Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Arsenal verhoogt voorstel naar ruim 44.000 euro per dag’

Laatste update:

Arsenal onderneemt nog één laatste poging om Mesut Özil ervan te overtuigen dat hij een nieuw contract moet ondertekenen, zo schrijven diverse Britse media dinsdag. De 29-jarige middenvelder beschikt over een aflopend contract en wordt al maanden met clubs als Barcelona en Manchester United in verband gebracht.

Arsenal zou het initiële bod van 265.000 euro per week naar 310.000 euro hebben verhoogd, maar het is maar de vraag of dat voldoende zal zijn. Het kamp-Özil zet immers in op een wekelijkse vergoeding van ongeveer 340.000 euro, in de wetenschap dat enkele clubs bereid zijn om de Duits international een dergelijk bedrag uit te keren.

Özil mag vanaf 1 januari, zes maanden voor het einde van zijn contract, met andere clubs praten. Arsenal wil de 29-jarige spelmaker zeker niet midden in het seizoen van de hand doen. Hoewel Özil vaak wordt verweten dat hij het in belangrijke wedstrijden het niet laat zien, maakt hij de voorbije weken een positieve indruk.

Als Özil daadwerkelijk zijn handtekening zet, wordt hij de absolute grootverdiener van Arsenal. De Londenaren hebben tegelijkertijd de hoop verloren dat Alexis Sánchez ook langer blijft. De aanvaller uit Chili heeft eveneens een aflopend contract en lijkt zijn zinnen op een transfer naar een absolute topclub te hebben gezet.

Denk jij dat Mesut Özil een nieuw contract met Arsenal ondertekent?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vraag me af of dit überhaupt een financiële kwestie is. Volgens mij wil Ozil gewoon weer om prijzen spelen.

44.000 per dag en dat niet willen accepteren. Wat mij betreft gaat het echt nergens meer over. Leuk dat men talent heeft voor een sport die wij zo mooi vinden om te kijken en intens beleven, maar laten we lekker normaal gaan doen wat betreft de salarissen. Het staat in geen verhouding met de salarissen van de gewone burger.

12 december 2017 om 09:12

DIt kan ook iets anders in elkaar zitten. Misschien weigert hij wel omdat het toekomstbeeld van Arsenal hem niet zint?
Misschien heeft de club in zijn ogen geen goed plan. Dat kan ook de reden zijn.
En dan is het opeens heel positief dat hij dat geldbedrag weigert.

Ik ben het met je eens dat de bedragen nergens over gaan hoor en hij heeft natuurlijk ook wel in zijn achterhoofd dat hij bij een andere club minimaal net zoveel geboden krijgt.

12 december 2017 om 09:15

Voor mij een reden om dit soort competities ook niet meer te volgen. PL draait alleen maar om commercieele belangen. Geef mij de Eredivisie maar, waar commercie natuurlijk ook belangrijk is, maar waar de verhoudingen nog niet zo zoek zijn als in sommige andere landen.

12 december 2017 om 09:20

En onze salarissen staan in geen verhouding met die van mensen uit Afrika. Als je geen idee hebt hoe economie etc. werkt, zeg dan niks.. Het begint saai te worden dat mensen de moraalridder proberen uit te hangen.

On: Arsenal kan bieden wat ze willen, maar Ozil gaat gewoon lekker naar een andere club. Een club die hoger aangeschreven staat.
Geef hem eens ongelijk?

12 december 2017 om 09:26

Laten we hopen naar Barca👌

12 december 2017 om 09:28

Ja volgens mij is het niet eens een geld kwestie bij Ozil. Die man wil gewoon voor prijzen spelen. Barca zou een perfecte club voor hem zijn. En ja al die mensen die klagen over het salaris pfffff beetje triest om dat te blijven zeggen. Voetballers
verdienen gewoon heel goed en zeker in de top. En denk niet dat je het salaris wilt zijn van een antal jongens uit de top 3 en ga dan bij jezelf te raden of zij dit wel verdienen op de manier hoe zij wekelijks spelen

12 december 2017 om 09:40

Precies. We moeten stoppen met het te vergelijken met de werklust, werkethos etc van de 'gewone' burger. Deze voetballers zijn gewoon handelsmateriaal geworden. Ze kosten veel, en kunnen net zo veel, zo niet meer opleveren.dat is gewoon economie bedrijven.

Dat het krankzinnige bedragen zijn, daar zijn we ons allen van bewust.. maar hé, zo werkt het nou eenmaal.

12 december 2017 om 09:55

Dus jij vindt het saai worden als mensen het salaris van voetballers bekritiseren? Dat zegt wat mij betreft meer over jouw gedachtegoed dan over mijn kijk op dit onderwerp. Hoe economie werkt? Een op hol geslagen voetbalwereld heeft wat mij betreft weinig te maken met onze normale wereldeconomie. Het feit dat jij accepteert dat dit normaal is, dat is aan jou, maar accepteer mijn kijk. En ik blijf erbij dat het geld wat voetballers verdienen, niet normaal is. Dat de hebzucht bij veel spelers en zaakwaarnemers wat mij betreft het sportieve aspect ondergeschikt maakt. Namens deze moraalridder een fijne dag gewenst!

12 december 2017 om 10:05

Het is geen geldkwestie maar hij eist 340.000 per week? Hoe kan het dan geen geld kwestie zijn? Dan zeg je toch gewoon ik hoef geen contract ik wil weg

12 december 2017 om 10:11

Ik heb nergens gezegd dat ik het saai vindt worden als iemand het salaris bekritiseerd. Ik zeg dat ik het saai vind dat men de moraalridder proberen uit te hangen.

Met mijn gedachtegoed is mijns inziens niet veel mis. Als men rationeel kan denken en dingen (zoals salarissen) kan relativeren door veel factoren erbij te halen en alles in perspectief te plaatsen zonder vanuit de emotie te roepen dat het "absurd is" en dit tevens nog eens goed kunnen onderbouwen, mis je volgens mij de essentie van een mening en een discussie.

Zijn de bedragen tov mijn salaris te hoog? Ja. Ik werk net zo hard, misschien wel harder dan dat zij doen.

Gaat het in de sport, waar vooral bekende sporters een merk zijn, om het harde werken? Nee. Sporters als Usain Bolt, Lebron James en ook Ozil zijn meer dan enkel een sporter die met plezier zijn werk doet. Als je dat niet begrijpt, wil ik je middels een DM wel meer hierover uitleggen?

Oh en je zegt: "dat jij accepteert dat dit normaal is, dat is aan jou".
Zolang we met z'n allen voetbal kijken via de commerciele kanalen en naar het stadion gaan en zelfs op voetbalfora blijven discussieren zal er altijd geld in blijven omgaan en ik kan je vast waarschuwen: Het wordt nog veel meer..

12 december 2017 om 11:08

Dus even helder: een jongen die leuk tegen een bal kan trappen, het publiek kan vermaken et cetera verdient een godsvermogen aan geld. Jij en ik als supporters van een club zijn overgeleverd aan individuen die heel veel geld willen verdienen. Makelaars die absurd veel geld aan transacties verdienen, waarbij ik mijn vraagtekens zet. Door deze wereld te accepteren zoals het is, schiet het zijn sportieve doel volledig voorbij en zal de gekte alleen maar toenemen. Door er wat mij betreft eens wat kritischer naar te kijken houd je de sport wat mij betreft zuiver. Nu is een normale bijdrijfsvoering amper mogelijk. Het draait om de korte termijn. Daarnaast wordt het verloop van toernooien zoals de CL ook erg voorspelbaar. Ik ben niet tegen het feit dat men voor talent veel verdient, maar ik ben wel tegen het feit dat het wat mij betreft absurde vormen aanneemt. Usain Bolt was het gezicht van de atletiek. Hij was de nummer 1. Terecht dat hij goed vedient, of een Messi en James. Commercie is daarin gewoon enorm belangrijk. Te belangrijk, zie afgelopen weekend bijvoorbeeld. Heb je dat ventje in zijn korte broek bij Roda JC zien staan kouwkleunen? Doe normaal man, dat gaat toch nergens over. Nee, het is goed voor de tv et cetera, dus alles moet doorgaan. Gezond verstand ontbreekt, want geld is zo belangrijk. Daarnaast vraag ik me af of het bezoek aan een stadion voor de echte liefhebber straks nog te doen is. Wellicht wil je straks eens met je kinderen gaan. Dat is dan toch niet meer leuk? Daarbij gun ik je een mooi salaris, want ik geloof best dat je nu of straks meer invloed hebt op onze welvaart. Dat is mij meer waard dan een Mesut Özil die denkt leuk tegen een balletje te trappen en die mijn geliefde club Arsenal toch geen prijzen bezorgt. Deed hij dat maar, dan had hij wellicht iets te eisen.

12 december 2017 om 11:13

Mooie zin: Met mijn gedachtgoed is mijn inziens niet veel mis.
Zou niet goed zijn als je zelf zou zeggen dat je mening niet klopt..

Jullie hebben allebei een punt. Ik begin nu ook wel te schrikken van de bedragen van de PL.

12 december 2017 om 12:29

Isco...leuk dat je ons laat weten dat je verstand hebt van economie maar heb je er ook wel eens over nagedacht dat iets dat economisch te verklaren is dan niet per definitie maar goed is en we dan maar moeten accepteren? De economie maakt ook dingen kapot en voetbal lijkt ook aan de beurt te komen. Maar ik zou zeggen...zet lekker je oogkleppen op en veel plezier met de PL...

12 december 2017 om 12:48

Bierpens.

Of het goed of niet goed is, laat ik in het midden.
Het gaat mij om de zin: "het staat in geen verhouding met de salarissen van de gewone burger." -- Van dat soort zinnen begin ik binnensmonds te braken en word spontaan misselijk. Dergelijke zinnen kan je in de categorie 'in Afrika hebben ze honger, hier hebben we trek' scharen.

Iedereen is vrij om zijn mening te uiten, maar om dan zo'n zin eruit te gooien is echt een beetje treurig. Nogmaals, onze salarissen staan ook niet in verhouding met mensen in Afrika. Zijn wij nu ook bruut?

Economie 101: Vraag en aanbod.

Oh en dankjewel. Ik ben echter geen fervent BPL kijker, meer Spaans voetbal. Maar bedankt en jij veel plezier met ? Geen idee of je voetbal kijkt, want je keurt het af? Ik heb geen idee eigenlijk, je geeft geen eigen mening maar bekritiseert die van mij..

Kijk je wel voetbal, of dan alleen amateurvoetbal? Oh wacht, ook in het amateurvoetbal zijn sponsors belangrijk en vaak de enige reden waarom een club nog bestaat.

Dus. Veel plezier met voetbal kijken op pleintjes, naar mensen zonder merkkleding. Ãœberhaupt zonder kleding. Vreemd potje voetbal..

Bovenstaande laatste zinnen slaan absoluut nergens op, maar je begrijpt m'n punt toch wel? Op deze manier kan je alles afkeuren..

12 december 2017 om 10:04

Ja maar we kijken met z'n allen wel lekker verder en zitten op sites als Voetbalzone. We helpen alleen maar met die salarissen

12 december 2017 om 10:30

Oké, bedankt voor je bijdrage. Moet dit nou elke keer gezegd worden als er salaris van een voetballer bekend wordt? We weten het nu wel, en het zal alleen maar meer worden. Accepteer het of stop met kijken.

12 december 2017 om 10:49

Ja, dat mag zeker gezegd worden. Waarom zou dat niet mogen? Dus ik moet mijn mond houden over een kwestie waar ik van vind dat het te gek wordt? Dus als Özil wel het geld krijgt waar hij om vraagt dan is hij wel bereid om bij Arsenal te blijven? Op deze manier verkoopt de club toch zijn ziel aan het individu? Ik ga nog steeds voor het sportieve aspect binnen het voetbal. Waarbij ik als consument en inkomstenbron vermaakt wil worden. En laten we terug naar de essentie gaan, het zijn voetballers he. Die mogen best leuk betaald worden voor het talent dat ze hebben, maar het gaat nu wel een kant op waarvan ik zeg: 'Tsjah, is dit nog te begrijpen als mens?' Mijn antwoord luidt nee!

12 december 2017 om 11:12

Hoezo? De club biedt hem toch zelf een bepaald salaris? Dat betekent dat de club die last kan dragen, doordat ze genoeg inkomsten hebben. Allemaal simpele redenaties en prima te verantwoorden. Dat het allemaal om belachelijk veel geld gaat zal iedereen beamen, maar om dan te zeggen dat een speler de club gijzelt of dat de club zijn ziel verkoopt...totale onzin imo.

En natuurlijk mag je elke keer je mening ventileren, het haalt alleen niets uit want de salarissen zullen alleen maar hoger worden, net als de prijzen die door het dak heen gaan tegenwoordig.

12 december 2017 om 11:43

Het punt wat je niet lijkt te volgen is dat "wij" die salarissen veroorzaken. Nu ben ik al een tijdje gestopt met geld uitgeven aan voetbal, en ik weet niet hoe dat bij jou zit. Maar bedenk maar dat elke euro die je uitgeeft ergens bij iemand (ook van wie je 't niet wilt) in z'n zak terecht komt.

Dus als je er wat aan wilt veranderen, stop met geld uitgeven aan voetbal! Je creã«ert die markt dan zelf. Of ga campagne voeren om dit bewustzijn te verspreiden. Maar ga niet zo schijnheilig zitten doen met allerlei idealen waar je zelf ook vast geen drol aan doet. Je mening is inhoudsloos en bereikt niks.

Je vind 't te gek worden. Je kunt het niet meer begrijpen? Nou leuk hoor. Hebben we wat aan. En dan een zak chips erbij pakken, Fox sports aanzetten en kijken maar. Hilarisch. Doe er dan wat aan!

Ga gewoon lekker naar het amateur voetbal ipv de Champions League en dan komt het geld elders terecht.

12 december 2017 om 11:15

Ik snap dit ergens wel, maar zo'n club zet dat geld toch om. Dus als de mannen die ons ieder weekend vermaken met hun prachtige voetbal het niet krijgen, stroomt het naar de gierige eigenaar bovenaan. Dus laat diegene die voor ons het product verzorgen alsjeblieft het meeste verdienen

12 december 2017 om 11:18

Dat heet vraag en aanbod. Wanneer je ergens zo extreem goed in bent waardoor je in je vakgebied tot de absolute wereldtop behoort (zeg dat je wereldwijd bij de 100 beste in je vakgebied hoort), dan verdien je in elk vakgebied extreem veel geld.
gle.

12 december 2017 om 11:32

@ryanbabel8

Moet dat dan? Waar staat dat dan precies, dat de salarissen van voetballertjes in verhouding moet staan tot het salars van de 'gewone burger'? Hoezo gaan we opeens communistische ideëen koesteren als het gaat om betaald voetbal? Wij zijn het kapitalistische Westen he, daarin is het standaard en normaal dat het werk dat maar door een paar mensen gedaan kan worden heel goed betaald is en het werk dat door iedereen gedaan kan worden niet.

En nee, het is niet zozeer dat de verhoudingen momenteel totaal zoek zijn of zoiets. Het is puur het feit dat we nu eenmaal hebben te aanvaarden dat we ofwel kapitalisten, danwel communisten zijn.

12 december 2017 om 13:01

Boeiend. Ik betaal geen tientallen euro's per maand om gewone burgers in actie te zien.

12 december 2017 om 13:08

was al gezegd

Mooi om te zien hoe de rollen zijn omgedraaid. Hij en Sanchez hebben gewisseld van positie, waar Ozil volledige inzet toont, laat Sanchez het volledig afweten. We dachten dat juist Sanchez hard zou blijven werken, maar als je het mij vraagt is zijn spirit allang verhuist, enkel zijn lichaam loopt nog rond in London. We zullen zien wat er gaat gebeuren, maar als iemand het heeft verdient is het Ozil wel.

12 december 2017 om 09:02

Bij Ozil kan ik het idd goed begrijpen dat er pogingen gedaan worden om hem te houden, hij is het smeermiddel. Sanchez mag van mij lekker op de bank zitten, als het even kan naast Ramsey. Die gasten hebben de afgelopen wedstrijden helemaal niets laten zien. Staan een btje naast Lacazette te wachten op de bal en zorgen er samen voor dat anderen -vooral Xhaka- regelmatig in de problemen komen, doordat ze geen afspeelmogelijkheden hebben.

Ik hoop dat Ozil voor dit bedrag overstag gaat, al zal het wellicht niet in de eerste plaats om zijn vergoeding gaan, als wel om de daadkracht van de club inzake transfers. CL halen is key wat dat betreft, omdat dat spelers nog wel eens over de streep kan trekken.

12 december 2017 om 09:55

Ik ben al vanaf dag 1 van de competitie klaar met Sanchez. Ik vond dat hij teveel eromheen is blijven draaien terwijl zijn houding schreeuwde om een vertrek. Wat Ozil betreft heeft hij zich redelijk neutraal opgesteld. Als het minder ging op het veld was het geen gebrek aan inzet, meer gebrek aan een goed blok achter hem. Bij Sanchez zie je dat alle inzet is verdwenen, doet werkelijk alles fout. Ben nog steeds van mening dat we het zelf bij beiden hebben verpest, maar als een Sanchez zich dan zo opstelt hoeft ik hem nooit meer te zien op het veld.

12 december 2017 om 10:03

Ach ja, dat blok achter hem... Wellicht wordt dat ook eens opgelost over een paar jaar. Als je ziet hoe lang het duurde voordat we RvP fatsoenlijk vervangen hebben met Lacazette, moest vast ooit eens goed komen als Iwobi met pensioen gaat.

12 december 2017 om 10:18

Nja straks een goed blok, maar dan weer een 10 die eigenlijk een 5 is... Zo kunnen we door blijven gaan haha. Lacazette zie ik niet lang blijven onder deze omstandigheden.

12 december 2017 om 10:35

De enige topclub in Engeland die continu in opbouw is.

12 december 2017 om 13:05

Ik vind Ramsey juist uitstekend spelen. Xhaka doet het minder, maar die is nu ook een zondebok, vind ik weer overtrokken.

Voor de rest, ja, Sanchez is een alles-of-niets speler en het is meestal niets, maar dan komt hij toch met een assist.

Buiten dat, Sanchez gaat weg, dus een vervanger zou handig zijn. Misschien Redmond, Zaha, Lozano. Özil moet je zien te behouden. Vooral omdat een speler van zijn type niet makkelijk ergens terecht kan, maar ook omdat het handiger is een team om hem te bouwen dan met Sanchez.

12 december 2017 om 13:37

Aan de bal is het misschien voldoende dat hij brengt, maar ik heb tegen Soton meer dan genoeg momenten gezien waarbij hij op 2 meter van Lacazette staat terwijl Xhaka of Bellerin de bal hadden - op eigen helft of net over het midden. Hij biedt zich niet aan, zorgt niet dat er driehoekjes gemaakt kunnen worden en hoopt alleen maar de bal te ontvangen op 20-25meter van het doel. Loopt daardoor Ozil in de weg, laat defensief zijn taken volledig lopen en houdt het spel als geheel op. Nee, of hij moet even duidelijk uitgelegd krijgen dat hij cm is en dus ook daar moet staan of hij moet daar over na gaan denken op de bank.

13 december 2017 om 14:42

Ramsey is alleen en volledig met zichzelf bezig. Hij kan aardige dingen doen, maar bijna nooit voor het team. In een vrije rol kan hij zijn ding doen, maar zo een speler geef je geen vrije rol als je Ozil hebt rondlopen.

Voor een kwartiertje poepen krijgt die man 460,- euro bijgeschreven op zijn rekening, doe dat zes keer en je hebt al een modaal salaris te pakken.
Walgelijk dat men zelfs dan nog meer geld wil verdienen. Als je alles al kunt kopen, is het dan echt nodig om over de rug van creperende voetbalsupporters nog meer geld naar binnen te harken?

12 december 2017 om 09:03

Iedereen wil altijd meer, dat zit in de mens.

12 december 2017 om 10:31

Dat is in de meeste gevallen ook wel terecht.

In dit soort gevallen is het punt echter bereikt dat de voetballer zelf al 10 keer financieel onafhankelijk is en dat de komende 10 generaties ook financieel onafhankelijk zijn zolang ze maar niet oerstom omgaan met het geld wat in de familie zit. Dat is voor mij het punt waarop het zielig wordt om een club, en de supporters achter de club, op deze manier te chanteren.

12 december 2017 om 11:03

Omdat voetballers publieke figuren zijn, krijgen wij dit mee. In het bedrijfsleven gaat het exact hetzelfde, maar omdat wij dat niet (altijd) meekrijgen wordt er niets over gezegd.

Hoe is het precies chanteren?

12 december 2017 om 09:23

"om over de rug van creperende voetbalsupporters nog meer geld naar binnen te harken"

Want jij denkt dat als Ozil niet zoveel wil verdienen, de supporters wat minder geld hoeven te betalen voor bijv tickets? Dan is er gewoon een stinkend rijke eigenaar die wat meer geld in zn zak steekt, of iemand anders een hoop geld geeft.

Ik vind dat Ozil geen verantwoordelijkheid heeft naar de supporters, behalve dat hij goed zn best moet doen op het veld. Hij onderhandelt met Arsenal. Dat Arsenal de eigen supporters uitknijpt is niet de verantwoordelijkheid van Ozil, maar van Arsenal.

12 december 2017 om 09:55

Hoewel ik het grotendeels met je eens ben, zijn de ticketprijzen wel echt een issue in Engeland. Waar ze de prijzen in Duitsland bewust laag proberen te houden, rijzen ze in Engeland de pan uit. En dat terwijl ze met al die sponsordeals en tv gelden genoeg inkomsten zouden moeten hebben om de salarissen en transfersommen te betalen.

12 december 2017 om 10:27

de seizoenskaarten van arsenal zijn het duurste in de premier league. de goedkoopste plekken kosten bij arsenal 891 pond voor het seizoen 2017/2018.
een ozil lacht daar om en een rijke eigenaar ook. maar voor de gewone arbeider die op zijn vrije zondag met zijn zoon/dochter naar het voetbal wil is dit een bedrag waar je een heel jaar voor krom moet liggen.

ik ga vaak naar voetbal in engeland en dit maakt het voetbal daar echt helemaal kapot. het is onbetaalbaar geworden.
de clubs wringen hun eigen supporters volledig uit en daar hebben dit soort spelers een erg belangrijke rol in. om de spelers vrij te pleiten van verantwoordelijk omdat er een middelman (de club) tussen zit is erg makkelijk.

12 december 2017 om 10:55

Ik ben het helemaal met je eens dat de prijzen van tickets belachelijk zijn, en wel degelijk een issue. Ik ben het er alleen niet mee eens dat dat op Ozil zn bord moet komen. Die vraagt simpelweg wat (gek genoeg) marktconform is. Als hij zoveel vraagt dat dit ten koste gaat van supporters, is het aan Arsenal om daar niet op in te gaan.

Arsenal deed dit al lang voor Ozil, en zal het nog lang na Ozil blijven doen. De club de middelman noemen gaat natuurlijk ook nergens over. Die zijn in deze discussie (imo) als enige verantwoordelijk.

12 december 2017 om 11:08

@ Koos
De duurste seizoenskaarten van Arsenal zijn de duurste in Engeland. Daarbij betaal je per wedstrijd ongeveer evenveel als bij andere topploegen, omdat Europees voetbal ook in de prijs zit bij Arsenal. De goedkoopste tickets zijn goedkoper dan bij 4-5 andere teams in de Premier League, die ook nog eens lager geklasseerd staan. Voor de gewone man is het mogelijk om voor 70 pond met zijn zoon/dochter een wedstrijd bij te wonen. Dat is niet goedkoop, maar wel een zeer gemiddelde prijs voor een wedstrijd in Engeland.

12 december 2017 om 09:57

Hahaha creperend nog wel. Ga je naar het stadion, heb je een Ziggo abbo of kijk je simpelweg via internet? Hoe dan ook, al het bovenstaande is een luxe waar je zelf voor kiest. Als jij crepeert en dat komt door Arsenal, zal je zelf prios moeten gaan stellen in je leven, want niemand dwingt je.

12 december 2017 om 10:36

Niet vervelend bedoelt, maar verdiep je eens in de onstaangeschiedenis van de Engelse voetbalclubs. Je zult zien dat veel (bijna alle) clubs in Engeland zijn opgericht door arbeiders/fabrieken als een uitlaatklep naar 6 dagen bikkelhard werken.
Het is de realiteit dat voor de gewone Brit een seizoenskaart in de PL niet meer te betalen wordt, de club is afgepakt door het grote geld. Erg jammer als de club je leven is.

12 december 2017 om 10:51

Ik dacht dat je met creperen vooral op jezelf doelde. Ik snap je punt , ben het er ook mee eens. Absurde prijzen inderdaad, maar ik vind dat je daarvoor geen vinger moet wijzen naar Ozil.

12 december 2017 om 11:24

Is het echt nodig dat oprichters van Google of paypal miljardair worden, is het echt nodig dat Byonce nog veel meer verdiend dan een voetballers, dat een flimster lacht om voetballers?

zo werkt de wereld, ben je ergens extreem goed in, dan zijn anderen bereid extreem veel geld voor je te betalen. Niet omdat ze je zo aardig vinden, maar omdat ze dan ook extreem veel geld aan je kunnen verdienen.

Uiteindelijk wordt het geld in het voetbal verdiend op het veld, al helemaal zeker in Engeland. Je jaarlijks posititie bepaald hoeveel geld je krijgt, degradeerd een club, dan kost dat honderden miljoenen, haalt een club geen CL voetbal, dan loopt de rekening ook zo op naar de 100 miljoen.

Je kan het wel walgelijk vinden maar dat is hoe het systeem werkt. De slimste mensen richten bedrijven op met hun vindingen en worden miljardair, de beste atleten spelen bij de grootste clubs en verdienen miljoenen. De knapste mensen worden model of acteur, de muzikaalste mensen verdienen zich gek aan al die hits die ze schrijven.

Ben je ergens extreem goed in, dan wordt je ook extreem rijk.

12 december 2017 om 11:54

Helemaal mee eens, alleen die laatste zin...
Al ben je met afstand de beste timmerman of postbode ter wereld, je gaat niet extreem rijk worden.
Zo werkt de wereld, inderdaad.

12 december 2017 om 23:37

De allerbeste timmerman maakt de allerbeste kasten op maat. Reken maar dat die goud geld verdiend. Maar je hebt wel gelijk, in een beroep moet je wel een toegevoegde waarde hebben, iets wat een ander niet kan maar wat wel erg gewaardeerd wordt. Ben je erg goed in iets maar het boeit anderen niet zo, dan valt het inderdaad wel tegen.

13 december 2017 om 14:45

De allerbeste timmerman timmert niet zelf meer, die brengt zijn kennis over en laat anderen voor hem werken. Hetzelfde geld voor postbodes. Komt er op neer dat je niet alleen de beste moet zijn in wat je doet, je moet het grotere plaatje kunnen zien als je ergens goed in bent.

Ik zie Ozil wel vertrekken, Sanchez gaat naar alle waarschijnlijkheid ook weg, dan blijft er minder kwaliteit over en Ozil wil weer voor de prijzen spelen, wat Arsenal keer op keer niet lukt, op een FA Cup na of zo.
Ik zie hem nu eerder voor kwaliteit kiezen dan voor geld. Al zal die bij een andere topclub uiteraard ook niet weinig verdienen.

Mag van mij vertrekken, heeft in mijn ogen te weinig gebracht in zijn gehele periode bij Arsenal. Den dan ook dat er andere jongens zullen op staan om het voor touw te nemen.

Het is niet het geld bij hem dat kan overal krijgen maar hij wil prijzen winnen en dat kan niet bij dit Arsenal die liggen qua mogelijkheden zo ver af bij de topclubs dat spelers elders gaan kijken , en bij bv Barcelona is altijd wel wat te winnen en is een vele malen grotere club .

Jeetje, dit voelt niet goed nadat ik mijn eigen salaris van 1700 even ging na checken. Pffff....ik maak me druk terwijl deze jongen gewon 310.000 per week krijgt. Is niet eerlijk

12 december 2017 om 13:07

Had je maar uitzonderlijk goed moeten zijn in je vakgebied.

wat een belachelijke bedragen, voor 1 dag voetballen moest ik 2 jaar werken. Ze zijn helemaal gek geworden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren