Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Hooijdonk ziet Ajax-trio in Oranje acteren: ‘Zullen niet in de war raken’

Laatste update:

Pierre van Hooijdonk heeft veel vertrouwen in het Ajax-trio Justin Kluivert, Frenkie de Jong en Donny van de Beek. De oud-aanvaller van onder meer Feyenoord en NAC Breda schrijft in zijn column voor Voetbal Internatinonal dat de drie jongelingen dit kalenderjaar rijp zijn voor een oproep voor het Nederlands elftal.

"Ik geniet heel erg van Justin Kluivert, Frenkie de Jong en Donny van de Beek. Wat mij betreft worden deze talenten in 2018 bij de selectie van het Nederlands elftal gehaald", aldus Van Hooijdonk. Van de drie Ajacieden heeft alleen Van de Beek zijn debuut voor Oranje al gemaakt. "Van de Beek was er afgelopen jaar al regelmatig bij, maar ook Kluivert en De Jong zou ik alvast ervan laten proeven."

"Niet voor de basis, dat zou wat al te snel zijn, maar als onderdeel van de selectie", vervolgt de oud-spits, die zelf 46 keer in actie kwam voor het Nederlands elftal en daarin 14 keer scoorde. "Dit zijn jongens die al een tijdje in het brandpunt van de aandacht staan, zonder dat het de onbevangenheid in hun spel heeft aangetast. Dan zullen ze ook niet in de war raken van een uitnodiging voor Oranje."

Ben jij het eens met Pierre van Hooijdonk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kluivert zal ik zelf even mee wachten vanwege de overbelasting. Frenkie zal ik wel uitnodigen toch iets anders als Wijnaldum en Klaasen en Propper qua speelstijl die kan je qua variatie goed bij hebben.

4 januari 2018 om 14:38

Waarom overbelasting? Van een paar trainingen bij Oranje zal je echt niet ineens overtraind worden hoor. Daarnaast verdiend Kluivert het ook gewoon, als je kijkt welke jongens in het verleden en nu nog steeds zijn opgeroepen. Het enige wat jammer is is dat Depay en Kluivert beide veel beter zijn dan links dan op rechts. Zou deze twee heren wel op de buitenposities willen zien. Een middenveld met Blind, de Roon en Frenkie lijkt me ook een goede. Blind in de rol van Frenkie nu bij Ajax, de Roon als loopwonder en Frenkie voor de creativiteit naar voren toe. In de verdediging lijken alleen de Vrij en van Dijk onomstreden, tenminste qua complementariteit en kwaliteit. De backposities en de spits is op dit moment lastig om in te schatten.

4 januari 2018 om 14:52

Ik hoop dat De Jong op den duur meer naar voren gaat spelen als echte spelmaker. Ook bij Ajax. Ziyech zal komende zomer wel vertrekken, dan zal De Jong wel zijn plek overnemen. Sinds Sneijder op z'n retour is missen we in Oranje echt iemand die de beslissende pass kan geven en het spel kan verdelen. Heeft weliswaar niet de poeier die Sneijder ooit had, maar heeft weer andere kwaliteiten. Doet me echt een beetje denken aan Eriksen met z'n versnelling. Die had in zijn tijd bij Ajax trouwens ook niet persé een neusje voor de goal, maar heeft dat gemiddelde de laatste jaren toch een beetje opgekrikt.

4 januari 2018 om 15:09

Ik zou met alle drie nog even wachten. Ik ben blij met hun ontwikkeling, maar laten we ze nog even rijpen bij Ajax. We hebben geen haast nu, eerst een oranjeloos WK over een half jaar, voor die tijd hoeven we niks te forceren.

We hebben de afgelopen heel erg veel talenten gezien die we een mooie toekomst in Oranje toedichtten. En ze hebben bijna allemaal de stap niet weten te zetten naar een stabiele basisspeler in Oranje. Dus we moeten gewoon even afwachten of deze drie gasten die stap uiteindelijk wel weten te zetten. Niet gaan overhaasten.

4 januari 2018 om 16:23

Laat ze allemaal nog maar even rijpen. Blind maakte ook de fout door zijn Ajax voorkeur te laten blijken en spelers als Bazoer, Riedewald, El Ghazi en Tete op te roepen die later allemaal op de bank belanden bij Ajax en door de achterdeur vertrokken. Mede hierdoor liepen we twee toernooien mis.

4 januari 2018 om 17:05

Dat vind ik wel een overstatement. Bazoer heeft zowel in de EK als WK kwalificatie geen minuut gespeeld. Riedewald en El Ghazi hebben alleen in de EK kwalificatie meegedaan tegen Kazachstan (gewonnen) en Tsjechie (verloren), maar tegen Tsjechie wisten we al dat we uitgeschakeld waren en scoorde van persie (all time topscorer) een eigen goal waardoor we met 2-3 verloren. Tete deed indezelfde 2 EK kwalificatie duels mee en daar geldt hetzelfde voor als voor Riedewald en El Ghazi. Tete heeft wel 2 WK kwalificatie duels meegedaan (Bulgarije en Zweden) en die werden beide gewonnen. Deze spelers hebben Oranje dus maar in 4 verschillende kwalificatie duels vertegenwoordigd en daarvan werden er 3 gewonnen en het duel dat verloren werd deed er al niet meer toe, dus door hun ben je geen eindtoernooi misgelopen. Dan zou ik eerder kijken naar janmaat met die terugkopbal, strootman met die fout tegen Zweden, martins indi die oliedom rood pakte tegen IJsland wat op dat moment echt heel bepalend was, De Ligt tegen Bulgarije en het zeer matige spel van onze sterren Sneijder, robben, strootman en wijnaldum. Daarnaast mogen we ook de bondscoaches aankijken mat hun vicent janssen. Zelden zo'n matige speler gezien.

4 januari 2018 om 22:59

Overbelasting kan omdat het niveau hoger is maar dat zie ik bij trainingen niet gebeuren. Ze kunnen beter bij Jong Oranje spelen zodat er meer kans is voor plaatsing voor toernooien daar hebben ze meer aan dan 2 trainen met het grote oranje.

Lijken me inderdaad een prima toevoeging aan de selectie. Ze zullen echter wel in de basis moeten blijven bij Ajax. Deze drie moet je samen met de Ligt klaarstomen voor 2020.

Laat ze lekker in Jong Oranje hun ding doen en dan rustig een kans geven wanneer zij er klaar voor zijn. We zijn in NL weer lekker bezig met onze talenten aan het ophemelen. Doe rustig aan voordat zulke spelers naast hun schoenen gaan lopen of de mentale druk niet aankunnen!

4 januari 2018 om 14:37

Zoveel betere alternatieven heb je nu ook niet en je moet toch een team gaan bouwen voor 2020. Dan kan je beter meteen starten met zulke jongens erbij halen zodat ze klaar zijn in 2020.

4 januari 2018 om 15:40

@sebasjuh: Daar hebben we jong Oranje ook lekker voor zodat ze daar kunnen wennen en klaar zijn.

De beste horen in Oranje en voorlopig hebben we at betere opties nog dan die gasten. vd Beek is nog niet op het niveau dat Klaassen had toen hij wegging. En zelfs die kan nog niet aanhaken in Engeland.

Deze wereld talenten van ons waren met jong Oranje ook alles behalve geweldig en dat is tegen jongens van hun leeftijd.. Nee die gaan het wel redden dan bij Oranje.

4 januari 2018 om 18:20

Frenkie is overduidelijk te goed voor Jong Oranje. Weet waar je over praat. Van mij hoeven ze niet geselecteerd te worden. Dit Oranje is toch niks en we hebben ze nodig bij Ajax.

4 januari 2018 om 14:38

Je mag sommige namen niet eens meer noemen, dat wordt direct geïnterpreteerd als ophemelen. Waarom niet gewoon aan een team gaan bouwen dat jaren mee kan? De eerstvolgende serieuze wedstrijd is pas over ruim een jaar. En zoals Pierre zegt, ze hoeven niet meteen in de basis komen te staan.

4 januari 2018 om 15:16

Tja, Bazoer, Riedewald, El Ghazi, we moesten bouwen aan een team dat er in 2018 kon staan, dat werd toen ook gezegd. Kluivert is op dit moment nog helemaal niet nodig, Berghuis, Depay, Babel, Promes, we hebben vleugelspelers die nog lang meegaan en die op dit moment nog echt beter zijn. Terwijl Jong Oranje niets presteert.

Ik denk dat het voor een jonge jongen beter is om daar de verantwoordelijkheid te voelen, dan om een beetje mee te hobbelen in Oranje. In 2001 speelden we nog een jeugd WK in Argentinië. Robben, van der Vaart, Heitinga, Janssen, Loovens, Mendes da Silva en Stekelenburg zaten daar o.a. bij en haalden later nog het grote Oranje. Het was een dramatisch toernooi, maar ik denk dat het voor die jongens enorm leerzaam is. Ze hebben het nog steeds weleens over, met Van Gaal die toen voor de groep stond.

4 januari 2018 om 15:43

Dat ben ik met je eens, maar niet voor niets opteer ik vaak voor elftalsamenstellingen die niet alleen maar gebaseerd zijn op de club waar ze spelen of hoe vaak hun naam wordt genoemd in de media, maar ook op mentaliteit, teamspirit en wilskracht. Ik denk dat dit bij de 3 door PvH genoemde jongens beter zit dan die 3 die jij noemt (om wie ik overigens niet per se heb staan springen om ze te selecteren).

Kluivert kun je inderdaad nog afwachten vanwege z'n concurrentie en leeftijd, maar Donny en Frenkie zijn wat mij betreft wel twee jongens die je er bij kunt halen. Je punt over verantwoordelijkheid voelen overlapt wel enigszins met wat ik zeg over wilskracht en mentaliteit, dus dat ben ik ook met je eens, maar we zouden niet maar moeten wachten omdat ze nog te jong zijn, gezien de alternatieven. Uit de statistieken blijkt dat je met een elftal waarvan de gemiddelde leeftijd onder de 25 is kansloos bent voor een landentitel, maar met een gemiddelde leeftijd van 27 en een hoop middelmatige voetballers schiet je niet veel meer op.

4 januari 2018 om 15:45

Grotendeels eens met Baardgrasmus, zeker als het om Kluivert gaat.

Het middenveld is een wat groter probleem, daar is het al jaren zoeken. Zelfs de grote jongens als Strootman en Wijnaldum hebben een reeks zeer matige interlands neer gezet. Ik zou persoonlijk eerst eens willen zien of de nieuwe bondscoach in staat is om die twee gasten weer op hun normale goede niveau te laten presteren in oranje. Als dat het geval is, hoef je "alleen nog maar" de derde speler erbij te zoeken. Als dat dan uiteindelijk Vd Beek of Frenkie is, dan zou dat nog kunnen. Maar ik zou nu niet in zo'n lastige periode direct een echte rol voor die jonge gasten inruimen. Eerst de basis op orde, dan pas jong spul invoegen.

4 januari 2018 om 15:59

@baardgrasmus: verschil in mijn ogen is wel dat die jonkies in 2001 bij een selectie terecht kwamen die o.a. bestond uit van der Sar, van Nistelrooij, Stam, Davids, Kluivert etc.
Nu zijn het (helaas) Strootman en Wijnaldum die het topvoetbal over moeten brengen.
Ik geloof wel dat we er hetzelfde over denken verder: selecteer op basis van de huidige kwaliteit en niet op basis van toekomstige potentie.

4 januari 2018 om 14:50

Soccerino. Ik zal je een geheimpje verklappen: talenten worden overal ter wereld “opgehemeld”, niet alleen in Nederland. In Nederland valt het zelfs best mee, vergeleken met landen als Engeland en Brazilië.

4 januari 2018 om 16:05

Ophemelen zal ook best wel. Maar in hoeveel landen wordt er na een paar goede wedstrijden in een beperkte competitie al geroepen dat veredelde jeugdspelers in het nationaal elftal moeten ? Dit terwijl deze spelers het nog maar zelden hebben laten zien. Zoals hierboven al iemand schreef is Donny niets beter (slechter) dan een Klaassen van afgelopen jaar. Deze Klaassen stelt internationaal weinig voor. Moet een Donny dan in Oranje ?

4 januari 2018 om 17:18

Tja als je concurrentie Neymar en Willian is of promes en berghuis is ook wel een verschilletje natuurlijk.

4 januari 2018 om 15:07

Typisch Nederland geneuzel, waar je geen steek mee opschiet.

Hun ding doen? Welk ding? En wat presteren al die grote namen uit het buitenland ook alweer? Hebben die niet op lange termijn aangetoond over de juiste kwaliteiten te beschikken door zich niet te plaatsen voor de EK en WK?

Van Basten, Gullit, Vanenburg en Rijkaard werden ook Jong gebracht in een periode dat het slecht ging met Oranje in een tijd dat spelers als Wijnstekers, Boeve en Ophof de kar moesten trekken.

Het beste is om het huidige Oranje zo snel mogelijk te verversen, want met de huidige spelers die landen als Zweden en Ijsland niet voor zich kunnen houden redden we het ook niet. Laat de jonge garde maar ervaring opdoen, dan maakt ze alleen maar sterker, waardoor we in de nabije toekomst wellicht weer mee gaan doen.

4 januari 2018 om 19:54

Waarom dat? Hoe jonger ze debuteren of geselecteerd worden hoe beter. Deze spelers zullen dan veel eerder ervaring opdoen waardoor je ook eerder en langere tijd een topspeler hebt. De Jong, Kluivert en van de Beek zijn echt geen spelers die naast hun schoenen gaan lopen. De Ligt trouwens ook niet. Bazoer is gewoon een lakse speler die dacht dat die er al was. Als hij ook eenmaal volwassen wordt heb je daar ook een topper aan. Bij sommige spelers duurt het gewoon langer.

Niet vaak eens net deze flapdrol, nu wel. Kluivert heeft heel veel potentieel en laat zich niet gek maken zoals Pierre aangeeft. Zelfde geld voor Frenkie. Ik zou als ik de KNVB was alleen nog maar jeugdige spelers oproepen, spelers die zich zelf wel willen bewijzen, spelers die trots zijn het oranje shirt aan te trekken. Niet meer dat zielige zooitje wat nu al 2 toernooien mis loopt.

4 januari 2018 om 15:38

hahaha daar hebben we toch Jong oranje voor!

En hoe hebben die het gedaan, hebbend ie zich geplaatst? Oww nee die weten het niet eens waar te maken tegen hun leeftijd genoten en dan zouden ze wel Oranje moeten gaan redden....

Laten we gewoon lekker normaal doen en de beste er neer zetten. En we hebben voorlopig voor al deze gasten nog veel betere opties!

4 januari 2018 om 15:57

Kun je wel lachen maar zo werkt het helemaal niet. Spelers worden niet beter bij Jong Oranje. Nu vast laten mee trainen met Oranje is prima voor deze jongens en zal op de lange termijn alleen maar zijn vruchten afwerpen. Probleem van ons Oranje is dat er geen bondscoach durfde te verjongen en we nu een groot probleem hebben. Juist door dit soort jongens bij de selectie te hebben kun je kijken wat ze gaan brengen in een periode zonder grote toernooi. De ligt was zogenaamd niet goed genoeg en na de kritiek op Blind van de media werd ie meteen geslachtofferd echter moet je dit soort echte grote talenten vertrouwen geven. Deze jongens zijn de toekomst en moet je niet te lang mee wachten.

4 januari 2018 om 16:09

Oranje is geen opleiding, dat doen ze bij hun club en jong Oranje. Zo werkt het wel en zo hoort het ook. In Oranje horen de beste te spelen en anders op zijn minst de beste combinatie van 11.

Lange termijn kunnen die jongens vanzelf aansluiten als ze het niveau hebben. In Oranje kan jenietgroeien en zit je ook niet om te groeien.

We hebben geen groot probleem omdat niemand durft te verjongen.. Waar zie jij dat probleem dan door het "niet" verjongen. Net alsof of heel Oranje wat er nu staat allemaal 30+ is.. Slaat nergens op.

En de Ligt is en was ook onzin eerste klasse. Zat jongens achterin die al verder waren dan hem. En voorlopig heb je 2 jongens met de Vrij en van Dijk die niet oud zijn en nu al een stuk beter.

4 januari 2018 om 16:25

Jong Oranje heeft een betere coach nodig. Al die jongens die daar in spelen lopen erbij alsof het hun niet uitmaakt of ze winnen of verliezen. Er moet wat meer pit in.

4 januari 2018 om 16:27

Er is een groot verschil tussen opleiden en ervaring opdoen op een hoger niveau. Deze jongens zijn de beste van jong en gaan van de spelers om hun heen niet veel meer groeien. Opleiden doen ze bij de club maar wil niet zeggen dat ze sneller aanhaken bij Oranje als he er al onderdeel van uitmaakt. Mooiste voorbeeld is Onana die bij Jong een stuk minder was. En ja Oranje heeft te lang gewacht met verjongen. V Persie, Sneijder, Kuyt, vd Vaart, Huntelaar hebben te lang de dienst uitgemaakt en nu moest je ineens andere jongens die niet gewend zijn met elkaar te spelen en geen echt team zijn. Individueel best leuke spelers die er nu bij zijn maar totaal geen team, automatisme en dat zag je terug. Jonge spelers moet je er eerder bij halen. Heeft bij v Basten, Seedorf, Rijkaard en Davids goed gewerkt. Dat de besten moeten spelen is in mijn ogen de grootste gedachten fout want in mijn ogen moet je het beste team samenstellen en dat is toch echt wat anders.

4 januari 2018 om 16:38

@capis. Pvh zegt erbij niet basis. Als basis neem je de beste 11. En dan de 11 die het beste samen voetballen. Niet de 11 beste spelers.
Je hebt daarnaast echter ook wissels en reserves. Zet dáár een paar talenten bij.
Kluivert speelt waarschijnlijk al beter dan berghuis, maar dat maakt hem nog steeds derde keuze, dus geen basis. Een frenkie of vd beek heb je nu al veel meer aan dan een hendrix én hebben meer potentie.
Verder: wijnaldum en strootman zijn te slecht voor oranje. Dan liever alles verliezen, of extra gemotiveerde talenten laten groeien?

4 januari 2018 om 16:39

Owwww ja nu ligt het aan de andere spelers bij jong dat z en niet veel meer groeien daar....

Bij je club groei je, van die 10 wedstrijden in de 2 jaar bij en met Oranje niet! en die paar trainingen....

van Persie, Robben, Sneijder waren tot een jaar geleden nog steeds de belangrijkste spelers voor Oranje! Dus waarom zou je die weg doen hahaha... Ja laten we de beste thuis laten want er komt er 1 van 18 aan die net komt kijken in Nederland.

Die gasten van toen waren buiten categorie, en domineerde ook Europa is wat anders dan de spelers van nu. Tijden veranderen.....

Ik zeg ook duidelijk de beste combinatie van 11 moet er staan. Maar dat zijn dus echt niet allemaal jongens die met jong Oranje geen potten kunnen breken. Dan gaat het tegen de grote jongens helemaal niks worden!

4 januari 2018 om 16:41

@iseldiroed:
Als Wijnaldum en Strootman te slecht zijn wat zijn Frenkie en vd Beek dan?

Laat die eerst maar eens bewijzen ooit het niveau te halen van deze 2 gasten..
In wat is Kluivert beter dan berghuis dan precies? Daar bij speelt Berghuis vanaf rechts dus al geen concurrent...

Depay Promes en de huidige Babel zijn wel verder dan Kluivert.

4 januari 2018 om 20:05

Wijnaldum, strootman, Depay en promes zijn voor mij de spelers die je niet meer op hoef te roepen. Deze spelers spelen al 2 jaar als een natte krant in het Nederlands elftal. Ook bijvoorbeeld onze top spits Vincent Janssen hoef niet meer opgeroepen te worden. Babel of Dost spits, zijkanten met dan toch berghuis en kluivert, promes op 10 om dost heen, omdat je niks beters hebt. Frenkie en Vurnon Anita daarachter of Leroy Fey ipv Anita. Dan heb je middenvelders met ballen, Frenkie voor het voetballende, kan buiten dat ook prima tackelen en onderscheppen. We kunnen sinds jaren weer leunen op een ijzersterk centraal duo. Dus flikker al die jongens die 2 jaar lang al ongemotiveerd rondlopen in hun oranje shirt eruit en begin opnieuw.

4 januari 2018 om 15:57

Zo hee, da's een lekker onderbuik-reactie, van Niels. Lucht het op?

Dat zielige zootje is voor een flink deel verantwoordelijk voor die mooie zomer van 2014. En daarnaast zijn er jongens bij gekomen als Vincent Janssen, van wie je natuurlijk kan zeggen dat de prestaties achterblijven, maar die heeft qua mentaliteit wel een van de beste koppen die we in tijden gezien hebben.

Laten we dus een beetje realistisch blijven. Een hoop van deze gasten zullen we nodig hebben. Een duo Virgil van Dijk en Stefan de Vrij is qua kwaliteit nog wel een stukje beter dan veredelde A-junioren uit de eredivisie.

4 januari 2018 om 20:15

Haha,

Het Centrale duo mag natuurlijk blijven staan, zijn ook nog jong en worden wereldtop. Heb het over de jongens die afgelopen kwalificatie toernooien verliezen of gelijk spelen tegen C-landen. Dat kan gewoon nooit gebeuren. Dat heeft hoe dan ook met mentaliteit te maken, bijvoorbeeld: depay gaat die wedstrijden in met in zijn hoofd,we winnen wel, 3,4,5-0. Depay is zeker niet de enige maar de helft van de "basis spelers" bij oranje denkt zo. Die jongens zou je kunnen vervangen door een Kluivert, Frenkie, Malacia. Jongens die trots zijn dat ze daar staan, jongens die koste wat kost willen winnen. Je hoef me natuurlijk niet te geloven, maar als ik de selectie samen mocht stellen hadden we het aankomende WK niet misgelopen, sterker nog, we hadden dat WK al bijna gewonnen

Rustig aan! Vaak krijgen talenten een welbekende dip (zie Dolberg nu) en dan is het maar de vraag hoe ze daar uit gaan komen. Niet te snel hypen, maar die jongens de kans geven om zich te ontwikkelen, dan komt het wel goed met vd Beek en De Jong. Kluivert heb ik nog mijn vraagtekens bij, al doet hij het op dit moment geweldig. Ik heb namelijk het idee dat het bij Frenkie en Donny tussen de oren wel goed zit, bij Justin moet ik dat nog zien. Het mentale is juist erg belangrijk bij talenten, dus we gaan het zien.

4 januari 2018 om 14:44

Tot ze de dip krijgen kan het, met name voor henzelf, maar ook voor het NL-elftal geen kwaad als ze meedoen. Ze doen een hoop ervaring op en voegen ook wat nieuwe energie in het elftal.

Zodra ze de welbekende dip krijgen, laat je ze toch gewoon thuis? Zij snappen ook wel (en anders leren ze het wel) dat ze alleen mee mogen doen als ze goed genoeg zijn.

4 januari 2018 om 14:47

Er wordt niemand gehypt.. Hij bedoeld voorzichtig bij betrekken dmv meetrainen en af en toe invallen. Alsof er veel betere spelers zijn die wel opgeroepen kunnen en moeten worden.. Die ervararen kliek laat het keer op keer afweten. Tijd om een nieuw fundament te gaan leggen met talentvolle spelers die er nog niet zijn, maar dat beweerd ook Niemans.

4 januari 2018 om 15:12

Er wordt niemand gehypt? Iedere krant, voetbalsite, voetbalprogramma is lovend over met name De Jong en Kluivert. Ik ben dan ook, maar het mag ook wel wat minder.
Gisteren of eergisteren stond hier nog iets over dat Kluivert wordt vergeleken met Robben, éã©n van de beste Nederlandse voetballers aller tijden.
Arie Haan vertelde pas dat hij De Jong een verbeterde versie vond van Beckenbauer, de beste libero aller tijden...en dan beweer jij dat er niemand wordt gehypt? Hier door Van Hooijdonk misschien niet direct, maar ook Van Hooijdonk leest kranten, sites en bekijkt programma's, hij gaat dus mee met de hype.

4 januari 2018 om 14:48

“Kans geven om te ontwikkelen”.. Dan kan je toch prima opgeroepen worden voor Oranje? Spelen toch alleen maar oefenwedstrijden. Zoals Pierre zegt, niet voor de basis. Zie het als spelers die uitblinken bij de A1 of Jong elftallen. Die mogen dan ook meetrainen bij het eerste.

4 januari 2018 om 14:48

“Kans geven om te ontwikkelen”.. Dan kan je toch prima opgeroepen worden voor Oranje? Spelen toch alleen maar oefenwedstrijden. Zoals Pierre zegt, niet voor de basis. Zie het als spelers die uitblinken bij de A1 of Jong elftallen. Die mogen dan ook meetrainen bij het eerste.

Hangt er helemaal van af wie de trainer(s) van het NL elftal zal gaan worden. Neem je een trainer als b.v. Bosz, dan zal Frenkie controlerende rol krijgen die de lijnen uitzet met 2 aanvallend ingestelde middenvelders, heb je Koeman of FdB als trainer dan krijg je te maken met 2 controlerende middenvelders waarin Frenkie als een echte nr. 10 gaat spelen. Het kan allebei leuk voetbal opleveren maar de 1 geeft wat meer zekerheden dan de ander. Voor v/d Beek en Kluivert komt het allemaal nog wat te vroeg en de Ligt (de jongste van het stel) ontwikkeld zich na een valse start uitstekend.

Ondanks dat het we nu weer gaan lezen: "Stop met ophemelen", "Wat gebeurde er met Bazoer en Riedewald?", etc. lijkt mij een "Van Basten traject" echt niet zo slecht. Die werd in 2004 bondscoach. Erkende de potentie van Sneijder, Van der Vaart, rvp en robben en bouwde een team om ze heen. Uiteindelijk werden we in Zuid-Afrika bijna wereldkampioen en had je in 2008 zomaar met die beker kunnen staan als die Russen niet vol met doping zaten en boulahrouz' vrouw geen miskraam kreeg, want de wereldkampioen en vice-wereldkampioen werden gewoon op de pijnbank gelegd. Misschien ben ik het, maar ik word echt doodmoe van die simpele werkers als wijnaldum, janssen, janmaat, Klaassen, van ginkel en strootman die je nooit is iets creatiefs ziet doen, alleen veel kunnen lopen, ver onder hun basis niveau spelen en zo nu en dan een goaltje mee pikken. Ga dan maar liever een team smeden met Cillessen/zoet, Tete/karsdorp, van dijk/De Ligt, de vrij/Fosu-Mensah, kongolo/willems, Blind/hendrix, Frenkie/propper, Van de Beek/wijnaldum, Kluivert/depay, dost/locadia, promes/bergwijn. De huidige generatie met berghuis, janssen, strootman, martins indi, etc. gaat toch niks meer worden dus ga dan liever voor een selectie die er over 4,5 jaar staat en waar je je gewoon mee kwalificeert voor het EK 2020.

4 januari 2018 om 15:15

Inderdaad, ik heb de afgelopen jaren te vaak Strootman en Wijnaldum zien schutteren in Oranje. Gewoon door selecteren. Ze mogen bij Roma en Liverpool misschien wel de grote spelers zijn maar in Oranje laten ze nooit iets zien. Waar ik het meest moe van word is dat Wijnaldum bijvoorbeeld vind dat hij meer krediet verdient vanwege z'n prestaties in Engeland. Weg er mee.

4 januari 2018 om 15:57

@afcavosje:
en op basis van wat hebben verdienen deze 2 dan wel dat krediet?
Wijnaldum en Strootman laten het tenminste op een hoog niveau zien deze jongens niet!

Nederland stelt geen ruk meer voor, dat hebben we weer in Europa kunnen zien. Dus hier uitblinken zegt niks. Hoe is het met jong Oranje vergaan daar wisten ze iedereen omver te blazen? Oww nee ook dat was 3x niks en dan moeten ze het wel tegen de grote jongens laten zen?

Doe me een lol

4 januari 2018 om 16:27

Een middenvelder van Roma en Liverpool passeren voor een paar eredivisiespelers? Beide spelers zijn volkomen verkeerd gebruikt. Strootman is geen nummer zes waar die telkens stond en Wijnaldum is een loper maar moest bij Oranje ook telkens opbouwen omdat er een man voor hem werd opgesteld. Hopelijk weet onze beide bondscoach het wel goed neer te zetten.

4 januari 2018 om 19:09

Wijnaldum moet bij Liverpool ook opbouwen voor een man voor hem..?

4 januari 2018 om 20:38

Capis, doe me inderdaad een lol! Zowel Wijnaldum als Strootman hebben de afgelopen wedstrijden overduidelijk aangetoond niet op een hoog niveau te kunnen acteren als er geen heel goede voetballers om hen heen staan. Daar wordt je als Nederlands elftal niet beter van. Doorselecteren deze heren, ongeschikt.

4 januari 2018 om 15:33

Ben het met je eens maar dan kom je als alternatief met: Blind/hendrix, Frenkie/propper, Van de Beek/wijnaldum en daar word ik ook niet vrolijk van. Momenteel heeft het Nederlands elftal niet zoveel goede en met name creatieve spelers. Dat heeft tijd nodig.

Ik word wel vrolijk van de talenten die momenteel een kans krijgen in de Eredivisie. Ook bij AZ spelen er zeer getalenteerde spelers.

4 januari 2018 om 16:03

Ja klopt. Het middenveld mist ook echt wel wat kwaliteiten. Opzich niks mis met wijnaldum en strootman, maar die zijn nu al 30 wedstrijden onzichtbaar en ik zie ook echt geen verbeteringen de laatste jaren. Daarachter heb je jongens als Klaassen en van ginkel die tot op heden alleen op Eredivisie niveau uitblonken en in de Eredivisie qua creativiteit ook gewoon matig zijn/waren. Dan moet je of die 4 er bij houden, maar dan vrees ik dat het net zo statisch blijft als de afgelopen 4 jaar. Blind leest als 6 het spelletje in mijn ogen het best en is qua passing een van onze sterkste spelers. Ik ben altijd gecharmeerd geweest van propper en doet het in de PL hartstikke goed. Die gast loopt 16 km per wedstrijd, scoort goals (al doet hij dat bij Brighton wat minder) en is een prima passer. Frenkie is daarnaast iemand die je in de dekking kan aanspelen en een man meer situatie kan creëren met een goede eindpass en de enigste middenvelder met een overvloeg aan creativiteit. Van de Beek heeft meer potentie en talent dan Klaassen en van ginkel, dus die zou ik er bij nemen. Daarachter heb je met vilhena en hendrix 2 aardige talenten, maar in hendrix zie ik op dit moment iets meer, omdat ik de handelingssnelheid van vilhena erg matig vind. wijnaldum houd ik er bij puur door gebrek aan talenten en omdat hij beter is dan Klaassen van ginkel. Ja wie heb je nog meer? ramselaar, til en koopmeiners zo'n beetje, maar die moeten nog een beetje groeien. Overigens zou je de roon ook mee kunnen nemen, maar die zie ik amper spelen.

4 januari 2018 om 16:29

Dit waren toptalenten die hun clubs toen al meteen bij de hand namen, ook Europees. De keuze van Van Basten was dus logisch. Je kan nu niet zomaar de betere spelers negeren terwijl de ek kwalificatie al over een maand of acht begint en niet over vier jaar pas.

4 januari 2018 om 17:11

Eens, maar ja word jij vrolijk van strootman en wijnaldum? Ik niet. Doe mij dan maar wat jeugdige talenten als De Jong, Van de Beek, vilhena en hendrix. Als die hun normale niveau halen zijn ze al beter dan strootman en wijnaldum in de afgelopen 2 kwalificatie reeksen bij mekaar in hun beste wedstrijd. Wat waren die 2 om te janken zeg.

4 januari 2018 om 17:27

Totaal niet zeggende reactie die ik ga geven, maar ik ben het volledig met je eens. Is het trouwens niet allang bewezen dat het juist nu voor meter opschiet? Zat talent in de nederlandse jonkies.


Wat ik wel jammer vind is dat karsdorp geblesseerd is geraakt en dat kongolo amper speelde (hoop nu meer), want dat zijn ook potentiele kandidaten.

4 januari 2018 om 18:15

Man, deze reactie is me uit het hart gegrepen! De pijn van het EK 2008! Eeuwig zonde! Zo onverwacht in de kiem gesmoord. En inderdaad: dit Oranje heeft Helemaal Niets AAN Wijnaldum EN Strootman! Die twee symboliseren voor mij de ondergang van Oranje. En eigenlijk Vincent Janssen ook. En iemand als Klaassen gaat het verschil ook echt niet maken. Die verzuipt al bij Everton. Nee, het moet komen van creatieve en zelfbewuste jongens als Frenkie de Jong, Kluivert en Donny van de Beek, en verdedigers als Van Dijk en De Vrij. En voorin Memphis.

Ik ben ook wel een beetje klaar met gevestigde namen als Wijnaldum & Strootman en ook werkertjes als Vilhena blindelings vertrouwen geven. Zij presteren keer op keer ondermaats en Nederland speelt daardoor vaak saai en kleurloos. Wat dat betreft heeft Nederland heeft echt behoefte aan een type Frenkie de Jong, die uit het niets iets moois kan creëren, zoals Sneijder dat vroeger kon. Weg met alleen plichtmatige werkers op het middenveld. Ik wil ten eerste weer kunnen genieten van het Nederlands elftal, met technisch & aantrekkelijk spel, de mogelijkheden zijn er tenslotte... Qua leeftijd zijn ze misschien nog niet helemaal rijp, maar zeker met het oog op 2020 is er eigenlijk nog ruim de tijd om ze volledig klaar te stomen.

4 januari 2018 om 15:04

Vilhena heeft zeker niet blindelings vertrouwen gekregen; naar aanleiding van de laatste wedstrijden heeft hij vertrouwen afgedwongen in het NL elftal.

Aangezien we de komende jaren nergens voor spelen, ben ik het er wel mee eens dat we jonge talentvolle spelers eraan kunnen laten ruiken. Ze moeten dan naar mijn mening toch wel in ieder geval een langere periode presteren. Kluivert moest er een maand geleden volgens velen nog naast komen te staan en nu is het opeens een geweldenaar.

4 januari 2018 om 15:06

Zet het uit je hoofd. Je gaat alleen leuk voetbal spelen als je goede voetballers hebt en die hebben we nu niet. Denk je echt dat Frenkie de Jong ervoor kan zorgen dat Nederland langs een Frankrijk gaat wervelen? Het grootste probleem is gewoon de stabiliteit. Een ploeg gaat pas goed spelen als het elke interland met een zelfde opstelling speelt.

4 januari 2018 om 15:18

Een helft lang wervelen tegen een land als Bulgarije zou ik nu al tevreden mee zijn, en dat zie ik nu al eerder gebeuren met een middenveld, Frenkie de Jong, Propper en Donny vd Beek dan met Vilhena, Strootman en Wijnaldum. Tuurlijk weet ik dat Frankrijk voorlopig nog ver buiten bereik ligt, maar zo kansloos als vorige keer valt echt wel te verbeteren. Een 2-4 verliespartij bv. in plaats van 0-4, met af en toe een leuke, applauswaardige aanval.

4 januari 2018 om 16:00

Met een zwakker middenveld dan wat er nu staat zal het inderdaad een betere uitslag worden ja.... Kan je mij die logica uitleggen?

4 januari 2018 om 16:25

Een zwakker middenveld qua naam misschien... Ik heb genoeg gezien inmiddels om verder te kijken dan alleen naam. Sommige spelers komen gewoon niet uit de verf in het Nederlands elftal, dat is al jaren zo. Voorheen met spelers als Seedorf & Hasselbaink. En nu Promes, Wijnaldum en Strootman. Al wint een Nederlander de gouden schoen bij z'n club, als hij niet presteert voor NL, presteert hij niet en zou ik voor alternatieven gaan. Als ik coach zou zijn had ik het wel geweten. Strootman en Wijnaldum maximaal op de bank. Promes mag zich bewijzen met invalbeurten. De suggestie hierboven vind ik ook wel een geschikte. Tegen sterke landen een middenveld met De Roon, Blind en Frenkie. Tegen kaliber Bulgarije, De Roon of Blind eruit en type Propper erbij.

4 januari 2018 om 16:34

Niet kwa naam, kwa kwaliteit!

End at is het belangrijkste! In Nederland beetje leuk ballen en niet eens de beste zijn kan niet op tegen spelen basis bij Roma, Liverpool en dergelijke

4 januari 2018 om 16:42

@ Capis

Toch heeft hij in mijn optiek een punt alleen ik zou niet rigoureus alles veranderen. Strootman bijvoorbeeld irriteer ik mij al jaren aan. Ik vind het onbegrijpelijk dat hij een basisspeler bij AS Roma is, wellicht omdat hij daar een andere rol heeft dan bij Nederland. Strootman mag dan bij AS Roma spelen, in de vorm bij het Nederlands elftal zie ik hem liever niet in de basis.

Wijnaldum was ook niet altijd fantastisch maar ik heb bij hem meer het idee dat hij een vaste of relatief vaste samenstelling nodig heeft om te kunnen excelleren. Tevens valt het niet mee om samen met Strootman, die liever alles breed of terug speelt te spelen.

Propper en Wijnaldum zouden bij mij op het middenveld dus vaste basisspelers zijn en dan moeten de overige spelers vechten voor de 3e positie.

Alledrie hele talentvolle jongens, dat is duidelijk. Maar ik vind het gewoon slecht om spelers zo snel al op te roepen voor Oranje. Ik zou er nog zeker mee wachten tot de zomerstop. Laat ze eerst maar echt een halfjaar goed spelen bij Ajax.

Sowieso is het belangrijk om nu een hecht team te smeden. Dus nu aan het begin een opstelling maken en daar alleen van afwijken als er blessures zijn.

Deze opstelling is meer dan prima. Met Dost, Janssen, Bruma, Klaassen, Vilhena, Lens en Cillessen er kort achter moet je echt wel van ploegen als Bulgarije kunnen winnen. En dan Sneijder als mentor erbij, en 'legends' als assistenten: van Bommel, van Nistelrooy, Bergkamp, van Basten, Gullit, Rijkaard, Kluivert?

Zoet
Karsdorp
van Dijk
de Vrij
Ake
Wijnaldum
Blind
Strootman
Promes
Babel
Memphis
4 januari 2018 om 15:22

Waarom wachten iets wat goed genoeg is goed genoeg.
Dat gezeur in Nederland met wachten.
Een bondscoach selecteerd uit een moment opname is iemamd nu in vorm dan selecteer je hem.

4 januari 2018 om 15:32

Nou, die De Ligt? Goed genoeg? Of kwam Bulgarije misschien iets te vroeg? Riedewald? Bazoer? El Ghazi? Goed genoeg? Nee, ze blijken inmiddels helemaal niet meer zo goed. Zijn ze zo veel slechter geworden, of hebben we ze toen te hoog aangeslagen? Ik denk het laatste.

Gewoon nog even wachten, ik denk dat Kluivert echt niet zo'n aanmoediging nodig heeft. Laat hem maar eens de grote man worden bij Jong Oranje, ik denk dat dat verantwoordelijkheidsgevoel beter voor zijn ontwikkeling is dan een extra veer in zijn achterste.

We moeten eens af van die jonkies voor de leeuwen gooien. Kijk naar De Ligt, misschien wel ons grootste talent. Maar zijn debuut was dramatisch en leverde een nederlaag op en zijn tweede wedstrijd mocht hij met rood inrukken. Nou, daar zijn we lekker mee opgeschoten zeg. Wat heeft die jongen daar nou aan? En Nederland al helemaal niets. Gaan we straks Malacia, Vente en Touré ook maar laten wennen aan Oranje? Nee, laat ze lekker de grote jongen bij de jeugdelftallen worden. Die lopen maar tot 21, hebben ze daarna nog zat tijd om zich bij het grote Oranje te laten zien.

4 januari 2018 om 16:48

Komt puur door gebrek aan concurrentie. In de verdediging heeft Nederland nog wat spelers die op een aardig niveau spelen. Met Karsdorp, Tete, De Vrij, Van Dijk, Hoedt en Blind maar op het middenveld is het armoedig. Ik denk dat daarom talentvolle spelers, zoals Vd Beek en F. De Jong heel snel bij Oranje zullen zijn.

Kluivert heeft ook nog aardig wat concurrentie met oa Depay, Lens, Babel, Berghuis, Promes en wellicht Bergwijn over een tijdje.

Meetrainen met de voorselectie kan geen kwaad. Maar enkel selecteren als ze daar beter blijken dan de concurrentie.

Belangrijk dat Oranje weer een top coach aan het roer krijgt, Blind heeft 99% schuld aan het falen van het vorige Ned.elftal.
Oranje moet duidelijk verjongen juist nu het niet de druk kent van een ek of wk.
Laat ze zoveel mogelijk 'vriendschappelijke' wedstrijden en toernooien spelen, waarbij de ervaren topspelers meegaan voor de nodige prof.ondersteuning.
Het moet een groep worden met strijd en teamgeest, wilskracht en leergierig de goede 'over mijn lijk' mentaliteit.
Voor de kwalificatie confrontaties vanzelfsprekend zoveel als mogelijk de in vorm zijnde spelers inbrengen spreekt voor zich.
Aan talenten hebben we meer dan genoeg, met de juiste begeleiding kunnen de meesten uitgroeien tot topspelers.

4 januari 2018 om 17:52

Zo een mentaliteit aanleren kan niet zomaar dat moet je ingebakken hebben, het enige wat de coach kan doen is die gevoel stimuleren. Ik zie dat niet zo snel bij oranje gebeuren...

4 januari 2018 om 18:39

Oranje heeft immer laten zien dat zij juist bij grote toernooien tot grote daden kunnen uitstijgen met het team.
Ik ben er van overtuigd dat de komende generaties met goede coaching tot veel in staat zijn.

4 januari 2018 om 19:14

Alleen in 2010 en 2014. Oranje heeft ook meerdere toernooien laten zien dat ze er zomaar uitgeknikkerd werden als favoriet (1998, 2000, 2008)

4 januari 2018 om 20:49

Frankbollegraf, de teloorgang was ingezet door Hiddink, dat leek werkelijk helemaal nergens op. Blind mocht puinruimen en Advocaat was voor de bühne.

Hoezo word er als er over oranje gesproken word altijd naar ajax gekekrn terwijl bij AZ ook een goed trio speelt. Til , Koopmeiners en Ouwejan en dat kunnen nog veeel meer spelers bij zoals Boadou, Stengs en Helmer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren