Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Het is onzin dat wij kampioen zijn als we zondag winnen van Ajax’

Laatste update:

PSV reist zondag met een voorsprong van tien punten af naar Amsterdam voor de kraker tegen Ajax. Bij een nederlaag in de Johan Cruijff ArenA geven de Eindhovenaren de ploeg van trainer Marcel Keizer weer hoop voor het kampioenschap, maar bij een overwinning op Ajax wordt het gat met de titelconcurrent vergroot naar dertien punten. Phillip Cocu is van mening dat de titelstrijd na zondag niet beslist zal zijn, ook niet als zijn team drie punten mee naar huis neemt.

PSV verloor dit seizoen pas een keer en won verder alle wedstrijden. Het vertrouwen is dan ook groot, ook al won de koploper van de Eredivisie een paar keer met de hakken over de sloot. “Het is onzin dat wij kampioen zijn als we zondag winnen. We zetten een grote stap richting ons doel mochten we winnen in de ArenA. Maar kampioen zijn we nog lang niet, er zijn nog veel wedstrijden te spelen”, zei Cocu vrijdag op de persconferentie. “De wedstrijden tegen Ajax zijn topwedstrijden. Dat zorgt altijd voor extra motivatie. Het leeft bij de spelers.”

Cocu verwacht niet dat het zondag een schaakspel wordt tussen Ajax en PSV. “De wedstrijden tussen Ajax en PSV zijn de laatste jaren boeiende duels geweest. Beide teams spelen om te winnen, om een goal te maken en om aan te vallen”, laat de trainer weten. Hij reist met een fitte selectie af naar Amsterdam. Ook Hirving Lozano, topscorer van de Eredivisie, is van de partij. “Je merkt aan hem dat er een grote wedstrijd aankomt. Ondanks de kou is hij heel scherp en gretig. Dat merk je niet alleen bij hem, maar ook bij alle andere spelers. Dit zijn de wedstrijden waar je naar uitkijkt.”

Als PSV wint van Ajax, is de titelstrijd beslist

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Pffff Cocu in de under-under-dog rol !! Als je met 13 punten voorsprong nog geen kampioen word dan moet je gewoon per direct stoppen.

8 december 2017 om 14:25

Wat had je dan verwacht dat ie zou zeggen? “zondag ff Ajax erop leggen en dan maandag de platte kar maar vast gaan poetsen”

8 december 2017 om 16:54

@UitNistelrooy het liefst wel ja , maar dat zou teveel gevraagd zijn van Cocu. Maar iets meer vertrouwen in eigen kunnen kan geen kwaad

8 december 2017 om 18:53

Waarom je tegenstander onnodig motiveren? Dat commentaar op anderen doen ze in Amsterdam maar.

8 december 2017 om 14:26

Ja, want Ajax en PSV zijn de enige twee ploegen in de Eredivisie. Geinig hoe bijna iedereen alleen maar op Ajax aan het letten is, en gewoon ‘casually’ negeert dat AZ met 8 punten achterstand de naaste achtervolger is. Die moeten komend weekend thuis tegen Heracles (lijkt me niet zo heel moeilijk), dus zelfs als PSV uit bij Ajax wint, zijn ze theoretisch gezien nog geen stap dichterbij de titel gekomen. Ze hoeven die 8 punten voorsprong dan nog wel een wedstrijd minder te verdedigen, maar goed, met dan nog 19 wedstrijden te gaan is dat wel een hele kleine babystapje.

8 december 2017 om 14:44

Iedereen negeert AZ omdat 9 van de 10 keer als een club als AZ/Twente/Vitess het goed doet ze de tweede seizoenshelft nog wel een terugval hebben.

8 december 2017 om 14:44

"als je met 13 punten voorsprong nog geen kampioen word dan moet je gewoon per direct stoppen."

Als PSV zondag wint, dan staat het 13 punten voor op Ajax, maar wellicht nog altijd maar 8 op Az...

8 december 2017 om 15:04

Underdog? Hoe kom je daar nou weer bij?
Underdog zou zo zijn als hij ajax in de favorieten rol zou manoeuvreren en daar is geen sprake van.

Hij zegt alleen dat het wat de uitslag ook is nog niet gedaan is en dat is 100% realistisch. Als het nu april zou zijn met deze voorsprong ben je er al zo'n beetje, maar nu ...
Cocu weet gewoon dat als je niet elke wedstrijd meer dan 80% kunt domineren (en dat lukt PSV vaak niet) dat je risico loopt op puntenverlies. Tot nu toe ging het prettig, maar dat kan ook een keer anders aflopen. Want ook in de wedstrijden die PSV wel ruim won hadden ze ook niet 80% of meer de overhand maar scoorden ze veel in het deel van de wedstrijd waar dat wel zo was.

8 december 2017 om 16:12

Cocu is de laatste tijd heel realistisch met zijn uitspraken en blijft hameren op motivatie en voorzichtigheid. Hij kent zijn selectie nu zo goed dat hij weet wat de zwakke punten zijn en het ook zomaar verkeerd kan gaan. Het is niet zo dat er veel verschil is met Ajax. We hebben dan wel een flink aantal meer punten maar sommige wedstrijden hadden ook anders kunnen af lopen. Over Feyenoord ga ik het verder niet hebben want dat is wel een gelopen race.

Op papier nog geen kampioen inderdaad, maar zal verassend zijn als Ajax deze achterstand nog zal inhalen. Verwacht namelijk geen enorme dip voor PSV. Kwaliteit zat daar in Eindhoven.

8 december 2017 om 14:14

3 maanden geleden riep 80% van de Eindhovense fans om het hoofd van Cocu en wilden ze per direct Van Bommel (met Van Marwijk) aanstellen.

.... het kan verkeren.,

8 december 2017 om 14:21

Die waan van de dag is niets nieuws voor mij. jij bent in ieder geval zo eerlijk het te onderkennen

8 december 2017 om 14:36

Klopt Bredero . Je ziet het bij Dortmund. Eerst filmpjes maken over de beste competitiestart ooit en nu willen ze hem met de strontkar, ingesmeerd met pek en veren terug "nach Holland" sturen.

Eindelijk een reële en nuchtere kijk in de media. Natuurlijk is de strijd niet beslist. PSV heeft vaker na de winter 10 punten voorsprong op gegeven en er zijn nog zat wedstrijden. Blessures komen ook nog en wie weet wat er met de winter transfers nog gebeurt. Niks is gespeeld... het helpt alleen wel.

8 december 2017 om 14:09

Sorry hoor maar ik vind het juist onzin van mensen die zeggen oh 10 punten maak je wel goed, omdat het toevallig ooit 1x eerder is gebeurd. 9 van de 10 keer geef je die 13 punten nooit uit handen

8 december 2017 om 14:45

"psv heeft vaker na de winter 10 punten voorsprong op gegeven"

Da's al even geleden. Onder Cocu heeft PSV het juist elk seizoen na de winterstop veel beter gedaan dan ervoor.

8 december 2017 om 14:46

Wat nou reëel, tuurlijk is er een minimale kans dat ajax terugkomt maar volgens jouw redenering is het dus ook reëel om nooit in een vliegtuig te stappen omdat er kans is dat je neerstort

Heel goed dat Cocu niet mee gaat in de hype om PSV in december al kampioen te praten. De concurrentie (met Ajax voorop) laat het natuurlijk niet zien, maar PSV speelt en wint nog absoluut niet als een kampioen. Na de winter kan het nog alle kanten op: Of PSV gaat wel de punten verspelen, passend bij het spelbeeld. Of het gaat beter spelen en blijft rustig doorgaan met winnen. Of het geluk blijft aan de zijde en PSV kan op dezelfde voet verder. We zullen het zien!

8 december 2017 om 14:15

Nee... Met Feyenoord voorop. Die hebben nog meer punten laten liggen

8 december 2017 om 14:19

Ja, als je zo kijkt klopt het zeker. Je moet vooral eens de praatprogramma's nagaan op voorhand van het seizoen waar Feyenoord als titelkandidaat #1 bestempelt werd.

Helaas voor jou zie ik Feyenoord dit jaar het PSV niet moeilijk maken. Hopelijk kunnen wij nog wat doen, maar we hebben niet het kampioensgeluk vooralsnog.

8 december 2017 om 14:24

In alle eerlijkheid dacht ik na 5 competitiewedstrijden dat Feyenoord de beste papieren had.
Ajax en PSV waren dolende; roemloos uitgeschakeld in Europa, PSV vernederd door Heerenveen, Ajax draaide vanaf dag 1 niet lekker.
Feyenoord stond (weer) bovenaan en had de een priam transferzomer achter de rug ...

... het is best hard vallen van je roze wolk.

8 december 2017 om 14:46

Ik vind het best logisch dat Feyenoord voor het seizoen als titelkandidaat 1 werd bestempeld. Zij hebben het best ingekocht en met Woudenberg , Haps , Amrabat en larson leek het dat de transfers van oa Karsdorp elia en kongolo best goed was opgevangen.

De kracht van feyenoord was vorig jaar dat iedereen scoorde. Zelfs KEA en Toornstra. Dit seizoen is het ren stuk minder en moet alles van Jorgensen en berghuis komen. Daarbij komt dat de complete achterhoede van Feyenoord geblesseerd is of is geweest.

Psv Ajax en Feyenoord hebben dit seizoen op mij nog geen grote indruk gemaakt. En 12 punten kan zeker goed gemaakt worden.

8 december 2017 om 15:13

Uitgeschakeld zijn in Europa is voor de prestaties in de competitie een voordeel.

Ik vond het daarom van et zotte dat een team als PSV al werd afgeschreven voordat de competitie amper nog was begonnen.

8 december 2017 om 14:43

Volgens mij is hoe PSV nu speelt de definitie van winnen als een kampioen. Stabiliteit en winnaarsmentaliteit.

8 december 2017 om 14:47

En het geluk van de kampioen. Zoals in de wedstrijd tegen ons

8 december 2017 om 15:17

PSV had volgens het spelbeeld maar een keer moeten verliezen, tegen PEC. De rest werd weliswaar met minimaal verschil, maar zeker niet onterecht gewonnen

Dat is erg sympathiek en diplomatiek van Philip om te zeggen en daarom ook verstandig. Wij weten natuurlijk allemaal dat dat onzin is. Als PSV zondag wint is de competitie helaas gespeeld.

8 december 2017 om 14:15

Ook PSV speelt na Ajax nog drie competitiewedstrijden voor de winterstop. Een beetje voorbarige uitspraak van je dus. De tegenstanders zijn Groningen uit (nooit makkelijk), ADO thuis (zou moeten kunnen, maar PSV had ook moeite met Sparta en Twente thuis) en Vitesse thuis (die ook gewoon bij Ajax wonnen).

8 december 2017 om 15:27

Ah, ik dacht het een retorische vraag was! Maar ja, zeer recent en meer dan eens.

De laatste kampioenschap (2013-2014) van Ajax stond Ajax na 17 wedstrijden 2 punten achter op Vitesse en boog dat om naar 16 punten voorsprong! Daar maakte Ajax dus 18 punten goed!

In 2011-2012 was de achterstand precies op de helft 6 punten op PSV en stond ook AZ boven Ajax. Ajax werd kampioen met 6 punten voorsprong op Feyenoord en 7 op Psv. Als je 6 punten achterstand ombuigt in 7 punten voorsprong, maak je dus 13 punten goed!

Ajax moest in 2010-2011 5 punten goedmaken, maar stonden Psv, Twente en Groningen boven ze en moest Ajax het beslissen in de laatste wedstrijd thuis tegen Twente. Toen maakte Ajax 9 punten op PSV goed ten opzichte van de exacte helft van de competitie.

In het seizoen 2012-2013 stond Ajax na 17 wedstrijden 7 punten achter op Feyenoord en 4 op Psv. Ajax boog dit om naar een voorsprong van 7 op Feyenoord (dus 14 punten goedgemaakt!) en 7 op PSV (10 punten goedgemaakt).

In 2012-2013 was het een puntje achter op PSV en Twente en won het uiteindelijk met 7 punten voorsprong op Psv. Dus daar maakte Ajax 8 punten goed.

Op basis van het verleden is het niet heel terecht dat zelfs als PSV wint denkt dat PSV even kampioen wordt.

8 december 2017 om 15:56

Tja, iedereen kan wat random feiten van een stuk of 4/5 jaar geleden erbij halen. PSV verloor onder cocu nooit meer dan 12 punten na de winterstop. In het dramajaar(1ste jaar van Cocu) verspilde hij 12 punten na de stop. Daarna zelfs nog minder punten. Tuurlijk is PSV geen kampioen als ze van Ajax winnen, maar om er nou vanuit te gaan dat Ajax dat gat wel ff dichtmaakt is natuurlijk ook gekkigheid.

Nou Cocu dan kan je wel alvast de bus klaar gaan maken. Met 13 punten voorsprong op je concurrent halverwege is het natuurlijk niet aannemelijk dat je al die punten voorsprong nog gaat verspelen. Zeker niet gezien het feit dat ze nu pas 1x verloren hebben.
Ik snap ook wel dat ze niet meteen gaan uitspreken dat ze kampioen zijn maar Cocu weet ook wel dat je het dan niet meer weg kan en mag geven.

Voor PSV is dit juist een perfect scenario dan je kan al die topduels lekker ingaan met we hoeven niet te winnen en dus kunnen we reactievoetbal gaan spelen iets wat PSV goed kan en veel teams in Nederland totaal niet mee overweg kan. Kortom PSV zie ik de voorsprong van de huidige 10 punten op Ajax al niet meer verspelen.

Tuurlijk zal hij dat nooit zeggen! Cocu is altijd al een integere, rustig coach geweest. Als we zondag winnen dan delen we de genadeklap uit aan ajax. AZ is dan onze directe concurrent.

Beide teams spelen om te winnen???? Beste cocu heb jij je eigen team wel zien spelen. Jullie spelen niet om te winnen, want anders speel je niet met 10 man achter de bal en kom je er alleen op de counter uit.

8 december 2017 om 15:14

Voor een team dat niet speelt om te winnen, winnen ze toch vrij veel

8 december 2017 om 15:17

"jullie spelen niet om te winnen, want anders speel je niet met 10 man achter de bal en kom je er alleen op de counter uit."

Toch knap, 13 van de 14 wedstrijden winnen terwijl je niet eens speelt om te winnen...

8 december 2017 om 15:44

Dat counteren niet het meest mooie voetbal is kan ik begrijpen, maar zeggen dat zij niet spelen om te winnen is natuurlijk onzin. PSV heeft gewoon een pijlsnelle aanval en daar kun je met een counter tactiek gewoon uitstekend gebruik van maken.

Ik kan mij ook nog wel seizoenen herinneren waar PSV met 10-15 punten voor stond en deze (bijna) allemaal verspeelde in de tweede seizoenshelft. Heel slim van Cocu om daarom nog niet te beginnen over een eventueel kampioenschap.

Het is zeker onzin! Als Ajax komend weekend verliest van Psv, Keizer ontslaat en FdB aanstelt als interim, kan Ajax kampioen worden. In '11-'12 maakte Frank met Ajax 13 punten goed op Psv. Hij heeft zelfs eens 18 punten op Vitesse gepakt, de winterkampioen '13-'14

De recente kampioenschappen op een rij:
Het laatste kampioenschap (2013-2014) van Ajax stond Ajax na 17 wedstrijden 2 punten achter op Vitesse en boog dat om naar 16 punten voorsprong! Daar maakte Ajax dus 18 punten goed!

In 2011-2012 was de achterstand precies op de helft 6 punten op PSV en stond ook AZ boven Ajax. Ajax werd kampioen met 6 punten voorsprong op Feyenoord en 7 op Psv. Als je 6 punten achterstand ombuigt in 7 punten voorsprong, maak je dus 13 punten goed!

Ajax moest in 2010-2011 5 punten goedmaken, maar stonden Psv, Twente en Groningen boven ze en moest Ajax het beslissen in de laatste wedstrijd thuis tegen Twente. Toen maakte Ajax 9 punten op PSV goed ten opzichte van de exacte helft van de competitie.

In het seizoen 2012-2013 stond Ajax na 17 wedstrijden 7 punten achter op Feyenoord en 4 op Psv. Ajax boog dit om naar een voorsprong van 7 op Feyenoord (dus 14 punten goedgemaakt!) en 7 op PSV (10 punten goedgemaakt).

In 2012-2013 was het een puntje achter op PSV en Twente en won het uiteindelijk met 7 punten voorsprong op Psv. Dus daar maakte Ajax 8 punten goed.

die van de bron is een ajax hater die word geen trainen van Ajax alstublieft niet als je al op de tribune staat te schreeuwen joden joden er er zelf gevoetbalt hebt ,dat vind ik scheinheilig maar niet doen dus.

Degene die hier in de underdog rol zit is az.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren