Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van der Sar: ‘Daar kijk je overheen, maar er was te weinig verbetering’

Laatste update:

Ajax vloog woensdagavond na het nemen van strafschoppen uit de KNVB Beker en een dag later werd trainer Marcel Keizer op straat gezegd. Naast de hoofdtrainer vertrekken ook assistenten Hennie Spijkerman en Dennis Bergkamp uit de Johan Cruijff ArenA en algemeen directeur Edwin van der Sar geeft aan dat het besluit niet zomaar is genomen.

“We zijn natuurlijk niet over één nacht ijs gegaan. We hebben een moeilijke start van het seizoen gehad. Uiteindelijk leg je de zaken naast elkaar neer en we dachten als clubleiding niet dat dit het ambitieniveau van Ajax verder zou brengen”, legt de voormalige doelman uit bij Inside Ajax van Ziggo Sport.

Van der Sar hield wel rekening met de moeilijke start die Keizer door de tragedie rond Abdelhak Nouri meemaakte bij Ajax: “Het was voor niemand makkelijk en daarnaast werd ook de competitie niet goed begonnen. Uiteraard kijk je daar overheen, maar daarna moet er verbetering in zijn. In onze ogen ging dat niet goed genoeg. Dit komt uiteraard niet in een opwelling.”

Ajax neemt het zondagmiddag op tegen Willem II en Michael Reiziger zal, geassisteerd door Winston Bogarde, tijdens die wedstrijd de taken waarnemen. Erik ten Hag lijkt de gedroomde nieuwe hoofdcoach van Ajax te worden, al gaf hij vrijdagmiddag wel aan dat er nog niets op papier staat.

Vind jij het ontslag van Marcel Keizer terecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind het persoonlijk de juiste beslissing, hoewel van der Sar hier wel heel scheinheilig doet. Hij is ook keihard schuldig aan het vertrek van Bosz en de aanstelling van Keizer.

22 december 2017 om 20:51

Je kunt je niet laten chanteren door een trainer, zeker niet als die trainer eigenlijk toch liever vertrekt.

22 december 2017 om 21:07

Als iemand schuldig is aan dit gezeik is het van der sar. Hij heeft keizer naar voren geschoven met Bergkamp en toen naar China vertrokken en tegen Bergkamp gezegd zoek maar assistenten. Dat hoort of keizer of van der sar zelf te doen. Van der sar doet al heel lang zo schijnheilig alsof dit niet zomaar is besloten maar als een trainer zegt nee doe het liever niet en dan stel je hem alsnog aan dan ben je al een enorme eikel. En dan gaat het slecht( ondanks alles wat er gebeurt is, nouri, vertrek Klaassen, sanchez etc en niemand er voor terug krijgen) dan ontsla je die man als het weer wat beter gaat. Tik op tik op tik krijgt deze spelersgroep. Dit mislukte seizoen kun je grotendeels op het conto van van der sar schrijven.

22 december 2017 om 21:47

@ Bjorniesnorie,

Inderdaad. Ik vind dit persoonlijk ook de juiste beslissing. Onder Keizer zat Ajax gewoon aan hun 'top', om hem zo maar even te noemen. Beter dan dit zou Ajax niet presteren onder Keizer en natuurlijk was niet alleen Keizer schuldig, maar ook Spijkerman, Bergkamp en van der Sar, die de komst van Keizer erdoorheen hebben gedrukt en Spijkerman en Bergkamp zijn dan samen met Keizer ontslagen, maar van der Sar speelt naar mijn mening inderdaad ook wel een scheinheilig spelletje.

Van der Sar was ook een van de mensen die Keizer als trainer wilde hebben en die aan de kant van Bergkamp stond, maar nu is hij degene die samen met Overmars (die juist geen voorstander van Keizer was) Keizer heeft ontslagen.

Ik heb ook al heel vaak aangegeven dat van der Sar zich eigenlijk niet moet bemoeien met de selectie, aankopen, aanstelling van trainers en dergelijke. Van der Sar moet zich gewoon focussen op het binnenhalen van (sponsor)deals, iets wat hij de afgelopen tijd goed heeft gedaan, aangezien hij meerdere mooie deals voor Ajax heeft binnengehaald.

Persoonlijk ben ik nooit een voorstander van de komst van Keizer geweest en ik heb volgens mij letterlijk elke week aangegeven dat ik geen voorstander van Keizer was en dat ik verwachte dat hij of in de loop van dit seizoen, of aan het einde van dit seizoen ontslagen zou worden en ik ben blij dat dat nu gebeurd is, maar het is natuurlijk wel balen voor Keizer.

22 december 2017 om 22:35

We weten natuurlijk niet alle details. Ja vd Sar ging mee met Bergkamp, maar kan zijn dat hij zich met argumenten liet overtuigen maar nu ziet dat bergkamp ongelijk had.
Bergkamp wilde zijn zin doordrukken. Het was zijn idee. Overmars en Keizer zelf zagen hem liever als assistent.
Het was geen plan van vd Sar, maar hij koos waarschijnlijk na alles gewogen te hebben voor het plan van Bergkamp.
Dus ja, vd Sar is mede schuldig, maar je kan het vd Sar lang niet zoveel aanrekenen als Bergkamp.

22 december 2017 om 23:06

Precies. Zo legde hij het ook bij de tafel van Kees. Marc kwam met zijn betoog en Dennis komt met zijn betoog. Dennis kwam misschien meer overtuigd over toendertijd. Verkeerd gegokt. Dat is menselijk

Niet over een nacht ijs gegaan maar toch binnen 24 uur besloten?

22 december 2017 om 20:39

Hoezo binnen 24 uur? Die wedstrijd kan heel logischerwijs de druppel zijn? Iets met optelsom... en uitschakeling in kwartfinale beker is nogal een grote

22 december 2017 om 20:48

Je wint met overmacht van de koploper en vervolgens win je bij de nummer 2.. in korte tijd ben je teruggekomen van 10 naar 5 punten en bovendien van een minder naar een beter doelsaldo.. dan verlies met notabene een karrevrachten aan penalty's een wedstrijd waarin je tig kansen krijgt maar niet benut.. tja, dan vind ik het wel een bijzonder moment om je trainer te ontslaan.. lijkt mij dat ze al lang bedacht hadden dit te doen, maar door de stijgende resultaten niet konden..

22 december 2017 om 21:30

Dit zegt hij toch ook? Ajax speelt tegen goede tegenstanders vaker beter dan tegen minder goede tegenstanders. Als je het spelbeeld bekijkt tenminste. Dat ze dan nu 2 topwedstrijden winnen zou toch niet mogen betekenen dat een trainer die kwalitatief niet goed genoeg is, mag blijven zitten?
Met de aanstelling van keizer, is er gewoon een fout gemaakt. Persoonlijk ben ik allang blij dat ze de fout snel genoeg willen erkennen.
Snel vergeten en verder kijken.

22 december 2017 om 20:51

Wat? gedoogbeleid of jou stukje tekst?

22 december 2017 om 21:18

Ach dit is gewoon pure lulkoek van Edwin. Als Neres de 0-2 had gemaakt, Huntelaar de rebound had gemaakt, Veltman de bal niet... etc. Dan had Keizer er nog wel gezeten ? Bovendien geen verbetering zichtbaar? Er was de laatste weken juist enorm veel verbetering zichtbaar. Ze zochten gewoon een moment om hem eruit te knikkeren en ja dan is de uitschakeling in de beker het “perfecte” moment. Maar Edwin moet niet net doen alsof er geen verbetering was.

22 december 2017 om 22:17

Er was geen verbetering zichtbaar, tegen Twente zagen we dezelfde fouten als in de EL. Laten we eerlijk zijn, geen CL, geen EL en voor de kerst uit de beker plus vijf punten achterstand op Psv. Dat is vrij dramatisch, zeker gezien het feit dat Ajax de beste selectie heeft van de eredivisie qua talent.

Verbetering was er niet, de sterspeler speelde weer dramatisch, was kennelijk niet meer te motiveren door de trainingsstaf om er vol voor te gaan. Als de seelctie het wederom zo laat afweten, dan is er geen draagvlak voor de trainer meer.

23 december 2017 om 00:25

Natuurlijk was er wel verbetering. Als je het verschil niet hebt gezien met Vitesse en Utrecht thuis dan heb je of de wedstrijden niet gezien of een andere kijk op het spelletje, wat uiteraard mag. Heerenveen uit werd zeer gelukkig gewonnen maar daarna was er toch wel een goede reeks met zichtbaar verbetering in het spel. Als je van 10 naar 5 punten gaat en uitgerekend tegen de nummers 1 en 2 overtuigend wint, dan mag je concluderen dat het zeker een verbetering is.

Of je over het algemeen tevreden bent mag je over twisten. Ik ben en blijf van mening dat Keizer meer tijd had mogen krijgen. Een nieuwe trainer gaat echt geen garanties geven dat het wel goed gaat lopen. Mocht Ajax geen kampioen worden dan kan je daar ook direct de nieuwe trainer op aankijken en wederom wegsturen.

Hypocritie op z'n top. Hij is mede verantwoordelijk voor deze blamages. Daarnaast heb je oo zich een redelijke week achter de rug (beker wedstrijd daar gelaten). E wint overtuigend van PSV en wint van Az dat goed op dreef is. Rare beslissing op verkeerde moment.

22 december 2017 om 21:16

Wat is er hypocriet aan je fouten erkennen? Of is de definitie van "hypocriet" veranderd? Volgens mij zegt hij nergens dat hij NIET mede verantwoordelijk is.

Als ik de totale beeld, sinds de komst van Frank de Boer tot nu toe, goed bekijk. Het lag in mijn ogen zonder twijfel aan Bergkamp en Spijkerman.

Keizer dacht met ze goed te kunnen werken maar heeft hier een grote fout gemaakt door met Bergkamp en Spijkerman te werken. Dat heeft Bosz heel goed gezien door ze weg te willen werken.

Als ik het nieuws lees dat Keizer het 'netjes' heeft bedankt voor de kans die hij kreeg zegt het mij meer dan genoeg. Volgens mij begrijpt Keizer wel dat ze geen vertrouwen meer hebben.

22 december 2017 om 22:46

Keizer, Spijkerman en Bergkamp blinken niet uit van overwinningsdrang en zo voetballen ze ook. Ten Hag, Bosz en ook de Boer spat de winnaarsmentaliteit eraf.

Gaat dit onverlaat nou alleen op Ajax z'n eigen kanalen zijn verhaal doen, niet geconfronteerd met enige vorm van journalistiek, en niet bij onafhankelijke nieuwskanalen?

22 december 2017 om 21:00

Van der Sar heeft al meerdere malen laten zien niet scherp te kunnen reageren wanneer hij lastige vragen moet beantwoorden. Dan speel je op safe.

22 december 2017 om 21:34

Ja, de koekkoek. Je bent directeur van een van de grootste clubs van Nederland, dan heb je gewoon een plicht om de landelijke media netjes te woord te staan bij een besluit van jouw hand om drie stafleden te ontslaan. Niks op safe spelen, dat hoort gewoon bij je vak.

22 december 2017 om 22:20

Jazeker, zo gaat dat tegenwoordig. Dat heet media beleid. Het bedrijf controleert de boodschap en neemt geen risico's. Doet Shell ook, Unilever doet dat ook en diet het beursgenoteerde Ajax dus ook. Net zoals alle andere clubs overigens.

Onafhankelijke nieuwskanalen betaan niet, iedereen wordt vanuit ergens betaald en wie betaald bepaald. Welkom in de moderne wereld.

22 december 2017 om 22:27

Wat een quatsch. Alsof de topman van Shell of Unilever nooit bij Nieuwsuur zit als er een grondige reorganisatie wordt gepresenteerd. Daarnaast, zeker voor het voetbal, met z'n publieke karakter is het minachting naar je fans om media te negeren en je propaganda enkel te spuien via kanalen waarvan de kijker weet dat geen enkele kritische vraag wordt gesteld.

En objectiviteit bedoel ik mee dat de interviewer die jou interviewt niet door jou betaald wordt. Wie betaalt bepaalt, tuurlijk, maar welke reden zou een NOS commentator hebben om zwaar vooringenomen te zijn?

22 december 2017 om 22:43

De NOS commentator wil de volgende keer ook weer een interview. Is ook afhankelijk van zijn goede relaties met een sporter of sportploeg danwel club. Sterker nog, meestal worden er van te voren afspraken gemaakt over wat men gaat vragen. Bij schrijvende pers wil men altijd eerst het stuk lezen en goedkeuring geven voordat het gepubliceerd mag worden.

Ben je te kritisch, dan krijg je geen interviews meer. Kijk maar naar VI, die kunnen echt niemand meer krijgen terwijl de vriendelijke Kees wekelijks elke gast over de vloer krijgt inclusief van Gaal.

Je kan het wel quatsch noemen maar zo werkt het overal en dus ook bij Ajax.

Ik moet wel zeggen dat, dat grietje van Ajax TV het echt goed doet. Durfde kritische vragen te stellen aan Van der Sar

Van der Sar is alleen vergeten om zijn eigen functie neer te leggen, want hij is net zo verantwoordelijk geweest voor de wantoestanden. Men had gewoon naar Overmars moeten luisteren, en een ervaren man aan moeten stellen. Overmars lijkt bijna de volledige macht te krijgen, wat ik overigens prima zou vinden. De selectie was weer niet helemaal tijd klaar, we hebben bijvoorbeeld geen linksback. Maar het is duidelijk erg gegroeid is in zijn rol, aankopen doet hij sneller, en hij heeft de club gezonder als ooit gemaakt.

22 december 2017 om 21:03

Overmars werd tot nog toe altijd tegengewerkt in het daadkrachtig handelen op de transfermarkt he. Ook de reden dat ook afgelopen zomer de selectie inderdaad weer niet tijdig aangevuld was.

22 december 2017 om 21:22

Ik denk dat dat tegenwerken ook allemaal zwaar overdreven wordt vanwege vriendjespolitiek. Daadkrachtig handelen was geen probleem bij Neres, die vervolgens een hele tijd in de JL mag spelen, uiteindelijk pakt het goed uit, maar waarom kon hij daar wel daadkrachtig handelen (voor een speler die in de JL gaat spelen) maar bij anderen (mogelijke directe versterkingen) niet.

22 december 2017 om 21:34

Nee hij werd zeker beperkt in het adequaat handelen en dat kon je zien vanaf het moment dat Theo v Duivenbode vertrok en Overmars zijn eigen visie kon uitvoeren. Maar goed wij kunnen vanaf de buitenkant makkelijk praten maar niemand weet precies van de goed en de rand.

22 december 2017 om 21:34

Nee hij werd zeker beperkt in het adequaat handelen en dat kon je zien vanaf het moment dat Theo v Duivenbode vertrok en Overmars zijn eigen visie kon uitvoeren. Maar goed wij kunnen vanaf de buitenkant makkelijk praten maar niemand weet precies van de goed en de rand.

22 december 2017 om 22:06

Montana, dat is ook wel weer waar. Je leest en hoort dan ook, dat de Rvc die man weleens in de weg stond. Het toer is in ieder geval om.

22 december 2017 om 22:14

@sulejmani
"de selectie was weer niet helemaal op orde". Hoe lang komt Overmars nog weg met dezelfde fouten die hij jaar in, jaar uit blijft maken?

22 december 2017 om 23:12

Hans, ik was ook heel erg kritisch op Overmars. Maar maar verloop van tijd, ga je dingen inzien. Wist je dat hij ook behoorlijk werd tegen gewerkt? Door de Rvc bijvoorbeeld, daarnaast heeft de beste de club gezonder dan ooit gemaakt. Hij koopt alleraardigst om, en verkoopt voor de hoofdprijs. Je moet dingen wel in perspectief kunnen zien man.

Wanneer vertrekt hij zelf?

22 december 2017 om 22:19

Dat vraag ik me ook af. Wanneer wordt het functioneren van Overmars eens onder de loep genomen, want de man maakt jaar in jaar uit dezelfde fouten. Selectie niet evenwichtig kwa jeugd en ervaring en meestal te laat of helemaal niet op orde zoals dit jaar. Een Ajax onwaardige verdediging. Eigenlijk gewoon prutswerk en triest voor Keizer

22 december 2017 om 22:21

Overmars doet het prima. je bent nu al jaren bezig met je kruistocht tegen Overmars maar veel succes zal je niet hebben omdat het aankoop beleid van Ajax werkelijk utistekend is.

22 december 2017 om 23:11

Als een minister een fout begaat zal Hansje reageren dat Overmars weg moet. Geen oog voor het positieve maar alleen het negatieve proberen uit te lichten. Zou Hansje bij de Telegraaf werken? Want Wober, Ziyech, Huntelaar, Johnson, Onana en Neres is allrmaal prutswerk van Overmars toch?

23 december 2017 om 11:02

Speedy
Nu Jonk weg is, bergkamp weg is en de resultaten uitblijven, zal hij nu snel de volgende zijn als er niets verandert. Twee jaar geleden noemde ik het wegsturen van Jonk een zwarte dag voor Ajax. De man die als enige in het technisch hart wel functioneerde. Nu heeft Overmars niemand meer om achter te verschuilen en zullen er resultaten moeten komen. Geen excuses meer. Want ik sluit me aan wat Kieft hier boven over deze situatie zegt

23 december 2017 om 11:09

Ik zegt het je nu misschien voor de honderdste keer Thamike, de selectie is weer niet op orde. Je blijft maar zuigen met je reacties elke keer. Of vind je de selectie wel op orde? Als ik je er naar vraag, komt er nooit een antwoord. Laat je licht eens schijnen over de verdediging. Wat kon Keizer er aan doen als je bijvoorbeeld kijkt hoe knullig er goals worden weggegeven tegen Heracles, Ado, Utrecht en Twente bijvoorbeeld. Ga nou eens inhoudelijk ergens op in in plaats van het roepen van een paar namen

Mooi excuus maar niet heus. Ik heb sterk het idee dat dit een gevolg is van een incident i.p.v. een opstapeling. Het spel zag er met de wedstrijd beter uit, PSV een flinke tik uitgedeeld, en in de beker hadden de spelers de tweede goal erin moeten trappen dan was je gewoon door. Keizer had de poppetjes tegen Twente gewoon goed neergezet. De spelers lieten hem gewoon in de steek, en vervolgens het bestuur.

Je kunt moeilijk veel verbetering verwachten van middelmaat.

De spelers met kwaliteiten spelen er al naar (onana, Wober, Neres). De speler met een moeilijke persoonlijkheid speelt er naar (ziyech). En de rest zijn gewoon pure middelmaat.

Ik vind dat onderschat wordt wat zo n situatie met nouri met de spelersgroep doet. Je kan het nooit bewijzen maar ben ervan overtuigd dat ze anders verder waren dan dat ze nu zijn.jammer klote voor keizer

22 december 2017 om 21:24

Ik denk dat het zwaar overschat wordt. Iedereen heeft ervaring met het verliezen van vrienden en familie. Dat is totaal geen reden om na zoveel tijd dat nog als excuus te misbruiken, want dat is het gewoon, iets tragisch misbruiken om falen goed te praten.

22 december 2017 om 21:37

Ik kan hier zo kwaad om worden. Hoe weet jij nu hoe ze dit verwerken? Dit was een giga klap en niet te vergelijken met een opa van 80 verliezen maar met een talentvolle jongen van de club die kind van de club was en waar de impact niet alleen binnen de familie maar ook nog bij de hele club. Ga dus niet praten voor een ander en doen alsof jij weet hoe dit werkt. Walgelijk constatering.

23 december 2017 om 18:22

en ik kan alleen maar lachen om jou reactie. je doet namelijk precies waar je bart van beschuldigt, praten voor anderen en doen als je weet hoe het werkt.

was het verdrietig? ja. is het het einde van de wereld zoals vele ajacieden doen voorkomen of een "giga klap"? buiten de familie en directe vrienden, totaal niet.

vervolgens is iedereen weer gewoon verder gegaan met hun werk, zo gaat dat in het leven. sommigen zullen soms bij nouri stil staan, de meeste zullen geen moment aan hem denken tenzij hij genoemd wordt.

daarom is het inderdaad walgelijk en zeer tragisch van supporters zoals cornelisnico en jij, dat ze het falen afschuiven op wat er met nouri is gebeurt. hij wordt gewoon als excuus gebruikt.

22 december 2017 om 22:41

Dat is zo zeker dat de situatie van Nouri een belangrijke rol gespeeld heeft, dat was al onder de supporters en zeker in de spelersgroep. En dan moet je je kwalificeren voor Europa. Dat ging trouwens maar net mis maar dat rekent van der Sar keizer ook aan. Dan ben je een hard of een volslagen autist. Ik had gedacht, Ajax zal hier zeker een jaar voor nodig om erover heen te komen. Zie eerst maar weer eens de lol terug te vinden en vooral dicht bij elkaar blijven. Maar niet deze bikkelharde flutdirectie.

Wat is er eigenlijk met aron winter gebeurd? Blijft die zitten of ook weg? Over hem lees je volgens niks, of ik heb het gemist

"Daar kijk je overheen"... Tsjaa voor vd Sar met z'n 1 meter 98 gemakkelijk praten...

Geen verbetering? Ging hartstikke goed de laatste weken en heel belangrijk ze hebben er plezier in. Er was wel degelijk verbetering. Maar de beslissing was al genomen en het was wachten op het moment. Van der Sar is een schijnheil en Overmars een linkmiechel. Het is een hele lage streek.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren