Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax neemt Ten Hag middenin het seizoen over van FC Utrecht

Laatste update:

Erik ten Hag is de nieuwe trainer van Ajax. Nadat de Amsterdammers overeenstemming bereikten met FC Utrecht over een afkoopsom, heeft Ten Hag zich voor tweeënhalf jaar verbonden aan zijn nieuwe club. Dat meldt Ajax donderdag via de officiële kanalen. De contractondertekening vindt binnenkort plaats. Met de overgang van Ten Hag is naar verluidt een aanzienlijk hoger bedrag gemoeid dan de genoemde afkoopsom van vier tot zeven ton, die na dit seizoen zou ingaan.

Met Ten Hag heeft Ajax een opvolger van Marcel Keizer gevonden. Vorige week werd Keizer vrij onverwacht ontslagen na de uitschakeling door FC Twente in het bekertoernooi. Michael Reiziger nam de honneurs waar als interim-trainer, maar het was al meteen duidelijk dat Ten Hag uiteindelijk de nieuwe hoofdtrainer moest worden. Omdat Utrecht kon vragen wat het wil, leverden de onderhandelingen niet meteen een akkoord op. Uiteindelijk hebben beide clubs elkaar toch gevonden.

De presentatie van Ten Hag zal nog wel even op zich laten wachten. Begin januari, als Ajax begint aan de voorbereiding op de tweede seizoenshelft, volgt zijn eerste persmoment. Op de website van Utrecht neemt hij afscheid van de club. "Ik verlaat een competente staf en bovenal een karaktervolle spelersgroep. Ik zal iedereen onvoorstelbaar missen en wens FC Utrecht, zijn supporters en in bijzonder de selectie een succesvol en vooral gezond 2018", zegt Ten Hag, die ook actief was als technisch manager in De Galgenwaard.

Ajax is na de deal met Utrecht nog niet klaar. Alfred Schreuder geldt als de gedroomde assistent van Ten Hag, maar de voormalige trainer van FC Twente ligt nog tot medio 2019 vast bij TSG Hoffenheim, waar hij als rechterhand van trainer Julian Nagelsmann fungeert. Schreuder kan zijn contract na dit seizoen opzeggen en transfervrij vertrekken, maar Hoffenheim en Nagelsmann zijn vooralsnog minder enthousiast over een tussentijds vertrek van de assistent.

De komende dagen moet ook Utrecht op zoek naar een nieuwe trainer. Assistent-trainer Jean-Paul de Jong heeft goede papieren en zou Ten Hag dus kunnen vervangen. "Hij weet precies wat onze speelstijl is en kent de jongens heel goed. Het zou zeker een optie zijn om hem als hoofdtrainer aan te stellen", liet middenvelder Yassin Ayoub deze week weten aan De Telegraaf. "Als de club dat ziet als een oplossing, kan ik dat alleen maar toejuichen."

Is Erik ten Hag een geschikte trainer voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hopelijk de juiste man op de juiste plaats voor het huidige Ajax. Laat Ajax floreren als weleer. Welkom bij deze mooie club.

28 december 2017 om 15:20

Ten Hag moet sowieso binnen 2 jaar Kampioen worden,een andere optie heeft hij niet.

28 december 2017 om 16:09

Binnen 2 jaar? Einde van dit seizoen!

28 december 2017 om 18:13

Kampioen worden met dominant en aantrekkelijk voetbal om precies te zijn..

If you can't beat them, buy them
2 tukkers aan de slag in Amsterdam, al denk ik niet dat het goed afloopt. De verwachtingen zijn gewoon te hoog

28 december 2017 om 14:53

Held_scw

De verwachting is dat Ajax kampioen wordt. Dat lijkt mij alles behalve een verwachting die te hoog gegrepen zou zijn om eerlijk tre zijn.

Het enige dat mij opvalt is dat nu een coach is binnengehaald die zondr problemen andere opstellingen het veld in stuurt dan standaard en heilig 4-3-3. Het zal wel wennen worden als Ajax, als het tegenwind heeft, gewoon safe gaat spelen vanuit een gesloten verdediging.

28 december 2017 om 14:59

Onzin, onder koeman en jol speelde ajax vaker met 442. Het is vooral de media en het hele circus erom heen die wilt geloven dat dat systeem heilig is. Ik heb nog nooit iemand binnen de club horen zeggen dat zij per se 433 moeten spelen. Vaker worden woorden als attractief etc gebruikt

28 december 2017 om 15:08

Precies Maradungatje!

Klopt. Onder Adriaanse kwam zelfs een 5-3-2 in het veld. En jongejonge wat waren de Ajaxfans ook blij met Koeman, Jol en Adriaanse als trainer.

Maar ik begrijp dat ik het verkeerd zie. Ajax supporters hebben echt geen enkel probleem met opstellingen en drie spitsen zijn niet helig. En zelfs als er behoudend gespeeld wordt, allemaal geen punt! Uiteindelijk namelijk draait het om het resultaat. Om de punten. En verder niks.

Dank voor de uitleg maradungatje.

28 december 2017 om 15:09

Jol werd ontslagen en Koeman stapte naar veel onenigheid met directie zelf op. Als je de naam Tuchel laat vallen krijg je vreemde gezichten omdat hij met 4-4-2 bekend is. Tja, het leeft binnen de club en achterban zelf ook wel een beetje hoor. Dat media overdrijft klopt dan weer volledig.

28 december 2017 om 15:13

Hoor je wel wat je zegt hahHa die trainers die iets anders wilde qua opstelling werden ontslagen. 433 is heilig bij ajax elk jeugd team speelt zo wat heeft heel de jeugdopleiding dan voor zin. Ik geloof hier niet in een trainer die met 2-7 verliest tegen psv. Bij utrecht mag dat bij ajax denk ik niet hahaha

28 december 2017 om 15:25

Jol speelde zelfs 4-2-3-1 met Pantelic op 9. Bij aanval van achter had Vertonghen een vrije rol net als Frenkie de Jong nu.

28 december 2017 om 15:39

Als hij beton voetbal gaat spelen dan zullen ze thuis gewoon uitwedstrijden spelen, zoveel gefluit. Opzich is een ander systeem geen probleem (wat eigenlijk 3-4-3 is) als het maar dominant en aanvallend is, alleen dat is het nou juist om dominant en aanvallend te spelen speelt men over het algemeen met bv. drie aanvallers.

Ik maak mij vooral zorgen over de opleiding en de doorstroming van talenten, ten Hag is meer een resultaat trainer, leuk op de korte termijn als het lukt, dodelijk op de lange termijn, zeker voor Ajax.

28 december 2017 om 16:10

Daarom is Co ook ontslagen! Wij spelen met vleugels en geen 442

28 december 2017 om 16:22

Er moet bij Ajax gespeeld worden zoals heel de club speelt. En dat is wel met vleugels. Jol werd ook door veel Ajax fans vergald door zijn speelstijl.

28 december 2017 om 18:37

Toen was de revolutie ban Cruijff nog niet geweest

28 december 2017 om 21:07

Fairplay1

Wat jij beschrijft is gewoon 4-3-3 dat 3-4-3 wordt in balbezit. Overigens overdrijf je nu de invloed van Vertonghen op het aanvalsspel. Vertonghen stak, met bal aan de voet, één keer per wedstrijd het middenveld over. Frenkie de Jong doet dat 3-5 keer.

Maar inderdaad, Jol week ook af van 4-3-3. Hoe populair was Jol ook alweer bij de Ajaxsupporters? Exact. Dat is precies mijn punt.

28 december 2017 om 21:10

Musi26

Maradungatje en jij hebben dus duidelijk een andere mening over dit onderwerp.

In die zin is je intonatie ('wij spelen...' ook bijzonder interessant. Kennelijk speel jij dus bij Ajax (en mag jij het over 'wij' hebben) én kennelijk is Maradungatje een buitenstaander die Ajax, dus, niet kent. Okay, jij zegt het.

28 december 2017 om 21:12

@lekiam

Ja precies. Dus dan is mijn vraag hoe jij dat ziet met de komst van Ten Hag. Die speelt niet 4-3-3 als een soort religie. Die is bereid om, waar dat nodig is, zich aan te passen en zelfs 4-4-2 of andere systemen te spelen. Maar jij vindt dus ('er moet bij Ajax...' dat dit niet kan en dat 4-3-3 heilig is...?

29 december 2017 om 00:44

@tukkertje91

Jol is nimmer ontslagen. Niet alleen de media overdrijven, je doet er zelf leuk aan mee met je eigen verzonnen feit.

De laatste ontslagen trainer voor Keizer was Blind, en dat is bijna 12 jaar geleden.

28 december 2017 om 15:01

Mwah, met 5 punten achterstand op PSV en 16 wedstrijden te gaan moet je realistisch zijn. Het is heel goed mogelijk dat je geen kampioen gaat worden, je hebt het niet in eigen hand. De beker en Europa daar zijn we al klaar in, dus het zijn 16 Eredivisie wedstrijden waarin zoveel mogelijk punten verzameld moeten worden.

Mochten we na 34 speelronde PSV niet hebben ingehaald vermoed ik niet dat er een afrekening plaats zal vinden. Tenzij het echt een rommeltje zal worden met massaal puntverlies, slecht spel en het verlies van plek 2. Eerlijk gezegd vind ik dat scenario voorlopig minder waarschijnlijk, hoewel het natuurlijk wel een lastige start is met de klassieker in eigen huis als debuut en FC Utrecht uit direct erna.

Persoonlijk verwacht ik een redelijke seizoenshelft, met wel wat puntverlies waardoor we aan het einde iets tekort gaan komen. Maar plek 2 zal wel behouden blijven, hoewel dat natuurlijk niet echts iets van troost is. Het jaar erna zal echt belangrijk worden, dan zullen er prijzen op nationaal gebied gepakt moeten worden en internationaal zal weer overwinterd moeten worden als uitgangspunt.

28 december 2017 om 15:12

Adzevedo

Als je realistisch bent, dan is vijf punten natuurlijk helemaal niks! Ga maar na. Vijf punten is in twee wedstrijden goed te maken. Kijk maar hoe Ajax van tien punten achter naar vijf punten achter ging.

Verder staat PSV op imploderen. Ze hadden een leuke serie tot aan de wedstrijd tegen Ajax, maar het geluk, de hulp van de scheids en het parasiteren op de bevliegingen van Lozano zijn wel een beetje voorbij nu. En omdat het elftal al het hele seizoen afgrijslijk slecht speelt, heeft PSV echt niets om op terug te vallen. Lijkt me wel helder dat Ajax in ferbuari en zeker al ver voor PSV-Ajax voor staat op Psv.

28 december 2017 om 15:58

Nog last van de kerstborrel?
Allemaal giswerk, wellicht dat PSV nog verder voor staat op ajax omdat ten Hag dingen verlangt die de spelers nog niet kunnen brengen waardoor het mider loopt. En het is niet dat Ajax alles zo overtuigend won in november en december.

28 december 2017 om 16:10

Geen kampioen is gewoon afrekenen met ten Hag maar vooral ook met Overmars, van der Sar en RvC die deze keuze hebben gemaakt. Als men Keizer had aangehouden had ik ons meer kans gegeven, was beter geweest voor Ajax als club op de lange termijn, want Keizer zou wel kijken naar bv. Mazraoui. Keizer heeft nooit een eerlijke kans gehad.

Het moge duidelijk zijn dat het lot van Overmars en van der Sar en hele RvC verbonden is aan het lot van ten Hag dit seizoen.

28 december 2017 om 17:12

Afrekenen met Ten Hag omdat hij het prutswerk van Keizer en co moet opruimen? Dat vind ik pas lachwekkend beleid.

Het verschil in punten met PSV is vooral te danken aan het tactische prutswerk wat Marcel Keizer heeft afgeleverd. Het was een aardige gozer en ik had echt met hem te doen omdat hij deze situatie zelf ook niet had gewenst. Maar hij heeft 17 competitiewedstrijden, 3 bekerwedstrijden en 4 europese wedstrijden gehad en daarin is hij helaas te licht bevonden. Ik kan er helaas ook niks anders van maken. Hij heeft een ontzettende rot taak gehad Keizer, een valse start maar na 24 wedstrijden, 2 Europese utischakelingen, een beker uitschakeling en 5 punten achterstand mag je ook wel langzaam conclusies gaan trekken.

Zelfs als Ten Hag alles gaat winnen met Ajax (wat niet heel waarschijnlijk is) is het mogelijk dat je naast de titel grijpt. Moet hij dan ook ontslagen worden? of hij wint er 14 en speelt er 2 gelijk en komt net tekort?

Eerlijk is eerlijk, het gaat gewoon heel lastig worden om kampioen te worden. PSV heeft in slechts 3 van de 18 wedstrijden puntverlies geleden, waarvan 1x tegen ons. Draaien ze nog zo'n seizoenshelft dan worden ze gewoon kampioen waarschijnlijk, want dan mag je eigenlijk hoogstens 1x puntverlies lijden, misschien maximaal 2x. Dat is niet realistisch te verlangen van een trainer die in januari gaat beginnen.

28 december 2017 om 17:32

Draaien ze nog zo'n seizoenshelft dan gaat Ajax en misschien zelfs ook AZ makkelijk over PSV heen, want de mazzel die zij hebben gehad de eerste seizoenshelft is abnormaal en kunnen ze echt niet volhouden, dat zal heel apart zijn. Het was niet het soort 'geluk' dat je zelf afdwingt ofzoiets, dit was gewoon pure mazzel. PSV had veel meer verliespunten verdiend dit halfjaar.

28 december 2017 om 18:37

Ach, vorig jaar had men het over geluk bij Feyenoord, nu weer bij PSV. Is er weleens bij je opgekomen dat die ploegen in die fases gewoon sterker zijn?

28 december 2017 om 20:21

Nogmaals, dit is niet 'geluk' dat je zelf afdwingt. PSV was in de meeste gevallen helemaal niet sterker, alleen hooguit efficiënter (en dan nog was het vaak mazzel).

Als je nou de laatste 20 minuten op de deur loopt te beuken en conditioneel veel sterker bent en genoeg kansen creëert, ja dan is het geen geluk (of in ieder geval een stuk minder) als ie er op het eind invliegt. Dan is dat gewoon verdiend, al is het nog steeds enigszins fortuinlijk als je helemaal op het eind scoort.
Feyenoord had dit vorig jaar in ieder geval een stuk meer dan PSV nu.
Bij PSV is dit absoluut niet het geval geweest. Heel veel momenten waar het gewoon meezat, zoals van richting veranderde schoten, dubieuze arbitrale beslissingen, veel standaardsituaties, en meestal speelde PSV gewoon slecht en creëerde het niet eens meer dan de tegenstander.

28 december 2017 om 21:31

@kohaku

Welke kerstborrel bedoel je precies???

Tuurlijk, allemaal giswerk. Wie weet gaat PSV in de tweede seizoenshelft wel geen enkel punt verspelen. Kan allemaal zomaar. Voor hetzelfde geldt wordt ADO Den Haag kampioen. Is allemaal mogelijk. En alles wat je er verder over wilt en kunt zeggen is in de kern altijd giswerk. Vooral als het de toekomst betreft.

Maar als we het relativisme nou gewoon even laten voor wat het is en gewoon even vaststellen dat als je, zoals ik, van PSV álle wedstrijden dit jaar voor de volle 90 minuten hebt gekeken je best een mening mag hebben over wat ik heb gezien. En wat ik heb gezien was niet alleen het slechtste PSV sinds 1993, maar ook enorm veel geluk, veel hulp van de arbitrage én heel veel wedstrijden waarin de tegenstander gewoon veel en vele beter was. Zeg mij nou eens eerlijk, heb jij je soms in wedstrijden zoals NAC uit, Willem II thuis, Feyenoord thuis, Roda thuis, VVV uit en Zwolle uit Niet groen en geel geërgerd? Sorrty hoor, maar ik heb het niet over een mindere wedstrijd of zo. Het was gewoon schandalig en om te huilen zo slecht.

Mijn punt is dat heel veel PSV supporters boos worden als ik dit schrijf, maar het is nu eenmaal een feit dat de resultaten op zich (die gewoon goed waren van Psv, dat is helder) helemaal los staan van de kwaliteit van het spel. Want het spel, nogmaals is gewoon abominabel.

En dát is nou net waar ik mijn voorspelling op baseer. Want die vergelijkingen met Feyenoord van afgelopen seizoen gaat mank. Feyenoord had inderdaad ook geluk op de juiste momenten, maar Feyenoord had daarnaast ook gewoon goed spel. Dus Feyenoord kon terugvallen op zijn spel. PSV kan dat dus niet. Want PSV heeft geen spel, dit seizoen. Het is rennen en vliegen, leunen op de verdediging en lange ballen op de snelle Lozano voorin. Zodra alle ploegen eindelijk snappen dat je gewoon twee bussen moet parkeren tegen PSV is het echt voorbij met de pret en gaat PSV nauwelijks nog punten pakken.

Prima verder dat jij het niet eens bent met mijn analyse, maar we zullen het wel gaan zien. Maar let voortaan op mijn woorden, zou ik zeggen.

28 december 2017 om 21:46

@lausho

Het lot van Overmars, Van der Sar én de hele RvC is verbonden aan het lot van Ten Hag van dit seizoen? Dat lijkt me niet nee. Snap totaal niet waar je dat vandaan haalt.

Ten eerste is het niet realistisch aan te nemen dat Ten Hag halverwege het seizoen is gehaald en, als Ajax geen kampioen wordt (wat mij sterk lijkt), alweer wordt ontslagen. Laten we wel zijn, dat dit een lichtgewicht als Keizer overkomt, soit. Maar Erik ten Hag wordt ook als Ajax geen kampioen wordt niet ontslagen natuurlijk. Hooguit als hij kantinegeld zou hebben gepikt of zich blijkt te hebben vergrepen aan minderjarige jongetjes of zo. Maar sportief gezien gaat hij er echt niet uit in dat geval.

Ten tweede zie jij kennelijk een scenario voor je waarbij de voltallige directie én de RvC (tegelijk) op een matje worden geroepen. Alleen heb je hiermee wel de gehele leiding van Ajax bij elkaar. Oftewel, wie gaat de leiding dan beoordelen? Laat staan wie dan de bevoegde functionaris is die álle functionarissen die Ajax heeft daadwerkelijk én met bevoegdheid gaat ontslaan. Technisch gezien zou het uiteindelijk kunnen dat de Algemene vergadering van Aandeelhouders dit ontslag geeft. Maar dat duurt maanden. Ondertussen is Ajax compleet stuurloos. Én je moet dan dus nog maar zien dat je de hele directie én RvC vervangt met capabele kandidaten. We hebben inmiddels al gezien dat voetballers niet altijd de juiste mensen zijn om een club te besturen. Dus ga er maar aan staan.

Dus je schetst geen realistisch scenario.

28 december 2017 om 15:24

6 punten meer pakken dan psv in de tweede seizoenshelft moet te doen zijn keizer had het ook gekund

28 december 2017 om 20:20

Schreuder is GEEN Tukker

Mooi hoor hopen dat hij ons naar de titel kan leiden succes!

28 december 2017 om 14:51

Ik hoop voor jou dat je leiden bedoelt en dat het geen lijden wordt

28 december 2017 om 14:56

Ja dat bedoelde ik ja zat al te twijfelen

28 december 2017 om 14:59

Geen probleem hoor, er is ook niet echt een vuistregel die je hier kan toepassen.

28 december 2017 om 15:02

Ezelsbruggetje: Leider.

28 december 2017 om 15:30

Al kan lijder natuurlijk ook, ik hoor het geregeld in de stadions . Ik bedoelde meer dat je bij lange en korte ei/ij niet naar de juiste oplossing kan toeredeneren (zoals met d en t) maar het gewoon moet weten.

28 december 2017 om 16:43

Niet volgen maar Leiden!! Dat was ooit de slogan van iets in Leiden, vanaf toen deed ik het nooit meer fout

28 december 2017 om 17:29

Ik zal je helpen: pijn is met een lange ij. Als je pijn hebt, ben je aan het lijden.

Goed nieuws! Hopelijk kan ten Hag mooie dingen doen in Amsterdam. Dit seizoen nog gewoon strijden voor de titel maar in ieder geval Europees voetbal behalen. Als Psv fan ben ik jaloers, ik zou ook bij ons graag een frisse wind zien

28 december 2017 om 14:58

Tuurlijk zou ik idd een nieuwe coach willen. Maar ik heb liever niet het wanbeleid van ajax... 2 seizoenen 3 trainers..

28 december 2017 om 15:08

Ik snap dat de "buitenwereld" het zo ziet, maar Bosz was waarschijnlijk gewoon gebleven als die rotte appel van een Bergkamp eerder weg was gestuurd.

Keizer was ook niet gekomen als die rotte appel eerder was weg gestuurd. Ik geef toe dat ik het liefste Bosz weer terug zag nu de bezem er door heen gehaald is, maar ik ben ook zeker niet ontevreden met ten Hag. Ik zie hem toch als een erg slimme coach, dus ben benieuwd wat hij met Ajax neer kan zetten. Het moet allemaal nog maar blijken, maar het geeft me meer vertrouwen dan Keizer.

28 december 2017 om 16:05

Jij gelooft in sprookjes, Bosz had wel of geen Bergkamp, nooit nee gezegd tegen het salaris en de sportieve uitdaging bij Dortmund. Dat is net zo naief gedacht als het vasthouden aan het contract bij Sanchez of Klaassen. Daarnaast zijn L Ami en Rekelhof er ook nog, daar had Bosz ook zogenaamd problemen mee.

Ik heb meer vertrouwen in Keizer en zeker Bergkamp. De opleiding gaat eraan.

28 december 2017 om 16:14

AfcaEric, je slaat de spijker op z'n kop! Helemaal mee eens, ik vond alleen dat Keizer wel een andere functie binnen Ajax had moeten krijgen. Mits hij dat nog wilde.

Ben benieuwd hoe Pep ten Hag het gaat doen. Dat ie het maar (heel langzaam) op de rit mag krijgen

28 december 2017 om 15:11

Ik hoop van harte op een mooie 3e plaats voor Ajax, en dat Ten Hag na verliespartijen in januari het in februari weer een beetje op de rails krijgt 8)

Was te verwachten, ik heb er alleen niet zo'n goed gevoel over eerlijl gezegd, geen idee waarom.

28 december 2017 om 15:13

Hier dus idd hetzelfde.. Is zeker een goede trainer maar voor Ajax.. Heb er ook geen goed gevoel over

28 december 2017 om 15:43

Ik ben doorgaans positief ingesteld, maar ook geen vertrouwen in. Het ontslag van Keizer voelt niet goed en hem geen eerlijke kans geven voelt niet goed, het niet betrekken van de opleiding in deze keuze is wat mij betreft echt dodelijk voor de club. Ten Hag was onder een stabiel bestuur met een technisch hart, wellicht een leuke optie geweest.

Meer dan goede trainer voor Ajax. Één van de beste, zo niet de beste, Nederlandse trainer van zijn leeftijd. Vind hem wel vergelijkbaar met Bosz qua uiterlijk (ha) en uitstraling, maar ook qua manier van denken over voetbal. Denk dat Ajax hier blij mee mag zijn!

28 december 2017 om 14:50

Waar baseer je dat op?

28 december 2017 om 14:57

Timmatavz7

Ten Hag heeft dezelfde manier van denken over voetbal? Nou, volgens mij niet hoor. Ten Hag is gewoon een realist hoor, als het moet stelt hij vijf verdedigers achterin op als hij denkt dat het noodzaak is. Dat zal Bosz nooit doen. Ten Hag gaat ook echt niet zijn ploeg blind laten aanvallen. Die denkt eerst aan zijn organisatie achterin.

28 december 2017 om 15:37

Beide geïnspireerd door Guardiola met de focus op snel druk zetten en aanvallend spel. Bosz was bij Heracles ook wel iets verdedigender dan bij Ajax en BVB. Ik denk dat Ten Hag met Ajax ook wel meer risico durft te nemen dan bij Utrecht.

28 december 2017 om 15:44

Weer geen prijzen dus.. ben er als supporter niet blij mee.

28 december 2017 om 14:57

Ik had liever een gearriveerde oudere trainer gezien. Zeker met zo'n jonge ploeg die wij hebben, lijkt mij dat beter werken dan een 'jonge trainer'. Maar het is wat het is natuurlijk. We gaan nu vol achter Ten Hag staan, omdat ik vind dat we achter elke trainer moeten staan. Ik hoop dat hij mij verrast!

Ben benieuwd wat dit gaat worden bij Ajax. Hij heeft het bij Utrecht natuurlijk goed gedaan , maar bij een club als Ajax komt natuurlijk altijd meer kijken.

Nou we zullen het zien. Blijf het een dure gok vinden zo halverwege het seizoen. Maar goed tactisch gezien kan het al gauw beter dan Keizer.

Ik ben benieuwd, heb momenteel geen hoge pet van hem op maar laat hem maar een half jaar aanpakken en kijken of er een lijn in het spel van Ajax komt.

Verwacht dat ajax punten gaat verspelen in zn eerste wedstrijden.. iedereen moet weer wennen aan de nieuwe coach.

Bij ajax is de verwachting dat je 4 van de 5 wedstrijden wint, kijken of hij daarmee om kan gaan

Ajax heeft een goede aan ten hag prima coach die ons zeker beter gemaakt heeft we zijn leuker gaan spelen en beter gaan presteren daarom gun ik hem deze stap ook en wens hem veel succes behalve 28 januari 😁 hoop en denk dat jean paul de jong gewoon doorschuift heb daar ook veel vetrouwen in kent de club en spelers goed en heeft met eindhoven ook leuk gepresteerd

Hij heeft een groot voordeel dat Ajax niet heel sterk staat dit seizoen, waardoor er geen kampioenschap geëist kan worden, maar zo kan hij wel wennen aan Ajax, de selectie naar zijn hand zetten en volgend seizoen gelijk knallen!

Succes Ten Hag! Wat mij betreft krijg je de tijd om wat op te bouwen.

28 december 2017 om 15:47

Het is kampioen worden, niets minder, dus niks even rustig wennen of lage verwachtingen. Van de zomer Keizer een fatsoenlijke kans geven, hoop dat hij dat nog wilt.

Enige voordeel is, is dat we dan meteen met het hele bestuur kunnen afrekenen. Kunnen we daarna gaan bedenken hoe we plan Cruijff gaan interpreteren en opnieuw beginnen.

28 december 2017 om 21:52

@lausho

Je hebt het steeds over 'we'. 'we' rekenen af met het hele bestuur (en ik las hierboven óók met de complete Rvc), 'we' gaan bedenken hoe we plan Cruijff gaan interpreteren...

Maar wie is 'we' dan? Ben jij lid van Ajax? Heb jij aandelen Ajax en mag jij stemmen in de Ava? Zo niet, dan is het gebruik van de eerste persoon meervoud wat frivool vind ik.

En nogmaals, wie gaat dat allemaal doen precies, het hele bestuur plus RvC wegsturen? Want normaal zijn de mensen die jij weg wilt sturen exact de mensen die gaan over het personeelsbeleid en zijn alleen zijn statutair bevoegd om mensen te ontslaan.

29 december 2017 om 13:24

Ja want die hebben deze situatie veroorzaakt, 3 trainers in 2 jaar als die laatste dan ook nog faalt, dan moet je je conclusies trekken.

28 december 2017 om 16:16

Hoezo? Wij verwachten niets anders dan kampioen worden en uiteraard met ajax voetbal! Zoniet dan mag hij weer vetrekken.

28 december 2017 om 21:58

@musi26

En als Ten Hag nou gewoon kampioen wordt, maar met matig voetbal. Mag hij dan blijven en loop jij gewoon mee in de polonaise of moet hij dan ook vertrekken?

Zonde man
Zelfde als bos
Na een jaar weer weg
Omdat je bij ajax niks mag bepalen als trainer

28 december 2017 om 14:58

Bergkamp en Spijkerman zijn ook weg, juist om te zorgen dat je als trainer die ruimte wel krijgt.

28 december 2017 om 16:24

Fijn, de club in de handen van passanten. Lekker consistent beleid, whats next, overbodige aankopen, afschrijving te hoog, verliezen en nul extra resultaat?

Dit riedeltje ken ik inmiddels, helaas.

28 december 2017 om 18:27

Iausho, het is toch juist goed dat ze nu geleerd hebben dat het technische hart met ex-topvoetballers niet werkt. Op papier leek het geweldig, maar het schijnt alleen maar geruzie en conflicten op te leveren.

Dus verandering is wel op zijn plaats. Terug naar een duidelijke hiërarchie ipv een democratisch technisch hart.

29 december 2017 om 13:27

Hoezo niet werkt? Volgens mij loopt de opleiding als een malle, financieel gaat het geweldig, voetbal is goed, alleen de prijzen blijven nog net uit. Daar is Ajax niet ver van af.

Nadeel van hiërarchie is ook dat we Overmars af moeten rekenen op de resultaten en je niet meer de club als geheel kunt afrekenen, maar dat moeten we dan ook maar doen en dan zsm terug naar het technisch hart model.

29 december 2017 om 17:57

'niet werkt' in de zin dat er jaar in jaar uit ruzies zijn tussen mensen binnen dat technische hart, dat kan natuurlijk niet. Verder ben ik het met je eens.

28 december 2017 om 16:34

Denk dat je als trainer alleen heel Ajax niet kan aansturen, daarvoor is de club te complex en te groot. Bergkamp vervulde een belangrijke rol als schakel tussen opleiding, eerste en directie en nam een hoop werk uit handen. Daardoor kon de trainer doen wat die moest doen, veldtrainingen uitzetten, tactiek bepalen en wedstrijden winnen.

Daarnaast lijkt het mij dat je Bergkamp heel graag op het trainersveld hebt staan om Dolberg en Casseirra onder andere beter te maken, wat moet dhr. Ten Hag die gasten leren?

Welkom met Ten Hag, veel succes. Bosz wilde ik terug zien, maar dit is ook een uitstekend alternatief.. 😁

Aan alle ajacieden, veel succes met deze nieuwe trainer. Ik kan er niet veel zinnigs over zeggen of dit past, hoe heilig is 433 en zou het publiek het pikken wanneer Ajax zich aanpast in de eredivisie? Een trainer die zich tactisch sterk heeft ontwikkeld, hopelijk krijgt het vrij spel bij Ajax om zijn ideeën door te voeren. Al duurt het ongetwijfeld niet lang voordat er in de media gelazer uitbreekt als Ajax een keer met vijf verdedigers gaat spelen. Ik denk juist dat het voor Ajax erg goed kan werken als er een wat meer defensieve coach voor de groep staat, kan je het beste uit twee werelden combineren.

28 december 2017 om 16:17

Ajax behoort zich niet aan te passen aan de tegenstander en al helemaal niet in de eredivisie.

28 december 2017 om 16:48

Haha, hou op hoor. Ajax moet zich niet aanpassen aan de tegenstander? Als Ajax zich vorig jaar wat vaker had aangepast in de Europa League dan hadden we een stuk minder moeten billenknijpen tegen Schalke en Lyon in de return wedstrijden. Daarnaast hadden ze in de EL finale zich ook mogen aanpassen aan Manchester United. Mourinho wist haarfijn uit te leggen wat de zwaktes van Ajax waren en daar heeft hij optimaal gebruik van gemaakt. Ik zeg niet dat Ajax tegen elke tegenstander een andere tactiek moet gaan hanteren, maar altijd maar op dezelfde manier spelen gaat niet lang werken.

28 december 2017 om 22:04

@musi26

Ajax behoort, maar in de praktijk past Ajax zich, uiteraard, ook aan een tegenstander aan. Logisch ook. Geloof jij die nonsens van Peter Bosz die ons probeerde te laten geloven dat hij 'nooit naar tegenstanders keek' omdat hem dat niet interesseerde en hij zich 'nooit aanpaste'? Pure bullshit en het zou ook bijzonder ernstig zijn als hij dat nog zou menen ook.

Ik bedoel, twee dagen na een zware slijtageslag in de EL gewoon met dezelfde elf aan de aftrap verschijnen tegen PSV in Eindhoven en denken dat die spelers gewoon geen vermoeide spieren hebben en nooit meer vol gas kunnen gaan. Waanzin!

Uiteraard past ook Ajax zich aan aan de tegenstander. En nee, thuis tegen VVV zal dat niet gebeuren nee, maar bij iedere lastige uitwedstrijd uiteraard wel degelijk.

28 december 2017 om 18:34

Wat versta je onder tactisch sterk?

Mijns inziens is dat niet defensief spelen of je altijd aanpassen.

Tactisch sterk lijkt me meer dat je het optimale uit een gegeven situatie haalt. Dus alles uit je eigen potentie halen icm benutten van de zwaktes van de tegenstander. Flexibiliteit is heel belangrijk, niet altijd dezelfde opstelling, speelwijze, etc., dat maakt voorspelbaar en bestrijdbaar.

In oorlogsvoering is het ook heel belangrijk dat je continue aanpast aan de laatste informatie. Daar wordt wel gezegd: "no battle plan ever survived first contact with the enemy."

Schijnt dat Ten Hag juist daar goed in is, maar we zullen het eerst moeten zien.

28 december 2017 om 22:09

@calm

In oorlogsvoering en Klassieke strijdtactieken is het adagium juist dat je altijd het meeste uit je eigen sterkte haalt door die te gebruiken waar de vijand het zwakste is. Oftewel, uiteraard doe je er goed aan jezelf tenminste te vergewissen van waar de sterkten en waar de zwakten van de tegenstander liggen. En dan niet als General Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett juist aanvallen waar de vijand op zijn sterkst is ('they will expect us to attack at their weakest point, which is what we shan't do. We're going to attack at their strongest point!'.

29 december 2017 om 17:58

Het lijkt er zowaar op dat we het eens zijn. Bijzondere dag. :D

Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ten Hag wordt naar mening teveel gehyped, zo wonderbaarlijk bijzonder zijn z´n prestaties met Utrecht ook weer niet. Ook gezien de forse afkoopsom betwijfel ik of hij het waard is.
Liever zag ik Bosz voor de komende anderhalf jaar, die is toch gratis op te halen en wil graag zijn project afmaken. Daarna had je altijd nog Ten Hag, gratis, kunnen binnen halen.
Overmars is een goede TD maar hiermee, met het gegeven dat hij een vriendje binnen haalt, kan het hem toch de kop kosten...

28 december 2017 om 16:44

Als Bosz zijn project af had willen maken, dan had hij niet weg moeten gaan, te laat. Een trainer die daarnaast overal net faalt eigenlijk.

Helaas gaat dit ook Overmars zijn kop kosten ja, maar wel terecht, staat te ver van plan Cruijff af. Hopelijk wil Jordi Cruijff, Jonk en Bergkamp het straks nog weer een kans geven, moeten we ook nog nieuwe AD opleiden, dus dit gaat ons nog wel wat jaartjes terugwerpen. Maarja de belissingen zijn al genomen.

28 december 2017 om 16:53

Jonk en Bergkamp samen?
Volgens mij is Bergkamp 1 van de redenen dat Jonk vertrokken is.

28 december 2017 om 16:57

Ze zitten nu in hetzelfde schuitje, ik zou ze aanraden nog maar een potje te gaan klaverjassen. Ligt niet voor de hand, maar ik begin in te zien dat het vooral Overmars en van der Sar en RvC zijn die het plan Cruijff niet volgen.

Dat je dat verschillend interpreteert, daar kan ik in komen, maar een bepaalde basis met een technisch hart, individuele begeleiding en geld voor de opleiding waren ze het denk ik wel eens.

De vraag is natuurlijk of dit verstandig is, nieuwe trainer midden in een seizoen. Tijd om te bouwen is er nauwelijks, maar spelers moeten zeker wel wennen. Eerste officiële wedstrijd zal gelijk een zware zijn.

28 december 2017 om 15:06

Ik betwijfel of dat een zware wordt, we maken er de laatste jaren gewoonte van om de beroerdste wedstrijd van het jaar tegen Ajax te spelen in de Arena, al hebben we misschien dit jaar het absolute dieptepunt in de Kuip bereikt. Mijn god wat een bak ellende kregen we toen voorgeschoteld.

28 december 2017 om 16:06

Laatste jaren vind ik wel meevallen, zijn wedstrijden geweest ook in de Arena waar we de betere waren, alleen zonder resultaat. Daarnaast jaagt Feyenoord nu ipv Ajax

Geen idee of dit nu een juiste keuze is van Ajax. Dat ten Hag vriendje is van Overmars stemt me ontevreden. Na het gebeuren met Bergkamp-Keizer had Overmars wijzer moeten zijn.

Verder benieuwd of Ten Hag ook vol pressure, aanvallend en technisch voetbal wil gaan spelen bij Ajax.

En verder wordt Boerebach en straks nog Schreuder gehaald. Daar is weinig Amsterdams aan. Ik had graag toch een Ajacied als assistent erbij gehad. Richard Witschge bijvoorbeeld.

Maar goed, dit is nu allemaal rond. Nu vol die gewenste linksback !!

28 december 2017 om 15:54

Enige voordeel is, is dat we Overmars ook volledig kunnen afrekenen op deze keuze en van der Sar met hem en het Rvc, want ook die bepalen schijnbaar het technische beleid. Ik ben het daar niet mee eens, want we hadden het eindelijk voor elkaar dat de bobo's zich nergens mee gingen bemoeien, maar helaas.

Laat Witschge aub met rust, een van de weinig parels nog die er rondloopt op de toekomst, vraag mij wel af hoelang en hoe hard hij wilt werken voor een opleiding met minder perspectief voor talenten. Straks zijn we die ook nog kwijt.

Hoop dat hij mislukt als de malle! En laat je club ma in de steek! Wat een gladjakker zeg. Proces dit proces dat en dan zelf er tussenuit piepen. Erg vergist in deze gluiperd.

28 december 2017 om 15:32

Het is niet fijn voor utrecht nee....maar dit is niet alleen ten hag zn schuld.
Utrecht had dan moeten zeggen je hebt nog een contract

28 december 2017 om 17:19

Ja ma iemand die met ze hoofd al in abcoude noord zit heeft weinig zin om die aan ze contract te houden.

28 december 2017 om 17:25

Sowieso geen fan van spelers / trainers die halverwege het seizoen wisselen van club. Vooral van trainers is het kortzichtig. Je oude club halverwege het seizoen in de steek laten om een lastige taak aan te gaan. Kampioen wordt Ajax niet zomaar. Al drie seizoenen geen prijs en nu alleen nog in de race voor de landstitel waarbij PSV een betere positie heeft.
Het is voor Ten Hag te hopen dat hij een goede ontslagvergoeding heeft weten te bedingen, want met het kortzichtige hak op de tak beleid, kan hij komende zomer alweer op straat staan.

Vind het altijd zo onverzorgd als een trainer midden in het seizoen overstapt.. ten eerste klote voor Utrecht en ten tweede moeilijk voor de trainer en de spelers om de nieuwe stijl de implementeren. Je gaat namelijk van een trainer die net komt kijken zonder al teveel visie naar een trainer met heel veel visie haha. Maar goed we zullen zien..

Hoe hij gaat spelen? zal me een worst zijn.
Kampioen worden dat is het belangrijkste.

Hem een kans geven,bij bosz was er eerst ook twijfel en haalde wel 'even' de europa league finale.
Wel moet ten hag meteen er staan om kampioen te worden.
Dankzij keizer kan het nog

Ik blijf het apart vinden dat ze dit niet in de zomer hebben gedaan, dan had hij alle tijd (met wat Europese kwalificatiepotjes dr tussendoor) alle tijd gehad om aan een elftal te bouwen. Anderzijds is dit ook niet gek als hij een half jaartje kan 'wennen' cq inwerken en dan volgend jaar vlammen. Want kan me het niet voorstellen dat hij er snel uitgeknikkerd wordt als de resultaten een beetje tegen vallen. Zou je toch aannemen..

Zijn eerste potjes mag hij trouwens best verliezen, maar dat zal wel aan mijn clubvoorkeur liggen.

Ik denk niet dat Ter Hag het seizoen 2018-2019 nog voor de groep staat,waarom heeft Ajax geen geduld nu weer een trainer die nog niks gepresteerd heeft Go ahead en Utrecht oke hij werd vorig jaar vierde.maar waar staat Utrecht nu kan zelfs geen voordeel van de twijfel geven.maar goed nu heeft Overmars zijn vriendje voor de groep staan dan zal het toch wel een x op zijn, en dat ze weer gaan nadenken daar in Amsterdam en hun eigen ego eens op zij zetten maar meer denken in het belang van de club

Jammer, ik vind Erik ten Hag geen trainer die bij ajax past. Onbegrijpelijk dat Peter Bosz niet teruggehaald werd. Maar goed, laten we hem maar het voordeel de twijfel geven.

Moet je is nagaan als Bayern dit had gedaan in de bundesliga! Ik denk dat hij midden in het seizoen geem wondere gaan verrichten, ben benieuwd voor het volgende seizoen

28 december 2017 om 16:02

Geen kampioen is ontslag, zeker nu de druk zo opgevoerd is.

Vanaf de koude zomer i.v.m. Nouri, tot aan de periode Keizer en het gerommel in de technische staf jongsleden zou ik het knap vinden mocht Ajax aan het einde van de rit met de schaal in handen staan. Echter kan het zomaar gebeuren. PSV overtuigd niet echt naar mijn mening en 5 punten is voor iedere club te overbruggen met de wetenschap dat er nog 1x een onderling duel op het programma staat. Ook moet PSV nog naar Rotterdam, waar het traditioneel moeilijk gaat. Ten Hag stapt vanuit zijn perspectief op een goed moment in. Word je geen kampioen, zal niemand je het echt kwalijk nemen, word je het wel dan ben je gelijk de held van Amsterdam.

28 december 2017 om 16:15

Geen kampioen en niet kwalijk nemen? Dat denk ik ook wel, Overmars en co moesten zo nodig ingrijpen omdat het resultaat niet voldoende was, dan kun je nu niet zeggen dat ten Hag meer tijd krijgt, ze hebben hun graf hiermee allang gegraven. Als Keizer aangebleven was, geen kampioen geworden maar een fatsoenlijke kans had gekregen in de komende zomer had ik daar wel begrip voor gehad.

28 december 2017 om 16:54

Daar ben ik het niet mee eens. Ten Hag stapt nu halverwege in en heeft niet de voorbereidingstijd die Keizer wel had (die is natuurlijk flink verstoord). Ik zou als eerste graadmeter het spel in gedachten houden aangezien hij nu met 5 punten achterstand moet beginnen. Het kampioenschap ligt ook helemaal niet meer in eigen handen van Ajax. Als Ajax alles wint en PSV ook (behalve dan van Ajax) dan staat Ajax nog steeds 2de, maar dan heeft Ten Hag wel alles gewonnen. Ga je hem dan ontslaan om iets waar hij geen invloed op had? Daarom zou ik eerst kijken naar het spel aangezien dat is waar Keizer om is ontslagen: er zat geen lijn of iets dergelijks in.

28 december 2017 om 17:00

Je zegt het, Keizer had een verstoorde voorbereiding, ten Hag mag met dezelfde tijd, minder wedstrijden en hopelijk zonder dergelijke verstoring de klus proberen te klaren. En hij heeft ook al een beter ingespeeld elftal, Keizer moest Neres, Kluivert, Huntelaar en Wober eerst nog aan de gang krijgen. Kortom betere voorwaarden.

Ik vond het spel onder Keizer op het laatst prima, kon nog wel beter, maar de intentie was goed met een extra middenvelder.

Het gaat niet eens om ten Hag, bestuur heeft hem ontslaan om de resultaten, dan hebben ze ten Hag gelijk met die druk opgezadeld.

30 december 2017 om 03:16

Als Ten Hag tweede wordt is dat vanuit zijn startpunt, 5 punten achterstand, gewoon een realistisch eindresultaat. Ongeacht het spel, waarmee overigens ook wat punten mee verspild zijn.

Eerste wedstrijd na de winterstop tegen Feyenoord. De grote rivaal.
Tweede wedstrijd uit tegen FC Utrecht. De oude club van Ten Hag waarmee hij eerder dit seizoen won van Ajax in de Amsterdam Arena.
Derde wedstrijd tegen Nac. De club waar Ten Hag zijn laatste wedstrijd als coach van FC Utrecht kansloos verloor.
Leuk begin voor Ten Hag. 9 punten in die drie wedstrijden en Ajax kan zomaar nog kampioen worden. 1 keer puntverlies en Ten Hag zal het zwaar te verduren krijgen.

Ben benieuwd of Ten Hag nog spelers van Fcutrecht mee wik nemen naar Amsterdam!

Ik heb er niet echt een goed gevoel bij. Ik hoop dat ik mis zit, maar hij heeft nog niet veel bewezen, en je haalt eigenlijk weer een toch wel onervaren coach binnen, net zoals je met Keizer had.(ja hij heeft een aantal jaren extra maar toch)

Ik had liever V Gaal of een goede buitenlandse trainer gezien. Het blijft toch wel wat onbegrijpelijk dat ze niet eens in de buidel tasten voor een trainer...die is net zo belangrijk als een goede speler.

We zullen hem het voordeel van de twijfel geven, maar het blijft onhandig dit allemaal.

Mag toch hopen dat hij dat hij meer tijd krijgt dan zijn voorganger.
Het zou niet reëel zijn om hem dit seizoen al de eis op te leggen om kampioen te worden.

28 december 2017 om 18:07

Helemaal mee eens, dat had je kunnen doen als we nog 34 wedstrijden te spelen hadden. Met 16 wedstrijden en 5 punten achter is dat niet eerlijk om te verwachten. We hebben het niet eens in eigen hand, dus zelfs als hij alles wint is het mogelijk dat we 2 punten tekort komen. Ik denk dus ook niet dat het een harde eis is. Als hij gewoon behoorlijk presteert in die 16 duels, sowieso plek 2 weet vast te houden dan zal het bestuur hem vermoedelijk wel laten zitten.

Overigens heeft Keizer wel degelijk tijd gehad, in potentie zou hij 30 duels erop hebben zitten. Dat het er maar 24 geworden zijn heeft te maken met zijn eigen wanprestaties tegen Rosenborg. En zo op de helft van de competitie ... mwah ik denk dat als je toch iets wilt veranderen dit wel ongeveer het moment is om in te grijpen.

Van harte welkom! Ik hopp dat hij Ayoub mee neemt. We kunnen wel een kuitenbijter ala Gatusso op het middenveld gebruiken.

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat mijn verwachtingen zijn voor Ten Hag. Natuurlijk heeft hij vorige seizoen geweldig gepresteerd met Utrecht en ook dit seizoen zijn er goede momenten geweest. Echter is Utrecht dit seizoen ook heel erg wisselvallig, en laat dat nou net ook een van de redenen zijn waarom Keizer er uit ligt... Daarnaast ben ik niet zo heel bekend met de filosofie van Ten Hag, maar ik hoop dat we daar snel achter gaan komen. Ik hoop dat Ten Hag in ieder geval wat meer lijn in het spel kan brengen dan we onder Keizer zagen, en hopelijk laat hij de wisselvalligheid in Utrecht achter.

Poeh, 2,5mln, bedt geld.
Weet niet of het past maar als hij zelf zijn eigen plan kan trekken dan denk ik dat hij er een succes wordt.

Maar Schreuder.... 😂😂😂😂😂 hoe dan???
Hahaha hoe komen ze daar nou bij??

28 december 2017 om 22:14

Vriendje van Ten Hag, toch? En iemand die goed gepruimd wordt door Ziyech dacht ik.

28 december 2017 om 23:03

Hoezo vriendje van Ten Hag dan?
Ziyech pruimt iedereen die hem maar 1 x per dag laat trainen en hem nooit wisselt natuurlijk...

30 december 2017 om 13:12

Tenzij ik me vergis was Ten Hag toch assistent van Rutten in zijn Twente periode, met Schreuder als verlengstuk in het veld?

Als ten Hag een beetje vrijheid krijgt, wordt Ajax nog een goed spelend elftal en een serieuze kampioenskandidaat.

28 december 2017 om 22:54

Laten we het hopen! Die vrijheid is wel gecreëerd natuurlijk met het vertrek van bergkamp en spijkerman. Ik vond ze met Keizer ook nog steeds een serieuze kandidaat voor de titel trouwens.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren