Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Basaksehir maakt financiële details van Arda Turan bekend

Laatste update:

Arda Turan zet zijn loopbaan voort bij Medipol Basaksehir, zo laten de Turkse club en Barcelona zaterdag via de officiële kanalen weten. De middenvelder wordt voor het komende tweeënhalve seizoen, het restant van zijn contractduur, verhuurd door de Catalanen, die wel de mogelijkheid behouden om Arda in de officiële transferperiodes terug te halen en aan een andere club van de hand te doen.

Basaksehir heeft wel een optie tot koop bedongen, waardoor hij in de tussentijd definitief vastgelegd zou kunnen worden. De Turken nemen het hele salaris van Arda over en betalen Barcelona ook een huursom voor de middenvelder. De hoogte van dat bedrag hangt af van zijn prestaties, en hoeveel wedstrijden hij speelt, in de Turkse competitie.

Voor Arda komt er zodoende na tweeënhalf jaar een einde aan zijn periode in het Camp Nou. De honderdvoudig Turks international speelde in die tijd 55 wedstrijden voor de club die hem in juli 2015 voor 34 miljoen euro overnam van Atlético Madrid. De middenvelder won bij Barcelona een landstitel, tweemaal de Copa del Rey, een Spaanse Super Cup, het WK voor clubteams en een Europese Super Cup.

Bij Basaksehir wordt Arda ploeggenoot van onder meer Eljero Elia. De huidige koploper van de Süper Lig is na Galatasaray de tweede werkgever van de spelmaker op het hoogste Turkse niveau. Arda doorliep de jeugdopleiding van Cimbom en speelde er tussen 2005 en 2011 in de hoofdmacht, voordat hij naar Spanje vertrok. Met Galatasaray won hij één landstitel en een Turkse beker.

Update 15 januari 09.45 uur - Basaksehir maakt financiële details van Arda Turan bekend
Medipol Basaksehir heeft bekendgemaakt hoeveel men betaalt voor Arda Turan. De Turk verdient tot de rest van het seizoen twee miljoen euro en volgend seizoen zal zijn honorarium vier miljoen euro exclusief variabelen bedragen. De Uilen betalen Barcelona alleen een huursom van drie ton als zij kampioen worden en incasseren twintig procent van de transfersom als Arda dit seizoen nog door Barcelona aan een andere club wordt doorverkocht. Als Arda volgend seizoen definitief uit het Camp Nou vertrekt, geldt er voor Medipol Basaksehir een doorverkooppercentage van 25 procent.

Een goede club voor Arda Turan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eindelijk, maar wel via een vreemde constructie die gelukkig wel het enorme salaris van Arda Turan van de loonlijst haalt. Tweeëneenhalf jaar huurcontract waarbij Basaksehir zijn salaris volledig op zich neemt. De huursom is afhankelijk van sportieve variabelen en dus afhankelijk van de prestaties van Arda Turan in de Turkse competitie. Daarnaast heeft Barcelona het recht om hem in iedere transferperiode te verkopen aan een andere club. Ben benieuwd hoe dat gaat werken als Arda Turan eens te meer weigert een compromis te sluiten tussen een lager salaris en een sportieve stap vooruit. Nogmaals, een vreemde constructie. Maar de club zal blij zijn dat ze van dit probleemgeval af zijn. Arda, het ga je goed!

13 januari 2018 om 12:27

Zal Coutinho zijn nummer 7 overnemen? Wat denk jij?

13 januari 2018 om 12:36

Moet eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb. Doorgaans betrouwbare journalisten geven aan dat Coutinho het rugnummer van Mascherano (veertien) over gaat nemen, maar aangezien de Argentijn pas vertrekt op het moment dat Umtiti weer kan spelen duurt dat dus nog wel even. Het rugnummer zeven zou ik beter bij het vinden passen, maar het kan zomaar zijn dat dat rugnummer wordt gereserveerd voor Antoine Griezmann aankomende zomer. Het lijkt er echt op dat hij voor honderd miljoen euro naar Camp Nou komt.

13 januari 2018 om 12:37

Heb al via verschillende media gezien dat Coutinho inderdaad met nummer 7 gaat spelen.

13 januari 2018 om 12:58

Messi, Suaréz, Dembele, Coutinho en Griezzman vind ik wel teveel van het goede. Ik zou het liever investeren in een middenvelder.

13 januari 2018 om 13:39

Coutinho lijkt idd rugnummer 7 te krijgen.

@perspectief:
Dat is idd te veel van het goede, maar Barca heeft ook te veel middenmiddels. Iniesta, Rakitic, Busquets, Coutinho(die dus ook op het middenveld kan), Paulinho, Roberto, Gomes en Denis. Dat zijn 8 potentiele middenvelders, waarvan ik zo minstens 5 basiswaardig schat. Daarnaast is het tijd dat Alena zich in de zomer aansluit bij eerste. Waarom nu nog een middenvelder erbij? Misschien kan Barca beter wachten en zien hoe Cout8nho op het middenveld doet. Blijkt hij een goede. Opvolger van Iniesta te zijn, dan hoef er geen middenvelder bij.

13 januari 2018 om 13:39

Ik bericht ook alleen maar wat ik in de (betrouwbare) media hoor. Zou zelf ook liever het geld anders besteed zien worden, bijvoorbeeld door Thiago terug te halen naar Camp Nou. Denk dat Griezmann niet een broodnodige transfer is tenzij de club besluit om Luis Suárez te verkopen. En dat zie ik niet gebeuren.

15 januari 2018 om 14:16

Dan ben je Rafinha en Vidal nog vergeten. Barca moet gewoon de miskopen asap lozen. Verhalen gaan al dat Gomes vertrekt. Met hem kunnen imo Deulofeu en Alcacer ook weg. Denis gaat het ook niet redden ben ik bang. Semedo moet stappen maken op rechtsback en Roberto doorschuiven naar het middenveld.

15 januari 2018 om 14:37

Barca heeft zat goeie middenvelders. Ze stellen er meestal 3 op en dan kun je kiezen uit Rakitic, Busquets, Paulinho, Iniesta, Gomes, Suarez en Rafinha. Waarschijnlijk mis ik nog een paar talenten ook omdat ik ze niet allemaal ken. Voor het eerst in een lange tijd zit het eigenlijk ook verdedigend goed. In principe hoeven ze niks meer uit te geven nu ze Coutinho hebben gehaald.

13 januari 2018 om 13:00

Ben al lang blij dat ze niet nog de helft van zijn salaris blijven betalen, dat zou echt schandalig slecht onderhandeld zijn. Zijn rol was gewoon klaar dus prima dat ie weg is, Barca is aardig aan het doorselecteren, goed om te zien.

13 januari 2018 om 13:41

Precies, dan zou de club echt geen greintje zelfrespect meer over hebben. Wat mij betreft had hij dan maar lekker bij Barcelona B gaan spelen. Een speler die weigert te werken aan zijn fysieke gesteldheid kan je niet gebruiken in het eerste elftal.

13 januari 2018 om 14:40

Zijn jaarsalaris valt toch mee? Je doet alsof hij 10 miljoen per jaar verdiende.

13 januari 2018 om 14:43

Arda Turan verdiende acht miljoen euro bruto per jaar. Dus ja, dat is wel degelijk een flinke meevaller.

13 januari 2018 om 14:21

Probleem geval?? Hij heeft nooit een eerlijke kans bij Barca gehad. Toen Neymar geblesseerd was,deed Arda het beter dan Neymar. Veel succes Arda!

13 januari 2018 om 14:52

Je bent de zoveelste die (ten onrechte) beweert dat Arda Turan geen eerlijke kans heeft gehad bij Barcelona. Weet niet waar dat precies aan ligt, maar heb in de afgelopen week veel vaker reacties als de jouwe gehad (en niet altijd op de meest vriendelijke toon). Moeten we nu plots doen alsof Arda Turan de meest geniale voetballer was bij Barcelona en het een schande was dat Neymar boven hem verkozen werd? Nee, natuurlijk niet. De prestaties van Arda Turan op het middenveld waren ronduit slecht, maar als linksbuiten heeft hij toch wel een aantal sterke prestaties neergezet. Heb je nou serieus de illusie dat die prestaties genoeg waren om Neymar op de bank te zetten? Kom nou, doe niet zo naïef.

Overigens heb ik in de afgelopen week meermaals uitgelegd hoe de vork in de steel zat met betrekking tot het gebrek aan speelminuten van Arda dit seizoen. En wil die woorden best nog even een keer herhalen voor je.

We gaan terug naar afgelopen zomer, Arda Turan kwam met flink wat vakantiekilo's terug bij Barcelona en kreeg van de nieuwe trainer Ernesto Valverde een keuze voorgelegd. Hij kon werken aan zijn fysieke gesteldheid en mocht zelf kiezen wanneer hij ging trainen, of hij kon een andere club gaan zoeken. Arda koos ervoor om uitstekende aanbiedingen af te wijzen en bleef bij Barcelona. Hij trainde een stuk minder, werkte er minder aan om fit te worden en was meermaals (zonder toestemming) teruggevlogen naar Turkije. Dan zag de club hem weer in een reclame, dan speelde hij een wedstrijd voor het nationale elftal terwijl hij geen groen licht had van de medische staf. Het spijt me zeer, maar dan verdien je ook geen kans. En als je dan vindt dat hij een kans had moeten krijgen, leg me dan eens uit wat je had moeten zeggen aan de andere spelers die wél keihard hebben gewerkt in het voorseizoen.

13 januari 2018 om 15:25

Guaporta die gasten lullen maar wat joh, hebben geen idee waar ze het over hebben. Maar ja een Turk krijgt geen kans en opeens is het dat hij als grofvuil wordt behandeld, echt de grootst mogelijke onzin!

Net zo min als mensen een idee hebben hoeveel hij verdiende en hoe belangrijk het dus was dat ie vertrok om ruimte te maken in het salarishuis.

13 januari 2018 om 19:28

Als je Arda op het middenveld zet, dan klopt er sws iets niet. En Arda is altijd dik geweest.

Arda was gewoon een sponsortransfer namens Turkish Airlines. Linksbuiten speelt hij nog steeds geweldig.

En Arda wou idd niet weg, te grote ego die gast. Constant vertellen hoe geweldig barca is en dat hij met Messi mag voetballen...het was naar zijn dikke kop gestegen.

En nu Basaksehir, wat een sukkel.

15 januari 2018 om 12:10

@Guaporta
Het klopt allemaal wat je zegt over Arda, zijn motivatie is voor een professional matig en hij verdiend een salaris waar je u tegen zegt, toch is Narca hier financieel niet slecht uit gekomen Turkish Airlines en Beko waren maar wat blij met Arda in het Barcelona shirt en dat heeft Barca echt serieus geld opgeleverd.

Goed beleid daar bij Basaksehir, halen laatste jaren elke keer goeie spelers en eindigen laatste jaren telkens in de top van de Super Lig.

13 januari 2018 om 12:24

Tegen torenhoge kosten lijkt me. de toekomst zal uitwijzen hoe goed het beleid is.

13 januari 2018 om 12:24

Haha weet je wel hoe ze aan het geld komen? Ze hebben niet eens supporters en het is de club van de gemeente Istanboel. Zelfs topclubs in Turkije konden Arda zijn salaris niet betalen, maar basaksehir kan dat makkelijk met belastinggeld betalen..

13 januari 2018 om 12:33

@Quar3sma
Dit bewijst inderdaad dat IBB wordt gefinancierd vanuit de overheid. Het is algemeen bekend dat Arda een groot aanhanger is van bijvoorbeeld Erdogan en de keus om naar Basaksehir te gaan heeft alleen hiermee te maken.

13 januari 2018 om 12:46

Ja, wat heeft anders Arda te zoeken bij een club als Basaksehir.. Geen supporters, lelijk stadion(fatih terim stadion), geen geschiedenis. Alleen het is wel de club van Erdogan..

13 januari 2018 om 13:12

Vriend wat praat je nou man ? Alle grote clubs in istanbul hebben miljoenen schuld en dan kom je praten over Basaksehir

13 januari 2018 om 13:31

Vreemd dat hij praat over Basaksehir terwijl het artikel over Basaksehir gaat.

13 januari 2018 om 14:55

Goed beleid?
Stel Gemeente Amsterdam koopt AFC en met de inkomsten vd gemeente gaan ze concurreren met AJAX..
Dat gebeurt er op dit moment in Turkije..
(Basaksehir komt uit Istanbul en word geleid door de schoonzoon vd zwager van Erdoğan)

Zijn carriere is echt snel downhill gegaan zeg. Was bij atletico een meester, maar barca was hij zo matig. Vele zeiden dat hij 'gewoon' bij atletico moet blijven doen hij zijn transfer maakte. En zij hebben gelijk. Nu bedenk ik me; zo zijn er wel meer waarvan je al dacht;" waarom ga je weg? Beter dan dit wordt het niet en jij ook niet." Ik dacht dit toen ook al meteen bij mensen als Arda, kaka, fabregas ect

13 januari 2018 om 13:42

Arda werd gehaald voor het middenveld, terwijl hij een linksbuiten is. Als linksbuiten deed hij het verdienstelijk, maar op het middenveld was het niet best. Maar in principe had Barcelona toen in iemand anders kunnen investeren dan Arda. Totaal onnodige aankoop. Leuk voor zijn cv. Hij kan zeggen dat hij bij Barca heeft gespeeld, wat geen leugen is. Maar iedereen is van mening dat hij liever bij Atletico kon blijven. Misschien hadden Lassa, THY en beko wat te maken met zijn transfer (ik speculeer even).

15 januari 2018 om 14:41

Arda was bij Atletico de creatieve middenvelder die op '10' speelde. Barcelona had destijds maar vijf andere middenvelders, waarvan alleen Rakitic, Busquets en Iniesta top waren. Daarom werd Arda gehaald, maar hij heeft nooit echt kunnen overtuigen.

Vies teampje dat basaksehir. Beetje belastinggeld van de burgers gebruiken om de salarissen van Adebayor en Arda te betalen. Nu de Turkse competitie dit jaar de eerste stappen heeft gezet om een winstgevend transferbeleid te volgen, komt dit teampje weer dat alles gaat verpesten. Als basaksehir dit kaar kampioen wordt, moeten de grote clubs zoals Besiktas ook weer overgaan tot een “spend-all” beleid om in de top te blijven. Ik hoop dat Fifa even langskomt daar om een fairplay-beleid in te zetten daar, tenzij ze niet al omgekocht zijn daar basaksehir.

Zo, dat had ik even niet verwacht, de constructie dan. Er wordt goed werk geleverd...
Leek erop dat Barcelona nog deels zijn salaris zou betalen

Ik heb het al eerder geschreven. Ik neem het Arda niet kwalijk en wens hem succes. Maar hij verraad Galatasaray hier wel. Aan één kant, ongeveer 80% van de Galatasaray supporters (volgens een poll) wouden Arda niet bij Galatasaray zien spelen. Daarom neem ik het hem niet kwalijk. Maar we moeten niet vergeten dat Arda degene was die zei op televisie dat hij in Turkije alleen voor Galatasaray zal spelen. En als Galatasaray hem niet zou willen zou die in Europa blijven.

Maarja, succes Arda. Ik hoop dat je om kan gaan met alle kritiek en je vorm weet te herpakken.

13 januari 2018 om 13:44

Haha geloof je nog voetballers man? Ze zien alleen euro tekens tegenwoordig, verder niks..

Het gaat je goed Arda! Een hele rare huurovereenkomst eigenlijk, maar ik ben blij dat Barcelona van hem af is. Imo had hij dit jaar best een rol kunnen spelen en hij deed het zo slecht niet vanaf linkerflank.
Maar goed hij had beter in de zomer kunnen vertrekken en koos voor geld.

Weet je wat het is? Als je van plan bent om naar Turkije terug te keren, gebruik dan geen uitspraken zoals 'Ik zal alleen voor Gala spelen in Turkije, en geen enkel andere club'. Nu wordt je als verrader gezien door de hele harde kern van Galatasaray, en ik denk niet dat het daarbij zal blijven. Je kon ook makkelijk naar Italie, Engeland of een andere club in Spanje. Misschien zelfs China of de VS. Veel succes, maar niet te veel.

13 januari 2018 om 15:31

Ah man, doe nou niet zo dramatisch. Beetje hypocriet dat de mensen die totaal tegen de komst van Arda waren, hem nu gaan bestempelen als verrader door zijn oude uitspraken erbij te halen. Hij kon wel naar clubs uit andere landen, maar misschien wilde hij gewoon terug naar zijn vaderland. Dan is Basaksehir de enige optie, aangezien hij niet gewild is bij de andere clubs.

13 januari 2018 om 16:24

Lol. In plaats van dat je Arda hypocriet gaat noemen, noem je mij een hypocriet? Wie zegt dat ik tegen de komst van Arda was? Waar haal je dat vandaan? Plus, dat hij terug naar zijn vaderland wilde laat gelijk zien hoe het met zijn ambities zit. Heeft totaal geen bijdrage geleverd aan Barca, menig topsporter zou dan sportieve revanche willen nemen door bijvoorbeeld naar een Arsenal of Inter gaan om zo toch een steentje bij te dragen aan eventuele sportieve successen. Maar nee, meneer wilt met Acun Ilicali in Istanbul chillen.

Mensen praten hier over de financiën van Barcelona en het geld van de belastingbetaler in Istanbul alsof het hun geld is, hou op daarover zeg, je bent gewoon een supporter of voetballiefhebber en zowel Barca als Istanbul weten niet eens van je bestaan.

Diene Andre Gomes moet weg, totaal niet goed genoeg. Traag, lomp .. Een type Song.

13 januari 2018 om 15:30

Ja maar liever eerst beginnen met voetballers die nooit spelen en vet salaris krijgen als Arda....

Arda is altijd fan en liefhebber geweest van Galatasaray. Maar Arda heeft altijd nog een grotere idool gehad, en dat is Recep Tayyip Erdoğan. Niemand gaat mij vertellen dat Arda uit liefde heeft gekozen voor Basaksehir, een club dat gesteund wordt door de Turkse overheid.

Wel moet ik erbij zeggen dat Basaksehir een goed, zuinig beleid voert. Ze zijn vergelijkbaar met Leipzig in dat opzicht, het is met afstand de meeste gehate club van Turkije, maar toch weten ze in principe goed beleid te voeren.

15 januari 2018 om 10:43

Nou vorig seizoen hadden ze nog 60 miljoen supporters (oa van gs en fb).

Ik lees hier allemaal hoe Barcelona teveel betaald heeft voor Arda Turan maar is hij toendertijd ook niet gekomen na die sponsordeals met Beko en Turkish Airlines of heb ik het verkeerd? Dus hebben die waarschijnlijk ook een vinger in de pap gehad bij zijn transfer naar Barcelona.

Jammer dat die dit seizoen geen kans heeft gehad terwijl naar mijn mening toch genoeg middelmatige spelers zoals Deulofeu en Gomes genoeg kansen hebben gekregen ( middelmaat voor het niveau barcelona) Nog iets hij ziet er momenteel gewoon fit uit en niet met overgewicht zoals beweerd wordt.

Haha wat een vent die Arda. Goksel Gumusdag, voorzitter van Basaksehir, heeft goed werk verricht mbv de nodige steun uit de parlementaire omgeving.

Arda doet waar die goed in is: sensatie veroorzaken/chaos creeren. Daar leeft hij immers van. Een mediageile popiejopie. Lekker terug in Istanbul (society heeft ‘m gemist!). Acun, popsterren en ministers zullen hem goed doen. Daar draait het om. En toch denk ik dat hij Maradonna/Napoli effect zal ceeeren. Heb er zin in! Arda versus Terim. Laten we eerlijk zijn. Arda wil via Galatasaray, Terim pijn doen. Zo een type is het wel. Veel succes! Ooit in een CE van mij, zei ik; ballenjongen van toen en eenzame popster van nu! Het gaat je goed!

Wat ben ik blij dat deze volgevrete vedette niet naar GS is gekomen, tijdens de interlands merkte je al dat hij niks meer in te brengen had, Basaksehir is bezig met een goede project ik ben verbaasd dat ze Arda hebben gehaald, verwachte toch wat beters maar goed, succes daar Arda.

Blij dat zijn situatie bij Barcelona nu eindelijk is opgelost, maar echt een goede deal voor Barcelona is dit toch niet. Een speler die nog best een paar jaar mee kan in de Europese subtop eigenlijk gratis laten vertrekken totdat hij uit zijn contract loopt (of een kwart afstaan indien je hem alsnog weet te verkopen) is echt te weinig voor deze speler. Zijn salaris kwijt zijn is mooi maar hij had toch best een miljoen of 8 tot 10 kunnen opleveren naar mijn mening.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren