Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Veltman clasht met Lozano: ‘Ze zijn snel op hun teentjes getrapt’

Laatste update:

Ajax boekte zondag een 3-0 overwinning op PSV en heeft daarmee voor het eerst sinds 2009/10 in één Eredivisieseizoen van zowel Feyenoord als PSV met minimaal drie doelpunten verschil gewonnen. Het gevaar van de club uit Eindhoven komt doorgaans van Hirving Lozano, maar de aanvaller kwam tegen Ajax niet in het stuk voor.

De Mexicaan gaf de minste passes (elf stuks) en had de minste balcontacten (27) van alle spelers die de volle negentig minuten op het veld stonden in de Johan Cruijff ArenA. Daarnaast loste hij slechts één schot. Joël Veltman hield Lozano in toom en kreeg het in de eerste helft ook nog een keer flink aan de stok met Chucky.

“Bij Zuid-Amerikanen wéét je dat ze snel op hun teentjes zijn getrapt natuurlijk. Als je daar een beetje kort op zit, ja, dan kun je ze uit hun spel halen. Dat heb ik de eerste helft wel gedaan”, aldus Veltman voor de camera van de NOS. Hij raakte Lozano bij een kopduel ook nog een keer in het gezicht, maar was zich van geen kwaad bewust: “Ik ging vol voor de bal, dus ik vond dat zeker geen elleboog, nee.”

Trainer Marcel Keizer liet op de persconferentie overigens nog weten dat de wedstrijd wat hem betreft was afgelast: “Ik denk dat we vandaag niet hadden moeten spelen. De veiligheid van de fans hoort voorop te staan. Volgens mij had er beslist moeten worden dat niemand vandaag zou spelen. Iedereen wist wat er aan zat te komen. Ik hoop dat iedereen veilig thuis komt en bij jullie ook alles goed gaat.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Veltman was by far de meest irritante speler op het veld, heel naar.

10 december 2017 om 21:42

Sowieso het naarste mannetje van de eredivisie met als hoogtepunt die actie tegen Sparta. Zit gewoon in zn karakter.

10 december 2017 om 21:43

Haalt er alles uit, bloedirritant voor een tegenstander, maar dat is een kwaliteit die we veel te weinig hebben in NL.

10 december 2017 om 21:49

Die actie vs Sparta had anders niks met kwaliteit te maken. Gewoon echt laag was dat.

10 december 2017 om 21:52

Tja hij speelt op het randje en erover, als hij daarmee ons kampioen had gemaakt, uitstekend! Voetbal is soms oorlog.

10 december 2017 om 21:53

Juist.. dat missen we erg. Types vBommel..Wouters... een over mn lijk mentaliteit dat uitsterft hier .. Stervende zwaantjes en fashy boys zijn t al gauw tegenwoordig. Je ziet t bij elke club overigens. Maar goed zo is de tijd eenmaal denkik.


Of Veltman nou bestraft had moeten worden.. sja.. blijvende discussie. Maar vooraf werd m geen kans toegedaan tegenover Lozank en hij zou Veltman alle hoeken laten zien. De enige hoek die hij zag was de naderende elleboog van Veltman. En laten we wel wezen.. in Midden en Zuid Amerika wordt wel feller en gemener gespeeld.. had eerder verwacht dat Lozano daar een dikkere huid tegen had

10 december 2017 om 22:01

@kush

Vindt juist dat bij Veltman erg vervelend eruit zien, en hij heeft het volgensmij ook best hoog in zijn bol. Heb dan liever een bescheidenere type zoals Hendrix !

10 december 2017 om 22:17

Wow wow wow... snap dat er meer moeten zijn/komen met een bepaalde karakter die 120% inzet toont om te winnen, maar die Veltman nee dat is gewoon 'dirtiness = 20'fm players will understand) EN spelers als vbommel, Davids voegden ook voetballend veel aan het spel toe. Dit is gewoon onsportief vind ik dan. (en nee, ben geen fan van psv.)

10 december 2017 om 22:19

Hoe snel worden spelers als Toivonen en van Bommel gemakshalve vergeten. Toen kregen we commentaar dat Ajacieden zich dan maar niet als ballerinas moesten gedragen en de acties van genoemde spelers nou eenmaal bij mannenvoetbal hoort. Nu hebben we een Ajacied die geen ballet danseres is en dan is het weer niet goed.
Wat moeten ze nou? gewoon de bal meteen aan de tegenstander inleveren en ze geen strobreed in de weg leggen op weg naar het doel? Dan is het weer een mietje. Pfff.
Stelletje selectieve losers.

10 december 2017 om 22:22

Als hij nou alleen vervelend was in het veld, zou ik nog niet zo'n probleem hebben met dat mannentje Veldman, maar ook buiten het Veld is het een irritante prutser. Hij heeft vast familie in het bestuur of is familie van 1 van de sponsors, anders begrijp ik echt niet wat Ajax nog steeds in dit ventje ziet, want het is een zeer beperkte voetballer met een omhooggevallen ego.

10 december 2017 om 22:58

Zo grappig dit. Doet Chiellini dit in de CL finale dan noemen we het passie, strijd en de echte wil om te winnen, "hadden Nederlanders maar deze mentalitiet". Doet een speler in de Eredivisie het dan is het naar, vervelend en moet hij geschorst worden.

10 december 2017 om 23:38

Die deden vanmiddag niet mee toch? En van Bommel was irritant dat klopt, en Toivonen gedroeg zich als een idioot. Wat trouwens overal goed uitgemeten werd.
Maar wat Veldman doet slaat echt alles en hij komt er steeds mee weg. En ook zo laag dat hij zij dat hij niet bewust was dat hij Lozano raakte met z'n elleboog.
Zijn vervanger was wel direct de pineut, dus op één of andere manier lijkt hij iets te hebben (medelijden??) dat hij de dans ontspringt.

11 december 2017 om 01:12

@preditor

Veltman is al 3 maanden lang bijna elke wedstrijd 1 van de betere. Tis gewoon een goede verdediger die tactisch ook wel goed is, maar af en toe gewoon concentratie verlies heeft (slippertjes)

11 december 2017 om 03:16

Kijk.. jij hebt er kijk op. Of missvhien ook niet.

11 december 2017 om 03:19

Ik zoe in zijn spel steeds minder slippertjes. Gewoon een goede verdediger die Ajax moet koesteren, samen met Viergever kan hij de ervaring in de defensie zijn waardoor Wober, De Ligt, Fr. De Jong, Sinkgraven en Schuurs hun gang kunnen gaan.

11 december 2017 om 06:21

Er wordt hier vaak vergeleken met van Bommel en Wouters-types. Verschil is dat deze spelers ook konden incasseren en voetballend toppers waren.

11 december 2017 om 11:29

Eindelijk hebben we weer zo een bloedzuiger in het team haha!

10 december 2017 om 21:42

Is ook de bedoeling van een verdediger, Veltman is een van de weinige verdedigers die, die kwaliteit heeft op de NL velden. Alles voor de overwinning, hij is daar uitermate slim in.

10 december 2017 om 21:52

@lausho. Uitermate slim? Zelfs zo slim dat Bosz hem vorig jaar meerdere malen uit voorzorg moest wisselen omdat hij anders rood gaat pakken.. Nadat hij al meerdere keren rood had gepakt na domme acties. En vandaag had hij met die arm in het gezicht van Lozano gewoon weer rood mogen hebben.. Een harde, faire tackle is een kwaliteit, niet het plaatsen van een arm/elleboog bij iemand in het gezicht. Daarnaast naait hij Lozano nog vol een kaart aan later, wat gewoon spelbederf is. Nee, echt een naar mannetje deze Veltman.

10 december 2017 om 22:42

Ja, liever dan je man laten lopen.

10 december 2017 om 23:52

@rugnummer. Ik ben voor geen enkele ploeg in de Eredivisie, en dus absoluut geen slechte verliezer in dit geval. Zodoende is jouw aanname al volledig incorrect. Het was geen hand in het gezicht maar een gehele arm, en het was een zwaaiende beweging. Dat De Jong dat ook doet heeft helemaal niets met deze situatie te maken, dus dat is een kul argument. En uit de herhaling blijkt duidelijk dat beiden "worstelen" met elkaar, Lozano van zich af probeert te duwen maar Veltman niet (!) raakt, waarna Veltman met z'n handen voor z'n gezicht op de grond gaat liggen alsof hij geraakt is (wat dus niet het geval was), en daarbij extra lang blijft liggen om zo inderdaad Lozano geel aan te naaien. Dat is gewoon spelbederf, klaar.

10 december 2017 om 23:53

@Lausho. Oké, dus jij zou niet gaan zeuren als Veltman dit seizoen nog meerdere keren rood gaat pakken vanwege acties waarbij hij op een overdreven manier probeert de "tough Guy" te zijn?

10 december 2017 om 21:43

Als ajacied vond ik het mooi hoeveel strijd hij leverde. Zo zou een aanvoerder moeten zijn.

10 december 2017 om 21:45

Onbegrijpelijk hoe hij er elke topper mee weg komt. Nu ga ik als PSV'er geen excuses zoeken voor vandaag, meer dan terecht verloren en ook zeker enkele spelers goed weg gekomen. Echter is dergelijk spel bij hem geen incident meer. Wordt tijd dat de arbitrage eens wat harder wordt ipv al dat matsen, dan leert de moderne voetballer dit soort streken wel af

10 december 2017 om 21:46

Ik vond Hendriks anders er niets voor onder doen, die zie ik al een paar wedstrijden opgefokt rondrennen.

10 december 2017 om 21:52

Idd vandaag rood moeten krijgen en tegen pec zwollen ook al

10 december 2017 om 21:46

Dat vond ik van lozano. Wat een drama queen is dat zeg. Veltman pakte die knul goed aan.

10 december 2017 om 21:46

Ja, hij liep steeds heel storend in de weg, heel naar..

10 december 2017 om 21:48

Hij was by far de beste speler op het veld. Als Neres tegenover een Veltman stond vandaag was het voor Ajax al stukken lastiger.

10 december 2017 om 21:53

Beste man op het veld, met heel veel geluk dat hij nog de wedstrijd uit mocht spelen..

10 december 2017 om 22:05

Daar waren er meer van.

10 december 2017 om 23:54

@wve. Dat klopt, maar dat maakt het wat betreft Veltman toch niet minder waar?

10 december 2017 om 22:05

Ja maar het is hem wel gelukt om zijn man uit te schakelen. En meestal heeft ajax juist niet die irritante bloedzuigers.
Nu een keer wel en ik kan er wel om lachen.

10 december 2017 om 22:35

Dus Hendriks, Van Ginkel en Lozano die ernstigere overtredingen maakten vind je niet irritant? Beetje vreemde reactie van je maar goed ieder zijn mening

11 december 2017 om 07:27

Hij zegt toch nergens dat hij die niet irritant vindt? Hij reageert op één enkele speler, dat betekent niet dat je daarmee al het andere goedkeurt.

11 december 2017 om 09:20

Nee maar hij zegt dat Veltman de irritantste is terwijl er andere spelers waren die vel malen irritanter speelden dan Veltman. Dus zijn reactie slaat kant nog wal. Puur gemaakt om likes te hunten

10 december 2017 om 23:27

Maar je wilt niet tegen hem voetballen.

Interessant is dat geen enkele directe tegenstander van Veltman heeft weten te scoren en of assist te geven...

Als er 10 Veltmanen stonden hebben de tegenstanders 0 doelpunten per seizoen :-)

11 december 2017 om 00:00

Ik hoop dat oa Veltman (laat ik het bij spelers van mijn ploeg houden) een voorbeeld nemen aan Wober. Die geen drukte maken als ze een schop krijgen en niet hun handen gebruiken waar het niet hoort of theater maken

11 december 2017 om 13:47

Veltman's harde spel en 'vervelende' gedrag was wel een van de redenen dat we PSV van de mat hebben gespeeld en dat Lozano niets heeft laten zien. Kom op, Ajax-PSV is vaak een harde wedstrijd met wat opstootjes. In het verleden hebben van Bommel, Poulsen, Suarez, Guardado etc. ook zo gespeeld in dit soort wedstrijden. Veltman heeft dat gewoon geweldig gedaan voor zijn team.
En inderdaad dat rare gezeik over hem nu in die talkshows... als een Zuid-Amerikaan of Italiaanse verdediger dat doet is het zo professioneel en geslepen allemaal en getuigt het van winnaarsmentaliteit, doet Veltman het dan is het ineens weer niet goed. Ik vond Veltman ijzersterk tegen PSV en hij heeft als aanvoerder laten zien dat hij alles wil doen om met zijn team te winnen. Mooi zo.

Veltman speelde op het randje en vaak erover. Ik.kan me voorstellen dat (supporters van) tegenstanders dit een enorm irritante gast vinden. Voor Ajax dit seizoen verreweg de beste verdediger.

10 december 2017 om 22:37

Veltman speelde geen voetbal. Drama Docent. Kaarten aan naaien, Elleboogje en natuurlijk Theater jammer zulke spelers vind ik niet leuk om naar te kijken. Bijv van de Beek werd keihard neergehaald en hij staat gewoon rustig op zelfde verhaal met Schone.

11 december 2017 om 02:24

Maar die spelers (grootste voorbeeld is Dolberg) krijgen ook systematisch zo'n beslissing onterecht niet mee. Ook vorig jaar met Onana, de scheidsrechters geven het zelf ook aan. Als de speler niet moord en brand schreeuwt denken ze vaak dat er niets is. Perfecte voorbeeld van vandaag is met Hendrix, krijgt daar trap mee van Schone die bal binnen wilt houden en gaat agressief opstootje veroorzaken wat hem hele kaart opleverde. Wel erna Neres overhoop trappen na fluitsignaal met een te late tackle waar hij bal mist en voet Neres raakt. Als Neres daar opstootje had gemaakt zoals Hendrix eerder zelf was Hendrix er volledig terecht afgestuurd. Ook zijn dat soort spelers in ogen van vele hier geen echte winnaars en moeten ze voorbeeld nemen aan buitenlandse spelers die wel die wil hebben om te winnen. Als de scheidsrechters alles goed zouden doen is dat theatrale niet nodig maar tegenwoordig heb je dat juist nodig om vaker ook nog in gelijk gesteld te worden, dan heb je ook spelers die er misbruik van maken. En dat is overal, zag vandaag in de Manchester Derby ook 2 van zo'n momenten (Jesus en Herrera, met die schwalbes) zeker kaarten aannaaien is iets dat elke pot opnieuw terug komt.

10 december 2017 om 23:11

Precies. Kijk maar eens even naar de website van Squawka. Veltman staat derde qua prestaties over de hele Eredivsie. Que verdedigers zelfs de beste. Bovendien staat hij al jaren achter elkaar in de top 5. Erg onderschatte en goede speler.

Mooie reactie van Keizer. Sneer naar Zeist, respect voor Eindhoven en alle supporters (die de wedstrijd deels of helemaal hebben moeten missen).

Jammer dat Veltman niet hetzelfde respect kan opbrengen voor tegenstanders, zeker in toppers. En zichzelf altijd maar vrijpleiten. Qua spel vond ik Ajax een verademing. Als ik een minpunt moet noemen is dat het gedrag van onze aanvoerder. En dat is niet voor het eerst. Ga gewoon voetballen man!

10 december 2017 om 21:45

Ik prijs hem juist omdat hij irritant is, Lozano gewoon niet gezien, dan heb je het goed gedaan als verdediger. Ajax laat zich te vaak af troeven op dit gebied, Veltman laat dat niet gebeuren.

10 december 2017 om 21:56

En als een scheidsrechter zijn werk doet staat Ajax in elke topper standaard met 10 man, want Veltman verdiende ook vandaag gewoon een rode kaart. Leuk dat irritant spelen, maar Veltman doet het te opzichtig en te ver over het randje. Een Chiellini kan zoiets, Veltman doet het geforceerd en maakt gewoon belachelijke en onnodige overtredingen in plaats van hard maar fair spel.

10 december 2017 om 22:12

Psv had ook met 10 man moeten eindigen. Voor hardere/smerigere overtredingen dan Veltman. Dus wat is je punt nou eigenlijk? Je persoonlijke afkeer?

10 december 2017 om 22:16

uhm beste Jackieboy als je zo redeneert, dan zou psv deze topper met 9 man zijn geëindigd . Veltman speelde vandaag gewoon goed tot aan het randje. Ging niet over de schreef.

10 december 2017 om 22:45

Verdiende niet eens, maar dan nog, hij krijgt hem niet. Hij zoekt de grens op, zo moet dat ook.

10 december 2017 om 23:56

@Limboroy. En wat doet dat af aan mijn punt wat betreft Veltman? PSV had de wedstrijd inderdaad ook met minimaal 1 man minder moeten eindigen, maar dat betekent niet dat Veltman wel door de beugel kon.. Veltman ging wel degelijk over de schreef, hij werd er alleen niet voor bestraft. Dat is een wezenlijk verschil.

11 december 2017 om 00:02

@Woezel. Ik heb geen persoonlijke afkeer, want ik heb niks met zowel Ajax als PSV, en ik vind het vrij triest dat je het daarop probeert te gooien. Dat PSV ook met 10, of zelfs minder, man had moeten eindigen zegt toch totaal niks over het feit dat Veltman er ook af had gemoeten? Dat een PSV speler eraf moet is namelijk geen reden om een Ajax speler er niet af te sturen.. Mijn punt is gewoon dat Veltman meerdere keren over de schreef gaat (net zoals meerdere PSV spelers en ook de actie van Schone was een kandidaat voor rood), waarmee hij er gewoon af had gemoeten. Dat er mensen zijn die dat mooi vinden kan, maar voor Ajax is zoiets toch niet wenselijk? Zie de EL vorig jaar, zie bepaalde competitie wedstrijden, zie de keren dat Bosz zelfs Veltman wisselde omdat hij met geel op zak nog oliedomme overtredingen maakte.. Dat is dommigheid, en dat vind ik dat Veltman dat te vaak laat zien. Vandaag speelt hij met geel op zak weer echt met vuur vanwege die acties. Nogmaals, ik heb niks met of tegen Ajax en PSV, dit zijn gewoon mijn constateringen als neutrale kijker (ik ben namelijk voor geen enkel team in de ED)

Veldman is vaak afgeschreven (net als Blind ooit eens), maar hij heeft zich prima ontwikkeld en is echt een van de sterkhouders tijdens veel wedstrijden. Nu ook tegen Lozano. Echt alle lof voor hem. Dat verdient hij, zeker na te zijn afgez@ken voor fouten die hij wel eens maakt (inclusief door mij).

10 december 2017 om 21:42

Juist als je best wel goed kunt voetballen heb je het helemaal niet nodig om spelers zo te intimideren. Ik had rood en penalty volledig terecht gevonden na die dwaze actie op De Jong.

10 december 2017 om 21:47

Juist wel! Daarmee kun je ook een tegenstander uitschakelen, hij speelt op het randje en liefst erover, maar dat zijn juist winnaars.

10 december 2017 om 21:52

Ben ik niet met je eens. De beste voetballers ter wereld (inclusief Messi en Ronaldo) proberen door geniepigheden en provoceren spelers uit hun spel te halen en zeker als je kijkt naar verdedigers. Dat is ook voetbal gogme. Die actie op de Jong was op het randje.

10 december 2017 om 21:53

Je bedoelt die actie waarbij veltman naar de bal toe wilde en de Jong een blok zetten. Dat hoorde een vrije trap voor Ajax te zijn

10 december 2017 om 21:53

De Jong zocht hem ook, maar Veltman laat zich dan slim vallen

10 december 2017 om 22:02

@ Lausho en Gerard13

Ook ik heb een Ajax-bril liggen hier, maar die zet ik wel af en toe af. Zoals bij die actie van Veltman en De Jong. Geen enkel gevaar, en Veltman hoeft heus niet door De Jong heen te rennen hoor, hij kan er gewoon omheen. Ik weet niet of de scheids het gezien en beoordeeld heeft, maar zo niet dan denk ik dat het nog een staartje krijgt.

Trouwens, intimideren kan wel een beetje, maar zo lomp als Veltman het doet grenst aan onkunde. Vreet ze gewoon op qua voetbal, dan dwing je vanzelf wel respect af. En als je het ze nog wat lastiger wil maken, dan trap je af en toe even op hun tenen of zo. Maar deze free-fight-acties vind ik echt belachelijk.

10 december 2017 om 22:12

De Jong die gooit z'n reet naar achter om Veltman te blocken en jij vind dat Veltman een overtreding maakt?
Dattie over de schreef ging bij die elleboog richting Lozano en daar geel (en misschien rood) voor had moeten krijgen ben ik met je eens maar dat hij een penal zou veroorzaken is lachwekkend.

10 december 2017 om 22:13

Toch zie ik niet zo vaak spelers op zijn manier naar de bal komen, met hooggehouden arm, toevallig precies ten hoogte van De Jong zijn nek, gevolgd door die arm naar voren te bewegen.

10 december 2017 om 22:32

bij die actie de Jong - Veltman is het juist de Jong die de overtreding maakt. verbaasd me dat hij daar geen gele kaart voor kreeg

10 december 2017 om 23:04

Luuk de Jong wacht hem op, kijkt naar achter en valt.. Maar goed dat jij geen scheids bent.

10 december 2017 om 23:25

@ Mikekusters

En als bij PSV-Ajax dit een Ajax-aanvaller overkomt dan schreeuw je moord en brand, wedden? De Jong maakt zich breed maar al ruim voordat Veltman in de buurt is. Veltman hakt gewoon met zijn arm in de nek van De Jong.

11 december 2017 om 02:28

Die situatie is beetje dubbel, nog geen 3 seconde ervoor zet de Jong al een block waardoor Veltman neer gaat die daarna op eerstvolgende block loopt en weer neergaat. Die situatie was nooit ontstaan als Blom al fluit bij eerste block van de Jong puur om ruimte te maken voor teamgenoot en dus bewust obstructie pleegt terwijl bal niet in de buurt is. Bij die tweede is allebei, Veltman komt dom in maar Luuk stond erop te wachten hem op te vangen.

Veltman had in de eerste helft zeker een gele kaart verdiend. Dan moet hij zich veel meer inhouden.
Verder natuurlijk heel slim om er zo fel op te klappen. Zolang Blom die kaart niet geeft kan je lekker op het randje blijven spelen.

Prima verdediger niks mis mee, speelt tot het randje, gaat nooit over de schreef. Dat supporters van andere clubs hem irritant vinden, so be it.

10 december 2017 om 21:48

So be it? Dat is het grootste compliment die je kunt krijgen.

10 december 2017 om 21:52

Alleen maar een goed teken lijkt me.
En die zeventig miljoen, kweenie..

10 december 2017 om 22:33

vraag me ook af waar die 70 miljoen voor Lpozano op gebaseerd zijn

10 december 2017 om 22:00

Nooit over het randje? Alleen vandaag ging hij al 3x over het randje en had hij rood verdient... Elleboog/arm in het gezicht op Lozano, De Jong super onnozel omver lopen in de 16 en een 2e gele kaart voor het aannaaien van een gele kaart bij Lozano door smerig theater...

10 december 2017 om 22:02

Was gewoon slag in gezicht. En ja hij maakt er het meest van maar Lozano verdiende daar rood en Blom gaf geel..

10 december 2017 om 22:10

Ehm dat was gewoon obstructie van de jong, dus never nooit overtreding van Veltman. Scheids had hier zelfs geel kunnen geven aan Luuk de Jong.
Theater door een kaart Lozano aan te naaien terwijl Lozano gewoon een overtreding maakt?
arm zat inderdaad in het gezicht van Lozano, maar blom wuifde dat terecht weg was normaal duel.

10 december 2017 om 22:38

Geel voor De Jong ook echt. Ik denk rood hoor. Lozano trouwens ook hij zit met zijn gezicht aan veltmans hand!

10 december 2017 om 22:46

Limboroy
Ik wilde me eigenlijk afzijdig houden, maar zo’n slechte redeneringen lees ik niet vaak. Reageer objectief of reageer niet.. Die actie met de Jong en Veltman was gewoon een zuivere overtreding van Veltman.. Hij loopt de Jong gewoon omver. Was geel en een penalty.
Verder maakte Lozano bij dat opstootje helemaal geen overtreding. Was van 2 kanten vasthouden en een worsteling. Vervolgens doet Veltman net alsof hij vol geraakt werd terwijl dit niet zo was.. Als je de beelden bekijkt dan zie je dat gewoon hoor.. is gewoon erg laf van Veltman en een gele kaart wegens een schwalbe en theater.
Die arm van Veltman hoort bij een duel niet in het gezicht van Lozano te zitten. Was gewoon een bewuste elleboog van Veltman. Daar mag je rood voor trekken.. Geel was ook afdoende geweest, maar kom niet aanzetten met dat het een normaal duel was. Dat is pure onzin..

Veltman had het einde van de wedstrijd nooit mogen halen. Evenals Hendrix overigens, want met dat tegenargument ga je nu komen. Maar het gaat nu over Veltman.

10 december 2017 om 22:59

Eindelijk iemand zonder Ajax bril... Veltman was gewoon een valse slang tegen de Jong en vooral Lozano, lekker theater spelen en een kaart aannaien. Kan zo aan het Spaanse voetbal meedoen als hij het niveau had. Hij mag best goed verdedigd hebben maar ik vond hem verreweg de meest onsportieve smeerlap op het veld.

10 december 2017 om 23:35

Valse slang ook nog. Ik zag alleen maar valse slangen. Lozano komt in botsing met de knie van de jong en sterft zeven keer (terwijl de jong niet doorhaalt). Wober komt in botsing met de knie van, van Ginkel en staat gewoon op. En dat was echt vol he. Maar Veltman is de valse slang van het theater. Schone haalt door op Hendrix en dat is rood en natrappen en weet ik wat allemaal. En dat Hendrix reageert hoort erbij. Hendrix haalt door op Neres, maar daar zeggen we dan maar niets van?????

10 december 2017 om 23:50

Het had qua overtredingen echt een kaartenfestijn moeten worden vanuit beide kanten. Ik reageer vooral op de mensen die vinden dat Veltman gewoon 'slim' speelde. Hij was verdedigend zeer goed maar die matennaaierij die sommigen hier prijzen kon ik even slecht tegen, vandaar mijn reactie.

Had misschien wat geluk bij dat duel met Lozano met die arm/elleboog, maar speelde verder prima. Ook wel eens lekker dat we zelf een speler hebben met Van Bommel-trekjes. Als het tegen Ajax is, dan roept iedereen dat het o zo slim is, dat uitlokken of "slimme overtredingen" maken omdat die ajacieden er niet tegen kunnen. Nu is het ineens schandalig en naar.

10 december 2017 om 21:56

Die actie was helemaal niet zo bedoeld hij wilde een duel aangaan waar Lozano net weg draaide waar Veltman voor de bal ging en hem ook had. dat hij zijn armen gebruikt omdat hij een kopduel verwacht is logisch maar er was 0 intentie bij deze actie om lozano te raken. Dat kan je goed zien doordat hij de gehele actie naar de bal kijkt.

10 december 2017 om 22:51

Ja alleen zijn er scheidsen die m daar gewoon geven, vandaar wat geluk dat je nu een scheids hebt die er anders naar kijkt of niet ziet

10 december 2017 om 21:58

Ik vond dat hij ook wel goed weg kwam met die beuk in de rug op de jong(?) op de rand van de 16m. Dat was een erg onbeholpen actie wat ook best geel kon zijn.

10 december 2017 om 22:00

Toen de Jong Veltman vol blokte. Daar zocht de Jong Veltman op ipv andersom

10 december 2017 om 22:01

Kon ook geel zijn voor de jong die er inleunde. Alleen Veltman was sterker dus viel de jong.

10 december 2017 om 22:03

@Gerard13. Misschien je Ajax bril af doen? Geen enkel incident is volgens jou de schuld van Veltman.. De Jong zoekt Veltman op? Kom op zeg.. En die elleboog/arm in het gezicht die niet bewust was? Hoe weet jij dat? Op z'n minst was het een ontzettend domme onhandige actie, en z'n stomme macho gedrag door over Lozano heen te buigen en hem af te bekken voor zogenaamd aanstellen doet mij juist wel anders vermoeden.

10 december 2017 om 22:09

IK heb beide incidenten uitgelegd, en ook de reden waarom die hand niet bewust was, Tuurlijk is het stoer doen gedrag dat Praten tegen Lozano en overbodig. Maar je merkt hierdoor wel dat Lozano geïrriteerd raakte en erop reageerde en dat Lozano ook vandaag volledig uit zijn element was tegen Veltman. Misschien aanvoerder onwaardig maar wel het doel bereikt wat hij voor ogen had en hoe hij dat heeft gedaan noemt de een slim als het een speler van zijn team is en de ander smerig als het een speler van de tegenstander is.

10 december 2017 om 22:15

@jackieboy10 De Jong gooit z'n reet naar achter om Veltman te blokkeren, dat is duidelijk te zien

10 december 2017 om 22:53

De jong kijkt vlak ervoor naar achteren en gaat opzichtig op zoek naar de looplijn van veltman, die maakte daar ook dankbaar gebruik van. Het was niet dat de jong een andere kant op liep en veltman zijn looplijn doorbreekt

Lozano is vandaag volledig weggespeeld door Veltman, geen schijn van kans.
En chucky liet ook weer zijn misselijke maniertjes zien, met zijn "vallen om niets" en andere toneelstukjes. Iets waarom hij ook in Mexico niet echt geliefd was, behalve bij de supporters van Pachuca. Of als het interlandvoetbal betreft.
Het was leuk om Ajax zo goed en (vooral) ook agressief te zien spelen. Psv is volledig weggespeeld. Ook al kwamen ze niet naar Amsterdam om überhaupt te voetballen; het tijdrekken begon al gelijk na het beginsignaal😂
Blij voor Keizer, hoop dat hij nu eindelijk eens een vaste opstelling laat staan. Ik vind hem vanaf het begin een zeer sympathieke vent, maar begon de laatste paar weken ook wel toch genoeg te krijgen van zijn rare wissels en steeds wisselende opstellingen.
Hopelijk is dit het begin van een ommekeer en heeft ook Keizer eindelijk het licht gezien!

10 december 2017 om 22:05

Ja, opstelling van vandaag laten staan, maar Dolberg mag van mij wel een tijdje op de bank ten bate van Huntelaar.

Duidelijk dat je Schone en Veltman nodig hebt. Die gaven vanaf minuut één aan welke instelling nodig was om te winnen. Ziyech vond ik ook mooi die direct die druk zet. Schone heb je gewoon nodig om zijn doelpunten en dode spelsituaties, blijft de eeuwige discussie dat je die er niet uit kan halen voor meer jong talent zoals Frenkie.

10 december 2017 om 22:21

Ja en beide mogen Higler bedanken, net zoals Neres overigens, dat ze vandaag niet geschorst waren.
Schone en Veltman waren vandaag agressief in het goede en de kwade zin van het woord. Fel jagen, druk zetten en de tegenstander weinig kans geven. Echter hadden beide ook zomaar vroegtijdig kunnen gaan douchen.
Ziyech vond ik vandaag toch weer vaak balverlies hebben. Dat hij het dan vandaag wel meteen probeert goed te maken is wel goed, maar vaak genoeg doet hij dat dus ook niet.
PSV was vandaag overigens ver onder de maat en leverde naar mijn mening de slechtste wedstrijd van het seizoen af.

11 december 2017 om 09:26

Higler bedanken voor wat.. die was niet eens aanwezig in de Arena, ken je feiten.

Kampioen open deuren intrappen, Ziyech speelde een prima wedstrijd, en liet ook mede zien wat nodig was om PSV lam te leggen, dat is dan ook 80 minuten lang gelukt. Hendriks en circus artiest Lozano hadden ook beide al vroegtijdig naar de kleedkamer gemogen.

Slechtste wedstrijd van het jaar kwam omdat PSV voor het eerst tegenover een club stond die op alle fronten beter was, en ze geen 5 seconden de tijd gaf om een balletje breed te leggen. PSV is overklast op alle fronten, ter verdienste van de tegenstander.

Ben niet voor Ajax en ook niet voor PSV dus ik heb geen gekleurde bril op. Lozano is inderdaad door Veltman uit de wedstrijd gespeeld maar dat had weinig met de klasse van Veltman te maken maar eerder dat Blom sommige situaties niet goed wist in te schatten, eerst die elleboog wat sowieso geel was, daarna Lozano een kaart aangesmeerd en dan nog de overtreding op de Jong in de zestien, dubbeltje viel allemaal de goeie kant op voor hem maar dat was meer geluk dan wijsheid. Over de wedstrijd zelf natuurlijk een zwaar verdiende overwinning voor Ajax en een laf PSV dat ik bij Groningen uit ook wel in de problemen zie komen. Ze gaan Locadia wel missen want die is toch een stuk gevaarlijker dan de Jong die vandaag ook weer weinig deed met een vrije kopkans.

Ach ja zal wel een discussie los barsten want je moet iets als je zo kansloos ten onder gaat. Veltman doet dit netzo als jongens als van Bommel en Toivonen dat doen, Toivonen was pas echt een vervelend mannetje. En dan nog, hoe durven Psvers het de scheids kwalijk te nemen terwijl 2e keer Hendrix geel had moeten krijgen, en de arbitrage genoeg heeft laten gaan voor Psv.
Veltman speelde uitstekend vandaag, en de jonge ster van PSV heeft niks uitgevoerd. Weet wanneer je gewoon je mond moet houden en een toontje lager moet zingen, vandaag zijn wij weer de beste, maar morgen staan we op met nog steeds 7 punten verschil, maar we zullen zien hoe het er voor staat de volgende keer dat we naar Eindhoven gaan.

10 december 2017 om 22:35

Er is ook reden genoeg tot discussie. Net als vorige week bij Twente-Ajax hebben beide partijen reden tot klagen op sommige punten, maar mogen ze ook zeker niet mopperen op andere punten.

Ik denk dat Schone goed wegkwam met geel, hoe Veltman geen kaart heeft gekregen is mij een raadsel. Zeefuik kreeg een kaart die dan weer nergens op sloeg. Hendrix had er natuurlijk af gemoeten, Luckassen had volgens mij ook wel een kaart kunnen hebben vanwege een aantal overtredingen (als optelsom dus). Waarom bij het opstootje dan alleen Lozano geel kreeg is mij ook onduidelijk...

Ik vind het erg om te zien dat de scheidsrechters zo ontzettend slecht zijn in Nederland. De commentatoren gingen daar nog eens vrolijk in mee vandaag... man, wat een niveau af en toe.

11 december 2017 om 01:55

Het is zeker niet heel goed qua het scheidrechters gilde, maar in Spanje en Portugal etc valt het ook tegen. Mensen zullen het niet met me eens zijn, maar ik vind ze in Engeland het beste

Wel vreemd dat Ajax supporters en hekel hebben aan kramer omdat deze speler irritant en gemeen is em veltman goed praten. Deze man werd wederom gespaard door Kevin blom. Het was echt een schande dat hij er niet uitgestuurd werd. Veel acties hadden niets met voetbal te maken.
Dan heb ik meer respect voor Wout Weghorst. Deze is ook irritant maar wel veel meer binnen de regels.

10 december 2017 om 22:44

Janssen,
Ik ben bang dat over het algemeen juist Ajacieden worden verweten dat ze niet tegen mannenvoetbal (zoals je Kramer noemt) kunnen. Nu speelt Joel zoals dit soort spelers en dan is het weer niet goed.
Volgens mij begint dit toch erg selectief te worden. Dan had Kramer, Toivonen, van Bommel en dat soort figuren al 20 rode kaarten moeten hebben in wedstrijden tegen Ajax. Misschien andere wedstrijden ook maar daar kijk ik niet naar. Jullie zouden Joel juist moeten prijzen omdat hij het mannenvoetbal speelt dat jullie ons zo graag aan laten herrineren.

Vorige week vond hij het geen handsbal op de doellijn, deze week vindt hij het geen stoot in het gezicht van Lozano. Ach ja, Toivonen en Suarez waren zich ook nooit van kwaad bewust. Fijn als zo iemand in je team zit. Al kan het ook verkeerd uitpakken, maar dat lijkt bij Ajax wel mee te vallen betreft schorsingen achteraf op basis van tv-beelden.
Niet zo fijn als het je tegenstander is.

10 december 2017 om 22:31

Je weet hoe het werkt neem ik aan, schorsingen op basis van tv-beelden? En hoezo valt het bij Ajax wel mee, bij welke club is het wel altijd raak dan? Volgens mij wordt er bijna nooit een schorsing op basis van tv-beelden gegeven. Veel te weinig in ieder geval.

Het ergste is eigenlijk dat Veltman er steeds mee weg komt. Daardoor blijft hij het doen. Het moet gewoon een keer rood zijn, dan dupeert hij zijn team, misschien dat hij dan iets verandert. Maar ik ben bang van niet.

10 december 2017 om 22:51

Wat lul jo nou falonso?
Waarom dupeert hij het team? omdat hij niet lief speelt? omdat hij speelt zoals vele andere juist worden geprezen als ze zo tegen Ajax spelen (toivonen, van Bommel, Kramer etc).

Volgens mij heeft hij Ajax juist erg meegeholpen om ze in het zadel te helpen door Chucky uit de wedstrijd te spelen. De enige die misschien nog wat had kunnen doen als je lief tegenover hem zo staan te verdedigen.

Het is gewoon een gekleurde bril situatie. Wij hebben als Ajacieden ook gescholden tegen spelers zoals ik hierboven noem. Nu doen jullie het tegen Joel. Het komt er echter op neer dat het alleen mooi is als het een speler uit jou team is die zo speelt. Maar laat het nou niet een speler van de tegenstander zijn want dan is de wereld te klein. Dus ik begrijp de emoties wel van jullie maar die zijn erg krom en selectief.

Joel, bedankt voor een puike wedstrijd.

10 december 2017 om 22:54

Naar mijn weten is de laatste keer dat de aanklager überhaupt ingreep en een onderzoek startte na een actie van een Ajacied tijdens een wedstrijd, 7 jaar geleden. Toen Suarez zijn tanden in Bakkal zette.
Misschien dat iemand mij kan corrigeren, maar dat is dus naar mijn weten de laatste keer geweest dat de aanklager een voorval van een Ajacied op het voetbalveld heeft onderzocht naar aanleiding van tv-beelden. Dit seizoen alleen al had het natrappen van Neres en een elleboog van Huntelaar een onderzoek kunnen opleveren. Echter is er nooit iets van vernomen. Dat maakt dat systeem ook zo oneerlijk. Ik vind dat wat er op het veld gebeurt, niet achteraf bestraft zou moeten worden. Hoe het nu is, is te veel willekeur en beïnvloedbaar door de media. Gewoon videoref en achteraf schorsen niet meer doen.

10 december 2017 om 23:00

Volgens mij heb je mijn reactie niet goed gelezen. Sowieso niet goed begrepen. Ik zeg niet dat Veltman het team dupeert.

En over die gekleurde bril... ik ben voor Ajax, dus wie je met 'jullie' bedoelt... leuk hoe mensen zoiets invullen omdat je negatief bent over een speler. Ik ben negatief over Veltman, althans over een deel van zijn gedrag vandaag, dus ik moet wel voor PSV zijn. Ik ga ervan uit dat je met 'jullie' PSV bedoelt tenminste. Ik vond Veltman goed spelen alleen al die onzin acties van hem vind ik vreselijk. Geeft ie Lozano een elleboog, die blijft natuurlijk liggen. Gaat ie er weer zo boven staan om 'verhaal te halen'. Dat laatste moet hij niet doen. Gewoon verder met je pot. Als Lozano weer staat, sta je bij hem omdat het je directe tegenstander is en je hem moet afstoppen. Meer niet.

Veltman moet zich nu vooral niet weg gaan zetten als een belangrijke schakel. Hij weet zelf ook dat hij kwalitatief totaal niet veel voorstelt en op die leeftijd allang in het buitenland had moeten zitten. Hoeveel seizoenen zit hij nu al bij Ajax? Zeer veel voor een speler uit de Eredivisie. Dat laat zien dat hij niet interessant is voor de meeste clubs. En de kritiek spreekt voor zich. Vandaag dacht hij dat hij zijn momentje kon pakken door extreem irritant te doen en geforceerd de vedette ging uit hangen. Nou Veltman, gefeliciteerd. Blinkt nergens in uit voor een rechtsback en centraal speelt hij ook door gebrek aan beter. PSV heeft verloren van een hele sterke voorhoede van Ajax en natuurlijk van zichzelf. Ongefelijk laf gespeeld en slap zoals altijd onder Cocu. En niet omdat Veltman de nieuwe Sergio Ramos ging uit hangen.

En nu denkt hij zelf waarschijnlijk dat hij het goed heeft gedaan. Juist niet. In sommige wedstrijden is dit nodig, maar nu werkte het eerder tegen. Je had controle en door dit soort opstootjes en incidentjes werd dat minder.

Slimmigheidjes zijn allemaal best, maar dit vind ik geen slimmigheidjes. Een beetje uitlokken is prima, maar elleboogjes uitdelen is gewoon onsportief. En doen alsof je een elleboog krijgt ook. Eigenlijk moet hij gewoon eens een keer rood krijgen voor zoiets. Misschien dat hij het dan leert. Met dit gedrag kom je in het buitenland nergens.

10 december 2017 om 22:55

Hoezo werkte het niet, uit de statistieken bleek de meest waardevolle speler uit de Eredivisie de slechtste speler op het veld. Dan lijkt het me dat het heeft gewerkt.

10 december 2017 om 23:03

Ik heb geen idee hoe jouw reactie een reactie is op de mijne. Kun je beter uitleggen wat je bedoelt?

10 december 2017 om 23:39

Dat zijn slimmigheidjes gewoon werkte en hierdoor de beste Psver uit zijn spel is gehaald waardoor Ajax ook gewoon de hele wedstrijd tot de 80e minuut volledig de controle had. Als PSV geen controle heeft moet Lozano met een individuele actie voor spektakel zorgen maar dat is hem 0 keer gelukt doordat Veltman hem uit zijn spel haalde met "slimmigheidjes"

Ik vind de eerste actie van Veltman geel. Daarna probeert hij Lozano een kaart aan te naaien. Vervolgen loopt hij lomp de Jong omver. Deze speler zou zich moeten schamen en zou al helemaal de aanvoerdersband van een zichzelf respecterende club als Ajax moeten of mogen dragen. Zijn antwoorden na afloop zij nog schokkender, want hij wil het ook nog goed praten door te wijzen naar temperament van een Mexicaan. Dus om hem te vertalen, het is een Mexicaan dus alles is veroorloofd.

Pierre van Hooijdonk heeft even stevige kritiek op het gedrag van Joel Veltman bij Studio Voetbal en terecht. Hij is echt de meest gemene voetballer van de eredivisie

10 december 2017 om 22:54

Oh wat erg toch. Een Ajacied die de gemeenste speler van de eredivisie is. Dat is niet eerlijk.

Jesus, ik ben er juist blij om. Blijkbaar heeft het genoeg rendement om Psv's hoop in ijdele dagen gewoon te neutraliseren. Mission completed!! Good job men!!

10 december 2017 om 22:56

Heerlijk hé, wordt weer negatief gepraat, wat een gezeik.

10 december 2017 om 22:55

Lekker voor hem, Lozano was nergens te bekennen en daar hebben ze het natuurlijk niet over. Dan weet je genoeg, Veltman was uitstekend vandaag, niet alleen door slim en fel te spelen. Je zou ook een tackle op het hoofd van van Ginkel kunnen uitlichten het, maarja...

Ik moet er eigenlijk wel om lachen. Veltman is nu de gebeten hond, maar wie was de held van veel PSV fans in het verleden? Kennen jullie ene Mark van Bommel? Dat was een heilig boontje, niet? Tja, dan is Veltman vandaag bloed irritant, maar ja bij Feyenoord liepen en lopen er ook zulke zuigers rond. Voor mij hoeft het niet, maar in Europa genieten ze van dit soort spelers. Dus laten we a.u.b niet zo hypocriet doen.

10 december 2017 om 22:50

Inderdaad en maar af vragen waarom we niet meer mee kunnen op alle fronten als NL. Mede hierdoor, gebrek aan gogme.

10 december 2017 om 22:59

Precies. Hoe vaak zien we dit in Italië? Zuid Amerika? Portugal? Hoe vaak zijn we teleurgesteld dat wij Nederlanders dit niet kunnen? Nou Veltman was vandaag "van Bommel" en ging een beetje over de rand. Als of Lozano Frenkie de Jong geen kaart wilde aannaaien...Ik vind Veltmans gedrag overbodig, maar laten we onze clubbrillen even af doen.

11 december 2017 om 02:40

Dan verkijk je je op Joel, die jongen was er altijd al een die niet vies was van een kaart pakken. Ziet er uit als de ideale schoonzoon maar is een echt klootzakje op het veld, zolang ik hem me kan herinneren al. Je gaat geen speler vinden die beter bloed onder de nagels kan uithalen van tegenstanders en 90 minuten kan irriteren zonder er echt duidelijk overheen te gaan. Zo'n spelers heb je ook nodig, die willen winnen ten koste van alles en risico lopen ervoor beboet te worden. Buitenland heeft elk team zo'n speler, in Nederland smeken we erom maar als hij Nederlands is schieten we hem af. Ik verloor al het respect voor Kramer nadat hij bij een goal even tikje tegen hoofd van Onana moest uitdelen en in die periode paar keer goed weg kwam. Veltman is op een manier hetzelfde alleen komt het bij hem nooit tot het punt waar ze achteraf een schorsing willen uitdelen. Veltman doet vaak domme dingen maar die zijn overwegend met intentie tegenstander kaart aan te naaien en te klieren, provoceren etc. Bij Kramer ben ik juist bang dat hij echt iemand keer bewust gaat verwonden. Maar dit is persoonlijk, snap wel volledig waarom mensen hekel aan Veltman hebben.

Mexico ligt in Noord-Amerika Veltman.

10 december 2017 om 22:56

Dat zal Joel een worst wezen waar Mexico ligt. Joel heeft zijn taak uitstekend uitgevoerd. Dat is het enige wat telt.

Veltman probeert zich te profileren als 'vervelende speler'. Probleem bij hem is echter dat hij er verder eigenlijk geen kwaliteiten naast heeft. Tegen jongens in dr Eredivisie waar de rest ook maar 65 kilo weegt kan dat wel, maar buiten de landsgrenzen wordt hij vierkant uitgelachen en ligt ie na een kwartier spelen op een brancard.

De vergelijking met Van Bommel gaat op tot zover dat Veltman er graag op wil lijken, maar uiteindelijk een lichtgewicht is die er in deze wedstrijd uit gestuurd moet worden.

Nou heb ik natuurlijk sowieso een schijthekel aan Joël Veltman en ben ik niet objectief. Maar ik geef dat graag toe.

10 december 2017 om 22:53

Tja toch blinde haat. Veltman wint heel veel duels, staat goed en belangrijker nog, hij verspeeld bijna geen bal. Hij is heel belangrijk en heeft meerdere kwaliteiten, valt nooit echt op, je mist hem al Ajacied pas als hij er niet meer is.

10 december 2017 om 22:53

@Migi, Dus omdat Veltman een mindere speler is dan v.Bommel was moet de Ajacied maar rood krijgen? Dat mag je mij uitleggen. Dit soort misselijkmakend gedrag zie je overal. Ik accepteer het niet van Veltman, van Bommel, Kramer, of wie dan ook. Het is een teken van zwakte. Lozano maakte van de botsing met Frenkie de Jong ook flink wat theater. Ik dacht dat de Mexicaan een schedelfractuur of zo had opgelopen. Locadia die echt pijn was zag ik niet zo rollen...De eerste helft was vandaag slecht en tenslotte won Ajax. Volgende wedstrijd nieuwe ronden, nieuwe kansen.

10 december 2017 om 23:51

Nee Van Bommel moest ook vaak rood krijgen, punt is dat ik het bij Veltman meer een act vind. Lozano is verder ook vast een kwal hoor, maar ik had het over Veltman.


11 december 2017 om 02:43

Bij Veltman is het een act waarom precies? Omdat hij ontschuldig uitziet? Die jongen is zolang ik hem zie spelen (dus voor tijd in Ajax 1 al) altijd speler geweest die op slimmigheidjes en misselijkheden tegenstanders wedstrijd kon verzieken. Dat zit gewoon in die jongen en geloof er niets van dat het een act is, op dit niveau kan zoiets een act zijn maar als tiener als er bijna nooit camera's zijn ga je dat niet doen als act.

11 december 2017 om 09:27

Oké geen act, dan is het gewoon echt een misselijk ventje blijkbaar. Ik hou gewoon niet echt van dit soort spelers, maar fijn dat ie bij Ajax weer gewaardeerd wordt nu. Maandje geleden kon hij echt niet meer hoorde ik

11 december 2017 om 13:23

Ik ben zeker geen fan van Veltman in kleinere wedstrijden maar je hebt zoiemand gewoon nodig in een topwedstrijd, iemand die je 3-4 situaties wint door slimmigheidjes en geniepigheden. Noem me eens de laatste speler die Veltman echt de baas was in een topwedstrijd, daar ligt zijn kracht. Hij komt over als een vreselijk malloot maar wel een die de tegenstander volledig kan ontmantelen.

Het blijft moeilijk voor de heren PSV en Ajax supporters objectief naar hun spelers te kijken, getuige de reacties in dit topic.

Mijn god, wees eens eerlijk.

11 december 2017 om 01:14

@frtorres

Hier ben ik het wel mee eens, maar je moet nier vergeten dat Veltman ouder wordt en dat zijn karakter veranderd. Tis inmiddels 1 van de meest ervaren spelers van de Eredivise. Sowieso bij de topclubs.

Ongelooflijk waar hij mee weg komt. Frappant was dat zijn vervanger, Zeefuik, binnen notime voor een veel onschuldiger overtreding dan Veldman, wel direct geel kreeg.
Hoelang houdt hij deze status aparte?

Veltman was deze wedstrijd echt een bloedzuiger. Kreeg van veel liefhebbers kritiek, maar je moet tegen LoLo nou eenmaal alles uit de kast durven te halen om te winnen. Veltman heeft zijn rol prima ingevuld. Het zag er soms wel lomp uit, zoals toen hij Luuk de Jong omver liep of hij de bal klemde met het lichaam van Lozano.

Ik vind dat je hier als voetballer best een voorbeeld aan kan nemen; zelf kan ik ook wel zo spelen. Ik vind dat altijd nog beter dan zo'n opgefokte reactie van Hendricx. Ik snap niet waar je het lef vandaan haalt om een tegenstander na een duel te duwen uit agressie.

11 december 2017 om 02:04

Eerlijk gezegd liever dat dan dat schijnheilige gedoe van Veltman.
Dat soort figuren kan ik echt niet tegen. De vermoorde onschuld
spelen terwijl hij het zelf nog erger doet.

Misschien nog maar even kijken naar het moment tussen
Veltman en Luckassen, waar hij bij het opstaan even
een tik uitdeelt om Luckassen te provoceren.

Toch wel het meest opmerkelijke aan deze clash, is het niet geel pakken van Veltman. Het uitdelen van klappen, elleboog stoten, onderuit halen van spelers of schwalbes en nog geen geel. Het moge duidelijk zijn dat Veltman de meest onsportieve speler is in de Eredivisie.

Het naar de grond gaan als een stervende zwaan die in het gezicht is geraakt en nog even 3 of 4 keer verder rollen, terwijl Lozano en hij zelf elkaar vast hielden... allemaal om geel aan te smeren. Het aangeven aan Lozano dat hij niet moet aanstellen, terwijl hij een mooie elleboog in het gezicht drukt van Lozano...
Het vasthouden en naar de grond drukken van Luckassen (in de 16) en dan bij het opstaan van Luckassen even snel een tik in het gezicht geven... Het is dat hij alleen intimiderend naar hem toe liep, maar anders zou Veltman waarschijnlijk weer over de grond zijn gaan rollen haha.

Het is net een Costa of Kramer maar dan met extra theater....

Denk dat Veldman niet zo moet klagen, met een andere scheidsrechter had hij het einde van de eerste helft niet gehaald. Ik hou best wel van stevig voetbal maar dit had niks meer met voetbal te maken,als dit getolereerd wordt door scheidsrechter kan elke club die hier wel kaarten voor krijgt met een goeie jurist hier vrijspraak voor krijgen want dan kloppen de richtlijnen van de scheidsrechter van geen kanten.

Jaren lang roepen mensen dat voetballers te lief zijn en we een type van Bommel missen. Nu is Veltman zo'n type en gelijk is iedereen op tegen en moeten we allemaal weer lieve jongens zijn. Lachwekkend

Veltman leeft in een andere wereld. Eentje waar Mexico in Zuid-Amerika ligt. Zeer irritante speler.

Ik denk dat de frustratie tegen Veltman vooral te danken is aan het falen vann Lozano ..

Ik lees hier toch met verbazing al het gejank over Veltman zijn ze in Eindhoven nu al vergeten hoe geweldig ze die zuigende benenbrekende Gaurdado vonden

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren