Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Real Madrid glijdt nog verder af na thuiswedstrijd tegen Villarreal

Laatste update:

Real Madrid heeft zaterdag opnieuw teleurgesteld. Het team van Zinédine Zidane verloor voor eigen publiek van Villarreal, dat enkele minuten voor tijd via Pablo Fornals toesloeg: 0-1. De regerend landskampioen kwam sinds de winst van het WK voor clubteams nog maar één keer tot winst, in vijf officiële duels. De achterstand op Barcelona bedraagt nu zestien punten, al hebben beide teams nog één wedstrijd tegoed.

De eerste helft in het Santiago Bernabéu leverde weliswaar geen doelpunten op, maar het team van Zidane had meer verdiend. De regerend landskampioen domineerde de wedstrijd en creëerde grote kansen, maar het ontbrak aan nauwkeurigheid in de afronding. Villarreal, dat de laatste twee uitduels in winst had omgezet, stond zonder bal flink onder druk en had moeite om in de buurt van het doel van Keylor Navas te komen.

De twee beste kansen waren voor Cristiano Ronaldo en telkens antwoordde Sergio Asenjo met een spectaculaire redding. In de 29e minuut doorzag hij een vrije trap en vlak voor rust voorkwam hij met zijn hand dat de Portugees een pass van Isco vandichtbij afrondde. Villarreal kwam niet verder dan een mogelijkheid voor Carlos Bacca, maar Nacho Fernández was net op tijd om erger te voorkomen.

In de openingsfase van de tweede helft ging de wedstrijd op en neer. Een inzet van Denis Cheryshev ging maar net naast het doel van Navas, terwijl Asenjo in actie kwam op pogingen van Toni Kroos en opnieuw Ronaldo. Niet voor de eerste keer was de tweede helft het manco van Real Madrid, dat doorgaans in de eerste 45 minuten goed voetbal laat zien maar na rust vaak een ongeconcentreerde en ietwat stroperige indruk maakt.

Het percentage balbezit, 56 procent, was ook niet overtuigend en drie minuten voor tijd kreeg Real Madrid het deksel op de neus. Enes Ünal, die een kwartier voor tijd was ingevallen voor Bacca, kreeg de bal oog in oog met Navas niet in het doel, maar Fornals werkte het leer in één keer heerlijk achter de Costa Ricaan: 0-1. Dat was de genadeklap voor Real Madrid, dat een nederlaag in de slotminuten niet kon afwenden.

Denk jij dat Zinédine Zidane komend seizoen nog coach van Real Madrid is?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nog steeds geen nieuwe spelers nodig Zidane ? Man man drama weer hoor..

13 januari 2018 om 18:11

Achja kan Real volgend seizoen de EL een keer proberen te winnen

13 januari 2018 om 18:14

Niet als ze de CL weer winnen .

13 januari 2018 om 18:18

Daarvoor moeten ze eerst tegen PSG winnen

13 januari 2018 om 18:18

Als ze zo spelen tegen psg als vandaag wordt dat toch 2x 4-0 voor psg

13 januari 2018 om 19:04

Mag aannemen dat er toch n lampje gaat branden bij zidane tegen die tijd

13 januari 2018 om 19:53

Die hebben ze al gewonnen, twee keer zelfs in respectievelijk 1985 en 1986, maar toen nog onder de naam van Uefa Cup. Real wordt niets voor niets beschouwd als de grootste Europese club.

13 januari 2018 om 19:54

Als Barca de CL wint of Atletico de EL dan schuift het kaartje door 😂☠️ je concurrent even helpen

13 januari 2018 om 20:04

Het zal me absoluut niks verbazen als Real Madrid de CL wint hoor. De reden dat Real Madrid het nu slecht doet, is pure gebrek aan motivatie. Alle spelers van Real Madrid weten dat de La Liga nu over is. Ddaarom gaan ze nu niet meer door het vuur. Vergeet trouwens niet dat Real Madrid in eerste enorm veel kansen miste, hè? Het zit hun dus ook totaal niet mee. En dan komt het WK er ook nog aan. Ook een reden om niet voluit te gaan in La Liga, maar Champions League is totaal andere koek. Als bij Real Madrid, in CL, wel alles hun kant op valt, dan winnen ze hem gewoon.

13 januari 2018 om 23:24

Inmiddels gaat dat op ja, maar wat was het dan toen het nog niet zo'n erge achterstand was?

Met 5 punten achter kun je niet noemen als een gebrek aan motivatie omdat het niet meer in te halen valt. Dat hebben ze zelf veroorzaakt waardoor het nu al gespeeld is.

13 januari 2018 om 18:12

De beste man is zelf drama hoor. Wat veel mensen vergeten is dat het spel gewoon precies hetzelfde is als vorig seizoen. Bar en bar slecht! Enige verschil is dat ze vorig seizoen goals in de slotfase maakte uit individuele klasse en nu doen ze dat niet meer.

13 januari 2018 om 18:18

Dat heb ik altijd gezegd en werd telekens aangevallen door Real fans.
Omdat zij dat niet wouden horen.

13 januari 2018 om 18:33

Als die "Realfans" objectief zijn weten ze dondersgoed dat dit het geval is. Ramos is verdedigend dan misschien een overschatte zeekoe maar aanvallend was hij zo ongelofelijk belangrijk voor Real waardoor hem al zn fouten vergeven werden. Vorig seizoen heeft hij echt een stuk of 7 a 8 keer de winnende 2-1 of 1-2 binnengekopt in laatste 10 minuten. Deed hij dat niet? Dan deed Ronaldo het wel! Anders schoot bijvoorbeeld een Kroos vanuit de 2e lijn nog een bal erin. Nu red niemand ze meer en dat kan je de spelers ook niet kwalijk nemen. Het spel is gewoon Real Madrid onwaardig en er zit geen idee achter. Ancelotti zn 4-4-2, daar zat echt een plan achter en ze overklaste Barcelona daar zelfs mee!

13 januari 2018 om 19:52

Sterker nog het is al wel 3 jaar hetzelfde alleen in het 1e jaar was het gwn het beste van de wereld, 2e jaar idd zoals jij zegt, en nu zien we de problemen in. En ik ben een real fan en er zijn er met mij genoeg mensen die voor real zijn die dat zeggen @Adil-10 dus jou verhaal is wel een beetje overdreven in de trend van dat elke real fan dat vindt.

Het is wel heel vervelend dat dit juist nu komt, nu real eindelijk de beste jeugdopleiding van Spanje aan het creëren is (en eigenlijk ook al wel heeft). Ze zullen nu wel weer een paar grote aankopen doen, is ook wel nodig. Maar dat geeft wel minder kansen voor de jeugd

13 januari 2018 om 20:06

Daarom is Real Madrid ook favoriet in CL. CL is andere koek en kan alles hun kant op vallen. Motivatie zal ook veel hoger liggen dan. Real Madrid maakt vind ik de grootste kans op CL winnen

13 januari 2018 om 20:59

Een andere statement die je vorig jaar kon maken en waar je gek verklaard voor werd is dat 'ramos niet de beste CB is`een hoop waren heilig overtuigd van wel lol). Z'n goals deden vorig jaar een hoop verbloemen maar defensief valt hij vaak door de mand.

Er zijn overigens wel een aantal Madridista's hier die dat aan zagen komen. Ze weten zelf wel wie.

13 januari 2018 om 19:27

Als je met de huidige spelers van Real Madrid niet kan winnen van Villareal, dan doe je als spelers en als trainer sowieso al wat fout.
Heeft niks met nieuwe aankopen te maken..mijn god, kijk ff naar het materiaal wat er al bij Real is zeg.

Verdediging is echt een drama. Ja, je moet natuurlijk zelf ook weten te scoren, maar met deze verdediging krijg je er zo 5 om de oren tegen PSG

13 januari 2018 om 19:13

Tja Ramos mist Pepe enorm. Die liep altijd zijn gaten dicht. Blunder van de eeuw is voor Real Madrid.

13 januari 2018 om 19:46

Sam, blij dat jij het ook ziet. Men heeft daar onderschat, hoe belangrijk Pepe wel niet was voor dat team.

13 januari 2018 om 19:54

Haha ik denk dat sam niet de enige is die dat ziet. Ze moeten gewoon een échte topverdediger halen voor wss verschrikkelijk veel geld maar dat boeit nu niet

13 januari 2018 om 20:25

Haha Alfons, als wij het al zien. Dan zouden Zidane en Co, dat toch al helemaal moeten inzien zou je denken? Pepe is compleet gestoord, maar was wel de belangrijkste verdediger. En hij was ook erg belangrijk voor Ramos, dat onderschatten velen ook. Alleen kan hij het niet.

13 januari 2018 om 22:27

Zelfs als Ramos niet speelt is hij schuldig? Knap hoor!

13 januari 2018 om 22:37

Andonis, ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik had het over sinds Pepe is vertrokken, ik vond dat Ramos onder de vleugels van Pepe excelleerde. Al was Ramos natuurlijk de beste voetballer, maar verdedigend was Pepe echt een legende.

Zelden een team van zo'n reeks successen zo hard zien afglijden. Het doet me denken aan Chelsea een paar seizoenen terug. Je kunt ook echt geen enkel individu aanwijzen als de schuldige. Echt een collectieve wanprestatie, geen speler die zijn niveau haalt. Intern is er volgens mij ook het nodige mis binnen de selectie, maar misschien komt dat binnenkort dan naar buiten.

Nu moet je ook zeggen dat het Real echt niet mee zit, maar dat zul je altijd op dit soort momenten zien, alles wat fout kan gaan gaat ook inderdaad fout.

13 januari 2018 om 18:30

De speelstijl van oneindig veel voorzetten geven doet me telkens pijn aan de ogen. Real kan geen tegenstanders uitspelen zoals bijvoorbeeld Barca dat als de beste kan.

13 januari 2018 om 20:00

Mike denk dat het nog niet eens aan Ronaldo ligt want asensio is momenteel gwn een stuk beter, dus dat ligt aan Zidane. Maar een groter probleem is denk ik dat de tandem kroos-modric dit jaar niet meer goed werkt. Misschien een keer een andere speler voor een tijdlang met kroos laten spelen, of met modric

13 januari 2018 om 20:29

Ronaldo speelde vorig seizoen niet veel beter hoor. Miste toen ook talloze kansen. Alleen de aanvoer van ballen is dit seizoen minder zowel kwantitatief als kwalitatief. Dus nu gaat Ronaldo zelf dingen proberen wat al een paar seizoenen niet de bedoeling is..

13 januari 2018 om 18:26

Net als Carlo Ancelotti is Zinedine Zidane natuurlijk geen oefenmeester die de verhoudingen binnen een ploeg op scherp kan stellen. Spelers die constant op hun tenen moesten lopen krijgen onder dat soort oefenmeesters vleugels, degenen die vertrouwen nodig hebben bloeien meteen op. Een echte people manager dus. Maar nu komt het moment waarop echt grote trainers zich laten gelden. Heeft hij het lef om het complete systeem om te gooien en dus ook wat heilige huisjes te slopen? Dat denk ik niet. Daar heeft hij het tactisch vermogen niet voor (en waarschijnlijk ook niet de lef en het krediet van de bestuurders bij de club).

Want laten we wel eerlijk zijn, met een selectie als die van Real Madrid hoor je gewoon landskampioen te worden en in Europa hoge ogen te gooien. Alleen hebben zelfs de grote sterren gewoon een systeem nodig waarin ze dienen te spelen en dat ontbreekt volledig. Ook in de succesvolle jaren speelde Real Madrid als een natte krant, maar toen waren er nog altijd spelers als Marcelo, Sergio Ramos, Casemiro, James Rodriguez, Isco, Morata, Bale en Ronaldo die opstonden als het dreigde mis te gaan. Dat is er nu niet en dat helpt natuurlijk ook niet in de misère.

Overigens moet ik ook zeggen dat Villarreal wel een heerlijke selectie heeft zeg. Denk dat ze één van de beste linies van Europa hebben, dat middenveld is echt om te smullen! Castillejo speelde vandaag geweldig. Dat Manu Trigueros nog altijd niet bij een topclub speelt verbaas ik me nog altijd over. Rodrigo keert terug als groot talent bij Atletico Madrid deze zomer. Pablo Fornals is een waanzinnige middenvelder. En dan missen ze nog Bruno Soriano en Roberto Soriano! Ik ken weinig subtoppers die een beter middenveld op kunnen stellen dan zij.

13 januari 2018 om 19:36

Waarom is het zo natuurlijk dat noch Ancelotti, noch Zidane de verhoudingen binnen een ploeg op scherp kunnen stellen? Daarnaast doe je nogal een sterke aanname omtrent zijn tactische vermogen. Ik blijf me verbazen hoe je vergaande aannames tot hele waarheden kunt omtoveren. Wat mij opvalt met betrekking tot Zidane, is dat het lijkt of hij met de tijd minder gedurfd leiding lijkt te geven. In zijn eerste seizoen zag je hem bijvoorbeeld een aanvaller voor een middenvelder of zelfs verdediger brengen bij een kleine voorsprong. Nu doet hij vaak het omgekeerde. Ik vind het te vroeg om conclusies te trekken. Juist nu wordt het interessant wat er gaat gebeuren. Kan hij het omdraaien? Blijft hij nog rustig? Blijft de club rustig? Nemen de spelers verantwoordelijkheid? Je zegt het zelft al, nu komt het erop aan. Dan moeten we het even afwachten voordat we conclusies kunnen trekken, lijkt me

13 januari 2018 om 19:52

Klopt, de enige keer dat Real in de afgelopen 4 - 5 jaar mooi voetbal speelde was in het eerste seizoen onder Ancelotti, met een perfect middenveld van Di Maria, Modric en Xabi Alonso. Voorin Ronaldo, Benzema en Bale, alle drie in bloedvorm. Dat team speelde bij vlagen echt mooi voetbal en was bijzonder effectief. Onder Zidane spelen ze de afgelopen 2 jaar slecht voetbal maar zeer en zeer effectief voetbal. Nu spelen ze alleen slecht voetbal en blijven de resultaten uit. Zidane is nog geen tactisch meesterbrein, is nog veel te onervaren ervoor. Hij was de juiste man om Rafa Benitez op te volgen omdat hij een people manager is, maar Real zal serieus een machine zijn als er eens een echte tacticus staat. Een type als Klopp, Guardiola. Die twee lijken onhaalbaar. Ga dan voor Thomas Tuchel, of Pochettino.

13 januari 2018 om 21:37

@andonis, juist nu wordt het interessant? Het werd een paar weken geleden al interessant want toen was het do or die voor La Liga, vervolgens krijg je 0-3 pakkie van Barca en daarna was het helemaal niet meer om aan te zien. Hij heeft het dus niet weten om te keren. Bale en Ronaldo als de 2 spitsen werkt echt niet, die moet je beide aan een zijkant zetten waarbij ze de ruimte kunnen gebruiken.

13 januari 2018 om 22:25

Ik denk dat de wedstrijd tegen Barcelona op zichzelf staat, en dat ondanks het resultaat, de trant daarna bepalender voor de druk is. Met de cl op komst en de recente uitslagen vind ik de aankomende periode interessanter worden. Dat Ronaldo en bale geen goed spitsenkoppel vormen ben ik het mee eens. Beiden hebben een spits nodig om naast of omheen te spelen. Daarom is Benzema ook zo belangrijk voor Real.

13 januari 2018 om 19:22

Het wordt nu interessant. Zidane gaat nu zijn eerste slechte periode wat resultaat betreft door. Ze hebben natuurlijk vaker niet zo goed gespeeld, maar haalden dan toch een resultaat. Dat blijft nu even uit, waar het vandaag er in de eerste helft wel in zat. In de tweede helft komen ze dan vooral psychologisch te kort, mede door het gebrek aan definitie in de voorste linie. Een voorhoede met Ronaldo in de spits lijkt mij, vooralsnog, noet ideaal. De problemen vallen wel mee, de consequenties kunnnen desastreus zijn. Mochten ze de komende wedstrijden eens vroeg op voorsprong komen, kunnen we over een maand weer een heel ander Madrid zien. De vraag is nu, hoe gaat Real met de druk om?

man man man, we kunnen wel zeuren over die 2 niet gegeven penalty’s maar het is al weken zo slappe hap. zidane probeert ook
niks anders doe eens asenio ronaldo bale en isco daar achter ipv casemiro, je moet punten pakken zidane he. niet de deur dicht houden telkens met casermiro

13 januari 2018 om 18:17

Isco is al sinds september de slechtste speler in de selectie joh

13 januari 2018 om 18:18

Wat dacht je van Isco is eens te laten voelen hoe het is om te vechten voor je plek en hem eens op de bank te zetten.. man o man ik ben geen eens real fan maar wat irriteert die Isco mij zeg.. en vorig jaar had je Morata en James erin kunnen brengen en zou die goal nog vallen.. vorig jaar had je bij afwezigheid van Ramos Pepe erin kunnen doen.. zelfs een Danilo en Mariano Diaz heb je liever op de bank dat wat er nu “zit”

13 januari 2018 om 18:21

Je haalt me de woorden uit de mond over Isco.

13 januari 2018 om 18:18

Wat dacht je van Isco is eens te laten voelen hoe het is om te vechten voor je plek en hem eens op de bank te zetten.. man o man ik ben geen eens real fan maar wat irriteert die Isco mij zeg.. en vorig jaar had je Morata en James erin kunnen brengen en zou die goal nog vallen.. vorig jaar had je bij afwezigheid van Ramos Pepe erin kunnen doen.. zelfs een Danilo en Mariano Diaz heb je liever op de bank dat wat er nu “zit” (mag weg.. Vz doe eens wat aan die Reageren knop)

Mooie goal van Villareal.

Real krijgt wat het verdient, ze spelen heel statisch en slecht, ik weet niet wat Zidane ziet of van plan is maar hier wordt niemand bang van. Ik hou m'n hart vast tegen Psg.

13 januari 2018 om 18:21

Het scheelt dat vaak Real in de CL tegen alle odds toch wel wint en vooral laatste jaren net wanneer je denkt dat hun tegenstander hierover heen zal lopen weet Real op tijd in vorm te raken. La Liga is wel een andere verhaal momenteel, daar loopt het totaal niet.

Vandaag mis je net dat beetje geluk om te winnen, maar dat mag de totale wanorde van dit team niet verbloemen. Tactisch een totale nul, iedereen doet maar wat. Het veld is veel te groot, er is geen aansluiting, iedereen loopt ongelofelijk veel met de bal. Het zogenaamde tactische meesterbrein dat naast Zidane op de bank zit mag zich ook eens flink achter de oren krabben als dit is waar hij mee op de proppen komt.

Die winnaarsmentaliteit is er niet meer. Vroeger zat ik met vol geloof tot het laatste fluitsignaal te kijken, nu was het gewoon slappe hap. Dat vechten tot de laatste seconde voorbij is, is verleden tijd.

Toen Zidane aangesteld werd wist eigenlijk iedereen ook dat zo lang de individuele klasse van de spelers hoogtij vierde, er niets aan de hand was. Zidane kon de ploeg motiveren, de spelers keken naar hem op. Nu dat wegvalt zie je gewoon dat het niet zo veel voorstelt, ondanks dat je een van de sterkste selecties (zo niet de sterkste) ter wereld tot je beschikking hebt. Het was leuk zo lang het duurde.

Ik ben Zidane ongelofelijk dankbaar voor hetgeen hij heeft bereikt. Het is een geweldige rit geweest. Echter is het simpelweg onvoldoende, al maanden lang. Ik zie geen enkel signaal van verbetering. Zijn einde lijkt er toch aan te komen op deze manier.

Geweldig dit!

Hopelijk laat Real nog wat steekjes vallen, Villareal e Sevilla zitten ze op de hielen.
Ik lach me toch krom als ze volgend seizoen uit moeten komen in de Europa League.

Real heeft wel nog 1 inhaal wedstrijd tegoed!

Vamossss Barcaaaa!

13 januari 2018 om 22:37

Weer maar niet bang ze zullen de champions league winnen dan spelen ze alsnog volgend jaar champions league

Heb de wedstrijd niet gezien maar denk dat Zidane ongeacht het spel er uit zal gaan. Ook denk ik dat Ronaldo zijn einde begint te naderen..

Ik ben hier klaar mee! Ik heb nooit gedacht dat ik dit zou zeggen dit seizoen, maar nu moet er verandering komen: Zidane out!

13 januari 2018 om 18:16

Idd ik ben groot fan van zidane maar dit kan niet meer

En dan nog zeggen dat er niks bij moet komen. Het team stelt al heel het seizoen teleur. Dit seizoen is al verloren, volledig focussen op de CL en kijken hoe ver je komt. In de zomer gigantisch doorpakken. Hazard en De Gea aantrekken en een team om hen heen bouwen. Wat een drama.

Het Is pijnlijk maar Real heeft een nieuwe spits nodig. Ze domineerde de match, hadden een tal van kansen. Pech in de afronding. Het ontslaan van Zidane gaar niet helpen en volgens mij gaat het niet direct gebeuren. Er wacht Real iets groots kwestie van tijd

Je moet tijdig doorselecteren in de voetballerij. Dat is men bij Real Madrid vergeten. Dit elftal is verzadigd en gaat het in deze samenstelling niet meer rechttrekken.

13 januari 2018 om 18:16

Het idee met alle jonge talenten was goed, maar er is geen enkele speler bijgehaald voor de basiself. Zo'n kwaliteitsimpuls is achteraf dus wel nodig geweest.

Maar goed, allemaal achterafpraat, 't is maar net welke kant de bal op rolt en dan hoor je er niemand over. In die zin is het wel gemakkelijk om hier commentaar te leveren. Na de winst van de Supercopa hoorde je er ook geen haan naar kraaien, toen speelde ditzelfde Real subliem. Het leek weer een gouden seizoen te worden, maar momenteel kijken we naar tin.

Als dit zo doorgaat dan gaat PSG er ook overheen. Ongelooflijk zeg, hoe alles zo snel in elkaar zakt, terwijl de selectie intact is gebleven. Misschien zit daar ook het probleem en is deze groep verzadigd. Doorselecteren zou wijs zijn na dit seizoen.

13 januari 2018 om 21:38

Des te knapper vind ik het hoe Ferguson. Er 20 jaar lang voor heeft gezorgd dat United top heeft gedraaid

13 januari 2018 om 22:28

Ferguson was een meester in doorselecteren. Iets wat nu nog maar door weinig trainers echt wordt gedaan.

Niet te min is het natuurlijk altijd een toptrainer geweest. Wel is het zo dat ook Man United mindere jaren heeft gekend. Alleen was de concurrentie toen veel minder groot, waardoor ze in een minder jaar alsnog in de top 4 eindigden.

Ik heb altijd gezegd Zidane heeft alle geluk dat hij een top team heeft gekregen toen hij begon.
Nu zie je hoe zwak hij is.
En plus spelers die zwaar uit vorm zijn.

Ronaldo als hij niet scoort dat hij niks is.
Lijkt als of je met 10 man speelt hele wedstrijd.
Ik sbap het niet...als het zo doorgaat dan wordt het een ware seizoen voor Real helemaal tegen een sterke PSG.

Schandalig echt gewoon dit zidane blijft maar roepen dat er geen nieuwe spelers nodig zijn maar dit kan echt niet meer. Ook maar blijven vasthouden aan de keer op keer falende 4-3-1-2. Het zal me niet verbazen als er de komende dagen een melding komt dat zidane ontslagen is.

13 januari 2018 om 18:18

Lijkt me sterk over laatste zien. Die man heeft toch vorige week nog bijgetekend als ik me niet vergis?

13 januari 2018 om 19:07

Klopt ja maar dat zegt niet veel in de voetbalwereld, ben zelf fan van zidane maar dit kan echt niet meer

Zo'n inspiratieloze wedstrijd van Real, zelfs de jonge spelers die zich net zouden moeten bewijzen willen niet alles geven. Je zou denken dat ze net strijden voor elke bal, maar een Asensio ofzo doet ook al wekenlang niets.

Van landstitel binnenslepen naar ''vechten'' om CL ticket lol. Er moet echt spoedig wat gebeuren om het niveau van vorige seizoen te halen, want dit lijkt bijna slechter dan het Real onder Benitez zeg. Haast iedereen lijkt uit vorm daar.

Wat een vieze goal btw op 't eind zeg. Zo perfect over Navas heen. Dat is al de tweede keer in korte tijd dat Navas zo een goal tegen krijgt als ik me niet vergis.

Nu hopen op stunt Eibar vandaag en Barcelona kan verder achterover leunen haha.

Sterke nog voor de Real fans in deze pittige periode. Copa en CL kan nog altijd, maar La Liga is nu voor 99% zeker niet meer haalbaar.

13 januari 2018 om 18:36

Probleem voor Real nu is ook dat ze niet 200% volledig op CL kunnen richten. Als ze de teugels verder laten vieren in La Liga zouden ze zomaar moeten vechten voor de 4e plek.

Allereerst gefeliciteerd Villareal! Een mooie doelpunt, ook al leek het erop dat Enes ünal randje buitenspel stond. Maar zoals nu de munt de "verkeerde" kant op valt voor Real, valt het ook vaak genoeg de "goeie" kant op voor jullie. Had 0-0 ook een terechte uitslag gevonden maar Villareal doet wat Real niet deed 93 minuten lang .. En onderaan de streep tellen toch echt alleen de doelpunten en de punten in de competitie.

Begin het eigenlijk steeds meer zielig te vinden voor Real en heb echt medelijden met Zidane. Want dat is en blijft echt een grote minpunt van een club als Real. Dat je daar als trainer, ongeacht wat je allemaal gepresteerd hebt. De volgende seizoen er net zo hard uit kunt vliegen. En jammer genoeg begin ik steeds meer te geloven dat het er ook aan zit te komen voor Zidane.

Volgens mij is deze selectie enorm verzadigd na al die successen in de recente jaren. Tijd om een nieuw team te bouwen met misschien een nieuwe coach?

Die Scheidsrechters in Spanje zijn echt Dramatisch
2 Hands Ballen en 1 keer rood moeten geven aan Bacca en nog ook buitenspel bij die goal van Villareal door Enes Unal

13 januari 2018 om 19:20

Real had inderdaad een penalty moeten krijgen. Maar goal van Villareal was niet buitenspel. Tackle van Carvajal hief buitenspel op.

Typisch. Je voelde m ook eigenlijk aankomen. Heel lang 0-0 en in de situatie waar Real zit, kan de 0-1 gewoon vallen en die viel ook. Triest dit Real, zoveel successen in 2 jaar, en dan dit. Nog steeds geen nieuwe spelers nodig Ziz? Als het zo doorgaat, dan kan Ziz ook zijn koffers pakken, zo hard kan Perez ook zijn, ook al win je back to back CL. Helaas, het is nog hard vechten om de 4e plek vast te houden. Boosheid na de wedstrijd tegen Celta van Ziz heeft ook niet gewerkt. Anders speel je geen 2-2 tegen Numancia en verlies je wederom op het eind van Villarreal.

Real Madrid heeft weer gefaald. Ten eerste Isco. Die speelde in de eerste helft redelijk, maar in de tweede helft speelde hij zo verschrikkelijk slecht. Is ook zo egoã¯stisch. Ten tweede Zidane. Hij heeft niemand nodig zegt ie. Ongelofelijk irritant is dat. Koop een spits en maak van Benzema een speler voor op de bank. Ook een centrale verdediger was nodig, al was Nacho echt heel goed vandaag, als enige bij Madrid. Ten derde Marcelo. Marcelo valt teveel aan. Daardoor raakt hij natuurlijk vermoeid. Bij die goal van Pablo Fornals is hij zelfs slomer dan Unal, waardoor Unal die bal kan krijgen. Ik zei tijdens het live meepraten dat het buitenspel was, maar na goed kijken zag ik dat dat toch niet zo was. Mijn excuses daarvoor. Ten vierde Cristiano. Krijgt een stuk of 10 kansen maar maakt er geen. Vond Villarreal heel slecht spelen. Fornals leed overal balverlies en ging daarna vallen, waarna de scheids erin trapt ook. Unal deed niks goed in het kwartier dat hij er stond. Maar van Madrid was er ook bijna niemand goed. Kroos met wanhopige pogingen van afstand. Modric met een prima kans. Carvajal niet meer de oude. Zidane moet niet ontslagen worden. Hij moet het vertrouwen krijgen na twee mooie seizoenen. In het eerste seizoen is hij teruggekomen van een 11 punten achterstand naar 1 punt. Tweede seizoen spreekt voor zicht. Hij moet daarvoor wel een centrale verdediger en een spits halen. Kepa wordt geloof ik ook gehaald. Een vleugelspeler is ook geen overbodige luxe. Hij moet ook zijn formatie veranderen. Terug naar 4-3-3. Isco uit de basis op de bank. Cris weer links, Bale rechts. Spits een aankoop en Benzema op de bank. Misschien wordt Benzema door de concurrentie weer de oude. Over die appel voor de penalty ga ik niet praten. Kan gebeuren dat ie hem niet ziet. Bij die tweede aas het buitenspel voor Isco. Overigens een prachtige doelpunt van Fornals. Villarreal kwam hier duidelijk voor de 0-0, maar ze gaan verrassend genoeg ook met de volle buit naar huis. Gefeliciteerd. We moeten Real desalniettemin steunen in deze tijd. De spelers en de tactieken van Zizou zijn ondermaats. Hopelijk winnen we wel een prijs dit seizoen. Copa heb ik vertrouwen in als Real snel in vorm komt. Misschien moet Real maar iemand aannemen die de spelers weer echt gaat motiveren. Hala Madrid y nada mã¡s.

13 januari 2018 om 18:24

Misschien weet Isco dan hoe het voelt om concurrentie te hebben voor zijn positie.

Real maakt de kansen niet af. Dat is het probleem. Ook veel pech natuurlijk. Met een doelpunt voetbal je veel makkelijker. Real niks te verwijten

Zo slecht van Real. Thuis geen goal kunnen maken. Perez loopt nu achter de feiten aan en ik ben benieuwd hoe hij een elftal kan vormen die om de prijzen mee doet. Ze hebben zoveel nodig om te concurreren met City, Barca, PSG en Bayern. En het grootste probleem is dat de toppers of al bij een grote club zitten of peperduur zijn. Perez is dus te laat wakker geworden en ik ben echt benieuwd watvoor elftal er volgend seizoen zal staan.

Kante vind ik echt een gemiste kans. Dat had de nieuwe Makelele kunnen worden. Een top verdedigende middenvelder of cv is een must. Manolas schijnt een afkoopsom te hebben die niet zo hoog is. Of De Vrij? Op de vleugel is al jaren een topper nodig. Sanchez is beschikbaar en niet bijzonder duur. Verder moet Benzema zo snel mogelijk banken voor iemand die kan scoren en beschikbaar is. En dan heb je nog een coach die het niet meer weet, is er geen bijzondere speelwijze waar je op terug valt en ligt de voorzitter al seizoenen lang te slapen. Zeer geinteresseerd in waar Real volgend seizoen staat. Ze zullen zeer veel geld moeten investeren (weet niet of ze dat hebben) of zeer creatief moeten zijn.

Mensen rustig beginnen en niet gelijk over Psg praten ik zals je zeggen Psg speel in echte zwaoke competitie daarom winnen ze zoveel maar kijken wat ze tegen realmadrid kunnen maar in de competitie komt het zoiezo niet meer goed of messi moet gebleseerd worden

13 januari 2018 om 22:11

PSG speelde ook erg sterk in de CL groepsfase.....

kunnen we niet met een groep (echte) madridistas naar een wedstrijd gaan en ze dermate aanmoedigen, dat ze een 'boost' krijgen? ik denk dat dat is wat de jongens nodig hebben. we moeten ons door deze tijd van crisis slepen en sterk terugkomen om weer giganten te slachten in Champions League. je ziet trouwens wel nu de glorie hunters op staan, zoals Ramos al aangaf. "als je ons niet kan steunen als het slecht gaat, moet je ons ook niet steunen als het goed gaat". Hala Madrid!

13 januari 2018 om 19:19

Als het slecht gaat mag je dat gewoon als fan vermelden. Wat real laat zien slaat werkelijk nergens op daar mag kritiek op geuit worden ze verdienen miljoenen dus niet zeuren.

13 januari 2018 om 19:56

Nu over-romantiseer je het wel. Deze spelers spelen niet voor een simpel Eredivisie salaris. Bij Real Madrid verdien je bakken met geld als speler en dan is het niet meer dan logisch dat er kritiek is als de ploeg ver ondermaats presteert.

Elke club heeft succes-supporters. Dat is bij Real Madrid echt niet anders. Echter is de kritiek gewoon terecht en als de spelers daar niet tegen kunnen, zijn ze schijnbaar nog niet uitgeleerd. Zeker een ervaren speler als Ramos zou toch moeten weten dat je kritiek krijgt als je niet presteert.

13 januari 2018 om 20:33

het gaat me niet zo zeer om de kritiek, dat houdt de jongens scherp. als fan mag je uiteraard je kritiek uiten en spelers van dit niveau moeten daar inderdaad mee om kunnen gaan. ik heb gewoon het gevoel dat wij als fans onze eigen jongens 'uit de put' moeten trekken. ik plaatste de reactie ook net na de wedstrijd, heb nu bord pasta op, het even laten bezinken en als ik het zo terug lees is het inderdaad "geover-romantiseerd" (als dat woord bestaat).

Als keeper voel je je zo in de steek gelaten, eerst pakt hij die 1 op 1 en vervolgens wordt je verslagen door een stift. Ook niet makkelijk trouwens.

Mischien dat Perez nu beseft dat vers bloed de concurrentie strijd moet aanwakkeren binnen de selectie. Waarom toch geen 4-3-3 systeem? Ik begrijp helemaal niets van zijn 'tactische' keuzes. Toch heb ik wel vertrouwen dat het allemaal wel weer goed komt maar dan moet er wel geïnvesteerd worden in zowel een verdediger, middenvelder en aanvaller.

Zo, die Asensio werd ook even een potje opgehyped? Ook weer verdwenen.

Vond zelf dat Real hier de overwinning wel won. Villareal was nergens eerste helft en tweede helft kregen ze wat kansen.

Tja dit seizoen is om te huilen en we moeten nog strijden voor een CL plek. Pff ben erg bang voor PSG want onze verdediging is drama.

4e plek behouden lukt waarschijnlijk wel maar 2e en 3e wordt nu moeilijk. Rma mag van geluk spreken dat 4e plek tegenwoordig rechtstreeks cl garandeert. Anders moesten ze met al hun sterren vlak na wk voorronde cl spelen....

Ik zie trouwens dit Real nog steeds PSG verslaan.
Volg PSG nu paar wedstrijden maar vind het niet heel spannend allemaal.

13 januari 2018 om 19:50

Het probleem is niet dat ze PSG onmogelijk kunnen verslaan, want dat kunnen ze wel. Het probleem is vooral dat Real Madrid nog wel van iedereen kan winnen, maar momenteel is ook niemand bang voor Real Madrid en kan het ook van iedereen verliezen.

Iedereen denkt alleen maar aan de twee gewonnen CL-campagnes achter elkaar, maar dat ging natuurlijk ook niet allemaal gemakkelijk. Dat ging ook met vallen en opstaan waar het meer dan eens 50/50 was.

13 januari 2018 om 19:56

En af en toe hulp van de scheids inderdaad.

Maar het gaat bovendien om het geloof van de spelers zelf. Als Real zich beter voelt in CL wedstrijden dan kan dat meer impact hebben dan wat de tegenstander denkt. Vind ik ook dat het spel van Real altijd beter uit de verf komt tegen teams die willen voetballen. Dat zie je in de CL meer dan La Liga.

Voor mij is PSG - Real 45/55 met Real als lichte favoriet.

14 januari 2018 om 04:22

Nog nachten wakker na de twee cl winsten op rij jochie? Altijd de scheids, oja ik hoor je niets zeggen over de fouten van de scheids tegen Villareal? Alleen als het in je eigen voordeel is he, reactie's en gedrag van om te huilen... te zielig.

14 januari 2018 om 08:50

Scroll even naar boven. Daar zeg ik nadrukkelijk dat Real hier een penalty had moeten krijgen.

Ze hadden bij Real gedacht,als we nou al die jonge talenten weghalen bij de concurrentie en Barcelona daarin voor zijn. Dan lopen we dalijk niet achter de feiten aan. Maar het is natuurlijk wel zou dat die talenten het niveau nou nog niet aankunnen. En dan moeten ze ook nog eens bij elkaar passen. Helaas valt dit tegen. Ronaldo mist veel kansen dit seizoen,krijgt er genoeg. De kritiek op hem snap ik wel,maar hij heeft ze al zoveel opgebracht dat een beetje krediet geen kwaad kan. Maar aan de andere kant ,weet ik niet of hij tegenwoordig nog wel goed binnen de groep ligt. Hij maakt zijn teamgenoten toch wel vaak belachelijk.

13 januari 2018 om 19:47

Hij heeft al veel opgebracht, maar daar betaalt Real Madrid hem ook rijkelijk voor. Dat mag dus geen overweging zijn. Ronaldo maakt het momenteel niet waar en dan is het logisch dat je kritiek krijgt, vooral als je grootverdiener bent bij Real Madrid.

Zidane word vandaag of morgen ontslagen, let maar op, niet dat hij er wat aan kan doen, de voorhoede word ouder en/of minder, en 3 sterkhouders/kwaliteitsvolle invallers zijn vertrokken.

13 januari 2018 om 19:13

Klopt Ronaldo wordt bijna al 33. De slijtage begint er te komen

13 januari 2018 om 19:28

Jammer he, vind hem zo'n baas, ben benieuwd wat hij gaat doen als dit zich verderzet, hoe gaat hij spelen, op welke positie, blijft hij wel bij Real, hoe gaat hij zich gedragen op en naast het veld wanneer hij echt minder word etc etc. Ik hoop dat hij toch nog een lange tijd doorgaat op zijn oude niveau of desnoods iets daaronder, hem gun ik de vaak natuurlijke aftakeling niet, hij leeft er te erg voor.

13 januari 2018 om 19:33

Zulke kansen missen kan toch niet met slijtage te maken hebben. Meerder spelers verzaken doen maar wat Isco is maanden al een drama wat walg ik van zijn vedette neigingen en arrogant is hij bah.

Casmeiro loopt iedereen overheen verdedigend is het bij hem niks meer het gene waar hij voorstaat. En Varane slappezak eerste klas daar heb je niets aan en verdedigend is hij matige en in de duels zo slap laat zich altijd aftroeven.

Bale die zou het toch moeten doen maar zegt het al vaker komt te krot voor Real Madrid dat zal nooit van het niveau Ronaldo worden of zelf in de buurt komen, nee.

Marcelo is echt 10 keer niks liet weer paar keer zijn man lopen en aanvallend stelt hij momenteel niets voor. Carjaval naar hart problemen onherkenbaar. Het is meer dan alleen Ronaldo.

13 januari 2018 om 19:38

Tja misschien ligt het wel aan de leeftijd want een Ronaldo in zijn goeie dagen had al zoveel meer afgemaakt dit jaar met zijn kansen dan dit jaar. Varane is inderdaad zwak zeg. Geen pit achter net als Pepe. Varane is er dus niet klaar voor om Pepe op te volgen helaas.

Begin van het seizoen dacht ik echt dat Real Madrid dit seizoen iedereen kapot zou spelen. Met het vertrouwen en prestaties van vorig seizoen en na het winnen van de Super Cup en de Supercopa. En kijk nu.. het loopt voor geen meter, het scoren gaat heel moeilijk en er straalt geen enkel plezier meer af. Misschien botert het onderling niet meer of is de honger weg, maar Zidane krijgt het niet aan de praat. De kwaliteit is er nog steeds en misschien kan een goede aankoop voorin ze weer op weg helpen. De wedstrijd tegen PSG wordt allesbeslissend om te zien of ze nog wat van dit seizoen kunnen maken, want de titel is allang weg. Ik hoop niet dat Zizou ontslagen wordt, dat verdient ie niet maar voetbal en zeker een club als Real Madrid kan daar keihard in zijn.

Ik vind het vooral grappig dat zo'n beetje iedereen Zidane een absolute topcoach vond de afgelopen jaren, terwijl men nu het tegenovergestelde zegt. Dat was vooral gebaseerd op de resultaten, want ik heb zelden iets inhoudelijks over de kwaliteiten van Zidane als hoofdcoach gelezen.

Vooral tactisch vind ik hem zwak. Dat vond ik vorig jaar al en dat is me dit seizoen des te duidelijker geworden. Je kunt geen posities opofferen voor een Ronaldo die duidelijk niet meer in de beste staat van z'n voetbalcarriere verkeert. Ronaldo is nog steeds erg goed, maar niet meer exceptioneel. Als hij dan ook nog moeilijk gaat scoren, heb je gewoon een groot probleem.

Het oneindige vertrouwen in Benzema is ook vreemd. Die speelt nu al anderhalf jaar flink ondermaats, al komt dat ook deels omdat Ronaldo constant op zijn positie zwerft. Dan kun je beter Ronaldo als spits gebruiken, want aan de bal is Ronaldo niet meer zo exceptioneel. Ook in snelheid heeft hij ingeleverd, al is hij nog steeds niet langzaam.

13 januari 2018 om 22:32

Het was natuurlijk de bedoeling om Benzema dit jaar te vervangen door M'pambe, alleen die ging voor belachelijk veel geld naar Psg. In plaats van het kopen van een andere spits. deed Real niets. Dat breekt ze nu op.

Vergeet ook niet dat ze nu al twee jaar spelen voor de wereldbeker, ook weer allemaal extra wedstrijden over de hele wereld. Dat hakt er wel in. Als je dan ook nog eens je reservespelers verkoopt en er geen kwalitatieve betere spelers voor terughaalt.... Dan kan het zijn dat je een keer een wat minder seizoen hebt.

Wat is die Cristiano toch een verschrikkelijke voetballer wanneer hij niet scoort. Zijn verborgen een hoop, maar het begint steeds duidelijker te worden dat hij een geweldige doelpuntenmaker is, maar een matige voetballer..

13 januari 2018 om 20:53

Welkom in de wereld die realiteit heet. Nu wachten tot de Messi-haters dit ook inzien en we die kunnen verwelkomen.

13 januari 2018 om 21:02

Heeft echt wel met leeftijd te maken hij is minder scherp en Messi gaat dat ook meemaken dat is duidelijk. Hij was in zijn hoogtepunt gewoon een uitstekende voetballer en doelpunten maker.

13 januari 2018 om 21:13

Dat hij ooit een uitstekende voetballer en doelpunten maker is geweest(ik geloof trouwens nog steeds dat hij een doelpunten maker kan zijn als het middenveld wat beter loopt) zal ik nooit ontkennen. Je wint die Balon d'ors niet zomaar.

Maar Ronaldo is nooit de technische speler geweest die mensen beweren dat hij is of was. En als je daar wat over zei werd je voor gek verklaard. En nu hij het niet meer op snelheid kan doen beginnen mensen dat pas te zien.

13 januari 2018 om 21:20

Om heel eerlijk te zijn; nee. Cristiano is in mijn optiek altijd een speler geweest met een geweldige versnelling, leuke trucjes, doelpuntenmachine die goed kan kopen en een inmens fysiek. Meer niet.. Hij zet niet zoals Messi medespelers vrij voor de keeper, is geen teamspeler, heeft geen goede pass en voorzet, mist veel technisch inzicht en doet veel te weinig met zijn goede trap.

16 punten achter en beide nog 1 wedstrijd tegoed. Dan maakt het toch geen rest uit dat ze nog een wedstrijd tegoed hebben.

13 januari 2018 om 20:51

In theorie wel. Dan heeft Real nog één speelronde meer om achterstand van 16 in te halen.
Praktisch gezien is het verloren zaak inderdaad.

13 januari 2018 om 21:36

Ik bedoel dat er in de tekst staat beide ploegen een wedstrijd tegoed hebben. Dan kan Real toch niet inlopen op Barca

13 januari 2018 om 22:33

Klopt, ze hebben op dit moment evenveel wedstrijden gespeeld.

13 januari 2018 om 22:42

Beide teams moeten nog 1 extra wedstrijd spelen ten opzichte van teams die de 19e speelronde al hebben voltooid. Dus één ronde extra waarin Barca punten zou kunnen morsen. Bij winst van Barca morgen is deze stuk tekst inderdaad irrelevant.

Och, dit Madrid. Jammer gewoon, jammer. Maar ergens ook wel mooi om te zien dat niks zeker is in de voetballerij!

Ronaldo gaat zo in ieder geval niet kans maken op de award voor speler van het jaar. Zal hij überhaupt genomineerd worden? Dat hangt deels af van het WK en de CL, maar toch...

Conclusie na deze match.
Real is zeer slecht dit seizoen en de titel mag iedere Real supporter volledig vergeten na dit verlies, Barcelona staat nu op 16 punten voorsprong na evenveel wedstrijden en won de 1ste Classico in Madrid met ruime cijfers dus moet Real in principe nu 17 punten inhalen wat niet meer te vatten is halverwege het seizoen. Verder zullen ze ook al moeten opletten met de top 3 want Atletico Madrid en Valencia staan met respectievelijk 10 en 8 punten voorsprong en dat wordt zeker een heel zware klus om dat al in te halen. Real heeft wel 1 wedstrijd minder gespeeld tegenover hun maar moet ook nog naar Camp Nou gaan. Binnen 2 weken zal Real moeten winnen in Valencia maar als dat niet lukt dan kan het nog catastrofaal aflopen wetende dat Sevilla en Villareal nu ook terug in de buurt komen van Real!!! Sevilla krijgt nu ook nog 6 weken erbovenop een vrij makkelijk programma tegenover dat van Real. Als ze dat beter afleggen dan Real kan het nog op een andere manier spannend worden. De 4de en 5de positie... En de top 3 onhaalbaar maken zou dit betekenen. De focus mag op die manier nu ook natuurlijk niet teveel op alleen maar de CL en Copa del Rey gelegd worden. De kans dat de nummer 5 ook nog een CL ticket gaat bemachtigen is er dan ook nog al blijft dat vrij klein aangezien dan een Spaanse ploeg Europees kampioen moet worden. Logisch gezien zal Real waarschijnlijk alles op alles zetten om alsnog bij de eerste 3 te eindigen maar nu waarschijnlijk extra rust kunnen bieden tegen Psg. Maar ook PSG kan de spelers extra rust bieden aangezien ze al een mooie voorsprong hebben.

Snap niet waar de kritiek op Zidane vandaan komt dat hij speler geen spelers haalt. Denken jullie echt dat de coach daar alleen over gaat? Uiteindelijk is dat een besluit dat grotendeels genomen wordt door het bestuur. Dit oppotten van geld voor transfers door Real is echt geen plan dat door Zidane is geã¯nitieerd. Waarschijnlijk heeft Perez een paar grote transfers op het oog en wil in de tussentijd het geld niet aan andere spelers opmaken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren