Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘De familie van Abdelhak Nouri heeft al lang genoeg gewacht’

Laatste update:

De familie van Abdelhak Nouri is geschokt door de publicaties van het NRC Handelsblad, zo vertelt letselschade advocaat John Beer tegenover de NOS. Op verzoek van de familie is hij samen met jurist Lucas Hogeling bezig met een onderzoek naar de zaak en hij sprak reeds met onder meer advocaten en dokters.

De bevindingen van dat onderzoek zullen binnenkort gepresenteerd worden. “We hopen de familie zeer binnenkort van onze conclusies op de hoogte te stellen. De familie heeft al lang genoeg gewacht. Men probeert al sinds een vroegtijdig stadium antwoord van Ajax te krijgen op vragen. Die vragen zullen beantwoord worden, nu wij wél hebben gekregen wat nodig is”, zegt Beer. Overigens heeft ook Ajax een letselschadeadvocaat in de arm genomen.

“Het is onduidelijk wat er nu precies gebeurd is, en men wil die duidelijkheid heel graag. De familie wil feitelijk weten hoe de medische begeleiding is geweest die Nouri bij Ajax heeft gehad en wat er nou precies op dat veld is gebeurd”, aldus Beer, die stelt dat familie geschokt is door de publicaties van NRC Handelsblad. “En heeft daar veel vragen over. Die vragen zullen, in overleg met Ajax, ook beantwoord moeten worden.”

Volgens de Volkskrant komt advocaat Khalid Kasem zaterdag met een reactie, terwijl die eveneens van Ajax en de KNVB verwacht wordt. NRC Handelsblad stelde dat de voetbalbond al in 2014 een hartafwijking constateerde bij Nouri, die werd bestempeld als ongevaarlijk. De informatie werd vervolgens met Ajax gedeeld, maar volgens de familie was de middenvelder daar zelf niet van op de hoogte.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoe het allemaal zit weten we niet maar ik geschokt.

6 januari 2018 om 10:44

Het lijkt mij dat Ajax de ouders van Nouri op de hoogte hadden moeten stellen in 2014. Op dat moment was hij 15 en nog maar een kind, maar dat is mijn mening. Verder heb je eigenlijk te weinig informatie om echt inhoudelijk te reageren nu.

6 januari 2018 om 10:53

Dat vind ik wel makkelijk van je Ajax is zijn werkgever en dus verantwoordelijk voor hem en de communicatie. Als de KNVB Ajax heeft ingelicht dan hebben hun aan hun plicht voldaan. Daar tegen over als Ajax nouri heeft ingelicht en hij heeft het thuis niet verteld. Dan kan je Ajax ook niet helemaal de schuld geven. Het enige wat ze hier dan uit moeten leren is dat ze bij dat soort jonge spelers en ernstige situaties een gesprek voeren met ouders erbij.

6 januari 2018 om 10:57

Is inderdaad niet te geloven dat AJAX dat niet gedaan zou hebben. Zeker gezien het feit dat er in andere gevallen wel zeer adequaat gehandeld is.

6 januari 2018 om 11:12

Als je iets aan een kind van 15 meedeelt dan hoor je dat ook aan de ouders te doen! 15 jaar, kom op zeg! Hij is dus minder jarig dus zulke communicatie hoort met zijn ouders gedaan te worden. Wanneer je voor je 18e een tattoo neemt dan moet je eerst ook toestemmening krijgen van je ouders dus met gezondheid kwesties hoort dan sowieso de communicatie van de ouders erbij

6 januari 2018 om 11:18

Psver4ever, misschien eerst ergens in verdiepen en dan pas komen met een mening en een conclusie. Nouri was niet 15, maar 17 jaar. En vanaf 16 jaar hoef je de ouders niet meer in te lichten.
Dit staat op de KNMG site:
Jongeren vanaf 16 jaar beslissen zelfstandig en hebben een zelfstandig recht op informatie.

6 januari 2018 om 11:26

Excuses over de leeftijd, ik dacht het juist te hebben. Echter is mijn mening dat het onder de 18 altijd gemeld zou moeten worden, als het klopt wat jij zegt dat het na 16 niet hoeft dan is er duidelijkheid voor mij. Dan kan de discussie, die ik ben begonnen, geschrapt worden.

6 januari 2018 om 11:44

Schrap de discussie maar dan. 16 is de leeftijd waarop je medisch als meerderjarig wordt beschouwd. Ajax mag daarom wettelijk gezien niks delen met de ouders van Nouri.

6 januari 2018 om 12:03

Ik vind het erg bizar hoe wij over deze kwestie de dialoog met elkaar aangaan. Noem mij maar een moraalridder, maar dit slaat echt helemaal nergens op. Mensen die maar weer wat roepen over alle partijen zonder ook maar enige kennis van de feiten te hebben. Soms is het gepast om gewoon niets te typen. Laat de familie en Ajax en overige betrokkenen dit rustig uitzoeken en sluit deze stompzinnige discussie.

6 januari 2018 om 12:10

Is dat niet precies wat ik zei? Kennelijk maak jij uit wanneer iemand zijn mening mag geven hier. Als ik mijn mening wil geven doe ik dat. Bovendien geef k gewoon netjes aan dat ik mis zat.

6 januari 2018 om 17:12

Ik weet niet of je op mijn reactie reageert, maar een mening geven is ieders goed recht, maar ik vind deze kwestie net even anders dan een mening geven over de voetbalkwaliteiten van bijvoorbeeld een Younes. Nu komen er halfbakken artikelen op deze site met commentaar van ons als lezers die voornamelijk bestaat uit complete onzin wat mij betreft. We schrijven maar wat, zonder de feiten te kennen. Lijkt net alsof het delen van de mening boven alles staat. Maar dat is meer mijn gevoel bij deze kwestie. Ook maar een mening.

6 januari 2018 om 18:37

Nouri was in 2014 al 17 en vanaf je 16de jaar heeft een jong volwassene zelfbeschikkingsrecht voor de medische zorg

Dit is wel een behoorlijk heftig verhaal. Natuurlijk echt vreselijk voor de familie om nu dit soort feiten te horen

6 januari 2018 om 10:04

Die hartafwijking is toch wel met hem gecommuniceerd? Dat weet ik wel zeker.

6 januari 2018 om 10:16

Zowel het NRC als de NOS, beiden betrouwbare media melden dat zowel Ajax als de KNVB vanaf 2014 wisten van een hartafwijking en dat dit niet naar de familie is gecommuniceerd. Uiteraard uiterst kwalijk. Hoe weet jij dat dit wel zeker is gecommuniceerd?

6 januari 2018 om 10:21

Naar de familie, wel naar Nouri die ontvangt toch persoonlijk ook altijd een bericht vanuit de test. Waarom moet Ajax dit met zijn familie bespreken? Waarom deed hij dit zelf niet?

6 januari 2018 om 10:39

En jij weet zeker dat hij zelf de uitslag heeft gekregen? Er staat dat Ajax de uitslag heeft gehad, niet dat Nouri hem heeft gehad.

6 januari 2018 om 10:45

Nouri was toen minderjarig, dus moet je het doorgeven aan zijn familie.

6 januari 2018 om 10:47

Ajax had dit met de familie moeten bespreken omdat destijds Nouri nog minderjarig was.

6 januari 2018 om 10:56

Nouri was op dat moment volgens de wet op zo'n leeftijd dat de familie niet zomaar of automatisch mocht worden ingelicht. Dus dat de familie niet door de arts, Ajax of de Knvb is ingelicht is puur het uitvoeren van de wet. Nouri moest wel worden geïnformeerd. Of dat gebeurd en wat Nouri daar vervolgens mee heeft gedaan moet onderzocht worden lijkt mij.

6 januari 2018 om 10:56

Onzin.

Wettelijk mag een arts bij een 16-jarige de ouders niet inlichten over een medisch probleem, tenzij hij daarvoor toestemming geeft.

6 januari 2018 om 10:59

Met bronnen uit de familie Nouri? Hoe weet jij dat het niet gecommuniceerd is? Was je erbij toen het niet gebeurde?

6 januari 2018 om 11:02

@erikk

Het onderstaande is een wet.

Wettelijk mag een arts bij een 16-jarige de ouders niet inlichten over een medisch probleem, tenzij hij daarvoor toestemming geeft.

Kinderen vanaf 16 jaar en ouder worden door de Wgbo op 1 lijn gesteld met volwassen.

6 januari 2018 om 11:10

Omdat hij minderjarig Was?

6 januari 2018 om 11:15

@JasonRhijn,
We hebben het over 2014 toen was Nouri 15 jaar!!! Minder jarig! Een medisch kwestie hoor je gewoon met de ouders te overleggen. Misschien dacht Nouri er zelf heel makkelijk over, maar hij was nog een kind! Zoiets hoor je gewoon met de ouders te bespreken als club zijnde! Dit is gewoon heel slecht gedaan door Ajax. Elke ouder hoort tot de 18e levensjaar op te hoogte gebracht te worden over zulke dingen. Met school gaat het niet anders dus waarom met een medisch kwestie niet?

6 januari 2018 om 11:21

Willemholder Nouri is geboren begin 1997. In 2014 was hij dus gewoon 17 jaar. Hij was helemaal geen 15, dus check dat even voordat je zomaar wat de wereld inslingert wat niet klopt. Daarnaast heeft Jason gelijk. In de medische zaken ben je vanaf 16 volwassen, dus nav de verhalen hebben Ajax en de KNVB gewoon correct volgens de wet gehandeld.

6 januari 2018 om 11:21

Appie is 20 nu. In 2014 was ie toch echt 17. Medische kwesties zijn nu eenmaal anders geregeld. Ook Ajax heeft zich gewoon netjes aan de wet te houden

6 januari 2018 om 12:19

Hoe weet je nou of Ajax zich aan de wet heeft gehouden. Er is toch niet duidelijk of ze Nouri hebben ingelicht. Verder kunnen de regels wel zo zijn dat de medische gegevens niet door een arts met familie gedeeld hoeft te worden, maar Ajax is geen medisch instituut en zou gewoon kunnen denken: die jongen woont nog thuis. Heeft een hechte band met z’n familie, dus die moeten ook op de hoogte gebracht worden. Dat is mijn mening en mogelijk mag Ajax dat helemaal niet.

6 januari 2018 om 18:59

Fijn dat dat je mening is maar wettelijk gezien mag dat niet. Net zoals als een meisje van 16 een abortus wil laten doen dat de arts dit niet mag doorgeven aan de ouders tenzij zij zegt dat dat mag. Misschien wilde Nouri niet dat zijn ouders het wisten en dan is het niet aan Ajax om buiten hem om dat alsnog te doen.

Waarom willen ze dit weten? Willen ze een vette schade veroeding uit eindelijk. Ajax heeft echt alles en alles er aan gedaan om het beste eruit te halen. Voor me gevoel ik ken de feiten niet. Heb ik het idee, dat die advocaat geld ruikt.

6 januari 2018 om 10:11

Je kent de feiten niet, maar hebt wel je conclusie klaar. Wacht nou maar gewoon rustig af...

6 januari 2018 om 10:13

Ik heb geen conclusie. Maar jij en ik weten ook dat Ajax heus wel alles eruit hebben gehaald op het moment toen het voorval gebeurde. Details hoor je vanuit het NRC maar vanuit Ajax niet. En moet dit via de media gepraat worden? Dit zijn zaken die niet zo gecommuniceerd moeten worden.

6 januari 2018 om 10:16

Ajax zal er waarschijnlijk alles aan gedaan hebben zoals je zegt, geen reden om dit niet te doen. Toch vind ik het heel vaag als je vervolgens geen openheid van zaken geeft aan de familie.

6 januari 2018 om 10:23

Tuurlijk hebben ze alles gedaan, maar dat betekent niet dat Ajax geen grove fouten heeft gemaakt. In dat geval kan je ze daar best aansprakelijk voor stellen. Het feit dat Ajax dus blojkbaar geen opheid van zaken geeft doet vermoeden dat ze misschien niet juist gehandeld hebben en dat ze dat beseffen.

Ze communiceren die via de media omdat dit een journalist is die dit uitzoekt, en hij zn brood verdient met media.

6 januari 2018 om 10:30

JasonRhijn, Je moet beseffen dat het hier om hun kind gaat en dat zij er alles voor over zouden hebben om hem weer de dingen te laten doen zoals hij dat vroeger deed. Niet alles draait om geld!! Ik neem aan dat jij zelf geen kinderen heb? Mocht dat wel het geval zijn, dan vrees ik het ergste.

6 januari 2018 om 11:11

En wat helpt een advocaat hierin dan?

6 januari 2018 om 11:21

Ik hoop dan maar dat jij geen kinderen hebt. Misschien zijn er fouten gemaakt, maar misschien ook niet. Dan zou ook de medische staf van Werder Bremen dezelde fouten hebben gemaakt. Waren er direct bij betrokken.

6 januari 2018 om 11:39

Wat een onzin dat het hebben van kinderen een ander zicht op zaken heeft. Het stuk van NRC is zeer tendentieus. Niet verrassend, wel verrassend dat mensen daar een mening op baseren.
Ajax wordt in een kwaad daglicht gesteld. Daarbij treft de club geen enkele blaam. Ajax heeft totaal geen belang met het verzwijgen daarvan. Ze bieden een speler met een bezwarende hartafwijking toch geen contract aan.
Ik niet, jij niet, helemaal niemand buiten de behandelende artsen moeten een en ander bepalen. Zou Appie een onbekende Nederlander zijn kraait er geen haan naar. En dan is het leed net zo erg. Ben benieuwd of de familie Nouri op geld uit is. Met ratten van advocaten niet uit te sluiten.

6 januari 2018 om 11:52

Als Appie een onbekende Nederlander zou het niet zo breeduit in de media opduiken nee, maar ik denk dat zijn ouders wel degelijk alles zouden willen weten wat er gebeurt is, of het voorkomen had kunnen worden, en wat er gebeurd is nadat hij ingestort is.

Als Ajax op de hoogte was van een hartafwijking zonder dat naar Nouri zijn ouders te communiceren, is dat natuurlijk zeer kwalijk. Ik geloof dan ook niet direct dat dit zo gegaan is, maar als Ajax dan blijkbaar geen antwoord wil geven, is dat wel een beetje verdacht en niet eerlijk naar de familie toe.

6 januari 2018 om 19:04

Volgens de wet mag Ajax dit niet communiceren naar de ouders mits Nouri daar geen toestemming voor heeft gekregen. Tenzij Nouri zelf niet is ingelicht heeft Ajax gewoon volgens de wet gehandeld. We weten nog niet alle feiten dus ik bewaar mijn oordeel totdat ik meer weet.

6 januari 2018 om 10:15

Ik denk dat de familie gewoon niet voorgelogen wil worden en graag willen weten hoe het is gebeurd. Dat is niet gek toch? Als Ajax echt nalatig is geweest is dat best wel kwalijk te noemen. Nu trek jij een eigen conclusie op 'gevoel'. Beetje vreemd..

6 januari 2018 om 10:18

Niemand heeft nergens feiten en medische issues als deze horen niet openbaar besproken te worden. Ik vind het raar dat dit zo open wordt besproken in de media. Ajax doet er goed aan om dit voorbeeld niet te volgen. Kom eens netjes bij elkaar op de stoep. Ajax kan en wilt misschien op bepaald soort geen antwoord geven omdat ze zelf misschien die duidelijkheid nog niet hebben. Ik heb geen idee.

6 januari 2018 om 10:39

Het zegt natuurlijk wel iets dat de familie via de advocaat publiekelijk reageert. Dat doen ze ook niet zo maar, dan zit er blijkbaar al langer ontevredenheid over hoe Ajax met hen communiceert over wat er nu precies gebeurd is. Waar rook is is niet per se vuur, maar als iemand schijnbaar de rook staat weg te wuiven vraag je je toch af of een partij wellicht verantwoordelijkheid probeert te ontlopen.

6 januari 2018 om 11:29

Jij trekt je conclusie toch ook uit gevoelBlackhawk?

6 januari 2018 om 10:22

Je kent de feiten niet maar weet wel dat Ajax er alles aan heeft gedaan. Beetje vreemd.

6 januari 2018 om 10:25

Mogelijk willen ze weten of wat er gebeurt is voorkomen had kunnen worden, niet voor het geld maar om er zeker van te zijn dat dit niet nogmaals gebeurt. (Mocht blijken dat Ajax iets te verwijten valt in deze zaak)

6 januari 2018 om 10:45

Je kent niet alle feiten maar je weet wel dat Ajax er alles aan heeft gedaan.

Daarnaast wil je toch weten als een naast van je iets ernstig is overkomen hoe zaken verlopen zijn.

6 januari 2018 om 11:36

Roelreusel, je kent de feiten niet maar weet zeker dat AJAX er NIET alles aan heeft gedaan?

6 januari 2018 om 12:11

Het moet onderzocht worden. Maar zelfs als Ajax Nouri heeft ingelicht op de juiste manier en Ajax niets fout heeft gedaan daarmee, dan nog blijft het simpele feit: Jeugdspeler heeft hartafwijking en zal drie jaar later aan een hartafwijking bezwijken op het veld, tijdens een wedstrijd van Ajax.

De familie zegt van niets te weten. Maar is die hartafwijking dan wel goed onderzocht? Hebben ze direct aangenomen dat het gevaarloos zou zijn of zijn ze dat zelf gaan onderzoeken en hebben ze Nouri langs meerdere specialisten gestuurd?

Als je club morgen een speler koopt die bekend staat om zijn knieproblemen, toch door de medische keuring komt, maar meteen in zijn debuut alles afscheurt. Dan zou men zich ook afvragen of die keuring wel helemaal goed is gegaan en of die knie wel goed is onderzocht. Klaarblijkelijk is de hartafwijking van Nouri ook niet op waarde geschat. Dat hoeft geen fout te zijn van Ajax of van de medici, maar lijkt me toch meer dan genoeg reden om in ieder geval eens grondig te gaan onderzoeken.

6 januari 2018 om 10:49

Dit is, sinds ik hier op vz zit, met afstand de allerslechtste reactie die ik ooit gelezen heb.
Het gaat die mensen om hun kind, ze hebben het al zo zwaar en daar komen dan al die raadsels omtrent de behandeling en een hartkwaal die al 3 jaar bekend zou zijn bovenop. Vind je het nou echt zo gek dat ze een advocaat in de hand nemen?

Je moest je eigen kapot schamen met zo'n opmerking, het is volslagen idioot en het is nog idioter als je dan zelf ook nog zegt dat je de feiten niet kent.

6 januari 2018 om 10:57

Misschien begrijp je me reactie niet goed. Ik vind het super triest en ik hoop het beste. Maar ik denk dat het nu modder gooien wordt in de media naar Ajax toe. We horen een verhaal van 1 kant terwijl er veel feiten aan zijn gebonden zoals het onderstaande.

Wettelijk mag een arts bij een 16-jarige de ouders niet inlichten over een medisch probleem, tenzij hij daarvoor toestemming geeft.

6 januari 2018 om 11:51

Jasonrhijn, je zal het vast niet slecht bedoelen, maar wat jij doet is bijzonder smakeloos. Suggereren dat de familie geld ruikt, wat walgelijk. Die familie is een kind en broer kwijt, geld is echt hun laatste zorg. Ze willen gewoon weten of er is gefaald ergens. Dat is een standaard procedure. Als ze inderdaad niets van die hartafwijking afwisten en als die dokter inderdaad laakbaar heeft gehandeld, dan hebben ze er toch al het recht toe?

7 januari 2018 om 10:54

Jason

Ik zou niet weten wat ik niet goed moet begrijpen aan jouw reactie. Je hebt inmiddels meerdere malen hetzelfde gezegd.

6 januari 2018 om 11:25

Je insinueert hier dat de familie van Nouri geld wil halen over de rug van hun zoon die in een coma ligt. Dat vindt ik best wel erg. Die insinuaties moet je niet maken. Ik geef je helemaal gelijk hoe je de insinuaties aan het adres van Ajax verdedigd, want die zijn ook ongegrond. Maar dan zelf zo'n insinuatie doen gebaseerd op aannames is echt hypoccrisie van de bovensge plank.

6 januari 2018 om 12:49

Nu krijgt Jasonrhijn hier de stront van iedereen over zich heen, hoe durft hij te insunueren dat geld in deze zaak een drijfveer is.

Ik lees zelfs dat kaasie vindt dat dit de allerslechtste reactie is ooit op VZ, duidelijk dat jij niet vaak reacties leest.

Maar als ik het artikel lees is er een letselschade advocaat is ingeschakeld, dat is de man/vrouw die je inschakeld voor een geldbedrag, niet om een medisch mysterie op te lossen.

de vraag 'jij hebt zeker geen kinderen'' die zo zal volgen zal ik beantwoorden, ja die heb ik wel en ik wil dan ook geen moraal oordeel vellen over deze stap van de Famili Nouri, maar Jason heeft hier wel gelijk.

Een letselschade advocaat schakel je in voor geld.

6 januari 2018 om 14:56

Nee, een letselschade advocaat schakel je niet in voor het geld maar omdat een letselschade advocaat is gespecialiseerd in gezondheidsschade. Advocaten hebben nu eenmaal terreinen waarin ze gespecialiseerd zijn, een letselschade advocaat weet veel meer van de medische wereld en de procedures dan pak m beet een specialist in strafrecht of belastingen.

Waar we vroeger massaal vertrouwden op de kunde en integriteit van artsen omdat de medische wereld toen nog niet so complex was, is dat nu niet meer het geval. Een letselschade advocaat kent die wereld en daarom schakel je zo'n man of vrouw in.
En ja, als er fouten zijn gemaakt die voorkomen hadden worden dan zorgt zo'n advocaat er voor dat er een vorm van genoegdoening tot stand komt. Heel normaal inmiddels.

Dit om de familie Nouri vrij te pleiten hier een financieel slaatje uit te slaan want dat geloof ik echt niet. Die zouden 100 miljard keer liever hun Nouri terughebben.

Voor de rest zouden leken hier niet over moeten discussieren. Of toch tenminste met de nodige terughoudendheid en bescheidenheid. Maar ja.....

7 januari 2018 om 10:50

Tangi

Het enige wat duidelijk is, is dat jij niet kan lezen en niet weet wat een letseladvocaat doet.

Ik vind het wel merkwaardig dat zijn medische gegevens op straat liggen. Volgens mij zijn er artsen die het medisch geheim hebben geschonden en die moet je keihard aanpakken.

6 januari 2018 om 11:22

Ik gok eerder dat zijn familie dit naar de krant heeft gelekt

6 januari 2018 om 12:11

@Primetime, geheimhouding is niet gestopt. Dus hoe weet de familie het dan??? Familie wist volgens de diverse artikelen niets.
De hele discussie die nu ontstaat is een foute. De enige vraag die gesteld mag worden is waar stopt medische geheimhouding want daar hebben we het over, de familie wilt van alles weten Ajax geeft dat blijkbaar niet vrij, maar dat is dan ook niet aan Ajax, dat is aan de behandelend arts. Dat is namelijk degene die uiteindelijk bepaald of het onder geheimhouding valt of niet. Bij twijfel over verkeerd behandelen wordt de info vrij gegeven aan andere specialisten om dat te beoordelen, maar daar heeft de familie niets aan. Willen zij zaken weten als behandelplan en dergelijke dan is het gewoon een zeer moeilijk verhaal, helemaal als je bedenkt dat Nouri gelukkig nog in leven is.

6 januari 2018 om 12:01

Zo merkwaardig is dat niet, de familie zal zich daartoe wel genoodzaakt voelen. Ze hebben een half jaar gezwegen hierover, nooit een beschuldigende vinger geheven, maar als ze dan horen dat zowel Ajax als de Knvb er van af wist, en zij wisten dit niet, dan kan ik me goed voorstellen dat je deze stap neemt. Ajax zegt dat ze het aan Nouri hebben verteld, maar kan dat niet bewijzen. Dit lijken me toch bijzonder veel goede redenen om dit eens tot de bodem uit te zoeken. Nog afgezien van het handelen van de clubarts en de vraagtekens die vanuit de medische wereld daarover werden gezet.

“het is onduidelijk wat er nu precies gebeurd is, en men wil die duidelijkheid heel graag. De familie wil feitelijk weten hoe de medische begeleiding is geweest die Nouri bij Ajax heeft gehad en wat er nou precies op dat veld is gebeurd”,

Ik vind het toch wel veelzeggend dat Ajax hierin niet totaal open in is en alle informatie verstrekken die er ook maar is aan fam. Nouri. Ik wil niet zeggen dat het zaakje stinkt maar ruiken doet het zeker.

Ik ken de feiten niet en ik denk bijna niemand dus allemaal speculeren, maar laten we het over eending eens zijn je kunt beter bekend persoon zijn dan een nowbody, want ik denk dat er heel wat gezinnen in deze situatie zitten er aan kapot zijn gegaan, maar als ze je kennen is er altijd nog een oplossing op financieel gebied, dan draag je die last er niet meer bij.
Maar verder het zal je maar gebeuren, ben gelukkig als je gezond bent

6 januari 2018 om 13:25

Wat is dat nou weer voor onzin, je ken beter een bekend persoon zijn dan een nobody, alsof mensen zitten te wachten op geld als er iets met hun kind gebeurt waardoor hij overleden is of een kasplantje is, ik snap het dat het kut is voor mensen als ze de kosten die erbij komen niet kunnen dekken, maar liever schulden, honger, geen kleren, geen dak boven mijn hoofd en ik heb mijn best gedaan voor mijn kind, bijvoorbeeld door een waardig afscheid te geven uit eigen zak, dan dat iedereen me financieel wilt steunen hierin omdat mijn kind bekend is maar echt mijn kind kennen deden ze niet.

Je moet begrijpen een nouri is bekend omdat hij kwaliteiten heeft, je hebt iets wat de mensen willen hebben of willen zien, dat nouri op beeld een prachtig persoon is heb ik kunnen zien, maar ik ken hem niet, alleen omdat hij bekend is komt dit harder aan dan als het ergens in mijn wijk bij een nobody gebeurt.

Maar indien jij je kinderen financieel moet onderhouden en er gebeurt dan iets met je en dat help financieel, dan heb je zeker gelijk, dan is bekend zijn wel een mogelijke pluspunt.
Maar in dit geval niet echt, was hij niet bekend had die misschien niet doorgegaan met zijn hartritme stoornis.

Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik vind wel dat het NRC hier Ajax in een kwaad daglicht zet. Het zal idd kwalijk zijn als Ajax niet alle informatie aan de familie heeft gegeven, maar om het nou zo in de media te zetten. Dit is iets tussen Ajax en de familie Nouri.

6 januari 2018 om 11:50

Hoezo? Dit is toch nieuwswaardig? Alsof als dit straks via de rechtbank wordt uitgevochten het dan geen media aandacht krijgt. Als een partij hier kwalijk heeft gehandeld dan mag dat opgeschreven worden.

6 januari 2018 om 12:04

Heb je het hele stuk gelezen? Dat is zeer gedegen journalistiek, zonder sensatiezucht of voorbarige conclusies. Ik snap dat Ajax er met dit verhaal niet heel mooi opstaat, maar dat is bijzaak. Ik vind het verdriet van de familie Nouri toch wat belangrijker. En als dit voorkomen had kunnen worden dan moet daar openheid over komen. Die familie Nouri hoort pas kort geleden wat Ajax en de Knvb al lang wisten, en wat Nouri misschien al wist, al is daar geen bewijs van.

6 januari 2018 om 12:18

Nee, dit hoort besproken te worden. Het is een grove schande dat Ajax de afwijking voor zijn familie heeft verzwogen.

Een leven is verwoest! En onschuldige afwijking aan het hart was de conclusie, maar wie zegt dat het hartfalen door deze eerder geconstateerde afwijking komt? Mijn vrouw heeft ook een onschuldige afwijking en ook veel gesport zonder problemen. Je hoort nu te veel meningen/ speculaties en dat vind ik jammer. Dit verdiend Nouri niet!!!

Kan me niet voorstellen dat AJAX dit niet gemeld heeft simpelweg vanwege het feit wat ze ermee te winnen hebben om het NIET aan de familie Nouri te melden. Helemaal niets.

Ik vraag mij af wat er na die constatering van die hartafwijking is gebeurd, werd hij daarna extra gecontroleerd en onderzocht.
Mij kun je niet wijs maken dat er geen relatie is tussen die hartafwijking, die misschien erger was geworden, en een paar jaar later een hartstilstand krijgen.

6 januari 2018 om 12:00

Volgens mij was het toch een onschuldige hartafwijking? Als het later erger kan worden met dit als gevolg kan je het nooit onschuldig noemen als arts zijnde, lijkt mij

Maar waarom heeft de KNVB hun zelf niet ingelicht. Als ik naar het ziekenhuis ga hoef ik toch ook niet van mijn werkgever te horen wat er met mij aan de hand is. Nee dat doen degene wel die het onderzoek hebben gedaan. Verder heel raar en slecht van knvb en ajax dat de familie er niet van wist. Leeftijd Nouri kan ook een rol hebben gespeeld of ajax wil zijn naam hooghouden of ouders willen een slaatje slaan. Maar dan kan ik overal op gaan speculeren. In ieder geval een rare situatie.

6 januari 2018 om 11:56

Zo gek is dat volgens mij helemaal niet. Bond en club zullen wel vaker communiceren over de fysieke gesteldheid van een speler, daar hoeft de speler niet elke keer tussen te zitten. Je kan je voorstellen dat een international graag wil spelen, maar de bond ontdekt een mogelijke blessure die zou kunnen verergeren. Als ze dit dan alleen aan de speler communiceren zit die speler in een lastig parket, gaat hij de interland spelen of denkt hij mee met de club? En als hij dan geblesseerd is, kan de club hem dan aansprakelijk stellen voor die blessure die hij niet bij de club meldde? Bovendien weten we niet of de Knvb de eerste was die dit ontdekte bij Nouri en of ze zich daar van bewust waren.

Waarom moet Ajax en niet de knvb dit melden aan de familie en nouri? Nouri was onderzocht door de knvb daarnaast is nouri als voetballer knvb lid. Ik vind het maar een raar verhaal.

Ik praat niets goed maar wist Nouri hier zelf niets van

6 januari 2018 om 11:57

Dat is de vraag. Nouri kan je het niet meer vragen, de familie zegt dat hij het niet wist en Ajax zegt dat ze het mondeling hebben meegedeeld en kunnen dus geen bewijs voorleggen dat Nouri op de hoogte is gesteld.

6 januari 2018 om 12:05

Zo raar dit want hij is onderzocht dus dan lijkt het me logisch dat de KNVB heb daarover inlicht

6 januari 2018 om 12:16

Blijkbaar is het procedure om die resultaten met de club te communiceren die ze dan met de speler communiceert. Dat vind ik ergens ook wel logisch, want als een international enkel met de bondsarts zou overleggen, zonder dat de clubarts daarvan weet, dan krijg je problemen. Denk aan Robben toen in 2010. De werkgever moet blijkbaar op de hoogte worden gesteld, je kan die verantwoordelijkheid niet bij Nouri leggen denk ik. Stel bondsarts vertelt hem, je hebt een ongevaarlijke hartafwijking, wie zegt dat hij dat ook bij Ajax meldt? Een kind die zijn hele leven droomt van een voetballoopbaan kan je zo'n verantwoordelijkheid niet geven. Bovendien weet ik niet of de Knvb alle medische info vanuit Ajax krijgt, misschien waren ze zich er niet eens van bewust dat zij dit als eerste ontdekten? Ik weet niet hoe die dingen gaan.

Het onbegrijpelijke is dat als er eerdere kennis aanwezig was over een (onschuldige) hartafwijking van Nouri, waarom er dan op het veld door de doktor, die deze informatie zou moeten hebben, zo lang gewacht is met het gebruik van een defibrillator.

Ai dit trieste verhaal gaat een nog triester staartje krijgen vrees ik. Hopen dat het niet een juridisch spel gast worden maar ik vrees het ergste.

Het zou in ieder geval niet de eerste keer zijn dat Ajax heeft gezwegen over een speler met een hartafwijking. Ik was er afgelopen juli al bang voor dat Ajax meer zou weten dan dat ze lieten blijken. Erg kwalijk als het dan ook zo blijkt te zijn. Dat een zak geld meer waard is dan een mensenleven...

6 januari 2018 om 12:21

Ik vermoed dat je op Kanu doelt. Die beschuldigingen zijn toen nooit hard gemaakt. Inter was toen ook zo dom om een speler te contracteren zonder hem eerste medisch te keuren. Maar goed, volgens de specialisten was het heel raar dat Ajax dat niet ontdekt had, maar ik kan me niet voorstellen dat er met mensenlevens zo om zou zijn gesprongen door Ajax. Het is niet mijn club, maar zo onfatsoenlijk kan ik me niet voorstellen.

6 januari 2018 om 13:19

Ook met Nico Rijnders waren er suggesties. 1 keer kan toeval / pech zijn, bij 2 of zelfs 3 keer niet meer. Geld maakt vies.

6 januari 2018 om 13:33

Ja, maar het is misschien drie keer Ajax, maar wel in volstrekt verschillende periodes. Het is niet alsof dat daar beleid is, ik denk dat het vooral pech is. Ik denk dat bij geen van deze gevallen iemand op dezelfde plek zat bij Ajax.

Dit is allemaal gissen wat er is gebeurd of gezegd. Er zijn nu zoveel opinies die van verschillende kanten komen. Hoe wil je daar nu 'n heldere kijk op hebben die zoveel kanten op kan. Zolang we de familie Nouri en Ajax niet zelf aan het woord hebben gehoord, blijft het gissen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren