Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Overmars en Bergkamp vochten elkaar tent uit: ‘Dan flikker jij ook maar op’

Laatste update:

Directeur spelersbeleid Marc Overmars en Dennis Bergkamp hebben elkaar de tent uitgevochten, zo verzekert De Telegraaf vrijdag. Het standpunt van laatstgenoemde om voor het congé van Marcel Keizer te liggen, was waarschijnlijk de spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen. Overmars wilde afgelopen seizoen ver gaan om Peter Bosz voor Ajax te behouden en diens eis om bij het eerste elftal afscheid te nemen van de assistenten, maar algemeen directeur Edwin van der Sar koos uiteindelijk partij voor Bergkamp.

Bergkamp was van mening dat Ajax de sleutel van de club niet in handen van Bosz moest geven en dat de trainer maar moest vertrekken. Ook bij de opvolging van Bosz stonden Overmars en Bergkamp lijnrecht tegenover elkaar. De directeur spelersbeleid wilde Michael Laudrup als hoofdcoach, met Keizer als assistent. Laatstgenoemde stemde toch in met het door Bergkamp en Van der Sar doorgedrukte hoofdtrainerschap, wat uiteindelijk een kapitale inschattingsfout van de club bleek te zijn.

De wisselende prestaties waren voor Overmars uiteindelijk de reden om de bezem flink door de trainersstaf te halen. De directeur greep de macht, nadat hij als directeur spelersbeleid begin oktober ook Van der Sar opvolgde als voorzitter van het Technisch Hart. Na overleg met Van der Sar en en na terugkoppeling naar de rvc, nam hij de beslissing Keizer en Hennie Spijkerman op non-actief te zetten.

Bergkamp sputterde opnieuw tegen en kon ook zijn koffers pakken. De oud-aanvaller wordt verweten eerder in conflict te zijn gekomen met Wim Jonk, Orlando Trustfull en dus Bosz. Waar Overmars meer spelers in de categorie midden-twintig wilde aantrekken, zat Bergkamp op de lijn dat aanvulling zo veel mogelijk uit de eigen opleiding moet komen. Zo was Bergkamp volgens het Algemeen Dagblad van mening dat Hakim Ziyech afgelopen zomer best verkocht had mogen worden om ruimte te maken voor eigen talent.

Jack van Gelder denkt niet dat Ajax van plan was om Bergkamp opzij te zetten bij Ajax, tot de 'cultuurbewaker' voor het ontslag van Keizer ging liggen. "Ik kan me voorstellen dat Keizer, die om twee uur nog gezellig zat te kletsen met een aantal spelers, overvallen is door het feit dat Bergkamp, Overmars en Van der Sar een dusdanige clash hebben gehad waarin Van der Sar heeft gezegd: jij hebt voor Keizer gezorgd", vertelde Van Gelder donderdag bij RTL Late Night. "Daar zijn wij niet voor, die moet eruit. Bergkamp is daar voor gaan liggen waarop Ajax heeft gezegd: dan flikker jij ook maar op."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gespeculeer van van Gelder. Ik neem aan dat hij er niet bij was en door geen van de 3 heren gebeld is om dit verhaal te horen.
Ben blij dat Overmars "de macht heeft gegrepen".

22 december 2017 om 08:20

Ik kan me voorstellen dat.... en dan inderdaad een beeld schetsen. Dat is van het niveau Evert Santegoeds.
Ik als Feyenoorder ben vooralsnog niet zo blij met het ontslag van Keizer want zo stevig zag het fundament er onder hem niet uit. Dat blijkbaar ook Bergkamp diegene is die structureel voor jeugdspelers en jeugdige spelers kiest kwam ook mooi uit. Het enige dat Ajax nodig heeft is een brok ervaring. Mid-twintigers/ of rond de 30 die in het buitenland hebben gespeeld en nu het basisteam het goede voorbeeld kunnen geven.
Ik heb hier op VZ al vaker discussies gevoerd met mensen die riepen 'die zijn onbetaalbaar'. Dat lijkt me met de dikke portemonnee van Ajax de grootst mogelijke onzin. Kuyt, El Ahmadi, Guardado, Moreno (evt van Ginkel) kostten dat namelijk bij lange na niet. Zij namen het voortouw en waren in staat ook de jeugdige spelers om zich heen in een professionele beleving mee te nemen.
Nu Overmars meer ruimbaan lijkt te krijgen verwacht ik dat er dus ook in die categorie serieuzer gezocht en gehaald gaat worden. Doen ze dat slim, dan ligt er weinig in de weg van een jarenlange suprematie.

22 december 2017 om 08:26

Je bent niet blij met het ontslag want het fundament onder hem was niet zo stevig? Leg uit, ik snap vrij weinig van deze zin.

22 december 2017 om 08:34

Hij schrijft nog "ik als feyenoorder......."

22 december 2017 om 08:39

Lijkt me niet zo moeilijk? Hij is een Feyenoorder! En vond het dus niet erg dat het niet zo goed ging bij Ajax..😀. Volgens die redenering had hij dus graag gezien dat Keizer niet ontslagen was..

22 december 2017 om 09:08

Dat zie je ook aan schone, met hem op het middenveld draait het toch beter, terwijl hij aan het begin van het seizoen nooit start. Daarom ben ik het ermee eens dat ajax routine nodig heeft.

22 december 2017 om 09:11

De basis voor Keizer zn ontslag lag bij onvrede in de spelersgroep.
al het andere is bijzaak. De spelers willen Bosz terug,en dat krijgen ze ook.

22 december 2017 om 10:25

@thermisol: en dan heeft Schone nog niet eens structureel meegedraaid in een topcompetitie waar zwaarder wordt getraind en meer wordt geeist van het publiek. Dat kan hij dus niet optimaal overbrengen...

22 december 2017 om 18:05

@ijsmust voor Eredivisieniveau doet Schone het goed als routinier. Ik zou persoonlijk een speler in de groep willen hebben die in de prime (+/- 28 jaar) van zijn carriere zit. Je hebt de oudjes, Schone en Huntelaar. En Veltman daarna als meest ervaren man. Je ziet ook dat deze jongens het meest communiceren en het proberen te organiseren in het veld.

Het idee van Bergkamp is leuk op papier om met alleen maar talenten te spelen. Maar kijk naar Leipzig. Zit vol met talent, maar zijn super wisselvallig. Als je kampioen wil worden mag dat gewoon niet.

22 december 2017 om 23:13

@xavi: schone is een gewaardeerde speler bij ajax maar ook niet onomstreden door de jaren heen. Hij zal ook niet meer worden dan dat. Op zo’n centrale rol als hij speelt mag Ajax wel inzetten op iemand met dezelfde kwaliteit en groeipotentie maar het liefst nog een niveautje hoger

22 december 2017 om 08:34

Ik denk dat hier een hele grote kern van waarheid in zit. Overmars heeft vanaf dag 1 van Keizer al aangegeven anders te willen. En nu pakt hij de macht inderdaad. Ik zou ook niet eens raar kijken als Sar ook nog vertrekt.

22 december 2017 om 08:39

Niet alleen gespeculeer van Van Gelder, maar ook van de Telegraaf en het AD. Het hele artikel met quotes uit beide kranten en Van Gelder in RTL Late Night zit vol aannames, speculaties en verdenkingen, zonder dat er uitspraken of bevestigingen van echte Ajax-insiders zijn genoemd.

Ze zullen allemaal ongetwijfeld hun sterk gekleurde informanten binnen de club hebben, al is dat al de plaatselijke schoonmaker, die ze op de gang van de Arena hoorde ruzieën, maar als je zoals gisteren leest, dat zelfs figuren als Swart en Van Duivenbode werden verrast als donderslag bij heldere hemel, dan vraag je af wat hier allemaal van klopt en wat niet.

De kranten moeten hun pagina's nou eenmaal vullen met stukken. Zoals de krant de Telegraaf verzekerd de waarheid allemaal tot in de puntjes te weten is bedenkelijk.

Als ze eerder zo gedetailleerd op de hoogte waren geweest, dan had het allemaal waarschijnlijk al veel eerder op straat gelegen als primeur.

De meeste media kiezen nu strategisch het juiste politieke wiel en passen daar hun waarheden op aan. Vooralsnog nog moeten we het doen met tendentieuze beweringen. De ‘echte’ waarheid zal wel weer, zoals zo vaak, ergens in het midden liggen.

22 december 2017 om 08:44

Als alleen vd Sar en Overmars van deze coup op de hoogte waren is het logisch dat het niet eerder uitlekte.

22 december 2017 om 08:49

@buitenspelval
Het is inderdaad allemaal gespeculeer, ik moet er ook wel om lachen dat in elke krant of op elke site weer een heel andere situatie geschetst wordt. En VZ is van het knippen en plakken waardoor er hier nu 5 verschillende en tegenstrijdige verhalen staan.

22 december 2017 om 08:56

@Kohaku

Ik heb het niet enkel over de gepleegde coup van gisteren, maar over hoe er door de media nu stap voor stap gedetailleerd uit de doeken wordt gedaan hoe het de afgelopen tijd allemaal is verlopen.

Daarnaast waren zoals bekend de hele directie en de RvC van het ontslag van Keizer, Spijkerman en Bergkamp op de hoogte. Zij hadden hiervoor namelijk al hun fiat gegeven.

Ajax is een wespennest en overal zijn er ogen en oren. Het lijkt me daarom ook sterk dat enkel Overmars en Van der Sar op de hoogte waren van het naderende ontslag.

22 december 2017 om 09:07

@Ronzie

Is inderdaad een grappig gegeven, hoe er geknipt en geplakt wordt.

Wat ik wel jammer en zeer bedenkelijk vind, is dat de vele tendentieuze speculaties in de media zo rücksichtslos als waarheid worden aangenomen door een groot deel van het goedgelovige grote pulbliek.

De Shownieuws-achtige verhaaltjes en sprookjes gaan vaak een geheel eigen leven leiden en beschadigen individuen. Er zijn uiteindelijk alleen maar verliezers door het mediacircus eromheen.

Zoals we al zo vaak eerder zagen gebeuren, zoals tijdens en na bijvoorbeeld de Fluwelen Revolutie. Sterke en zwakke imago’s worden gecreëerd, individuen worden gedemoniseerd en de volk kiest voor een ‘verdiende’ en passende straf aan de schandpaal.

De media creëren nog meer onrust dan dat er al binnen Ajax zelf is. Een aanzienlijk deel van onrust in het wespennest ligt ook buiten de nest zelf, en wordt gevoed door de persmuskieten die er in grote getale omheen zwerven.

22 december 2017 om 09:07

@kohaku Maar dan is het wel logisch dat er uitlekt wat er vergolgens binnenskamers is gezegd? Je geeft antwoord op maar de helft van de vraag.

22 december 2017 om 09:41

Als je tussen de regels doorleest dan kan het toch niet zo zijn dat ene DB alleen de dienst uitmaakt ik ben blij dat hij opzout , en dat er een trainer komt die niet uit de Ajax school komt want volgens mij denken ze daar nog steeds sommige mensen dat Ajax het voetbal heeft uitgevonden en moet nu een trainer komen met een eigen visie en een die zelf bepaalt wie hij wel en niet opstelt , ik ben hier erg blij mee dat die kliek nu eindelijk oprot er moet gewoon wat gebeuren Bosz wilde dat al maar kreeg de kans niet en nu gaat dat gelukkig gebeuren en ik hoop op een trainer die geen Ajax achtergrond heeft .

22 december 2017 om 10:24

Als je tussen de regels leest (en letterlijk leest) dan zie je dat Bergkamp de fluwelen revolutie heeft geprobeerd te bewaken.

De zin “...kapitale inschattingsfout...” is wat mij betreft de crux van het probleem. Tijdgeest. Maar wat roepen. Wie zegt dat Laudrup a) had willen komen terwijl hij reeds jaren in de clinch ligt met Ajax, en b) de boel beter op de rit zou hebben dan K? Elke trainer had het moeten doen zonder Sanchez, Klaassen, Traore, Tete, Bazoer en Riedewald; en elke trainer met de vormcrisis van Dolberg en Kluivert; en elke trainer met Dijks en blessures op links.

22 december 2017 om 10:55

@buitenspelval
Dat is helaas de trend van het huidige tijdperk. Kijk naar hoe Trump alles aan elkaar kan liegen terwijl men daar met cijfers kan weerleggen dat hij leugens verteld, toch gelooft een groot deel hem blindelings. Als je dat dan vergelijk met voetbal, waar de maatschappij minder belang heeft bij transparantie waardoor er meer geheim blijft is het nog makkelijker om te speculeren en leugens als waarheden te verkopen.

Best interessant eigenlijk dat in het internet tijdperk waar het nog nooit zo makkelijk is geweest om dingen te verifieren of je zelf in te verdiepen in een onderwerp, mensen juist terug gaan naar de tijd van wat er gezegd wordt is waar.

Wat betreft Bergkamp is eigenlijk alles altijd gespeculeer geweest. Er zijn veel verhalen over hem Jonk, Bosz etc naar buiten gekomen maar nooit is er iets bevestigd. Dit is deels ook wel de schuld van Ajax omdat Bergkamp's functie nooit duidelijk is geworden waardoor wij ook niet weten waar zijn verantwoordelijkheden lagen en je hem dus ook lastig ergens op kunt afrekenen.

De beerput gaat weer wagenwijd open in amsterdam..

22 december 2017 om 08:27

Tja daar is even niets aan te doen. Wie geschoren wordt moet stil zitten. Maar beter nu de beerput open dan dat dit was blijven etteren. Keizer was nie te handhaven en met Bergkamp en Spijkerman zou de nieuwe trainer het heel zwaar gekregen hebben.

22 december 2017 om 09:21

ach een collega van mij zie het gisteren ook al. Als er geen crisis is dan zorgen we er zelf wel voor.
Laten we het zacht uit drukken en zeggen dat het onder Keizer niet echt goed ging. Maar als je naar de stand in de competitie kijkt kun je niet meer spreken van een crisis. Dat het zover heeft kunnen komen qua achterstand is wat anders.
Ik zie het zelf niet als een crisis want nu kun je de bezem er goed doorheen halen, mijn grootste zorg is wat er nu uiteindelijk allemaal uit gaat komen.

22 december 2017 om 10:27

Vind ik zo’n onzin. Ajax staat er al weken beter voor dan Bosz. Meer punten en veel meer goals. Desondanks was er pas eergisteren een journalist die dat opmerkte. Dat zegt een hoop... Namelijk dat media elkaars berichten klakkeloos overnemen en 90% vd consumenten dat voor waarheid aanneemt.

22 december 2017 om 11:14

beter voor dan Bosz ? dat ene puntje , ik weet het niet hoor maar wij zijn uit de beker uit de Europa league en vijf punten achter Psv, met heel veel mazzel uit bij Heerenveen en Feijenoord gewonnen al verbloemd de uitslag veel maar als je deze wedstrijden hebt gezien dan weet je dat die erg geflatteerd waren dus hoezo staan we er beter voor leg eens uit qua voetbal spelen we sowieso veel minder met al die wisselingen .

22 december 2017 om 12:37

Dat Ajax er al weken beter voor staat dan Bosz is puur op punten gebaseerd.
Maar als je naar het spel kijkt is er niks van verbetering te bespeuren.
Ja tegen PSV speelden ze goed maar dat komt meer door de laffe instelling van Cocu om in ieder geval niet te verliezen.
Tegen AZ hebben we ook behoorlijk gemazzeld omdat ze Friday en Weghorst een kratje bier beloofden.
Nee beter is het zeker niet geweest tot nu toe, de spelers stralen ook niet uit dat ze ook maar iets begrijpen van zijn tactiek en wisselbeleid.

22 december 2017 om 19:05

Bosz stond verder achter op Feyenoord.. En daarbij: dat de achterstand zo ver is opgelopen heeft dan dus met PSV te maken. Dat is niet een heel lastige conclusie als Ajax meer punten heeft dan vorig jaar..

Spel is natuurlijk absoluut wel beter en over het wisselbeleid wijs ik je graag even op de linksback positie. 4 linksbacks raken geblesseerd in 4 achtereenvolgende duels. Logisch dat je dan 4 verschillende opstellingen hebt.. En dat Neres het seizoen opende op rechts, werd vervangen door Kluivert om vervolgens weer die plek in te nemen is meer dan logisch. Alle fora stonden bol van “hoezo Veltman, hoezo Viergever, Wober miskoop, Neres miskoop, Huntelaar erin voor Dolberg, Dolberg erin voor Huntelaar, Schone kan niet meer, Ziyech moet eens op de bank, etc” En diezelfde schreeuwers riepen om een vaste 11.. ehhh

Ook roepen ze “waarom rommelen in de 11 als je 5x op rij wint?” Even nadenken... Omdat die 11 geen vd 5 wedstrijden over de streep trokken. Zonder uitzondering waren het de wissels die scoorden en de winst bezorgden..

22 december 2017 om 19:06

Bosz stond verder achter op Feyenoord.. En daarbij: dat de achterstand zo ver is opgelopen heeft dan dus met PSV te maken. Dat is niet een heel lastige conclusie als Ajax meer punten heeft dan vorig jaar..

Spel is natuurlijk absoluut wel beter en over het wisselbeleid wijs ik je graag even op de linksback positie. 4 linksbacks raken geblesseerd in 4 achtereenvolgende duels. Logisch dat je dan 4 verschillende opstellingen hebt.. En dat Neres het seizoen opende op rechts, werd vervangen door Kluivert om vervolgens weer die plek in te nemen is meer dan logisch. Alle fora stonden bol van “hoezo Veltman, hoezo Viergever, Wober miskoop, Neres miskoop, Huntelaar erin voor Dolberg, Dolberg erin voor Huntelaar, Schone kan niet meer, Ziyech moet eens op de bank, etc” En diezelfde schreeuwers riepen om een vaste 11.. ehhh

Ook roepen ze “waarom rommelen in de 11 als je 5x op rij wint?” Even nadenken... Omdat die 11 geen vd 5 wedstrijden over de streep trokken. Zonder uitzondering waren het de wissels die scoorden en de winst bezorgden..

Hele goede zet dit, beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald. Er zat geen enkele lijn in het spel. Nieuwe trainer kan in ieder geval nog zorgen voor landstitel.

Wat was de rol van Bergkamp eigenlijk? Het lijkt alsof hij maar elke beslissing tegenin gaat en verder helemaal niks doet.

22 december 2017 om 08:27

Cultuur van Cruijff bewaken. Daarom hij in het Technisch Hart.

22 december 2017 om 08:33

Cruijff was ook voor Bosz gegaan en was ook gecharmeerd van Bosz. Ik denk dat Bergkamp zijn zin wil krijgen. Kijk de laatste jaren van Frank de Boer bij Ajax was het voetbal zo verschrikkelijk om te zien, ondertussen is Cruijff ook weggegaan bij Ajax.

Het klopt Bergkamp aan Cruijffiaanse model moeten vasthouden maar daar moeten natuurlijk de juiste mensen zitten, en dit is niet het geval.

Cruijff was heel goed met Jonk en Bergkamp, en daar is denk ik begonnen.

22 december 2017 om 08:30

Bewaker van de cultuur en de verbindingdman tussen jong Ajax en het eerst elftal. Vandaar de vele conflicten, hij is van de lijn eerst eigen talent en dan pas een aankoop. Ook mogen van hem oudre spelers talent niet in de weg zitten. Dan krijg je dus conflicten met een trainer die prestaties wil leveren. Zo onstond het conflict met Bosz. Daarom wilde hij Keizer, die luisterde wel naar hem.

Dit jaar schoof hij door naar het eerste elftal en was hij nauw betrokken bij het doen en laten van Keizer.

22 december 2017 om 08:46

Zoals met alles is er een middenweg. Wijlen Cruijff was heel zeker van zichzelf dat Ajax het gat tussen ons en de rijke clubs in Europa zou kunnen dichten. Dat was altijd al een natte droom want zonder oliedollars gaat dat niet lukken. Ik vind het beste dat je een goede mix kan krijgen tussen jong en oud. Het is gewoon niet realistisch om te veel jeugd in Ajax1 te zetten, zeker niet als ze mentaal te kwetsbaar zijn. In mijn mening is Bergkamp te ver gegaan, maar we zullen zien of Overmars dan wel de wijsheid heeft.

22 december 2017 om 09:22

Bergkamp is de link tussen eerste en de jeugdopleiding en zou een stem moeten hebben in het technisch hart als het gaat om technische beslissingen, zoals het ontslaan en aanstellen van de hoofdtrainer. Daarom snap ik ook niet dat Overmars schijnbaar boven Bergkamp staat en hem kan ontslaan, ik ben benieuwd wat er in statuten staat over het tech. Hart, sluit niet uit dat er mensen hun boekje te buiten gaan (overmars of van der Sar), als dat zo is, moeten ze gewoon vertrekken.

Bergkamp kan dus een andere mening hebben dan Overmars, dan heb je Quaali nog die in dat geval een beslissende stem heeft, want de meerderheid telt. Mijn inziens is Bergkamp echt onmisbaar voor Ajax, het is ook de enige oud topspeler die uit de opleiding komt. En Ajax zou geen beslissing moeten kunnen nemen zonder een compleet technisch hart. Als je die consequentie niet kunt inschatten ben je capabel.

IK denk dat het heel erg goed is voor Ajax dat overmars daar wat meer te zeggen heeft. Denk namelijk dat hij de enige is die het snapt daar.

22 december 2017 om 10:46

Inderdaad. Die kan zakelijk denken en heeft in de top gespeeld. Je hoeft niet perse uit Amsterdam te komen. Uli Hoeness komt uit Ulm en ook niet uit München, maar hij is wel de verpersoonlijking geworden van het commerciële succes van Bayern.

Waar ik Overmars inmiddels zie als een echte bestuurder met (toevallig ook) voetbalkennis, blijft Van der Sar een keeper die ze een pak hebben aangetrokken. Die man is niet geschikt voor het werk dat hij moet doen. Hij lijkt mij ook dat hij helemaal niet zo gelukkig is met zijn rol.

Dat krijg je als je drie mensen achter het stuur zet...Je moet gewoon één persoon hebben die verantwoordelijk is. Als het dan niet gaat dan ontsla je die. Ik neem nu al dit gedoe met een korrel zout want iedereen wil z'n straatje schoonvegen. In mijn mening had Keizer nooit trainer mogen worden omdat hij gewoon totaal geen ervaring had. Het leven gaat door en we zullen zien of het nu beter gaat.

22 december 2017 om 09:26

Dat moet je juist niet, je moet een goed democratisch systeem hebben en dat systeem respecteren. Dus met zn 3 of 5 en stemmen over een onderwerp, meerderheid, na enige discussie, bepaald en daar moet de rest zich op dat moment bij neerleggen.

22 december 2017 om 10:01

Ik heb dat in het bedrijfsleven nooit fatsoenlijk zien werken en vraag me ontzettend af waarom dat bij een voetbalclub wel zou moeten werken.

22 december 2017 om 10:18

@lausho
Een democratisch systeem werkt misschien als je drie mensen bij elkaar zet die bereid zijn tot concessies. Misschien botsen de karakters ook van Dennis, Marc en Edwin. Vergeet ook niet dat het tenslotte wel een voetbalclub blijft, geen politieke partij...In dat opzicht ben ik het met Scotsman eens. Sterker, ik zie eigenlijk nergens zo een structuur als bij Ajax. Dat zet toch ook aan het denken?

22 december 2017 om 11:12

Debk je dat er bij unilever 1 beslisser is of andere grote bedrijven??

22 december 2017 om 11:20

Lausho,

Er is ook overleg geweest, staat in het stukje van VZ, met van der Sar en de rvc.

Men heeft toen een beslissing genomen dat Hennie en Marcel op non/actief gezet zouden worden.

Dit alles om Ajax weer aan het voetballen te krijgen, toen werd ook Dennis bij het overleg betrokken.
Dennis had moeite met het te nemen besluit.

Heb zelf Johan ooit horen zeggen dat het geen enkel probleem is om een speler te halen voor een positie waar je niet direct een eigen talent hebt die klaar is voor het eerste.

Daar zit hem het probleem, allen hebben hetzelfde goede doel voor ogen....een Ajax wat weer van betekenis wordt Europees( eventueel subtop).

Marc wilde wat sneller en wat ervaring inbrengen in het eerste en Dennis wilde wat meer vasthouden aan de eigen jeugd, helaas konden ze geen tussenweg vinden.

Ben blij dat van der Sar inmiddels het licht heeft gezien, want Marcel Keizer zijn voetbal begon ook wel iets teveel tikkie breed en een tikkie terug te worden.

Helaas zijn er altijd slachtoffers, al denk ik dat Dennis al zomaar een functie bij Arsenal kan krijgen.

Verwacht dat Ajax uiteindelijk alleen maar beter gaat worden door deze genomen besluiten.

Hoop dat Ajax zondag nog wel van Willem II wint, dan kunnen daarna alle neuzen dezelfde richting op gaan.

22 december 2017 om 13:05

Overleg moet niet in eerste instantie met RvC en van der Sar plaats vinden maar met Bergkamp en Quaali wat betreft Keizer, zijn die eruit, dan kun je verder overleggen met van der Sar en het Rvc. De volgorde is helemaal verkeerd en Bergkamp is keihard overruled.

Ajax heeft verloren en is weer terug bij af, alleen met geld.

Ik kan het enerzijds wel waarderen van Bergkamp dat hij wel voor zijn filosofie staat. Wel goed dat Ajax hem nu ook heeft ontslagen. Dit ging gewoon niet meer. Denk dat het goed is dat hij nu ook weg is. Dan kan de nieuwe trainer gewoon met een schone lei beginnen!

22 december 2017 om 10:48

Dat zeker. Maar Bergkamp is een extremist. Wanneer je met het eerste elftal internationaal de top wilt aantikken moet je soms schipperen, dat lijkt Overmars beter te snappen. Ook in de tijd van Bergkamp haalde Ajax spelers van elders. Petterson, Alflen, Jonk, Van Loen, Blind, Wouters, Larsson, Verkuijl etc.

Terecht dat Bergkamp weggestuurd is. Hij zorgt intern voor teveel onrust. Bij Jonk gaf ik hem de voordeel van de twijfel. Bij Bosz zetten ik mijn vraagtekens. Als die nu weer het bestuur heeft gedwarsboomd dan is het terecht dat die op inactief is gezet. Je kan niet tegen de stroming in blijven zwemmen. Zeker niet als je ziet wat Bosz voor elkaar kreeg, vorig seizoen.

Als Bergkamp echt deze uitspraken heeft gedaan, is het nog rijkelijk laat dat ie weg is gestuurd. Hij heeft dus alleen maar voor verdeeldheid gezorgd maar nooit zijn verantwoordelijkheid gepakt.

22 december 2017 om 10:33

Dit is zijn verantwoordelijkheid... cultuur bewaken.

Als Bergkamp echt deze uitspraken heeft gedaan, is het nog rijkelijk laat dat ie weg is gestuurd. Hij heeft dus alleen maar voor verdeeldheid gezorgd maar nooit zijn verantwoordelijkheid gepakt.

Ik denk dat het goed is, dat er geen halve maatregelen zijn getroffen.

Bergkamp heeft de schijn tegen. Mediaschuw, hangt de ideale schoonzoon uit maar ondertussen wel zijn zin doordrukken dat in strijd was met de filosofie van Cruyff.

Ajax moet weer over voetbal gaan, mooi voetbal, prijzen, jeugdige talenten, gezonde arrogantie. Het was nu één en al gekibbel. Jammer voor Keizer, maar deze job kwam voor hem te vroeg !

Ik vind de hele situatie wel erg onhandig maar het is goed dat overmars de macht grijpt. Het is de enige bestuurder die er nu zit die zowel op voetbal als op zakelijk gebied succesvol is geweest. Ondanks dat bergkamp een icoon is heeft hij met teveel mensen meningsverschillen gehad die ook veel verstand van voetbal hebben. Ik zou Wim Jonk ook terughalen overigens.

In mijn ogen is Ajax weer bij af, dit is dus exact het probleem van een technisch directeur die de macht heeft en over iemand beslist. Ik snap niet dat Bergkamp door Overmars ontslagen kan worden en dat vervolgens Overmars zonder technisch hart een beslissing kan nemen over een nieuwe trainer. Ik geloof in het democratische beslissingsmodel van Cruijff met vertegenwoordiging uit het bestuur, jeugdopleiding en iemand met een tussenfunctie die beide belangen behartigd, die tussenpersoon was Bergkamp en de rol paste hem perfect.

Dan kun en moet je zelfs meningsverschillen hebben, maar er zal altijd een meerderheid gevormd worden, waardoor er een keuze gemaakt wordt, die je dan moet respecteren. Maar dit model is dus niet meer van toepassing en daardoor ging het de laatste jaren wel goed, Ajax heeft een enorme groei meegemaakt op veel gebieden, dus waarom maken ze dit nou weer kapot met een ruzie?

In mijn ogen mogen we weer vooraf aan beginnen en het hele bestuur ontslaan voor deze situatie. Behalve dat het technisch hart totaal niet meer functioneert vind ik het ronduit schandelijk dat Keizer nu al wordt afgerekend op resultaten met in gedachten de dramatische voorbereiding vanwege Nouri. Dus ik sta achter Bergkamp om Keizer nog minimaal een kans te geven tot de zomer.

22 december 2017 om 12:22

Bergkamp was al gedegradeerd tot specialisten trainer en cultuurbewaker, maar had al niet meer een beslissende stem in het zo goed als failliete technisch hart. Overmars stond/staat in hiërarchie boven Bergkamp, dus die kon dat er doordrukken. Als Bergkamp niet had tegengesputterd, was hij misschien nu nog in functie. Al is dit gegeven wel gebaseerd op speculatie, want het fijne weten we er niet van. Tijd voor AD van der Sar! Hier is de microfoon....: .....;-)

Eindelijk. Trots op Ajax. Iets wat niet uitlekt! Zou het dan eindelijk beter gaan?

In Overmars heb ik altijd wel vertrouwen gehad, die man moet je lekker zijn gang laten gaan. Is een goeie zakenman. Nu Bergkamp eruit is zou ik snel Jonk ook weer polsen want die man heeft echt een goeie visie betreft jeugd, En als je Laudrup trainer wordt ga je er ook echt op vooruit.

Eindelijk iemand die zijn poot sijf houd, de cultuur ajax is verleden tijd. Kampioen worden en cups winnen dat is wat teld. Eendracht maakt macht....

22 december 2017 om 10:54

Die cultuur is prachtig maar deels ook overtrokken. Ajax heeft altijd wel spelers van elders in het team gehad, ook in de hoogtijdagen. Alleen was het percentage eigen spelers altijd relatief hoog, maar dat kan nog steeds wel. Heb het idee dat Bergkamp en co. hierin doorslaan door ongeveer elke aankoop te diskwalificeren ten faveure van een eigen jeugdspeler. Waarheid ligt zoals vaak in het midden. Dat begrijpt de praktijkman Overmars ook heus wel.

Als stond Bergkamp vaak negatief in het nieuws, vind ik het wel respectvol en sterk dat Bergkamp zo achter zijn collega Keizer staat.

@nr.11
Dat zeker. Vanuit het karakter en de verantwoordelijkheden van Overmars en vanuit het karakter en de verantwoordelijkheden van Bergkamp valt voor beide oovattingen wat te zeggen. Jammer dat de situatie zo hoog opgelopen is dat een keuze tussen twee op zich prima visies gemaakt moet worden.

Vanavond maar even naar de snor luisteren. Hij weet het vast wel.

Overmars , Bergkamp en van der Sar hebben Ajax samen in de diepe problemen gebracht. Tete en Riedewald hoefden niet erg. Kijk maar nu waar de problemen leggen in de achterhoede . Acht ze hebben samen laats 50 miljoen gekregen . Dus ze hebben niets te klagen

22 december 2017 om 12:55

Tete zag dat er werd gekozen door de Boer, Bosz en waarschijnlijk ook door Keizer voor Veldman. Dat hij weg zou gaan was onvermijdelijk. Daarbij wilde hij ook niet tekenen voor een nieuw contract.
Riedewald zag dat op zijn plek Sinkgraven in de pikorde voor hem stond en op het middenveld waren er wel heel veel spelers voor hem. Ook hij wilde spelen en zou dus wel weggaan.
De directie had dus beide spelers nooit binnen kunnen houden en valt dus niets te verwijten.

Dat word geen kampioenschap. Ten Hag is nou niet bepaald veel beter.

Succes Ajax.!! 😁😉

Na de zoveelste dramatisch slechte wissel zou Keizer ook bij iedere andere club ontslagen zijn. Alle verhalen er omheen zijn leuk voor de lezertjes, maar verder niet relevant. Dat de assistent dan ook het veld moet ruimen is ook gebruikelijk in dit soort situaties.
Bergkamp ook weg? Ook dat lijkt me logisch. Bij ieder binnenbrandje leek hij een belangrijke rol te spelen.

Hoe een en ander ook is gegaan, het kon niet meer op deze manier bij Ajax. De afgelopen transferzomer was in alle opzichten een rampperiode: in plaats van Bosz door laten gaan met een versterkte selectie, gebeurde juist het tegenovergestelde: zowel de technische staf als ook de selectie is verzwakt uit die periode gekomen. Tel daar bij op het immer blijvende litteken van het wegvallen van Nouri - en vooral de manier waarop - en je hebt de perfecte ingrediã«nten voor een slecht seizoen. Wel vind ik het van goed bedrijfschap getuigen dat de falende mensen uit hun taken worden ontheven, want zo kon het natuurlijk absoluut niet langer. Wel blijf ik het jammer vinden voor Keizer, maar die had misschien zelf toch ook beter moeten weten, al kwam die trein voor hem wellicht maar 1 keer langs en kon hij deze niet voorbij laten razen. Natuurlijk ook min of meer in die rol geduwd door vooral Bergkamp. Dan het verschil van mening over de manier van versterken van de selectie. De heilloze weg van alleen maar aantrekken van jonge talentvolle spelers lijkt nu verlaten; er wordt nu ook nadrukkelijk gezocht naar volwassen en ervaren. Een juiste keuze, want met een jeugdploeg win je geen prijzen. Hopelijk vinden ze een nieuwe Sanchez, al was die in leeftijd dan wel jong, maar in zijjn spel zo goed als volwassen. Als laatste moet ik toch ook even wijzen naar van der Sar. Die is toch ook medeverantwoordelijk voor de huidige soap? En maar weer wegduiken voor de media. Wees dan ook een vent en geef en plein public openheid van zaken. Maar die manier van communiceren is de algemeen directeur weer vreemd. En laat ik dat nu juist vreemd vinden.

Overmars geeft dus alleen maar verstandige dingen voorgesteld en alles werd door die andere twee afgeketst. Heel lang houden die man

Heeft zbergkamp toch nog een keertje wat gezegd in al die jaren
Of was het een buikspreekpop

Mijn god zeg, wat een soap. Dit is dus waarom bestuurders op bestuursfuncties zitten en niet oud voetballers. Lijkt mij beter dat hier een streep onder wordt gezet en ze het met andere mensen opnieuw gaan proberen. Al dat oud zeer.

22 december 2017 om 16:53

Bij Bayern hadden ze niet voor niets ook altijd bestuurders met ruime ervaring in de Aufsichtsrat, zoals Fritz Scherer en Edmund Stoiber.

Dus Bergkamp is gewoon top. Staat voor en achter zijn keuzes en verandert dat niet om een nederlaag- ps 1 punt meer dan bosz na dit aantal potjes dus had keizer nou maar gewoon laten zitten

22 december 2017 om 16:32

Eens!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren