Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Dan denk ik dat Edwin van der Sar de stekker eruit zal trekken’

Laatste update:

Edwin van der Sar bevestigde zaterdag tegenover De Telegraaf dat hij vertrekt als algemeen directeur van Ajax als Erik ten Hag faalt in de Johan Cruijff ArenA. Valentijn Driessen, chef sport van het dagblad, vindt de uitspraak van de oud-doelman niet meer dan logisch.

"Hij is nu een paar jaar directeur bij Ajax. Peter Bosz is gekomen onder zijn leiding, Marcel Keizer en Ten Hag ook. Dat zijn drie trainers en als je daar geen gelukkige hand in hebt en het gaat elke keer fout, dan moet je in de spiegel kijken", aldus Driessen. "Hij heeft niet expliciet gezegd dat hij vertrekt bij het mislopen van de titel en dat snap ik ook wel. Bosz werd natuurlijk ook geen kampioen, maar haalde wel de finale van de Europa League. Hij liet ook spel zien wat iedereen graag wil zien."

Volgens Driessen is de kans groot dat Van der Sar gewoon bij Ajax blijft als Ten Hag geen kampioen wordt. "Het kan natuurlijk zo gebeuren dat Ajax nu geen kampioen wordt, omdat je al vijf punten achterstaat op PSV. Dan zal Van der Sar gewoon blijven zitten. Mocht er geen verbetering zitten in het spel én word je ook geen kampioen? Dan denk ik dat hij de stekker eruit zal trekken." Voor Ajax begint de Eredivisie weer op zondag 21 januari. Regerend landskampioen Feyenoord komt dan op bezoek.

Edwin van der Sar moet opstappen bij Ajax als Erik ten Hag dit seizoen geen kampioen wordt

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind het een bizarre uitspraak van Van der Sar. Het lijkt erop dat de reden dat Bosz vertrokken is onder meer door toedoen van VdSar is gebeurd (die heeft zich achter de heren geschaard die niets met Bosz hadden).
Je kan ook niet zeggen dat Bosz heeft gefaald. Hij heeft dan wel geen prijzen gepakt, maar ik denk veel Ajacieden veelal genoten hebben vorig jaar.
En dan zou hij nu ‘zijn conclusies’ trekken als Ten Hag niet in 1 seizoenshelft 5 punten kan inlopen (wat zomaar kan). Als hij dan niet opstapt, dan is deze uitspraak van VdSar loos. Stapt hij wel op, dan had hij dat nu al kunnen doen, vanwege het Bosz verhaal.

14 januari 2018 om 12:27

De situatie wat jij nu schetst, is niet wat hij gezegd heeft.

14 januari 2018 om 13:52

Bosz wilde toch gewoon naar Dortmund. Wat ik ergens wel begrijp ook. Daar kan Van der Sar weinig aan doen. Aanstelling van Keizer is een ander verhaal, daar vind ik Van der Sar er niet goed uitzien, want als ik de roddels mag geloven wilde Keizer zelf in eerste instantie niet eens. Daarom snap ik wel wat Van der Sar zegt nu, als Ten Hag niks wordt, trek ik mijn conclusies.

14 januari 2018 om 15:02

Volgens Bosz zelf had hij willen blijven als aan zijn voorwaarden (Bergkamp en Spijkerman eruit) tegemoet werd gekomen. Dat gebeurde niet. Onderhand kwam Dortmund, toen was de keuze helder voor hem. Dat kan zo zijn, of niet. In ieder geval was Van der Sar een van degenen die voor het vertrek van Berkamp en Spijkerman heeft gelegen, om ze vervolgens een paar maanden later alsnog op non-actief te stellen. Op die manier blijft het Bosz-verhaal twijfelachtig.
Ook is VdSar tegen de trainerkeuze van Overmars ingegaan, ten faveure van de wensen van Bergkamp en Spijkerman. Daar heeft hij nu op terug moeten komen. Het is dan vreemd op je toekomst eventueel op te hangen aan het functioneren van Ten Hag. Wat mij betreft had hij of nu zijn conclusies getrokken, of doet hij dat helemaal niet. De keuze voor Ten Hag is namelijk geen onlogische. Dus de uitkomst daarvan kan veel oorzaken hebben en wat mij betreft hoeft daarom niet iemand per se op afgerekend te worden. Het hele verhaal rond Keizer was discutabel. Daar lag een risico en daar zou je dan wél een conclusie over kunnen trekken.

14 januari 2018 om 15:42

Klopt wat je zegt over Bosz. Jij weet zelf ook hoe alle contracten in elkaar steken etc? Lijkt mij namelijk dat wanneer je 2 mensen waaronder een Bergkamp op straat gooit na een redelijk succesvol seizoen, je dit niet echt in dank word afgenomen door een groot deel van de fans. Zo kan je de bal ook terugkaatsen natuurlijk, Bosz is erin gestapt terwijl hij wist dat dit zijn assistenten zouden zijn. Dat dit later niet helemaal blijkt te werken, betekend niet dat zij dan meteen eruit geknikkerd moeten worden. omdat Bosz dit maar even wilt. Even buiten beschouwing gelaten dat ze er nu alsnog uit zijn gegooid. Ben zelf een groot voorstander van Bosz en had hem ook nu nog graag terug zien komen maar een beetje dingen roepen achteraf en ook nog eens terwijl je van alle zaken waarschijnlijk minder de dan de helft weet/kaas van hebt gegeten, is wel heel erg makkelijk.
Dat hij zijn toekomst eventueel ophangt aan het wel of niet functioneren van Ten Hag is best logisch.
Juist omdat Bosz met zulke eisen kwam, kan je dit van der Sar niet echt aanrekenen. Op dat moment was het kiezen tussen 2 kwade. Keizer daarentegen mag je hem wel aanrekenen. Dit zou dus betekenen dat wanneer Ten Hag niet functioneert hij 2 niet functionerende trainers kort achter elkaar heeft aangesteld in korte tijd, en dus wel eens in de spiegel mag gaan kijken.
Eigenlijk dus wat hij zelf ook een beetje zegt. Tenminste, dat is hoe ik zijn woorden interpreteer.

Als Ajacied heb ik veel zin gekregen in het tweede gedeelte van dit seizoen. Met ten Hag is er een trainer aangesteld, in wie ik zeker vertrouwen heb en met Tagliafico is er (eindelijk) een goede linksback aangetrokken en natuurlijk is het jammer dat Keizer ontslagen is bij Ajax, maar ik had al vanaf dag 1 geen vertrouwen in Keizer.

Het zat Keizer natuurlijk niet echt mee met de treurige gebeurtenis rondom Nouri, maar zelfs als dat niet had plaatsgevonden, dan zou ik echt wel zeker weten dat Keizer zo zou presteren met Ajax, zoals hij dus heeft gedaan: wisselvallig, geen vastigheid, gewoon matig en Keizer had het zo nu en dan over 'plan B' en zelfs 'plan C', maar Keizer had niet eens een 'plan A'.

Pas na de wedstrijd tegen PSV (toen het seizoen voor Ajax al zo'n 5 maanden bezig was) leek Keizer z'n ideale basiself gevonden te hebben en werden de prestaties wel wat beter, maar om eerlijk te zijn weet ik wel zeker dat Ajax daarna weer een terugval zou krijgen onder Keizer en dat Keizer dan weer continu zou gaan wisselen in z'n opstelling, formatie, tactiek en weet ik veel wat allemaal en of Keizer nou een halve seizoen, 'n heel seizoen of pakweg twee jaar de tijd gekregen zou hebben: het zou gewoon niet naar behoren gaan en zoals ik al aangaf: al vanaf dag 1 ben ik nooit een voorstander van Keizer geweest, want ik had gewoon geen vertrouwen in hem.

14 januari 2018 om 13:50

Nee keizer trof het niet.
Uitschakeling Cl en El, nouri en begon pas 5 wedstrijden voor het einde van de eerste seizoen helft wat krediet te krijgen.
Ook begrijp ik de keuze nog steeds niet want een club als Ajax daar moet een trainer staan met een naam, tis wel Ajax he geen bal op het dak.
Ook ik heb een gevoel van binnen na de aankopen oa dat ik er een heel goed gevoel bij heb de 2de seizoen helft

14 januari 2018 om 14:20

Keizer heeft de moeilijkste situatie gehad die je als trainer kan wensen. Wat we vergeten is dat die jongens allemaal mensen zijn en dat de impact van het gebeuren van Nouri enorm is op zon jonge spelersgroep. Tel daarbij op dat Keizer het heeft moeten doen zonder Sanchez en Sinkgraven, toch de jongens waar Bosz het volste vertrouwen in had. Met name het uitvallen van Sinkgraven was van essentieel belang voor het ontslag van Keizer. Meest onderschatte voetballer van Ajax vorig seizoen!

Maar hoezo geen verbetering in het spel ? Los van de bekerwedstrijd tegen Twente speelde Ajax al weken meer dan behoorlijk voetbal. Het voetbal was beter dan onder de Boer, en dit ondanks toch wel een aantal blessures. Het argument dat Keizer weg moest vanwege het voetbal vond ik op het moment van de beslissing een onzin verhaal, want zoals gezegd was het voetbal met overwinningen op PSV en AZ (hoewel deze wedstrijd ook anders af had kunnen lopen) al een behoorlijk stuk beter.

14 januari 2018 om 12:56

@ Janssen,

Het voetbal onder Keizer vond ik niet best. Ik had vaak het idee dat Keizer de spelers het veld instuurde, zonder 'n bepaalde visie/idee over het voetbal en zoals ik in mijn reactie hierboven al aangaf: hij deed alles, behalve voor vastigheid zorgen.

Hij sprak over 'plan B' en 'plan C', zonder dat hij een 'plan A' had en in de periode onder Keizer zagen we de formaties 4-3-3, 4-4-2, 4-2-4, 3-4-3, 3-3-4 en weet ik veel wat voor formaties voorbijkomen en daarnaast is Keizer toch een aantal keer goed weggekomen als trainer van Ajax:

- De 2 wedstrijden tegen OGC Nice. Dat Ajax werd uitgeschakeld door Nice, kon ik opzicht nog wel meeleven. Nice is gewoon een goed team en met spelers als Plea, Seri, Dalbert (die daar toen ook nog speelde), Dante, Balotelli, Koziello, etc. heeft Nice ook echt gewoon een hoop goede spelers rondlopen.
- De 2 wedstrijden tegen Rosenborg. Daar moest Ajax, met alle respect voor Rosenborg, gewoon zonder moeite van winnen en dus daarna Europee spelen. Ajax speelde in beide wedstrijden niet best en werd dus al in de voorronde van de Europa League uitgeschakeld.
- Het verlies tegen Heracles Almelo. Ajax speelde niet best, maar Heracles ook niet en uiteindelijk won Heracles wel gewoon met 2-1.
- Het verlies tegen Vitesse. Ajax speelde thuis in de Arena echt gewoon dramatisch slecht en op de een of andere manier zag je gewoon al een nederlaag aankomen voor Ajax, voordat de wedstrijd begon.
- Het gelijkspel tegen ADO Den Haag. Ajax speelde in de eerste helft wel gewoon prima en kreeg goede mogelijkheden. In de 2de helft speelde Ajax echt dramatisch en was het wachten op een doelpunt van Ado, die uiteindelijk ook viel.
- Het verlies tegen FC Utrecht. Ook daar verloor Ajax, net als tegen Vitesse, weer in eigen huis en wederom speelde Ajax niet best.
- De wedstrijd tegen Feyenoord. Daar speelde Feyenoord niet best en Ajax ook niet, maar Ajax was wel wat beter als Feyenoord. Maar uiteindelijk kwam Ajax daar in mijn ogen nog best goed weg, want ik weet wel zeker dat als Jorgensen de penalty had benut, dat Ajax daar sowieso had verloren en uiteindelijk liep Ajax nog uit naar een geflatteerde 1-4 overwinning.
- De wedstrijd tegen Heerenveen. Ajax speelde daar ook niet best en kwam daar ook een paar keer goed weg. Heerenveen raakte volgens mij 1 of 2x de paal en kreeg nog een aantal goede mogelijkheden (eentje na een fout van Neres) en uiteindelijk kwam Ajax uit het niets op 0-1 en 0-2 door Neres, de speler die Keizer in het begin van dit seizoen elke keer op de bank of tribune neerzette, en die wedstrijd won Ajax uiteindelijk ook geflatteerd met 0-4, maar ik denk dat als Ajax daar puntenverlies had geleden, dat Keizer dan al ontslagen zou zijn als coach van Ajax.
- De wedstrijd tegen Roda JC. Ajax speelde echt een dramatische eerste helft en in de tweede helft werd Keizer gered door Frenkie de Jong (die sterk inviel) en Kluivert (die een hattrick maakte), waardoor Ajax uiteindelijk met 5-1 won.

Keizer is ook gewoon een aantal keer gered door de individuele klasse/slimmigheid van spelers, waaronder Neres, Kluivert, de Jong, Huntelaar (tegen Az), Onana (in de 1ste wedstrijd tegen Willem ll voorkwam hij met een fraaie redding de 2-0, anders had Ajax daar ook puntenverlies geleden en hij stopte bijvoorbeeld ook een penalty tegen Feyenoord), etc. en de beste wedstrijd die ik van Ajax onder Keizer heb gezien, was de wedstrijd tegen Psv, maar toen was het seizoen inmiddels al ongeveer 5 maanden bezig voor Ajax.

14 januari 2018 om 13:38

@rochester.

t lijkt wel of je juist geen Ajax supporter bent zoals je de overwinningen en geluk in wedstrijden beschrijft.
Compliment dat je objectief bent.
Maar ik als niet Ajacied zei juist dat Ajax niet altijd zomaar zo dik wint door geluk.
Daar zit ook iets van klasse bij.

14 januari 2018 om 15:50

Rochester, ik vind het knap dat je zo zeker weet dat Ajax verloren zou hebben als Jorgensen de penalty had benut. Hoe weet je dat zo zeker?

Persoonlijk vond ik Keizer geen goede keuze. Hij was en is heel sympathiek, maar ik begreep sommige wissels niet. Soms bracht hij een speler in, waarvan ik dacht: "waarom?" Ook bleef hij lang vasthouden aan Kluivert op rechts. Maar nu doe jij net alsof Ajax alle gewonnen wedstrijden puur en alleen door geluk heeft gewonnen.

14 januari 2018 om 16:08

Ik heb zelden zoveel onzin gelezen. Ajax had tegen zowel ado en heracles moeten winnen maar verprutste veel kansen. Tegen heerenveen en feyenoord ging het gelijk op en dan kan je winnen. Alleen de uitslag is geflatteerd maar de overwinning niet. Ik vind juist dat het ajax bijna nooit heeft meegezeten dus beetje onzin reactie van jou.

14 januari 2018 om 13:32

Met Keizer was het toch vooral hopen tegen beter weten in. Natuurlijk was er met de resultaten in de competitie (voorlopig) nog wel te leven maar je moet het ook breder zien. Die wissel bij Twente dat Siem de Jong in de verdediging komt te staan dat kan echt niet, en dat was niet de eerste keer dat iedereen zo iets had van wat doe je nu? Hij zal best kennis van zaken hebben gehad maar kwa uitstraling ervaring in het topvoetbal of in ieder geval erdivisie had hij zelfs als speler amper. Ten Hag heeft toch veel meer een eigen mening, filosofie en natuurlijk overwicht. Het eerste half jaar zal hij de tijd krijgen, een eventueel kampioenschap zal een bonus zijn waar ze in de top van Ajax waarschijnlijk niet van uit gaan. Vanaf voldoende jaar moet er gewoon keihard gepresteerd worden met tastbare prijzen.

Totaal onnodig om nu op te stappen. In grote lijnen is er de laatste jaren bij Ajax echt wel iets neergezet. Verwacht dat Ajax daar onder sportieve leiding van Overmars de komende jaren succesvol zal zijn. Jammer dat het zo gelopen is met Bergkamp en Jonk, maar zie niet in waarom Van der Sar nu opeens een kerngezonde club moet worden.

14 januari 2018 om 12:40

De lat wordt wel steeds lager gelegd.komop man,ajax moet prijzen pakken.niet meer en niet minder.

14 januari 2018 om 13:05

Oneens, het lijkt er eerder op dat de lat juist steeds hoger wordt gelegd gezien vooral de laatste ontwikkelingen op àlle fronten.
Ajax moet niet alleen prijzen pakken, niet meer en niet minder...maar ook met mooi goed voetbal en met een stijgende lijn, Ajax waardig.

14 januari 2018 om 12:45

Van mij hoeft vd Sar niet weg, maar lijkt mij niet dat hij de credits moet krijgen van het financiële succes. De interessante sponsordeals zijn veel contractverlengingen van deals niet door hem zijn gemaakt en nog komen uit de tijd dat hij nog stage liep. De goede transfers zijn vooral door Overmars geregeld.

Kijk je naar het onrust binnen het technisch hart blinkt vd Sar uit in continu verkeerde keuzes. En als je dan ook nog hoort hoe matig hij communiceert.... ik denk eerlijk gezegd dat hij er vooral zit vanwege zijn naam en niet vanwege zijn kwaliteiten. Stel je toch eens hoor dat Ajax een sterke leider had als algemeen directeur. Dan zou Ajax al lichtjaren voor staan in Nederland.

14 januari 2018 om 12:49

Onzin. Vd Sar geilen sponsors op. Is een hele grote naam. Zo nederlands dit. Ik woon in Azie. Daar is hij zo een grootheid. Trust me dat opent meer deuren dan een ex directeur van unilever.

14 januari 2018 om 21:11

Dank je voor de bevestiging. Dus zit hij er toch vanwege zijn naam. Dat hij een grootheid is komt vast door zijn geweldige CV als directeur.

Dit seizoen vind ik meteen te kort door de bocht maar voor volgend seizoen mogen er geen excuses meer komen gezien de begroting en de selectie.

14 januari 2018 om 13:54

Ja maar daarom zegt ie ook, geen kampioen kan, maar er moet wel goed gevoetbald worden en de achterstand op PSV moet niet veel groter worden dan die nu is.

Ik ben toch wel heel tevreden over vd Sar en overmars momenteel. Daar doet een kampioenschap niks aan af. Veel geld en kortere lijnen dat verdient een kans.

Dacht dat vd Sar algemeen en Overmars technisch directeur is. Overmars gaat dan toch over dit soort zaken? Wanneer wordt hij dan verantwoordelijk gehouden?

14 januari 2018 om 14:14

Over het aan en verkoopbeleid wel maar over het aanstellen van de technische staf daarover beslist de directie mee.

Kampioen worden zal lastig zijn. PSV heeft alles in eigen hand. Ook zal het me niet verbazen als Ten Hag wat opstartproblemen zal hebben. Nieuwe trainer, nieuwe tactieken leidt vaak tot puntverlies.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren