Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: ‘Marcel Brands en PSV niet benaderd over vertrek naar Chelsea’

Laatste update:

PSV dreigt Marcel Brands kwijt te raken. De Telegraaf meldt dat de technisch manager ‘een serieuze kandidaat’ is om Michael Emenalo op te volgen als technisch directeur van Chelsea en hij is ook al benaderd.

Emenalo vertrok begin november van Stamford Bridge en tekende aan het einde van die maand een contract als technisch directeur bij AS Monaco. De 55-jarige Brands is volgens het dagblad een van de kandidaten om hem vanaf januari te vervangen, maar het is nog onduidelijk op wie de keuze van eigenaar Roman Abramovich definitief gaat vallen.

“Maar met zijn ervaring en het speuren naar buitenlandse spelers heeft hij een interessant cv voor de Londense topclub. Dat is ook de reden dat hij inmiddels is benaderd”, valt er te lezen. Brands had de voorbije jaren meermaals contact met de huidige nummer drie van de Premier League, onder meer over verdediger Jeffrey Bruma en middenvelder Marco van Ginkel.

Brands, een oud-middenvelder, ging na zijn carrière aan de slag als commercieel manager bij RKC Waalwijk en werd daar later td en algemeen directeur. In 2005 volgde hij Martin van Geel op bij AZ en in 2009 werd de club uit Alkmaar onder leiding van Louis van Gaal kampioen. Brands tekende eind mei 2010 een vierjarig contract bij PSV en zou op 1 juni van dat jaar starten, als opvolger van Adrie van Kraaij.

Brands haalde onder anderen Jetro Willems, Dries Mertens en Kevin Strootman naar het Philips Stadion en wist later ook namen als Dick Advocaat, Mark van Bommel, Bruma, Luuk de Jong, Andrés Guardado en Hirving Lozano voor de club in te lijven. Brands verlengde in april 2016 zijn contract, tot medio 2020. Zijn vorige verbintenis liep door tot de zomer van 2016.

Update 16 december 11.56 uur - ‘Marcel Brands en PSV niet benaderd over vertrek naar Chelsea’
Marcel Brands staat volgens De Telegraaf in de belangstelling van Chelsea, maar van een snel vertrek van de technisch manager lijkt het echter niet te gaan komen. Het Eindhovens Dagblad meldt zaterdagochtend namelijk dat PSV heeft laten weten dat de club, noch Brands zelf al is benaderd door the Blues.

Denk jij dat Marcel Brands naar Chelsea gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oef dat zal een aderlating zijn voor PSV.
Met de middelen die de club heeft gehad heeft hij toch uitstekend gehandeld.
Brands heeft de stap zeker verdiend maar zou jammer zijn als het door gaat.

16 december 2017 om 07:23

Vind juist dat tegenover elke voltreffer twee forse missers te plaatsen zijn. Nu is dat inherent aan het vak, want een TD moet veel kansberekenen maar uiteindelijk blijft het halen van spelers een soort gokken — en daarmee verlies je doorgaans. Met name zijn tijd voor de komst van Gerbrands was het een rommel bij de club met een selectie die vaak uit balans was. Hij investeerde halsstarrig in de verkeerde linies wat echt een verwijtbare fout was. Overwegend natuurlijk een gehaaide onderhandelaar en gemiddeld een goede TD, maar geen tovenaar en zeker niet onvervangbaar, misschien zelfs weleens goed voor de club.

16 december 2017 om 08:46

"Vind juist dat tegenover elke voltreffer twee forse missers te plaatsen zijn."

Ja hehe voor welke club geldt dat nou niet? Voor de rest wel eens met je strekking dat de selecties niet altijd evenwichtig waren trouwens.

16 december 2017 om 08:56

Oké jij vindt hem geen goede TD, dat is je goed recht natuurlijk. Maare als je enige echte argument is dat hij wel eens een achter het net vist en/of een verkeerde speler binnenhaalt voor een linie die het niet het hardste nodig heeft. Tja, dan zijn er überhaupt ter wereld geen goede TD's, want iedereen maakt wel eens een blunder. Dus wat wil je nu eigenlijk zeggen?

16 december 2017 om 08:56

Noem jij eens een TD die niet op deze manier functioneert. Zelfs bij de aller grootse clubs worden er toch behoorlijke missers gemaakt. En dat is misschien wel kwalijker dan bij PSV wat met zijn beperkte middelen in Europa toch regelmatig succes boekt. Wat dat betreft is het logisch dat er in de jeugdopleiding wordt geïnvesteerd. Niet omdat velen hier vinden dat je eigen jeugd moet opleiden voor je 1ste elftal, want dat is in deze tijd bijna onmogelijk, ze zijn al weg voordat je er echt plezier aan hebt, maar voor het feit dat zo'n speler meer je "eigen" begeleiding heeft en je op tijd kan signaleren of hij gaat doorbreken en geld oplevert. Wij als supporters romantiseren graag de jeugdopleiding, maar voor de clubs is het zo langzamerhand een melkkoe.
Brands heeft het dus best goed gedaan en heeft in de voetbalwereld een goed netwerk opgebouwd, kan bij elke club binnenlopen en is voor zichzelf waarschijnlijk wel toe aan een volgende stap. En een misser of twee bij Chelsea valt toch niet op...

16 december 2017 om 09:40

Een Nederlandse TD moet erg creatief zijn. Zijn keuzes nog beter overwegen. Ik vind dat Brands zijn werk prima heeft gedaan. Goede spelers verkocht en zoals nu een prima selectie samengesteld. Uiteraard zijn er aankopen die niet renderen, maar wie heeft die niet. Ik denk dat een TD van Barcelona, Chelsea en overige grote clubs per saldo meer bagger aankopen hebben gedaan dan dat Brands in al die jaren heeft gedaan. Hoe minder geld hoe creatiever je wordt. Daarin vind ik Brands een prima TD.

16 december 2017 om 10:04

Zoals nu een prima selectie samengesteld? Dat valt toch wel mee als je Brenet en Paal als linksback hebt? Achterin houdt het sowieso niet over met Schwaab en Isimat die redelijke verdedigers zijn, maar ook niet meer dan dat. Ondertussen gooi je het geld dat je wel hebt weg door Luckassen te halen, in plaats van voor directe echte versterkingen te gaan. Lozano natuurlijk heel knap gedaan, dus daar krijgt ie credits voor. Luuk niet weten de lozen is weer minder. 3 jaar dezelfde speler moeten huren en die nu ook aanvoerder maken vind ik ook niet heel sterk over komen. Dus nee, zo goed vond ik het niet van Brands afgelopen zomer.

16 december 2017 om 10:14

@Romarky: regelmatig succes? Buiten één keer nipt overwinteren in de zwakste CL poule ooit is het de laatste jaren niet veel soeps bij PSV in Europa. Niet dat de andere Nederlandse clubs het vele malen beter hebben gedaan, maar over structureel succes kan je zeker niet praten in Europa.

16 december 2017 om 10:30

Lozano is goed, Van Ginkel is weliswaar gehuurd, maar echt top, Pereiro kan echt wel voetballen, Luuk de Jong is prima en komt echt wel weer terug, Zoet is prima, Locadia is degelijk. De verdediging is middelmaat, maar voor hier prima. Luckassen was een gok en tot op heden toe is het nog geen succes. Verder hebben ze prima jeugd, maar die durven ze niet in te zetten. Maar daar zitten ook prima spelers tussen.

16 december 2017 om 13:27

@passionforpink: wat een sneue, sneue reactie. Ik ga niet meer discussiëren over de fantastische prestatie die PSV leverde in de CL in een poule met wereldclubs, want als je dat nog diskwalificeert dan is er met je verstand iets niet in orde denk ik.

Als je kijkt naar de prestaties van Brands dan is het denk ik niet gek dat hij op de radar van clubs als Chelsea staat. Hij haalt spelers die normaal gesproken niet naar een club als PSV zouden komen zoals Lozano bijvoorbeeld, Moreno, Pereiro, Guardado, enz. Natuurlijk zitten daar ook missers bij maar dat is logisch.

16 december 2017 om 13:53

Vergeet bij die CL campagne even gauw het nipt missen van de volgende ronde over 2 wedstrijden tegen atleti.

Als je zo'n kans krijgt, dan ga je natuurlijk. Aderlating voor PSV, dat wel. Alhoewel het nog steeds raar is dat hij voor PSV geen linksback wist te regelen, doet hij verder prima aankopen en verkopen volgens mij.

16 december 2017 om 07:49

Opzich niet gek dat hij geen linksback wist te regelen. Er zijn er maar weinig die echt aan het niveau voldoen en dan ook nog eens willen komen. In Nederland heb je haps en verder weinig echte goede linksbacks. Wat wel echt een gigantisch talent is, is angelino van nac (MC). Ajax of psv moet die jongen echt proberen te strikken. Gigantische drive naar voren en een geweldige trap in de benen. Een van de weinigen die het eredivisieniveau goed aankan. Nadeel is wel dat ie 1.69m is. Buiten Nederland is het ook altijd spannend en gezien de huidige markt is een gokje twee keer zo duur als enkele jaren terug en dus niet altijd verstandig.

16 december 2017 om 08:37

Raar??? Lukt Ajax ook niet, en wij hebben echt een grote zak met centen en een TD die behoorlijke bedragen kan en mag uitgeven. Toch wachten we al jaren op een goede linksback. Wober zou een degelijke kunnen zijn.

16 december 2017 om 09:59

Omdat Ajax faalt in het zoeken van een linksback mogen we Brands van PSV er niet op afrekenen dat ie ook heeft gefaald in het zoeken van een linksback? Brands heeft 4 weken op een back van HSV gewacht die uiteindelijk niet weg mocht. Dat vind ik niet erg sterk en daar mag je hem best voor beoordelen.

16 december 2017 om 10:02

Nee, maar omdat Ajax faalt met veel meer financiële mogelijkheden is het een teken aan de wand dat het halen van een goede back een hele opgave is.

16 december 2017 om 12:48

Niet mee eens. Juist het volhouden en geduld van Brands is wat hem goed maakt naast het blijven investeren in relaties.

Dit zou een mooie, maar ook een verdiende stap zijn. Hij heeft wat mij betreft prima werk geleverd bij PSV. Zou daarom toch wel weer mooi zijn als een Nederlandse directeur bij Europese topclub komt te zitten. Tellen we nog een beetje mee...

Dit zou een ronduit belachelijke aanstelling zijn en ook 1 waar ik compleet niet achter zou staan.. Bramds is op zich een prima TD hoor, maar heeft veel fouten gemaakt en als je naar bijvoorbeeld vorig seizoen kijkt niet ingezien dat een verlammend probleem in zijn selectie zat wat ze weleens de titel gekost kan hebben..

Op zich heeft PSV wel jaren de (een na) sterkste selectie gehad van de Eredivisie, maar toch ontbrak er altijd wel iets.. Ik zou hier niet blij van worden..

16 december 2017 om 08:59

Vorig jaar hebben ze de hele eerste seizoenshelft zonder een groot scala aan bepalende spelers moeten spelen. Kun jij even toelichten hoe dat de fout van een TD is? De tweede seizoenshelft hebben ze behoorlijk veel potjes gewonnen, dus ja toen zat het blijkbaar een stuk beter in elkaar. Mede natuurlijk omdat die geblesseerde spelers toen terugkeerden.

Je ziet het nu bij Feyenoord ook. Als je een hoop basisspelers mist, is het logisch dat de kwaliteit van het voetbal erop achteruit gaat. Daar kan een TD weinig aan veranderen en helemaal als je een beperkt budget hebt, kun je niet zorgen voor eindeloze backups.

16 december 2017 om 10:30

Dat ze vorig seizoen veel geblesseerde basisspelers hadden doet voor mij niet af aan het feit dat PSV vorig jaar geen goede gebalanceerde selectie had.. Ze hadden geen goede buitenspelers, buiten Perreiro, en kwamen achterin mensen te kort op linksback bijvoorbeeld. Verder heeft hij PSV jaren met een schandalig slechte verdediging laten spelen, waardoor ze voor mijn gevoel in 2013 de titel hebben verloren aan Ajax om maar een jaar te noemen!

PSV heeft onder zijn bewind te weinig prijzen gepakt in mijn optiek en daar is hij een belangrijke factor in. Het was in 2013 verdediging, in 2014 ontbrak het aan ervaring en was het team te jong, vorig jaar was er een gebrek aan kwaliteit op de vleugels en ga zo maar door! Er zijn een hoop op- en aanmerkingen te maken op zijn werk.

16 december 2017 om 09:27

Wat je hem wel moet nageven is dat hij op het oog onrealistische transfers toch voor mekaar weet te krijgen. Bij chelsea is het geld oneindig dus zal ie nog minder moeite hebben om goeie spelers voor de club te werven.

16 december 2017 om 10:23

Dat is een grote misvatting. Abramovich is al jaren bezig om de club zelfstandig te maken en niet meer afhankelijk van zijn centen. Daarom heeft Chelsea zoveel jonge talenten, op dit moment is dat het geld dat we in de bank hebben zeg maar. Chelsea kan niet meedoen met de gekte in Manchester.

16 december 2017 om 11:10

Oké, dan is het geld niet oneindig maar er is zeker een ruim transferbudget aanwezig.

16 december 2017 om 10:43

Eerlijk gezegd ben ik best wel verheugd met Brands. Heeft het altijd uitstekend gedaan met de middelen die hij heeft. Met een betere scouting en netwerk om hem heen zullen die fouten ook minder worden en laten we eerlijk zijn, hij is een uitstekende onderhandelaar gebleken de laatste jaren.

Van mij mag hij weg. Heeft in al die jaren, maar 2x een gebalanceerde selectie samengesteld.

Tja heeft toch een mooi ritje spelers gehaald, niet dat alles goed heeft uitgepakt. Of hij klaar is voor de stap naar Chelsea weet ik niet, maar als hij die mogelijkheid heeft dan doet hij dat sws en moet je hem dat ook gunnen.

Kan me haast niet voorstellen dat Chelsea hem serieus op de korrel heeft.... Heeft toch al flink wat jaren een onevenwichtige selectie bij Psv samengesteld.... Persoonlijk zal Brands zich gevleid voelen.

Brands heeft naast goede spelers ook matige spelers gehaald. Er werd altijd gezegd dat PSV een sterk team had op papier, alleen heb je een trainer zitten die te weinig uit de spelers haalt. 2 landstitel vind ik gewoon te weinig voor een club als PSV onder zijn leiding. Ook vind ik dat hij gefaald heeft om de verdediging te versterken.

Tsja, er zijn niet eens zo heel veel landen waar ze eraan gewend zijn om überhaupt de functie van TD te hebben, dus de keuze in ervaren TD's zal ook niet per se overweldigend zijn. Daarnaast heeft Piet de Visser (achter de schermen de belangrijkste adviseur van Abramovich op voetbalgebied) natuurlijk nauwe banden met PSV. Dan snap ik wel dat je uitkomt op Brands.

16 december 2017 om 09:43

Klopt, en Hiddink en Abramovich konden ook redelijk goed met elkaar overweg. Nu wil ik niet beweren dat hij daar voor verantwoordelijk is qua advies, maar dan is het misschien niet zo onlogisch dat hij gaat kijken bij Psv.

Aan de ene kant een aderlating voor psv, maar wellicht zou het psv ook voordelen kunnen bieden mbt huren van bepaalde spelers of het samen aankopen doen. Voorwaarde is wel natuurlijk dat PSV een goede TD terug haalt.

16 december 2017 om 09:52

Frank Arnesen wordt genoemd als mogelijke opvolger. Hij is nu lid van de Raad van Commissarissen bij PSV.

Zou goed zijn als we weer een keer een nieuwe td krijgen die niet blind is voor de zeer slechte staat van de PSV verdediging. Liever een keer een goede talentvolle verdediger kopen dan telkens maar aanvallers en middenvelders.

Zo heel veel bijzonders heeft Brands nu ook weer niet gedaan bij Psv. Een paar goeie jaren en een paar slechte jaren. De selectiesamenstelling liet nog weleens te wensen over, dit seizoen bijvoorbeeld met de linksbackpositie en het halen van Luckassen. Gezien alle resultaten qua aan- en verkopen en de gewonnen prijzen zie ik niet waarom Chelsea hem wil. Wat Brands in Eindhoven heeft neergezet moeten een hoop mensen kunnen.

Het blijft lachen met die zogenaamde "x-tigduizend keer bekeken" bij die artikelen hier, terwijl het aantal reacties meestal de 50 niet eens haalt.

16 december 2017 om 14:28

Ik ga stuk hier.

16 december 2017 om 15:50

Snel jezelf laten repareren dan..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren