Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Als mens heb ik totaal geen respect voor Pierre van Hooijdonk’

Laatste update:

Tussen 2006 en 2009 stond Dwight Tiendalli onder contract bij Feyenoord, maar zijn periode in Rotterdam-Zuid werd geen onverdeeld succes. Het is een bekend verhaal dat Pierre van Hooijdonk een luier ophing op de plek van de verdediger in de kleedkamer. Tiendalli is niet vergeten hoe Pi-Air met hem omging tijdens zijn periode bij Feyenoord, zo vertelt hij tegenover VICE Sports.

“Dat was voor de wedstrijd tegen PSV. Hij dacht dat ik bang was, maar ik was gewoon geblesseerd. Ik heb veel respect voor wat Pierre heeft bereikt in zijn carrière, hij heeft bij prachtige clubs gespeeld. Maar als ik hem tegenkom, zal ik hem nooit groeten. Als mens heb ik totaal geen respect voor hem”, zegt Tiendalli over het ‘luier-verhaal’. Hij geeft toe dat hij moeite had met de druk bij Feyenoord. “Ik heb bij Feyenoord niet genoeg gebracht, op het veld niet laten zien wat ik kan.”

“Maar ben ik door iemand binnen de club geholpen? Heeft een van de medespelers mij er doorheen gesleept? Nee, op geen enkele manier”, vervolgt de 32-jarige vleugelverdediger, die momenteel voor het Engelse Oxford United speelt. Toen hij van FC Utrecht kwam, keek hij naar eigen zeggen op tegen de spelers van Feyenoord. “Ik durfde bijvoorbeeld echt niet brutaal te zijn. Hij heeft toen niets gedaan om mij te helpen.”

“Hij heeft het eigenlijk alleen maar zwaarder gemaakt. Misschien zal hij niet wakker liggen van wat ik zeg, maar andersom geldt precies hetzelfde”, zegt Tiendalli over Van Hooijdonk. De verdediger ziet momenteel hetzelfde gebeuren met Kevin Diks. “Dan denk ik: help die jongen nou gewoon. Daar speelt ook het publiek een rol in. Ze moeten hem niet afbranden. Wat heeft het voor zin om hem uit te fluiten? Je wil toch dat een speler een meerwaarde is voor je club? Je hebt niks aan een speler die tegengewerkt wordt. Dat wordt het sowieso nooit wat."

Snap jij dat Dwight Tiendalli mede hierdoor niet geslaagd is bij Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Natuurlijk wel triest, maar dat is topsport beoefenen bij een van de topclubs in Nederland. Daar zul je het denk ik toch zelf moeten doen en wordt jouw handje niet meer vast gehouden. Iedereen kijkt graag naar zichzelf en dat is het enigste wat telt.

Neemt niet weg dat het gewoon een kinderachtige actie is.

8 januari 2018 om 14:38

Dat wil toch niet zeggen dat je je medespelers moet gaan treiteren, alleen omdat het een topclub is? Juist door elkaar te ondersteunen wanneer het minder gaat, creëer je een goed team, wat nodig is bij een topclub.

8 januari 2018 om 16:57

@brams

Het is volgens mij allemaal heel subtiel, dit soort acties. De ene actie valt net heel goed, en helpt daardoor de teamgeest. De andere actie valt net slecht en kan daardoor verstrekkende gevolgen hebben.

Als het bedoeld is om te treiteren is het sowieso niet goed binnen een team. Maar dat kunnen wij niet beoordelen in dit specifieke geval. Ik heb zeker ook geen hoge pet op van Van Hooijdonk, maar misschien bedoelde hij die actie niet verkeerd.

Ik heb op mijn eigen werk een keer een collega een volstrekt ongepaste (en racistische) opmerking horen maken tegen een donkere collega die daar op zijn eerste werkdag was. Ik wou direct ingrijpen, maar die donkere collega lag helemaal in een deuk en die gasten zijn dikke vrienden geworden. Zelfs ongepaste grappen kunnen de onderlinge sfeer dus helpen, ook al vind ik het zwaar over de grens.

8 januari 2018 om 20:34

Edo, dat zegt meer over de lading die men ergens aan geeft. De manier waarop iemand iets zegt, kan veel verschil uitmaken.

8 januari 2018 om 14:39

Voetbal is nog altijd een teamsport.
Een goed presterende Tiendalli (of Diks) heeft het hele elftal profijt van.

8 januari 2018 om 14:57

Een kinderachtige actie vind ik licht uitgedrukt.
Ik vind het echt belachelijk. Je kan mensen hier kapot mee maken. Of dit nou gebeurt op het kantoor bij Ziggo, in de fabriek bij een visbedrijf op bij een voetbalclub: absurd gedrag.

Ik keur pesten op elke manier af, dus ook dit wat Pierre doet. Het neigt tegen het onmenselijke aan.

Vind men dat ik hier overdrijf? Ik chargeer zeker een beetje, maar ik vind dat er op geen gebied goed te keuren. En al helemaal niet door te zeggen dat dit goed te praten is doordat het bij een topclub gebeurt. Houd toch op.

8 januari 2018 om 15:06

Haha serieus?? Dat mensen hier niet tegen kunnen zegt meer over hun dan de actie op zich. Niemand kan wat hebben tegenwoordig en als man in een voetbalkleedkamer doen we dit af als voetbalhumor. Man up! Zo win je de oorlog nooit.

8 januari 2018 om 15:22

Waarschijnlijk heeft Pierre destijds zijn actie verkeerd ingeschat. Zullen genoeg spelers zijn geweest die het zouden weglachen, dat Tiendalli dat niet doet is prima maar dan neigt het natuurlijk nog niet tegen het onmenselijke aan. Pierre had wel even zijn excuses aan kunnen bieden, uit dit verhaal maak ik op dat hij dat niet heeft gedaan. Maar laten we het ook niet groter maken dan het is.

8 januari 2018 om 15:22

Kom op zeg, waarom hier na jaren nog op terugkomen? Wanneer je mentaal onvoldoende weerbaar bent, kun je kennelijk het niveau van de top van Nederland niet aan. Dan moet je de schuld bij jezelf zoeken en niet bij een medespeler.

8 januari 2018 om 15:29

Precies, Pierre is nog van de generatie wk ‘98, duidelijk voorbeeld van verschil in gevoeligheid met de latere generaties

8 januari 2018 om 15:31

Nou omdat die man zijn levensverhaal vertelt in een interview misschien. Dit geeft een leuk inzicht hoe die wereld in elkaar zat destijds. Dat hij mentaal misschien niet sterk genoeg was ontkent hij ook niet maar hij zegt dat hij niet echt geholpen is wat ook niet meewerkte. Als je er wat over opzoekt dan weet je dat veel spelers van Hooijdonk uitkoste zoals Kalou, Boussaboun, Leonardo, van Persie, de Guzman etc.

8 januari 2018 om 15:50

Bbyjet
Wat een onzin kraam jij uit zeg.
Voetbalhumor is dat je een auto volgooit met vis als iemand wat vervelends aan het doen is (boer deed dit bij Veltman bij Ajax toen hij wat vervelends had gedaan). Dan corrigeer je iemand op een positieve manier. Dit hier, een luier ophangen omdat iemand niet kan spelen, is absurd kinderachtig en neigt naar pestgedrag.

Ik denk niet dat spelers van Feyenoord hier om moesten lachen en mocht dit wel het geval zijn geweest, is het een zeer bijzondere vorm van humor.

Ronaldcowman
Verkeerd inschatten maakt iets niet goed. Een excuses was meer dan op zijn plek geweest, maar ik denk dat Pierre daar een te groot ego voor heeft.

Nico50
Snap jij hoe de journalistiek werkt? En zeker bij Vice, waar het juist om zulke dingen draait? Daar zoeken zij naar zulke vragen.

8 januari 2018 om 16:03

Haha ik heb medelijden met je als je daar niet tegen kan. Ludieke wraak is een logischere reactie. Er zijn ergere dingen en ik schaar dit onder het kopje: “luxeproblemen. Man up!

8 januari 2018 om 16:17

@simpatico
Nou dan blijkt dat hij nog steeds niets veel sterker in zijn schoenen staat als hij zich na al die jaren tot deze uitspraken laat verleiden en oude koeien uit de sloot haalt. Eigenlijk is deze speler nergens geslaagd. Typisch gedrag om dan de schuld bij een ander te zoeken.

8 januari 2018 om 16:45

Haha, deze reactie zegt toch ook wat over Tiendalli?
Misschien heeft hij die luier toch nodig ... beetje kinderachtig als je je zo laat kennen. Luier waardig ;-)

Neemt niet weg dat het een flauwe grap is natuurlijk, van inderdaad een flauw mens. Maarja, daar sta je dan toch boven en dan laat je jezelf toch niet zo kennen? Dan kun je net zo goed die luier aantrekken.

8 januari 2018 om 17:47

En hoe draagt zo'n actie dan bij het teambelang?

En een flauwe grap vind ik zoiets niet. Dit is ook precies hoe mensen pesters onderschatten. Wat dat kan betekenen voor een persoon? Je reactie is een voorbeeld van dit soort problemen.

8 januari 2018 om 18:10

Gast, die jongen stoeide duidelijk met zn zelfvertrouwen na enkele slechte optreden. Dan werkt een dergelijke actie averechts en laat je je collega merken dat hij er alleen voorstaat in een zogeheten teamsport. Kinderachtige actie van Pierre, maar dat hij een lul is hebben we meerdere voetballers al horen zeggen.

8 januari 2018 om 18:13

@Nico
Onzin er word hem een vraag gesteld hij geeft eerlijk antwoord.

8 januari 2018 om 20:02

Inderdaad dus blijkt maar weer dat hij niet geschikt is voor het beroep van profvoetballer. Als je na al die tijd je dat nog kan herinneren blijkt dat hij mentaal ongeschikt is. Wanneer je presteert zoals het hoort zal niemand commentaar hebben. Maar als je niet presteert kom je ook aan het inkomen van je collega's en moet je niet zo janken na al die jaren maar de schuld bij jezelf zoeken.

8 januari 2018 om 15:04

Bij een topsportklimaat hoort juist een goede begeleiding. Dan moet je ook hard kunnen zijn, maar niet op zo'n kinderachtige passief agressieve manier. Dan ben je hard door het openlijk en recht voor zijn raap te benoemen als je vindt dat iemand harder ergens aan moet werken. Maar die luier, of die actie met dat petje van de Guzman... nee daar heb ik ook geen respect voor.

1 op 1 het beeld dat van Pierre V Hooijdonk heb, schandalig dat hij bij de publieke omroep zit ook.

8 januari 2018 om 14:40

Ben het helemaal met je eens. 1 van de redenen waarom ik niet meer naar studio sport kijk. PVH en waterreus worden van onze belastingcenten betaald.

8 januari 2018 om 15:07

Daar zijn de meningen denk ik wel over verdeeld. Voor mij is Pierre juist de reden om Studio Voetbal te kijken. Vrolijke jongen die zinnige dingen zegt, in mijn ogen.

8 januari 2018 om 15:14

Ik vind Pierre persoonlijk ook een goede analist. Ik denk dat het wel een ego is overigens. Ik kijk eigenlijk alleen voor pierre naar Studio Voetbal( kijk het niet altijd) Kieft, Gijp, Perez, Pierre zijn voor mij de beste analisten. Jan Boskamp is de leukste

8 januari 2018 om 16:15

De anderen die je opnoemt zijn inderdaad ook goed, alhoewel ik niet meer naar R. van der Gijp kan luisteren vanwege zijn denigrerende toon als het over eredivisievoetbal(lers) gaat (bv zijn constante gebruik van verkleinwoordjes als 'spelertje`.

8 januari 2018 om 16:52

Dus ook van de belastingcentjes die Pierre jaarlijks afdraagt, om nog niet te beginnen over wat hij inverleden al heeft afgedragen aan de belasting

8 januari 2018 om 19:05

De belastingcenten die hij in verleden heeft afgedragen heeft hij al dubbel en dwars terug. Hij heeft relatief veel in het buitenland gespeeld en heeft daar het meeste van zijn geld verdiend.

Hij zal weleens te ver zijn gegaan maar in de top moet je hard kunnen zijn, zoniet ben je bji voorbaat niet geschikt. Er zal niet altijd iemand voor je staan, buiten je familie en vrienden dan, die je over je bolletje aait, en je handje vasthoud elke stap die je neemt.

Vind van Hooijdonk een van de beste TV analitici omdat hij altijd open durft te zijn en dingen durft te benoemen. Een onafhankelijke geest, welbespraakt en heeft humor.

8 januari 2018 om 14:40

Totaal niet met je eens. Alleen maar open deuren in trappen en denken dat hij een genie is. Geweldige voetballer waardeloze analist.

8 januari 2018 om 14:41

Dit is niet hard zijn, dit is iemand vernederen.

Weet niet welke van Hooijdonk jij op tv ziet, maar de van Hooijdonk die ik op tv zie, heb ik nog nooit kunnen betrappen op humor.
En als je open deuren intrappen en bewust een ander kleineren welbespraakt noemt, voldoet hij daar aan ja.

8 januari 2018 om 14:45

@piranha

Er zit natuurlijk wel een verschil tussen hard zijn, of vernederend zijn. Nu ken ik de details niet, maar als het is zoals geschreven, dan ben je als PvH natuurlijk super triest bezig.

8 januari 2018 om 14:46

Ben het eens met de eerste alinea, maar ik heb van Hooijdonk nog nooit op een greintje humor kunnen betrappen en hij weet volgens mij vaak zelf niet eens hoeveel onzin er uit z'n mond komt. Ik vind hem echt veruit de slechtste analyticus en dat terwijl we ook nog Bruggink hebben.

8 januari 2018 om 14:59

Mee eens wat betreft zijn rol als analyticus en jouw analyse over hem.
Echt te bizar voor woorden wat Pierre soms zegt en ook vooral doet. Ook in de kwestie van Van Persie heeft Van Hooijdonk dingen gezegd waarbij ik echt denk: Hoe kan je dit nou menen?

En dan even off topic: Bruggink komt nog wel over als menselijk. Dat maakt het al veel dragelijker om naar hem te luisteren. Pierre daarentegen...

8 januari 2018 om 16:46

Bruggink is dan ook vrij goed, dus wat voor toevoeging heeft zijn naam hier...

8 januari 2018 om 14:49

Je moet hard kunnen zijn, dat zal best.

Net als dat je het moet kunnen opbrengen om professioneel te blijven en als je dat kunt, je collega's helpen die dat nodig hebben. Zeker als dat zou kunnen betekenen dat het team waar jij in zit daar baat bij kan hebben. Kun je dat laatste niet, blijf dan professioneel en laat m in zijn waarde.

Dit gedrag schaar ik onder onprofessioneel en zelfs pesten op de werkvloer.

Dat hij een goede, harde analist is, ook prima. Zou er uit zien als hij een luier zou ophangen voor elke analist die zijn mening minder "hard" brengt.

Pierre doet zich altijd voor als het geweten van de Nederlandse voetbalsport en heeft het continu over het gedrag van voetballers. Vilhena Depay en nog een aantal andere zijn al door Pierre op de korrel genomen. Het wordt eens tijd dat van Hooijdonk iets voetbalinhoudelijks gaat melden in plaats van de verongelijkte voetbal dominee uit te hangen zeker als hij zichzelf van allerlei vervelende ditjes en datje heeft bediend.
Nu weer eens over voetbal Pierre.

8 januari 2018 om 23:56

@tornado72
Waarom neem je hier Van Hooijdonk als analyticus op de korrel? Het gaat hier om een medespeler die het nodig vindt een verhaal van circa 10 jaar geleden op te te rakelen toen Van Hooijdonk nog speler was en geen analyticus. Wat heeft het één met het ander te maken? Dat Tiendalli niet opgewassen was tegen het klimaat bij Feyenoord is het punt niet dat Van Hooijdonk tegenwoordig in een geheel andere hoedanigheid op TV komt.

9 januari 2018 om 08:24

Het zegt in mijn ogen veel over de persoon van Hooijdonk.
Hij heeft z'n mond vol over gedrag van spelers terwijl hijzelf als voetballer schijnbaar geen haar beter was. Sterker nog hij heeft veel verwerpelijker gedrag vertoont dan de spelers die hij nou aanspreekt op hun gedrag. (het juichen van Vilhena en de hoedjes van Depay)
Als analist is van Hooijdonk trouwens minder dan matig. Hij heeft het simpelweg nagenoeg nooit over voetbalinhoudelijke zaken maar voornamelijk over randverschijnselen.

9 januari 2018 om 08:50

Dus als je je zo'n 10 jaar geleden in jouw ogen niet voorbeeldig als speler hebt gedragen, mag je nu geen opmerking maken over het gedrag van spelers heden ten dage? Dan kan eigenlijk geen één analyticus nog wat zeggen. Perez heeft als speler wel eens een nare opmerking gemaakt, Kraay is bijna recordhouder gele en rode kaarten en noem maar op. Vreemde redenatie vind ik.

9 januari 2018 om 09:28

Pierre doet zich altijd voor als de dominee van het Nederlandse voetbal hij lult enkel over gedrag van voornamelijk jonge spelers, je zou bijna het idee krijgen dat Pierre oud en gerimpeld geboren is als je hem hoort praten. Pierre is geen haar beter geweest dan de jonge gasten die hij continu bekritiseerd. Ook Perez en ander analisten hebben het wel eens over het gedrag van een speler maar bij van Hooijdonk is het z'n corebusiness om over gedrag van spelers te praten. Waar Perez het voornamelijk over voetbalinhoudelijke zaken heeft kan je van Hooijdonk zelden betrappen op iets wat maar naar een voetbalinhoudelijke opmerking ruikt. Pierre is de Evert Santegoeds van het Nederlandse voetbal overal over lullen behalve over voetbaltechnische / tactische zaken.....

10 januari 2018 om 13:45

Pierre meldt ook genoeg voetbalinhoudelijke zaken. Mannetjes bij de palen zetten bij corners is daarin zijn stokpaardje.

Spelers tekenen zelf met hun volle verstand voor een club. Kevin Diks gaat naar Feyenoord, terwijl hij had kunnen weten dat hij niet goed genoeg is. Als je vervolgens structureel niet presteert, gaat het publiek je niet aanmoedigen. Zo werkt dat simpelweg niet.

Tiendalli omschrijft hier eigenlijk iets wat overal gebeurt als je op niveau speelt. Daarmee wordt een hierarchie gecreeerd en daar horen dat soort 'grapjes' bij, al snap ik het nut ervan niet echt. Het zorgt alleen maar voor ontevredenheid en isolatie. Dan toch wel lekker hoeveel kritiek Van Hooijdonk tegenwoordig krijgt. Voor een oud-profvoetballer spuwt hij namelijk wel erg veel onzin over voetbal.

8 januari 2018 om 14:56

Ach, dus als je een aanbieding krijgt moet je eigenlijk jezelf inachtnemen omdat je niet goed genoeg bent? Laat überhaupt staan dat hij te slecht zou zijn, speelde prima bij vitesse en fiorentina was net iets te hoog gegrepen.

9 januari 2018 om 01:56

@maicon123

Hij krijg bij Vitesse al veel kritiek en Fiorentina zag het al vrij snel niet in hem zitten. En ja, als je als voetballer wilt slagen, is zelfreflectie ook een belangrijke factor.

8 januari 2018 om 14:57

Als Feyenoord hem wilt hebben waarom moet Diks dan denken dat hij niet goed genoeg is?

In de eerste plaats moet Tiendalli niet wijzen naar zijn omgeving, wanneer het gaat om de vraag waarom hij niet geslaagd is bij Feyenoord. Als je besluit dat je goed genoeg bent voor de Kuip en een contract tekent, moet je het gewoon laten zien. Dat verwacht het publiek, je coach en je medespelers; het mag niet zo zijn dat je afhankelijk bent van derden hiervoor. Dat Tiendalli beweert niet te hebben kunnen laten zien is gewoonweg onzin; in drie jaar tijd heeft hij genoeg trainingen gehad en (slechts) 36 competitiewedstrijden gehad om zijn trainer te overtuigen.

Er niet afhankelijk van moeten zijn wil echter niet zeggen dat je van ervaren spelers niet wat anders mag verwachten dan Van Hooijdonk heeft laten zien. Van een doorgewinterde prof die Europees is gegaan, mag je verwachten dat het een mentor is die je steunt, in plaats van luiers ophangt en petjes kapot knipt om jonge spelers nog verder omlaag te halen. Ik denk dat Van Hooijdonk een van de meest walgelijke figuren van zijn generatie is als je een rondvraag in de profvoetballerij doet. Dat het een rucksichloze egoist is die niet veel opheeft met het welzijn van zijn collega's verklaart wel dat hij nu een zure analist in de wekelijkse Tom Egbers-show en geen trainer die werkelijk iets voor het Nederlands voetbal wil betekenen.

8 januari 2018 om 14:58

Pierre en Tom als vast koppel voor het vlaggenschip van de Sporttalkshows, dieper kun je als NOS zijnde niet zinken. Week in week uit mogen die twee schutteren op een lachwekkende manier, en dat met ons belastinggeld. Nooit gedacht dat ik zou verlangen naar de oude tafel met Jack, Hugo en Youri. Zelfs Jan Mulder is vermakelijk vergeleken met de totaal incapabele Tom Egbers.

8 januari 2018 om 16:26

helemaal met je eens consy.

Daar verbaas ik me ook wekelijks over. Dat dat oeverloze gezwam nog op de tv is verbaast mij ook ontzettend. Vroeger was studio voetbal vaste prik voor mij op zondagavond, maar oh wat helpt de NOS dit programma naar de knoppen door zogenaamde kenners als Waterreus, Vermeulen en Van Hooijdonk hier een podium te geven. Vooral deze 3 bijzonder aandachtsgeile personen verpesten het programma, Ronald de Boer en Youri Mulder helpen ook bepaald niet mee. En ik heb het gevoel dat 85% van de (inmiddels voormalige) kijkers hier zo over denkt. Alles valt of staat met de gasten die je hebt. Bij VI was laatst Advocaat, heerlijk om naar te luisteren (al is dat ook een kwestie van smaak).

8 januari 2018 om 16:51

Ach, Advocaat heeft ook heel vaak bij Studio Voetbal gezeten. Voor mij is het koppel Van Hooijdonk en Tom Egbers juist een menselijke verademing na de negativiteit bij VI of Borst in het verleden, of het popi jopie gedoe van Jack van Gelder. Smaken verschillen!

Die hadden we nooit moeten terughalen de tweede keer. De Guzman was ook al niet over hem te spreken. In plaats van de mentor van het elftal werd hij juist de intrigant die jonge spelers kleineerde. We verlangen weleens naar rentree (denk aan Bakkal of Guidetti) maar ik denk dat we het beter bij die mooie herinnering kunnen laten. Bij een Van Persie, Kuijt of Van Bronckhorst voelt het anders, die zijn langer weggeweest en ik verwacht dat die een volledig andere rol aannemen/hebben dan aan het begin van hun periode. Bakkal en Van Hooijdonk kwamen snel terug, maar waren absoluut niet meer de speler uit hun eerste periode. Ik ben bang dat dat bijvoorbeeld voor Guidetti ook zou gelden.

8 januari 2018 om 15:20

Haha nee man, dit is gewoon het gevolg van een zachtere generatie.

8 januari 2018 om 17:01

Tuurlijk man, want ik hoor ook spelers zo praten over Frank de Boer of Jan van Halst die zo omgingen met jonge spelers in de selectie. Dit zegt meer over Van Hooijdonk, dan over welke generatie dan ook. Hij was terug gehaald als mentor, maar vervulde die rol blijkbaar totaal niet.

Uiteindelijk wel goed gepresteerd bij fctwente, de beker gewonnen en een mooie transfer naar Swansea verdiend.

Interessant wat Tiendalli daar zegt. Ik denk dat er veel toptalenten met iets meer empathisch karakter vroegtijdig afhaken. 'wordt je hard van'-opmerkingen getuigen van een jaren '80-instelling. Daar ga je potentiële topspelers al vroeg mee verliezen in deze tijd. Een ander voorbeeld is Andersen, die tijdens zijn uitleenperiode bij Willem 2 welgeteld nul keer iets van zijn oude Ajax-trainer hoorde. Getuigt niet direct van intermenselijke vaardigheden.

8 januari 2018 om 15:16

Je moet voetbaltrainers dan ook niet te serieus nemen, meest overschatte en overbetaalde beroep ever. Een miljoenensalaris ontvangen om een stel jonge knapen te laten voetballen, op trainingen oefeningen te laten doen uit een boekje, er een hoop bij praten en schreeuwen wellicht, zet ze op de juiste plek tijdens een wedstrijd, doe interessant met wat tactisch geneuzel, hoop dat je wissels goed uitpakken en voila! Daar krijg je een paar ton tot een miljoen per jaar voor bij een Nederlandse club.

Hoop overdreven reacties hier, hoor. Ik persoonlijk houd totaal niet van onderbroekenlol, dus vind de grap niet geslaagd, maar vernederen gaat wel heel erg ver. Hij heeft een luier op iemands zijn plaats gehangen. Nou, erg, zeg.

8 januari 2018 om 15:13

Nou dit dus idd. Het is misschien geen leuke grap maar want kunnen we hier overdrijven zeg. Als dit al iets is om je zo te laten kennen ...

Buiten dat vind ik het ook een beetje onzin om alles bij de club en haar supporters ge leggen. Je hebt een. Geweldige baan een een super salaris. Dan mag er best wat verwacht worden. Pamperen is niet altijd de beste oplossing en je mag ook wel eens naar je eigen prestaties kijekn

8 januari 2018 om 15:15

Een jongen die het mentaal moeilijk had met de druk van een topclub, die moeite had om te aarden, die wordt voor de rest van het team voor lul gezet voor de wedstrijd tegen Psv. De Guzman heeft ook zo'n anecdote, dat zijn petje dat hij van familie uit Canada had gekregen door Pierre in stukken was geknipt. Nee, het is niet wereldschokkend, maar welke jongen kan daar goed mee omgaan als de grote Van Hooijdonk dat doet? De talenten die we toen hadden verkochten we niet met winst, de oudere spelers pakten bakken met geld. Niet lang daarna waren we bijna failliet. Niet dat dat is terug te voeren op dit incident, maar het zegt wel wat over de sfeer die er toen in de kleedkamer heerste. Terwijl er met Lensky, Vlaar, De Guzman, Hofs, Tiendalli, Saidi, Derijck, Pardo en Vincken op papier best wel talent aanwezig was, hebben we er nauwelijks iets aan verdiend. Misschien waren ze niet zo goed, maar van Lensky, Tiendalli en De Guzman weet ik sowieso dat ze de sfeer verschrikkelijk vonden bij Feyenoord en dat ze het mentaal erg moeilijk hebben gehad.

8 januari 2018 om 17:12

Ik vind iemands eigendommen vernielen wel van een andere orde dan een luier ophangen.

8 januari 2018 om 17:24

Tja, wellicht was die luier wel vernederender dan dat petje? De kosten van het petje zullen ook niet het probleem zijn geweest, het gaat natuurlijk (ook) om de actie zelf.

9 januari 2018 om 00:06

@baardgrasmus
Ja en al die "talenten" die je noemt hebben het ook erg ver geschopt, met uitzondering van Vlaar en de Guzman Zou het dan toch niet aan hun gebrek aan mentaliteit gelegen hebben en dat ze gewoon te week waren voor het metier, zoals Tiendalli die deze oude koe van 10 jaar geleden uit de sloot haalt? Misschien is Van Hooijdonk een eikel, ik ken hem niet, maar het is wel een winnaar, die zich, in tegenstelling tot vele anderen, de kaas niet van zijn brood liet eten.

Dat is nou gewoon voetbalhumor, meer niet, in het ergste geval slaat hij met deze grap de plank een beetje mis wanneer Toendalli echt geblesseerd zou zijn. Ff de jonge jongens op enigszins ludieke wijze aanpakken. Stel je niet aan Tiendalli. PVH zat vol met dergelijke geintjes, niks nieuws.

8 januari 2018 om 15:18

Ja, en even dat petje van De Guzman stuk knippen, kunnen de oudere spelers ook om lachen. Een ander talent, Lensky, greep naar de fles en uiteindelijk hebben we alle jonge spelers voor niets of heel weinig van de hand gedaan, terwijl de oude spelers met pensioen gingen. Feyenoord was toen bijna failliet. Je mag van Van Hooijdonk wel wat meer verwachten toch? Ik zeg niet dat het allemaal zijn schuld is, maar we hebben al van meerdere talenten van toen dit soort verhalen gehoord over hem. En bedenk ook, het was net drie jaar nadat we de Uefa cup hadden gewonnen, Pierre was nog echt een grootheid ook al kon hij dat sportief niet meer brengen.

8 januari 2018 om 16:01

(baardgrasmus)
ik vind Pierre van Hooijdonk een ongelofelijke eikel die ik nooit serieus neem in die praatprogramma's hij praat alsof hij een grootheid is geweest maar hij was maar een gewone voetballer die er af en toe een vrije trap inschoot niet meer en niet minder plus dat hij voor de jonge spelers een etterbak was , nee dan was Kuyt toch even wat anders die juist de jonge spelers met raad en daad bijstond , Pierre van Hooijdonk werd al boos als een ander een vrije trap durfde op te eisen verschrikkelijk die man .

8 januari 2018 om 16:19

Ja, het blijft voor een Feyenoorder een held vanwege 2002, maar dit soort streken had hij van mij achterwege mogen laten. En af en toe een vrije trap, vergeet die kopbal tegen PSV niet en ik meen dat hij dat jaar 1 op de 3 vrije trappen binnenschoot. Nou goed, jij weet ook wel hoe goed hij was dat jaar. We weten uiteindelijk ook waarom hij bij elke club weg ging.

Pierre komt altijd arrogant over vindt zich zelf wel heel wat en zo was altijd die als speler ook. Hoop dat die weg gaat gaat bij de Nos. Schandalig dat ze zo'n minachtend persoon in dienst nemen.

Dat met die luier zie ik eigenlijk gewoon als kleedkamerhumor. Maar van Hooijdonk schijnt wel vaker van dat soort dingen uit te halen. Bij van Persie zijn pet en schoenveters doorknippen omdat hij boos was dat van Persie een vrije trap nam enzo.
Verder is dat eigen spelers uitfluiten of afzeiken gewoon waar. Dat doe je gewoon niet als supporter van je club

8 januari 2018 om 15:40

Nou dat doe je soms dus gewoon wel als ze de kantjes ervan aflopen of structureel falen. Lekker makkelijk anders, toejuichen als ze het goed doen en als ze het laten afweten mag je niks zeggen?
Begrijp me goed, zoiets moet je niet te snel doen, ze verdienen kansen en zeker als ze volop strijden geef je ze meer coulance.

8 januari 2018 om 17:20

Laat dat afzeiken maar aan de media over. Als supporter hoor je je eigen spelers gewoon te steunen, in goede maar ook zeker in slechte tijden. Het woord zegt het toch al. Supporter, als in: to support. Wanneer ze slecht spelen krijgen ze er toch wel van langs in de media. Hoef je ze als supporter niet dieper de put in te trappen. Je weet niet wat dat doet met spelers, vooral als ze nog jong zijn.

V Hooijdonk is voor Feyenoord een goede voetballer geweest, met als hoogtepunt natuurlijk de Uefa Cup. Op mensenlijk gebied hoor je echter zeer veel negatieve geluiden van oud collega's, is toch zonde dat iemand die zo goed kon voetballen zo'n kwal van een kerel is.

Pierre zal vast een eikel zijn, maar is zo'n luier echt zo erg? Het is natuurlijk ook zo'n mannetjes cultuur waar respect en stoer zijn heel belangrijk is. Dit soort geintjes haalden wij in de kleedkamer zovaak met elkaar uit. Pissen in iemand's Shampoofles ofzo, moet kunnen toch.

Topvoetbal is oorlog.

8 januari 2018 om 15:47

"topvoetbal is oorlog."

Oorlog met de tegenstander, ja. Maar het lijkt me toch niet de bedoeling dat je het zelfvertrouwen van medespelers kapot maakt.

8 januari 2018 om 15:51

Nee, dat is ook zo en ik vind Pierre eerlijk gezegd ook overkomen als een zelfingenomen eikel, maar dit voorval vind ik niet zo'n goed voorbeeld al is het wel lastig in te schatten als je er niet bij bent. De toon waarop je zo'n geintje maakt, is wel belangrijk.

Als je voormalige medespelers over Van Hooijdonk hoort praten, dan kun je heel vaak merken, direct of tussen de regels door, dat ze hem eigenlijk een ontzettende lul vinden.

En dit soort dingen kunnen eigenlijk ook niet, natuurlijk. Je kunt zeggen dat het onschuldige voetbalhumor is of Tiendalli zich niet zo moet laten kennen, maar als hij door het gedrag van Van Hooijdonk slechter is gaan voetballen, dan is dat gewoon een kwalijke zaak. Want dan heeft Van Hooijdonk dus zijn eigen lolletje boven het belang van zijn club gesteld.

Haha, Pierre is echt het tegenovergestelde van Kuijt. Dat hebben ze bij Feyenoord goed gezien destijds, dat ze die 2 niet samen in een elftal wilden. Kuijt verving bij Feyenoord Pierre in 2003, en andersom in 2006. Denk dat dit grote clashes zou hebben veroorzaakt tussen beide heren.
Doe mij Kuijt maar. Pierre heeft zijn hele voetballeven al wat achterbaks over zich. Kuijt is gewoon een held. Wàt een sportman is dat zeg. Die heeft geen luier-acties nodig om respect af te dwingen.

Een beetje man had het anders opgevat, gelukkig heeft hij v.Hanegem niet meegemaakt zelfs in diensttijd en universiteiten worden dergelijke stunts uitgehaald, kom op man en dat nog na zoveel jaren nog steeds rancuneus?

Oja trouwens, zelfs Guardiola noemt Feyenoord een topclub..en topclub Napoli heeft dat ten lijve ondervonden 😉

Triest dat je dit soort dingen nodig hebt om een bepaalde positie in de groep te houden. Zo zitten er in iedere brugklas ook wel een paar, die de wat zwakkeren treiteren om zelf het mannetje te zijn.

Wat een kulverhaal. Waar past dit in? Waarom nu en is er behalve een akkefietje van 10 jaar geleden niets anders over Tiendalli te melden? Aktie beschadigen PH of poging nieuwe Me-Too te starten voor ”gepeste” voetballers?

8 januari 2018 om 17:40

Wat dacht je van een interview waarin de interviewer over deze zaak begint en om opheldering vraagt. Of denk je dat Dwight zelf het AD op gaat bellen en verzoekt om een interview waarin hij iets, voor hem best kwalijks, op gaat rakelen en vervolgens een veeg uit de pan geeft aan een oud collega.

De wereld is niets aan Tiendalli verschuldigt en het falen bij Feyenoord moet hij ook grotendeels bij zichzelf zoeken. Echter is dit wel een erg slechte, misplaatste en vooral totaal onnodig. Wat is het voordeel wat Van Hooijdonk haalt uit de ‘grap’ die hij maakt? Nul, niks. Ja, misschien wat gelach in de kleedkamer, maar van een man van toen 37 mag je toch wel wat meer verwachten.

Een verkeerde inschatting van pierre. Als hij zou weten wat voor een impact dit gehad heeft had hij dit nooit gedaan.
Spelers die nieuw zijn en onzeker moeten goed worden opgevangen in belang van de club. Nu niet gelijk pierre over alles afzeiken want hij is een echte winnaar en verwoord het altijd prima. Helaas toen zat hij fout zoals iedereen wel eens iets doet waar hij spijt van heeft.

Pi-air is gewoon een zielige zak. Altijd de grote jongen uithangen bij veyenoord en zeiken op de jonge gasten. Totdat van Persie keer vrije trapje afpakte, hem op de onderkant van de lat joeg. Wat was pi-airtje boos, maar was gelijk klaar in de kleedkamer. Zoals ik al zei een zielige zak die nog altijd gefrustreerd is dat zijn moeder is vreemd gegaan en hij daaruit vokrt gekomen is.

Na zo’n belachelijke actie, had je pierre ook een stomp voor zn bek kunnen geven. Wie denkt tie wel niet dat hij is. Oudere speler of niet. Dit soort rare fratsen doe je toch niet.

Pierre van Hooijdonk is dan ook een vreselijk mens. Zelfs iemand als De Guzman heeft een hekel aan hem en bij elk andere club praten ze goed over hem als persoon. Misschien dat hij een moeilijke jeugd heeft gehad, donkere jongen met twee witte ouders, ik weet het niet, maar het is het beste dat we qua herinneringen ons beperken aan zijn voetballende prestaties in 2002 als we positief willen blijven over Van Hooijdonk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren