Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mokerslag voor PSV: club bevestigt lange absentie Locadia

Laatste update:

Jürgen Locadia komt dit kalenderjaar niet meer in actie voor PSV, zo meldt de Eredivisionist dinsdagochtend via de officiële kanalen. De aanvaller heeft, zo bleek na nader onderzoek in het ziekenhuis, zondag in het duel met Ajax in de Johan Cruijff ArenA (3-0) een spierscheuring in de hamstrings van zijn linkerbeen opgelopen.

In het duel met Ajax moest Locadia zich al na twaalf minuten laten vervangen. Volgens de dinsdageditie van De Telegraaf zal de aanvaller overigens niet weken, maar maanden in de lappenmand zitten. Het dagblad schreef al dat een MRI-scan maandag de ernst van de kwetsuur heeft aangetoond. Het Eindhovens Dagblad gaat uit van een herstelduur van zes tot acht weken.

Een hard gelag voor PSV én Locadia, die vorig seizoen al een heel groot deel moest missen wegens een slepende lieskwetsuur. De blessure van de spits kan gevolgen hebben voor de transfer van Maximiliano Romero. De ontwikkelingen rondom Locadia lijken immers mogelijk invloed te hebben op de beslissing of Romero, die voor naar verluidt tien miljoen euro naar Eindhoven zou moeten verkassen, al in januari naar de Eredivisionist moet worden gehaald.

Moet PSV de transfermarkt op om, naast Maximiliano Romero, een aanvallende versterking te halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kalenderjaar? Bedoelen ze nou tot eind december maar in 2018 wel weer?
Of heel 2018 niet?

Ik snap het niet helemaal - ook door het vorige bericht. Beetje dom van mij wellicht, maar kan iemand mij helpen? Wanneer zou hij weer kunnen spelen, in het gunstigste geval?

12 december 2017 om 10:35

Als ze nu kalenderjaar zeggen dan is dat tot einde dit jaar. Maar 1 maandje voor een spierscheuring lijkt mij weinig.zal zo wel nog een bericht komen.

12 december 2017 om 10:37

In de tekst staat een verwachtte herstelduur van 6 tot 8 weken, dus hij ligt er ongeveer tot februari uit. Dat is vaak zo met hamstrings.

12 december 2017 om 10:38

Dus ik denk dat kalenderjaar niet klopt
Ik denk gewoon dat seizoen 17/18 klaar voor hem is.

12 december 2017 om 10:40

Nee Simpatico, het is gewoon een beetje een onduidelijk bericht. Maar dit seizoen is echt niet klaar voor hem hoor, zoals eerder gezegd is de verwachting dat hij er vanaf februari weer bij is.

12 december 2017 om 10:52

Ah oké. Waarom dan hetzelfde bericht als eerder vandaag én een pushbericht?
Ik ben helemaal van mijn a propos.

12 december 2017 om 10:56

Het is inderdaad een heel vaag bericht. Als het tot februari is valt het reuze mee. Hij mist dan iets van 7 8 wedstrijden. Daarnaast begrip ik echt totaal niet waarom dit een hard gelach is. In het eerdere bericht stond dit ook al. Vz moet maar eens echt gaan werken aan de kwaliteit van artikelen. Al die stagiaires doen hen zeker niet veel goeds. Al een hele lange tijd een ramp, veel fouten, feiten worden niet nagetrokken en teksten staan vol grammaticale onjuistheden.

12 december 2017 om 12:37

Je kunt misschien geen fan zijn van locadia, ben ik ook niet, maar het is niet te ontkennen dat hij een belangrijke rol speelt in het aanvalsspel van PSV. Dus ja, een hard gelag kun je het wel noemen

12 december 2017 om 12:49

Ik bedoel niet zo een hard gelach, meer juist dat dit toch hartstikke triest is. Een hard gelach is volgens mij heel wat anders, met een hele andere context.

12 december 2017 om 17:41

Een hard gelag, niet een hard gelach als in lachen hé?

12 december 2017 om 10:35

Dit kalenderjaar betekend dat hij in 2017 iig niet meer in actie komt

12 december 2017 om 10:42

Nee, komt zeker dit kalenderjaar ( 2017) niet meer in actie, dat bedoelen ze. Eerste wedstrijd van psv in 2018 is 21 januari, rond deze wedstrijd zal hij weer aan het trainen zijn, als alles goed verloopt. Waarschijnlijk mist hij een paar wedstrijden na de winterstop.

Als je over maanden spreekt dan is het over het voetbaljaar. Dus dit seizoen niet meer. Hard gelach voor psv. Was goed op dreef. Nu afhankelijk van een luuk de jong die uit vorm is.

12 december 2017 om 10:37

Dus inderdaad dit seizoen niet meer? Kalenderjaar lijkt me een beetje sterk...

Ik vind het trouwens enorm zonde. Laatst leuk interview gelezen met Locadia in het Nrc. Ik heb wel symphatie voor die gast. En daarnaast kan die ongelofelijk goed voetballen en denk ik dat hij het aardig zou doen in bijvoorbeeld de PL. Met zijn fysiek...

Jammer dat dit gebeurt. Ook tijdens de wedstrijd baalde ik er al van, als Ajacied zijnde hoopte ik dat het gewoon een leukere wedstrijd zou worden met Locadia dan zonder. Tja.

12 december 2017 om 10:47

Nee, 2017 mist hij zeker. Dat is alles wat hier staat.

Locadia is ongeveer 2 maanden uitgeschakeld. Eerste wedstrijd na winterstop is 21 januari. Denk dat Locadia begin februari wedstrijd klaar is.

Zeer vervelend, vorige jaar heeft psv te vaak gelijk gespeeld wegens gebrek aan scorend vermogen, Locadia scoort er toch 15 A 20 goals in een seizoen.

Maxi Romero in januari laten aansluiten, hopelijk kan hij direct wat laten zien. Zal niet zo snel gaan als Lozano, die is wat verder, maar hopelijk maakt Romero al een goed indruk.

12 december 2017 om 10:41

Dat heeft hij nog in geen één seizoen gedaan, alleen in 2013/2014 had hij er 13 gescoord. Dus een beetje voorbarig om te stellen dat hij er wel 15 a 20 ging maken.

Heel vervelend! PSV heeft al een gebrek aan scorend vermogen en dit gaat ze zeker voelen. Voor Locadia ook vervelend dat hij weer niet een seizoen vol kan spelen. Ik vraag me verder af of dit mischien door een te korte warming up ofzo kan komen? Ze waren wat later in het stadion vanwege sneeuw.

Nu gaan er wel interessante dingen gebeuren. Als Bijvoorbeeld Bergwijn nu niet zijn kans pakt weet ik ook niet wanneer dan wel. Begint Luuk weer te scoren? En welke talenten schuiven er door? Gudmundson gaat spelen? Laursen? Mauro Junior? Als er niet wat doorschuift weet je ook waar je aan toe bent als PSV jeugdspeler.

12 december 2017 om 10:37

Gebrek aan scorendvermogen? Zij scoren op Ajax na de meeste doelpunten van de Eredivisie. Als zij doorgaan op deze manier scoren ze over de 100 doelpunten op het einde van het seizoen.

12 december 2017 om 10:42

Gebrek aan scorend vermogen? Ze maken net als Ajax in de 40 doelpunten, terwijl de nummer drie op die lijst nog geen 30 heeft gemaakt. Ze hebben juist wel scorend vermogen (2,73 per wedstrijd) en Locadia maakte daar onderdeel van uit. Deze blessure is een probleem voor Psv.

12 december 2017 om 11:09

Met weinig scorend vermogen bedoel ik meer wat ze de afgelopen wedstrijden hebben gescoord. Ze hebben een paar keer grote uitslagen neergezet (bijv Utrecht uit) maar dat maakt PSV voor mij geen veelscorende ploeg. Zeker niet nu Locadia weg is gevallen. Perreiro hoeven we het niet over te hebben want die is al weken zwak. Bergwijn scoort nauwelijks. De Jong is het ook kwijt en Lozano krijgt zware dekking en kan het niet alleen. Ik vind het scorend vermogen wel mee vallen. De enige die ik op zie staan is Lozano en Van Ginkel. En de laffe angsthazenvoetbal van Cocu draagt ook niet bij aan grote cijfers.

12 december 2017 om 11:17

@storing

Kijk, je hebt lies, damn lies and statistics. Maar jij maakt van een duidelijke statistiek (psv scoort heel veel dit seizoen) een wel heel bijzondere leugen. Dat PSV gã©ã©n veelscorende ploeg zou hebben is simpelweg onzin. Die hebben ze wã©l. Kijk maar naar de doelcijfers.

Want als we jouw redenering volgen heeft Ajax dus ook een scoringsprobleem. Kijk maar naar de wedstrijden waarin ze punten lieten liggen! Daarin scoorden ze te weinig. Dus, Ajax is een matig scorende ploeg....

Snap je?

12 december 2017 om 12:00

@constante kante

Er is niks mis met statistiek als hem maar juist interpeteert :

Heeft PSV een gebrek aan scorend vermogen ?
Nee absoluut niet, maar twee wedstrijden niet gescoord van de 15 en 41 doelpunten in totaal is absoluut geen enkel bewijs daarvan. Echter moeten we wel benoemen dat het voornamelijk te danken is aan de periode van speelronde 6 tot en met speelronde 11 toen de ploeg 27 keer wist te scoren. Dat is natuurlijk fraai, maar in die overige speelronde lag de productiviteit een heel stuk lager. De eerste 5 wedstrijden wist PSV 10 keer te scoren, de laatste 4 wedstrijden scoorde PSV slechts 4x keer.

Ik denk dat je er alleen maar kan concluderen dat PSV veel scorend vermogen in de selectie heeft zitten maar dat de aanvallers last hebben van behoorlijke wisselvaligheid. Dat is ook wel het geval als je de statistieken bekijkt, Locadia die er tegen FC Utrecht zo 4 inschiet na wedstrijden niet te scoren. Pereiro die goed begon, maar inmiddels niet meer zo productief is. Luuk de Jong die langzaam zijn vorm lijkt terug te vinden na maanden zonder doelpunten. Bergwijn, die sowieso enorm wisselvallig presteeert. Alleen Lozano is de uitzondering.

'mokerslag' vindt ik wel erg overdreven zeg. Hij is 6-8 weken uitgeschakeld en in die periode zit ook nog eens de winterstop. Daarnaast zijn er genoeg andere opties in de spits. Tuurlijk is het erg jammer, vooral voor Locadia, maar dit kan PSV echt wel opvangen. Om dan 'mokerslag' in de kop op te nemen riekt wel erg naar sensatiejournalistiek.

Hier zou 6 tot 8 herstel voor staan. Met een beetje geluk is hij er bij de hervatting dus weer bij. Het is natuurlijk klote, maar om nu van een mokerslag te spreken....

Heel vervelend voor hem...

Maar voor PSV misschien wel even 'goed'! Ik verwacht dat dit iedereen samen met de pot tegen Ajax wel weer even op scherp zet! Half werk KAN niet meer als je kampioen wilt worden, gas erop!

12 december 2017 om 11:24

Misschien kan PSV ook niet heel veel beter. Tot nu toe hebben zin 4 helften tegen de toppers 1 goede helft gespeeld. Tegen 10 Feyenoorders was het erg matig en vs Ajax was het ook de hele wedstrijd matig.
Hoeft voor de rest geen probleem te zijn om kampioen te worden, maar hun piek ligt waarschijnlijk lager dan bij Ajax. Ajax is daartegenin door de jeugdigheid van het team stuk wisselvalliger.

12 december 2017 om 11:21

Bij PSV zat het inderdaad erg mee tot nu toe. Qua verloop van de wedstrijden en qua blessures. Ik denk dat PSV 4/5 blessures niet op zou kunnen vangen en dan opeens veel punten laat liggen.
Want vooral in de achterhoede is de bank van PSV erg zwak.

12 december 2017 om 11:25

Helemaal mee eens.
Mokerslag zou zijn als driekwart van de selectie ziek op bed zou liggen oid.

Zeker als je het afzet tegen het blessureleed van andere clubs, is dit een tegenslag, maar mag gewoonweg niet onoverkomelijk voor ze zijn.

PSV moet dit echt wel kunnen opvangen imo. Hebben tot nu toe veel mazzel gehad, zowel in de wedstrijden als met blessures. Het is jammer dat je topscoorder eruit ligt voor de komende 2 maanden maar dit moet je toch wel intern kunnen opvangen met Luuk de Jong of Lammers. Bovendien kan Lozano ook in de spits uit de voeten en zou je eventueel zelfs Malen mee kunnen nemen. Een mokerslag vind ik die nare blessure bij dat jochie van AZ die de eerste wedstrijd van het seizoen meteen klaar is voor de rest van het seizoen. Dat zijn echte mokerslagen.

Als wij met De Jong moeten doen in de spits, dan vrees ik het ergste voor Psv. Nu heeft Cocu de kans om de jeugd te laten spelen (lammers, Bergwijn, Di Mauro). Ook heeft Cocu de kans om zich te laten bewijzen dat hij de spelers beter kan maken. Tot op heden heb ik niet het gevoel dat spelers beter worden onder hem. Dit wordt ook beaamd in bepaalde sportprogramma's.

12 december 2017 om 11:57

Op basis van wat worden spelers niet beter? Die kritiek slaat gewoon nergens op! Er zijn echt veel spelers die stappen onder hem hebben gemaakt met Hendrix, Arias, Locadia, Zoet, Brenet en Isimat kan je dat echt heel duidelijk zien. Jongens als Pereiro en Luuk de Jong moeten meer laten zien dat hebben ze wel in zich en ook een Bergwijn kan beter. Lozano zit er nog iets te kort om het echt te beoordelen en bij Schwaab kan je het ook niet echt beoordelen. Verder als je naar het verleden kijkt hebben spelers als Propper, Depay, Bruma, Wijnaldum etc. zich ontwikkeld tot spelers waar hoge geldbedragen voor werden betaald. Dat mensen in sportprogramma's dan zoiets beweren is veel te makkelijk, daarnaast zijn er niet heel veel haalbare trainers die het echt veel beter zouden doen dan Cocu. Jongens als Lammers en Mauro zullen meer kans hebben om in te vallen, ik verwacht dat de aanval Lozano, De Jong en Bergwijn wordt.

"mokerslag", "volgende klap" Voetbalzone probeert de titelstrijd nieuw leven in te blazen, zo lijkt.

Locadia mist dus 3 potjes, aangezien het dan winterstop is. Alarmfase rood!

12 december 2017 om 13:01

Sowieso 4 wedstrijden voor de winterstop (3 + 1 bekerpot) en na de winter zal hij de eerste wedstrijd niet gaan halen waarschijnlijk. Op zijn vroegst denk ik uit tegen FC Twente op 27 januari dat hij zijn rentree kan maken, maar dat hangt echt volledig af van het herstel traject want het kan ook langer duren als die 6 weken. Wanneer je van 8 weken uitgaat mist hij Twente en PEC Zwolle ook, dus dan zit je op totaal al op 7 gemiste wedstrijden.

We moeten ook rekening houden met dat hij vorig jaar na een liesblessure keer op keer zijn rentree uitstellen, juist nadat hij de winter zijn herstelproces dacht te versnellen.

De enige echte mokerslag is voor Locadia zelf, want juist in het seizoen na een jaar voor blessureleed waarin hij de zaken goed had opgepakt ligt hij er weer weken uit met zo'n rotblessure.

Balen dit, behoorlijk zelfs, maar:
- Winterstop zit in zijn revalidatie periode
- PSV heeft veel goede aanvallers
- Wie weet krijgt Ramselaar nu weer een kans op (hangend) linksbuiten

Voetbalzone heeft zo'n lachwekkende redactie. Het is echt alleen maar clickbait waar jullie op teren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren