Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Het zou me niet verbazen als we hem voorlopig niet zien bij Ajax’

Laatste update:

Deyovaisio Zeefuik speelde een ongelukkige wedstrijd tegen AZ. De negentienjarige rechtsback kreeg de voorkeur boven Luis Orejuela, maar werd al na 45 minuten vervangen door trainer Marcel Keizer. John van Loen, oud-aanvaller van de Amsterdammers, vond Zeefuik ‘de zwakste speler op het veld’.

“Hij veroorzaakte een ongelukkige penalty, maar dat kan gebeuren. Erger was dat hij verdedigend zo kwetsbaar was, zodat bijna alle aanvallen van AZ over zijn kant gingen (...) Ook opbouwend vond ik hem heel matig”, zegt Van Loen in De Telegraaf. Zeefuik won slechts 55 procent van zijn persoonlijke duels tegen AZ.

De verdediger was wel goed voor een passzuiverheid van 80 procent en ook zijn tackles gingen procentueel gezien vaak goed: 77 procent. Desondanks kon zijn spel Van Loen over het geheel bezien niet bekoren; de 52-jarige ex-assistent-trainer van onder meer FC Utrecht vond Zeefuik tegen FC Twente (3-3) overigens ook al weinig overtuigend spelen.

Zeefuik viel begin december bij het begin van de tweede helft in voor Maximilian Wöber en na de pauze gaf Ajax een 0-2 voorsprong uit handen. “Het zou me niet verbazen als we hem voorlopig niet meer zo vaak gaan zien”, aldus Van Loen. Zeefuik maakte in 2006 de overstap van DVC Buiksloot naar Ajax en maakte in augustus zijn profdebuut. In april van dit jaar debuteerde hij in het duel met sc Heerenveen in het eerste.

Wie is beter?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het was met name die handsbal die zeer onnodig en ongelukkig was. Maar de meeste AZ-aanvallen liepen via Jehanbahksz (tegen Dijks). Zeefuik kon de gelijkmaker nog maken zelfs. Eens, het moet beter bij hem en snel ook; anders is het wel over met de kansen voor m....

In alle minuten die ik van hem heb gezien kan hij mij nog niet overtuigen.

18 december 2017 om 08:57

Heb hem donderdag live tegen Excelsior hem heel goed zien invallen. Hopen dat hij in de luwte mag groeien. Niet iedereen staat er op zn 19de

18 december 2017 om 09:03

Hij heeft zeker nog niet kunnen overtuigen in het eerste, mij ook niet hoor, maar hij heeft pas minuten gemaakt in de Eredivisie, nog geen serie wedstrijden of een heel seizoen.

Die jongen komt net kijken op dit niveau, het is een beetje snel al hoe hij al wordt afgeschreven door alles en iedereen, Van Loen voorop. Veel te vroeg naar mijn ogen. Verdedigen is bij uitstek een ervaringsvak. Situaties moet je leren herkennen en qua handelingssnelheid moet je mee in het niveau.

Ik krijg ook het idee dat hij nog veel te nerveus is en zich nog teveel wil bewijzen. Gisteren ook rende hij als een gek diagonaal over het veld naar een speler met de bal, waar al twee Ajacieden in de buurt stonden. Terwijl hij Wout Weghorst helemaal liet lopen in zijn rug. Die kreeg de bal vervolgens vrij voor Onana.

Laat ‘m eerst maar eens een wedstrijd of tien, vijftien achter elkaar spelen of een heel seizoen Fouten maken hoort erbij in het begin. Dan mogen we hem pas voorzichtig beoordelen. Het tempo is hoger dan hij gewend is, tegenstanders zijn beter en sneller, ploeggenoten zijn anders, et cetra.

Wellicht komt hij uiteindelijk tekort, maar voor hetzelfde geld gaat hij flinke stappen maken en leert hij snel. Qua fysiek en snelheid zit het in ieder geval wel goed met hem.

Ik vind het sowieso bedenkelijk, dat Orejuela in de poll nu al als de betere verdediger wordt ingeschat. De meesten hier hebben hem waarschijnlijk pas een half wedstrijdje zien ballen. In Jong Ajax vond ik hem niet altijd even strak verdedigen, zijn eerste aanname erg matig zijn voorzetten vaak een drama.

18 december 2017 om 10:46

Je gaat iemand die tekort komt niet 10-15 wedstrijden of zelfs een heel seizoen laten spelen onder het mom van 'fouten maken'. Ligeon zat op hetzelfde niveau, was zelfs MOTM tegen Feyenoord jaren geleden, en zie nu. Zeefuik is echt niets anders, roep ik echt al ontzettend lang hier.

18 december 2017 om 11:12

"Laat hem eerst maar een jaar lang fouten maken." Lijkt mij een goed idee om hem dat jaar aan een andere eredivisieclub te verhuren

18 december 2017 om 12:25

@Stephanten Brink

"Laat hem eerst maar een jaar lang fouten maken.”

Dat is wel een erg vrije interpretatie van:

“Laat ‘m eerst maar eens een wedstrijd of tien, vijftien achter elkaar spelen of een heel seizoen Fouten maken hoort erbij in het begin. Dan mogen we hem pas voorzichtig beoordelen.”

Wil je me geen woorden in de mond leggen? Zeg ik dat hij een heel jaar fouten mag maken?

Ik schrijf iets totaal anders, namelijk dat hij eerst vijf tot tien wedstrijden zou moeten spelen of een heel jaar bij de selectie spelen/zitten om pas voorzichtig beoordeeld te mogen worden. Niet al na anderhalve wedstrijd. En dat fouten voor een beginner ingecalculeerd moeten worden. Die zijn inherent aan jong zijn. Begrijpend lezen is niet zo lastig als je de tijd neemt.

18 december 2017 om 12:44

@Ayrshire

Nee, dat zeg ik toch ook niet...

Ten eerste valt het te bezien of hij tekort komt stel ik toch duidelijk. Hij kan zich ook ontwikkelen ala Tete. En of hij van het zelfde niveau is als destijds Ligeon valt ūberhaubt nog te bezien. Zeeffuik vind ik daarnaast veel meer een pure, fysieke verdediger dan Ligeon, die veel meer een opkomende back was met een goede voorzet.

En ten tweede beweer ik niet dat het een must is, dat vijftien tot twintig wedstrijden of een seizoen moet spelen onder het mom van fouten mogen maken.

Ik schrijf dat je een jonge speler pas voorzichtig mag beoordelen na een aantal wedstrijden achter elkaar (hoeft niet onafgebroken) of een heel jaar (bij de selectie), niet zoals nu niet al na twee potjes op een hoger niveau. Zo ingewikkeld is dat toch niet om te snappen? Als hij niet aan dat aantal gaat komen, dan niet.

18 december 2017 om 13:27

@buitenspelval.
Het zou misschien geholpen hebben wanneer je een punt achter "seizoen" zou hebben gezet. Nu lijkt het inderdaad alsof je bedoelt dat hij een heel seizoen fouten mag maken. Dat heeft niets met begrijpend lezen te maken maar met het ontbreken van een leesteken.
Los daarvan bedacht ik me de eerste helft dat die Orejuela wel erg slecht moet zijn wanneer Zeefuik boven hem wordt verkozen. De jongen is veel te wild. dat bewees hij al bij zijn invalbeurt in die Europese wedstrijd en nu weer. Om hem gelijk af te schrijven gaat te ver, maar overtuigen doet hij allerminst.

18 december 2017 om 14:12

@Nico50

Ik zie en bergrijp dat het leesteken ‘punt’ ontbreekt en dat sommigen daardoor in eerste instantie in verwarring kunnen geraken. In zo’n geval lees ik zelf bij verwarring altijd even iemands zin nogmaals om het te kunnen begrijpen. Al snap ik wat je bedoelt.

Met de hoofdletter ‘F’ begint met het woord ‘Fouten’ toch duidelijk een nieuwe zin naar mijn idee. Je hoeft volgens mij geen hogere opleiding te hebben voltooid, om dat er te begrijpend uit te halen, ook al ontbreekt de punt in de vorige zin.

Temeer omdat er de conclusie: “Dan mogen we hem pas voorzichtig beoordelen.” er op volgt. Dat verwijst naar ‘eerst vijftien tot twintig wedstrijden spelen of een heel seizoen.’ Lijkt me toch een kwestie van begrijpend lezen. Ook al ontbreekt er een leesteken punt.

En ook al leest je het zonder punt, dan nog lees ik nog steeds niet dat ik zou bedoelen, dat hij een heel seizoen fouten mag maken. ‘Een heel seizoen fouten mogen maken’ òf ‘Fouten maken hoort erbij hoort in het begin’, daar zit nogal een nuanceverschil. Met de nadruk op ‘in het begin’

Maar goed, punt erachter, volgende keer zal ik extra punctueel op interpunctie letten, zodat men mijn punt beter begrijpt, voor mij als dyslecticus altijd al een puntje van aandacht.
—————————————————————

on: Wat de wedstrijd van Zeefuik betreft: die jongen is nog slechts een jonge hond, nog wat onstuimig en roekeloos in zijn spel. Hij speelde een ongelukkig potje, had teveel bewijsdrang en was nerveus. Het is zeker geen toptalent, maar in principe als verdediger een nuttige backup voor de breedte.

De Colombiaan Orejuela is pas een half seizoen in Nederland, kampt met aanpassingproblemen en is momenteel drukdoende een tactische en voetbaltechnische inhaalslag te maken.

Het lijkt me logisch dat de coach vooralsnog voor Zeeffuik kiest, die de hele Ajax-opleiding heeft doorlopen en het te spelen spelletje daardoor beter kent. Gisteren was hij niet best, tegen Excelsior ging het een stukje beter.

Elke jongeling verdient in mijn ogen in het begin het voordeel van de twijfel. Gun zo’n Zeeffuik even wat tijd.

Laatst was er iemand hier op voetbalzone die beweerde dat De Ligt alleen maar de voorkeur kreeg boven Zeefuik op basis van racisme. Daar moest ik toch even aan terugdenken toen ik hem gister zag schutteren.

Verder wil ik hem nog niet afschrijven maar gister gaf iig weinig hoop.

18 december 2017 om 07:08

Tegenwoordig is alles racisme dus dat is zoiezo al niet serieus te nemen.. Zeefuik heeft gewoon het niveau niet, is meer een speler voor de onderste regionen, als je erover nadenkt hebben we gister een top prestatie geleverd met Zeefuik, Dijks en de Jong achterin

18 december 2017 om 07:18

Een aantal jaar geleden had ik, en velen met mij, hoge verwachtingen van Owusu. Jammer dat zijn ontwikkeling niet doorgezet heeft.

Verder inderdaad een topprestatie van het hele team dat ze de druk van de verdediging hebben weten te houden. En ook bijzonder dat de jonge De Ligt zonder moeite de leiding neemt in de achterste linie.

18 december 2017 om 09:07

Voeg daar Schone ook aan toe. Die is uitsluitend bruikbaar bij spelhervattingen. Waarom die nog steeds speeltijd krijgt, is mij een raadsel.

18 december 2017 om 10:47

Tazmanic2, jij kon gister niet begrijpen waarom Schone nog speelde? Schone was een van de beste aan de kant van Ajax, speelde en wereldpot. Als je dat niet hebt gezien adviseer ik je een andere sport te gaan kijken. Echt ongelofelijk.

18 december 2017 om 11:10

Woon al mijn hele leven in Utrecht en vraag me ten zeerste af waar jij je dan gediscrimineerd voelt, heb dat nog nooit meegemaakt in Utrecht.

Daarnaast kan ik natuurlijk niets over of voor jou invullen, maar vind ik het argument dat witte mensen ook worden gediscrimeerd vaak een beetje overbodig. Witte mensen zijn in Nederland een meerderheid die op vele vlakken voordelen hebben in levenskansen ten opzichte van andere etniciteiten. Als blanke man heb je statistisch gezien de beste kansen om te "slagen" in het leven, dat is een feit. Dit komt doordat er sprake is van discriminatie, type samenleving, vooroordelen en inkomensverschillen. In die zin is er dus sprake van een bevoorrecht.

Daarnaast vind ik dat het woord blank totaal geen historische of hedendaagse lading heeft en totaal niet kwetsend of negatief is naar mijn mening. Het feit dat mensen dat vergelijken met het woord "neger" vind ik nogal dom. Ik zeg overigens niet dat jij dat doet.

Tot slot is het naar mijn mening een beetje raar om te denken dat de grote groep in een land wordt benadeelt door verschillende minderheden. Misschien ben jij een specifiek geval die er ongetwijfeld zullen zijn op bepaalde plekken in Nederland.

Maar in het algemeen Denk ik dat witte mensen vrijwel niet worden gediscrimineerd wat dus ook lastig is. De hedendaagse struggle zit m Denk ik.meer in het feit dat mensen alles op hunzelf betrekken en dat wanneer wij Iets niet snappen of bedenken dat het dan ook niet klopt. Terwijl wij natuurlijk als mensheid heel veel dingen niet kunnen voorstellen of bedemken, misschien moeten mensen daarom iemand anders vertrouwen en/of aanspreken wanneer iets hun vreemd in de oren klinkt. Ik Denk dat racisme vrij onbekend is voor witte Nederlanders en ik Denk inderdaad dat ze zich daarom minder goed kunnen inleven in racismezaken.

Ontopic: de Ligt is inderdaad beter dan Zeefuik!

18 december 2017 om 11:27

De reacties zijn al weg, ik pas even mijn post aan .

Wel idioot dat mijn hele post wordt verwijderd, terwijl het grotendeels ontopic is. Ik vind het ook idioot dat ik niet mag reageren op iets wat ik idioot vind. Wat een slechte mod, zeg je kan ook alleen die ene alinea eruithalen, niet? Ik copy paste hem zelf wel.

On topic:

Zeefuik is gewoon nog niet goed genoeg. Hij is veel te onzeker en maakt soms idiote beslissingen, dat zien we regelmatig terug in Jong Ajax. Hij heeft wel kwaliteit, maar dat komt er vooralsnog te weinig uit. Overigens overtuigd Orejuela allerminst in Jong Ajax, vandaar dat ik de keus van Keizer wel snap.

Ik had van Owusu en Lartey-Sanniez ook hoge verwachtingen, maar je ziet toch dat de beste zijn in je leeftijdscategorie heel wat anders is dan voetballen bij de senioren, waar je moet spelen tegen de beste spelers uit zeg maar de laatste 15 lichtingen.

18 december 2017 om 12:00

Misschien omdat heel Ajax beter speelt als hij meedoet?

18 december 2017 om 07:16

Hahaha serieus? Die mogen ze ook gelijk bannen wat mij betreft. Zeefuik komt ik mijn ogen van wat ik nu heb gezien gewoon te kort. De ligt is 100x beter dan deze jongen. Ik vond de Ligt heel goed spelen tegen AZ en dat doet hij al een lange tijd. Hij ontwikkelt zich gewoon goed.

18 december 2017 om 08:20

Dan heeft die persoon die dat beweert echt en enorme plaat voor z'n kop. Als je niet ziet dat de Ligt beter is als Zeefuik moet je toch echt eens gaan denken aan een hondje.

Ik heb werkelijk geen idee hoe deze man toch nog aan wedstrijden komt bij Ajax. Heb echt nog geen 1 keer gedacht ‘zo die kan er dus toch wel wat van’. Bij pakweg elke subtopper zou ie maximaal op de bank zitten.

Overigens nog een opvallende statistiek gelezen over deze man, die ook niet in zijn voordeel is:
Inmiddels heeft Zeefuik 5 wedstrijden in de Eredivisie en 1 wedstrijd in de EL gespeeld. In al deze wedstrijden kwam hij als invaller of werd hij gewisseld.

In de 174 minuten met hem binnen de lijnen haalde Ajax een doelsaldo van 4-7 en zonder hem 14-2 in 366 minuten

Ook in de Jupiler League ging het dit seizoen nog niet zo lekker 😟

Met Zeefuik in de basis is het record van Jong Ajax: 2 - 2 - 2.
Zonder Zeefuik is het record 8 - 1 - 2

18 december 2017 om 09:15

Scorebordkijkert! Zeker een buitenspeler, kan daar nooit alleen verantwoordelijk zijn, voor zo'n statistiek. Invallers al helemaal niet want die worden er neergezet omdat de eerste keus niet voldoet.

18 december 2017 om 09:52

Whaha rustig man.

Ik vind hem gewoon echt totaal niet het niveau van ajax.
Kijk de wedstrijden maar na waar hij erin kwam. Alles over zijn kant was meteen gevaarlijk. Mensen die over Veltman zeuren moeten eens kijken wat t verschil is tussen hem en Zeefuik. Zodra de laatste erin komt is de linkerkant van de tegenstander altijd gevaarlijk. Bovendien doet hij rare dingen als die handsbal maar ook naar binnen komen als het juist niet moet en blijven staan als het wel moet. Hele simpele dingen die je van een verdediger van ajax mag verwachten lijkt me

Zeefuik is gewoon niet goed genoeg en ik zie ook geen vordering of iets wat opvalt waardoor ik denk dat t nog wel goed komt.

Trouwens. Ik zeg ook een opvallende statistiek, ik verbind er verder niks aan maar het is gewoon opvallend. Zelfs jij zal dat moeten beamen als non scorebordkijker.

18 december 2017 om 11:06

Ik vond hem ook niet zo goed, gister. Maar hij zal toch wel wat hebben, anders kom je niet zo ver.
Heeft ook in vertegenwoordigende jeugdelftallen gezeten, dus er moet toch iets inzitten.
Als je het nu hebt over niet het nivo hebben, kijk dan eens naar onze vriend Lasse. Krijgt hier weer een 8,4 voor de wedstrijd tegen Az. Alleen voor het benutten van een strafschop. Nee, je moet verder kijken dan alleen statistieken!

18 december 2017 om 12:25

@tazmanic
Ik kan me wel vinden in vedet betreft Zeefuik.
Ik zag hem invallen uit tegen die Noren, Ajax was op dat moment "geplaatst" en binnen een mum van tijd, door toedoen cq fouten van Zeefuik was het gedaan.
Ik zag hem spelen tegen Twente en hij kreeg geen poot aan de grond.
Gisteren zag ik hem ook meer foute dingen doen dan wat goeds.
Zeg mij dan eens wat voor speciale kwaliteiten hij beschikt.
Volgens mij is hij niet eens goed genoeg voor pakweg Nac Breda van wat ik van hem gezien heb.

Ik had hier een stukje geschreven over hoe ik hem ook al zwak vond bij Oranje onder 19, maar zie nu dat ik Zeefuik en Bakboord door elkaar haal. Neemt niet weg dat hij gisteren ook een zwakke indruk maakte, al vond ik zijn vervanger die Colombiaan ook behoorlijk zwak als ik eerlijk ben. Veltman, Orejuela, Bakboord en Zeefuik, de rechtsback is niet best bezet bij Ajax. Dat zou toch beter moeten, maar ik heb nog geen transfergeruchten over rechtsbacks gehoord bij Ajax.

18 december 2017 om 07:20

Hoe meer wedstrijden ik zie van Veltman hoe blijer ik van hem wordt. Aardig onderschat. Schakelt zijn man koste wat het kost uit en levert de bal bij een ploegmaat in. Daarnaast gevaarlijk bij standaardsituaties. Het enige mindere vind ik zijn spel intelligentie, pakt vaak onnodig kaarten, en zijn gedrag bij tijd en wijlen. Hoort gewoon bij de beste backs van de eredivisie.

18 december 2017 om 07:23

Ik heb Veltman zeker gemist gisteren. Had me toch zekerder gevoeld met hem op rechtsback.

18 december 2017 om 07:31

Ja, ik heb Veltman altijd wel wat onderschat gevonden. Natuurlijk geen topper, en in Oranje zie ik heel graag andere spelers, maar bij Ajax heeft hij zonder meer zijn nut. Vorig jaar was hij coachend ook erg belangrijk en hij heeft een hele goede dieptebal. Die andere zaken, tja, het lijkt me inderdaad geen gezellige jongen, maar er zal er af en toe toch eentje moeten opstaan.

18 december 2017 om 07:50

Ja want dan was die hands geen penalty geweest

18 december 2017 om 11:35

Als je Veltman mist weet je ook direct hoe miserabel het bij Ajax gesteld is met de vervangers. Want Veltman is juist de kwaliteit waarom Ajax tekort komt op nationaal en internationaal niveau. Veltman is bruikbaar bij b.v. FC Groningen, om zo maar een club te noemen, Dijks nog een trapje lager en Zeefuik Jupiler League. Nog niet door dat Ajax bijzonder matige backs heeft lopen? Wees blij met Wober. Een “ligtpunt” naast die andere jongeling.

18 december 2017 om 08:46

Tja, vorig jaar hadden we ene kenny tete, maar die voldeed niet volgens onze professoren in het technisch hart.... Dan verbaast het me niks dat je nu in deze situatie zit.

18 december 2017 om 08:53

Orejuela zie ik eigenlijk wel toekomst in. Hij is er nog niet, maar eerlijk is eerlijk, dat was een vervelende wedstrijd om in te vallen. In de eerste tien minuten kreeg hij elke overtreding tegen, al zaten daar ook behoorlijk wat teijfelgevalletjes tussen. Vervolgens past hij zich aan en krijgt hij er een stuk minder tegen. Wel speelt hij als een zuid Amerikaan. Fysiek de duels aangaan, en veel minder slim lopen voor intercepties en buitenspel val. Ik begreep wel wat keizer bedoelde met leren verdedigen zoals Ajax dat wil en communicatie. Zou het terug moeten zien om helemaal zeker te weten, maar die kans van Friday komt volgens mij voort uit een mislukte buitenspel val. Dat is slim stappen en beter communiceren. Wat ik wel zag was dat hij in tegenstelling tot bijvoorbeeld Dijks en Zeefuik geen domme keuzes maakt of aan de verkeerde kant staat te dekken. Hij stak een keer over, zelfde wat Zeefuik had. Een AZ speler was vrij in de 16 en klaar om voor te geven, hij snelt er naar toe en haalt de voorzet eruit. Bij Orejuela werd het dus een corner i.p.v. een kans en kreeg de verdediging de tijd om weer georganiseerd te gaan staan. Maar vergis je niet, Sanchez had in het begin ook de nodige moeite met spelers buitenspel zetten en lostte dat op met snelheid. Hij pikte het wel razendsnel op. Zou die Orejuela niet te snel afschrijven. Dat deden mensen namelijk ook met Neres...

18 december 2017 om 11:37

Bakboord, Zeefuik en Veltman...dan staan de beste stuurlui in dit geval écht aan wal

Nee, hier heb ik geen goed gevoel bij. Zeefuik kan mij tot nu toe echt niet bekoren. Dat ze zulke spelers uit nood moeten op stellen vind ik toch wel jammerlijk. Nu zijn er natuurlijk veel blessures, maar de links- en rechtsback posities zijn dramatisch bezet.

Hetzelfde geldt voor Dijks. Hij werkt hard en ik kan niks meer dan respect voor die jongen hebben, maar komt veel te kort voor Ajax 1.

Vooral het moment waar de kans voor Weghorst uit ontstond vond ik veelzeggend. Het hele veld oversteken, je tegenstander vrij achterlatend om een duel aan te gaan met een speler die al in duel is met je teamgenoot. Dat was echt een schrikbarend slechte keuze. Ajax onwaardig.

18 december 2017 om 07:59

Precies dit.

Wat was dat een merkwaardige keuze zeg. Zomaar je directe tegenstander laten staan om een sprint te maken van 20/30 meter om vervolgens veel te laat te komen en jouw directe tegenstander een grote kans te geven. Dramatische beslissing. Volgens mij liep de Ligt (?) daar nog vlak achter. Dat had zomaar een doelpunt kunnen en moeten zijn.

18 december 2017 om 10:28

Dit soort keuzes gaan eruit bij meer ervaring. Ik denk zelfs dat hij een volgende keer dit al niet meer doet.

Wat ik niet snap is. Keizer traint elke dag met die gasten, hoe kom je er dan bij om Zeefuik te kiezen boven Orejuela? Of was dit een verrassing?

Het zit er niet in en gaat er helaas ook niet in zitten voor hem. Tegen Twente was hij bijna persoonlijk al verantwoordelijk voor die drie tegengoals, dus ik was al erg ongerust toen ik hem gisteren in de basis zag staan. Veroorzaakt hij op een enorm domme wijze een penalty en dat moment dat hij weghorst opeens laat lopen zie je in de Fjes nog niet eens.

Vind het allemaal te makkelijk weer, die handsbal was onhandig, dat risico moet je niet lopen, maar het zat hem daar ook niet mee. En dat oversteken naar links, ik weet niet, misschien had hij het niet moeten doen, maar het was 2 tegen 1, ik vind het een taak van de keeper om hem daar goed in te coachen, die heeft het beste zicht op de situatie.

Hij had een paar sterke tackles en aan de bal vond ik hem ook prima. Het was mijn inziens eerder een 6je dan een dikke onvoldoende. Tete maakte deze fouten in het begin ook, is deels een kwestie van ervaring en ik denk dat hij ook nog aan zijn fysieke kracht moet werken.

18 december 2017 om 12:07

Tete moest je drie keer voorbij voor je hem kwijt was. Zeefuik is bij lange na niet zo goed. Ik vond hem ook in de wedstrijd tegen Twente al zo matig spelen dat ik hem voorlopig niet meer had opgesteld. Het is simpelweg (nog?) niet het niveau wat nodig is in de eredivisie.

18 december 2017 om 16:41

Heeft dezelfde felheid en tackle mijn inziens. Verdedigende ook een keer keurig toen Ouwejan over schoot.

Zelfs bij de junioren op het laagste niveau leer je dat je moet proberen om de tegenstander te vertragen om een keuze te maken in plaats van als een malloot van de ene kant van het veld naar de andere kant te rennen en je tegenstander een haast niet te missen kans geeft.
Zeefuik is helaas niet geschikt als Ajax speler. De zoveelste back die Ajax niet kan opleiden. Hoe moeilijk moet dat zijn?

Ajax heeft gewonnen. Er waren meer spelers van Ajax die ik niet heb gezien gisteren zoals frenckie de jong en Verbeek. Waarom niet zien de jong erin
Het waren de oudere gasten die dit soort wedstrijden altijd uitblinken

18 december 2017 om 12:11

Frenkie speelde in mijn ogen een prima wedstrijd. Dankzij hem was er een extra dimensie in het spel van Ajax.
Wie is Verbeek trouwens? Of bedoel je Donny van der Beek? Die werkte weer hard en was zeker nuttig.

Komt simpelweg tekort. Loopt volgens mij gigantisch achter op tactisch gebied. De beslissingen die hij gister nam, zie je jeugdspelers maken. Puur kijken naar de bal en helemaal niet zien wat je achterlaat.
Van mij mag je em een jaartje verhuren en kijken wat die leert. Hij heeft wel een aangename felheid in zijn duelkracht namelijk

Zeefuik is wat onstuiming, maar dat is een kwestie van veel spelen en ja soms ook van fouten maken. Is vele malen beter dan Veltman, Ligeon en Owusu. Jongen zit emotioneel en fysiek heel goed in elkaar. Leert snel. Heeft timing in zijn tackle en snelheid van handelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren