson, Boeitius en Sint Juste op een hoop en je kan er makkelijk een Lozano van betalen.
Je moet alleen wel weten waar je die moet kopen.

16 januari 2018 om 21:28

Is Lozano beter dan Berghuis? Is Neres beter dan Berghuis? Volgens de statistieken ontlopen elkaar niet veel. Berghuis was ook verre van gratis. Berghuis Larsson en st Juste zijn prima aankopen voor minder waar Lozano en Neres voor zijn gekocht. Bij st Juste Berghuis en Larsson loop je weinig risico ze kennen de competitie hoeven niet te wennen spreken de taal. Met zuid Amerikaanse spelers is er toch een groter risico.
Feyenoord heeft voornamelijk een probleem met de scouting in zuid Amerika. Feyenoord haalt zelden of nooit een zuid Amerikaanse talent maar je moet ook niet persé een zuid Amerikaanse voetballer halen alleen omdat het een zuid Amerikaan is..

16 januari 2018 om 22:33

Ben jij ook een van die Ajax-supporters die 3 maanden geleden hetzelfde riep over je eigen clubje? :-)
Wat is het imposante netwerk van Overmars dan? Hetzelfde netwerk dat ervoor zorgde dat er nu pas een redelijke linksback wordt gehaald uit Argentinie? Of een Younes Cassiera?
Neres werd ook al afgeschreven maar doet het nu aardig hoewel hij geen topper is of gaat worden. De beste spelers bij Ajax komen uit de eigen jeugd of zijn gekocht bij een subtopper (ziyec, Schone Huntelaar)

16 januari 2018 om 20:44

Zoals Haps, Larsson, St juste, Tapia, Boteghin om maar wat te noemen.. wat een zeikerd man allemaal stuk voor stuk aankopen die goed zijn! En zal je wakker maken wij hebben nog geen 10 miljoen nee voor 1 speler

16 januari 2018 om 20:56

Iets meer creativiteit is niet verkeerd voor Feyenoord. Haps, Larsson, Botteghin en St Juste doen het goed maar ik verwacht niet dat je een hoog bedrag gaat vangen voor deze deze spelers. Ayoub is voor Feyenoord wel een versterking en als je zo'n speler transfervrij binnen kan halen zou je gek zijn als je niet het doet.

16 januari 2018 om 21:32

Dat het doorverkoop bedrag zo belangrijk wordt voor supporters neemt inderdaad clowneske vormen aan. Het is natuurlijk leuk als je veel krijgt voor een speler maar uiteindelijk komen de absolute toppers niet naar de eredivisie. Als het doorverkopen leidend was geweest dan had Ajax de afgelopen vijf jaar met een straatlengte kampioen geweest, als......

16 januari 2018 om 21:34

Precies, wel altijd hopen dat "de selectie bij elkaar blijft om ergens aan te bouwen", maar ondertussen altijd alles in waarde zien.

16 januari 2018 om 22:50

Feyenoord mag ze handen dicht knijpen om z’n creatieve middenvelder gratis op ta halen. Hij is zeker een toevoeging voor dir Feyenoord.

Nou vind ik Clasie wel een betere voetballer dan Ayoub..meer ervaren en een voetballer dat door Feijenoord groot gebracht is...helaas wel raar dat Feijenoord eerst zegt dat er geen plek is voor een middenvelder en dan deze onverwachte wending!!

16 januari 2018 om 20:33

Voor Clasie was er afgelopen zomer (!) inderdaad geen plek. Nu, een half jaar later dus, wordt er voor aankomende (!) zomer een transfervrije middenvelder gehaald. Staat dus compleet los van elkaar?

Wanneer laat Feyenoord is b*llen zien en kopen ze een speler uit het buitenland en niet spelers van suptoppers uit NL. Want zo ga je als Feyenoord zijnde geen spelers van het kaliber Neres, Wöber, Sanchez scouten.

16 januari 2018 om 20:23

Lozano, Pereiro, Arias etc

16 januari 2018 om 20:25

Lozano en Arias eens, maar Pereiro😂😂

16 januari 2018 om 20:38

Feyenoord heeft uitstekende rechtsbacks gehad dus Feyenoord had Arias niet hoeven aantrekken. Feyenoord heeft Berghuis aangetrokken waarbij Feyenoord een zekere slagingsgarantie heeft omdat het bekend was wat hij kan. Berghuis die het trouwens niet minder doet dan Lozano.

16 januari 2018 om 20:40

Feyenoord heeft prima rechtsbacks gehad de laatste seizoenen dus Arias was sowieso overbodig geweest. Feyenoord heeft Berghuis aangetrokken waarvan bekend was wat hij kon. Berghuis doet het niet minder dan Lozano.

16 januari 2018 om 21:06

Lozano vertegenwoordigt wel een veel en veel grotere economische waarde dan Berghuis hè. Daarnaast acht ik de kans groot dat hij in de toekomst (veel) beter wordt dan Berghuis.

Is niet erg, PSV neemt het risico te investeren in een ruwe diamant. Maar Feyenoord kan dat simpelweg nog niet. Dat is gewoon niet te verantwoorden.

16 januari 2018 om 22:35

Isimat Merin .....ook een topper....

Vergeet niet dat PSV groot is geworden door het kopen van spelers bij subtoppers :

Van Bommel, Cocu, De jong, Robben Koeman etc etc etc

Ken je historie

16 januari 2018 om 20:34

Wanneer daar budget voor is en we meer risico kunnen nemen. Maar dat zul je vast niet begrijpen.

16 januari 2018 om 20:46

Owww Jezus nee zeg gaan we die niet vinden? Zonde zeg... is ineens buitenland het heilige? Laten we blij zijn dat 1 top team spelers van eigen boden laat doorgroeien!

Waarom zou het buitenland beter zijn

17 januari 2018 om 13:29

ja das waar

Prima versterking en ook nog eens transfervrij. Het valt me overigens wel op dat Feyenoord vrijwel alleen maar spelers uit de Eredivisie haalt. Daar is verder niets mis mee, maar ik ben persoonlijk wel blij dat Ajax daar vanaf is gestapt. De meeste van die spelers voegden uiteindelijk weinig toe, terwijl er meestal wel een aanzienlijke transfersom tegenover stond (waar de speler overigens niets aan kan doen). Hoe dan ook denk ik dat Ayoub wel een versterking zal zijn voor Feyenoord.

16 januari 2018 om 20:36

Tja, is Ajax ook niet veel meer op die tour gegaan toen ze financieel nog sterker stonden? Feyenoord kan dat risico gewoon (nog) niet nemen. En daarnaast is Ayoub transfervrij, dus prima wat mij betreft.

Goede transfer. Ayoub hield zich aardig staande in de Europese wedstrijden, ik ben benieuwd hoe hij zich verder kan ontwikkelen met betere spelers om hem heen. Overigens wordt het WK een stuk leuker kijken op deze manier. Bij Marokko zitten nu aardig wat Feyenoorders.

Wel grappig dat mensen altijd helemaal lyrisch zijn als Ajax of Psv een speler uit het buitenland haalt die ze nog nooit hebben zien spelen, maar als er (transfervrij!) Een aankoop wordt gedaan door Feyenoord, die gemakkelijk mee kan in de top van de Eredivisie iedereen zo negatief is. Het lijkt wel alsof een speler pas goed is als er miljoenen tegen aan gesmeten word. Desalniettemin, erg blij met deze aankoop!

16 januari 2018 om 20:54

Ayoub speelde vorig seizoen z'n eerste goede seizoen in de Eredivisie en is nu weer iets in niveau gezakt ten opzichte van vorig jaar. Niet zo vreemd dat men twijfels bij deze speler heeft. Het is natuurlijk wel een wisselvallige speler die 1 goede wedstrijd afwisselt met 2-3 slechte wedstrijden.

16 januari 2018 om 21:00

Veel spelers hebben een dipje. Er zijn weinig voetballers die constant op niveau spelen. Larsson en Amrabat hadden ook moeite in het begin. Dolberg heeft een dip de Ligt heeft een aantal zwakke optredens achter de rug, de Jong heeft zelfs een heel seizoen geen bal geraakt.

16 januari 2018 om 21:08

Dolberg en De Ligt zijn beiden nog tieners, terwijl Larsson en Amrabat helemaal niet zo goed zijn als afgelopen zomer werd beweerd. Luuk de Jong is sinds z'n vertrek bij FC Twente blijven steken in zijn ontwikkeling en heeft het niet waar kunnen maken in het buitenland.

Feit is dat Ayoub constanter zal moeten worden, wil hij bij Feyenoord slagen. Het is voor spelers niet makkelijk om in de kuip te spelen, vooral niet als de ploeg niet loopt. Maar goed, hij is transfervrij dus eigenlijk kan er niet veel misgaan.

16 januari 2018 om 21:18

De Ligt komt er wel. Dolberg heeft wel een erg lange dip hoor, vorig seizoen ingezet. Die is gewoon niet zo goed als gedacht

16 januari 2018 om 22:39

De Ligt doet het nu aardig en speelt best constant ondanks de kamikaze-tactieken van Keizer.
Het blijft natuurlijk wel de vraag wat dat als verdediger van Ajax voorstelt in de NL-competitie.

Vorig jaar kon hij leunen op Sanchez maar een niveau hoger faalt hij hopeloos tot nu toe (roseborg, Oranje)
Dolberg is enorm gehyped en is er zelf in gaan geloven, hopen dat hij zijn vorm weer terug vind, maar zou ook een gevalletje El Ghazi kunnen worden

Prima aanwinst voor Feyenoord, en ook nog eens transfervrij. Vind het geen vergelijking met Vilhena, die is toch wel een klasse beter dan Ayoub.

Transfervrij. Geen meerwaarde meer voor FC Utrecht.

Die heeft zijn laatste minuten daar gespeeld.

17 januari 2018 om 08:05

Tja, een trainer die al omstreden is voor de eerste wedstrijd. Dat ze volgend jaar niets meer aan hem verdienen wordt een hele kleine factor voor de trainer als hij onder druk komt te staan hoor.

Voetbaltechnisch een goede aankoop. Feyenoord mist creativiteit en dat brengt Ayoub natuurlijk wel. Hij is alleen wel erg wisselvallig en kan zich niet aan de malaise onttrekken als een ploeg niet lekker loopt. Het feit dat hij transfervrij is, is natuurlijk voor Feyenoord mooi meegenomen.

Jammer voor utrecht, maar dit nieuws kon niet uitblijven. Goede speler voor Feyenoord. Past er ook qua spel.

Wat ben ik blij zeg met hem. Goed gedaan door feyenoord. Is nog maar 23 en zit dus nog rek in. Voetbaltechnisch natuurlijk ook goed. Past ook bij de feyenoord middenvelders hoeveel hij scoort haha. Jammer dat dat bij hem ontbreekt. Feyenoord heeft natuurlijk wel wat moddenvelders. Als vilhena vertrekt heb je er nog amrabat tapia gustafson (aanvallend dan) vejinovic en hamer (zover ik niemand vergeet. Ik zou dan ook zeker vejinovic verkopen want dat gaat hem sws niet worden. En als feyenoord eventueel clasie nog haalt.. word wel overvol

Mooie aanwinst met het oog op het vertrek van Vilhena en het ouder worden van El Ahmadi. Daarnaast gratis opgepikt, wat inhoud dat het financieel gezien gewoon vrijwel zonder risico is. Daarnaast laat Ayoub al tijden zien bij FC Utrecht een prima middenvelder te zijn.

Waarom gaat Feyenoord zo veel voor koopjes, transfervrij of goedkope spelers. Ze hebben nu in CL wel genoeg Miljoentjes opgehaald om ook wat te halen lijkt me. PSV begrijpt dat wel en haalt spelers waar ze ook weer wat aan kunnen verdienen, Ajax doet dit nog meer en ook AZ begint dit te begrijpen. Wil je meedoen moet je investeren.

Dit is gewoon middelmaat net als Amrabat komt hij gewoon te kort. Amrabat heeft Feyenoord dit seizoen het verlies tegen Ajax opgeleverd en in CL ook een paar blunders die punten kosten. Tja tegen het rechterrijtje deed hij het goed maar dat is toch niet top.

Nu kunnen ze bij Feyenoord Frenkie de Jong niet halen zoals Boskamp wil, maar die is wel beter dan Ayoub, Amrabat en Toornstra bij elkaar..... Dus moet je investeren. Dan zou ik Labyad nog eerder halen

16 januari 2018 om 21:25

Die miljoentjes waren gewoon weer letterlijk in rook opgegaan door al het vuurwerk in het publiek

16 januari 2018 om 21:31

Niet lullig bedoeld, maar Feyenoord heeft (nog) niet het geld zoals jouw club en kan dus ook minder snel een gokje wagen. Vergeet niet dat Feyenoord uit een diep dal is gekomen, Ik denk dat ze eerst willen laten zien dat het op alle fronten stabiel is, wanneer ze nu direct zouden gokken en het zou misgaan dan geeft dit een heel verkeerd signaal af aan de mensen die hard gewerkt hebben om Feyenoord er weer boven op te krijgen.

16 januari 2018 om 22:41

Meedoen? Volgens mij is een kampioenschap en een beker in 2 jaar best aardig meedoen lijkt me.
Laten de talenten van Ajax eerst maar eens aantonen dat ze daadwerkelijk zo goed zijn. Eerst prijzen halen bijv.....

17 januari 2018 om 06:00

Ik snap dat het voor Ajacieden heilig is om veel winst te kunnen maken op spelers tientallen miljoenen verdienen op spelers is leuk maar wat heeft het Ajax aan prijzen opgeleverd de laatste jaren? Frenkie de Jong doet het leuk maar is nog geen halfjaar basisspeler bij een club die niet Europees heeft gespeeld. De Jong heeft zich alleen in de eredivisie laten zien en dan ook nog eens niet alle wedstrijden. Zo typisch Ajax supporter gedrag om een speler na drie goede wedstrijden de hemel in te prijzen. Bazoer had inmiddels basisspeler bij Barcelona geweest volgens diezelfde supporters. Riedewald was toch inmiddels wel een vaste waarde geweest bij Oranje. Hypen dat kunnen Ajacieden erg goed.
Laat de Jong nou maar eerst twee seizoenen de beste eredivisie speler worden en een vaste plaats in Oranje veroveren voordat hij straks het zoveelste " supertalent" is was als een dief in de nacht verdwijnt naar een buitenlandse degradatie kandidaat....

Prima speler voor Feyenoord, maar volgens mij toch ook geen scorende middenvelder? Er zullen wel spelers moeten vertrekken dan, want anders is de situatie onhoudbaar met zoveel basiswaardige spelers voor de middenlinie. El Ahmadi, Vilhena, Toornstra, Tapia, Amrabat, Van Persie, deze Ayoub en ook nog Gustafsson achter de hand...

Mooie transfer voor draaikontje, van harte gegund! Ik vind het wel een slimme keus voor hem, denk dat Fey prima bij hem past en eigenlijk het maximaal haalbare voor hem. Ik denk dat hij net niet goed genoeg is voor Ajax of PSV. Ik vind het mooi dat hij altijd zo eerlijk is geweest en wens hem veel succes, behalve tegen FCU

Wordt een lekker middenveld volgend jaar bij Feyenoord. Combinatie van fysiek en creativiteit nu Ayoub gaat aansluiten. Gefelicieerd Feyenoorders.
Had m eigenlijk ook wel bij ons gezien op de positie van Schone. We missen nog steeds een echte kuitenbijter.

Slimme zet van Feyenoord om Ayoub alvast voor aankomend seizoen te strikken. Hij is technisch vaardiger dan Vilhena, die wellicht zal vertrekken. Feyenoord kan de dynamiek en verrassingselement van Ayoub goed gebruiken op het middenveld. Dit seizoen zal Feyenoord de beker moeten winnen om enigszins het seizoen te redden. Maar aankomend seizoen is mijn verwachtingspatroon een flink stuk hoger.

Een transfer die ik al een paar jaar geleden had verwacht.
Elk jaar vroeg ik mij af waarom top clubs niet voor hem gingen.
Uitstekende speler voor Feyenoord in mijn ogen, helemaal als hij wordt gehaald om Vilhena en El Ahmadi te vervangen. Is technisch een grote stap vooruit, fysiek misschien iets achteruit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren