Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV slaat grote slag: ‘Hij kan een van de besten ter wereld worden’

Laatste update:

PSV staat op het punt om zich te versterken met Maximiliano Romero. De achttienjarige spits van het Argentijnse Vélez Sarsfield leek op weg naar VfB Stuttgart, maar de Eindhovenaren kwamen succesvol tussenbeide met een miljoenenbod. Volgens De Telegraaf gaat het om 8,5 miljoen euro plus bonussen; het Eindhovens Dagblad gaat uit van 10 miljoen euro, opgebouwd uit vaste en variabele kosten. De vraag rijst dan ook: wat krijgt PSV terug voor dat geld?

In eigen land wordt Romero beschouwd als een van de grootste aanvallende talenten. Hij staat al jarenlang op de radar van Europese clubs en was in het voorjaar van 2015 dicht bij een overstap naar Arsenal. Precies op dat moment liep Romero een zware kruisbandblessure op, waarna de Engelsen het bod introkken. De kwetsuur hield Romero zes maanden aan de kant. In februari 2016, toen hij net zeventien was, volgde eindelijk zijn debuut in het eerste elftal. "Het is misschien een cliché, maar het feit dat Arsène Wenger hem al op zijn vijftiende opmerkte, toont aan hoe getalenteerd deze jongen is", zegt de Argentijnse blogger Sivan John in gesprek met Voetbalzone.

De 0-1 van Romero tegen Tigre

Dit seizoen begon voortvarend voor Romero. In de eerste twee competitieduels gidste hij Vélez Sarsfield met dubbelslagen naar zeges op Tigre (0-3) en CA Tucumán (2-0). Daarna kwam de klad erin, zowel voor Romero als voor zijn club. Romero gaf in de daaropvolgende acht wedstrijden, waarvan zijn club er zes verloor, nog één assist. Zijn grootste mankement is zijn consistentie, vindt John dan ook. "Sinds de eerste twee wedstrijden van het seizoen heeft hij niet meer gescoord. Dat compenseert hij echter met andere kenmerken van zijn spel", stelt de Argentijnse auteur. "Hij heeft een cruciale rol gespeeld in de sterke seizoensstart van Vélez Sarsfield. Het is een van de talenten die weleens de nieuwe Lionel Messi is genoemd."

Sinds zijn debuut in februari 2016 speelde Romero 46 officiële wedstrijden voor El Fortín, waarin hij goed was voor 9 doelpunten. In de jeugd was hij nog beduidend productiever. Drie jaar geleden werd Romero bijvoorbeeld algeheel topschutter van alle Argentijnse amateurcompetities, door 33 keer te scoren in een competitie voor spelers onder vijftien. Tegenwoordig stelt hij zich ook vaak dienend op. "Het is geen typische sluwe spits die jaagt op een doelpunt, maar een hardwerkende speler die ook kansen voor andere spelers creëert", zegt John. "Hij heeft een goede balcontrole, is kopsterk en heeft veel snelheid. Voor een achttienjarige is zijn lichaamsbouw heel indrukwekkend. Hij kan verdedigers daarmee het leven zuur maken."

De 0-3 van Romero tegen Tigre

Toch erkent John dat PSV 'een grote gok' neemt, door vele miljoenen euro's te betalen voor een tiener. "Maar als PSV op zoek is naar een investering die zich op lange termijn uitbetaalt, dan is deze jongen het geld waard", voorspelt hij. Of Romero zelf al klaar is voor de stap, noemt John een 'moeilijke vraag'. "Veel Argentijnse tieners gaan puur om financiële redenen vroeg weg. Ik denk dat hij er in zekere mate wel klaar voor is, al zou ik liever gezien hebben dat hij nog een paar seizoenen hier was gebleven om als speler nog volwassener en beter te worden. Het potentieel is er, maar daarvoor moeten de omstandigheden ook goed zijn."

Onlangs feliciteerde sportief directeur Michael Reschke van Stuttgart zijn collega's uit Eindhoven met de komst van Romero. "Ik weet zeker dat Romero over twee of drie jaar meer dan dertig miljoen euro waard zal zijn. Hij was voor ons een goede investering voor de toekomst geweest", zei hij. Ook John denkt dat Romero enorm in waarde kan gaan stijgen. "Uiteindelijk kan hij een van de beste spelers ter wereld worden. Daar heeft hij alles voor in huis. Ik zie Romero een van de uitblinkers in de Eredivisie worden, voordat de grotere clubs op hem gaan jagen."

Denk je dat Maximiliano Romero een succes wordt bij PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eerst maar eens zien dan geloven. Er zijn al zoveel spelers de revue gepasseerd die de wereldtop zouden bestormen en uiteindelijk met de staart tussen de benen vertrokken zijn..

13 december 2017 om 09:41

Werkelijk? Ik kan me de laatste jaren geen transfer meer herinneren waar dit soort voorspellingen aan werden gehangen. Ja Lozano, en die ligt lekker op schema.

13 december 2017 om 10:26

Het gaat niet alleen om bij PSV maar ook internationaal worden spelers die een bal 5 x kunnen hooghouden vaak wereldtopper in spe genoemd, vaak alleen om de belachelijk hoge transfersom te kunnen verantwoorden.

Lozano begon goed maar staat inmiddels toch een beetje stil, ben benieuwd of hij zich weer kan oprichten?

13 december 2017 om 10:37

Lozano bakt er anders al weken geen ene fluit meer van en die is bovendien 'al' 22. Ik neem aan dat hij wel weer aantrekt en overall best prima stats kan noteren dit jaar, maar zo zie je dat zelfs bij Lozano te vroeg geroepen werd hoe goed ie wel niet was..

13 december 2017 om 11:53

Moet je nagaan dat hij alsnog topscoorder is van de Eredivisie.

13 december 2017 om 12:15

Ja dat klopt, daarom zeg ik ook 'de laatste weken', daarvoor deed hij het prima. Echter, in de laatste 5 wedstrijden 1 goal als ik me niet vergis en keer op keer vrij matig tot erg matig spel. Zal me ook niks verbazen als jongens als Weghorst, Neres of Sol hem binnenkort inhalen op de topscorerslijst.

13 december 2017 om 18:21

Ik heb op youtube de slechtste best-of ooit gezien. Inderdaad, met deze jongeman in de hoofdrol. Het was zo erbarmelijk slecht, ook de tegenstanders, dat ik een hard hoofd heb in deze transfer van deze veel te dikke jongeman Want laten we wel wezen, alles wat slecht is, wordt er normaal gesproken vakkundig uitgeknipt. Van elke willekeurige Jupiler League spits kan ik een beter filmpje maken dan van deze Romero.

Ja, maar Arsenal en Stuttgart dan? Er gaan allerlei geruchten in de rondte over allerlei clubs, maar deze zijn allemaal afgehaakt. Dat je op 15 jarige leeftijd fysiek veel sterker bent dat je leeftijdsgenoten en daarom veel scoort betekent bij de senioren helemaal niets. Queensy Menig had dat ook op die leeftijd. En dat hij op jonge leeftijd al een zware kruisbandblessure heeft gehad, maakt de kans op een glorieuze carriere alleen maar kleiner. Gescheurde of verrekte banden helen nooit echt en blijven een zwakke plek.

13 december 2017 om 10:01

Inderdaad. Dit berichtje had ik geplaatst bij een ander artikel, maar plaats het hier ook nog even, omdat ik toch benieuwd ben wat anderen er van denken, die deze speler beter kennen dan ik:

"romero heeft in zijn laatste 8 wedstrijden niet meer gescoord en wacht nu al 723 minuten op een doelpunt".

Ik blijf mijn twijfels houden over deze spits.

13 december 2017 om 10:07

Gozer is 18 jaar hè. Als een team in een belabberde vorm steekt verwacht je toch niet dat een 18 jarige spits even het tij gaat keren.

13 december 2017 om 10:11

PSV zal hem goed gescout hebben en de meeste jongens die Brands uit zuid Amerika heeft gehaald bleken het goed te doen. Ook is het in de eredivisie niet moeilijk om te scoren al meerdere spelers schieten ze er hier in terwijl het ergens anders nooit gelukt is.

13 december 2017 om 10:17

giodinho
Van een 18 jarige mag je dat idd misschien niet verwachten.
Wat verwacht psv dan van deze jongen? Ze gaan er flink voor in de buidel tasten. En dan mogen we voor dat bedrag, vind ik, dat hij WEL bepalend zal zijn. Zeker in de eredivisie.

13 december 2017 om 11:34

Ik denk dat Psv hem om zijn potentie koopt. Psv zal vast niet denken dat ze al meteen een eindproduct binnen halen.

13 december 2017 om 19:57

Dat hoop ik wel voor Psv. Ajax heeft ooit eens de topscoorder uit Argentinie gekocht zonder zelf te scouten. Dat was geen succes.

Wel lullig voor Luuk, als die jongen in de winter komt, is zijn seizoen voorbij.

Ik vind het veel geld voor een speler van 18. Zal vast zijn kwaliteiten hebben, maar twijfel of je kunt verwachten van zo'n jongen dat hij er direct staat.

Prima doelpunten trouwens wel op de filmpjes.. Lijkt fysiek prima in orde en prima looplijnen bij beide doelpunten

13 december 2017 om 08:48

Ach ja 18 jaar en kost ong 10 miljoen of 25 jaar en 220 miljoen is dit een schijntje.
Je moet geluk hebben met zo’n speler dat hij zich snel aanpast en dat ie geen heimwee krijgt.

13 december 2017 om 08:54

Het zijn inderdaad de bedragen van deze tijd.. Laten we hopen dat het goed valt. Kunnen elke kwaliteitsimpuls momenteel gebruiken in de Eredivisie. Is ook alleen maar goed voor onze 'eigen' talenten als het niveau omhoog gaat.

14 december 2017 om 09:37

He moet het ook een beetje in perspectief zien allemaal. De tijden en bedragen zijn veranderd. Ajax gaf vroeg let zes miljoen euro uit aan Cvitanich, topscorer van de argentijnse competitie. Dat was heftig inkopen toen, nu zou die waarschijnlijk het dubbele kosten. Ook geen wereldtopper. We moeten er nog even aan wennen, maar niet elke aankoop van 10 miljoen is buitenaards goed, het zijn nu normale prijzen, net zoals dat wij vrij beperkte spelers zomaar voor 10 miljoen verkopen.

13 december 2017 om 09:52

Het is zeker veel geld. Maar als hij inderdaad naar PSV komt en hij speelt 1 goed seizoen, kan PSV hem zo voor 20 verkopen, dus 10 miljoen zou ik er wel op wagen.
En zelfs als hij niet zo talentvol blijkt dat hij hogerop kan, zou hij voor de komende 5 jaar de nieuwe vaste spits van PSV kunnen zijn, en dan is hij dat geld ook al waard.

13 december 2017 om 10:40

Je eigen rijk rekenen heet dat.
Het valt me op dat naar de transfers van Depay en Wijnaldum Psv niet echt de klappers meer heeft kunnen maken die ze op voorhand wel hadden verwacht van een aantal spelers.
Propper, Willems, Bruma, Narsingh uiteindelijk viel het best tegen wat ze kregen voor spelers die 1 of 2 keer kampioen van Nederland werden.
Luuk de Jong zen waarde is inmiddels ook nihil terwijl hij topscoorder van Nederland is geweest, de 7 miljoen van Maher kunnen ze in zen geheel afschrijven.
Pereiro werd ook als goudmijn binnen gehaald maar ik geloof nooit dat er een club 20 miljoen voor neerlegt zoals Brands beweerd.
Arias, had volgens mij het liefst 2 jaar geleden al weggewild maar is er nog bij gebrek aan interesse.
Zoet 10 miljoen waarschijnlijk gewoon de max, helemaal nu hij naar dit seizoen echt weg wil.
Ik kan die Romero niet maar op voorhand vallen me wel een paar dingen op, de statistieken zeggen dat hij naar zen blessure minder rendement heeft.
Ik hoop dat ze daar echt goed naar gekeken hebben en waarom laat Stuttgart hem op een paar grijpstuivers lopen en steken ze Psv zo'n veer in de reet?
Zijn ze misschien ergens achter gekomen?
Ik zeg niet dat het geen sensatie kan worden maar het moet altijd nog wel even blijken ook al kost hij 10 miljoen.

13 december 2017 om 16:49

Hectormoreno

Dat eerste is waar, maar het tweede niet. Die jongen kan ook gewoon tegenvallen en uiteindelijk zijn geld gewoon niet waard blijken te zijn. Je hebt geen enkele garantie dat het goed gaat aflopen. Dat is ook niet erg, je moet af en toe een gok nemen. Anders zal je nooit meer een klapper maken. Maar we moeten niet gaan doen alsof we zekerheden hebben met dit soort aankopen, want dat is gewoon niet zo.

13 december 2017 om 10:35

PSV heeft al eens eerder zoveel geld neergelegd voor een compleet mislukte speler destijds nog in Euro's maar verhoudingsgewijs was die transfersom dus nog hoger... hij is compleet mislukt.

Jorginho Paulista

Of voor 2,5 mio Euro was Marcelo nou ook geen doorslaand succes

Reis is ook een voorbeeld met veel bombarie gehaald maar ja....psv heeft alleen maar aan zijn talent gesnoven.....

Robert 7 Mio Euro..... ook zon talent

Begrijp me goed dit soort rijtjes kun je ook maken van Feyenoord en Ajax. maar het is nogal voorbarig om te roepen dat deze speler de beste in de wereld wordt en al 9 wedstrijden droog staat......
.

13 december 2017 om 11:27

@xajacfa

Er klopt werkelijk niks van wat je hier allemaal beweert.

PSV heeft exact éã©n keer eerder zoveel geld neergelegd en dat was voor Mateja Kezman in 2000. Die kostte toen ruim11 miljoen Euro (omgerekend). Kezman is natuurlijk niet totaal mislukt.

Die Jorgino waar jij het over hebt, die is inderdaad mislukt. Maar die kostte natuurlijk geen tien miljoen euro, of iets dergelijks. Die kwam voor minder dan éã©n miljoen. En dat Jonathan Reis met 'zoveel bombarie' zou zijn gehaald is ook al onzin. Reis heeft ongeveer twee seizoenen op de bank gezeten bij PSV en speelde nauwelijks. Was een jong talent dat, vergelijk het met die jeugdige spelers die ajax haalt en eerst paar jaar in jong Ajax laat wenen, rustig gebracht zou worden. Kostte trouwens ook al geen tien miljoen Euro.

Weet trouwens niet welke Marcelo jij precies bedoelt, er hebben er twee bij PSV gespeeld namelijk. Maar als we de laatste nemen, die centrale verdediger, dan klopt het dat die 2,5 miljoen heeft gekost maar die is door Brands voor bijna vier miljoen weer aan een Duitse club verkocht.

En Robert kostte destijds 3,5 miljoen Euro en geen 7. Robert is daarna ook gewoon voor dat bedrag verkocht aan Betis Sevilla. Dat geld heeft PSV nooit helemaal gekregen, omdat Betis weigerde haar verplichtingen te voldoen. Maar dat is wat anders dan tien miljoen voor een totaal mislukte speler.

Dus ik weet niet precies welk 'rijtje' jij bedoelt maar ik kan in jouw bijdrage geen rijtje vinden van PSV spelers waar heel veel geld voor betaald is en die totaal mislukt zijn. Sterker, ik kan er niet éã©n relevant voorbeeld van je stelling in vinden.

13 december 2017 om 14:17

Leandro do Bomfim hoort wel in dat rijtje. Werd destijds gehaald voor ruim 5 miljoen euro. Volgens mij destijds zelfs uitgeroepen tot grootste talent van de wereld. Werkelijk fantastische voetballer, vaak aan het werk gezien op de Herdgang. Speelde enkele malen in het eerste maar heeft het nooit echt kunnen waarmaken (mede door heimwee en blessures).

13 december 2017 om 16:28

Ja, dit is inderdaad wel een goed voorbeeld. Die jongen heeft het ondanks hoge verwachtingen nooit waargemaakt en hij kostte rond de vijf miljoen inderdaad.

Overigens is het ook niet zo dat PSV alleen maar succesverhalen kent met Zuid Amerikanen. Romario en Ronaldo spannen een hele grote en glinsterende kroon, en Alex en Gomes waren geweldenaren in Eindhoven. Maar er waren ook Marcos, Claudio, Marcelo Ramos, Alcides, Gerson, Marquino, Tardelli, Fagner en Cassio Ramos. Die zijn niet heel erg succesvol geweest of waren mislukkingen.

13 december 2017 om 22:29

Het is maar hoe je het bekijkt. Als deze jongen flopt is het natuurlijk een enorm verspild bedrag. Echter, als hij door iedereen erkent wordt als een van de grootste aanvallende talenten in Zuid-Europa is het een koopje. Ter vergelijking, voor een spits uit de subtop telt een Nederlandse topclub oook al gauw 8 miljoen neer en heb je vrijwel zeker geen wereldtopper in huis. Tel je daarbij op dat Torino graag hetzelfde bedrag voor een speler als Bergwijn neertelt, ben je gek als je deze 'gok' niet neemt.

Ik heb er veel vertrouwen in. Waar Luuk de Jong droogstand combineert met een gebrek aan snelheid en dynamiek en het lompe voetenwerk van Locadia hem alleen al weerhoudt om een behoorlijke spits voor Oranje te worden, laten de video's van Romero een krachtige spits zien die een uitstekend schot, snelheid en explosiviteit bezit.

Als er geld getrokken wordt is het gelijk het grootste talent ter wereld, laat die jongen maar eerst is lekker voetballen en dan kan er verder gesproken worden.

Nou, weer een talent dat in alle luwte lekker rustig kan invoegen... nog voordat de inkt van de handtekening opgedroogd is, wordt de vergelijking met Messi al de Nederlandse media ingeslingerd.
Alleen bij Scamacca kon objectief gesteld worden dat het echt een groot talent was...

Tsja zo gaat dat tegenwoordig, 10 miljoen voor een talentje uit Zuid-Amerika. Dat zijn de bedragen waarvoor vroeger de topscorer van de Eredivisie naar een topclub ging, Huntelaar bv destijds van Heerenveen naar Ajax. Tegenwoordig moeten die al 50 miljoen kosten ofzo..
Vroeger maakte we onszelf druk over het salaris van spelers buiten de EU, tegenwoordig stelt dat niets meer voor ivm de transfersom.

Ik ben benieuwd waar we over 10 jaar staan, 15-jarige die voor 60 miljoen op het vliegtuig richting Europa woren gezet?

13 december 2017 om 10:05

Tsja, 'vroeger' betaalden we ook 1 gulden vijftig voor een koffie op een terras

Geef je verder overigens helemaal gelijk over de waanzin van de bedragen hoor.

Real koopt een 17 jarige spits voor 50 miljoen. Man united heeft 50 miljoen over voor 17 jarige verdediger. Psg betaalde 100 miljoen voor mbappe. Deze jongen word door stutgart en psv gevolgd en is 10 miljoen waard. Laten we nou niet over toptalent praten. Laat die jongen lekker de tijd krijgen in eindhoven en voor psv hopen dat het een succes word. Maar overdrijf nou niet.

13 december 2017 om 10:30

Echt lachwekkend idd.. raar dat die topclubs deze jongen dan niet halen.

13 december 2017 om 11:01

Het enige lachwekkende is je reactie welke van enorme onwetendheid getuigt. Het feit dat de Europese grootmachten niet direct in hem geïnteresseerd zijn is niet per definitie indicatief voor je aanname dat hij geen toptalent zou zijn. Er zijn allerlei onvoorziene omstandigheden die de initiële inschatting van een talent door de club kunnen beïnvloeden. Het is onmogelijk om een volledig accurate inschatting te maken van de potentie van een talent.

Ik vermoed dat jouw reactie deels is gebaseerd op afgunst jegens PSV omdat je mogelijk jaloers bent dat PSV een naar verluidt groot talent binnenhaalt. Nergens voor nodig. Wees blij dat clubs als Ajax en PSV zulke talenten binnenhalen die met hun kwaliteitsimpulsen de Eredivisie naar een hoger niveau kunnen tillen.

13 december 2017 om 13:40

Whaha over aannames gesproken. Hoe kom je erbij dat ik haat heb naar Psv. Ik vind het gewoon raar dat als dit een wereldtopper gaat worden alleen Psv en Stuttgart interesse hebben. Dat jou dat tegen het zere been stoot kan ik geen ruk aan doen. Dat moet je toch echt bij jezelf zoeken.

13 december 2017 om 16:56

Robsch, je zegt zelf dat het raar is dat topclubs deze jongen niet halen, als hij een toptalent zou zijn.

Het is nou een keer zo dat ook topclubs geen 100 spelers in hun selectie kunnen en willen hebben. Dus die kiezen de grootste krenten er uit, maar dat betekent niet dat de rest slecht is of geen grote potentie heeft. En daarnaast zijn er spelers die zelf kiezen voor een kleinere club waar ze speeltijd krijgen. Ze willen niet allemaal op de tribune zitten of bij Castilla geparkeerd worden.

13 december 2017 om 15:55

Ik geef je gelijk, echter hangen er wel compleet andere verwachtingen aan een 'toptalent' voor real Madrid/psg/united dan een 'toptalent' voor een club als Psv.

Zo kan Romero een geweldig talent zijn voor Psv, geweldig presteren en voor veel geld weggaan, maar nooit de Europese top halen. Is dat erg? Nee.

13 december 2017 om 17:00

Dat klopt, maar hij kan ook die route volgen en wel de Europese top halen. Niemand weet dat op dit moment, maar we moeten niet vergeten dat ook een Suarez bijvoorbeeld gewoon via Nederland is gekomen, en dan nog een niveau lager dan PSV is ingestapt. Het wordt elk jaar lastiger, maar Nederland is nog steeds interessant voor talenten die speeltijd willen.

Ik vind het ook niet verrassend dat hij op dit specifieke moment voor PSV kiest. PSV gaat immers helaas kampioen worden, dus deze gast schat gewoon in dat hij volgend jaar een mooie kans op Vhampions League voetbal heeft. PSV smeedt het ijzer nu het heet is, heel slim. Precies wat Ajax in mei had moeten doen, na de verloren finale. Drie maanden later ben je alle glans opeens weer kwijt.

13 december 2017 om 16:08

Aan de andere kant zou het toch heerlijk zijn voor de Eredivisie en PSV in het bijzonder als dit de nieuwe Ronaldo blijkt te zijn? Die ook gewoon bij PSV furore heeft gemaakt? Ik heb het idee dat de topclubs vooral scouten op hype en spelers die al enigszins hun kwaliteiten tentoon hebben gesteld in Europa, vooral als ze nog jong zijn zoals je al zegt. "Laat clubs als Ajax en PSV maar lekker scouten in de wereld, dan kopen wij ze wel weer van hen voor een bedrag op wat voor ons wisselgeld is maar voor hen een gigantische som."

Ik hoop voor PSV dat dit een succes wordt hoor, maar 9 goals in 46 wedstrijden is echt heel mager voor een spits.

13 december 2017 om 09:44

Ja inderdaad, erg matig. die kan er helemaal niks van. Is nu al een flop. Iedereen had het kunnen zien aankomen.

of zullen we een 18-jarige speler pas over 3-4 jaar gaan veroordelen op zijn statistieken?

13 december 2017 om 10:16

De statistieken zeggen misschien wel meer dan dat zijn vader en moeder hem het grootste talent op dit moment vinden. Ben het met je eens dat we over een paar jaar meer weten, maar dan kun je op voorhand nooit zeggen of iets een goede of slechte koop is.

13 december 2017 om 10:46

Hoor jij niet bij die mensen die stonden te roeptoeteren dat het voor een aankoop als Neres (12M, dus vrij duur) schandalig was dat hij zichzelf niet meteen de basis in werkte. Dit seizoen staat hij basis en is hij per 75 minuten ofzo bij een goal betrokken en brengt hij nog niet genoeg volgens sommigen. Een hoog prijskaartje (incl toptalent label) brengt hoge verwachtingen met zich mee. Over 3-4 jaar pas beoordelen is je reinste onzin natuurlijk. Als hij écht 1 van 's werelds grootste spitstalenten is speelt hij tegen die tijd al bij een Europese grootmacht.

13 december 2017 om 11:22

Dat zeg ik toch niet? Ik zeg alleen dat zijn statistieken niet heel goed zijn. Om iemand dan voor 10 miljoen binnen te halen vind ik persoonlijk nogal een grote gok.

13 december 2017 om 17:08

@meijer

Het enige dat echt wat zegt, is het beeld dat de (professionele!) scouts hebben van deze gast. Die tellen geen goals en vragen niks aan zijn vader en moeder, maar maken een uitgebreide beoordeling, over langere tijd gemeten.

En inderdaad, je kunt nooit vantevoren weten of iets een goede aankoop is. Dat vinden veel mensen erg onbevredigend, maar het is wel de werkelijkheid. Je kan alleen een inschatting maken, en dan daarna is het hard werken, goed begeleiden, en afwachten.

Thermisol heeft dus simpelweg gelijk.

13 december 2017 om 17:10

@ rugnummer

Je moet het allebei niet doen. Je zegt niet dat iemand een topper is op basis van de prijs. Dat doe je op basis van je scout-werk. En je zegt ook niet dat iemand een flop is op basis van goals in een periode die in het verleden ligt.

Niemand, helemaal niemand weet vantevoren welke speler het gaat maken. Dus het enige dat je kan doen, is afwachten en lekker voetbal kijken. Over een paar jaar weten we het, en heel misschien eerder.

13 december 2017 om 10:13

Ja, helaas voor hem staat onze competitie bekend om het scherpe verdedigen. Kom op, elke spits die een fatsoenlijke techniek kan combineren met wat fysiek kan hier 20+ goals maken. Spitsen die nooit ergens scoorde worden hier ineens topscorer.

13 december 2017 om 11:26

Ik snap je punt, maar de afgelopen tien jaar waren het jongens als Suarez, Kuyt en Huntelaar. Maar ook jongens als Dost en Finbogasson doen het niet slecht bij hun clubs.

13 december 2017 om 11:38

Klopt, maar het waren ook Bulykin, Malki, Vleminckx, Junker, Afonso Alves. Laten we hopen dat hij in het rijtje spelers valt die jij noemt.

14 december 2017 om 00:17

Waarbij het bij Alves echt vooral aan de verkeerde keuzes en instelling heeft gelegen,want dat was gewoon echt wel een geweldenaar en past echt niet in dat rijtje houthakkers als Junker en Malki

Tja er zijn zoveel mensen zeggen die zeggen dat vele talenten in de top komen. Ik neem dit letterlijk met een korreltje zout, als die daadwerkelijk erg goed was dan hadden de topclubs hem zeker al gekocht. Al met al ik hoop zeker dat PSV hier plezier aan beleeft.

13 december 2017 om 10:06

Onzin! Dat kan je dan van alle spelers zeggen die naar PSV of Ajax vertrekken. Dit is gewoon een uitspraak die nergens op slaat sommige spelers willen graag eerst naar een land als Nederland, Belgie, Portugal etc PSV betaalt niet zo maar zo'n hoog bedrag. Ik geef je gelijk dat je van een 18jarige nog lastig kan zeggen of hij in de top komt tenzij je het talent van Mbappe hebt.

9 goals in 46 wedstrijden, kan het met zijn fysiek tegenstanders moeilijk maken, geen sluwe spits die jaagt op een goal, maar een speler die hard werkt voor het team.

Zo zou ik Luuk de Jong waarschijnlijk omschrijven als een Argentijn mij vraagt wat voor een spits het is😂

13 december 2017 om 11:45

Haha exact, laten we hopen dat het dan de omschrijving is van Luuk de Jong in zijn eerste 2 seizoenen bij Psv en niet de laatste 2 😃

Komt hij in de winterstop al?

13 december 2017 om 13:51

Hij sluit (als ik het goed heb) volgend jaar aan voor het nieuwe seizoen

Voor de ED en het NL voetbal in het algemeen vind ik dat zowel PSV als Ajax goed bezig zijn door vaker in midden/zuid amerika te scouten. Ben benieuwt, deze jongen is pas 18, als hij tot zijn 22 in NL blijft en hij ontwikkeld zich zoals verwacht dan word het nog genieten geblazen. Heb tot nu toe anders wel kunnen genieten van o.a Lozano en Neres.

Op je 18e al een zware kruisband blessure oplopen geeft niet veel vetrouwen voor de toekomst. T is te hopen voor hem en PSV dat die banden het houden. (T wordt alleen maar slechter na elke blessure)
Er zijn genoeg grote talenten verloren gegaan aan blessures

Zouden ze al inspelen op een vertrek van Lozano?

9 doelpunten in 48 wedstrijden en ondertussen ook alweer 8 wedstrijden droog.. In een competitie die nog niet eens zo sterk is als de ED. Spelers bombarderen als potentiele wereldtopper is dan ook zwaar van de toren geblazen, en gebaseerd op niets. Laat hem straks toch rustig binnen komen, en geef hem de tijd om te wennen, dan komt uiteindelijk vanzelf dat talent boven drijven, hij zal vast iets kunnen anders betaald PSV niet de hoofdprijs voor deze jonge.

Is dit trouwens het hoogste bedrag dat PSV ooit betaald heeft voor een speler? Of betaalde ze inclusief bonussen meer voor Lozano?

@grasveld7

Mateja Kezman was de duurste PSV speler ooit. Kostte in 2000 destijds ruim elf miljoen Euro.

Het is wel een prima afmaker, heb al paar video’s gezien van m. Lijkt me geschikte spits, hij lijkt mij trouwens ook nog is aardig snel

10 miljoen euro stelt toch helemaal niks meer voor voor een voetballer,en als psv een beetje snugger is dan halen ze ryan thomas van pec zwolle,en die kost zeker geen 10 miljoen euro

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren