Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vermeer denkt aan vertrek en eist binnen 24 uur gesprek met Feyenoord

Laatste update:

Kenneth Vermeer stuurt aan op een winters vertrek bij Feyenoord, zo schrijft De Telegraaf maandag.De beslissing van trainer Giovanni van Bronckhorst om vast te houden aan Brad Jones als eerste doelman is volgens het dagblad als een mokerslag aangekomen bij de al maanden weer topfitte doelman.

Feyenoord zou afgelopen maand al een transfer van Vermeer naar het buitenland hebben tegengehouden. Op 28 december werden technisch directeur Martin van Geel en trainer Giovanni van Bronckhorst geïnformeerd dat Vermeer met onmiddellijke ingang elders eerste keeper op hoog niveau kon worden; een verhuur voor een half jaar.

Feyenoord dacht drie dagen na en besloot een overstap af te blazen. Tijdens het trainingskamp in Spanje zou Van Bronckhorst bovendien een beslissing nemen over de positie van eerste keeper en zodoende leek Vermeer serieus in aanmerking te komen voor de plek van eerste doelman. Van Bronckhorst hield echter alles bij het oude en ziet geen reden om Jones onder de lat vandaan te halen.

"Ik ben naar Feyenoord gekomen om te spelen en niet om op de bank te zitten. We moeten praten met de trainer en de clubleiding", stelt Vermeer, die mede door blessureleed slechts drie officiële duels in de afgelopen achttien maanden keepte en nog een contract tot medio 2020 heeft. "Het is niet de bedoeling om nog twee jaar op de bank te zitten. Ik heb nu niet de leeftijd om reservedoelman te zijn."

Binnen 24 uur gaan partijen om de tafel om tot op een oplossing te komen, op nadrukkelijk verzoek van de doelman. Vermeer doet er naar eigen zeggen 'echt alles aan' om de rest van de selectie te ondersteunen. "Ik ben niet iemand die bij de pakken neer gaat zitten, maar iemand die keihard traint en ook wil dat de andere jongens hun best doen. Anders kan ik ook geïrriteerd raken. Niemand moet over mij kunnen zeggen dat ik er met de pet naar heb gegooid. Ik ben geen opgever, dat ben ik nooit geweest."

Denk jij dat Feyenoord alsnog medewerking zal verlenen deze maand?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De geschiedenis herhaalt zich, ontevreden als een dief in de nacht vetrekken. Vermeer is een Luis in de pels....

15 januari 2018 om 06:58

Van Bronckhorst blijft Jones trouw wat niet gek is na vorig jaar, maar behalve hoge ballen vind ik Vermeer overall beter en talentvoller.
Daarnaast is het best oneerlijk dat hij geen eerlijke kans meer heeft gehad, het is natuurlijk niet erg motiverend. Dat je nu al weet om weer tweede viool te gaan spelen, in de laatste helft van dit lopende seizoen. Rare timing van de coach.

Het zit Vermeer echt niet mee, een breuk lijkt wederom onvermijdelijk. Maar onder de Feyenoorders zie ik de naam Bijlow vaak vallen, wat een groot talent schijnt te zijn. We zullen het allemaal zien, laat de competitie maar beginnen.

Kan niet wachten tot de klassieker, ik vrees dat de 3 punten weer in Amsterdam blijven.. 😉

15 januari 2018 om 07:23

0-0 uit in de Arena. Prima resultaat.

15 januari 2018 om 08:03

Sam de 2-1 in de blessuretijd, door uitgerekend Huntelaar bedoel je.😋

15 januari 2018 om 08:13

Als voetballiefhebber teken ik voor een 1-1 door KjH en RvP, wie dan in blessuretijd door een onterechte pingel in de touwen jast (ben ook liefhebber van de na-klassieker discussies namelijk) maakt me dan niks uit. Wel lekker kick-off weekend na de winterstop in ieder geval. Succes in ieder geval

15 januari 2018 om 08:15

Of de 1-2 door uitgerekend RVP. 😄

15 januari 2018 om 09:51

Zeker Sampaolifeye, dat zou heel knap zijn!

Vrees echter het ergste, want hoe uitvorm Ajax ook is, 9 vd 10x weten we daar geen resultaat te halen...

ON:
Verder wat betreft Vermeer. Hij heeft groot gelijk. Ik snap hem wel. Ik zeg niet dat hij per se Jones zou moeten vervangen, want ze zijn gelijkwaardig en beide oke-keepers met hun zwakke plekken. Maar Vermeer zou het wel moeten verdienen om elders aan spelen toe te komen. Verkoop of verhuur hem lekker. Het is heeeeel lelijk van gio om eerst voor een transfer te gaan liggen en hem vervolgens wederom geen kans te geven...

15 januari 2018 om 12:26

Misschien concurreren met bizot bij AZ mocht het niet lukken om hem te houden.

15 januari 2018 om 23:26

😊

15 januari 2018 om 07:27

De geschiedenis herhaalt zich inderdaad, maar vindt niet echt dat Vermeer een luis in de pels is hoor.

In het stukje staat dat hij de afgelopen anderhalf jaar slechts 3 wedstrijden heeft gekeept (mede door blessureleed). Hij vindt dat hij gewoon ergens moet keepen en ziet dat dat dus voorlopig niet bij Feyenoord kan. Dan is het toch niet meer dan logisch dat hij weg wil.

We praten hier wel over iemand die voor zijn blessures bij het Nl's elftal zat. Ik snap echt dat hij niet nog minimaal een half jaar op de bank wil zitten en zijn zinnen heeft gezet op een transfer.

Wat betreft luis in de pels...we hebben hem de eerste seizoenhelft niet gehoord, ook niet toen Jones een hele slechte serie had. Netjes gewacht tot de winterstop en nu blijkt dat hij geen kans krijgt van Gio wordt het tijd voor hem te vertrekken.

15 januari 2018 om 08:26

Nou Vermeer heeft in ieder geval een goed gevoel voor timing...

Bij Ajax ging hij vlak voor 1-sep weg. Eerst vragen naar transfersom, daarna bleek het om de concurrent te gaan. Dat zette toch wat kwaad bloed.
Nu gooit hij de knuppel in het hoenderhok vlak voor de Klassieker, waar eigenlijk de volle focus op is.

En daarbij, wat voor recht van spreken heeft hij na 1,5 jaar geblesseerd of kwakkelend te zijn geweest....

Nu eist hij een vertrek.... het is een ondankbaar persoon. Veel woorden en geen daden, tsja eigenlijk past hij ook niet bij Feyenoord

15 januari 2018 om 09:30

@nufc_u2: De timing van Gio is ook belabberd. Om voordat het trainingskamp begint te zeggen dat hij het niet gaat worden nu hij eindelijk blessurevrij is en Jones alles behalve betrouwbaar is dit seizoen, is gewoon oerdom. Ik snap dan ook niet waarom hij dat doet. Als hij dat nu na het trainingskamp had gedaan, waar Jones dan beter zou zijn, dan kan je het beter accepteren.

Vermeer is in mijn ogen een te goede keeper om op de bank te laten zitten. Ik gunde hem destijds ook zeker een transfer, alleen liever niet naar Feyenoord. Nu is het niet vlak voor de transferdeadline, maar ruim 2 weken ervoor. Feyenoord zou in mijn ogen dan ook gewoon moeten voldoen aan zijn wens (natuurlijk niet tegen elk gedrag), ze hebben Bijlow als backup.

15 januari 2018 om 11:40

Dirk Kuyt was er een stuk sneller bij om (in de media) te klagen, toen hij een keer op de bank zat. Vermeer heeft daar veel langer mee gewacht.

Vermeer heeft deze timing natuurlijk niet gekozen, dat heeft Gio voor hem gedaan. Vermeer kan ook niet de transferdeadline opschuiven. Dus hij heeft 0 schuld aan de timing.

Wel word ik altijd een beetje moe van spelers die dingen gaan eisen. Ze moeten altijd direct hun zin krijgen, als ze zo'n beslissing hebben genomen. Natuurlijk heeft een voetballer minder werkzame jaren dan een gewone werknemer, maar na ruim een jaar blessureleed kan je best met de club tot de afspraak komen dat je in de zomer weg mag.

15 januari 2018 om 07:53

Ik denk dat je toch ongelijk heb.. Als een spits 6 wedstrijden niet scoord wissel je hem en probeer je een ander spits. Als een middenvelder het niet goed doet dan wissel je hem en zet je er een in die het mag proberen en zijn kans mag pakken. Ik vind dat vermeer zijn kans had moeten krijgen omdat Jones voor Feyenoord dit jaar zeker punten heeft verspeelt. Dit word een probleem voor de trainer want dit gaat een domino efect krijgen omdat in dit situatie de trainer niet eerlijk is geweest. Ik hoop dat het rust terug keert want hoe je Diks na 4 slechte wedstrijden niet heb opgesteld dan moet je dat ook doen met je keeper.

15 januari 2018 om 08:02

@issy; jij noemt het oneerlijk. Gio noemt het een kwestie van vertrouwen blijven geven aan de spelers die vorig jaar hebben gepresteerd. Op zich is het niet verrassend dat er voor Jones wordt gekozen. Vilhena heeft ook (vrijwel) de hele eerste seizoenshelft alles gespeeld. Niet op basis van zijn prestaties in ieder geval.
Wat dat betreft vond ik de keuze van Gio om Vilhena steeds te laten staan vreemder dan de keuze van Gio voor Jones.

Ik heb wel te doen met Vermeer. Correcte kerel, behoorlijk goede keeper (een verademing na het vertrek van Mulder). Hij heeft zich destijds nogal wat op de hals gehaald door Ajax in te ruilen voor Feyenoord. Dat is hij nog niet vergeten, maar voor Gio telt dat blijkbaar niet.

15 januari 2018 om 09:32

@ijsmuts: Maar waarom geeft Gio dan voordat het trainingskamp begint al aan dat Vermeer 2e viool blijft spelen? Dat is toch een enorm domme timing? Los van het feit dat ik denk dat Vermeer gewoon een heel stuk beter is dan Jones (die toevallig vorig jaar een superjaar had, maar daarvoor en dit seizoen maar matig is).

15 januari 2018 om 09:41

De enige reden dat hij voor de oefenwedstrijd (niet voor het trainingskamp) al aangeeft dat Jones eerste keeper wordt is duidelijkheid verschaffen. Anders blijf je maar stuivertje wisselen tussen keepers als Vermeer dalijk ook meermaals de fout in zou gaan. Vermeer heeft nog wel de kans aangeboden gekregen, nadat hij het nieuws had gehoord dat hij 2e keus zou blijven, om een helft te spelen. Maar teleurstelling nam de overhand.

Voor mij is het echt om het even. Ik vind Vermeer en Jones weinig van niveau verschillen, alleen qua stijl. En in principe zou Vermeer beter bij de huidige defensie passen, maar snap ik de keuze van Gio ook wel. Als Vermeer meermaals in de fout zou gaan, worden ook de vingers naar Gio gewezen. En daarnaast nemen ze deze beslissing ook niet zomaar; de staf staat iedere dag met hen op het trainingsveld.

15 januari 2018 om 09:42

Zo heeft Vermeer nog de tijd om een nieuwe club te vinden, juist uiterst correct. Kijk, we kunnen allemaal een mening hebben over de beslissing tussen Jones en Vermeer. Maar wie van jullie had voor een keeperswissel gekozen? Vlak voor de wedstrijd tegen Ajax? In het stadion waar nog niet zo lang terug die pop bungelde? Ik vind Vermeer een prima keeper, maar ik heb soms het idee dat hij mentaal niet altijd even stabiel is. Ik had hem nooit in de klassieker weer laten terugkeren, dat is een recept voor problemen.

15 januari 2018 om 10:51

Maar die paar wedstrijden die Vermeer keepte dit seizoen maakte ie ook niet een sterke indruk terwijl de laatste wedstrijden Jones weer een beetje in de buurt van de vorm van vorig seizoen komt. Als Van Bronckhorst Jones had moeten wisselen dan had ie dat eerder in het seizoen moeten doen (en daar zou ik het wel mee eens zijn geweest, Jones was dramatisch), nu is dat moment eigenlijk wel voorbij.

15 januari 2018 om 11:41

@baardgrasmus

Dan moet de club wel meewerken, en het lijkt erop dat ze dat juist niet van plan zijn.

15 januari 2018 om 14:02

Kan ik ook begrijpen, want je hebt nog wel een nieuwe tweede of derde keeper nodig dan. Je kan Ten Hove naar derde keeper doorschuiven en Bijlow naar tweede, maar ik weet niet of dat ideaal is, twee jonge keepers. Maar als er een club komt met een leuk bedrag voor Vermeer dan denk ik dat Feyenoord daar best naar wil luisteren. Je kan altijd nog iemand huren voor een half jaar als tweede keeper.

15 januari 2018 om 07:58

Totdat jij 32 bent en bij je bedrijf wordt gepasseerd door iemand die niet overtuigend veel beter is. Ik snapte het bij Ajax al, ik snap het nu bij Feyenoord weer.

Een goede keeper voor de subtop van Nederland, ik denk dan aan SC Heerenveen dat op zoek is en wel wat hulp kan gebruiken om weer aan te sluiten bij deze subtop, of misschien nog een buitenlands avontuur op zijn 32e.

15 januari 2018 om 08:33

Ik begrijp Vermeer volledig en begrijp ook dat bij zich uitspreekt . De keuze voor Jones is zowel sportief als financieel een domme beslissing.

15 januari 2018 om 09:33

@myvision,

Ik zal vermeer nooit begrijpen en ook never nooit meer waarderen. Laatst al die ophef over dat bericht waar Ajax vermeer een fijne verjaardag wenste begrijp ik maar al te goed.
Snap dondersgoed dat je een korte periode hebt als voetballer waar je zoveel mogelijk uit moet halen zowel sportief als financieel. Maar om vervolgens een dergelijke naaistreek te leveren bij de club waar je bent opgeleid en nog belangrijker die zich richting jouw ook nog een schappelijk en correct opstelt kan bij mij echt niet erin. Voetbal wereld is kei en kei hard dus ik kan me er iets bij voorstellen dat je als speler je kei en keihard opstelt. Maar om vervolgens bij de club waar je bent opgegroeid zaken zo uit te spelen terwijl je met open vizier ook weg had gemogen en waarschijnlijk voor dezelfde prijs naar dezelfde club is het wat mij betreft gewoon klaar. Je verpest het namelijk niet alleen voor jezelf bij de supporters van je oude club, je verpest het ook voor andere spelers bij die club die in een soort gelijk schuitje terecht komen.

Zo'n Siem de jong, die deed het toch tien keer fatsoenlijker. Mocht verhuurd worden, belt Ajax op, hey kunnen jullie mij gebruiken, nee ok dan ga ik in gesprek met PSV en een jaar later staat die gewoon weer onder contract bij Ajax.

Dus dat Vermeer maar lekker mag verpieteren op de bank bij Feyenoord tot einde contract.

15 januari 2018 om 10:28

Ik zie hier Vermeer zakelijk en fatsoenlijk praten. Ook van Feyenoord zijde kan ik geen onfatsoenlijk gedrag zien. Wat is eigenlijk het probleem?

15 januari 2018 om 08:27

Vermeer vind ik persoonlijk ook een baken van onrust bij voorzetten. Geen kans gehad? Je bent nu niet opgesteld maar je kunt nog op iedere training laten zien dat dat onterecht is.

15 januari 2018 om 10:02

Vermeer is te goed voor op de bank en ook al redelijk op leeftijd. Die wil alles uit zijn carrière proberen te halen en dat kan hij alleen als hij speelt. Snap wel dat hij nu aan zichzelf denkt en z’n geluk ergens anders wil zoeken.

15 januari 2018 om 10:21

Gewoon logisch. Gezien z'n leeftijd wil hij gewoon spelen. Hij heeft bij Ajax ook genoeg bank gezeten. Hij wil gewoon spelen en daar is niks mis mee.
Hij werd gehaald als 1e keeper. Heeft het ook altijd goed gedaan. Pech gehad met z'n blessures en Jones had een goed jaar vorig jaar. Dit jaar een stuk minder. Als je dan alsnog niet het vertrouwen krijgt, dan is het misschien beter om een club te gaan vinden waar hij wel kan spelen. Ik vind dat Vermeer ook wel wat meer verdient. Zeker als je ziet hoeveel credits Jones krijgt.

Je kunt ook zeggen dat hij moet blijven vechten voor z'n plek, maar als je inmiddels 32 bent, dan kan ik me voorstellen dat je denkt, dan maar ergens anders waar ik wel belangrijk kan zijn. Feyenoord ziet het blijkbaar ook niet "echt" in hem zitten. Dus voor een goed bedrag weg is win win lijkt me.

15 januari 2018 om 10:26

Hij is zeer open, eerlijk en professioneel. Ook vsn Feyenoord zijde lees ik geen onvertogen woord. Jouw woorden als "dief in de nacht" en "luis in de pels" zeggen alleen iets over jouw denkwijze

Wederom een brevet van onvermogen van Van Bronckhorst. Heel voetballiefhebbend Nederland ziet dat Vermeer gewoon de kans moet krijgen. Nu zit je met een ongemotiveerde tweede keeper die mogelijk nog weg gaat. Jones heeft gewoon te veel geblunderd en dat moet afgestrafd worden.

15 januari 2018 om 07:23

Heel voetbal nederland staat ook niet dagelijks op het veld met beide keepers.. en wie wel?

15 januari 2018 om 07:31

Heel nl zal als eerste kritiek uiten zodra diezelfde Vermeer een blunder begaat. Je gaat als coach toch niet luisteren naar mensen die puur waan vd dag reageren ?

15 januari 2018 om 07:42

En ook heel NL uit kritiek als Jones weer blunderd. En dan wordt het Van Bronckhorst verweten. Jones en Vermeer hebben beiden bewezen in het verleden degelijke keepers te zijn. Jones heeft tevens bewezen dat hij dit jaar niet meer zo goed is als hij vorig jaar was. Dan is het toch logisch dat Vermeer nu de kans krijgt?

15 januari 2018 om 07:48

Boeit gio dus ook niet wat heel nl vindt van Jones. Hij heeft er een beter gevoel bij. Mag hij hebben he. Toen Vermeer na lang blessureleed weer eens mocht keepen pakte hij zijn kans ook niet. Vermeer is significant echt niet beter of zo hoor. Beiden degelijke keepers.

15 januari 2018 om 08:32

En waarom is Jones niet zo goed als vorig jaar ?
Heb je gekeken met wie hij allemaal voor zich heeft gespeeld in de defensie ?

En daarbij heeft Feyenoord nog het minste aantal doelpunten tegen gekregen.

Vermeer denkt dat hij wat te eisen heeft, maar hij is 1,5 geblesseerd of kwakkelend geweest. Kijk maar eens hoeveel seizoen hij 34 wedstrijden gekeept heeft ? Juist 1 en dat in zo'n carriere... Kortom hij heeft altijd last van blessures en stress-momenten !

15 januari 2018 om 07:36

Beetje naã¯eve opmerking. Als Vermeer dag in dag uit op de training had laten zien beter te zijn dan Jones dan had Vermeer gewoon gekeept natuurlijk. Nu blijkt ook dat Vermeer ook mentaal niet de meest sterke is, het zit tegen en hij wil gelijk weg. Ook dat spreekt zeker niet in het voordeel van Vermeer.
Daarbij is alleen van Bronckhorst verantwoordelijk voor de resultaten van Feyenoord en niet heel "voetballiefhebbend" Nederland.

15 januari 2018 om 07:47

Hoe kom je er bij dat Vermeer mentaal niet zo sterk is? Hij heeft bij Ajax meen ik anderhalf jaar op de bank gezeten achter Cillessen. Op een gegeven moment kom je op een leeftijd dat je meer wilt keepen en kiest hij er voor om de gevoelige overstap naar Feyenoord te maken.

Vervolgens keep je degelijk bij Feyenoord, maar raak je op het tweede plan door blessures. Vervolgens keept Jones een prima jaar (vorig jaar), maar blundert hij dit jaar met regelmaat. Inmiddels zit Vermeer dus al weer een jaar fit op de bank. Toch inmiddels al 32 jaar en oud-international. Als vervolgens Feyenoord een mooie kans voor jou afwijst, en je het idee geeft dat je volop in de race bent om eerste keeper te worden, dan geeft dat vertrouwen. Als je daarna zonder een wedstrijd te spelen toch als tweede keeper wordt aangewezen, dan is het toch volkomen terecht dat Vermeer nu weg wil? Wat is hier mentaal zwak aan? De beste man is inmiddels 32 en keept al 2 jaar niet op niveau, mede door blessures.

15 januari 2018 om 07:54

Tornado, dus als ik je goed begrijp? Ben je gelijk mentaal zwak, nadat je niet eens een eerlijke kans hebt gehad.😕 En dat je heel graag wilt spelen, na vorig jaar bijna niets gespeeld te hebben. En natuurlijk ook keihard hebt gevochten, om weer te herstellen en fit te worden.

Het lijkt me dan logisch, dat je extra hongerig bent om te willen spelen. Tuurlijk is hij een profesional, maar iedere voetballer heeft natuurlijk ook gevoelens net als ons allemaal. Hij kan het beste zijn zaakwaarnemer de opdracht geven, om een leuke buitenlandse club te zoeken in een mooie competitie.

Ik krijg overigens een beetje het idee dat Vermeer je wat heeft aangedaan.😮 Je bent zo fel en vurig, in je reacties over hem.🙄

15 januari 2018 om 08:01

Dus blijkbaar heeft Vermeer van Bronckhorst niet weten te overtuigen dat hij beter is dan Jones dat lijkt mij niet zo moeilijk. Vermeer heeft gewoon domme pech gehad door tot twee keer toe langdurig geblesseerd te raken in de voorbereiding, jammer maar helaas. Vermeer wordt royaal betaald om z'n werk te doen (in dit geval fit zijn en klaar zijn om in te vallen als het moet) Feyenoord heeft bij elkaar bijna een seizoen zijn royale salaris betaald terwijl Vermeer aan het herstellen was van nare blessures en nu is meneer fit en kiest de trainer voor een ander en nu wil meneertje weg. Getuigd niet van een stevige ruggengraat. Vertrek lekker aan het einde van het seizoen en begin met frissen moed aan een nieuw avontuur niet nu gaan jammeren als een klein kind.

15 januari 2018 om 08:08

@tornado. Een kind ziet dat Vermeer beter is. 90 minuten in de kuip tijdens Feyenoord Napels zijn genoeg om dat te kunnen zien.

15 januari 2018 om 08:20

Het gemiddelde kind heeft dan ook geen enkele kijk op wat er op de trainingen gebeurd en ook geen enkele verantwoordelijkheid ten opzichten van Feyenoord. Jones heeft zijn waarde bewezen en is veel belangrijker geweest dat Vermeer voor Feyenoord daarbij heeft Vermeer anderhalf seizoen niet gekeept.
Beide zijn matige keepers echt lood om oud ijzer. Ik zou de keus voor Vermeer op zich best begrijpen maar het is niet zo dat van Bronckhorst die dagelijks met beide keepers werkt en precies weet wat ze kunnen en hoe ze in de groep liggen er niets van snapt natuurlijk, voor de keus voor Jones is ook best wat te zeggen.

15 januari 2018 om 08:23

Een keeper beoordelen op 1 wedstrijd. Ja jij hebt er duidelijk verstand van.

15 januari 2018 om 09:29

@tornado:
Mentaal zwak? Doe me een lol!
Die man is op een leeftijd dat hij wekelijks hoort te keepen en dat hoort hij ookmet zijn kwaliteiten.

Als dat niet bij Feyenoord kan dan maar ergens anders en terecht! Ik snap hier ook niks van.. Kwa kwaliteit zijn ze gelijk aan elkaar de 1 wat beter in het andere maar over het algemeen gelijk.

Alleen Jones kan je na dit jaar afschrijven en Vermeer kan nog langer mee. Nu maak je als Gio dat ook dood leuk weer kapot!

Tuurlijk Gio heeft ons de afgelopen 2 jaar meer prijzen bezorgt dan welke trainer dan ook de afgelopen jaren. Maar toch vind ik hem nog steeds vreselijk zwak als trainer en lijkt het vaker geluk dan wijsheid.

Eerst was Dick nodig en vorig jaar weet ik zeker dat er veel vanaf Kuyt kwam.

15 januari 2018 om 10:09

Ik ben benieuwd wat je zo zwak vind aan van Bronckhorst? Hij durft duidelijk te zijn hij durft beslissingen te nemen hij hobbelt niet achter de meute aan.
Hij geeft zijn spelers veel vertrouwen daar is op zich niets mis mee lijkt mij. Hij vind dat Jones beter past bij het team op dit moment daar zal hij zijn redenen voor hebben lijkt mij.
Ik vind het niet sterk overkomen als je de laatste 2 seizoenen er anderhalf geblesseerd geweest ben en dan gaat klagen en gelijk weg wil als de trainer vasthoud aan de keeper die het afgelopen seizoen 1 van de uitblinkers was en nu welles waar een wat mindere periode doormaakt. Vermeer is ook alles behalve een stabiele factor natuurlijk, Vermeer heeft de afgelopen jaren ook meer dan eens onder een bal door gedoken en vreemde capriolen uitgehaald.
Zowel Vermeer als Jones is middelmaat, de voorkeur van van Bronckhorst ligt bij Jones. Het is niet zo dat Vermeer een top keeper is en dat Jones er niets van kan.

15 januari 2018 om 10:47

@tornado:
Beide middelmaat? Voor Nederland zijn ze beide gewoon top zelfs.

Maar ik geef ook aan ze zijn om het even. Maar toch heb je meer aan Vermeer met deze verdediging dan Jones. Je hebt nu gasten die verder van de goal spelen dan vorig jaar en dan heb je meer aan de snelheid van Vermeer.

daarbij zeg ik ook Jones is volgens jaar klaar. En Vermeer kon je nog mee verder bouwen.

En zwak aan Gio? Ik heb hem nog nooit een tactiek uit zijn hoge hoed zien toveren om een bepaalde tegenstander te bespelen. Iedere wissel van hem kan je van te voren al bedenken want die zijn altijd het zelfde.

En ook zie ik al 2 jaar niet echt een duidelijk tactiek in zijn spel.

15 januari 2018 om 11:29

Misschien heb je niet goed opgelet? Van Bronckhorst heeft toch met regelmaat z'n tactiek aangepast aan de tegenstander zover dat mogelijk is met het spelers materiaal. Ik verwacht niet van van Bronckhorst dat hij het voetbal opnieuw uitvindt.
Heb je Cocu de Boer Fraser of Streppel bijvoorbeeld ooit een verrassende tactiek uit de hoge hoed zien toveren?
De enige die nog wel eens verrassend uit de hoek kwam was ten Hag maar dat zal bij Ajax in de eredivisie ook niet gewaardeerd worden als hij ineens 5-3-2 gaat spelen omdat hij denkt dat dat beter bij de tegenstander past.
Feyenoord moet volgend seizoen Bijlow de kans geven een ervaren keeper als stand-in, wellicht Jones. Vermeer moet lekker nog een paar seizoenen of lekker in de eredivisie keepen of lekker ergens in een zandbak veel geld gaan verdienen.

15 januari 2018 om 12:05

@tornado:
cocu is een goed voorbeeld! Daar vind ik ook niks aan nee. En doet het net als nu goed puur door de kwaliteit van de spelers.

Het zijn beide geen trainers die spelers of een club echt beter maken.
Bij Fraser zie ik wel een duidelijke tactiek en systeem in zijn spel, lukt nietaltijd maar de lijnen zijn duidelijk.

15 januari 2018 om 09:43

Niet één coach zal de mindere keeper opstellen wanneer hij dag in dag uit tijdens de trainingen ziet dat de andere keeper wezenlijk beter is.
Vermeer heeft de kans gehad zich tijdens de trainingen te bewijzen maar heeft de coach blijkbaar niet weten te overtuigen.
Vermeer lijkt verder niet te begrijpen dat een selectie niet uit elf spelers bestaat. Feyenoord zal toch ook een reservekeeper moeten hebben voor het geval de eerste keeper geblesseerd mocht raken of geschorst wordt.

15 januari 2018 om 09:55

Dus als ik Vermeer niet beter vindt dan ben ik geen voetballiefhebber?

Jones begon zwak maar herstelde zich toch gewoon. Moet je hem dan in de winterstop gaan pakken op fouten die hij veel eerder maakte?

15 januari 2018 om 11:20

Mwa, Jones maakt dit seizoen idd veel teveel fouten, maar Vermeer kan er al helemaal niks van.
Dan kom je van de regen in de drup.

Ze kunnen beter een fatsoenllijke keeper halen.

Ben een groot fan van van Bronckhorst maar met Vermeer gaat hij inderdaad verkeerd om, Vermeer heeft weer een kans verdient als 1e keeper èn keeper bij Oranje desnoods als 2e of 3e keeper!

15 januari 2018 om 07:36

Kans bij Oranje omdat hij in 18 maanden 3 wedstrijden gekeept heeft.. jij bent nog niet helemaal wakker geloof ik. Dat is je reinste onzin namelijk. Zelfs Cillessen heeft meer gespeeld.

15 januari 2018 om 08:25

Op welke basis moet hij opgeroepen worden dan? Traint die ook elke dag met de crème de la crème van het voetbal? Zelfs Cillessen heeft al meer wedstrijden gekeept als 2e rangs keeper van Barca.

15 januari 2018 om 08:46

Volgens mij heeft Vermeer minstens die ervaring, net zoveel of minder, als Cillessen met de top van het voetbal te maken gehad alleen mist hij nu de gevraagde wedstrijdritme.
Trouwens 2e rangs?...moet dat nou

15 januari 2018 om 08:37

Oh gut wat een negativiteit weer, jammer.
Over wakker gesproken ik was al uren wakker voor jij wss je bed opzocht (7 uren verschil met Europa).
Heb ik gezegd dat hij 1e keeper van Oranje moet zijn?, echter zonder voldoende speelminuten zal hij nooit zijn talenten kunnen laten zien en dus nooit meer in aanmerking komen voor ons nationaal elf.
Hij heeft hem kennende nog altijd die ambities om terug te keren bij Oranje en terecht!

15 januari 2018 om 11:19

Jij zegt dat "hij een kans verdiend bij Oranje, desnoods als 2e of 3e keeper". Dat is toch complete onzin als hij zo verschrikkelijk lang niets gespeeld heeft. Waarom zou je hem op basis van verleden moeten oproepen omdat hij ergens in 2015 van waarde was? Met die motivatie kun je Maarten ook wel weer een invitatie sturen, of Michel? Waren 10 jaar geleden ook erg goede keepers dus why not?

Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat hij, als hij zo extreem weinig speelt, gewoon geen oproep verdiend. Het wordt een ander verhaal als hij besluit te vertrekken naar, ik noem maar wat, een Twente of Anderlecht en daar de pannen van het dak speelt. Dan verdiend hij uiteraard een oproep omdat hij dan bewijst dat hij nog in vorm is en van waarde kan zijn. Maar in de huidige situatie is het gewoon je reinste kul om hem op te roepen en hopelijk begrijp jij dat ook.

15 januari 2018 om 11:46

Zo te lezen ben ik, hoewel niet relevant, niet de enige die vindt dat hij een kans verdient bij Feyenoord.
De rest verwijs ik je naar mijn vorige post vanaf 'echter zonder voldoende....'.
Natuurlijk begrijp ik ook de tegenargumenten maar ik poseer me in dit geval de persoon Vermeer rekeninghoudende met zijn verleden.
Ik heb ervaren dat je soms vanuit een andere positie bepaalde zaken moet overzien zonder oogkleppen om een completer beeld te krijgen, dat zou ik iedereen aanraden vooral als je veel in het buitenland woonachtig bent. Dank

15 januari 2018 om 13:57

Gozer, volgens mij snap jij er echt helemaal niets van... Ik vind namelijk ook dat hij de kans verdiend om bij Feyenoord de #1 plek te krijgen. Echter, jij begint vervolgens over Oranje en dat is toch OP DIT Moment totale onzin. Hoe kun je nou iemand ineens weer gaan oproepen terwijl hij al bijna 2 jaar lang maar 3 officiã«le wedstrijden heeft gekeept!

Ik begin een beetje het idee te krijgen dat je mij loopt te trollen of gewoon werkelijk geen idee hebt wat ik tegen je probeer te zeggen ..

Tja, dit zag je natuurlijk al van mijlen ver aankomen. Dat heeft hij bij Ajax ook gedaan. OOk inderdaad een beetje dom van Gvb. Maar ja, misschien is PSV iets als Zoet daar vertrekt, dan heeft hij er nog maar een nodig voor een kwartet.

15 januari 2018 om 08:16

Eerst stapje terug, ruilen met Unnerstall, win-win-win-win situatie. Kan hij in de zomer het verdiende stapje omhoog weer doen. Gaat never nooit niet gebeuren natuurlijk, maar zou nog nieteens zo’n gek idee zijn toch?

15 januari 2018 om 08:39

Vind het geen slecht idee. Vindt hem niet slechter dan Zoet. Vermeer wordt volgens mij de eerste keeper dan die voor de 3 topploegen heeft gekeept. Misschien dat Twente hem kan huren voor komende half jaar.

15 januari 2018 om 09:06

Hoe kun je nu zeggen dat die geen mindere keeper dan Zoet is? Zoet is het gehele seizoen een stabiele factor. Vermeer heeft 3 wedstrijden gekeept in 18 maanden. In het verleden was t een goeie keeper maar Vermeer had ook nog wel is bokken en meer als zoet. Kan me een wedstrijd tegen Utrecht herinneren. Plus daarbij heeft PSV met Room op dit moment ook nog eens de beste 2e keeper in huis. Dus gaat die weer op t tweede plan komen. Misschien Heerenveen of Twente...

Tja ik snap beide partijen wel. Als Feyenoord zijnde wil je 2 goede keepers hebben mocht er een geblesseerd raken. Maar ik snap Kenneth ook wel hij is te goed voor een tweede keeper en als je naar een leuke club in het buitenland kan en Feyenoord blokkeerd een transfer en vervolgens wordt je tweede viool... tsja

Zou een hele leuke Keeper voor FC Utrecht zijn denk ik, aangezien Psv, Feyenoord, Ajax en AZ al wel een goede keeper hebben.

15 januari 2018 om 07:37

Wij zijn tevreden met Jenssen. Vermeer is momenteel niet nodig.

15 januari 2018 om 08:20

Als Feyenoord schappelijk is qua loon, mag hij wel een halfjaar naar ons verhuurd worden hoor. Kan komende zomer Jones de deur uit (dan nog 1-jarig contract), en Kenneth weer terug onder de lat in Rotterdam. Hij zijn speelminuten, Feyenoord een tevreden eerste doelman in 2017/2018, en wij hopelijk een betere doelman. Begrijp me niet verkeerd, Drommel doet het aardig (of zelfs zeer goed tegen bijvoorbeeld Ajax). Maar hij moet nog rijpen. En Brondeel was nou ook niet echt een onverdeeld succes gebleken.

Jones laten staan en Kenneth laten gaan, dat gaat Feyenoord nog genoeg punten kosten.

15 januari 2018 om 07:49

Omdat Vermeer zo lekker veel punten gepakt heeft de laatste 2 seizoenen?

15 januari 2018 om 10:11

Klopt, ook vrij lastig als je niet speelt

15 januari 2018 om 10:33

Misschien past bescheidenheid beter als je de afgelopen twee seizoenen er anderhalf geblesseerd geweest ben en gewoon netjes behandeld en betaald ben....

15 januari 2018 om 13:00

Dit kon je aan zien komen dat dit zijn reactie zou worden aangezien hij bij Ajax hetzelfde gedaan heeft. Ben benieuwd of hij nu weer op een slinkse wijze een transfer weet te maken.

15 januari 2018 om 08:10

Ik vrees het ook. Bovendien creëer je veel onrust richting de cruciale wedstrijden die eind januari op het programma staan. Iedereen verwachtte dat Vermeer op doel zou staan na de eerste seizoenshelft.

Is ook geen eerlijke strijd. Als Gio man van zijn woord was had hij Jones al gewisseld. Die heeft feyenoord dit seizoen meer punten gekost dan toen Vermeer keepte.

15 januari 2018 om 07:52

Jones heeft een zwakke eerste seizoenshelft gehad dat klopt maar Jones heeft veel meer betekent voor Feyenoord dat Vermeer. Het verschil tussen beide is niet zo groot het zijn beide matige keepers van Bronckhorst ziet ze dagelijks aan het werk en blijkbaar heeft Vermeer niet laten zien beter te zijn dan Jones op de training. Nu blijkt Vermeer ook nog eens mentaal uiterst zwak, hij wil bij de eerste de beste tegenslag gelijk weg, ik snap van Bronkhorst eigenlijk steeds beter. Vermeer kan slecht omgaan met tegenslagen, tegenslagen horen bij de topsport...

15 januari 2018 om 08:21

Mentaal uiterst zwak en weg bij de eerste de beste tegenslag. Je kunt veel zeggen over Vermeer, maar dat niet.
Als je zijn carriere doorloopt zit deze vol van tegenslagen. Zowel door blessures als het al dan niet terecht stuivertje wisselen om het eerste keeperschap.
Hij heeft deze klap al heel vaak te verwerken gekregen en ik begrijp dan ook wel dat je daar op je 32e een keer klaar mee bent.
Ik kan me de behoefte heel goed voorstellen om gewoon eens het vertrouwen te genieten bij een club.

15 januari 2018 om 08:25

Eerste beste tegenslag? Als Vermeer vorig jaar niet geblesseerd raakte dan was Jones nooit naar Rotterdam gekomen. Twee langdurige blessures, 1 wat kortere blessure, status van eerste doelman kwijt om vervolgens (vermoedelijk) weer terug te krijgen, maar dan definitief verliezen ondanks dat je concurrent veelvuldig schutterde in de laatste 6 maanden. Dan kan ik, op zijn leeftijd, voorstellen dat je daar geen zin meer in hebt.

15 januari 2018 om 08:27

Feyenoord heeft keurig netjes het royale salaris van Vermeer betaald terwijl hij de anderhalf jaar veelal niet beschikbaar was. Een beetje loyaliteit is ver te zoeken.
Gewoon dit seizoen uitzitten op de bank en volgend seizoen met goede moed aan een nieuwe klus beginnen.

15 januari 2018 om 08:38

@tukkertje91 @ronzon
Als je de carriere bekijkt van Vermeer, dan zie je dat hij in al die jaren slechts 1x 34 wedstrijden gekeept heeft. Kortom het is altijd wat met Vermeer. Hij is veel geblesseerd (kort/ lang) geweest, veel stress-momenten. Tegenslagen of mentaal niet sterk genoeg, ik weet het niet.

Verder nu de focus op de Klassieker ligt, gooit meneer nog even olie op het vuur door een vertrek te eisen (en dan te bedenken dat hij bijna 1,5 jaar niet gekeept heeft vanwege blessures.
Dan zijn er supporters die Gio nu afbranden omdat hij Jones niet wil wisselen. Dat vind ik respectloos richting trainer voor hetgeen hij met Feyenoord bereikt heeft. Maar ja dat zal net als bij Vermeer wel met de waan van de dag gebeuren...

15 januari 2018 om 07:55

Tja, hoezo? Als coach zijnde moet je ook vertrouwen geven aan je spelers en ondanks enkele blunders (die Vermeer ook gegarandeerd zou hebben), hebben we nog altijd 1 van de minst gepasseerde defensie. Ik kan nog wel wat spelers opnoemen die ons dit seizoen al flink wat punten gekost hebben hoor.. Maar deze keepersstrijd is een gemakkelijk onderwerp.

Hij heeft natuurlijk wel een punt, zijn leeftijd gaat nu ook een rol spelen, en zal nu toch minuten willen gaan maken. Verder vind ik Jones ook tegenover vorig seizoen zeer zwak keepen, dat zal Vermeer ook niet ontgaan zijn.

Goede keeper voor SC Heerenveen. Warner Hahn is nog wel even geblesseerd en misschien kan Vermeer SC Heerenveen helpen de aansluiting weer te vinden bij de subtop.

Ik begrijp zijn wens om te vertrekken. Persoonlijk vind ik Jones ook beter dan Vermeer. Heeft vooral met stabiliteit te maken. Vermeer heeft meermaals laten zien geweldig te kunnen keepen, maar blundert in mijn ogen te veel. Dat kan niet bij een club als Feyenoord vind ik, hoewel ik ook wel zie dat de afgelopen half jaar niet het half jaar van Jones was.

Hoop op een mooie club voor hem.

15 januari 2018 om 08:21

Welke stabiliteit bij Jones? Hij heeft dit jaar houdbare ballen gemist tegen Roda, ADO, VVV, NAC en dan heb ik het nog niet eens over zijn dramatische tempo bij spelhervattingen en zijn onvermogen tot meevoetballen.

Het is gewoon een matige keeper alleen omdat hij de uitstraling heeft van een Australische surfdude verwarren mensen dat met rust uitstralen.

15 januari 2018 om 09:10

@orgullo, lees de laatste regel eens van mijn stuk dat ik over Jones schreef. Ik citeer "hoewel ik ook wel zie dat de afgelopen half jaar niet het half jaar van Jones was".

Vermeer heeft veel mooie reddingen gemaakt in zijn carriarre, maar dat geldt ook voor blunders. Sommige van die blunders had hij geluk mee, omdat dit geen tegengoal opleverde. Hij heeft best heel wat blunders en bijna blunders gemaakt. Daarom zeg ik dat ik Jones stabieler vind en overigens niet alleen met hoge ballen. Vorig seizoen keepte Jones echt formidabel en vind daarom ook dat hij het verdient om opnieuw de eerste keeper te blijven, ondanks een mindere periode.

Terecht, als je concurrent 7 a 8 blunders mag maken en continu onzekerheid uitstraalt en je krijgt dan nog geen serieuze kans.

15 januari 2018 om 09:13

Gio en de technische staf zullen het echt wel goed zien hoor. Feyenoord heeft van de hele eredivisie de minste tegengoals, ondanks dat geen team zijn verdediging zo vaak en zo drastisch heeft moeten omgooien. Als er van de 16 tegengoals echt 8 blunders zijn is dat veel, maar geeft het des te meer aan hoe goed het staat met Jones. Het is lullig voor Vermeer maar die zal onderhand ook wel de hete adem van Bijlow in zijn nek voelen, ik vind hem een enorm talent.

Jones is een goede keeper .Vermeer een veel betere .Gio begint een beetje op Peter Bosz te lijken. Vasthouden aan iets wat minder is.

15 januari 2018 om 08:40

Als Vermeer een veel betere keeper is, hoe kan het dan zo zijn dat hij zowel bij Ajax, Feyenoord 2e keeper is. Of ligt het aan iedereen behalve aan Vermeer....

Ik vind het eigenlijk een onbegrijpelijke beslissing om Jones te laten staan. Dat is geen topkeeper, hoor. Ruim twee jaar geleden zat hij nog op de bank in de Engelse derde divisie en dit seizoen staat hij bepaald niet sterk te keepen. Dan krijg ik toch het idee dat hij vorig seizoen even boven zichzelf uit is gestegen. En aangezien hij al bijna 36 is, weet ik ook niet of hij nog in staat zal zijn om weer een stijgende lijn te pakken te krijgen. Je kunt nu beter kiezen voor Vermeer, die tot zijn blessure gewoon jarenlang tot de betere keepers van Nederland behoorde.

15 januari 2018 om 08:47

Dat zegt dan misschien wel iets over de Eredivisie dat hij van de Engelse 3e divisie zo naar Feyenoord kan. Kampioen geworden en ook dit seizoen de minst gepasseerde keeper.
Net zoals Schwaab jarenlang degradatievoetbal heeft gespeeld en nu de defensie leidt van de Nederlandse koploper....

Vermeer is 1,5 jaar geblesseerd geweest, wat voor recht heeft hij dan van spreken ? Zeker daar Jones de minst gepasseerde keeper is en dan te bedenken dat de achterhoede met grote regelmaat enorm verschilde van samenstelling. Verder is hij nu een onruststoker en dat in de week waar de focus op de Klassieker hoort te liggen...

15 januari 2018 om 09:19

@nufc_u2

"net zoals Schwaab jarenlang degradatievoetbal heeft gespeeld en nu de defensie leidt van de Nederlandse koploper...."

En zoals gewoonlijk trek je alles wat met PSV te maken heeft weer zo ver mogelijk naar het negatieve.

Schwaab heeft inderdaad een paar jaar degradadievoetbal gespeeld met Stuttgart.

Maar daarentegen: 7 seizoenen op rij basisspeler geweest in de Bundesliga. Met Leverkusen Champions League gespeeld, 4 jaar op rij in de top 5 geeindigd, met een 2e plaats in 2011 als hoogtepunt. 24 Interlands gespeeld voor Duitsland onder 21.

15 januari 2018 om 10:33

Dus toch van degradatievoetbal naar de koploper van de Eredivisie !!

En Jones heeft ook caps voor Australië.

Ja, Jones heeft foutjes gemaakt net zoals Zoet, Pasveer, Onana en Jurjes etc dat ook gedaan hebben. Maar ondanks een gammele defensie met wisselende spelers, is hij toch de minst gepasseerde keeper van de Eredivisie. Verder complimenten dat hij altijd fit is, daar kan Vermeer nog een puntje aan zuigen...

15 januari 2018 om 08:57

Denk niet dat hij boven zichzelf is uitgestegen.. hij had een defensie voor zich waar alles klopte. Feyenoord kreeg nauwelijks doelkansen tegen en de keren dat hij in actie moest komen deed hij dat goed. Nu komt er meer op hem af omdat de defensie nog geen 2 wedstrijden hetzelfde is geweest en dan zie je dat hij niet veel van kan.

Vermeer ontevreden, Kramer ontevreden, Basacikoglu ontevreden, Nelom ontevreden van Persie komt terug dus die gaat ook weer een plek innemen van een speler van de huidige selectie dus weer een ontevreden speler er bij. Gaat goed met de selectie van Feijenoord.

15 januari 2018 om 09:06

De enige die recht heeft om ontevreden te zijn, en waar je wellicht ook merkbaar last van zou kunnen krijgen, is Vermeer. De rest is terecht wissel ofwel onprofessioneel en wordt dus links gelaten. En Nelom trouwens ontevreden? Waar heb je dat vandaan? De beste gozer vindt het al jaren prima om op het tweede plan te staan en als er een mooie stap voor hem komt, wordt hem dat van harte gegund.

En als er iemand ook ontevreden wordt van de komst van van Persie, moet hij bij zichzelf te rade gaan. Concurrentie hoort erbij en van een (voormalig) wereldtopper als van Persie kun je alleen maar leren.

15 januari 2018 om 09:07

Nelom ontevreden? En Kramer en Feyenoord regelen het volgens mij voorbeeldig netjes op dit moment. Want anders hadden we Kramer wel gehoord in de media, die is echt niet op zijn mondje gevallen. Voor alle vier de spelers is er interesse, maar ik denk dat alleen Vermeer nu echt ontevreden is. Bovendien zijn het in feite alle vier niet bepaald de sterkhouders. Een reservekeeper, de derde linksback, de derde of vierde rechtsbuiten, de derde spits/pinchhitter.

Hij vraagt straks aan Van Bronckhorst om weg te mogen en of ze dan niet de hoofdprijs willen vragen. Vervolgens vertrekt hij voor een fooitje naar PSV die in Vermeer de opvolger van Zoet ziet, die aan het einde van dit seizoen naar het buitenland gaat.

Uiteraard hoort Vermeer gewoon te spelen, bij Feyenoord of elders. Hij is te goed voor op de bank.
Echter... ik vind het persoonlijk wel mooi... de manier waarop hij bij Ajax weg is gegaan is imo nog steeds schandalig.... hij komt er echt wel... maar voor nu.... karma... kan er wel van genieten.

15 januari 2018 om 09:04

Schandalig? Het is gewoon naïef geweest van Ajax, Vermeer en zijn zaakwaarnemer waren wat slimmer. Ik denk dat je als club beter zo'n transfer kan hebben dan een speler die al een jaar ligt te muiten, de spelersgroep opjut en uiteindelijk een arbitragezaak aanspant of zo.

15 januari 2018 om 10:06

@baardgrasmus, nee hoor het is gewoon een naaistreek geweest. Heeft niets met slimmer te zijn. Hij was ontevreden als 2e keeper, Ajax neemt de stelling in schappelijk opstellen kind van de club, jaren bij ons gespeeld dus zonder gemor dus daar moeten wij niet moeilijk overdoen en dan doe je het vervolgens zo. Ga er gewoon open in en dan waren ze er zeker en vast gewoon op een normale manier uitgekomen. Maar al die feyenoorders vinden het geweldig en een super aktie van hem. Mooi dan is die daar een Rotterdam een legende, maar voorlopig was hij geen belangrijke speler in het seizoen dat ze de grootste prijs sinds jaren wisten te pakken.

15 januari 2018 om 10:20

Ik vind het helemaal niet geweldig, of een super actie. Hij is ook allerminst een legende hier, hij heeft ons ook niet kampioen gemaakt of zo. Maar Ajax had daar gewoon slimmer in moeten zijn, blijkbaar heeft een kind van de club geen enkel bezwaar om over te stappen naar Feyenoord. Als Ajax dit had willen voorkomen (en dat hebben ze vaak gezegd) hadden ze moeten beseffen dat clubliefde niet bestaat. Al loop je 17 jaar rond bij Ajax, als je naar Feyenoord kan en daar wel kan spelen doe je dat blijkbaar direct. Jij vindt het een naaistreek, tja, dat zal je supportershart wel zijn. Ajax heeft meegeholpen aan een transfer naar de rivaal, welkom in de echte wereld. Johan Cruijff deed het ook al trouwens, blijkbaar is clubliefde helemaal geen factor.

15 januari 2018 om 12:47

Om te suggereren dat Johan Cruyff geen clubliefde had is echt wel een brug te ver. .
Het was eerder een rebelse streek van hem (om de wereld te tonen dat hij ook zonder Ajax (èn Oranje) kon leven en successen behalen maar hij had wel degelijk een rotsvast Ajax hart dit ondanks of juist door zijn legendarische populariteit bij Barcelona.

15 januari 2018 om 12:57

Dat is niet de suggestie die ik wil wekken Frankbollegraf. Wat ik vooral bedoel, hoe kan je zo naïef zijn in de onderhandelingen als het verleden heeft uitgewezen dat zelfs Cruijff bereid is deze stap te maken. Er blind op vertrouwen dat Vermeer dat niet zou doen snap ik daarom niet. Dat hij toch een ajaxhart zou hebben is alleen maar een ondersteuning van wat ik bedoel, blijkbaar is iedereen tot zo'n stap in staat.

Vermeer is boos dat de keuze nu op Jones is gevallen. Maar de keuze is twee keer door Vermeer 'gemaakt' met een blessure. Daar kan hij weinig aan doen wellicht, maar om nu heel verongelijkt te doen vind ik niet netjes. Een beetje vergelijkbaar met Hahn, elke keer dat hij een kans kon krijgen omdat er iemand weg viel had hij een blessure. Tja, dan heeft de keeper die fit blijft een streep voor. Vermeer kreeg zonder concurrentiestrijd een basisplaats bij Feyenoord, Mulder werd meteen naar de bank verdreven. En hij heeft die plek altijd gehad, totdat hij geblesseerd raakte.

Ik heb geen sterke voorkeur, neig misschien zelf naar Vermeer, maar vertrouw die keuze wel toe aan de technische staf. Al die mensen die met grote woorden hier Gio voor gek verklaren, denk je nou echt dat je er zelf meer verstand van hebt? Dan keeperstrainers, grote voetballers en trainers? Wellicht speelt de verdediging ook liever met Jones? Die keuze zal echt wel goed overwogen zijn gemaakt, door mensen die er dichter op zitten dan wij en meer kijk er op hebben dan wij. Als Vermeer weg is dan mag hij weg van mij. Ik denk dat Bijlow een veel groter talent is en wellicht al snel eerste keuze kan worden. Win-win wat mij betreft.

15 januari 2018 om 09:12

Precies. Gio (en zijn staf) kiest nu gewoon voor vastigheid met Jones, terwijl Vermeer gewoon een onzekere factor is met o.a. zijn blessures. Anders wordt het stuivertje wisselen tussen de keepers wanneer Vermeer ook een aantal blunders begaat en de vingers alsnog naar Gio worden gewezen. Ze hebben beiden hun plus- en minpunten, maar qua niveau scheelt het weinig.

Bijlow doorstoten en weg met ontevreden spelers vermeer komt net als jones te kort voor feyenoord. Hadden warner nooit weg mogen doen dit is het onvermogen van meneer van geel en niet van Van bronckhorst.

Hij is gekomen om te spelen? Klopt, en Feyenoord heeft hem ook niet gehaald om geblesseerd te zijn. Het lijkt er op dat beide kanten met teleurstelling te maken hebben gehad. De wegen scheiden lijkt inderdaad de beste keuze, die gaat het sowieso niet meer naar zijn zin krijgen in Rotterdam.

Eeuwig zonde. Enige pluspunt hier is dat - mocht Vermeer weggaan - Bijlow kan worden doorgeschoven.

Vermeer is een klasse beter. Nu en voor de toekomst. Een zeer oncapabele coach die geen ballen toont. Voor de nabije toekomst een onbegrijpelijke keuze; vorig jaar hadden we Hahn, Vermeer en Jones. Als ze
Zo doorgaan is het luxe probleem ellende geworden want als Vermeer weg gaat heb je een keeper van 37 enkel over. Dan moet er een keeper gekocht gaan worden voor miljoenen die wss niet het niveau van Vermeer heeft. Dit geld kunnen we beter in de selectie stoppen.

Wat een wanbeleid

15 januari 2018 om 10:08

Er hoeft geen keeper gekocht te worden, want we hebben Bijlow (dat een ontzettend groot talent is en toekomstige eerste keeper) die doorgeschoven kan worden. Daarachter hebben we nog jeugdspeler ten Hove en anders wordt er nog een ervaren reserve keeper gehaald.

Het luxe probleem was sowieso 'ellende', aangezien Vermeer (helaas) meerdere malen langdurig geblesseerd is geweest en dus ook geen zekere factor was.

15 januari 2018 om 10:38

Een zeer oncapabele (sic) supporter ben jij nosje als je denkt dat onze coach oncapabel (sic) is. We zijn met de minste begroting van de top 3 toch kampioen geworden en de stabiliteit van Jones was daar mede de reden van. Ik zou nooit Vermeer nu erin gooien, juist met de klassieker op het programma. En met Bijlow hebben we het grootste keeperstalent van Nederland, als je die er vanaf de zomer in gooit vind ik dat prima.

15 januari 2018 om 11:21

Wanneer heeft Vermeer in de pers lopen muiten? Kramer doet écht opvallend gedrag dat nieuws haalt bij de pers wel.
Als Vermeer indertijd wist dat hij 2e keeper zou worden was die absoluut nooit naar Feyenoord gekomen, daarom verliet hij Ajax!
Dat een speler geblesseerd raakt is het risico van het vak, dan had Feyenoord daar eerlijker moeten zijn en hem de kans moeten geven om te vertrekken en niet achteraf met het voor Vermeer onacceptabele situatie.
Terecht dat hij boos is, zou jij ook zijn als het jou overkwam.

15 januari 2018 om 12:48

En als Feyenoord wist dat Vermeer, helaas, zo vaak geblesseerd zou zijn geweest, hadden ze er ook niet aan begonnen. Zo kun je 'm ook stellen. De enige reden dat hij nu 2e keeper is, komt omdat Jones een noodoplossing was voor de blessures bij Vermeer (en Hahn). En nu Jones het zo goed doet, komt hij op het tweede plan terecht. Zo werkt topsport.

En je kan een geblesseerde keeper de kans geven te vertrekken, maar niemand die daarop zit te wachten natuurlijk.

15 januari 2018 om 13:08

Feyenoord heeft afgelopen maand(!) een transfer naar het buitenland tegen gehouden...en kennelijk de indruk gewekt als een positief signaal voor Vermeer.

De beste speelt. In de ogen van de trainer is dat Jones. Daar is de trainer ook verantwoordelijk voor. Vervelend voor vermeer die ook een goede keeper is.

Wij kunnen minmaal zien wat er gebeurt op de training. Maar ik neem aan dat de trainer dat wel weet wie er beter is.

Als ik het op mijn werk niet naar mijn zin heb of geen kans op promotie heb zoek ik ook een andere baas. Alleen komt dat niet in de media.

Kan ik me best voorstellen! Je ziet Jones meerdere malen blunderen en speelt echt niet geweldig. Dan ben je zelf top fit en je hebt al bewezen gewoon goed te kunnen keepen. En dan hoor je je hoofdtrainer zeggen dat hij vasthoudt aan Jones.... Ja dan was ik er ook klaar meegeweest!
Begint er een beetje op te lijken dat van Bronckhorst koste wat kost wil vast houden aan Jones, en de reden daarvan kunnen we alleen maar raden...!?!

Kennelijk is een doelman hoe goed hij ook is na zijn blessure een frustrerend beroep.
Een veldspeler die terugkomt van een blessure krijgt veel sneller kansen om zijn positie weer in te nemen, sterker nog vaak veel te snel met alle gevolgen van dien.
Maar we moeten maar uitgaan van de kennis en kunde van van Bronckhorst (die ik hoog heb staan)en zijn staf, voetbal is ook emotie en geen basis om beslissingen te nemen.

Iets voor Vitesse? Betere en betrouwbaardere doelman dan Pasveer en dan speelt hij alsnog op een goed niveau.

Is nog steeds een topkeeper, vind ik. Zou AZ wel wat voor hem vinden.

Kenneth hoort gewoon in de goal bij de top 5 in Nederland. Niet op de bank. Zonde ja

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren