Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kritiek op vertrek naar Ajax: ‘Deze transferwindow is niet voor trainers’

Laatste update:

Het ontslag van Marcel Keizer bij Ajax betekende voor FC Utrecht het vertrek van Erik ten Hag naar Amsterdam. Foeke Booy, in het verleden actief als trainer en technisch manager van de club uit de Domstad, vindt dat Ten Hag zijn oude club in de steek laat en het niet kan maken om midden in het seizoen te vertrekken naar Ajax.

Ten Hag hoefde niet lang na te denken toen Ajax bij hem aanklopte. Booy vindt dat Ten Hag Utrecht laat vallen. "Ja, ik vind dat Erik ten Hag FC Utrecht nu in de steek laat", laat hij weten in gesprek met Voetbal International. "Het was chiquer geweest als hij aan het eind van het seizoen was gegaan. Dat hij ambities heeft, oké, dat snap ik, maar hij zit met FC Utrecht midden in een heel proces. Hij heeft de boel ook dit seizoen weer goed aan de gang, dan vind ik dat je het ook moet afmaken. Deze transferwindow is niet voor trainers, vind ik.”

Ton du Chatinier, eveneens ex-trainer van FC Utrecht, heeft meer begrip voor de stap van Ten Hag. "Ten Hag gaat in de ogen van de fans naar vijand 020. Maar Ten Hag heeft het fantastisch gedaan bij FC Utrecht, hij heeft de club naar zijn hand gezet en geprofessionaliseerd. Daar heeft FC Utrecht van geprofiteerd”, aldus Du Chatinier, die hetzelfde had gedaan als hij Ten Hag was geweest. "Dan komt toch die trein van Ronald Koeman weer: als die voorbijkomt, dan spring je erop. Als een fan zich kan verbeteren voor een paar honderd euro, doet hij het ook."

Ten Hag tekent tot medio 2020 bij Ajax. De Amsterdammers hopen Alfred Schreuder te strikken als assistent. Laatstgenoemde is momenteel werkzaam bij TSG Hoffenheim en de club uit de Bundesliga heeft al laten weten niet zomaar mee te willen werken aan een vertrek. Het contract van de assisten van Julian Nagelsmann loopt door tot de zomer van 2019 en Hoffenheim laat hem alleen gaan als een geschikte opvolger gevonden wordt. Vooralsnog is dat niet het geval.

Erik ten Hag en Alfred Schreuder maken Ajax kampioen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ikzelf heb er ook wel begrip voor. Vind het wel jammer maar als je er sportief en financieel op vooruit zou gaan is het moeilijk nee zeggen.

3 januari 2018 om 10:44

Mooie realistische reactie! Uiteindelijk heeft hij wel wat mooi achtergelaten en is het ook niet zo dat hij al na een half jaar weggaat ofzo. Ook leuk dat Utrecht een echte clubman naar voren schuift. Erg benieuwd hoe hij het gaat doen.

3 januari 2018 om 10:54

Precies, Utrecht heeft haar prijs bepaald en een hoge afkoopsom gebeurd. Tel daarbij op het salaris van Ten Hag voor de komende zes maanden dat utrecht ook nog eens uitspaart en je praat over serieus geld dat Utrecht heeft verdiend. Gewoon een bedrag met zeven cijfers.

3 januari 2018 om 11:17

Salaris besparen ze niet. Denk je dat de opvolger van Ten Hag gratis zit?

Neemt niet weg dat Utrecht er financieel vast een mooie deal aan over heeft gehouden en ik denk dat ze er uiteindelijk niet slechter van is geworden.

3 januari 2018 om 12:12

@speedy:

Dat van zijn salaris is echt onzin. Ze kunnen niet verder zonder trainer dus dat is zeker geen extra winst voor ze. Een andere trainer kost ook gewoon weer geld.

Maar verder is er nik sop te klagen dat hij naar Ajax gaat. En slaat ook nergens op dat dit alleen met spelers kan. Er worden te pas en te on pas trainers ontslagen midden in het seizoen. Dan vind ik het zo in de winterstop nog netjes.

3 januari 2018 om 19:14

Ze hadden de opvolger al in dienst, die stond al op de loonlijst. Dus gewoon een extra besparing. Braafheid ook al vertrokken vandaag. Utrecht is goed bezig, ze schreven al zwarte cijfers.

3 januari 2018 om 11:58

Jammer dat roeptoeter Foeke Booy weer negatief uithaalt naar een collega. Ik denk dat dit een gevalletje van jaloezie is. Kan iemand mij anders vertellen waarom een afgeschreven veldtrainer die die de laatste 10 jaar niets gepresteerd heeft dit roept over een succesvolle collega?

3 januari 2018 om 14:08

Ik denk dat ik wel weet waarom Booy dat roept. Hij is natuurlijk een Utrecht-man. Het is natuurlijk vervelend dat je trainer die het goed doet weggaat, ook al kan hij zichzelf verbeteren, leuk is het niet. Maar de echte reden is dat Booy zichzelf meer als een TD ziet, dan als trainer. Als TD is het ook niet fijn als je weer op zoek moet gaan naar een vervanger van een uitstekende trainer. Je weet dat je er waarschijnlijk op achteruit gaat.
Bij Ajax hadden we afgelopen zomer een soortgelijk geval met Peter Bosz. Die was ook uitstekend en kon zich verbeteren en ging weg. Het enige aspect waarbij de vergelijking mank gaat is dat het bestuur ook niet echt stond voor het aanblijven van Bosz, maar dat zijn details.

3 januari 2018 om 12:49

Ach, ik vind Foeke vooral hypocriet. Je kan een trainer halverwege het seizoen toch ook ontslaan? Of denk je als club dan ook... "we moeten het het wel eventjes afmaken".

Gewoon onzin dus.

3 januari 2018 om 14:59

Precies, dit werkt twee kanten op. Dus beide partijen kunnen de samenwerking stopzetten mits er de juiste vergoeding tegenover staat. Beetje simplistisch gedacht door Booy.

Nee, er is geen transferperiode voor trainers, die mogen altijd overstappen. Logisch ook. Laten ze nou proberen nog enigszins normaal te doen. Dat overstappen van voetballers beperkt is en dat die daardoor niet zo maar van werkgever kunnen wisselen is begrijpelijk. Maar straks ga je ook nog coaches, daarna assistenten en vervolgens ook jeugdtrainers tegenhouden als ze een verbetering zien? Ieder ander mag toch ook wisselen van werkgever wanneer hij/zij wil?

3 januari 2018 om 10:53

Jij doet net alsof arbeidscontracten dus eigenlijk niets meer voorstellen. Die indruk zou je misschien hebben als je ziet hoe makkelijk spelers van club wisselen, soms zelfs vlak nadat ze hun contract hebben verlengd. Maar zo is dat natuurlijk niet.

Het klopt natuurlijk wel dat je als werknemer (ook) je contract bij je werkgever kunt opzeggen en elders kunt gaan werken waar je meer verdient (mits je geen non-concurrentiebeding in je contract hebt staan). Maar feit is dat de meeste werkers in het voetbal (met name die trainers, coaches en jeugdtrainers waar jij het over hebt) een contract hebben van bepaalde tijd, voor een paar seizoenen. Die contracten zijn ook op te zeggen maar meestal alleen als je daarbij ook een vergoeding betaalt over het restant van het contract. Dus zo simpel is dat niet en dus kan een club een afkoopsom verlangen voor medewerking aan ontbinding van dat contract.

3 januari 2018 om 10:57

Klopt, die afkoopsom is terecht vanwege de contracten voor bepaalde tijd. Dat weet ik echt wel (oa contractrecht gehad op de Hbo). Maar daarom moet je nog wel op elk moment er voor kunnen kiezen je van werkgever te wisselen, evt. met opzegtermijn. Je kunt mensen dat niet verbieden. En de afkoopsom is gewoon betaald, wie dat doet maakt niet uit (of de werknemer zelf, of zijn nieuwe werkgever).

3 januari 2018 om 11:01

@hakkie2

Je kúnt het mensen wel verbieden, door middel van een non-concurrentiebeding. Al zijn er regels over de mogelijkheid om dergelijkje bedingen overeen te komen in contracten voor bepaalde tijd. Vraag is alleen of je dat moet willen.

3 januari 2018 om 11:21

Wat jij dus eigenlijk wilt is dat je de competietie om zeep helpt door iedereen maar over te laten stappen wanneer hij of zij dat wil? De sportwereld is iets anders dan het gewone bedrijfsleven.

3 januari 2018 om 11:50

Kohaku

Ik nam maar even aan dat je reactie op Hakkie2 gericht was en niet op mij.

Volgens mij geeft Hakkie2 aan dat hij snapt dat er transferwindows zijn voor spelers, maar dat voor trainers ,coaches, etc. terecht andere regels gelden. Ik zie hem nergens stellen dat 'iedereen maar over moet kunnen stappen, wanneer hij of zij dat wil.'

3 januari 2018 om 10:56

Overigens vind ik het in dit geval heel erg begrijpelijk dat Ten Hag de overstap maakt naar Ajax. Ook halverwege het seizoen. Als een club van dat niveau langskomt, dan is dat een unieke kans, dat lijkt me helder.

Foeke Booy snapt de (voetbal)wereld nog niet helemaal of hij heeft een bord voor zijn kop.
Ten Hag gaat er sportief en financieel flink op vooruit. Genoeg gezegd lijkt mij.

3 januari 2018 om 10:19

Dat klopt zeker en dat is de reden dat Foeke een nobody is in de voetbal wereld. Ambities zijn gezond en in de voetbal wereld komen bepaalde kansen niet 2 keer langs.

3 januari 2018 om 10:27

In de voetballerij viert opportunisme hoogtij. Ten Hag is een trainer die het goed doet met Utrecht en dan krijg je al snel dat supporters gaan roepen 'haal die gast ff op daar'. Persoonlijk staat Ten Hag voor mij in het rijtje met trainers als Ron Jans en Gert Jan Verbeek; prima trainers voor de grotere subtoppers als Heerenveen, AZ en Utrecht, maar niet voor de topclubs. Daar komt zoveel meer bij kijken. De druk is enorm en elke tegenvallende prestatie is een stoelpoot die onder je vandaan gezaagd wordt.

3 januari 2018 om 12:29

Inderdaad Hangover, het is afhankelijk van de persoon. Ieder individu.

3 januari 2018 om 10:55

Jawel hoor, je had het als club kunnen blokkeren maar uiteindelijk wilde Ajax Utrecht behoorlijk financieel compenseren en dat is ook veel waard.

3 januari 2018 om 09:51

Dat is niet helemaal waar. Een werknemer kan z'n contract opzeggen en heeft vervolgens een opzegtermijn waaraan hij moet voldoen. Voor trainers en spelers bestaat zo'n opzegtermijn niet en dienen er transfer vergoedingen te worden betaald. Utrecht had zelfs het recht om ten Hag gewoon aan z'n contract te houden.

Booy probeert nog even een wit voetje te halen bij de Utrecht supporters. Lekker makkelijk voor hem als je technisch directeur bent bij een BVO om zoiets te prediken. Als morgen Barcelona zich meldt bij PSV voor Cocu dan zit hij op de eerste de beste Ryan Air vlucht naar Spanje, let maar op.

3 januari 2018 om 10:46

Echt he. Trainers worden continu ontslagen, maar als ze na jaren trouwe dienst een stap omhoog zetten is het een schande.

3 januari 2018 om 12:31

Siepie dat klopt, en dat is onjuist. Helaas wordt er nog te veel onderscheid gemaakt.

Ajax heeft nou eenmaal een enorme aantrekkingskracht op zowel spelers als trainers, geldt voor de hele top 3. Maar of het een verstandige keuze is? Nu zijn de fans in Utrecht misschien boos, maar Ten Hag, naar het schijnt een controlfreak, heeft op deze manier wel maar een korte voorbereiding. Binnen drie weken begint de eredivisie weer en ik vraag me af of en zo ja wat de doelstellingen zijn voor dit jaar. Moet hij kampioen worden? Is het ook goed als Ajax derde of vierde wordt? Ten Hag lijkt mij een trainer die over alles heeft nagedacht en alles wil regelen, dan is deze stap misschien wel lastig want je hebt in deze korte periode natuurlijk maar beperkt invloed op alles. Ergens halverwege instappen, er kleven zeker risico's aan. En ik weet niet of het publiek het goed vindt als Ten Hag dit half jaar gebruikt om te wennen.

3 januari 2018 om 10:03

ten hag zou ten hag niet zijn als hij niet op álles voorbereid zou zijn!
ik denk toen hij al min of meer rond was met ajax eind september zich toen al heeft verdiept in de ploeg welke koers hij wil varen, echter je visie en stempel drukken op een ploeg als ajax met dergelijke spelers heeft dan wel weer tijd nodig. hoop dat hij deze tijd krijgt want wat heeft deze man een knowhow

3 januari 2018 om 10:16

Juist minder tijd nodig. Ajax zet al heel veel druk. Alleen op bepaalde manieren kan het nog beter. Maar een Ajax selectie trainen of een Utrecht selectie trainen zitten wel een groot verschil in. Ajax heeft betere kwaliteiten makkelijker te leren. Hij snapt ook wel dat hij niet alles omgooit. Feyenoord en Utrecht staat op de planning en dat worden belangrijke begin wedstrijden. Die gewoon gewonnen gaan worden.

3 januari 2018 om 10:15

Stel jij je zelf vragen? Ajax hoort elk jaar kampioen te worden. Dit jaar is het toch al een verloren seizoen op meerdere vlakken. Doelstelling is nog steeds kampioen worden. Worden we niet kampioen jammer dan. Maar volgens seizoen wordt hij echt kritisch beoordeeld.

Qua voorbereiding aanval en middenveld staat er al. Ik denk dat hij qua wissels veel winst kan maken. De verdediging op bepaalde posities anders neerzetten ivm met blessures. Ajax heeft een ontzettend goed team en dat gaat wel goed komen. Meer strijd en passie en druk zetten.

3 januari 2018 om 10:24

Ja, vragen stellen is in mijn ogen de basis van kennisvergaring. Mensen die over alles heel erg stellig zijn, die leren nooit meer wat bij en blijken aan het eind van de rit de domste te zijn. Zelfs op deze site kan je daarvan voorbeelden vinden. Hoef je niet eens zo ver te zoeken .

3 januari 2018 om 10:28

Zit een verschil tussen vragen stellen en er inhoudelijk beter het kunnen begrijpen. Of retorische vragen stellen zoals of Ten Hag kampioen moet worden. Punten aantal is 5, redelijk overbrugbaar. Ajax kan kampioen worden en heeft ook de selectie die dit kan uitvoeren. Ajax gaat er alles aandoen om kampioen te worden. Daarna wordt er einde van het seizoen geavuleeerd wat er beter en anders kan.

3 januari 2018 om 12:09

Ja, dat mag ik hopen dat hij dan nog krediet krijgt, hij is dan nog maar net in dienst. Voor Ten Hag is dit half jaar misschien makkelijk om zich voor te bereiden op volgend seizoen.

3 januari 2018 om 11:10

@baardgrasmus

Ik zou altijd, als speler, maar zeker als trainer, in de winter in willen stappen. Dan heb iet smeer tijd om te wennen, want je kan van helemaal niemand verwachten dat ze direct op de top van hun kunnen presteren. Ajax heeft zelf de steen in de vijver gegooid, en daarmee bewust het risico genomen dat je dit jaar de titel niet pakt. Die ruimte heeft Ten Hag dus. Als de zomer begint dan werkt hij er een half jaar, weet hij wie de koffiejuffrouw is en hoe alles binnen de club gaat, en kan hij een volledige voorbereiding doen op zijn eerste echte seizoen.

3 januari 2018 om 11:54

@edo

Sterker nog, voor Ten Hag is dit bijna een ideaal moment om in te stappen. Ajax draaide onder Keizer niet zo heel erg goed, maar begon net een beetje vorm te krijgen. Bovendien is de achterstand nu vijf punten, dus als hij geen kampioen wordt dan lag dat aan Keizer. Maar als hij het wél wordt, dan heeft hij het natuurlijk (allemaal) gedaan. Ajax kan alleen nog maar beter worden nu. Bijna het best denkbare moment.

Als het niet had gemogen, dan had het niet gekund. Ten Hag krijgt een mooie kans, en als hij het gevoel heeft het te moeten doen, moet hij dat doen. In het bedrijfsleven stap je ook op naar een andere bedrijf/afdeling wanneer je een betere aanbieding wordt gedaan. Voor de club Utrecht is het niet positief, dat begrijp ik. Maar vanuit de positie van Ten Hag is het te begrijpen. Zelfs als Feyenoorder hoop ik dat hij het goed gaat doen , zolang Feyenoord aan het einde van de rit er maar boven staat

3 januari 2018 om 09:58

Gun ik hem ook wel hoor, weliswaar met een valse start, maar daarna zou het leuk zijn als het ging lopen. Ik verwacht dit jaar niet dat Ajax echt gaat meedoen om de titel, maar dat verwacht ik na de zomer weer wel. Het is niet des Ajax om al voor de kerst zo klaar te zijn met het seizoen, en het is voor het Nederlandse voetbal denk ik ook wel goed als Ajax weer komt bovendrijven. Zodat de top drie volle kracht elkaar omhoog stuwt. En dan zijn wij de minst rijke, maar goed, dat waren we vorig jaar ook en hoeft helemaal geen belemmering te zijn. Doen we er een schepje bovenop, een zak geld maakt geen doelpunt .

3 januari 2018 om 10:08

Ben erg blij met je laatste punt. Heb jarenlang moeten aanhoren dat Feyenoord geen kampioen werd omdat ze weinig geld hadden. Kan dat punt nu ook definitief overboord. Verwacht ook dat Ajax niet mee gaat doen om de titel. Volgend jaar is moeilijk in te schatten. Er zullen zeker spelers vertrekken maar wie wil Ten Hag halen? Ben benieuwd.

3 januari 2018 om 10:17

Overmars bepaald wie er komt en niet Ten Hag. Overmars is al druk bezig met de selectie en wie gaat heb je geen grip op.

3 januari 2018 om 10:28

blackpool, het verschil is er en zal er ook nog wel even blijven. Maar dat was vorig jaar ook al zo, toen hadden Ajax en PSV ook veel meer geld, maar hebben ze het hele seizoen achter Feyenoord aan moeten hollen. Ik vind op dit moment de selectie van Feyenoord niet minder dan die van PSV of Ajax, maar het vergt wel de nodige creativiteit om die selectie elk jaar zo op peil te houden. Een Berghuis kost geloof ik de helft van Lozano en Neres, maar het gaat ook niet elk jaar lukken om zo'n speler aan te trekken. En als Jorgensen vertrekt is het ook afwachten wat voor spits we halen, een 18 jarige Argentijn zal het dan waarschijnlijk niet worden. Eerder een Deen van 23. Dat is een rechtstreeks gevolg van de financiën, onverantwoorde risico's kunnen we absoluut niet nemen.

3 januari 2018 om 11:12

Een zak geld maakt inderdaad geen doelpunt, maar met een structureel kleinere zak geld zal je niet structureel om die titel mee kunnen doen. Wel incidenteel.

3 januari 2018 om 11:18

Het scheelt toch 14 punten met de koploper op dit moment. Ook al vindt jij de selectie dan niet minder...

3 januari 2018 om 12:07

Ja, we hebben een schandalige eerste seizoenshelft gedraaid, het puntenverschil is idioot hoog. Maar puntenaantal zegt niet alles over de selectie. Had Feyenoord vorig jaar met afstand de beste selectie omdat ze vanaf speelronde 1 onafgebroken aan kop gingen? Die indruk had ik zelf namelijk niet.

3 januari 2018 om 13:18

Dat ligt er aan hoe je definieert wat de beste selectie is. In mijn ogen heb je by far de beste selectie als je vanaf speelronde 1 aan kop gaat, maar anderen zullen de beste selectie definiã«ren als het team dat op elke (of de meeste) positie(s) de beste speler van de competitie op die plek heeft staan.

Ik hanteer zelf graag de eerste invalshoek omdat ik kwaliteit en daarmee het label beste speler ontzettend lastig te meten vind. Als je een buitenspeler hebt die de meeste geslaagde dribbels heeft maar minder assists, of een buitenspeler met de meeste goals maar ook meeste gele kaarten, of een verdediger met de meeste geslaagde intercepties maar ook meeste rode kaarten, hoe bepaal je dan wie de beste speler is?

Mijn perceptie is dat alles met elkaar samenhangt in een team en als je aan een touwtje trekt heeft dat altijd invloed op een ander onderdeel. Het gaat allemaal om balans, teamgeest en werklust en als je vanaf dag 1 bovenaan staat en kampioen wordt kun je wel zeggen dat dat allemaal goed zit.

3 januari 2018 om 14:02

Ja, dat is zeker zo Spandoek, uiteindelijk zijn resultaten het enige meetpunt dat er toe doet. Ik was en ben zelf overtuigd van de kwaliteit van de selectie van Feyenoord, maar zie die enorme blessuregolf dit jaar als de grote boosdoener. Nu staat er inmiddels een aardige defensie, maar dat heeft even moeten groeien, en bovendien is het niet de eerste keuze buiten Nieuwkoop dan (en daar speelde Diks en Amrabat ook veelvuldig). Malacia, Van Beek, Tapia, dat hadden we nooit verwacht als laatste linie dit jaar. En we hebben zelfs Diks centraal moeten opstellen, volgens mij tegen Ajax, met alle gevolgen van dien. Maar goed, voor hetzelfde geld was het met Botteghin en vd Heijden ook mis gegaan, dat is niet te zeggen nu.

Dat mag hij ook tegen Dick Advocaat zeggen? Dick is niet altijd loyaliteit geweest bij een clubs of landen.

Zo kun je het uitleggen. Alleen jammer dat Booij hier weer mee komt. Vind hem eigenlijk vaak nogal drammerig en als trainer kan hij me ook niet overtuigen.

3 januari 2018 om 09:59

vroeger toch wel een paar prijsjes gepakt met FCU ;-) maar is ook het enige wat hij gepresteerd heeft, die jaren erna was het drie keer niks

ik geef ten hag groot gelijk dat hij die kans grijpt, kan me vinden in wat du chat zegt. alleen de manier waarop vind ik wel minder:
1. middenin het seizoen (ben ik persoonlijk geen fan van maar ik snap hem wel, trein-verhaal)
2. preekt ieder jaar over 'het proces', zo ook bij de kerstviering (citaat: 'ik ben hier nog lang niet klaar' terwijl meneer wel al een tijd rond is met ajax)
3. heeft in diverse interviews aangegeven het niks te vinden als spelers overstappen in de winter, waarom dan wel jij als trainer?
4. eind september al min of meer rond met ajax

maargoed wie ben ik... ik gun je al het succes van de wereld, behalve die wedstrijd dan eind januari ;-)

3 januari 2018 om 10:27

Prima reactie van een realistische Utrecht supporter, ondanks de haat die de meeste Utrecht supporters hebben richting Ajax. Zo ook foeke Booy, waarschijnlijk had hij anders gereageerd als Foeke naar B.v psv was gegaan, dan was zijn reactie geweest.... mooie kans voor ten hag. Foeke heeft het goed gedaan bij Utrecht tot dat hij de tent is uitgeslagen door van seumeren, verder nooit wat gepresteerd

Een trainer mag elk moment overstappen dus dat hele verhaal over de transferwindow van Booy is geneuzel voor de buhne. Toen hij in november 2007 zijn werkgever verliet om een maand later bij Sparta aan de slag te gaan was ie niet zo principieel. Voor de rest moet Booy eerst zelf een hoofdtrainer aanstellen. Eens kijken waar hij mee gaat komen.

Die hele winterse transferperiode slaat sowieso nergens op. Gewoon je seizoen beginnen en afmaken met dezelfde groep. Nu kunnen grotere clubs in de winter lekker de pareltjes van de kleine clubs wegkopen. Competitievervalsing.

3 januari 2018 om 10:23

Wat een onzin van je. Snap je wel hoe het spel systeem en regels in elkaar steken. Hoe kan het competitie vervalsing zijn? Dit is toch volgens de KNVB regels en de uefa, dit mag gewoon. Hoe kan het volgens jou competitie vervalsing zijn. Knap hoor iets omdraaien wat niet klopt. De kleur blauw is volgens jou ook rood.

3 januari 2018 om 11:25

Ik ben juist blij dat er winterse tranferperiode is, maar ik begrijp @Migi frustratie wel.

Als je ziet dat sommige teams al twee keer tegen een club hebben gespeeld en anderen nog helemaal niet kun je je afvragen of zo'n winterse transferperiode wel eerlijk is.

3 januari 2018 om 12:37

Het is op het moment niet tegen de regels, maar feit blijft wel dat een kleine club die het ovnerwacht ontzettend goed doet in de eerste maanden opeens z'n sterspelers verliest op de helft van het jaar. Ik vind dat niet eerlijk. Het verschil is al groot, als er nu al een keer een team boven verwachting presteert, wordt het ze nog moeilijker gemaakt.

Dat iets een regel is betekent niet dat je het niet in twijfel kan trekken. Behalve als je in Noord Korea of Iran woont natuurlijk.

3 januari 2018 om 13:03

Dat het volgens de regels is wil niet zeggen dat het geen competitievervalsing kan zijn. Een trainer kan door een mindere trainer opgevolgd worden en dat kan Ajax best goed uitkomen als ze over een paar weken tegen FC Utrecht moeten spelen.
En kijk naar de belofte elftallen in de JL die met een andere begroting werken dan de meeste JL teams. Allemaal volgens de regels, maar wel competitievervalsing.

Maar een trainer gewoon ontslaan mag ten alle tijde.
Beetje hypocriet vind ik het wel.

Foeke weet toch ook wel dat Ajax na dit seizoen Ten Hag niet zou nemen. Dan had Ajax in de winterstop wel een andere trainer aangetrokken. Het is nu of nooit voor Ten Hag. Dit is een kans dat je niet vaak krijgt en het kan een opstapje zijn om trainer te worden bij grotere buitenlandse clubs. Goed presteren bij Ajax staat in het buitenland beter op je cv dan goed presteren met Utrecht.

Typisch gevalletje van de splinter zien in het oog van iemand anders, maar de balk in het eigen oog over het hoofd zien. Zullen we de relatie Cambuur/trainers hier maar buiten laten? On: Ajax heeft zowel bestuurlijk als ook beleidsmatig diverse flaters geslagen. Een daarvan was het aanstellen van Marcel Keizer. Die fout wordt nu hersteld. Misschien Keizer iets voor Cambuur? Heeft daar een verleden, Booy - net als Grim;-).

OK dus dat is blijkbaar de nieuwe hype, het mode-woordje ' proces'....wat een ongelovelijke Onzin.

Ten Hag is een werknemer van FC Utrecht en kan sportief en financieel een carrier-move maken. FC Utrecht krijgt daar een vrij royale vergoeding voor en Thats IT. Niks geen drama verder..tevens hebben ze intern een prima opvolger volgens mij.

‘niemand is groter dan de club’ zeggen dit soort voetbalmensen toch ook? Waarom is Ten Hag dan ineens onmisbaar? Als dat ‘proces’ en het welslagen daarvan afhangt van Ten Hag, mag de club wel eens bij zichzelf te rade gaan. Trainers zijn voorbijgangers en iedereen zou vervangbaar moeten zijn. Bovendien, is dat proces in de zomer dan ineens afgelopen? Volgens mij is en blijft de hoofdzaak dat er een capabele vent voor de groep moet staan en met het materiaal dat in dit geval FC Utrecht heeft wedstrijden moet winnen. Vind het van Booij nogal hypocriet om in deze snelle broodvoetballerij ineens van Ten Hag te verwachten dat hij zijn persoonlijke ambitie opzij schuift voor het grote belang van FC Utrecht in het seizoen 2017/2018. Dit is een once-in-a-lifetime-opportunity voor Ten Hag. Booij heeft zo’n kans nooit gehad, dus dan is het makkelijk – of eigenlijk moeilijk – oordelen.

Wat een gezwets van die Booy. Zijn de spelers dan misschien geen onderdeel van het "proces". Die gaan toch ook als ze een mooie aanbieding krijgen. Waarom denken mensen toch dat spelers en trainers eeuwig aan een club verbonden zijn? Zijn gewoon passanten/werknemers die bij een betere aanbieding weer verder gaan. So What ?? Vroeger bestond er zoiets als clubliefde, nu is er de liefde voor het geld...

Foeke Booy begrijpt het niet helemaal of wil weer eens belangrijk zijn. Is het wel chique als een trainer in het seizoen zijn ontslag krijgt? Geld heeft de voetbalwereld nou eenmaal hoog in het vaandel staan. En trouwens Utrecht heeft een behoorlijke som geld gehad en de opvolger van Ten Hag stond toch al klaar?

Wat een schijnheilige uitspraak... Vond meneer Booy dit ook toen hij op 24 dec 2007 aantrad bij Sparta??

Een beetje kinnesinne van Foeke Booy, is zijn eigen tijd vergeten. Als hij de kans had gekregen was hij ook gegaan.

Foeke booy is sowieso niet meer serieus te nemen sinds de afgelopen jaren.
Zat zelf net bij sparta als technisch directeur, had allemaal plannen voor de toekomst blablabla en toen utrecht weer kwam met een functie was hij ook zo snel als hij kon vertrokken.

Natuurlijk laat ten Hag Utrecht in de steek en natuurlijk zaten ze in een proces maar ook Booij weet dat afspraken in de voetbalwereld weinig voorstellen. Er wordt met een dik pak geld gewapperd en alles is weer Oke.

Zeker op zijn pikkie getrapt dat hij al jaren nergens meer aan de bak komt

Tja Foeke.. als kansen ze voordoen, dan moet je ze grijpen. Wanneer Ten Hag niet zou happen, zou Ajax verder kijken en is de kans groot dat Ten Hag die kans niet meer zou krijgen in een later stadium.

Ach, chique is die Ten Hag sowiezo niet. Hij praatte al met Ajax toen Keizer daar nog gewoon trainer was.

Alsof ten hag utrechter is, volgens mij gewoon achterhoek, er zou helemaal geen transfer window moeten zijn was veel makkelijker.
Maar geef hem eens ongelijk gaat er financieel op vooruit , de grootste club trainen van Nederland.
Denk dat foeke beetje jaloers is , dat er voor hem geen trein langskwam, maar ja das kwaliteit toch

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren