Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax is gewoon veel interessanter dan PSV, het verschil is gigantisch’

Laatste update:

Ajax moet zondag winnen van PSV om hoop te houden op het kampioenschap. Kenneth Perez weet hoe belangrijk het is voor de Amsterdammers om de drie punten in de Johan Cruijff ArenA te houden. Bij een nederlaag kan de bom ontploffen bij Ajax, terwijl er voor PSV niet veel aan de hand is bij een nederlaag.

Perez speelde voor beide clubs en kent als geen ander de verschillen tussen Ajax en PSV. "Ajax is gewoon veel interessanter dan PSV”, zegt hij tegenover de Volkskrant. “Het verschil is gigantisch. Ajax is politiek. Er is altijd een relletje, of een coryfee rond de club die iets vindt. PSV is ietwat saai en een oase van rust. (...) Ajax was een totaal andere wereld. Je hebt clubs die Ajax alles misgunnen. In uitwedstrijden voelde je de haat, de wil om een goed resultaat te halen. Dat was bij PSV totaal niet aan de orde.”

De oud-voetballer verwacht dat Ajax het initiatief neemt tegen PSV. “Ajax moet sowieso vol gas geven, vanaf het begin. Ajax is de jager”, laat hij optekenen in gesprek met Omroep Brabant. “Het is wel zaak voor die ploeg dat ze niet als een kip zonder kop gaat aanvallen. Dat ze dat met beleid doet en de balans bewaart. Ik vind het overigens opmerkelijk dat het nog zo rustig is binnen en buiten die club. Het lijkt wel of er sprake is van een soort van berusting en dat terwijl de ploeg dramatisch presteert.”

Hoe eindigt Ajax - PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Perez zegt wel vaker zinnige dingen!
Ajax is gewoon de meest interessante club waar je van houdt, of waar je een hekel aan hebt. Iedere voetbalkenner heeft ook een mening over Ajax. Psv krijgt dit seizoen veel kritiek omdat het met matig voetbal bovenaan staan. Fans van psv vinden dat niet leuk om te horen, maar op Ajax kunnen de analitici altijd kritiek leveren, ook in tijden dat het goed gaat.

9 december 2017 om 12:39

Onzin, ik vind Ajax een vrij anonieme club. Al jaren. Het voetbal is alles behalve sprankelend, er gebeurt weinig noemenswaardig. Ik snap oprecht niet wat er bijzonder aan is. Overigens ook een mening uiteraard. Mensen hebben dit altijd bij bepaalde clubs. Er zullen er ook duizenden dat Van Heerenveen vinden.

En Perez valt mij erg vaak aan op dat het geen fan van PSV is geworden. Allemachtig.

9 december 2017 om 12:50

Je bent dan ook standaard anti-Ajax en pro-Heerenveen. Dat is wat Perez nou net bedoeld, er is in de provincie zoveel weerstand op Ajax, veel meer dan op Feyenoord of PSV. Ze zijn gewoonweg de beste en grootste club van Nederland, voor Nederland en Internationaal. Ze willen deze positie in stand houden, maar weten niet goed hoe. Ze kunnen niet mee in het financiële geweld van het internationale voetbal en gokken nu op talent. Ajax is nu eenmaal de basis van het Nederlandse succes, qua interlandvoetbal en clubvoetbal. Hofleverancier van de succesvolle nationale elftallen, meeste prijzen in Europa, etc

9 december 2017 om 12:55

Kom niet doen alsof er vorig jaar niet goed werd gevoetbald...

Daarnaast heeft Perez gelijk. Ajax is gewoon interessanter. Zelfs toen PSV kampioen werd met een straatlengte voorsprong (tijd van Depay en Gini) was Ajax trending topic. Omdat de buitenwacht het o zo geweldig vond dat Ajax in ieder geval de schaal niet had.

Daarom zijn de stadions 9vd 10 x uitverkocht als Ajax op bezoek komt en wordt er gejuicht in andere stadions wanneer Ajax achterstaat. De haat is lachwekkend, maar tegelijkertijd heerlijk. Zoveel fame.

Maar goed. Het zal Ajacieden een zorg zijn wat de buitenwacht vindt.
Wij focussen alleen op Ajax waar het op dit moment een puinhoop is.

9 december 2017 om 14:17

Ik ben niet de grootste sympathisant, inderdaad. Maar laatste jaren is het doodsimpel niets bijzonders. Het heeft de grootste geschiedenis van Nederland, maar de laatste jaren is er gewoon weinig noemenswaardigs gebeurd. Ik vind Feyenoord qua uitstraling de mooiste ofwel meest interessante club van Nederland. Daar gebeurt altijd wat. Daar is strijd. Dat vind ik dan weer prachtig.

Waar jij nu ook over begint, dat is allemaal het verleden. Na Sneijder is er geen groot talent meer gekomen vanuit Ajax. Overigens ook niet vanuit Feyenoord of Psv, het zijn magere jaren, maar op het verleden kan je lastig blijven teren.

9 december 2017 om 14:19

@lee:
Vorig jaar onder Bosz was Ajax eindelijk weer het aanzien waard inderdaad. Had op een gegeven moment zelfs erg mooi voetbal. Maar onder Keizer en zeker onder Frank De Boer, wat toch de laatste 6 jaar dus al Ajax is, is het behoorlijk droevig om te zien.

9 december 2017 om 14:22

De Ligt is gewoon top 5 beste verdedigers ter wereld in zijn leeftijdscategorie volgens de scoutingsrapporten, maar jij claimt dat er geen toptalent na Sneijder is gekomen? Haaaaaa. Of hij een carrière als Sneijder krijgt, dat is dan weer de volgende vraagt, maar de ligt is een groter talent dan Sneijder destijds.
Aan Sneijder werd ook getwijfeld. Achteraf is altijd makkelijk blerren.

9 december 2017 om 14:24

Maar wie zegt dat Ajax onder Keizer goed speelt dan?

Ajax voetbalde de eerste 1.5 jaar onder de Boer ook prima. Het saai voetbal was iets van de laatste 2 seizoenen onder hem.

9 december 2017 om 14:29

Volgens de scoutingsrapporten. Dat moet natuurlijk eerst nog blijken. Dat lijkt inderdaad een groot talent, evenals Frenkie De Jong, hoewel dat een jeugdproduct van Willem II is. Maar was Bazoer ook geen groot talent? Het moet dus nog maar blijven wat er daarvan gaat komen. De mindset bij De Ligt lijkt wel heel goed trouwens. Maar een zinnig woord valt er niet over te zeggen.

En wat betreft het voetbal van Ajax: Nee, je beweerde niet dat het goed was onder Keizer. Ik geef alleen aan dat het, op 1 seizoen na, niet om aan te gluren was. Waardoor ik ook niet verbaast ben dat De Boer heeft gefaald in het buitenland, wat deels ook kwam door de clubs waar hij terecht is gekomen overigens.

9 december 2017 om 14:58

Je hebt correct geconstateerd dat Ajax niet meer noemenswaardig. Als10’er uit de jaren ‘90 kan ik je wel zeggen dat Ajax net zo groot was als Barca, Bayern, Real en PSG van nu. Het was een grootmacht met verdomd aantrekkelijk voetbal en naast het voetbal had het een magie. Die van David tegen Goliath. Ajax was topdog en is dat eind ‘90 kwijtgeraakt.

9 december 2017 om 15:34

@Lanjouwer Bazoer is ook geen jeugd van Ajax, kwam van PSV

9 december 2017 om 12:41

Je spreekt jezelf alleen behoorlijk tegen. Het gaat nu toch goed met PSV? Het enige dat ik hoor is kritiek. Dus bij PSV is er alleen kritiek als het niet goed gaat?? Juist ja.

9 december 2017 om 13:02

Ongelooflijk deze reactie. ''ajax is de meest interessante club.'' ''of je er nu een hekel aan hebt of er van houdt.'' Haha wat een arrogantie te denken dat men Ajax interessanter vindt dan de eigen club waar men voor is.

Ja Ajax trekt het meeste aandacht. Dat komt door de grootte en het aantal mensen dat Ajax supporter is. Maar vermelden dat Ajax het interessants is ook al als je geen supporter bent getuigd van weinig inlevingsvermogen.

9 december 2017 om 13:58

Komt ook doordat Ajax de meeste fans heeft er meer media er dus op focust want er is een grotere doelgroep. Vorig jaar waren er ook meer artikelen over dat Ajax in de finale van Eufa stond tegenover dat Feyenoord na 17 jaar de titel won. Ajax wordt naar mijn mening dus ook, los van het spel, interessanter gemaakt doordat het gewoon meer aandacht krijgt. Nu ook richting dit weekend bijv.

9 december 2017 om 14:04

Arrogant? Verklaar dan waarom so called supporters liever hebben dat Ajax verliest in plaats van dat hun eigen club wint.

Kan me een keer herinneren hoe men in Utrecht zat te juichen dat Ajax niet won terwijl zij zelf Europees voetbal misliepen.

9 december 2017 om 15:38

Omdat arrogantie zo leuk is om op zijn bek te zien gaan, vooral als het al jaren lang onterechte arrogantie is. Verder hebben jullie jezelf aangepraat dat wij liever jullie zien falen, eigen clubliefde boven alles. Als feyenoord zo arrogant was vonden we dat leuk om te zien, Ajax is niks speciaals.

10 december 2017 om 08:42

Feyenoord supporters die zeggen dat Feyenoord niet mag winnen van Twente anders haalt Ajax ze in (seizoen dat Twente kampioen werd) dat is gewoon zielig

Deze man kan ook echt alleen maar negatief praten over PSV, begint nu wel een beetje zielig te worden

9 december 2017 om 12:08

Hij noemt PSV een oase van rust, dat is toch postitef?

9 december 2017 om 12:16

Niet in deze context. Hij ziet het gedoe altijd bij ajax als interessant, de rust bij PSV als saai.

9 december 2017 om 12:26

Vanuit een journalist of analist is rust bij een club saai. Rumoer is interessant. Ze moeten iets kunnen bekritisere.

9 december 2017 om 12:49

Deze man is een van de weinige analisten die een keer een controversiële mening durft te hebben. Net als Aad de Mos trouwens. Nooit saai met die twee.

9 december 2017 om 13:06

Ik vind Perez echt wel altijd scherp maar ook wel heel negatief. Hij heef er echt wel kijk op maar is wel heel negatief. dat ben ik op een bepaald moment wel zat. Net als dat Derksen en Gijp ook vaak de negativiteit benadrukken. Ja het Nederlands voetbal is niet meer wat het was, al 10 jaar niet meer. Maar gaan we dat nog 20 jaar benoemen?

9 december 2017 om 13:24

Het zegt meer over Perez dan Ajax. Wie wordt er nou geil van politiek binnen een organisatie?

Ajax is wel de enige club in Nederland die kan presteren als het "moet", ik zeg kan, omdat het ook weleens anders afloopt.
Ik hoop eigenlijk dat Psv er vol op gaat, want dat verwachten ze niet en komt het spelbeeld alleen maar ten goede denk ik , omdat het dan een echte wedstrijd gaat worden.
Ik kijk er naar uit.....helaas zijn de wedstrijden waar je naar uitkijkt meer saai dan goed....maar ik laat me verrassen.

9 december 2017 om 12:23

Waarom is ajax dan de enige club die kan presteren als het moet?

9 december 2017 om 12:33

Ik denk dat alleen al afgelopen seizoenen er genoeg voorbeelden zijn dat Ajax niet presteerde op het moment dat het moest.

9 december 2017 om 12:42

Presteren als het moet? Juist niet. De Graafschap uit. Manchester, voorronde CL en EL. Ajax presteert eerder niet dan wel als het moet de laatste seizoenen.

9 december 2017 om 13:01

Dat is PSV juist. Lolll.
Wij moesten een doelpunt extra scoren uit bij Willem II en men faalde (ten Cate tijd).
WIj moesten winnen bij de Graafschap en het lukte wederom niet.
Wij moesten de CL halen en we faalden opnieuw. Tsja.

9 december 2017 om 13:21

Het tegenovergestelde juist. Ajax kan prachtig voetballen als ze zich gesteund voelen, als de sleutelspelers in vorm zijn, als het mooi weer is, als het niet te hard waait, als de stand van de zon en de maan juist zijn etc.

Hoeveel titels hebben ze wel niet laten liggen door punten te verspelen tegen de kleintjes en/of op de laatste dag? De gemiddelde degradatie club heeft een betere wil om te winnen maar ontbreekt het aan kwaliteit.

9 december 2017 om 13:58

Dit is een non discussie voor beide situaties zijn voorbeelden te noemen voor beide clubs. Het is een mening van perez lekker belangrijk. PSV staat een straat lengte voor, als PSV niet wint is de kans nog steeds levens groot dat ze kampioen worden. Kijken hoe positief perez dan is over Ajax en PSV.

Mwaa Ik ben voor Willem 2 maar vind ajax juist wel nederig geworden. Heb juist een schijthekel aan Psv.

9 december 2017 om 12:58

Het valt me op dat veel Willem II supporters een hekel hebben aan PSV? Ik vraag me af hoe dit komt. Is dit iets uit het verre verleden of is het enkel jaloezie? Want laten we eerlijk wezen, Willem II is totaal geen concurrent van PSV. De rivaliteit tussen een NAC en een Willem II kan ik wel begrijpen maar reacties als deze roepen bij mij veel vragen op. Ik ben serieus geïnteresseerd hoe dit in elkaar zit Tibbe.

9 december 2017 om 14:09

Jullie zijn eigenlijk arroganter dan Ajax. Natuurlijk zijn jullie de laatste ploeg die ver kwamen in de CL maar dat was met Van Bommel en Alex. Is ook al weer even geleden. Bij Ajax geven ze tenminste toe dat het nederlandse voetbal niks meer voorstelt. Bij Psv verwijzen ze steeds naar hun succes in de CL van 10 jaar geleden. Toegegeven: Toen hadden jullie eigenlijk gewoon in de finale horen te staan ten koste van Ac Milan.

9 december 2017 om 15:12

Hoezo arroganter dan? Kun je een voorbeeld noemen? Vind juist dat PSV bescheiden over komt in de media, zelfs de supporters

9 december 2017 om 15:48

Jullie zijn de beste club van nederland van de afgelopen jaren maar dat word er oook wel erg ingewreven. Ajax is juist nederig en respectvol. Als Psv hier in Tilburg komt dan gaat er altijd een extra lijntje coke in.

9 december 2017 om 16:52

Dan heb jij een probleem vriend, niemand geeft om een doorgesnoven m***. Maar als je Ajax nederig en respectvol vind, ben je realiteit bijster. Ik heb dit seizoen (en alle andere seizoenen) veel vaker ajax horen zeggen dat ze de beste zijn, dagelijks zelfs.

Ajax en PSV zijn gewoon twee clubs met een heel ander karakter. Ajax is bluf, PSV is bescheidenheid. Ajax is John Cruijff, PSV is Willy van der Kuijlen. Ajax is Sjaak Swart, PSV is Berry van Aerle. Ajax is de wereldstad, PSV is de provincie. Het een is niet per se beter dan het ander, het is maar een kwestie van wat beter bij je past. Net zoals ook niet elke man op hetzelfde type vrouw valt.

Ik heb in elk geval geen gevoel bij Ajax. Ik respecteer de club om z'n geschiedenis en verdiensten voor het Nederlandse voetbal, maar de uitstraling en het karakter van, en de sfeer rondom de club spreken mij echt totaal niet aan.

9 december 2017 om 12:41

"willy van der kuijlen was zeker wel beter dan John Cruijff."

Cruijff was natuurlijk een betere voetballer dan Van der Kuijlen. Maar of Cruijff als voetballer belangrijker was voor Ajax dan Van der Kuijlen voor Psv, dat denk ik eigenlijk niet. Cruijff was immers al op z'n 26e weer weg bij Ajax. Van der Kuijlen bleef PSV 18 seizoenen lang trouw en maakte 308 eredivisiegoals voor Psv, terwijl Cruijff er "maar" 204 maakte voor Ajax.

9 december 2017 om 13:07

Cruijff bracht Ajax 3 x op rij de EC1 en jij durft leuk hiero te stellen dat Van der Kuijlen belangrijker was voor PSV ? Cruijff bracht Ajax op de kaart man in de periode dat tie Ajacied was. Beiden even belangrijk voor hun club.

Voor de rest ben ik het met je stuk eens hoor daar niet van.

9 december 2017 om 13:29

@lee112:

"cruijff bracht Ajax 3 x op rij de EC1 en jij durft leuk hiero te stellen dat Van der Kuijlen belangrijker was voor PSV ?"

Ja, dat durf ik. Want Cruijff heeft die Ec's toch niet in z'n eentje gewonnen? Ik denk dat mannen als Neeskens, Swart, Keizer, Krol en Rep daar ook wel aan mee hebben geholpen?

9 december 2017 om 13:55

Je kunt ze allemaal vragen. Ze gaan aangeven dat het door JC kwam. Sjaakkie heeft het al zoveel keren gezegd waarvan zeker een stuk of 10 x op de toekomst tegen mij persoonlijk.

JC was net zo belangrijk voor Ajax als Messi dat nu is voor Barca of CR7 voor Real, ondanks dat Barca en real ook velen andere goede spelers hebben...

JC was Ajax destijds. Dus ja JC was zeer belangrijk voor Ajax. Ook al ging hij voor zijn 30ste weg. Dat boeit niet.

9 december 2017 om 14:47

"jc was Ajax destijds"

Ik denk dat je onderschat hoe belangrijk Van der Kuijlen voor PSV was.

Het is makkelijk om Van der Kuijlen af te schilderen als een eenvoudig Helmonds boertje, omdat hij als mens nauwelijks uitstraling had, weinig interlands speelde (waarvoor de reden bekend zal zijn) en nooit de stap naar een grote buitenlandse club maakte. Maar dit is wel een speler die in 9 verschillende seizoenen 20 goals of meer maakte. Kun je je voorstellen hoe belangrijk zo'n speler was voor een club als Psv, wat in zijn eerste jaren eigenlijk meer een subtopper dan een topclub was?

Hoe dan ook, je kunt Cruijff en Van der Kuijlen niet beoordelen op het feit dat Ajax met Cruijff drie Ec1's won. Stel je voor dat Cruijff en Van der Kuijlen in 1970 van club geruild hadden. Wat lijkt je dan waarschijnlijker, dat Cruijff vervolgens drie Ec1's had gewonnen met Psv, of Van der Kuijlen met Ajax? Ik ga voor het laatste.

9 december 2017 om 16:47

Zucht zoveel tekst voor wat? Ik typ toch dat beiden belangrijk waren voor hun club ? Je kunt lezen neem ik aan... Je stopt gewoon woorden in mn mond. Nergens typ ik dat hij een simpele ziel was voor psv. Sterker nog ik geef aan dat hij even belangrijk was voor psv als jc voor ajax. Jij daarentegen wilt jc omlaag praten lijkt het wel.

9 december 2017 om 12:38

Mooi geschreven. Moet gelijk denken aan de supporters van andere clubs die Ziggo de deur uit deden omdat ze sponsor vam Ajax werden. Terwijl ik als Ajacied bewust apparatuur van Philips kocht omdat dat beter was dan de andere merken op dat moment en het niet op die manier linkte aan psv.

9 december 2017 om 12:51

Inderdaad. Agree to disagree en denk aan het belang van het Nederlandse voetbal zonder de ander te bruskeren of provoceren. Beetje sarren moet binnen deze context natuurlijk wel kunnen.

9 december 2017 om 15:18

Jij als ajaxied ja, ik als psvers heb gewoon ziggo. Dus dan is er ook geen een andere psver die dat doet?

9 december 2017 om 13:12

Ja prima stuk. Mij trekt de rust bij psv weer minder aan. Maar die kampioenschappen de laatste jaren daarentegen. (en ook dit jaar weer ben ik bang) Dat maakt psv toch wel een stuk gehater dan eerder denk ik. Waarbij haat natuurlijk relatief is, laten we het gezonde en sportieve antipathie noemen.

9 december 2017 om 13:28

Jij vindt Schone een arrogante blaaskaak? Omdat hij zei 'wij staan uiteindelijk bovenaan', 'ajax wordt kampioen' en 'wij staan uiteindelijk met de schaal' toen het daadwerkelijk nog kon? Om hoop bij zijn team en supporters aan te wakkeren? Dat noem ik leiderschap tonen. Het mislukte vorig jaar helaas, maar het is wel de reden waarom Ajax als enige Nederlandse topclub tot de laatste speelrondes ieder jaar meedoet om het kampioenschap.

9 december 2017 om 13:59

Waarom is Nouri volgens jouw bescheiden en Schone niet?
Als er 1 Ajacied bescheiden is, dan is het Schone wel.
Neemt altijd de moeite om een praatje te houden met het volk. Is geliefd door velen, maar jij beoordeelt zijn hele karakter obv een interview van 30 seconden?
Lachwekkend.

9 december 2017 om 14:20

Het is duidelijk @cabinessence wat jij voelt bij Ajax heb ik met Psv.... Passief saai voetbal; supporters die Boeruh zingen, het grijze imago en altijd kijken wat ze in de Randstad doen. ... Maar respect wat jullie bereikt hebben !

Perez heeft gelijk of het goed of slecht gaat; de club blijft net als Feyenoord altijd in het nieuws en beide clubs hebben een eigen identiteit. En nooit saai; er gebeurt altijd wel iets. Over de hele wereld is Ajax bekend. Wat de uitslag morgen ook mag zijn; ook komende week zal Ajax meer in het nieuws zijn dan Psv. Desalniettemin succes morgen !

9 december 2017 om 15:24

Ik heb al zeker 4 jaar ongeloofelijk veel medelijden met de Ajax supporters, afbraak van de club en zijn filosofie. Altijd gerommel met het corrupte technische hart en al jaren geen prijs meer. Maar ze zijn daardoor wel interesant ja, kijk maar naar overleden artiesten en de interesse voor hun toen het slecht ging.

Stervende sterren zijn het felst.

10 december 2017 om 12:58

@cabinessence

Uitstekend stukje waarin je exact verwoord hoe het is! Je kunt Ajax altijd met welke club ook vergelijken maar dat is zinloze zelfbevlekking. PSV en Ajax zijn twee totaal verschillende clubs met totaal verschillende histories en totaal verschillende karakters. Dat Kenneth Perez Ajax 'interessanter' vindt is een mooie voetnoot. Maar verder niks meer. Net zoals het geen driol uitmaakt dat er meer Ajax supporters zijn dan PSV supporters. So what? Who cares?

PSV is gewoon een uitstekende club, die uitstekende prestaties heeft geleverd en een topclub is in Nederland. En Ajax wil heel graag 'de beste', 'de rijkste' en 'de interessantste' zijn? Prima! Zijn jullie dat. Succes daarmee. Op het veld zegt het op dit moment echt heel erg weinig.

Ajax polariseert meer dan PSV. Er hebben inderdaad meer mensen een hekel aan ze. Enerzijds omdat ze de grootste zijn, maar vooral ook omdat ze dat zelf heel graag en vaak roepen.

9 december 2017 om 13:13

De laatste decennia is PSV wat mij betreft groter dan Ajax, qua sportieve resultaten dan toch. Alleen onder De Boer was dat even anders. Qua historie en uitstraling is dat gelukkig anders. Maar ik ben als ajacied nou niet bepaald tevreden.

9 december 2017 om 14:25

PSV is de afgelopen decennia misschien succesvoller, Amsterdam blijft de hoofdstad en heeft een grotere naam in het buitenland.

9 december 2017 om 18:27

Dat is toch precies wat ik zeg?

Ben het vooral eens met Perez wat betreft uitwedstrijden. Voor alle clubs is de thuiswedstrijd tegen Ajax de wedstrijd van het jaar en lijken er speciale krachten los te komen, los van de schuimbekkende supporters op de tribune. PSV en in mindere mate Feyenoord hebben hier gewoon minder last van. Dit is overigens geen excuus, als een waardige kampioen moet je juist in dit soort wedstrijden in staat zijn om die clubs de mond te snoeren.

9 december 2017 om 12:27

Dat is helemaal niet zo voor alle clubs. Je hebt inderdaad Utrecht en Adobe Den Haag die het als wedstrijd van het jaar zien maar voor de rest valt het allemaal wel mee. Er zijn genoeg teams die in thuiswedstrijden niet thuis geven tegen ajax. Kijk bijvoorbeeld naar NAC dit jaar of naar Heerenveen zo'n beetje elk jaar. Dat zou niet gebeuren als het de wedstrijd van het jaar was voor hun. Zo groot is ajax ook weer niet....

9 december 2017 om 14:03

Ben ik niet met je eens. Toevallig jaren geleden eens met een maat naar een wedstrijd van Heerenveen geweest en daarna nog eens in het Ajax vak. De sfeer in en rondom het stadion was totaal niet te vergelijken. Dat spelers op het veld dan niet altijd thuis geven dat kan gebeuren.

9 december 2017 om 14:15

Kijk hoe NAC tegen feyenoord strijdt en hoe ze tegen Ajax open huis spelen...
Altijd dat gelul dat clubs beter spelen tegen Ajax

9 december 2017 om 14:54

Voor ADO, Utrecht, Feijenoord, PSV en AZ is de thuiswedstrijd tegen Ajax de wedstrijd van het jaar. Ajax moet zeker harder knokken voor de punten dan welke club dan ook in NL.

9 december 2017 om 17:42

Feyenoord en PSV is toch niet zo heel gek. Ajax is 1 van de grootse titel concurrenten (en sowieso de concurrent met de grootste bek). Voor de rest vind ik het ook wel meevallen. AZ doet het niet overdreven goed tegen ajax, ADO gaat er ook altijd vol in tegen Feyenoord en Utrecht is gewoon een heel goed team. Natuurlijk zijn er fans die ajax minder leuk vinden maar dat heeft elke topclubs. Qua tegenstanders die een stapje extra doen tegen ajax valt het heel erg mee (en als je "de beste" bent moet je ook van teams winnen die op 110% spelen...)

9 december 2017 om 18:04

Precies, fijn dat we het eens zijn over het feit dat meer clubs het harder hun best doen tegen Ajax dan andere clubs in NL. Mij hoor je niet janken. Hoort bij de status

Ajax wordt dan ook wel interessant gehouden door de media. Logisch, daar Ajax dankzij successen uit het verleden de meeste fans heeft en een artikel over Ajax dus meer mensen aanspreekt en omdat ze populairste club van de media zijn, lezen veel mensen die niet zo fan zijn van de club ook vaak artikelen over Akjax. Een soort van vicieuze cirkel, waarbij Nederlandse voetballiefhebbers en de media elkaar aanvullen. Het lot (successen in het verleden) heeft bepaald dat dat in Nederland Ajax is, maar het had net zo goed een andere club kunnen zijn.

9 december 2017 om 12:45

De media is ook meest kritisch op Ajax. Zie hoe PSV speelt en iedereen dat professioneel vind terwijl bij Ajax dan al snel over wan beleid en crisis gesproken wordt. Kink naar Feyenoord die volgens alle media het beste had ingekocht van iedereen en dramatisch presteert maar daar weten ze nog allemaal nuances bij te plaatsen. En wat denk je van het roepen over arrogantie die totaal niet meer te vergelijken is met de jaren waarin de selectie nog uit veel Amsterdammers bestond. Dat houden de anti supporters in stand dus is het ook zo. Zo zijn er vele invloeden die een menig creëeren maar het enige wat je zelf in de hand hebt is prestaties.

9 december 2017 om 12:52

Ik lees werkelijk waar nergens dat het spel van PSV ''professioneel'' zou zijn. Lees alleen maar teksten over 'geluk' en 'afbraakvoetbal' en o ja..... ''geluk''. Dus wat dat betreft is de media minstens zo kritisch op Psv.

9 december 2017 om 13:19

Heeft niks te maken met het verleden, maar simpelweg met de spelers per club. Ajacieden zijn gewoon ''hot''. Kijk maar op de basisscholen of middelbare scholen. Ze willen vaak Justin Kluivert zijn tijdens straatvoetballen of destijds zelfs een Anwar El Ghazi, een Ziyech een Nouri en ga zo maar door. Weinigen die van Ginkel willen zijn of een Hendrix / Lozano. Zo gaat het al jaren. De media speelt daar gewoon op in.
Toen Depay nog Psver was, toen had PSV echt wel meer media fame. Depay is gewoon een rage voor de jeugd met z'n aanwezigheid.

Kijk hoeveel aandacht Famke Louise krijgt. Ze kan echt niet rappen of hoe je het wilt noemen, maar de jeugd vind haar de bom he. Daarom krijgt ze aandacht.

Zelfde met Ajax. Ze zijn echt niet beter dan PSV of zo, maar wel populairder en dat zal zolang Ajax jonge broekkies blijft opstellen ook wel zo blijven.

9 december 2017 om 15:56

Ik denk dat dat aardig afhankelijk is van de omgeving waar je je bevindt. Kinderen kiezen toch eerder een speler van de eigen club uit. Zo kan ik me voorstellen dat de kinderen in Rotterdam liever Vilhena of Jorgensen willen voorstellen en die in Eindhoven Lozano of Pereiro proberen na te doen.

Uiteindelijk zal de meerderheid vast wel naar Ajacieden neigen, maar dat komt ook overeen met de verhoudingen qua supporters, die zijn er van Ajax nou eenmaal veel meer.

Ik snap niet dat mensen dit als negatief voor PSV lezen. Het lijkt me als spelers toch fijn dat er achter de schermen weinig relletjes zijn en geen gedoe met allemaal lui die zich er tegen aan bemoeien. Voor een betaald voetbalorganisatie zou saai en complete rust juist als positief gezien moeten worden.

Achja, hoge bomen vangen veel wind. Het is ook de reden waarom Ajax ieder seizoen als enige Nederlandse topclub vrijwel tot het laatst meedoet om het kampioenschap.

9 december 2017 om 15:10

"het is ook de reden waarom Ajax ieder seizoen als enige Nederlandse topclub vrijwel tot het laatst meedoet om het kampioenschap."

Ieder seizoen? Ik kan me toch nog wel een aantal seizoenen herinneren waarin Ajax behoorlijk ver onder de kampioen eindigde.

2014-2015 17 punten onder Psv
2008-2009 12 punten onder Az
2005-2006 24 punten onder Psv
2004-2005 10 punten onder Psv
2000-2001 22 punten onder Psv
1999-2000 23 punten onder Psv
1998-1999 23 punten onder Feyenoord
1996-1997 16 punten onder PSV

9 december 2017 om 15:38

Ja, het is niet ieder seizoen feest dat Ajax tot exact de laatste speeldag meedoet maar het is met name de laatste jaren wel de club die vrijwel altijd of kampioen wordt, of de uiteindelijke kampioen het langst kan beconcurreren. Het is dus ook niet voor niets dat jij met 6 van de 8 seizoenen komt die langer dan 10 jaar geleden zijn.

Zelfs nu het gat met PSV al 10 punten is, is Ajax wel dé belager waar PSV rekening mee houdt.

9 december 2017 om 19:15

Hoe dan ook, jij claimt dat Ajax de enige club is die "elk seizoen" meedoet om de titel. Terwijl ze dus sinds 1997 al 8 keer totaal kansloos zijn geweest. 8 Keer eindigden ze minstens 10 punten onder de kampioen, 4 keer zelfs meer dan 20 punten onder de kampioen.

Intussen eindigde PSV sinds 1997 maar 4 keer (1998, 1999, 2009, 2014) minstens 10 punten onder de kampioen en geen enkele keer 20 punten of meer.

Je bewering klopt dus gewoon niet.

10 december 2017 om 08:46

En toch heeft ajax nog meer status dan psv

10 december 2017 om 09:12

@myvision
Jullie houden toch ook altijd rekening met resultaten uit een ver verleden.
En nu mag het niet...

Ach ja de uitspraken van Perez neem ik toch al niet serieus.
Dat ie Ajax als voorkeur heeft is al langer bekend.
Bij Ajax ligt alles sneller in het openbaar. En ook tegen PSV is er veel haat meneer Perez.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren