Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘PSV in principe bereid om mee te werken aan verhuur Lammers’

Laatste update:

Door de komst van Maximiliano Romero kan Sam Lammers in januari mogelijk verhuurd worden. PSV is bereid om mee te werken aan een vertrek van de twintigjarige spits, zo weet het Eindhovens Dagblad te melden. De Eindhovenaren stellen wel een aantal eisen voordat ze Lammers op huurbasis laten gaan.

Ten eerste moet de spits er zelf ook mee instemmen, terwijl trainer Phillip Cocu een ‘goed sportief plan’ eist van de hurende partij. Daarnaast moeten er dan in januari verder geen aanvallers vertrekken bij PSV, dat Luuk de Jong en Jürgen Locadia afgelopen zomer bijna zag vertrekken. Locadia heeft in ieder geval geen intenties om in de winter te vertrekken, zo liet hij in een eerder stadium.

Belangrijk in de beslissing van PSV om mee te werken aan een verhuur van Lammers, is hoe het herstel van Locadia verloopt. Op dit moment is Sparta Rotterdam nadrukkelijk geïnteresseerd in de diensten van Lammers, maar de Rotterdammers moeten dus geduld hebben tot januari en kunnen in de tussentijd voor een andere spits kiezen. Lammers komt dit seizoen bij het eerste elftal van PSV weinig aan spelen toe, maar scoort wel regelmatig voor het beloftenteam van de Eindhovenaren.

Doet PSV er verstandig aan om Sam Lammers te verhuren?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom geen kansen geven in 1e elftal? Ik blijf zeggen dat Cocu de jeugd weinig kansen geeft in het eerste elftal. Wekelijks speelt hij steeds met dezelfde spelers.

31 december 2017 om 17:51

Onder dezelfde spelers die Cocu wekelijks laat spelen vallen anders wel gewoon steeds 4 á 5 eigen opgeleide spelers. Geen slecht moyenne als je het mij vraagt.

31 december 2017 om 17:59

Welke zijn dat dan want ik zie ze niet structureel invallen?

31 december 2017 om 18:05

076ray

Oh, jij volgt PSV niet zo begrijp ik? Want had je PSV een beetje gevolgd had je kunnen zien dat Zoet, Brenet, Hendrix, Locadia (okay, die is nu geblesseerd) en Bergwijn bijna wekelijks spelen.

Daarnaast had je, als je PSV had gevolgd, ook Gudmundsson, Mauro Jr., Dante Rigo, Kenneth Paal en Pablo Rosario geregeld minuten kunnen zien maken.

Ik vind het prima als je zegt dat jonge spelers bij Ajax vaker 'kansen krijgen' om in het eerste in te vallen, maar de stelling dat jeugdspelers bij PSV 'nooit kansen krijgen' is gewoon heel erg 2011 en simpelweg nonsens.

31 december 2017 om 18:36

Zoet, Brenet, Hendrix, Locadia en Bergwijn zijn spelers die al een paar seizoenen spelen in het eerste. Ik heb het over het algemeen. Die Mauro, Paal, Obispa, Gudmundson, Lammers krijgen gewoon te weinig minuten. Dit seizoen is niet echt een jeugdspeler die veel minuten maakt.

31 december 2017 om 18:47

Je kan altijd zeggen dat 1 of 2 jongens meer de kans zouden moeten krijgen en dat is misschien ook wel zo. Maar het is wel PSV de nummer 1 van de eredivisie dit seizoen met veel goede spelers en een vrij brede selectie. Wil je bij een club als PSV doorbreken dan moet je laten zien dat je beter bent dan de concurrentie het kan niet altijd gaan zoals bij een de Ligt. Ook een de Ligt had bijvoorbeeld geluk met blessures en een zeer tegenvallende aankoop met Westermann. Bij PSV krijgen genoeg jeugdspelers de kans en de laatste seizoenen gaat dat steeds beter. PSV supporters moeten zich niks aantrekken van figuren zoals jou want er wordt altijd wat anders verzonnen om PSV toch kritiek te geven over het jeugd beleid. PSV is geen Ajax maar die kritiek slaat gewoon nergens op als je gewoon naar de feiten kijkt dan is de helft van de selectie gewoon eigen jeugd waarvan je regelmatig een speler in actie ziet.

31 december 2017 om 20:21

Haha en dan noemen wij bij Ajax iedereen jeugdspeler. Bergwijn heeft maar drie jaar in jeugdopleiding van PSV gespeeld. Daarvoor speelde hik bij Ajax😁

31 december 2017 om 23:37

Bergwijn speelt al sinds 2011 bij PSV, hik.

1 januari 2018 om 02:23

@treblex

Ja klopt, je hebt gelijk. Cocu geeft dit seizoen veel te weinig speeltijd aan Paal, Mauro, Lammers en Gudmundsson. Had ie ze maar vaker opgesteld, dan had PSV misschien wel veel ruimer aan kop gestaan dan nu het geval is.

31 december 2017 om 17:53

Hij is gewoon te licht voor psv 1 en daar is niks mis mee. Hij is sowieso niet beter dan luuk en locadia en voor zijn positie hebben ze net een gast van 1 jaar jonger voor 10 miljoen gehaald. Daarnaast denk ik dat piroe ook meer talent heeft. En als psv het echt in hem zag dan haal je geen speler voor 10 miljoen op die positie. Hij kan beter naar een groningen of twente gaan en zich daar 2,5 jaar ontwikkelen en dan voor hem hopelijk Huntelaar/nistelrooij/janssen achterna gaan.

31 december 2017 om 17:55

Er zullen vast een aantal met je eens zijn. Ik vind dat onterecht, Cocu geeft je echt wel een kans als je goed genoeg bent. Kijk naar Zoet, (brenet), Hendrikx, Locadia, Bergwijn. Maar ze moeten ook echt een meerwaarde zijn voor het team dat mee wil doen om het kampioenschap en de Champions League. Ik vind Lammers best een prima speler maar als er in het buitenland een wereldtalent (valt nog te bezien) valt te halen moet je dat zeker doen. PSV zet in om steeds meer talenten te laten doorstromen maar dat is een tijdrovend proces die pas over een aantal jaar zijn vruchten kan afwerpen. Nu komen er al een aantal jeugdspelers door en waar nodig worden er aankopen gedaan.

31 december 2017 om 18:39

De spelers die jij noemt, spelen al een tijdje in het eerste elftal. Dit seizoen kan ik geen enkele jeugdspeler opnoemen die lijkt te kunnen doorbreken. Gudmundson, Di Mauro zijn spelers die wel vaker mogen invallen evenals Lammers.

31 december 2017 om 22:41

Als ze goed genoeg zijn krijgen ze hun kansen wel. Net als bij elke andere club dat zo is.

31 december 2017 om 17:55

Waarvan een groot deel jeugd is.. wekelijks willems, zoet, brenet, locadia, hendrix met regelmatig invalbeurten en basisplaatsen voor bergwijn. Dat is dus ongeveer de helft.

31 december 2017 om 18:09

Wanneer zie jij willems wekelijks spelen bij psv?

31 december 2017 om 18:17

@zytto34

Heel scherp!
Maar, er worden nog vijf namen genoemd. Hoe zit het daarmee?

31 december 2017 om 18:23

Die zijn ook niet volledig opgeleid door PSV. Willems had voor zijn overgang naar PSV al 16 wedstrijden in het eerste van Sparta gespeeld, dus als je het zo bekijkt kan je bij wijze van zelfs Neres een jeugdproduct van Ajax noemen. Locadia heeft voor zijn overstap naar PSV voor Willem ll en FC Emmen gespeeld, Brenet bij Roda en Omniworld, Zoet bij Veendam en Bergwijn bij Ajax. Enkel Hendrix is volledig opgeleid door PSV, maar Ajacieden krijgen altijd kritiek als ze bijvoorbeeld Frenkie de Jong, Onana en Dolberg eigen jeugd noemen. Dus dan komen de namen die jij opnoemt op hetzelfde neer.

31 december 2017 om 18:30

@constant Het viel mij gewoon op dat willems er tussen stond. Een beetje psv fan moet toch wel weten dat hij al een tijdje weg is.

31 december 2017 om 18:33

Al die spelers van psv zouden volgens uefa home grown regels als eigen jeugd gelden. Die spelers zijn eerder te vergelijken met dijks die op 16 jarige leeftijd naar ajax kwam. 19 jarigen zoals Onana zijn nooit jeugdproducten, onder geen enkele regel

31 december 2017 om 18:33

Achja als jij jezelf belachelijk wil maken dan moet je dat zeker doen. Als jij namen als Brenet, Locadia, Bergwijn en Zoet hetzelfde vindt als Frenkie de Jong en Dolberg dan ben je gewoon niet serieus te nemen. Die jongens hadden alle twee al zijn debuut gemaakt bij een profclub en datzelfde geldt voor Willems. Maar als je zo selectief als jou kijkt kan je altijd een negatief beeld schetsen maar met een normale denkwijze kan je iemand als Bergwijn gewoon als jeugd zien.

31 december 2017 om 18:39

Die spelen al een tijdje bij PSV. Dus ik zie geen nieuwe namen ertussen staan.

31 december 2017 om 18:42

Dolberg en Frenkie zijn ook gewoon homegrown. Die staan 3 jaar onder contract bij Ajax tussen hun 17de-21ste. Overigens zie ik het verschil niet tussen Dolberg op zijn 17de of locadia op zijn 16de, maar dat ter zijde.

31 december 2017 om 18:49

Officieel zijn Dolberg en Frenkie als dit seizoen is afgelopen pas homegrown als het goed is, ze zitten nu 2.5 seizoen bij ajax. Onana en Neres kunnen onder geen enkele regel

31 december 2017 om 18:51

Die homegrown interesseert niemand iets. Een regel die Ajacieden er altijd bij halen om alles goed te laten lijken. Volgens die onzin regel is Mbappe over 2 jaar ook eigen jeugd van PSG. Jongens als Dolberg en frenkie de Jong zijn hele goede aankopen van Ajax waarvoor je ze complimenten uit kan delen maar het zijn geen jeugdspelers. Als je gewoon realistisch kijkt dan zie je dat er bij PSV regelmatig jongens uit de jeugd in de basis staan of invallen.

31 december 2017 om 18:59

En hoezo zijn zoet en locadia dan wel jeugd volgens jou memphis? 16 of 17 maakt echt niet bijster veel uit. Dolberg komt op zijn 17de vanuit Denemarken terwijl locadia op zijn 16de van willem 2 komt. Beide spelen ze in de jeugd en stonden ze er niet direct. Wat is dan precies het verschil? Dat jaartje in leeftijd?

31 december 2017 om 19:07

Het verschil is dat er serieuze bedragen voor die jongens zijn betaalt en dat ze al lang hun debuut in het profvoetbal hadden gemaakt. Ik vind een Bazoer verhaal een heel ander verhaal dan een Dolberg, Onana of Frenkie de Jong verhaal maar dat is mijn mening.

31 december 2017 om 19:08

Mbappe gaat die 3 jaar niet redden hoor. Is officieel nog steeds eigendom van Monaco

31 december 2017 om 19:17

Frenkie De Jong was €1,-, Onana transfervrij en Dolberg 3 ton. In principe dus 2 gratis en een opleidingsvergoeding voor Dolberg. Zoiets zal psv ook wel betaald hebben voor locadia en zoet.

31 december 2017 om 19:31

Hij heeft toch van zijn 17-21 3 jaar voor PSG gespeeld dus als ik het goed begrijp kan je ook nog spelers van 17 jaar kopen en ze 3 jaar aan clubs uitlenen en ook dan is het dus eigen jeugd? Dit is natuurlijk een belachelijke regel waar ook alleen maar Ajacieden het telkens over hebben.

31 december 2017 om 19:37

En weer ga je op punten niet in. Daarnaast klopt de helft van je bedragen ook weer niet. Bij De Jong werden spelers uitgeleend en zal er wel een doorverkooppercentage bij hebben gezeten en Onana kostte 150000

31 december 2017 om 19:41

Achja mag je vinden. Als jij zoet, brenet en locadia die op hun 16de of 17de kwamen als eigen jeugd ziet maar een Frenkie en Dolberg die op dezelfde leeftijd kwamen niet dan ligt het eerder aan jou denk ik.

31 december 2017 om 20:20

Nee hoor, Zoet was 15 jaar toen hij naar PSV ging. En destijds werd er niets betaald voor jeugdspelers en heeft Veendam niets gekregen voor Zoet

31 december 2017 om 21:11

Nee Mbappe word volgend seizoen pas gekocht. Hij is inmiddels al 19

1 januari 2018 om 02:20

@zytto34

Ja, haha, daar heb je wel gelijk in eigenlijk, een PSV fan (maar eigenlijk natuurlijk iedereen die het voetbal in Nederland een klein beetje volgt) weet dat Willems al een tijdje weg is.

31 december 2017 om 17:55

Misschien omdat Cocu het anders ziet dan wij dat doen? Dat ie daardoor geen of in ieder geval nog niet genoeg vertrouwen heeft in Lammers. Een verhuurperiode kan opzich geen kwaad voor deze jongen.

31 december 2017 om 19:42

Lammers gaf zelf aan zeker in het begin moeite met de trainingen van het 1ste te hebben. Daarnaast is hij al langere tijd ook bij jong psv (als hij mee doet) niet meer zo opvallen. En natuurlijk is Cocu geen avontuurlijke trainer maar ziet hij de spelers wel meer dan dat wij dat doen.

31 december 2017 om 18:01

@treblex

Inderdaad! Beetje dom ook van Cocu, om wekelijks met een vast team te spelen. Had hij gewoon elke week Lammers opgesteld en iedere week lekker gegoocheld met de opstelling dan had hij waarschijnlijk nu tien tot dertien punten op de rest voor gestaan.

31 december 2017 om 20:23

Waarom wordt Cassiera nooit opgesteld in Ajax 1? Om dezelfde reden waarom Lammers bijna nooit wordt opgesteld. Hij heeft 2 betere spitsen voor zich staan. Je moet geen jeugdspelers opstellen omdat ze jeugd zijn. Je moet ze opstellen omdat ze goed genoeg zijn.

31 december 2017 om 21:32

Eigen jeugd laten spelen is uiteraard leuk maar er moet wel direct gepresteerd worden. De beste speler moet spelen ongeacht de achtergrond.

Met de komst van Romero snap ik dat Lammers zijn heil tijdelijk ergens anders mag zoeken. Had wel verwacht dat hij meer zou spelen aangezien hij eind vorig seizoen toch minuten begon te krijgen. Maar nu Locadia 'definitief' spits is en je De Jong nog hebt en nu een jong talent van 10,5 miljoen is het voor Lammers tijdelijk wel voorbij.

31 december 2017 om 18:15

@arsenallz

Mee eens. Locadia is geblesseerd maar die is, als ik het goed heb begrepen, over 4-6 weer hersteld. Dan heb je met Luuk de Jong en Romero (als die inderdaad in januari komt) geen ruimte meer voor Lammers om veel in het stuk voor te komen. Dan is een verhuurperiode inderdaad de beste oplossing op dit moment.

Overigens klopt wat je zegt, eind vorig seizoen kreeg hij best veel speeltijd en deed hij het in mijn ogen best goed. Sterker, het is dat een zuiver doelpunt uit tegen Groningen om onbegrijpelijke redenen afgekeurd werd, anders had hij ook nog een mooie scoringsmoyenne gehad.

Lammers is in mijn ogen in potentie een uitstekende spits, maar het mag duidelijk zijn dat een club als PSV zich bij het samenstellen van de selectie niet moet laten leiden door goedkope sentimenten. Als er een kans voorbij komt om een speler van het kaliber Romero binnen te halen, dan ga je die kans niet laten lopen 'omdat je nog een jonge spits hebt die 'goed genoeg' is'. Want 'goed genoeg' is een leuke visie, maar dat is natuurlijk totaal geen norm voor een club als Psv. PSV moet en hoort voor het hoogste te gaan. 'goed genoeg' is daarbij een criterium voor de subtop en middenmoot en niet voor een topclub.

Want pas dit criterium maar eens toe op een club als, pak hem beet, Ajax. Met dat criterium had je nooit Neres, Traoré, Wöber, en die Bandé hoeven aantrekken. Cerny, Viergever, Younes en Kluivert zijn namelijk 'goed genoeg',.... Snap je?

Bij een ploeg als Nac of Vvv zou hij best tot zijn recht kunnen komen.. In ieder geval ervaring opdoen..

O ja, je zou t bijna vergeten. Ze hebben nog eigen jeugd...
Treurigheid, 0 kansen met zulke prutsers voorin.

31 december 2017 om 19:39

Misschien is de eigen jeugd (voorlopig) wel niet goed genoeg. In tegenstelling tot Ajax geeft PSV veel minder geld uit om talentvolle jeugdspelers te halen. Lammers gaf zelf al aan dat hij moeite had bij de trainingen van het 1ste. Ik ken weinig trainers die het bij de training niet of nauwelijks bol kunnen werken spelers op te stellen.
Daarnaast snap ik het gezeur van eigen jeugd niet zo. Ook bij Ajax krijgt de jeugd niet altijd een kans. Neem de LB positie. Hier krijgt Dijks de voorkeur boven de back uit jong Ajax. En ook een Nelom bij Feyenoord had een voorkeur boven de jeugdspeler. Dit terwijl Dijks en Nelom zeker voor topploegen toch echt heel beperkte spelers zijn.

Ok treble X, eerst was het minuten maken, daarna wordt het ineens doorbreken. Wat bedoel je nu eigenlijk,want ik snap het niet meer? Dat zijn toch echt twee verschillende begrippen. Als je op die manier je stelling kracht bij wilt zetten, dan zal je denk ik toch uit een ander vaatje moeten tappen, want hier trapt niemand in. Daarnaast, vrijwel elke trainer kiest voor een vrijwel identiek elftal. Dat geeft rust, automatismen,maar vooral duidelijkheid. Dan weten spelers tenminste waar ze aan toe zijn. De reden dat jeugdspelers bij PSV wat minder kansen krijgen is simpelweg omdat Cocu betere spelers tot zijn beschikking heeft. Je zou jeugd niet moeten brengen óm het brengen,maar omdat ze het niveau aankunnen. Sommige spelers zitten dicht tegen het eerste aan en mogen zo af en toe hun minuutjes maken, maar dat wil niet automatisch zeggen dat ze dan ook maar meteen als basiskracht opgesteld moeten worden. De beste spelers spelen of anders gezegd, de spelers waarin het team het beste draait of resultaat haalt, die worden opgesteld, afgezien dan van enkele wijzingen. Ik voorzie geen enkel probleem dat de Jong PSV spelers nog geen vaste basisplaats hebben.

Ooit was huntelaar ook niet goed genoeg voor psv.. Psv zit er dus vaker naast.

31 december 2017 om 22:53

Huntelaar was wél goed genoeg voor PSV maar wilde zelf weg omdat er ene Kezman er dertig per seizoen intrapte. Denk jij dat als ze bij een andere club een spits hebben die er dertig per seizoen intrapt dat een jeugdspits daar wel veel kansen gaat krijgen?

1 januari 2018 om 02:28

@georgblankenz...

Oh ja, wie zei dat dan precies, namens Psv, dat Huntelaar 'ook niet goed genoeg' was? Laat ik je een handje helpen: helemaal niemand zei dat. Huntelaar wilde alleen niet nog een jaar uitgeleend worden, en dus wilde hij zelf persé vertrekken.

En dat PSV er 'vaker naast zit' is geen opzienbarende opmerking. Álle clubs maken inschattingsfouten. Dat PSV dat (gemiddeld) vaker zou doen dan andere clubs lijkt me zonder dat hier inzichtelijk te maken een losse flodder.

2 januari 2018 om 12:18

Helemaal mee eens. Feyenoord zag het ooit niet zitten in Michel Bastos en Fred, Ajax prefereerde Mike van den Hoorn boven Virgil van Dijk en zo ziet PSV de toekomstige werkelijkheid ook wel eens anders dan dat hij uitpakt. Geen probleem. Niettemin vind ik dat Lammers wel erg weinig kansen krijgt. Vorig jaar faalde De Jong zo opzichtig dat het niet gunnen van een kans om zich te bewijzen aan Lammers wel erg tegen het zo nadrukkelijk uitgesproken topsportklimaat van Toon Gerbrands ingaat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren