Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘De vraag is of beide spelers betaalbaar zijn voor Feyenoord’

Laatste update:

Feyenoord is dit seizoen te afhankelijk van Nicolai Jörgensen en Steven Berghuis, zo concludeert het Algemeen Dagblad vrijdag. Het spel van het team van Giovanni van Bronckhorst is verre van sprankelend, de defensie is allesbehalve een onneembare vestiging en zodoende moeten er ten opzichte van afgelopen seizoen meer doelpunten worden gemaakt om te winnen.

Het dagblad schrijft dat Van Bronckhorst, die vijf geblesseerde verdedigers moet missen, momenteel slechts veertien volwaardige spelers tot zijn beschikking heeft. De rest is of te jong of er is al geruime tijd duidelijk dat ze niet serieus in beeld zijn als basiskracht, zoals Michiel Kramer, Bilal Basacikoglu en inmiddels ook Kevin Diks.

Het gebrek aan creativiteit breekt Feyenoord op. "De club investeert dolgraag in spelers die in de Eredivisie opvallen", zo schrijft het dagblad. "Deroy Duarte van Sparta, hoe jong en ervaren ook, heeft de diepgang waar het bij Feyenoord aan ontbreekt. Zakaria Labyad heeft juist weer de creativiteit. De vraag is of beide spelers betaalbaar zijn voor Feyenoord."

"De vraag is ook, als dat zo is, of de club alweer flink wenst te investeren na een zomer waarin er nogal wat geld werd gespendeerd." Feyenoord, dat niet in Europa overwintert, is inmiddels op een zesde plaats terug te vinden, met veertien punten minder dan koploper PSV. De achterstand op de nummers twee en drie, Ajax en AZ, bedraagt negen punten.

Denk jij dat Feyenoord dit seizoen in de top vier gaat eindigen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ook momenteel heeft GvB gewoon opties om creativiteit op het middenveld te brengen. Hij is echter te laf om Hansson de kans te geven op de 10 positie. Die jongen zit al 2 jaar elke wedstrijd de bank warm te houden, maar zou dan zogenaamd niet goed genoeg zijn om minuten te krijgen. Als hij dan niet goed genoeg zou zijn, wat doet hij dan nog bij Feyenoord? In die spaarzame minuten die hij heeft gekregen heeft hij louter positieve dingen laten zien. Het is dat Boetius zo matig is op die linkerkant, anders kan je ook altijd nog Larsson op 10 gooien. Die komt ook geen lantaarnpaal voorbij momenteel op de linksvoor-positie.

Het zou ook weer des-Feyenoords zijn om te veel geld uit te geven voor spelers als Labyad of een Duarte, terwijl de jeugd de kans niet krijgt om zich te bewijzen. Een Malacia staat er ook gewoon in uit pure noodzaak. Als je ziet hoe weinig talenten er vanuit de jeugd de laatste jaren minuten krijgen bij het 1e vergeleken bij een AZ of Ajax roept dat toch vraagtekens op, zeker als je ziet wat voor middelmaat er in de basis staat en op de bank zit.

15 december 2017 om 10:03

Inderdaad Hansson beschikt wel over die creativiteit en geef die jongen de kans. Als dat niet goed genoeg blijkt dan kan je kiezen om een Duarte of Labyad te halen. Duarte is trouwens uberhaupt een goede optie als hij dit seizoen dit niveau kan vasthouden aangezien hij ook nog gewoon jong is en dus een talent.

Labyad zal een stuk duurder zijn, maar is wel een speler wat Feyenoord echt mist

15 december 2017 om 10:14

Precies dit. Miljoenen uitgeven aan nieuwe spelers terwijl je een trainer laat zitten die het spel niet beter weet te maken is symptoombestrijding.

15 december 2017 om 10:14

Snap niet waarom mensen steeds om Hansson blijven roepen. Toegegeven, de nummer 10's van nu zijn echt niet in goede vorm, maar Hansson gaat ook echt niet de redder in nood worden hoor. Die jongen heeft inderdaad 4(?) x wat laten zien toen die moest invallen, maar dit was vaak tegen slechte tegenstanders.
Larsson op 10 lijkt me inderdaad het beste, Boetius met volle vertrouwen gaat echt wel weer lopen. Dan heb je ook weer een speler met diepgang die ook buitenomgaat op de vleugel

15 december 2017 om 10:21

@loentje95

Makkelijk om dat te roepen he ''hij wordt echt onze redder in nood niet'', terwijl die jongen zichzelf nog nooit heeft kunnen bewijzen in de basis.

''boetius vertrouwen geven, dan gaat het echt wel lopen''. Jaja, dat heeft hij de afgelopen jaren overal bewezen. Die jongen heeft genoeg vertrouwen gehad, in zijn eerste periode bij Feyenoord en begin dit seizoen. Hij zou dan zogenaamd een verbeterde en volwassenere versie moeten zijn na al die jaren in het buitenland, nou ik zie geen verschil met de periode voordat hij weg ging bij Feyenoord.

Dat ze die jongen terug hebben gehaald is ook zo'n voorbeeld en bewijs van die sub-top cultuur die er heerst bij Feyenoord. Een matige speler terughalen omdat het een ''kind van de club'' is.

15 december 2017 om 10:31

Ja dat kun je dan van iedere speler zeggen. Hansson klopt echt niet aan de deur zoals een Frenkie de Jong dat doet bij Ajax. Bij hem zie je al dat de klasse er vanaf spat bij 10 minuutjes voetballen. Bij Hansson heb ik dat totaal niet. Hij mag van mij wel vaker invallen, dat wel. En mocht hij het telkens in die invalbeurten laten zien, dan mag hij wel in aanmerking komen voor een basisplek.

Wat betreft Boetius heb je inderdaad wel gelijk. Ik was nog positief gestemd de eerste wedstrijden, omdat hij Elia even deed vergeten, maar dat mocht niet al te lang duren..

15 december 2017 om 10:42

Ik vond dat Boetius het juist wel goed deed begin van dit seizoen, pas vanaf het moment dat hij noodgedwongen in de spits moest en Larsson op linksvoor kwam is het weer helemaal gedaan met Boetius.
Ik verwacht daarom ook wel dat als je Boetius het vertrouwen geeft(dus ook de fans en niet steeds gaan roepen om Larsson) dat het wel goed komt. Zet Larsson lekker op de 10 en geef de vaste formatie een aantal wedstrijden vertrouwen.

15 december 2017 om 10:53

@rubje, ben het helemaal niet met je eens Boetius heeft wel geteld 2 wedstrijden leuk gepresteerd. Daarna weer teruggevallen in het niveau wat hij had toen hij bij Feyenoord is vertrokken, gewoon dramatisch. Larsson roept zelf dat hij geen nummer 10 is, vind hem daar ook niet super sterk spelen. Wat een optie zou kunnen zijn is om Berghuis daar weg te zetten, Boetius op rechts of Toure.
Persoonlijk mogen ze van mij Gustafson in de winterstop terug halen, deze heeft wel diepgang, kun je Hansson verhuren.

15 december 2017 om 11:55

Waarom niet toornstra gewoon aanvallende middevelder dat is zyn echte positie ook feyenoord 'verpest' hem alleen rechts waar die het nog wel goed doet ma hij is veel beter op het middeveld

15 december 2017 om 12:42

@loentje95, je praat echt onzin.
Ook bij Hansson zag je dat hij behoorlijk wat klasse had.
Snap trouwens niet waarom je wilt gaan vergelijken.

15 december 2017 om 13:06

Jij bent al snel onder de indruk dan als hij je vindt dat hij na wat spastische sschaarbewegingen en een aantal goede passes meteen klasse heeft. Mijn punt is vooral dat het probleem niet ligt bij de spelers (dus niet opeens een Hansson voor de boeg gooien), maar bij de tactiek. Er zit geen gedachte achter en is gebaseerd op toeval

15 december 2017 om 10:20

Ik snap niet waarom Feyenoord niet vol voor Jahanbaksh gaat. Echt een goede speler die volgens mij ook prima in de Kuip past.

15 december 2017 om 10:56

Onbetaalbaar denk ik zo.

15 december 2017 om 10:55

Helemaal mee eens. Daarnaast loopt Gustafson ook nog rond bij Roda JC, hem kan je in de winter ook terughalen. Hij beschikt wel over het voetballend vermogen en creativiteit vind ik.

15 december 2017 om 11:00

Sorry, maar als je bij Roda in 15 wedstrijden er 3 keer bovenuit hebt gestoken, dan vraag ik me af hoe je Feyenoord naar het niveau denkt te brengen waar we heen willen. Gustafson kan best een balletje trappen, maar is mentaal kwetsbaar wat hem enorm wisselvallig maakt. Twee slechte ballen en hij loopt 90 minuten met zijn hoofd omlaag.

15 december 2017 om 11:04

Ik las laatst een analyse waarbij Gustafson regelmatig goede kansen etc creeerd, maar dat zijn medespelers hem gewoon niet begrijpen en kwalitatief gewoon niet goed genoeg zijn.

Overigens is Gustafson mijn inziens geen speler voor een degradatiekandidaat. Hij moet voetballen bij een goed voetballende ploeg. Ik denk dat Gustafson het werkelijkwaar geweldig zou doen bij ploegen als Pec, AZ of Heerenveen. Spelen alle drie attractief en aanvallend voetbal.

15 december 2017 om 11:24

Fr12jules

Precies, helemaal mee eens. Je gaat mij niet vertellen dat Gustafson minder is dan Toornstra of Vilhena op 10. Was altijd wel gecharmeerd van hem, maar werd nooit echt in het spel betrokken en leek ook niet echt lekker in zijn vel te zitten(gebrek aan vertrouwen?). Je zag in het begin gelijk aan die jongen dat hij lekker kon ballen, en iets bezat waar Feyenoord al jaren gebrek aan heeft op het middenveld: voetballend vermogen. Is erg makkelijk in zijn passing, vind snel de goede oplossing en voetbalt vooruit. Daarnaast heeft hij een prima schot in de benen.

Ik ben er absoluut voor om hem terug te halen, maar dan moet je hem ook het vertrouwen geven. Ik denk dat je er voetballend dan echt op vooruit gaat, en zo hoeft Larsson ook niet op 10 te spelen.

Het moet nou eens exit Toornstra en Vilhena zijn uit de basis.

'de defensie is allesbehalve een onneembare vestiging en zodoende moeten er ten opzichte van afgelopen seizoen meer doelpunten worden gemaakt om te winnen'
met 15 tegengoals in 15 wedstrijden lijkt mij dit het probleem nog niet. Dat zijn nog prima cijfers, als je er vanuit gaat dat Ajax ook 15 tegengoals heeft en PSV al 20.

Het probleem ligt hem in het feit dat ze pas 25 goals gemaakt hebben ten opzicht van 49 goals voor Ajax en 44 goals voor Psv.

Het gebrek aan scorend vermogen is dit seizoen juist het probleem, waar vorig jaar alles er in leek te vliegen is het dit seizoen kans naar kans dat gemist wordt. Het zijn allemaal geen uitgespeelde kansen met aanvallen over vele schijven, maar een kans blijft een kans.

Tuurlijk heeft dit ook te maken met de vele blessures, ook in de verdediging, waardoor het spel voorspelbaar is, maar het bevestigd maar weer dat je het niet gaat redden met een middenveld dat gewoon geen scorend vermogen en creativiteit heeft.

Het heeft ook te maken met al jaren erg matige scoutingsapparaat van Feyenoord. Feyenoord scout vooral met het bord op schoot in de eredivisie daar heb je nou niet echt een scout voor nodig. Heel Nederland ziet dat Berghuis Amrabat Bottighin Jones en Vermeer Feyenoord beter maken de enige echte verrassing de laatste seizoenen is Jorgensen geweest de meeste andere had de eerste de beste voetbalvolger kunnen aanraden bij Feyenoord.
Spelers van 2 a 3 miljoen kan Feyenoord zich nog wel veroorloven maar ook daar koop je in de eredivisie bijna geen directe versterkingen meer voor.

15 december 2017 om 11:00

Feyenoord hanteert gewoon een ander scoutingsbeleid. Ook heeft Feyenoord simpelweg niet de middelen om gokjes te nemen met spelers als Lozano, Neres, Sanchez, Cassiera of mogelijk een Romero.

15 december 2017 om 11:10

En waarom hebben ze dat geld niet.. Omdat ze niet goed scouten en geen jeugdspelers gebruiken. Kijk eens waarom Ajax zoveel geld heeft, ook Ajax had het financieel zwaar een jaar of 6-7 geleden, Milik, Sanchez, beide gekocht en voor veel verkocht zo ook talloze jeugdspelers Klaassen qua bedrag voorop. Sanchez en Milik zijn niet duurder dan Larsson of Haps.

Ajax koop Neres wel, maar verkoopt wisselspeler El Ghazi ook voor 9 miljoen, Riedewald voor 8,5 en Bazoer voor 9 miljoen, die qua inkoop samen bijna niks hebben gekost. Overmars is door vele ajacieden door het slijk gehaald, maar die doet toch heel erg goed werk!

15 december 2017 om 11:26

De situatie tussen beide verenigingen is niet te vergelijken natuurlijk.
Op Ajax spelers wordt altijd meer geboden dan bij de andere clubs in de eredivisie. Feyenoord heeft het uiteindelijk gered door de jeugdspelers die verkocht zijn. Fer, Wijnaldum, Claisie, de Vrij, Martins Indi bijvoorbeeld hebben allemaal goed geld opgebracht. Dus dat Feyenoord geen jeugdspelers gebruikt klopt niet.
Feyenoord heeft niet de financiële middelen om spelers van 10+ miljoen te kopen. Het mankeert vooral aan scouting buiten Europa, daar is Feyenoord zelden succesvol.
Dat Ajax reserve spelers verkoopt voor grote bedragen is natuurlijk enorm knap van Overmars. Geen enkel weldenkend mens betaalt zoveel geld voor spelers die niet goed genoeg zijn voor de top van de eredivisie, behalve Overmars

15 december 2017 om 11:32

@fr12jules,
Feyenoord hanteert inderdaad een ander scoutingsbeleid. Met het beleid wat Feyenoord voert zou iedereen die wekelijks Fox kijkt scout kunnen zijn bij Feyenoord. Feyenoord zou spelers eerder kunnen aantrekken bijvoorbeeld. Waarom haalt Heerenveen wel veel spelers uit bijvoorbeeld Scandinavië die ze later voor veel geld door verkopen?
Feyenoord zou net als Ajax een stuk actiever kunnen scouten bij jeugd spelers bijvoorbeeld haal jongens op jonge leeftijd naar Feyenoord dan zijn de kosten lager en is een eventuele winstmarge vele malen groter.

15 december 2017 om 11:35

Als ze eerder spelers aantrekken (zoals Bilal, Tapia) is het ook niet goed.

15 december 2017 om 11:41

Je kunt de clubs inderdaad niet vergelijken. Door het verleden gaat een speler bij ajax altijd voor meer weg, dan bij Feyenoord. Dus zelfs als hetzelfde beleid wordt gevolgd, dan zal er bij ajax meer geld binnenstromen. Hierdoor kunnen ze weer meer uitgeven. Ik denk wel dat Feyenoord meer op de jeugd moet inzetten ipv dure spelers uit de eredivisie moet halen. Op korte termijn win je er misschien iets mee, maar op langere termijn niet. Feyenoord is niet mijn club dus misschien zie ik verkeerd, maar het lijkt erop dat Feyenoord weer hun oude beleid gaat volgen. Het beleid wat hun bijna de kop heeft gekost.

15 december 2017 om 11:45

Het gaat er om dat Feyenoord veel al spelers scouten die we wekelijks zien spelen in de Eredivisie, ook Bilal en Tapia waren ondanks hun leeftijd al basisspeler bij hun clubs.. een paar jaar geleden heeft de jeugd Feyenoord er boven op geholpen en sinds Gio er zit is de jeugd een weggeschoven kind, puur uit nood moest Malacia spelen en dan blijkt hij ineens het niveau (tot nu toe) gemakkelijk aan te kunnen

15 december 2017 om 12:09

@lausho:
Altijd makkelijk beetje wat roepen metjeugd jeugd jeugd!

Laten we eens kappen hier met die onzin over jeugd.

Want juist feyenoord heeft veel jeugd verkocht de laatste jaren dus het slaat ook nog eens nergens op!
De vrij
wijnaldum
Fer
Indi
Clasie
Kongolo
Karsdorp

En dit jaar met van Beek, Nieuwkoop, Vilenha weer zat echte jeugd. Ajax heeft alleen meer naar in he tbuiteland wat terecht is en krijgt daarommeer geld er voor!

15 december 2017 om 12:09

@fr12jules,
Eerder aantrekken? Tapia was al international van Peru en Bilal was basisspeler van Heerenveen. Nou niet direct heel knap gescout.
Ik bedoel meer dat ze Tapia bijvoorbeeld scouten als hij nog in Zuid Amerika speelt en niet als hij al twee jaar in de eredivisie speelt.

15 december 2017 om 12:20

Tornado

Toen Botteghin gehaald werd, was het commentaar overweldigend. Die was niet goed genoeg voor Feyenoord. Toen Jones gehaald werd, was hij achtervanger, geen basismateriaal. Dat is vorig seizoen gewoon een gelukstreffer gebleken (en dit seizoen alweer een stuk minder).

Jij bekijkt het dus met de blik van achteraf. Daar kunnen we niet zo veel mee. En bovendien vergeet je de spelers te melden die zijn mislukt, en die ook uit de eredivisie zijn gescout.

Ik ben voor Ajax maar was aan het begin van dit seizoen echt jaloers op Feyenoord. Bij PSV en Ajax was het een bende, en Feyenoord was een oase van rust. Op tijd spelers gehaald, functionerend elftal, goede resultaten. Nu, 3 maanden later, kan ik ook wel gaan roepen dat Feyenoord er een bende van heeft gemaakt, maar ten eerste is dat achteraf gepraat, en ten tweede heeft Feyenoord niet de middelen om lekker breed te gaan shoppen in het buitenland.

Feyenoord heeft vaker een dip gehad, en vorig jaar liep alles goed. Deze dip is niet het einde van de wereld.

15 december 2017 om 12:43

@ Edo,

Vooraf kijken is lastig natuurlijk. Dat zouden de scouts van Feyenoord natuurlijk moeten doen, spelers halen die nog niet bij alle clubs op de rader staan daar is niet een heel groot budget voor nodig maar een paar goede scouts.

Of je spelers uit donker Afrika haalt of uit de eredivisie er zullen altijd mislukkingen bij zitten. Dat spelers die je scout is de eredivisie mislukken is eigenlijk nog erger die heb je week in week uit kunnen bekijken. Het kan altijd een keer tegen zitten maar voor jonge spelers uit de eredivisie wordt de hoofdprijs betaald dat is mede de reden dat Ajax veel minder met het bord op schoot is gaan scouten.

Ik heb het er niet over dat Feyenoord er een bende van maakt of dat het het einde van de wereld is dat Feyenoord een dip heeft. Het is ook allemaal aanwijsbaar dat het even wat minder gaat met Feyenoord. Druk programma veel blessures veel te veel kansen die om zeep geholpen worden, dat hoort er allemaal bij en daar heeft elke club mee te maken. Het gaat er vooral om dat Feyenoord altijd de spelers haalt die iedereen kent en dat er geen scout in Zuid Amerika of Afrika schijnt te zitten die talenten herkent en ze naar Feyenoord brengt..

15 december 2017 om 13:17

Met dat punt ben ik het eens. Ik weet ook niet hoe dat komt. Wat me wel opvalt aan een club als Heerenveen, is dat die elke keer raak schieten met scouten, maar dat bijna al die spelers het vervolgens bij andere clubs weer slecht doen. Dus je moet als club niet alleen in staat zijn om goede spelers te scouten, maar die spelers moeten ook nog echt bij je club passen.

Je kan zo veel goede spelers kopen, maar met een coach als Gio aan het roer blijft het dweilen met de kraan open. Ik heb alles bij elkaar opgeteld dit jaar bij Feyenoord nul komma nul voetbalverstand, voetbalvisie, vast spelpatronen, slimme dode spelsituaties gezien. Kortom alles wat trainbaar is in dit spelletje. Dan zal met een Labyad het spel misschien wel twee of drie procent beter worden, maar ga je niet aan het bovenstaande werken kom je alsnog nergens en is het weer een paar miljoen die je hebt weggesmeten.

Tel daarbij op dat hij onbegrijpelijk personele keuzes blijft maken (jones blijft erin Wtf!?, Vilhena maanden uit vorm, mag blijven staan, vleugels die overduidelijk niet werken) en ik ben er wel aardig klaar mee. De magie is gewoon op.

15 december 2017 om 10:17

Eens, zit ook gewoon geen lijn of gedachte in het spel.. Hopen op een bevlieging van iemand of dat de bal goed valt in plaats van uitgedacht positiespel. Moedeloos word je ervan

15 december 2017 om 13:03

Ik ben het eens met je analyse, maar Gio eruit gooien is volgens mij niet de oplossing. Ik zou proberen om Gio ruimte te geven om van zijn standaard werkwijze af te wijken. Dat kan in resultaatafspraken, bijvoorbeeld: na de 2e seizoenshelft zijn er in iedere linie minimaal 120 minuten gemaakt door spelers met een jeugdcontract. Dat betekent gemiddeld iedere westrijd 20 minuten een jeugdspeler erin. Afwijken mag, maar dan wel met een goede wedstrijdanalyse erbij.
Ook zou ik afspreken dat er gewoon gemiddeld meer dan 2,5 wissels per wedstrijd worden doorgevoerd.

Verder moeten er inderdaad meer patronen in komen en een hoger tempo. Vorig jaar vertrouwde de ploeg erop dat er nog wel een goal zou vallen dan dat is prima. Zolang dat niet betekent dat je de tijd weg laat tikken. Tegen NAC zette Feyenoord pas aan toen de 0-2 viel, onbegrijpelijk. Dat reken ik Gio wel aan.

Kortom: biedt Gio de mogelijkheid zich verder te ontwikkelen en investeer daarin. Die credits heeft hij vorig jaar verdient.

15 december 2017 om 13:19

@woeke

Dan stel je je trainer dus gewoon onder curatele. Dat zou ik als Gio nooit accepteren. Dat heeft hij een keer gedaan (met Advocaat), maar dat kan je, zeker na de titel, niet nog een keer gaan doen.

Gio is gwn een topper voor Nederlandse velden.
Maar hoe kan de club een jongen als Bilal aanhouden?
Dan moet er toch wel ergens kortsluiting zitten.

15 december 2017 om 10:26

Op basis van wat? Een incidenteel kampioenschap gecatalyseerd door Kuyt?

Die man is een goed voorbeeld dat goede spelers geen goede trainers maken.
Verschrikkelijk matige tacticus, slechte coach, middelmatige spelers ongelimiteerd krediet toeschuiven...ga maar door.

2015-2016 eindigen we op 21 punten van kampioen Psv. Nu hebben we de winterstop nog niet bereikt, of we kijken al tegen een achterstand aan van 14 punten. Ik vind het echt lachwekkend hoe GvB een goede coach gevonden kan worden.

15 december 2017 om 11:02

Ik ben het toch wel eens met Blindevogel, ik hoopte dat ook Gio zou zijn gegroeid na afgelopen jaar. Maar het begint steeds meer te lijken dat vorig seizoen stom geluk is geweest in plaats van de kwaliteit die er is.

Als men kijkt hoeveel er geïnvesteerd is en hoe er gepresteerd wordt kan je jezelf afvragen of het mogelijk is om nog slechter te presteren. Je staat op het moment dichter bij plek 8 dan bij plek 3.

15 december 2017 om 13:26

Het was niet alleen geluk, wat mij betreft. Feyenoord heeft zichzelf vorig jaar een aantal keer uit de problemen geknokt. Gewoon door te weigeren om op te geven. Dan heb je daarnaast ook nog wel geluk nodig, en dat had Feyenoord ook. Maar trainer en spelers gingen er echt voor, en dat betaalde zich uit.

Nu heb je de pech die je vorig jaar niet had. Ergens daar tussenin zit de plek waar je, met de huidige selectie, normaliter thuis zou horen.

Wat denk ik wel een misser is geweest, is dat Gio (en misschien ook zijn spelers) zichzelf een klein beetje zijn gaan overschatten. Als ik de reacties op de champions league wedstrijden hoorde, dan klonk daar een beetje teveel in door dat men er van uit ging dat het allemaal groeipijntjes waren, en dat Feyenoord wel op het gewenste niveau zou gaan komen. Daar hadden ze veel harder in moeten zijn, wat mij betreft. Je krijgt 6 wedstrijden, en daarin heb je niet de luxe om even rustig bij te leren. Die 6 wedstrijden krijg je waarschijnlijk de komende jaren niet meer, dus dan moet alles uit de kast.

Gewoon een matige selectie niet doorgepakt net zoals ajax.
Alleen heeft ajax geen matige selectie.

15 december 2017 om 10:45

Feyenoord mag wel eens naar AZ kijken. Zij weten hoe je de jeugd brengt. Als ik naar afgelopen woensdag en naar de partij tegen Napoli keek, dan valt een Malacia gewoon op. Noodgedwongen, maar zo ontwikkelt zo'n jongen wel. Hamer en Hansson houden al jaren de bank warm. Waarom probeer je zulke jongens niet eens in te passen? Kijk hierbij dus naar AZ. Koopmeiners, Til, Stengs, Ouwejan. Het kan echt geweldig uitpakken.

15 december 2017 om 10:53

Of gewoon naar de grote rivaal, Ajax, wij stromen over van grote talenten, deels langer opgeleid, deels voor weinig gekocht een paar jaar voor de doorbraak. AZ doet het ook erg goed, maar of ze ook echte potentiële topspelers hebben? Dat weet ik niet, ik vlak een aantal zeker niet uit, maar ze moeten het ook nog maar een niveau hoger laten zien.

15 december 2017 om 11:06

Je kan echter niet ontkennen dat AZ hiermee gewoon het meest laat zien hoe het moet. Dat het een voorbeeld voor Feyenoord kan zijn wat betreft het gebruiken ontwikkelen van eigen jeugd. AZ is voor de buitenwacht gewoonweg de club die daarvan een schoolvoorbeeld is. Waarom zou dan in godesnaam Ajax moeten worden genoemd?

En als ze een Hansson, Hamer en Malacia verder kunnen ontwikkelen, dan is het toch prachtig dat je weer drie of vier zelf opgeleide spelers in je basis hebt?

15 december 2017 om 11:07

Wat AZ doet met de jeugd is inderdaad bewonderenswaardig. Zit ook een cultuur bij AZ waar didactisch vernieuwende ideeën de kans krijgen, en de faciliteiten op veel vlakken beter zijn dan bij Feyenoord. Dat laatste wordt nu gelukkig eindelijk aan gewerkt.

Moet je bij Feyenoord met de oer-conservatief Wim Jansen en de nono van een Richard Grootscholten eens doen. Jansen heeft echt wel zijn waarde gehad 10 jaar geleden met het reanimeren van de jeugdopleiding, maar nu wordt iedere vernieuwing in hoe je jeugd coacht de grond ingeboord door een man die een 'vroeger was alles beter' mentaliteit op nahoudt.

15 december 2017 om 11:18

Het is voor mensen maar moeilijk toe te geven, dat weet ik, maar het niveau bij Ajax is hoger, de spelers die van Ajax komen slagen voor een groot gedeelte wel bij de absolute top. Maar ik ging er even vanuit dat Feyenoord om het kampioenschap wou spelen en niet in de subtop wou blijven hangen net als AZ, maar inderdaad, ze kunnen met het succes van vorig jaar ook weer 18 jaar vooruit. Ik hoop toch dat ze een echte concurrent blijven en niet AZ als voorbeeld nemen.

Het feit dat jij het weer beperkt tot eigen jeugd, is namelijk een reden dat ze de slag missen, de talenten die uit eigen jeugd niet goed genoeg zijn moet je doorselecteren voor betere, daar worden de overgebleven eigen jeugd spelers ook beter van, want meer concurrentie en een hoger niveau op de trainingen. Hoelang een speler bij een opleiding zit zou niet eens een graadmeter moeten zijn, enige wat telt is kwaliteit.

15 december 2017 om 11:26

Wat gek dat jij continu direct een duimpje hebt. Die geef je vast jezelf niet!

Ik snap niet dat het over Ajax moet gaan. Compleet irrelevant. Doen het leuk, maar moeten zij daarom genoemd worden? Het is een stuk over Feyenoord. Er moet iets veranderen. Er springt een andere club in Nederland momenteel boven de rest uit wat betreft verandering. Wat betreft het inpassen van eigen jeugd. Deze verandering zorgt ervoor dat deze club misschien wel de stap van subtop naar top kan maken. Dan is het logisch dat Feyenoord naar AZ kijkt in dit specifieke geval. Daar is helemaal niets mis mee.

15 december 2017 om 12:06

Hamer is verhuurd aan Dordrecht.

15 december 2017 om 10:55

De selectie is prima. Ja je hebt pech met de bizarre blessurereeks, maar in de breedte is hij er helemaal niet op achteruit gegaan. Amrabat, St. Juste en Haps zijn prima aankopen, Tapia heeft zich verdienstelijk bewezen. Larsson is een twijfelgeval, alhoewel ik daar een hard hoofd in begin te krijgen. Diks kan je afschrijven.

Probleem is echter een technische staf die koppiger dan koppig is en niet wil leren van gemaakte fouten lijkt het wel. Daarnaast lukt het hun niet om in het aanvalsspel ook maar enige lijn te trekken. Dit mag je van Bronckhorst en consorten inmiddels aanrekenen, we zitten in december.

En alleen Ajax geen matige selectie? Waarom staan die dan niet mijlenver op al die ander teams?

15 december 2017 om 11:05

ajax kan alles tot nu toe goed opvangen en hebben gelijkwaardige vervangers.
Feyenoord heeft dat bij lange na niet.
Zie de tekst staat het duidelijk in.
Van berghuis naar bilal is een heel groot verschil.
Evenals jorgensen > kramer.
En dat er een verdediger geblesseerd raakt weet je dat dit kan gebeuren.
Dan moet je er iets achter hebben.
Ajax mist ook al tijden viergever sinkgraven en nu ook wöber.
En daar moet je maar rekening mee houden dat het gaat niet te groots met wat er achter zit.
En dat gat is bij feyenoord enorm.

15 december 2017 om 11:15

Nouja, dat valt dus nog wel mee. De personele problemen spelen zich met name achterin af. Botteghin wordt heel verdienstelijk vervangen door Van Beek, Tapia doet het fantastisch op de plek van Jan Arie, St. Juste deed het woensdag helemaal niet onaardig op de plek van Nieuwkoop, Vermeer is een prima vervanger van Jones (sterker nog, die moet er gewoon in). Alleen op de linksback is het tot nu toe dweilen met de kraan open, maar daar heb ik bij Ajax volgens mij ook weleens met Mitchell Dijks zien spelen.

15 december 2017 om 14:58

Ja dat klopt maar dijks vind ik beter dan nelom. En tapia vind ik totaal geen sterke verdediger.
En van beek is wel een sterke man.
Maar voor de rest is er weinig tot geen creativiteit.
Toornstra is niks van de toornstra van vorig seizoen.
En larson speelt meer niet dan wel terwijl hij creativiteit brengt b

15 december 2017 om 15:50

Want van neres naar younes of wie is geen groot verval natuurlijk.Ajax mist viergever 2? 3 weken? En was sinkgraven vorig jaar basisspeler aan het eind ban het seizoen?

Ik wil het de komende weken wel eens zien als jullie alweer jn de verdediging moeten schuiven, dan valt er zo weinig op te bouwen.

Kopen teveel te dure twijfelgevallen. Geen goede scouting. Maarrrr een van de beste jeugdopleidingen. Ga voor eigen jeugd dit jaar. Vierde word je toch wel. Scheelt geld en leuker voor de fans.

En misschien Tapia op het middenveld (van oorsprong middenvelder) goede passing,technisch,goed schot.

De verdediging is helemaal niet zoveel minder als vorig seizoen. vijftien tegen in vijftien wedstrijden is uitstekend, zeker gezien de personele problemen. Op Zwolle na de minst gepasseerde defensie. Er hoeft ook niet helemaal niet meer gescoord te worden als vorig seizoen om te winnen. Gewoon een aantoonbaar foute conclusie van het AD.

Het is wel zo dat Feyenoord maar twee spelers heeft die regelmatig scoren. Vorig seizoen waren dat er vijf. Maar ik betwijfel of er echt minder kansen worden gecreëerd. Er zijn dit seizoen gewoon al vijf penalty's gemist en de meest simpele intikkertjes gaan er naast.

Daarnaast heeft Feyenoord ook puntverlies geleden in twee of drie wedstrijden, waarin de tegenstander letterlijk maar één keer op doel heeft geschoten. Alles zit dit seizoen tegen en dat vreet aan het zelfvertrouwen en dan gaat het van kwaad naar erger. Afgelopen keer tegen Heerenveen ook weer, vorig jaar scoorde Feyenoord die kansen wel en dan was het gewoon 4-1 geworden. En dat had nu ook gekund.

Ik vindt het allemaal niet zo dramatisch, de verdediging is meer dan prima, er worden legio kansen gecreëerd en Feyenoord is wekelijks de bovenliggende partij.

Ik denk dat er vooral behoefte is aan een frisse wind. Een ander spelletje, met een andere coach. wat minder postbodes op het middenveld (vilenha krijgt altijd de schuld, maar el Ahmadi en Amrabat pasen ook nooit een bal in een keer en zijn net zo goed postbode). Die frisse wind kan ook via jeugdspelers en daar hoeven heus geen 'net nietjes' van Sparta of Utrecht voor te komen.

Feyenoord moet eens kappen met enkel in de eredivisie te shoppen.
Het niveau van de Eredivisie is zo zwak geworden dat je voorzichtig moet zijn om niet alles maar goed te vinden. Alleen als het er met kop en schouders bovenuit steekt zoals een Ziyech toentertijd deed kan je in de buidel tasten, anders kan je veel beter zelf opleiden.
Ook een speler als Labyad gaat het niet redden bij Feyenoord, hij wisselt goede met barslechte wedstrijden af en haalt geen constant niveau. Plus heeft die in het verleden al aangetoond een hoger niveau niet aan te kunnen.

Wat hier boven al is genoemd hebben ze een speler als Hansson op de bank zitten, geef die dan een serieuze kans. Desnoods haal je in de winterstop Gustafson terug van Roda.
Geld uitgeven kan altijd nog, ga eerst eens kijken wat je in je eigen gelederen heb rondlopen.

15 december 2017 om 11:05

En maar blijven lachen als Overmars zegt, wij denken dat Larsson zijn bedrag niet waard is… Ik denk dat die ook nog wel even nodig heeft om topclub waardig te zijn en dat hij daarom te duur is, als Feyenoord hier niet in mee gaat, gaat de prijs vanzelf omlaag.

Ajax heeft de subtop niet meer nodig, van Schuurs zegt men, die zou eigenljik eerst naar Utrecht etc. moeten, maar dan is het onmogelijk of heel duur om hem later nog te halen, dus die halen we nu al. Net als met Johnsen, die voor zijn doorbraak al wordt gehaald.

15 december 2017 om 11:10

Wat heeft Ajax met dit topic te maken? Toch wonderlijk hoe Ajacieden werkelijk ieder topic naar een topic over hun eigen club kunnen laten gaan. Als een ouder die op een verjaardag die continu alleen maar over zijn eigen zoon staat op te scheppen.

Volgens mij maakt Raubaht een heel valide punt over de beperkte creativiteit in het scoutingsapparaat van Feyenoord. Dat verdient de aandacht, niet op een of andere Schuurs de subtop nodig heeft.

15 december 2017 om 11:22

Larsson is een speler die uit de ED is gehaald, die wou Feyenoord wel halen en Ajax niet om bovengenoemde reden. Feyenoord heeft de subtop ED dus wel nodig, terwijl er concurrenten als Ajax zijn, die dat niet nodig hebben en die overslaan door bv. Schuurs al eerder te halen.

Dat men de feiten niet aan kan, betekend niet, dat we niet kunnen benoemen. Het is gewoon volledig on-topic betreffende spelers uit de ED en die stap overslaan.

15 december 2017 om 11:34

Welke feiten kan met niet aan? Is er hier iemand die aangeeft dat de jeugdopleiding beter is dan Ajax? Nee, men geeft inhoudelijk harde kritiek over het gevoerde technische beleid van Feyenoord, op het scoutingsbeleid van de club en over hoe de jeugdopleiding van Feyenoord. Ik zie veel kritische Feyenoorders die juist erg kritisch zijn op hun eigen club.

Daar het helemaal niet om. Dit is een topic over Feyenoord. Niet over Ajax. Dat jij je drammerige gelijk probeert te halen door met een belerend toontje te zeggen 'dat mensen de feiten niet aankunnen' doet me vooral afvragen waarom Ajax de afgelopen 3 seizoenen niet met een straatlengte kampioen is geworden.

Feyenoord is nog altijd erg bezig met ‘zekerheidjes’, ze hebben de opvatting dat St. Juste, Haps, Amrabat, Larsson, Tapia, Bilal er snel zullen staan. Dat valt flink tegen, net als de doorstroming vanuit de opleiding met spelers de het juiste niveau wel hebben, Kongolo, Vilhena, Karsdorp bijvoorbeeld. Malacia die vind ik dan wel weer goed, maar waarom geef je Jari Schuurman geen kans? Deze doorstroming is veel te laag en worden nu in de weg gezeten door spelers van de subtop die het niveau ook nog niet aankunnen.

15 december 2017 om 11:28

Schuurman had geen basisplek bij Willem ll, al was hij sterk geëindigd en dit seizoen zit hij bij NEC ook vaak op de bank. Denk dat Feyenoord moet gaan kijken naar talenten als Hansson, Toure, El Bouchataoui (ben gecharmeerd van hem, blinkt uit bij O19) en Geertruida.

Minimaal een larsson prijs voor labyad slechter is die zeker niet en hy is misschien wel belangerijker voor ons dan larsson in friesland was. Snap dat utrecht labyad de transfer gunt maar er hoeven geen spelers voor een appel en een ei naar een andere nederlandse club hadden ze maar moeten opletten toen die transfervry was

15 december 2017 om 12:00

Dan neem je dus genoegen met 4,5 miljoen. Koopje.

Labyad kan inderdaad de missende schakel zijn met zijn creativiteit. Want El Ahmadi, Amrabat en de verschrikkelijk uit vorm Vilhena missen elke vorm van creativiteit

15 december 2017 om 12:22

Ik niet! Maar utrecht wel je heb wel gelijk hij zou prima by feyenoord passen maar had hem het liefst dit seizoen nog by ons gezien maar met het wk wat er aankomt wil die natuurlijk een stap hoger op en dat is ook te begrijpen

Ze hebben naar eigenzeggen de beste jeugdopleiding, stel ze dan ook op.

15 december 2017 om 15:51

Je bedoelt Malacia/Vilhena/Nieuwkoop/Van Beek/Boetius?

Ik ga niet mee in het downgraden van de spelers en hetgene wat we missen relateren aan het missen van creativiteit.

Wat we missen is beleving, pure beleving. Mentaliteit om door te bewegen, wat vorig jaar wel gebeurde en in sommige wedstrijden dit jaar ook. Als je soms de combinaties ziet, bijv. tegen Heerenveen daar kunnen de andere topclubs niet tegenop. Maar wat wil je als je uit nood nog geen 3 wedstrijden dit seizosn achter elkaar met dezelfde achterhoede heb gevoetbalt. Dan zijn er geen automatismes en kan je daar moeilijk op bouwen.

Ja er wordt minder gecreeerd dan vorig jaar, en ja ik vind dat Gio sneller moet wisselen (zeker tegen Heerenveen met de slappe larson). Maar het scorend vermogen afschuiven op de kwaliteit van de selectie of de tactiek is erg kortzichtig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren