Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax ging voor een onervaren coach en Ten Hag is ook een onzekere factor’

Laatste update:

Ajax nam afgelopen week afscheid van Marcel Keizer omdat de club te weinig verbetering zag in de prestaties onder leiding van de trainer die afgelopen zomer werd overgeheveld van Jong Ajax. Michael Reiziger nam zondag op interim-basis de honneurs waar, maar de voormalige rechtsback lijkt snel plaats te moeten gaan maken voor droomkandidaat Erik ten Hag.

De eerste gesprekken tussen Ajax en FC Utrecht liepen op kerstavond naar verluidt nog op niets uit en de aanstelling van de nieuwe trainer lijkt over de Kerstdagen heen getild te worden. Wim Kieft weet niet of de Amsterdammers de goede keuze maken door opnieuw voor een trainer met weinig ervaring in de top te gaan: “Je hebt een onervaren coach aangesteld en daar moet je op terugkomen. Nu lijkt het Ten Hag te worden: dat is ook een onzekere factor”, vertelt hij bij Rondo van Ziggo Sport.

“Die heeft namelijk nog nooit in de top getraind. Ik ken hem persoonlijk en ik denk dat het een goede trainer is, maar je weet nooit hoe hij zich staande houdt als er heel veel druk bij komt kijken”, gaat Kieft, die aangeeft dat Ajax veel risico neemt, verder. “Maar ze hadden ook voor de makkelijke weg kunnen kiezen en een grote naam als trainer aan kunnen stellen.”

Denk jij dat Erik ten Hag een goede keuze is voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ten Hag is inderdaad ook wel een onzekere factor, maar bij ten Hag heb ik er wel meer vertrouwen in, dan dat ik bij Keizer had. Verwacht wel dat ten Hag, Ajax en Utrecht eruit zullen komen en dat ten Hag de eerste wedstrijd na de winterstop, tegen Feyenoord, als coach op de bank zit bij Ajax.

Mocht ten Hag onverhoopt toch niet komen, dan zou ik toch een poging wagen bij Tuchel. Heb zijn naam afgelopen zomer heel vaak genoemd en bij Dortmund verdiende hij 2,3 miljoen per jaar en nee, Ajax hoeft hem dat niet te bieden, maar ze kunnen wel proberen om hem pakweg een salaris van 1 tot 1,5 miljoen te bieden en dat het dan nog met bonussen oploopt, door bijvoorbeeld het behalen van het kampioenschap, overleven van de voorronde van de Champions League, etc. en Bosz zou voor mij ook nog een optie zijn, maar die zie ik niet zo gauw terugkeren en de naam Reiziger heb ik de afgelopen maanden ook al meerdere malen genoemd.

25 december 2017 om 13:54

Ajax moet een trainer hebben die goed is met de media zoals Frank de Boer en Peter Bosz. Kijk we wilden van Bergkamp iets horen net als Keizer, bv bij Studio Voetbal / voetbal Inside. Dat maakt de persoonlijk sterk. Goed overbrengen op de voetballers.

Andere kant natuurlijk moet Ajax ook tactisch sterk zijn en flair ook.

25 december 2017 om 17:15

alles is een onzekere factor. Mourihno presteert ook al paar jaar niet en zo zijn er tig voorbeelden van trainers met ervaring die ff niet presteren, er zijn altijd meerdere factoren die erom heen resultaten mede bepalen

Trainer moet gewoon de tijd krijgen, Ten Hag is een realistische trainer met een zeer goed tactisch inzicht en hij kan zeer goed met Marokkaanse spelers omgaan die vaak lastig zijn met hun trots

Hij kreeg Labyad, Amrabat, Barazite, Klaiber etc aan het voetballen. Ziyech krijgt hij ook aan het voetballen, en Schreuder ook die was de trainer van Ziyech bij Twente en was erg goed met hem

Media is niet direct v belang, trainer moet punten halen op het veld, niet in de media

Ik denk dat de denkwijze als volgt is. Welke trainer maakt spelers daadwerkelijk beter? Dan is ten Hag naar mijn mening toch echt een van de weinigen in de eredivisie die aangetoond heeft dat te kunnen. En ook tactisch is hij een van de betere dat kunnen wij allemaal zien.

De media gaat waarschijnlijk los op hem omdat hij "onhandig" of "omant" zou zijn, in die zin matcht het niet met Ajax en het schreeuw imago van "wij zijn de beste" maar als je geen Ajaxied bent zal dat de afkeer tegen die club alleen maar ten goede komen. Spelers zijn lyrisch over hem. En hij kan met iedereen overweg.

25 december 2017 om 13:20

@ Jorisdijk,

Precies. Afgelopen dagen hier op Voetbalzone heb ik precies hetzelfde benoemd: ten Hag kan spelers ook echt wel beter maken. Ook zijn er toch een aantal spelers onder ten Hag opgeleefd en bij Utrecht heeft ten Hag toch een aantal spelers boven zichzelf uitlaten stijgen (naar mijn mening dan).

Volgens mij zag ik een tijdje geleden een interview van Quincy Promes voorbijkomen, waarin hij aangaf dat ten Hag een belangrijke factor voor Promes is geweest, toen Promes in het seizoen 12-13 op huurbasis bij Go Ahead Eagles speelde en ten Hag daar de coach was: Promes ontwikkelde zich zeer sterk en hij werd dat seizoen volgens mij gekozen tot grootste talent van het jaar, waarna Promes terugkeerde naar Twente, daar een sterkhouder werd en nu al meerdere jaren ook een sterkhouder bij Spartak Moskou is.

Ook heeft hij dat bij Utrecht prima gedaan. Spelers als Labyad, Barazite en Letschert werden altijd wel als 'lastig' omschreven, maar zijn alle 3 onder ten Hag toch opgeleefd, terwijl hij jongens als Ramselaar, Amrabat en Troupee vanuit de jeugd heeft laten doorstromen en die 3 hebben onder ten Hag ook goede ontwikkelingen doorgemaakt en van al deze spelers die ik hier heb opgenoemd:

- Zakaria Labyad zal waarschijnlijk in januari een stap maken naar de top van Nederland. Zal er niet raar van opkijken als Labyad samen met ten Hag naar Ajax gaat.
- Nacer Barazite koos afgelopen zomer ervoor om transfervrij te vertrekken. Vond het wel jammer, want hij voetbalt nu volgens mij in Turkije, maar had hem graag nog bij Utrecht gezien.
- Timo Letschert verdiende een mooie transfer naar Italië. Is daar helaas geen basisspeler, maar heeft opzicht wel een mooie transfer gemaakt en kan voor een groot gedeelte van de Nederlandse clubs een goede aanwinst zijn.
- Bart Ramselaar verdiende onder ten Hag een mooie transfer naar PSV en zweeft een beetje tussen bank en basis, maar verdiend in mijn ogen wel meer kansen (als middenvelder).
- Sofyan Amrabat verdiende ook een mooie transfer naar Feyenoord en heeft hier en daar wat fouten gemaakt, dit seizoen, maar is wel een speler met aardig wat potentie en doet het over het algemeen niet heel slecht bij Feyenoord.
- Giovanni Troupee is helaas redelijk blessuregevoelig, maar wel een goede back. Zijn naam werd volgens mij weleens genoemd bij onder andere Celtic en Borussia Mönchengladbach, maar als hij langere tijd fit blijft en gewoon goed blijft presteren, dan kan hij ook een mooie transfer maken.

25 december 2017 om 18:11

Labiad gaat zeker niet deze winter naar Ajax. Zou zo ongeveer vierde in de pikorde zijn bij Ajax, misschien wel vijfde. Overmars is verre van gek en laat steeds beter zien goed te kunnen inschatten welke spelers Ajax daadwerkelijk beter maken, haast nooit zijn dit namen die veel genoemd worden. De enige veel genoemde naam de afgelopen jaren was Ziyech en labyad komt geen eens in de buurt. Denk ook niet dat Ten Hag die speler graag wil hebben. Zal toch eerder vragen om backs.....

25 december 2017 om 19:56

Als ik iedereen hoorde maakte keizer vorig seizoen ook echt spelers beter nu kan die dat niet meer?

Zekerheid heb je nooit ook een ervaren trainer is ook geen garantie. Het is wel duidelijk dat Ajax / Overmars een hele andere richting op gaat. Het idee van Cruijff wordt voor een groot deel losgelaten. Ik denk dat ten Hag een prima trainer is voor Ajax maar een trainer is van zoveel externe factoren afhankelijk dat je nooit de zekerheid heb.

25 december 2017 om 12:50

Wat is het idee van Cruijff? Volgens mij wordt die nog steeds gevolgd. Wat bedoel jij precies?

25 december 2017 om 13:04

Het technisch hart met oud Ajax spelers als cultuur bewaarders. Na het vertrek van Bergkamp en eerder al Jonk is het toch net wat minder.
Kiki Mousampa omschreef het goed gisteren bij studio voetbal..

25 december 2017 om 13:25

Bergkamp jaagde Jonk weg trouwens. Dus het wordt nog steeds gevolgd hoor. Het is een beleid en daarvoor hoeft Bergkamp als gezicht geen onderdeel van te wezen.

25 december 2017 om 17:18

idee van Cruyff was toch aanvallend voetballen en jeugd inpassen? jeugd inpassen doet Ajax toch?

We moeten niet zo zeiken in Nl
met Feyenoord gaat het ook niet goed, daar ligt de trainer niet onder vuur, bij PSV wordt matig gespeeld, Cocu maakt spelers niet beter, ze staan bovenaan omdat de rest meer laat liggen, Cocu is nu ook geen trainer die heeft aangetoond spelers of een team beter te maken

Ten Hag heeft ongeveer de zelfde voetbalfilosofie als Frank de Boer in zijn laatste jaren bij Ajax en die speelstijl gaat hem opbreken omdat het publiek dat niet pikt. Heeft niets te maken met of Ten Hag een goede of slechte trainer is maar zijn voetbalvisie past niet bij Ajax omdat spelen om niet te verliezen doodsaai is.

25 december 2017 om 12:59

Onzin, dat zegt vooral de media die elkaar napapegaait. Ten Hag speelt echt totaal anders dan de Boer. De boer speelt altijd heel gecontroleerd op balbezit. Ten Hag past zich meer aan de tegenstander. Tegen tegenstanders zonder snelheid voorin zet hij de tegenstander snel vast a la Bosz. Tegen ploegen met snelheid voorin vangt Utrecht wat meer rond de middelijn/eigen helft op a la PSV met Cocu.

Zelfs een van Gaal of Koeman zou geen zekere factor zijn. In mijn ogen zijn er drie dingen die voor de volgende Ajax trainer belangrijk zijn. Tactisch vermogen, goed om kunnen gaan met jonge/lastige jongens en spelers daadwerkelijk beter maken. Alledrie en zeker de laatste twee heeft ten Hag laten zien.

Het enige dat me bij Utrecht soms tegenstaat, zijn een aantal onverklaarbare offdays. En juist de wisselvalligheid is bij Ajax ook een probleem.

25 december 2017 om 13:01

Onverklaarbaar vind ik het niet dat Utrecht complete offdays heeft. Kijk naar de selectie. Een Leeuwin, of een van der Maarel of Klaiber. Dat zijn jongens die bij Sparta niet op zouden vallen. Als die geen 8 halen blijft er weinig over.

Kijk bij Ajax zijn de "minste" spelers. Veltman (international) Viergever (voormalig captain AZ) en Schone (ervaren rot, deens international) als die op een 6je spelen dan zouden ze nog steeds voldoen.

25 december 2017 om 21:51

De aversie begrijp ik zelf ook niet. Waar het als centrumverdediger. Hij is verdedigend gezien statistisch een van de beste van de eredivisie. Als back doet hij het verdedigend ook goed. Maar een voorzet heb ik hem nog niet zien geven de afgelopen tijd. Bij een Ajax back denk ik meer aan een halve buitenspeler. Die ook nog eens aardig kan verdedigen.

Als eerste zijn er geen zekere factoren als trainer. Ten tweede had Bosz ook nog nooit in de top gewerkt en had Frank de Boer helemaal geen ervaring als hoofdtrainer. We kunnen dus wel stellen dat Ajax de laatste trainers nooit heeft gekozen voor ervaring of voor werken in de top.

Of je nu Ten Hag of Winter voor de groep zet...maakt niet veel uit. Ja,ten Hag oogt meer als een bold warrior met een hese stem,maar dat maakt hem niet beter dan Winter of Van t Schip die altijd rustig ogen.

En wat had Bosz allemaal gepresteerd dan voor ie bij Ajax kwam? Hij had een duidelijke stijl, maar was ook geen kampioenen maker ofzo.

25 december 2017 om 13:37

Hij is nog steeds geen kampioenmaker. Wel was zijn filosofie meer in de trend van Ajax. Ten Hag is alles behalve een uitvoerder van het 443 “ajax voetbal”.

Tuurlijk is het afwachten hoe Ten Hag het bij Ajax zou doen. Er zijn echter ook genoeg "zekerheidjes" geweest die dit niet bleken te zijn. Hiddink bij Oranje, van Gaal bij United, Koeman dit seizoen bij Everton. Ten Hag heeft de laatste jaren laten zien tactisch sterk en wenbaar te zijn. Is misschien niet perse charismatisch, maar heeft zeker veel kennis en kunde. Kan verder ook met moeilijke jongens omgaan. Promes gaf bijvoorbeeld aan dat Ten Hag hem liet inzien wat topsport was en zo loopt ook Labyad met hem weg geloof ik. Mocht hij de kans krijgen dan heb ik wel vertrouwen in Ten Hag. In ieder geval veel meer dan bij Keizer, die net begon en op tactisch gebied helaas ook tegenviel. Bij GAE (tuurlijk ander niveau) heb ik me in ieder geval verbaasd over hoe snel hij het op de rit had en hoe leuk en goed hij het team liet voetballen (promoveerde toen ook).

Ten Hag is vooral een onzekere keuze omdat hij geen 443 Ajax voetbal speelt.
Van t Schip en Van de Brom laten met hun ploegen meer het “ajax spel” zien. Ten Hag is vooral een realist.

25 december 2017 om 13:52

Wat is 4-3-3 Ajax voetbal? Europees speelt bijna niemand meer 4-3-3. Je kunt beter een realist hebben die naar zijn spelersmateriaal kijkt en met zijn tijd meegaat. En dat is Ten Hag. Daarbij maakt hij spelers beter en kan hij ook met moeilijke jongens opschieten. Het blijft natuurlijk een gok, maar dat heb je met bijna iedereen.

25 december 2017 om 14:25

Volgens mij spelen de meeste topploegen momenteel 433. Tis alleen maar net hoe je het allemaal invult natuurlijk. Het was bij Ajax allemaal een beetje standaard patronen zonder al teveel dynamiek, wat nogal simpel te bestrijden werd. Sinds tweede seizoenshelft Bosz vind ik dat pas veranderd eigenlijk, ten positieve.

25 december 2017 om 14:39

Je moet in spelprincipes denken en niet in formaties. Teams van Guardiola spelen in verschillende formaties, maar je ziet wel steeds dezelfde principes in terug.

Zekerheden heb je nooit inderdaad. Veel mensen wilden iemand als Bielsa hebben, een garantie op succes. Maar die is ook weer keihard geflopt bij Lille.

25 december 2017 om 14:27

Hoe dan ook, ze zullen binnen een week een nieuwe hoofdcoach presenteren aangezien Ajax ook nog op trainingskamp gaat en ik zomaar het idee heb dat ze dat mét hoofdcoach willen doen gezien ze voorbereiding op tweede seizoenshelft.
Ten Hag is net als Keizer te onervaren voor het niveau Ajax dus ze gaan zich met hem aan dezelfde steen stoten denk ik.

25 december 2017 om 15:31

Groot verschil is wel dat Ten Hag bij Bayern in de keuken heeft gekeken en een veel realistischer speelstijl aanhangt dan het traditionele tik-spelletje van Ajax.
Maar qua ervaring heb je zeker gelijk, als ze op dat vlak iets willen moeten ze een ander kaliber coach gaan aantrekken en daar miljoenen aan uit gaan geven.

Ik had Ten Hag het liefste als opvolger vsn Gio gezien. Gewoon een hele goede trainer, tactisch bijzonder sterk. Goed gedaan van Ajax dus. Best mogelijke optie imo.

Ten hag zou toch niet in de winterstop weg gaan bij Utrecht? Zou heel raar zijn

26 december 2017 om 08:09

Dat is koffie dik kijken, het zal erom spannen wat de gewenste afkoopsom van FC Utrecht is. Gaan die in de miljoenen zitten, dan zal het niet doorgaan en zal Ajax verder kijken. Komende zomer kost Ten Hag zeven ton, dus hoevel extra daar bovenop wil Ajax voor het komende half jaar betalen?

Juist het feit dat ten Hag meer realist is, maakt hem de meest geschikte kandidaat voor Ajax. Ajax speelt te vaak zelfmoordvoetbal en iedereen die momenteel tegen Ajax speelt krijgt 4 of 5 grote kansen.

Als meer realiteitszin tot meer zege’s c.q prijzen leidt zal je niemand horen. Want met spelers als Neres, Kluivert, Ziyech, Frenkie de Jong, Schöne is er heel veel creativiteit aanwezig.

"die heeft namelijk nog nooit in de top getraind". Nou, assistent van guardiola bij bayern munchen en daarna coach van bayern 2 is wel in de top.

Ik moet het nog maar zien met Ten Hag. Naast dat hij niet overkomt in de media en ook niet de 4-3-3 hanteert ben ik van mening dat je de ene wisselvallige trainer inruilt voor een andere. Ook Utrecht speelt wisselvallig. Maar goed we zullen het wel zien. Wie weet winnen we met hem wel over 2,5 jaar de cl. Maar voorlopig ben ik sceptisch en vind ik het ontslag van Keizer genant.

Ik denk dat ze in Eindhoven hard zullen lachen !
In het midden van een seizoen een coach vervangen, is m.i. de doodsteek van het seizoen.
Een nieuwe coach zal altijd gaan experimenteren, en dat net op het moment dat Keizer de juiste balans had gevonden. Erg apart allemaal.

Vind het wel een goede trainer die Ten Hag. Tactisch goed en komt ook altijd realistisch en wijs over. Ben benieuwd in wat voor systeem hij Ajax zou laten voetballen.

Als hij Labyad maar niet meeneemt!

Jammer dat ze niet van Gaal of een goede ervaren trainer zoeken. 1 wedstrijd voor de winterstop ontsla je de trainer, die eigenlijk nooit aangesteld had mogen worden.

Nu komt er weer iemand te staan, en is het maar de vraag of hij gelijk alles snapt wat er verlangd wordt.
Waarom trekt men nooit eens goed geld uit voor een echte ervaren trainer die een aanwinst is.(mag gerust en buitenlandse trainer zijn)

Nu moeten we maar weer zien of het iets is. Jammer, dat is niet echt verstandig zo.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren