Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Wenger verontwaardigd: ‘Wat wil je? Een grote speler zijn en niet vechten?’

Laatste update:

De kraker tussen Arsenal en Liverpool van vrijdagavond is zeker voor Alex Oxlade-Chamberlain een bijzondere wedstrijd. De middenvelder maakte op de slotdag van de zomerse transfermarkt voor 38 miljoen euro de overstap van the Gunners naar the Reds, nadat hij weigerde zijn aflopende contract te verlengen. Arsène Wenger zet grote vraagtekens bij dat besluit van Oxlade-Chamberlain.

Oxlade-Chamberlain kende wat aanpassingsproblemen bij Liverpool, maar maakt de afgelopen weken indruk. De Engelsman vertrok bij Arsenal omdat hij niet verzekerd was van een basisplaats: in het seizoen 2016/17 stond hij zestien keer in de basis. "Wat wil je? Een grote speler zijn, maar niet hoeven vechten?", reageert Wenger in gesprek met Engelse media. "Zo werkt het niet. Je kunt geen grote speler zijn, terwijl je achterover leunt en weigert te vechten. Iedere speler moet vechten. Het is een belangrijke eigenschap voor een topspeler."

"Je bent nergens verzekerd van een basisplaats", benadrukt de Fransman. Bij een grote club hoort concurrentie van goede spelers, geeft Wenger aan. "Dat is heel normaal. Ik wilde hem niet zien vertrekken en bood hem een nieuw contract aan, maar hij besloot toch weg te gaan. We moesten toen gewoon de hoogst mogelijke transfersom bedingen. Zijn contract liep nog maar een jaar door. We hadden vier spelers met nog een jaar voor de boeg en ik besloot om een van die vier te verkopen. Ik wilde eigenlijk dat hij zou bijtekenen, maar we respecteren zijn besluit."

Heeft Alex Oxlade-Chamberlain de juiste keuze gemaakt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Had bij arsenal nu zeker basis kunnen staan met de slecht presterende bellerin en iwobi die nu ook veel kansen krijgt

22 december 2017 om 16:44

Bellerin? Die speelt toch op een andere positie? Tenminste, laatste keer dat ik Arsenal zag was Bellerin nog de rechtsback, en Ox een middenvelder, soms ook buitenspeler

22 december 2017 om 17:13

Ox speelde de laatste tijd ook als RWB (rvv) in de 5-mans verdediging.

22 december 2017 om 17:16

Ik zie persoonlijk toch liever Iwobi dan Aoc.

Misschien moet Wenger eens na gaan denken waarom hij vier spelers heeft met een eenjarig contract die alle vier niet willen verlengen. Ik vind het een beetje flauw om op hem af te geven. Daarnaast is het volgens mij niet eens een heel domme keuze geweest om naar Liverpool te gaan.

22 december 2017 om 16:44

Heel makkelijk. Oxlade nooit constant geweest in 6 jaar tijd ofzo. Alexis is in principe te goed voor Arsenal, maar nu speelt hij drama. Ozil zie ik bijtekenen. En wilshere moet zijn niveau nog aantikken en heeft aangegeven dat hij wil tekenen als hij een contract krijgt

22 december 2017 om 17:22

Maar in de periode dat Oxlade wel constand was werd hij elke wedstrijd in de 2e helft gewisseld.

22 december 2017 om 17:29

Ox is nooit constant goed bij Arsenal geweest.

22 december 2017 om 17:13

Ga toch weg man.het aantal goeie wedstrijden die Ox heeft gespeeld bij Arsenal, zijn op 1 hand te tellen.

22 december 2017 om 17:24

Jij slaat wel volledig de plank mis zeg. Wenger beaamde Ox zijn letterlijke vechtersmentaliteit door hem op de flanken te plaatsen als dat nodig was en daar was Wenger ook tevreden over. Wenger bedoelt hier overduidelijk dat hij nooit gevochten heeft voor zijn plaatsje. Nooit gevochten heeft om 2 wedstrijden achter elkaar goed te spelen. Die mentale weerbaarheid ontbeert bij Ox, waardoor hij niet geschikt is voor het topvoetbal.

22 december 2017 om 18:15

Dit is gewoon een reactie van iemand die Ox een keer heeft zien spelen en gelijk een oordeel klaar heeft liggen, Ox moet blij zijn dat hij kansen kreeg, hij heeft Wenger keer op keer teleurgesteld met zijn spel, ik sluit me volledig bij vp10Arsenal aan, ben nog blij dat Arsenal 38 miljoen heeft gekregen voor deze middelmatige speler.

Dit is gewoon zijn argument geweest om hem binnenboord te houden, maar het is zo misplaatst als maar zijn kan. Hij werd niet gemotiveerd door wenger, zijn medespelers toonden veelal minder vechtersmentaliteit en hij werd steeds teleurgesteld. Je ziet nu in de afgelopen weken als dat hij mee gaat met Liverpool's standaard hoge inzet en dat is precies wat hij nodig had. Schop onder zijn hol en wat teamspirit, dan kunnen zijn kwaliteiten ook weer groeien.

22 december 2017 om 17:16

Klopp-effect.

22 december 2017 om 17:26

Klopp doet het net zo dramatisch als Wenger hoor. Vorig jaar 1 puntje boven Arsenal geeindigd en nu staan ze er weer 1 puntje boven. Vaak genoeg is Liverpool ook niet aan zum gluren. Dat Wenger gebash en Klopp gehype, is ook van dat populistische gedoe.

22 december 2017 om 17:41

Knap hoor teams naast elkaar leggen op de ranglijst en zo een vergelijking maken. Feit is dat Liverpool onder Klopp voor het eerst sinds 2009 de CL knock-out fase gehaald heeft, terwijl Arsenal voor het eerst onder Wenger buiten de top 4 geëindigd is. Liverpool boekt progressie onder Klopp, Arsenal onder Wenger niet. Dat is het verschil.

Populistisch gedoe is roepen dat Klopp het net zo dramatisch doet als Wenger op basis van de ranglijst zonder context/onderbouwing.

22 december 2017 om 17:53

Ja, dat is de definitie van populisme... Jij pakt er overigens ook wel een aardig simpel statistiekje bij, die poule van Liverpool was nou niet bepaald de poule des doods.

Liverpool speelt niet of nauwelijks beter voetbal dan Arsenal, dat is het hele punt. Dat Liverpool tov voorgaande jaren wat beter is gaan voetballen, ja misschien wel maar dat heeft ook te maken met de aankopen. Ook is het spel bij lange na nog niet goed genoeg.

22 december 2017 om 18:01

Onder Rodgers vloog Liverpool eruit door derde te worden achter Basel, dus leuk en aardig dat het niet de poule des doods is. Moet je je nog steeds zien te plaatsen voor de volgende ronde. Hiermee samen hangt dat Liverpool, behoudens dan het buitengewone seizoen 13/14 met Sturridge, Suarez en Sterling, überhaupt niet meegedaan heeft aan de CL. Knappe prestatie van Klopp dus om 4e te worden.

"liverpool speelt niet of nauwelijks beter voetbal dan Arsenal, dat is het hele punt"

Dat is niet het hele punt, dat is jouw mening. Ik ben van mening dat Liverpool wel beter speelt dan Arsenal en bovendien er meer lijn in het spel zit. Het is inderdaad nog niet goed genoeg, maar er zit progressie in. Bij Arsenal zie ik enkel stagnatie.

22 december 2017 om 17:20

Ik snap best dat Wenger een karikatuur van zichzelf aan het worden is, maar lui zoals jij verdraaien gewoon alles. Ox wisselde 1 goeie wedstrijd af met 9 onzichtbare. Dat Ox altijd zo een vechtersmentaliteit vertoonde/vertoont, is ook zo maar uit de lucht gegrepen. Ox staat net aan in de basis bij een team wat _totaal_ niet om hem draait, en Wenger moet naar zijn pijpen gaan dansen? Ook nog zo een goeie grap; iedereen doet net alsof Liverpool zo geweldig draait en zo een prachtelftal is en Arsenal één groot drama is. Liverpool staat 1 puntje boven Arsenal.

Nogmaals, ik snap dat Wenger momenteel weinig goed kan doen, maar enige objectiviteit/verstand van zaken is ook wel eens op zijn plaats. Ox was bij Arsenal 1 van de 20. Heeft een _paar_ goeie wedstrijden gespeeld, maar ging vaker mee/voorop in de malaise.

22 december 2017 om 18:59

Lui zoals ik? Ga toch weg man? Begrijpend lezen is ook een kunst of niet?

Het kan aan mij liggen maar wat is er mis aan de reacties waarop jij reageert? Je bent het er niet mee eens, maar om zo mensen te benaderen is gewoon niet de manier waarop je een discussie voert en door die agressie maakt dat je argumenten alleen maar zwakker.

Inhoudelijk heb je ook niet gereageerd op de 4 statements van mij. Je kunt zeggen indirect wel, maar dat is vrij vaag dan lijkt mij.

Ik zal wel inhoudelijk reageren op jou statements.

- Wenger word door jan en alle man verkeerd weergeven vind je.
Ik vind van niet, want hij laat constant dingen langs de zijlijn zien wat de jonge Wenger niet liet zien. Stresserig gedragen, flesjes steeds maar weer op de grond gooien en zich constant uitten over zaken die niet de zijne zijn.

- Ox zijn mentaliteit is uit de lucht gegrepen
Ik vond zijn mentaliteit ook niet altijd super bij Arsenal, maar dat wijt ik aan de constante positiewisselingen, zijn inconsistente basisplaatsen daar bovenop en steeds maar als eerste gewisseld worden terwijl er duidelijk speler op het veld stonden met minder inzet. Dat gaat in je kleren zitten en je ziet nu al dat hij met meer plezier en steeds meer inzet/intensiteit aan het spelen is

- Wenger naar de pijpen dansen van de Ox
Heeft Wenger niet gedaan nee, maar hij heeft hem wel gebruikt als 'sletje' van het team. Als de Ox er dan iets van zegt en zijn voorkeur meermaals aangeeft is dat verkeerd? Lijkt mij dat elke speler zich op een bepaalde positiie moet kunnen ontwikkelen en wisselingen op den duur je ontwikkeling tegen gaan werken.

-Liverpool draait niet geweldig
no shit, dat kan 'iedere' echte volger je ook wel vertellen. We zijn wisselvallig en wisselen masterclasses af met monotone $#en( wedstrijden. Ik hoor 'iedereen' dus niet jou statement zeggen hoor. Het is meer from hero to zero wat ik moet verdedigen over het algemeen.

-Arsenal 1 groot drama
Er zijn ergenissen bij de fans en bij de kenners die er al jaren zitten en niet aangesproken worden, daarbij komt nu ook het feit dat ze geen CL meer spelen en dat sterspelers weg willen en de helft geen inzet toont. Dramatisch wil ik het niet noemen, maar zorgelijk is het wel.

Volgens mij is dit wel een nette reactie, met vrij veel 'verstand van zaken'. Je kunt er niet mee eens zijn, maar probeer dan eerst even meer onderwerp gerelateerd te praten over de Ox. Niet die randzaken en dus eigenlijk terugpakken naar de statements in mijn originele reactie:

- Het was Wenger zijn argument om hem binnenboord te houden. Zeggen dat hij moest vechten voor een plek.
- Hij werd niet gemotiveerd door Wenger in zijn laatste jaren
- Zijn medespelers vertoonden dezelfde inzet, maar velen minder
- Hij werd over het algemeen vaak teleurgesteld qua wisselingen en wissels.

The Ox vocht vorig jaar juist als een van de weinige met veel inzet en passie. Hij is alleen verpest door Wenger en heeft op op elke positie wel een keertje gespeeld en kreeg totaal geen duidelijkheid. Kon zich nooit op een specifieke positie focussen en was echt de joker van de selectie die overal maar werd uitgeprobeerd. Jammer dat Wenger hem nu zo aanvalt. Ik heb een zwak voor Oxlade-Chamberlain maar, ik ben wel van mening dat hij niet van het niveau was om Arsenal naar een hoger niveau te tillen. Maar aan inzet geen gebrek bij deze jongen.

22 december 2017 om 17:28

Begrijpend lezen is ook een kunst of niet? Wenger heeft het overduidelijk hier niet over zijn inzet op het veld...

22 december 2017 om 17:43

Bijdehand zijn is schijnbaar ook een kunst of niet? Hij heeft het over weigeren te vechten en als 'grote' speler achterover te leunen. Wat heeft dat niet met inzet te maken? Of dat nou buiten of binnen het veld is.

22 december 2017 om 17:55

Dat heeft totaal niks met inzet te maken. Dit gaat om mentale weerbaarheid, dat is _totaal_ iets anders dan inzet in het veld.

Ik was sceptisch toen hij werd gekocht,maar maakt het volledig waar nu.
Een frisse wind en een nieuwe start ergens anders kan goed zijn voor een carriere.

Ox had juist wel inzet en hij ging ervoor. Die jongen heeft ook laten zien dat hij zeker van waarde kan zijn, maar het was gewoon klote dat hij altijd ergens anders stond. Die 3-4-3 heeft het verpest, want nu spelen we weer 4-3-3 en had hij een dikke vette basisplek op de flank gehad of misschien zelfs op het middenveld. Echt enorm zonde, zeker omdat het ook een topvent is.

Zoals ik het begrijp is hij vertrokken omdat hij niet genoeg speeltijd kreeg, vooral niet op de positie waar hij wilt spelen, namelijk centraal op het middenveld. Wat ik me dan afvraag: bij Liverpool heeft die daar 4 man voor zich en ook op de flank komt hij nooit boven Salah of Mane. Waarom ga je dan toch? De kans op speeltijd op die plekken is bij Liverpool kleiner dan bij Arsenal. Maar goed, los van de kansen op speeltijd, heeft hij nu wel een ploeg met inzet, motivatie en vechtersmentaliteit. Goed voor hem.

22 december 2017 om 19:09

Ik heb hem toevallig gevolgd tijdens zijn blessure podcasts en die van het Engelse nationale elftal en het is inderdaad een kerel die de ruggengraat van een team zeker kan versterken. Samen met Lallana en Hendo zorgt dat voor stabiliteit binnen een elftal.

Klopp rouleert meer en zolang je genoeg wedstrijden hebt is speeltijd niet echt een probleem. Tijd zal het leren of hij steeds meer basisplaatsten gaat pakken ten faveure van andere spelers, daarvoor moeten zijn passes en schoten wel beter worden, maar je ziet hem nu al meer dingen proberen en die intensiteit is er sowieso op vooruit gegaan.

Can en Coutinho gaan weg naar alle waarschijnlijkheid, dus de kansen komen er zeker. Uitdaging voor hem om snel beter te worden en ze te pakken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren