Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Cristiano Ronaldo: ‘Ik ben de beste voetballer aller tijden’

Laatste update:

Cristiano Ronaldo won donderdag voor de vijfde keer in zijn loopbaan de Ballon d’Or, de prestigieuze prijs voor de beste voetballer ter wereld. Net als Lionel Messi, de nummer twee van dit jaar, heeft de Portugees de award nu vijf keer in de wacht gesleept. In gesprek met France Football, het Franse magazine dat de verkiezing al jaren op zich neemt, laat Ronaldo weten dat het meer dan terecht is dat hij opnieuw verkozen is tot beste voetballer ter wereld.

Ronaldo won de Ballon d’Or eerder in 2008, 2013, 2014 en 2016. “Ik kan niemand aanwijzen die beter is dan ik”, blaast de aanvaller van Real Madrid hoog van de toren. “Er is geen speler die dingen laat zien die ik niet kan. Daarentegen doe ik zelf dingen die anderen niet kunnen. Er is geen speler die completer is dan ik. Ik ben de beste speler in de geschiedenis, in goede en slechte tijden.”

Ronaldo won eerder dit jaar met Real Madrid het Spaanse kampioenschap en voor de tweede keer op rij de Champions League. De aanvaller van de Koninklijke werd ook nog eens topscorer van het miljardenbal. Door zijn prestaties liet hij Messi en Neymar achter zich. Waar de Argentijn de Ballon d’Or al vijf keer won, wacht Neymar nog op zijn eerste. "Hij kan de Ballon d’Or in de toekomst winnen. Hij is voor een reden als derde geëindigd, na Messi en mijzelf”, aldus Ronaldo bij de uitreiking.

Cristiano Ronaldo is de terechte winnaar van de Ballon d'Or

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nog nooit zo een bullshit uitspraak gehoord, het kan niet duidelijker zijn dat Messi onder andere al beter is.

8 december 2017 om 13:25

Idd, beste speler word je niet omdat je jezelf als beste kroond. Dat moet je verdienen en door anderen bepaald worden. Beste doelpuntenmaker? Misschien, maar beste speler ooit? Nee. Messi is naar mijn mening beste ooit en zo wordt hij beste ooit erkend door heel veel anderen. Ronaldo daarentegen wordt niet zo vaak met Pele en Maradonna vergeleken.

Trouwens dit is precies waarom ik Ronaldo niet mag. Messi zou zoiets nooit zeggen. En het liegt er niet aan dat ik een Barca fan ben, zo kan ik andere spelers van Real wel bewonderen(isco, Marcelo, Modric, Kroos.....).

8 december 2017 om 14:28

Gelukkig ben jij niet geheel objectief enzo. Ik vind ze beide de beste. Ze staan voor mij samen op eenzame hoogte. Messi is voor mij de gene met het meeste "talent" alles wat hij doet zit in zijn genen. Ronaldo is voor mij het ultieme voorbeeld van alles er uit halen wat er in zit door kei en kei hard te werken. En natuurlijk heeft Ronaldo talent anders komt ie niet zo ver. Maar net zoals Zlatan zie ik Ronaldo gewoon tot zijn 36e goed presteren.

8 december 2017 om 14:42

Iedereen roept dat C. Ronaldo keihard voor werkt en er alles uithaalt wat erin zit, maar dit is onzin. Dit heeft hij gedaan, bij Sporting, Man. U. en de eerste 2 jaar ofso bij Real, maar daarna heeft ie er toch JUIST niet alles uitgehaald. Focus gaan leggen op het afmaken en zijn fysiek, bijna alle andere aspecten van het spel (zijn) spel weggelaten.

8 december 2017 om 14:43

Hij is al 5 keer de beste en spreekt gewoon de waarheid. 2 keer achter elkaar CL gewonnen en een eind toernooi met zijn land. Dat heeft Messi nog niet gepresteerd en topscoorder aller tijden momenteel. Dus hou op met haten jongens. Met jullie Messi dit en dat . Het is weer CR7 die de klok slaat!!!!!!

8 december 2017 om 14:54

Spierverslappertje nodig?

8 december 2017 om 15:00

Ronaldo tot zijn 36e goed presteren, natuurlijk. Maar hij zal echt behoorlijk minder worden hoor, dat begint nu al. Hij moet zoveel hebben van zijn fysiek en snelheid, dat is gewoon niet vol te houden. Zlatan voetbalt veel meer op techniek en timing en pure kracht. Dat is echt anders.

8 december 2017 om 15:03

Een titel win je niet alleen dus dat zegt niks

8 december 2017 om 14:33

Het zegt al genoeg dat Ronaldo continu met Messi vergeleken wordt, terwijl Messi met spelers als Maradonna en Pele wordt vergeleken. Dat zijn twee verschillende discussies.

8 december 2017 om 14:53

Alleen jijzelf gelooft daarin Ronaldo
Je mag de veters van Messi niet eens strikken

8 december 2017 om 20:55

Hahaha wat een onzin. Heeft net als messi nu 5 gouden ballen. Ze zijn van een vergelijkbaar niveau.

8 december 2017 om 16:28

"any man who must say I am the king is no true king"

8 december 2017 om 19:31

Geen betere uitspraak mogelijk

Beste afmaker misschien, maar beste voetballer aller tijden zeker niet.

8 december 2017 om 12:31

Ook niet, want dat was Romario.

8 december 2017 om 12:33

De stats zeggen wat anders maat

8 december 2017 om 12:45

Heeft Ronaldo ook 1000 goals gemaakt?

8 december 2017 om 12:50

Heeft romario op het hoogste niveau regelmatig meer goals gescoord dan wedstrijden gespeeld?

8 december 2017 om 13:13

Heeft Romario ook een tijdperk gespeeld dat de topclubs veelbeter dan de rest zijn?

8 december 2017 om 13:20

Daarnaast is champions league de enige hoog niveau competitie die er is. Want Spaans competitie heeft 3 top clubs 2 semi top clubs en de rest is dezelfde niveau als de linker rij eredivisie.

8 december 2017 om 14:02

En laat Ronaldo nou juist in de moeilijkste competitie(de champions league) het meeste scoren.

8 december 2017 om 14:37

Heeft Romario ook dezelfde topspelers om zich heen gehad als Ronaldo?

8 december 2017 om 14:44

Twenteov, je heb gelijk man. Het Dream Team was vol met koekenbakkers destijds.

8 december 2017 om 15:23

@jbrazyca,

Dan schat jij Laliga echt heel laag in. Ik weet niet welke semi topclubs je nu bedoelt, ik denk Valencia en Sevilla, maar Villarreal, Sociedad, Celta en Bilbao zal wel het hele linkerrijtje schil tikken, op Ajax, PSV en Feyenoord na natuurlijk. En Betis, Leganes, Girona en nu Getafe zijn ook niet van een misselijkmakend niveau.

Heel veel mensen onderschatten het niveau van Laliga, puur door de absolute topclubs Real, Barca en Atletico en in mindere mate Sevilla, maar de clubs daaronder kunnen ook verschrikkelijk goed voetballen. Zegt al genoeg dat Barca gelijk speelde tegen Celta en Betis nog won in Bernabeu. Dan kan ik nog talloze voorbeelden noemen dat het niveau echt niet laag is.

8 december 2017 om 13:39

Ronaldo is anders wel zeker een revolutionist op een zekere manier. Van 18 jarig dribbeldoosje waar United destijds al 18 miljoen voor wou betalen, zichzelf geevolueerd in een waar doelpuntenmachine van de moderne tijd, puur op fysiek waar het hedendaagse voetbal langzaam naartoe veranderd. Hij heeft alle fases doorgemaakt, van uitgefloten als Schwalbist tot toegezongen in de grootste stadions ter wereld. Zowel mentaal, fysiek en als voetballer in mijn ogen de beste aller tijden.

8 december 2017 om 13:43

Nu nog vrije ballen scoren.

8 december 2017 om 14:41

@BR-7 dan plaats je zo een mooie reactie.. en dan eindig je met zo een onzin zin..

8 december 2017 om 15:11

Moet bekennen dat hij een van de beste afmakers is in de wereld maar de beste aller tijden? Of de meest complete voetballer? Nee. Niet mee eens. Persoonlijk vind ik dan weer Pogba completer. Heeft meer techniek, kan verdedigen en aanvallen. Goed met afstandsschoten kan prima koppen en afmaken. Atletisch, vrij snel.

Nee, als je Ronaldo ziet in de combinaties is ook Benzema daar completer in. Nogmaals qua afmaken is hij denk ik zelfs iets dodelijker dan Messi maar dan stopt het ook weer. Het is, als het waar is dat hij dit heeft gezegd, dat ik daar totaal niet mee eens ben. Dit is enkel gebaseerd op de prijzen die hij wint. Alleen bij Manchester United zou hem dit niet lukken. De aanvoer, penalties, vrije trappen en corners die zijn teamgenoten hem geven en assisteren zouden iedereen op jaarbasis in staat moeten stellen om minimaal 15 goals te scoren. Ronaldo scoort er normaal 50+ en daarmee is hij natuurlijk een geweldige afmaker.

8 december 2017 om 17:59

Ronaldo heeft laten zien dat je met iets minder natuurlijke aanleg(dan bv Messi en Maradonna)ontzettend kan komen met hard werk en toewijding. Dat is inderdaad revolutionair. Maar...

Voetbal speel je met elf spelers en waar Ronaldo bij United en Real altijd met de beste spelers heeft gespeeld, hebben spelers als Pele, Cruyff en Maradonna nooit in het beste elftal gespeeld. Ook Messi speelt niet meer met de allerbeste spelers, Barca is een stuk minder zonder Xavi en Iniesta in hun hoogtijdagen. I.t.t. Cruyff, Pele, Maradonna en Messi heeft Ronaldo er heel veel baat bij dat hij in stelling gebracht wordt door de topspelers om zich heen. Ronaldo zou Barcelona dat in de 70s zwaar underdog was nooit kampioen hebben kunnen maken zoals Cruyff dat gedaan heeft(en later met Feyenoord weer flikte). Wat Maradonna deed met Napoli is van hetzelfde kaliber, in die tijd was Milan heer en meester in Europa. Dit zou Ronaldo nooit voor elkaar krijgen.

8 december 2017 om 14:49

Alleen een afmaker. Yeh right.
Meer dan 200 assists in de CL. Ook een record.
Won 4 CL finales waarin hij speelde. Messi won er slechts 3. Was bankzitter in 2006.
Verdiend 5 keer de beste, daar waar Messi in 2010 beslist niet deze prijs verdiend heeft. Iniesta maar vooral Sneijder had die prijs moeten krijgen in 2010.

De andere grootheden zoals Maradona heeft niet 1 CL gewonnen. Slechts een Uefa beker.
Eusebio was beter dan Pele. Heeft hem ook klop gegeven op de WK in 66. Scoorde 2x. Pele scoorde niet.
Cruijff heeft slechts een WK en een EK gespeeld.
Romario en Gerd Mueller waren de beste in de 16.

Misschien is Ronaldo niet een betere voetballer dan Messi, alleen heeft hij ondertussen wel net iets meer bereikt.
Overigens, als het puur om de vaardigheden gaat dan was Ronaldinho ook beter dan Messi.
Maar ja, zelfs Ricardinho (beste Futsal speler van de wereld en toevallig ook Portugees) is balvaardiger dan Messi.
Overigens heeft Messi wel een record waar Ronaldo niet aankomt: de veldspeler in de Liga die het minste loopt: iets meer dan 7 km per wedstrijd. Of wel, hij loopt de kantjes eraf.

Even voor de goede orde Messi en Ronaldo hebben al een tijdje alle andere legendes van het voetbal overtroffen. ik heb ze sinds 66 allemaal gezien.
Ga maar na:
Kampioen in Engeland en Spanje.
CL met United en Real
1x Europees kampioen.
1x verliezend finalist Ek
1x halve finale Ek
1x Halve finale Wk
Meeste doelpunten in de grote tournooien. ben ondertussen de tel kwijt.

Afgelopen mei was ik in zijn museum. 47 hattrick ballen stonden in de vitrinekast rechts aan de muur. Dat is nu alweer achterhaald.
Arrogant? Daar denken miljoenen fans over heel de wereld anders over.
De meest succesvolle voetballer allertijden is hij.
En vooral een van de meest aardig en vrijgevige buiten het veld.

8 december 2017 om 15:25

Ben het grotendeels met je eens. Goed hoe je het op een rij zet in elk geval. En in perspectief t.o.v. andere spelers. Je doet alleen Pele tekort wat mij betreft, met zijn titels en goals, maar soit.

Ik ben geen fanboy, niet van Ronaldo, niet van Messi, niet van andere voetballers. Ik bekijk dit vooral vanuit amusement. Ronaldo is een ongekende topatleet, maar ook een circusact. Heel dubbel, op allerlei terreinen. Wel degelijk ontzettend arrogant als het om zijn eigen voetbalkwaliteiten gaat, maar inderdaad vrijgevig daar buiten. En opvallend stil daarover, als je het vergelijkt met zijn uitspraken over zijn voetbalkwaliteiten. Ik vind hem dus vooral fascinerend. Een paar jaar geleden riep hij "iedereen is jaloers omdat ik rijk, knap en succesvol ben". Daar smul ik echt van. De arrogantie druipt er vanaf, maar tegelijkertijd heeft hij wel gelijk. Veel mannen willen hem zijn, en veel vrouwen willen met hem zijn. Een prachtig stukje (gratis) entertainment voor de neutrale kijker.

8 december 2017 om 16:46

Voordat je Eusebio beter noemt tov Pele op basis van die wedstrijd in '66.
Haal dan ook even de statistieken erbij van de wedstrijden Benfica - Santos.

Zowel WK clubteams als oefenwedstrijden.
Check vooral de doelpuntenmakers.

Toen Benfica Europa domineerde kregen ze voetballes van Santos...meerdere keren.
Inclusief Eusebio en Pele....

8 december 2017 om 15:30

Beste afmaker allertijden? Er zijn heel wat spitsen die qua afmaken veel dodelijker waren dan Cristiano.

8 december 2017 om 16:40

Dat zou best kunnen inderdaad.

Nog steeds geen zelfkennis dus jammer. Zou je toch wel verwachten van een volwassen man....

8 december 2017 om 13:48

@FCBer/MasterX-NL

France Football is de organisator van de verkiezing voor de Ballon d'Or. In hun eigen lijfblad hebben ze het interview met de uitspraken gepubliceerd. Wat zou het belang van dit medium zijn om Ronaldo verkeerd te citeren? Daar zouden ze vooral hun eigen nest bevuilen...

Nou nou nou... dit is wel heel erg zelfverzekerd. Ene Maradonna en Messi kunnen er anders ook wel wat van.

8 december 2017 om 12:47

Tegen bouwvakkers in 1983.. voetbal flink gegroeid en tempo stuk hoger. Messi de beste aller tijden. Ronaldo mooie tweede plek..

8 december 2017 om 13:43

Johan Cruijff 👌

8 december 2017 om 13:46

Dit vind ik nou altijd zo'n non-argument. Om de genialiteit van een persoon te bepalen moet je het wel in de tijd plaatsen. Het is namelijk veel lastiger je te onderscheiden als je je aan niemand kunt optrekken. Om te zeggen dat Maradonna's voetbalkunsten alleen werkten tegen spelers uit zijn tijd staat gelijk aan het zeggen dat de tactieken van Alexander de Grote niet zouden werken tegen een modern leger, het mag dan wel waar zijn maar het is geen eerlijke beoordeling van hun genialiteit. Maradonna kon zich niet onderscheiden tegen betere voetballers omdat die er gewoonweg niet waren, dus de enige eerlijke manier om hem te beoordelen is om hem af te zetten tegen zijn tijdgenoten.

8 december 2017 om 13:48

Dus moet je het in perspectief plaatsen. Als Maradona met zijn talent nu de leeftijd van Messi zou hebben, zou hij ook gods gruwelijk goed zijn; puur en alleen omdat hij, net als Pele destijds, een speciaal talent had. Draai je hem om, zou Messi niet eens prof geweest zijn omdat hij dan onder de 1.50 was gebleven. Destijds had je het tijdperk Pele, het tijdperk Maradona; nu heb je het tijdperk Ronaldo / Messi. De beste allertijden is gewoon niet te bepalen.

8 december 2017 om 14:14

Oke maar ga je nu ook ontkennen dat maradona beter speelde doordat hij doping en drugs nam of is dat ook een slecht argument
iedereen weet dat je door doping echt een stuk beter kan voetballen en langer
En daarom zie ik maradona niet als de beste allertijden

8 december 2017 om 14:15

@die-ene

Hulde, uitstekend argument en geen speld tussen te krijgen.

We zullen nooit weten hoe Maradona het gedaan zou hebben tegen betere spelers, misschien was hij dan inderdaad nog een stuk beter geweest.

Andersom geldt ook; hadden Ronaldo en Messi een pioniersrol kunnen vervullen in de tijd dat het voetbal nog uit de kinderschoenen moest komen? Dat zullen we ook nooit weten. Misschien waren CR7 en Messi daar wel heel matig in geweest.

Kortom: het is zinloos om te vergelijken tussen generaties.

8 december 2017 om 14:50

Maradona speelde in een tijd waar verdedigers beoordeeld werden op puur verdedigen, tegenwoordig word een verdediger beoordeeld op zijn voetballende kwaliteiten. Backs zijn geen backs meer maar complete flankspelers. In het hedendaagse voetbal zijn topteams veel beter in staat om met pressie te spelen. Spelers als Messi en Ronaldo profiteren hier dus maximaal van omdat ze in teams spelen die continue druk kunnen zetten. Maradona moest de bal op halen bij de laatste linie omdat het onbrak aan een goede inspeel pass en moest vanuit daaruit een aanval gaam opzetten.De voetballende kwaliteiten rond hem heen waren een stuk minder.

8 december 2017 om 14:57

En jij denkt dat Maradona niet over de middelen beschikte om het beste uit zichzelf te halen, zoals Ronaldo nu? een Maldini en een Matheuws hebben ook tot hun 41 st gespeeld. In dezelfde tijd als Maradona.
Soms is het makkelijker om naar doping te grijpen dan in een ijsbak te gaan zitten.
Het gaat inderdaad niet om te speculeren hoever Messi of Ronaldo vroeger zou zijn gekomen. Of Pele en Maradona nu.
Wel kun je kijken naar wat zij hebben bereikt.
Ronaldo staat nu fier bovenaan.

De antis, vooral de Messi fans zullen alles verzinnen om Ronaldo onderuit te halen.
Al zou Portugal volgende jaar de wereldtitel pakken dan nog zou dat voor jullie van geen enkele waarde zijn.

8 december 2017 om 15:33

@louismanuel

Ik weet niet of je op mij reageert (ik geloof van niet) maar toch een reactie.

Het onderuit halen van Ronaldo gebeurt inderdaad, en dat is jammer. Maar vergeet niet dat dat wederzijds is. Dat is bij alle rivaliteiten zo. De groepen fans vinden zichzelf beter dan de anderen, maar dat is onterecht. Ze zijn allemaal zo subjectief als de neten.

Overigens denk ik inderdaad dat Maradona niet over de middelen beschikte zoals de huidige spelers dat nu kunnen. De trainingsfaciliteiten zijn beter, de meet-methoden zijn beter, de kennis over inspanning en rust is beter, de geestelijke begeleiding is beter, alles is zo'n beetje beter dan vroeger. Alleen de druk die op spelers ligt is niet beter, die is veel hoger geworden door het geld en door het internet en social media.

Verder denk ik dat er 1 methode is om wel een zinvolle vergelijking te maken. Dat is het aantal goals. Vroeger werd er over de hele linie meer gescoord dan nu. Een doelpunt vroeger is dus minder waard dan nu. Wat dat betreft is het extra knap wat Ronaldo en Messi laten zien: tientallen goals, elk jaar weer, dat is ongekend knap. Ook ten opzichte van vroeger.

En je dan afvragen waarom mensen je arrogant vinden.😂

8 december 2017 om 12:28

Zelfvertrouwen

8 december 2017 om 12:40

Of juist geen zelfvertrouwen.

8 december 2017 om 12:43

Arrogantie altijd maar afdoen als zelfvertrouwen is ook wel makkelijk he.
Gewoon arrogantie.

8 december 2017 om 13:00

Vaak is dit soort gedrag juist een teken van grote onzekerheid. Hij zoekt erkenning, waarschijnlijk omdat hij diep van binnen weet dat het niet zo is.

8 december 2017 om 13:07

Zelfvertrouwen altijd maar afdoen als arrogantie vind ik anders ook gewoon makkelijk. Dit is gewoon zelfvertrouwen. Hij heeft gister de prijs gewonnen 3n vindt zichzelf terecht de beste, daar gelooft hij ook heilig in, sterker nog dit maakt van hem een van de beste voetballers allertijden. Kom op, wat wil je dan dat hij zegt? Dit is gewoon topsport en dan moet je gewoon vol zelfvertrouwen zitten, en dat bezit hij duidelijk

8 december 2017 om 14:19

@chantal

"er is geen speler die dingen laat zien die ik niet kan."

Dat is volkomen onwaar en heeft niets met zelfvertrouwen te maken. Het is bovendien zeer respectloos naar andere voetballers toe. Bijvoorbeeld zijn eigen keeper en verdedigers: die laten elke wedstrijd dingen zien die Ronaldo niet kan.

Dit is dus pure arrogantie. Ik kan er niet mee zitten overigens, want Ronaldo is naast voetballer nou eenmaal een rondreizend circus, en dit past bij zijn voorstelling. Hij vergroot zijn status ermee, en dat is prima. Maar het heeft niks met zelfvertrouwen te maken. Als je zelfvertrouwen hebt, betekent dat juist in de kern dat je geen behoefte hebt om dat continu aan anderen te gaan vertellen. Want je hebt dan geen anderen nodig om dat vertrouwen in jezelf te voelen.

8 december 2017 om 14:39

Geen zelfvertrouwen? Je hebt het over de persoon die hoogstpersoonlijk zijn club naar geschiedenis toe schoot. Nog nooit won een club eerder de UCL twee keer achter elkaar want dit was onmogelijk volgens velen. Daar dacht Cristiano mooi iets anders over. Je hebt het over de persoon die al 5 (!) jaar op rij de topscorer van de UCL is en nu voor de 6e keer Wederom bovenaan staat. In onze jacht naar de Laduodecima scoorde Ronaldo 5x tegen Bayern Munchen, een hattrick tegen Atletico Madrid en een brace in de finale tegen Juventus. Als je daar geen zelfvertrouwen van krijgt ( of arrogantie hoe jullie het willen noemen ) dan weet ik het ook niet meer. Dan kan je beter gaan biljarten. En dan hebben sommige mensen het hier over messi, die speelde 2 wedstrijden tegen Juventus en nul goals!! Ronaldo speelde 1 wedstrijd tegen Juventus en scoorde twee keer. Je kan simpel weg niet tegen deze man zijn..

8 december 2017 om 14:55

@Zizoulogy
Sinds wanneer het is scoren van goals de enige graadmeter voor een voetballer?

8 december 2017 om 14:59

Jony 77
Sinds dat er prijzen mee worden genomen.
De verliezers raken in de vergetelheid

8 december 2017 om 15:49

@zizoulogy

Er zijn topsporters (en andere succesvolle mensen) die gedreven worden door het gevoel nooit goed genoeg te zijn. Of gedreven door angst dat ze "ontmaskerd" worden. Of gedreven door een diepe drang naar erkenning. Ook als ze topprestaties leveren, leidt dat helemaal niet automatisch tot zelfvertrouwen.

Een speler die presteert wat Ronaldo presteert en die echt, diep gevoeld en oprecht zelfvertrouwen heeft, heeft het helemaal niet nodig om aan de buitenwereld te vertellen dat hij zo goed is.

Maar goed, we weten het niet zeker, want geen van ons kent Ronaldo echt. Het blijft dus gissen. Maar de gedachte dat zijn uitspraken voortkomen uit een tekort aan zelfvertrouwen, is op zichzelf niet raar.

Je bent iig voor mij wel 1 vd irritantste voetballers ooit.. het is wel echt een geweldige speler, maar met zulke vervelende trekjes in het veld. En beste voetballer aller tijden? I'll take messi, all day everyday

8 december 2017 om 12:51

Die plek is voor neymar natuurlijk haha

Bah, wat een zelfingenomen, narcistische man is hij toch. Pure zelfoverschatting dat hij zichzelf beter acht dan iconische topspelers uit de historie als Pelé, Cruijff, Di Stefano, Maradonna, Messi.

8 december 2017 om 12:36

Hoe waren Pele en Di Stefano precies beter?

8 december 2017 om 12:53

@arsen(e)al
Probeer eens te lezen. Buitenspelval zegt niet dat die topspelers beter dan Ronaldo waren.

8 december 2017 om 12:56

Dank je Nico50. Ik wilde net precies hetzelfde tikken 👍🏻

8 december 2017 om 13:06

Dat zegt hij wel. Zelfoverschatting, oftewel: jezelf hoger inschatten dan anderen, terwijl het tegendeel waar zou zijn. Als je jezelf onterecht hoger inschat dan die spelers, zijn ze dus beter.

8 december 2017 om 13:15

Nee hij geeft aan dat ze op gelijke hoogte kunnen staan. Goed lezen Arsenal

8 december 2017 om 13:20

Dat is niet direct uit zijn reactie te halen, maar goed...

8 december 2017 om 13:24

@arsen(e)nal

HIJZELF schat zichzelf hoger in dat die wereldvoetballers uit de historie, die algemeen gezien worden als de besten. Hij plaatst zichzelf boven deze willekeurige iconen. Dat is zelfoverschatting. That's the difference.

Maar als je er toch op staat dat ik mijn persoonlijke mening geef: Al deze spelers waren tactische en technische completere genieën, het brein, de spil en het draaipunt, waar omheen het hele elftal werd en was gecreëerd. Ronaldo is geen tactisch wereldwonder. Laat staan dat hij completer is. Het is vooral een technisch onderlegde afmaker van wereldniveau.

8 december 2017 om 13:27

Pele was de beste speler aller tijden. Nog completer dan Ronaldo, voornamelijk door het feit dat hij technisch verfijnder was.

8 december 2017 om 14:37

Nee. Jouw mening is het verschil. Nu geef jij aan zelfoverschatting de definitie dat iemand dat met zichzelf doet ten alle tijden dat hij zichzelf boven een ander plaatst, terecht of onterecht.

Zelfoverschatting is echter pas zo dat je geen realistisch beeld van jezelf hebt. Dat je jezelf onterecht beter vind dan anderen. Neutraal gezien is dat niet wat Ronaldo doet, maar wat jij ervan maakt.
Ronaldo zet zichzelf boven die voetballers. Dat kan. Ik vind mijzelf beter dan in mijn werk dan enkele andere collega's. Het wordt pas zelfoverschatting als het niet waar zou zijn, en ik dus minder dan hen zou zijn.
Dat Ronaldo zichzelf beter vind dan Di Stefano en Pele vind ik geen zelfoverschatting, dat vind ik aardig realistisch. Die 3 liggen gewoon erg bij elkaar en daarover kan gediscussieerd worden. Dat jij dit zelfoverschatting noemt komt of uit het feit dat jij de definitie van het woord niet kent of omdat jij Di Stefano en Pele duidelijk beter vind. Daarom vroeg ik: waarom vind je die 2 beter?
Dat Ronaldo zich beter vind dan Maradona en Messi gaat richting zelfoverschatting.

8 december 2017 om 15:00

Nee hoor. dat is Ricardinho

8 december 2017 om 15:54

Tsja arsen(e)nal, ik respecteer je mening. Laten we het erop houden dat Ronaldo zich beter vindt dat het rijtje bewezen wereldspelers uit het verleden, die over het algemeen completere spelers worden gezien.

Dat hij zichzelf überhaubt beter vindt, vind ik op mijn beurt pure zelfoverschatting. Ik heb je ook nog eens extra uitgelegd waarom ik ook denk dat ook Di Stefano en Pelé betere voetballers waren.

Beetje triest dat je mij in de schoenen schuift de definitie van zelfoverschatting niet te kennen.

8 december 2017 om 16:34

Ik snap niet dat je het tries vind. Heb het al op verschillende manieren uitgelegd en ik ga het niet nog eens doen.

8 december 2017 om 17:43

Same for me arsen(e)nal. Ik heb mij. punt ook al meermaals uitgelegd. Je hoort alleen jezelf. Lees je eigenlijk überhaupt. wel wat ik schrijf? Man man, wat doe jij uit de hoogte. Ik heb het even gehad met je. Fijn weekend alvast.

8 december 2017 om 14:02

MasterX_NL je wil zo fel verdedigen dat Ronaldo dit niet gezegd heeft. Nu blijft uit bronnen (originele Franse danwel vertaalde Engelse én Nederlandse) dat dit wel het geval is. Nu mijn vraag: vind jij dit als Ronaldo fan geen rare uitspraak van hem? Ik denk van wel anders zou je niet dusdanig fel overal in dit topic verkondigen dat hij het niet zo heeft gezegd. Toch raar ook dat hij dat denkt aangezien hij minimaal 2 keer per jaar tegen een voetballer speelt die echt een heleboel dingen kan die Ronaldo echt absoluut niet kan (en dat is alleen de tegenwoordige tijd, laat staan aller tijden).

Ik vraag me af in welke wereld deze meneer leeft? Deze man behoort zeker in de top tien beste voetballers aller tijden, maar de beste aller tijden? Forget it! Daarvoor moet je meer kunnen dan super veel goals maken..

8 december 2017 om 12:34

Ik weet niet hoe jij wedstrijden wilt winnen. Maar volgens mij moet dat middels doelpunten.

8 december 2017 om 12:41

Ja, mij ook een vraag waarom Real Madrid elf speler opstelt....

8 december 2017 om 14:30

Ronaldo is naast professioneel topvoetballer een rondreizend mediacircus. Die twee dingen zijn niet los van elkaar te zien. Ronaldo genereert met zijn gedrag aandacht, en daarmee status en geld. Het doet er dus niet zoveel toe of hij dit echt van zichzelf vindt of niet. Want het levert hem wat op, en dus zal hij er mee door gaan.

Alleen al het feit dat wij er over discussieren levert voetbalzone geld op, vanwege de advertentie-inkomsten en de page-views. Zo werkt het ook rond Ronaldo zelf: hoe vaker op TV, hoe meer aandacht voor zijn sponsor, hoe meer geld op de bankrekening van Ronaldo.

Wij als fans nemen het allemaal veel te serieus. We gaan spelers lopen verdedigen, we denken te weten wat hen beweegt, we worden emotioneel als ze voor 222 miljoen naar Parijs gaan, we gaan ruzie met elkaar maken. Terwijl daar allemaal slimme marketinglui achter zitten die deze vuurtjes brandend houden.

Iedereen moet lekker doen wat hij zelf wil. Maar weet dat al deze aandacht voor anderen geld in het laatje brengt. Dat is niet erg, maar soms helpt het om zaken te relativeren.

Nu moet Cris niet buiten zijn schoenen gaan lopen na het winnen van de ballon d'or!

8 december 2017 om 15:01

Doet tie al jaren en het bevalt hem uitstekend.
Trouwens hij heeft eigen merk schoenen.

De beste voetballer aller tijden hoeft zoiets niet over zichzelf te zeggen.

8 december 2017 om 12:31

Mardonna noemde zichzelf anders ook beter dan Pele of andersom...

8 december 2017 om 12:41

Messi is toch ook gewoon de beste?

8 december 2017 om 12:42

Waarmee je zijn punt dus juist bevestigt

Qua hard werken en het maximale uit zijn carriere halen wel. Qua talent zeker niet

Ongelofelijk wat een arrogantie, alleen om deze reden is Messi al vele malen beter. Hij doet dingen die andere niet kunnen... wat dan? Goals scoren? Dat doet Messi evenveel.

Raar dat mensen het onterecht vinden dat hij heeft gewonnen. Wat hij laat zien is ongelofelijk. Vooral als je kijkt naar de afgelopen tijd. EK, La Liga, CL. En mensen die nu gaan haten omdat hij dit zegt, ik vind het alleen maar mooi, door deze gedachte is hij zo ver gekomen en iedereen gaat hem nu weer arrogant noemen maar juist door dit heeft hij het tot de top geschopt. Respect

8 december 2017 om 12:33

Ek is alweer een tijdje geleden, dit gaat over 2017 .
La Liga presteerde Messi vele malen beter, net als in de copa del rey.
Argentinië plaatste zich door Messi voor het Wk, zonder Messi nooit geen Wk. Portugal had het misschien ook niet gehaald,maar zonder Ronaldo. Maar laten we op Zwitserland na ,de tegenstand niet al te serieus noemen.

8 december 2017 om 12:36

La liga als je kijkt naar dit seizoen ja. Als je kijkt naar afgelopen seizoen was Ronaldo toch stukken beter. Als hij niet af en toe een wat 'arrogantere' reactie zou geven zouden al veel meer mensen het daar mee eens zijn.

8 december 2017 om 13:08

@ilse9: messi- meer goals, assists, kansen gecreeerd, succesvolle dribbels en steekballen. Tevens vaakst man of the match.
Ik vind het wel raar eigenlijk

8 december 2017 om 14:48

Dat mag ook wel als je 5 meer matches heb gespeeld of niet? En dan 3 goals meer, 1 assist meer maar hee dat is echt ballon d’or beslissend. Gewoon gelijke statestieken en guess what die van Ronaldo waren beslissender dan die van Messi punt uit. Puur verdient en de beste ever imo want ik heb de andere niet meegemaakt.

8 december 2017 om 12:49

EK heeft hij bijna niks laten zien en welgeteld 1 of anderhalve wedstrijd goed gespeeld.
Pepe was de beste van Portugal, Ronaldo heeft niets tot bijna niets laten zien daar.

Ronaldo is zeker een wereldspelers waar je van kunt genieten, maar de beste aller tjiden zeker niet.
In het heden is Messi sowieso beter..en in het verleden waren er spelers die ik persoonlijk ook beter vond dan Ronaldo.
Cijfers en doelpunten is niet het enige wat telt in voetbal.

8 december 2017 om 14:10

Wat heeft het EK 2016 überhaupt met Ballon d'Or 2017 te maken dan? Ronaldo presteerde beter in de kwartfinale, halve finale en finale van de CL (Barca lag er immers kwartfinale uit), in La Liga (2e seizoenshelft 16/17 en eerste helft dit seizoen) en ook in de beker was Messi VEEL beter. Meer goals, meer assists, uiteraard zoals altijd veel meer geslaagde dribbel, gecreëerde kansen, geslaagde steekballen, etc. Dat zijn dingen die voor mij de beste voetballer bepalen maargoed mijns inziens had Messi hem al een keer of 8 moeten winnen maar zo werkt het niet, de prijs is gewoon voor de topspeler van de CL winnaar over het algemeen. Begrijp me niet verkeerd, Cristiano is een fenomenale voetballer, maar ik vond hem in 2017 echt niet zo geweldig op die goals in de CL k.o. fase na.

8 december 2017 om 15:08

Padestoel, jouw mening is geen Pepernoot waard.
2014 was Mascherano de beste voor Argentinie. Voor mij en voor de Argentijnen zelf.
Messi heeft bijna niets laten zien. Een paar goalstjes in de Poulfase. Meer niet.
Niet dat hij beslissend was in de halve finale of zo tegen Nederland zoals Ronaldo tegen wales op de EK. Alleen door op strafschoppen.
Tja dat Portugal om Europees kampioen 3 verlengingen nodig had, dat was een schande, toch?
Messi Liep gem. slechts 6,5 km per wedstrijd. Zelfs Romero liep meer. De Bobo's vonden hem echter de beste. Net als dat de Bobos hem in 2010 de Ballon D'or cadeau gaven.
Get a live

8 december 2017 om 15:56

Vermeld dan ook dat Messi de reden was dat ze in de finale van de Copa America stonden. Vergelijk de Copa met EK. Niet wk met ek . Op het wk lag Portugal er al heel snel uit. En bij de Copa was Messi 100x beslissender. Hij nam dat toernooi z'n team op sleeptouw behalve op een moment maar.

Deze man heeft zoveel bevestiging nodig he.. Goede wijn behoeft geen krans!

Moet zeggen dat ik het echt heel erg knap vind dat je in het tijdperk Messi liefst 5x de gouden bal weet te veroveren, dat wil echt wel wat zeggen. Maar ipv nederig en respectvol te zijn moet meneer weer even hoog van de toren blazen.

Man is een legende en een geweldenaar, doet fantastische dingen binnen en buiten het veld, maar dit is toch gewoon zonde?

8 december 2017 om 15:09

|In de tijd van Messi en in de tijd van Bacelona, niet te vergeten. De grote Barcelona. Toen ook al.

Haatreacties in 3,2,1,. Maar even serieus, dit is natuurlijk bullshit. Ronaldo is een legende dat zeker, maar de allerbeste ooit betwijfel ik. De instelling is goed, altijd de aller aller aller beste willen zijn, maar of het slim is om het zo uitgesproken te roepen? Daar heb ik mijn twijfels bij. Toch zal hij wel een van de grootste aller tijde zijn.,

8 december 2017 om 14:38

Dat hangt van je definitie van "slim" af.

Als je door iedereen aardig gevonden wil worden, is het niet slim om dit soort dingen te roepen.

Een deel van Ronaldo's status is echter te danken aan zijn gedrag buiten het veld en voor de microfoon. Deze uitspraken passen daar naadloos in. Ronaldo is een product. Een zeer goed verkopend product. En dat is hij, omdat hij een bepaald imago heeft, wat zorgvuldig in stand wordt gehouden. Hij zou zijn eigen imago (en daarmee zijn inkomen) geweld aan doen als hij nu zou zeggen "mensen, ik ben vereerd, en ik had deze prijs nooit kunnen verdienen zonder mijn fantastische ploeggenoten die mij in staat stellen om te excelleren. En dankzij mijn concurrenten, die mij motiveren om nog beter te worden."

Ik denk dus dat deze uitspraken wel slim zijn. Want Ronaldo wil niet door iedereen aardig gevonden worden. Ronaldo wil status, aandacht, geld, prijzen, en erkenning. En daar helpen deze uitspraken bij.

11 december 2017 om 07:51

Geld, geld, geld. Zo belangrijk he?

geluk heeft Ronaldo nog steeds een goed zelfbeeld.
Maar even normaal dit is nou de reden waarom ik Ronaldo niet mag.
met ze ik ben de beste ook als ik niet goed speel hij heeft zeker nog nooit een andere wedstrijden gezien.
ik kan er genoeg noemen die op dit moment beter zijn dan ronaldo.
gadver zeg

Sorry Ronaldo? Misschien wat meer respect tonen naar je kleine rakker bij de concurrent Messi. Wat een arrogante uitspraak is dit zeg, natuurlijk is Ronaldo goed maar laat hem wat meer respect tonen naar gelijkaardige legendes.

Wel mooi om te lezen dat hij zo gewoon is gebleven. Succes verder Chrissie.

Hij is niet eens de beste van zijn generatie, fenomenaal als afmaker maar dan heb je het wel gehad. Zo nu en dan eens een tikkie breed of een voorzet als het echt niet anders kan. Nee niet mijn type speler

Kwa goalscorer hoort hij ondertussen toch wel in de top. Het is alleen geen spelmaker. Maar iemand die een wedstrijd kan beslissen met 1 goede actie

Tja, als Zlatan zo'n uitspraak doet is het opeens een baas, maar Ronaldo is dan weer arrogant.

Kwestie van smaak, tegenwoordig een buitengewone en een complete afmaker. Voetbal is echter meer dan doelpunten maken.

8 december 2017 om 12:50

Waar heeft Zlatan dit op een serieuze toon ooit gezegd? Heb ik gemist dan denk ik.

8 december 2017 om 13:00

Verschil is dat Zlatan altijd heeft toegegeven dat er betere spelers dan hem zijn! Bij Zlatan weet je dat het gewoon zijn imago is en dat hij graag entertaint... Geen greintje in zijn lijf dat hem boven andere toppers (messi & Cristiano) zet.

8 december 2017 om 14:41

Haha ja, Zlatan baas. Dat is het mooie, zelfs met het doen van dit soort uitspraken raakt Zlatan een betere toon dan Ronaldo. Zlatan is een soort Chuck Norris, wat dat betreft.

Haha, dit is natuurlijk klinkklare onzin. Hij is niet eens de beste in zijn eigen team, laat staan de beste speler ooit. Ik vind het persoonlijk (mijn mening dus) een schande dat hij en Messi evenveel Balon d'ors bezitten terwijl Messi in mijn ogen lichtjaren voorligt op Cristiano.

Cristiano is een ongelooflijke goalscorer. Een Gerd Muller of Inzaghi. Hij heeft de kunst van poachen volledig vernieuwd in mijn ogen. Maar wordt Muller gezien als de beste ooit? Nee. Heeft Muller 5 Balon d'ors? Nee.

Daarom is die Balon d'or ook al sinds die voting extension niet meer serieus te nemen in mijn ogen. Maar kudos naar Cristiano. Hij heeft z'n carrière letterlijk uitgewringd tot de laatste druppel. Kan menig voetballer nog wat van leren.

8 december 2017 om 12:46

Volgens mij volgt driekwart hier het voetbal pas een jaar of 3, anders zou je Ronaldo nooit vergelijken met Muller of Inzaghi. Die man was tot een jaar of 4 terug pijlsnel en kon geweldig dribbelen. Dat hij nu vaak in de 16 te vinden is ligt aan zijn leeftijd, en is vertekenend hoe compleet hij ooit was.

8 december 2017 om 12:55

Een echt complete speler zou het dribbelen kunnen combineren met geweldig veel goals maken, niet het een moeten opofferen voor het ander.

Toevallig is er precies een speler die dat kan en die daarnaast ook nog beter kan passen. Ik snap echt niet waarom er uberhaupt een discussie is terwijl Messi zo overduidelijk beter is. Deze Gouden Bal voor Ronaldo is niet onverdiend, maar de vraag wie de betere voetballer is, heeft slechts een goed antwoord.

8 december 2017 om 13:10

Gtootod, dat kon hij toch ook? Aan het einde van zijn United jaren en tot ongeveer zijn 28e bij Real zou ik niet echt iets op kunnen noemen wat hij niet berheerste. Als je ouder wordt lever je echter altijd snelheid in, dat is onoverkomelijk. Waarom denk je dat Ronaldinho zo snel aftakelde? Of denk je dat hij nog steeds 10 man voorbij kan?

8 december 2017 om 13:11

Bovendien heb ik het nergens over Messi of waarom Ronaldo beter is. Alleen dat het noemen van Muller en Inzaghi als vergelijkbare spelers niet opgaat.

8 december 2017 om 13:21

In zijn United jaren haalde hij niet de doelpuntenaantallen die hij bij Real haalt. Op zijn 27e bij Real was hij ook al niet meer te vergelijken met Messi. Ronaldo maakte rond die tijd ongeveer 2 dribbels per wedstrijd, terwijl Messi er meer dan 4 maakte. Daarnaast levert Messi minder in nu hij ouder wordt. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het verschil in passen. Het punt is niet dat Ronaldo een slechte voetballer is, het is een goede dribbelaar, een goede passer en een hele goede afmaker. Het punt is dat Messi in bijna al die dingen beter is.

Tot slot, Ronaldinho takelde zo snel af door een gebrek aan motivatie. Ouder worden is een geleidelijk proces, daar was bij Ronaldinho zeker geen sprake van.

8 december 2017 om 13:24

Om terug te komen op de Muller Inzaghi vergelijking. Inzaghi past daar niet bij, die kon letterlijk niks met een bal behalve op de goede plek staan.

Muller was best een complete spits. En zeker sinds de claim to fame van Ronaldo vooral ligt op de afgelopen jaren (waarin hij, zoals jij ook erkent, voetballend minder is), lijkt me die vergelijking niet ongepast.

8 december 2017 om 14:40

Waarom haal je telkens Messi erbij? Ik zei net heel duidelijk: die heb ik nooit benoemd en die vergelijking wil ik ook helemaal niet maken. Lijkt wel een obsessie.

8 december 2017 om 14:46

Haha, ja, die Inzaghi. Mooie tijden. Die kon inderdaad echt helemaal niks, behalve altijd en overal op het juiste moment opduiken om de bal een duwtje in de goede richting te geven. Geweldig. En dan helemaal uit zijn stekker gaan van het juichen. Mooi mooi mooi. Ik hou wel van dat soort voetballers. Carlos Valderrama vond ik ook zo geweldig. Die kon nog niet rennen als er een hongerige leeuw achter hem aan zat. Strompel strompel passje strompel strompel. En dan zo'n carriere.

8 december 2017 om 15:06

Messi is een goede dribbelaar, niet raar om mee te vergelijken dan toch? Jij stelt dat Ronaldo zo'n goede dribbelaar was 4 jaar geleden, wat niet zo is, want een echt goede dribbelaar passeert twee keer zoveel mensen per wedstrijd.

Daarnaast gaat het hele topic over de beste voetballer ooit. Het zou raar zijn om het daar niet over Messi te hebben.

8 december 2017 om 15:34

Ik weerleg Jiren's vergelijking tussen Ronaldo en Muller/Inzaghi. Dan slaat het nergens op om Messi telkens aan te halen. Echt totaal irrelevant.

8 december 2017 om 15:54

Volgens mij zuig jij die cijfers uit je duim GtoOtod, 2 dribbels om 4? Hoe kom je daarbij?

8 december 2017 om 16:38

Arsenal

Maar je weerlegt hem dus niet. Ronaldo's tijd als goede dribbelaar is een andere tijd dan zijn tijd als briljante doelpuntenmaker. Prima dat jij het verder onzin vind om Messi erbij te halen, ik vind het een mooi voorbeeld van een speler die wel onvergelijkbaar is met Muller.

8 december 2017 om 16:39

Crmadrid7

Statistieken komen van de site whoscored.

Als het wetenschappelijk zou kunnen zou Ronaldo zich zelf als draagmoeder voor z'n volgende kind gebruiken. Dan heeft zijn kind de beste genen allertijden, genen die alles kunnen wat andere genen kunnen.

Het is toch te hopen dat Messi er nog een keer een wint, anders denken ze over 100 jaar dat ze even goed waren en dat zou schandalig zijn.

Ronaldo is geweldig, maar niet zo geweldig als hij zelf denkt, al kan ik me nauwelijks voorstellen dat hij dit echt letterlijk zo zonder blikken of blozen heeft gezegd. Dat zou echt duiden op een vrij serieuze persoonlijkheidsstoornis.

edit: Hij heeft dit wel degelijk tegen France Football gezegd, bizar.

8 december 2017 om 14:51

"als het wetenschappelijk zou kunnen zou Ronaldo zich zelf als draagmoeder voor z'n volgende kind gebruiken. Dan heeft zijn kind de beste genen allertijden, genen die alles kunnen wat andere genen kunnen."

hahaha, inderdaad hij zou trouwens ook een betere draagmoeder zijn dan alle andere draagmoeders uit de geschiedenis. Want geen enkele andere draagmoeder laat zien wat hij laat zien.

On topic, persoonlijkheidsstoornis of niet, dat weten we natuurlijk niet. Er zijn wel meer mensen die zichzelf graag op het schild hijsen. En Ronaldo heeft verhoudingsgewijs veel redenen om dat te doen. Ook is het zo dat topsporters per definitie moeten beschikken over een groot geloof in zichzelf en een grote geldingsdrang. Anders red je het uberhaupt niet.

Maar daarnaast; dit soort uitspraken vergroten zijn status, en genereren aandacht (en daarmee geld). Dus zelfs als hij het niet meent, heeft hij reden om dit te roepen. Hij is een act, een product. En dat verkoopt op deze manier beter.

Absoluut niet. Er zijn zoveel facetten aan het spelletje. Ronaldo is goed, maar zeker niet de allerbeste. Zidane, Ronaldo9, Maradonna zijn spelers die wereldtitels hebben bezorgd voor hun land. Ronaldo is ontzettend goed maar wat hij niet heeft is toch goed team spel. Hij maakt zijn medespelers niet beter. Hij teert juist van zijn medespelers. Qua kracht en fysiek denk ik de beste ooit, maar qua voetbal zeker niet.

Ronaldo heeft niks magisch. Hij is een machine. Bij onder andere Maradona, Zidane, Ronaldinho, Messi zie je dat wel. Bij hun is het kunst omdat ze van nature geweldenaars zijn.

8 december 2017 om 14:53

Ik hoorde pas iemand op TV praten over de kleding die Ronaldo draagt. En die vergeleken het met Beckham.

De korte versie was: Ronaldo koopt dure kleding, en Beckham heeft stijl. Dat vond ik een mooie, kenmerkende samenvatting. En als voetballer kan ik me er ook wel in vinden. Ik vind Ronaldo echt geweldig als uber-atleet. Iemand die een ongeëvenaard vermogen heeft om zichzelf in topconditie te brengen. Fantastisch om te zien. Maar ook voor mij ontbreekt het magische.

Ik wel zo een kleine argentijn van 1.70 meter. Spelend voor Barcelona genaamd Messi.

wanne blaas kaak .
zo iets hoor je Messi nooit niet zeggen !!
hij is de beste vind hij zelf heeft het dan zo lang gebeurt dat hij er 5 heeft .
Messi heeft er ook 5 en volgend jaar 6

terechte winnaar. In de afgelopen 5 jaar heeft hij hrt 4x gewonnen meer dan terecht. Messi is na zijn prijs van 2012 niet meer perfect geweest. Na veranderingen in de voorhoede en middenveld is de team niet meer de team van Guardiola. Ik vind ze beide geweldig en geniet van het momenten wanneer zij spelen. We hebben het geluk dat we de tijdperk van deze geweldige spelers mogen mee maken. Voor mij is Ronaldo de beste en voor een ander Messi, gewoon respect voor deze twee die elkaar al de afgelopen 10 jaar op een ander niveau plaatsen

8 december 2017 om 14:55

Inderdaad, de kans is groot dat we nooit meer zo'n lang tijdperk meemaken, waarin je twee spelers op dit niveau hebt die jaar in jaar uit laten zien wat zij laten zien. Heel bijzonder, en we gaan het missen zodra het voorbij is.

Meest complete: zeker.
Beste: neen.

8 december 2017 om 13:01

Echt niet de meest complete.
Bijna lange na niet de meest complete.
Anders trok hij nu ook wel het spel naar hem toe.
Goede afmaker is het.

Boi, je bent niet eens de beste Ronaldo. Laat staan de beste voetbalspeler.

8 december 2017 om 14:31

Ja en jullie dachten het allebei verkeerd want dit heeft hij letterlijk zo gezegd, zoals je kunt lezen in het Franstalige artikel op France Football.. Je kunt wel met z'n allen blijven roepen dat heeft hij niet gezegd maar dat bevestigd enkel dat zelfs zijn fans het een rare uitspraak vinden, die proberen hem ineens met man en macht te verdedigen. Het is gewoon een mannetje met een flink tikkeltje teveel arrogantie en flink tikkeltje te weinig zelfkennis want de uitspraak raakt natuurlijk kant noch wal..

Ik denk dat hij bedoelde best betaalde voetballer aller tijden.

8 december 2017 om 14:15

Dat is ook Messi

HAhhaha hij heeft gelijk ze!! Heeft met Portugal prijzen gewonnen. Zowel uitgeblonken in de Engelse-Portugese-Spaanse competitie. Dus voor mij heeft hoi volledig gelijk. Messi heeft alleen maar prijzen gewonnen in Spanje. Maar geen enkele in de nationale ploeg.

8 december 2017 om 12:43

Messi heeft wel de engelse ploegen weg gespeeld check maar ufc finale man united weggespeeld ng iets?

8 december 2017 om 14:22

Ronaldo die een EK titel in z'n schoot geworpen krijgt op een toernooi waar ze er met een normale opzet al in de groepsfase uit zouden liggen... Die man heeft amper iets laten zien dat toernooi, finale was ie geblesseerd, maar dat ene armzalige goaltje tegen Hongarije wat het derde gelijkspel van de poule opleverde maakt hem ineens een legende, hou op nu hoor.. Vervolgens nog ZWAAR overklast door Kroatië en onterecht door en toen heeft hij nog 1 goaltje tegen het machtige Wales gemaakt. Nou zeg, 2 goals op het schraalste EK ever, potverdikkie. Ik vind Ronaldo echt een topsspeler maar dat EK aanhalen om te 'bewijzen' dat hij beter is dan Messi is echt ronduit belachelijk. Als Portugal in die vorm die ze in de groepsfase hadden (gelijk tegen Oostenrijk, Hongarije en Ijsland!!) in de Copa America op de mat legt ga je met 0 punten naar huis, dat kan ik je wel vertellen..

8 december 2017 om 14:57

En Edson Braafheid heeft een WK finale gespeeld. Ronaldo niet. Dus volgens jouw redenering is Edson Braafheid een betere voetballer dan Ronaldo.

Ronaldo was geloof ik 1 wedstrijd goed, op het EK. Dus dat gaat het verschil niet maken, met Messi. Vergelijken is overigens sowieso zinloos, maar als je het dan toch doet, doe het dan met zinvolle argumenten.

Ik ben van mening dat hij wel degelijk een van de betere spelers is van de wereld. Zo een uitspraak is niet wenselijk. Messi zou nergens anders functioneren dn Barca en ook in de rol die hij nu heeft. Ik denk dat Ronaldo overal de beslissende speler zal zijn geweest. Daarbuiten zou Ronaldo op elke positie kunnen spelen, niet even goed wellicht maar met zijn atletische vermogen kan hij zeker uit de voeten komen. Ik keur zijn uitspraak niet goed. Real Madrid heeft niet voor niet d CL 2 keer op rij gepakt, nog nooit eerder gelukt bij geen enkel team.

8 december 2017 om 13:40

Ik snap echt niet hoe je durft te zeggen dat Messi nergens anders zou kunnen spelen dan bij Barca? Hoe kan je zoiets in u kop halen? Messi is vele malen beter dan ronaldo. Alsof iemand die makkelijker dan wie dan ook spelers voorbij dribbelt niet in een andere competitie zou kunnen spelen.. je bent een grap

8 december 2017 om 16:06

Messi zou juist overal renderen. Zet m bij VVV neer en hij maakt 20 goals. Hoe kan je dat nou zeggen. Ronaldo is afhankelijk, Messi niet.

Daargelaten of hij het is of niet, puur door dit soort uitspraken vind ik hem de allergrootste en meeste arrogante kwal in het mondiale voetbal. Gadverdamme!!!!

Joh. je bent niet eens de beste Ronaldo aller tijden...

Meeste complete voetballer? Zeker niet, want voetballend is hij naar mijn mening niet eens absolute wereldtop.
Meest complete atleet van zijn generatie? Ja dat zeker.

Haha VZ heeft dit heel mooi vertaald zeg.. klopt niet wat ze hier zeggen. Hij heeft alleen gezegd dat deze prijs verdiend heeft.

8 december 2017 om 12:53

c'est clair: il est devenu le meilleur football jamais vu. "je suis le meilleur joueur de l'histoire, dans les bons comme dans les mauvais moments."

Dat betekent niet dat hij de prijs verdient hoor. Dat betekent ik ben de beste speler ooit.

8 december 2017 om 13:45

Ronaldo spreekt toch geen frans? Misschien is dit al foutief vertaald?

(Is een vraag, ik weet originele stuk niet)

8 december 2017 om 14:07

Klopt, maar dit staat als citaat op de cover van France Football. Dat is opzich wel een gerenommeerd tijdschrift. Ik zie in ieder geval nergens iets wat het ontkracht.

Dat is hij zeker niet. In zijn eigen generatie is Messi al beter. Dat is puur talent. Messi kan het voetbal in een elftal naar zijn hand zetten. Bij Ronaldo moet het elftal op hem worden afgestemd. Dat is net het verschil.

Ronaldo is meer de topspeler van zijn generatie, zoals Zidane, Ronaldinho en Platini dat bijvoorbeeld ook waren. Maar de echte all-time top: Cruijff, Messi, Pelã©, Maradona. Nee daar valt hij onder. Te weinig pure kwaliteit, teveel op basis van hard werken (hoe bewonderswaardig ook).

Achja messi heeft meer clubprijzen. 5 meer en is ook nog eens jonger. Ronaldo heeft 3 individuele prijzen meer, maar Messi is ook 2,5 jaar jonger. Messi heeft ook een betere goalratio en assistratio. Als ze allebei gestopt zijn is er 1 speler die de meeste individuele prijzen heeft en dat is Messi. Kan niet wachten op die dag.

Messi dribbelt zo tussen 3 4 man en scoort, Ronaldo kan dat niet.. hij verliest de bal.. en geeft zijn schoen de schuld

Speciaal voor deze uitspraak weer ingelogd na jaren van afwezigheid.

Deze man is niet eens de beste voetballer van Spanje, laat staan van de wereld en laat staan allertijden.

Top 3 van de wereld in eerste half jaar van 2017. In het tweede halfjaar geen pepernoot geraakt.

8 december 2017 om 12:56

Behalve in elke groepswedstrijd van de CL gescoord, maar verder niks hoor.. is normaal.

Nee. Iedereen zou graag willen dat jij de beste bent (omdat mensen meer bewondering hebben voor de underdog, de harde werker).

Het enige wat jou extra maakt is jouw compleetheid. Toegegeven, heel belangrijk. En wellicht ben je daarom in zekere zin beter dan Messi. Voor een voetbalkijker is het alleen leuker om iets te zien wat echt niemand kan. Een speciaal talent. Neem je dat in ogenschouw, dan zijn er diverse grote namen die jou voor gaan.

Er zijn spelers die sneller zijn, spelers met betere passing, spelers met betere passeer acties, spelers die verdedigend beter zijn, spelers die sterker zijn, spelers met meer inzicht en overzicht, spelers die zuiverder kunnen schieten en spelers die harder kunnen schieten..

Deze spelers hebben alleen een minder complete set aan kwaliteiten, zoals ronaldo die wel heeft. Maar je kan, op koppen na, op elke losse kwaliteit wel iemand vinden die het beter kan. Ronaldo kan meer van die losse dingen goed dan de gemiddelde “goede speler”. Dat betekent niet dat hij al die dingen ook beter kan.

Duskan het helaas niet eens zijn met zijn redenatie over “waarom” hij de beste zou zijn.

Oh wat hoop ik dat dit uit zijn context is gehaald

Het verschil is dat andere mensen over Messi zeggen dat hij de beste ooit is en Ronaldo het over zichzelf moet zeggen.

Zover af gedwaald van de realiteit en hier wordt op gestemd, lachwekkend. Net als hij, al die mensen die denken dat C. Ronaldo zich de beste "voetballer" mag noemen of erger nog de beste ooit, ver van de realtiteit af gedwaald zijn.

Messi zal herinnert worden als een Federer. C. Ronaldo als een Nadal, een Djokovic. Dit is de beste manier om er naar te kijken als vergelijking, want ik zie steeds vaker de waan waarin fans van C. Roanldo leven, wat betreft de vergelijking met Messi.

Wat een zelf in genomen kwallen reactie van Ronaldo!! Ik ken minstens 5 spelers die completer/beter zijn dan hem genaamd: Ronaldo nazario, Ronaldinho, Messi, Pele(niet zien spelen maar Oke) en Diego maradone

8 december 2017 om 13:20

Qua stats super prof, maar voetballend sorry nooit. De echte Ronaldo (brazilaan) in zijn beste tijd was voetballend alleen zoveel beter. Acties en solo's om U tegen te zeggen. Zoiets heb ik C. Ronaldo nooit zien doen. C. Ronaldo is gewoon een doelpuntenmachine, that's it.

"any man who must say 'i am the king' is no true king"

8 december 2017 om 17:23

Tywin Lannister haha baas.

on:
C.ronaldo lijdt aan grootheidswaanzin dat is wel duidelijk met deze uitspraak.
Arrogante mannetje.

Het zou heel goed kunnen dat hij de beste speler aller tijden is.

Maar het is 100% zeker dat hij de meest ijdele voetballer ooit is.

Er zal ook hoogstwaarschijnlijk nooit een voetballer geboren worden die zoveel van zichzelf houdt. Ook een prestatie. :-)

Mensen die zeggen, dat Ronaldo alleen maar scoort verder niets, dan moet je is BEELDEN TERUG PAKKEN VAN ZIJN TIJD BIJ SPORTING EN UNITED. Hij is nu een afmaker geworden, maar in het algemeen is die een complete speler. Alleen omdat hij zich nu ergens anders op focust zeggen mensen hij kan niets behalve scoren. Ga toch fietsen

Deze uitspraak voelt als overcompensatie voor zijn mindere spel dit seizoen. In goede doen is Ronaldo meer bescheiden lijkt me. En door het te zeggen, ontkracht hij het juist voor mij. Maar dat is al met al maar een gevoelskwestie vanuit mijn kant.

Desondanks heeft hij wel een punt: Ronaldo gaat absoluut de geschiedenisboeken in en zal hij worden geschaard in het rijtje Maradonna, Cruijff, etc. Daar heeft hij zelf voor gezorgd. Respect.

L'interview : Cristiano Ronaldo, «Je suis le meilleur joueur de l'histoire»

Couronné d'un cinquième Ballon d'or, Cristiano Ronaldo a reçu France Football pour évoquer ce qui fait de lui ce champion d'exception, et il n'a esquivé aucune question. Sûr de sa force, cash comme jamais, il s'est ouvert et confié, au-delà de son assurance naturelle et de son intuition d'être en train de laisser une trace à part dans l'histoire du football. Une confession rare. Vraiment.

Bron : France Football

Vertaling aangezien ik wel Frans kan :

Ronaldo : "ik ben de beste speler ooit in de geschiedenis van het voetbal."

"gekroond met een 5e Ballon d'or dat Cristiano Ronaldo heeft gekregen van France Football , voor hem te belonen om al wat van hem uitzonderlijke kampioen maakt. Ronaldo heeft geen één vraag gemist. Zeker van zijn kracht, nooit zo rechtuit als nu, hij is open en vertrouwd met zelfzekerheid en zijn wil om een indruk achter te laten in de voetbalgeschiedenis. Een uitzonderlijke uitspraak. Echt.

Dus mensen die dit ontkrachten, hij heeft dit weldegelijk gezegd. Op zich heb ik daar geen problemen mee, als dat zijn mening is dan mag je hem dat niet verbieden. Anderzijds getuigt het wel van weinig zelfrealisme , er is namelijk een Argentijn die op heden bij FC Barcelona speelt en minstens zo goede statistieken heeft.

haha wat een blaaskaak. De enige speler die dingen doet die andere spelers niet doen of kunnen is Messi. Ronaldo presteerde altijd wel goed. Maar dit jaar stelt het al veel minder voor.

Romario en Ronaldo zijn toch 2 hele goede voetballers,gezien de tijden van toen en nu(alles draait nu meer om commercie) met de financiële middelen die er nu heerst dat de clubs zoals real,Barca,Bayern,man u,man c, Chelsea enz zich boven de andere toppers uit kopen met de jongste talenten weg te kapen op hele vroege leeftijd blijft Romario toch de onbetwiste nr 1 boven Ronaldo,daar en tegen is Messi wel de beste die er nu momenteel rond loopt op de velden,gezien de positie die Messi op het veld in neemt vergeleken met die van Ronaldo is het logisch dat Ronaldo meer tot scoren zou moeten komen dan een Messi maar als een middenvelder ook nog eens zo een hoge percentage scores heeft als een spits als Ronaldo is des te meer een voorbeeld dat Messi beter en completer is,ben absoluut geen fan van real of Barca ,gezien de bal al eerder 5x naar Messi is gegaan zegt het toch al genoeg dat Messi heel hard lachen moet om de woorden van Ronaldo...!!!
Messi had er al 5 Ronaldo heeft er NU 5...haha..
Messi zet alles vanuit zijn perspectief zelf op op het veld,stelt anderen in staat om te scoren,kan zelf de openingen zien en creëren en ook scoren,verdedigt meer mee als ronaldo....ik vind het alleen maar zielig voor zo een persoon als Ronaldo dit zou zeggen,geeft zijn eigen te kort komingen weer,waarna alles en iedereen weer op deze arrogante meneer zich eigen een goed voetje vind halen bij de eventuele verkiezing als het huilende mannetje Neymar ooit eens de bal zou winnen....zie ik overigens de eerste 3 jaar niet gebeuren,Messi is de onbetwiste nr 1.....met stip!!!

Phoe. Aller tijden nog wel.
Hoe vergelijk je spelers als Cruijff, Pelé, Maradonna met hedendaagse toppers als Ronaldo en Messi? Appels met peren lijkt me…

Ronaldo behoort tot de top, hoewel ik hem lang niet meer zo dominant vindt als vroeger. Deze uitverkiezing snap ik dan ook niet.

En kom niet met statistieken. Volgens statistieken was Inzaghi ook een topper, maar die kon de bal geen 3x hooghouden 😁

8 december 2017 om 13:40

Mijn lievelingsanekdote over Inzaghi is dat hij op de training bij Milan niet eens meer meedeed aan de rondo's omdat hij gewoon niet goed genoeg kon voetballen

En nog een gevalletje grootheidswaanzin. Ik ben veel meer voor Real dan voor Barca. En ook meer voor Ronaldo dan voor Messi. Maar degene die Ronaldo een betere voetballer vind als Messi heeft weinig verstand van voetbal.

Hmm toen ik de titel las dacht ik eerst aan clickbait. Maar het is dus waar.
Opzich heb ik hier geen problemen mee. Het is natuurlijk een beest van een speler.

Persoonlijk voor mij is Messi de beste speler die ik heb gezien in de 31 jaar dat ik nu oud ben.
Ik denk dat Ronaldo de prijs dit jaar gewonnen heeft mede door het succes van RM het afgelopen jaar.

8 december 2017 om 13:51

Alles valt of staat door successen die behaald zijn,en dat is gelijk waar je het hele team mee kan belonen,als die Ronaldo niet vrij spelen kan deze man,uiteraard heeft die man ook zijn enorme kwaliteiten,gezien ook de docu over deze persoon gezien te hebben,zijn gemiddelde aardig opschroeven,en zich prijzen dat hij ook meerder spelers in het team heeft lopen die op sommige kwaliteiten na van hem zelf net zo goed als hem zelf zijn,bij Barca loopt er geen 1,op uitzondering van de kleine Iniesta na een even zo goede middenvelder rond als een Messi,dus ja...alles staat op successen die het hele team aan gaan,maar wie gun je het het meest??
Als het de normale tv kijker is die mag stemmen is het denk ik geen Ronaldo geworden!!

Dit soort uitspraken zou de echte beste voetballer nooit zeggen,dat is al en grote verschil met zijn gedrag

Nou iets meer bescheidenheid is misschien op zijn plaats. Messi is ook een geweldenaar, voetbaltechnisch zelfs wel beter.... En dan praat ik niet eens over de legendes zoals Cruijff, Di Stefano, Pele, Maradona, Beckenbauer, Van Basten, Zidane, Figo, Ronaldo de dikke, Ronaldinho, Gerd Muller en Eusebio.... de lijst is ellenlang. Ach het is weer een kwestie van Appels met peren vergelijken...

Uh nee Ronaldo je behoort tot de beste van deze generatie en kan maximaal renderen door de sublieme kwaliteiten van het team waarin hij in staat. Hetzelfde geldt overigens voor Messi. Maradona , Pele, Cruijff, Ronaldo9 en Zidane waren als voetballers een stuk completer.

De beste aller tijden? Serieus? Maldini is met afstand de allerbeste!

Heeft er iemand even een emmer voor me...

Even zonder dollen, ik wist al dat deze man arrogant was maar dit slaat echt wel de spijker op zijn kop!

Voor mij persoonlijk ben je wel de allerbeste Ronnie! Dat je het nou zelf zegt is een beetje krom van die kleine is minstens zo goed. Alle mensen die hier over Pele en Maradonna praten begrijpen niet dat het voetbal vanaf 1995 enorm is ontwikkelt en het spel zoveel moeilijker is geworden. Pele speelde tegen de plaatselijke bakker en slager.

CR7 is mijn idool en hij is van absurd niveau. Echter komt hij niet in aanmerking voor de beste speler ooit, wellicht hoort hij wel bij de top 10. Messi, Ronaldo 9, Maradona en Pelé komen wat mij betreft in aanmerking voor die titel.

8 december 2017 om 15:23

Ik zou mij toch iets beter erin verdiepen over m.n. Maradona.
Die was alleen groots met Argentinie.
Bij Barcelona won hij niets en bij Napoli werd hij aanbeden maar wo buiten Italie ook niets noemenswaardig. Een EC Iii. Echt teleurstellend.
Als je jezelf de beste voetballer van de 20e eeuw vindt, heeft Maradona altijd gezegd, dan is het toch echt enorm teleurstellend als je geen grote prijs pakt met je club?
Dat is echt ondenkbaar voor een grootse speler.
Pele was heel erg goed ja, maar dan ook vooral met de beste ploeg van de wereld om hem heen.
Maar in 1966, als 2 voudige wereldkampioen, kreeg hij direct klop van een andere grootheid, die echter de beschikking had over een veel mindere ploeg: Eusebio.
Portugal Brasil was de eerste wedstrijd die ik ooit op tv heb gezien.
Ik heb heel die Pele niet gezien. wel Eusebio die 2 keer scoorde en met de bal onder zijn linker arm naar het middenstip liep en de bal neerlegde, zoals hij altijd deed na een doelpunt. 3-1 werd het. wereldkampioen Brasil lag eruit. 4 jaar later mochten zij weer kampioen worden maar da was omdat Eusebio niet meedeed.
Legendes worden geboren, veelal nadat zij gestopt zijn. Dan worden hun prestaties ook wel eens overdreven.
Ronaldo en Messi zijn legendes terwijl zij nog volop actief zijn.
Nu is Ronaldo de beste. Mocht hij volgende jaar wereldkampioen worden met Portugal dan nog veel groter dan de rest. Mocht argentinie de wereldtitel pakken dan is Messi de grootste.
Geniet ervan zou ik zeggen. Want het duurt niet eeuwig deze twee. Zitten in hun nadagen.

8 december 2017 om 16:14

Vertel wel het hele verhaal over die wedstrijd. Pele werd al na een half uur uit de wedstrijd getrapt. Prestaties van andere grootheden haal je heel erg naar beneden en die van je favorieten hemel je helemaal op om ze beter te laten lijken.

On de Poll
Het verschil waarmee Ronaldo de 5e Ballon D'or won was echt veel ruimer dan hierboven aangegeven.
Heb toch het idee dat de haters hier te ruim vertegenwoordigd zijn.

8 december 2017 om 15:32

Hij probeert enkel zijn eigen te overtuigen. Hij weet wel goed genoeg dat Messi & nog andere voetballers beter zijn dan hem. Ligt er zo vingerdik op!! Ongelooflijk!!

En zo kennen we hem weer. Hij behoort tot 1 van de beste voetballers aller tijden, maar is niet de beste voetballer aller tijden. Messi is zeker een betere voetballer en ik kan er nog een aantal opnoemen die beter zijn.

Tja..is het zo raar wat Ronaldo hier zegt? Was een geweldige dribbelaar in zijn tijd bij United, een showmannetje. Daarna ontwikkelde hij zich in zijn eerste jaren bij Real tot een van de meest complete spelers die ik ooit heb meegemaakt. Scoorde uit de lucht, met links, met rechts, vrije trappen, dribbelde mannen kapot en deed letterlijk alles wat je maar kan verwachten van een voetballer. Dit was ook de periode waarin Messi bij een van de beste ploegen ooit speelde dus Ronaldo zijn prestaties in deze periode worden vaak vergeten of kleiner gemaakt dan ze werkelijk zijn. Hij hield dit vol tot het einde van Mourinho zijn tijd bij Real en toen dacht iedereen dat de aftakeling zou beginnen maar hij ontwikkelde zich alweer ! Dit keer tot een geweldige killer die amper een kans mist. Dit was ook de periode waarin hij relatief veel team- en individuele prijzen won. Ronaldo kan dus best de beste allertijden zijn. Dat hij het over zichzelf zegt is natuurlijk arrogant maar met zo een palmares kan het gewoon. Dat geeft hem juist wat specialers. Spelers als Pele en Maradona zeggen vaak ook dat niemand 1000 goals gaat scoren of hun niveau zal overtreffen. Dat timide gedoe a la Messi hou ik niet zo van. Misschien andere mensen wel maar zoals ik al in een vorig topic zei; iedereen heeft zo zijn voorkeur.

Hij is niet eens de beste speler van zijn tijdperk. Hij noemt zich ook de meest complete speler wat natuurlijk onzin is. Hij is geperfectioneerd in afmaken en is erg sterk, maar andere vlakken van het spel is hij veel minder in. Hij kan het spel niet verdelen, kort combineren als andere spelers, steekpasses geven of meerdere mensen voorbij dribbelen. Iets wat messi bijvoorbeeld wel allemaal kan. Als spits is hij denk ik wel de meest complete, maar als voetballer duidelijk niet.

8 december 2017 om 18:28

Ronaldo is over het algemeen een egoistische speler, maar kort combineren, steekpasses geven en spelers voorbij dribbelen kan hij wel degelijk goed. Feitelijk is hij een zeer complete aanvaller, maar hij overdrijft als hij zegt dat hij de beste aller tijden is. Inmiddels wordt het allemaal wel minder met hem en dat gaat nu best snel, terwijl Messi altijd kan terugvallen op zijn techniek. Ook Messi is niet meer in z'n allerbeste doen, maar zijn verval is wel minder. Verder is het ook absoluut niet relevant wie van de twee (messi of Ronaldo) nou beter is. Beiden zijn geweldige spelers.

Verschil tussen Ronaldo en Messi is dat Messi een goed team om zich heen nodig heeft om zelf te kunnen excelleren en Ronaldo minder tot niet. Dat maakt in mijn ogen het grote verschil in top en wereldtop. Messi functioneert fantastich in Barcelona, vooral als het goed gaat. En minder tot niet bij Argentinie. Draait het team van Argentinie goed dan is Messi daar ook beter op zijn plek en stijgt hij er bovenuit.
Ronaldo is minder afhankelijk van zijn team. Hij kan zelf veel meer een wedstrijd naar zich toe zetten en beslissen. Zowel bij Real Madrid als bij Portugal.
Ronaldo kun je daarom ook zo bij een andere topclub plaatsen en zal daar ook zijn topniveau behalen. Bij Messi zijn daar veel meer twijfels over. Vandaar dat Messi er goed aan doet om bij Barcelona te blijven. Daar is alles op hem afgesteld en ingericht.

8 december 2017 om 18:34

Je vergeet dat bij Real Madrid en Portugal letterlijk alles draait om Ronaldo, terwijl dat met Messi bij Argentinie en Barcelona minder het geval is. Verder is Ronaldo een egoistische speler, terwijl Messi meer betrokken is bij het spel. Het is dus erg lastig te beoordelen wat nou beter of slechter is. Overigens kun je beiden gewoon opstellen in elke ploeg en ze blinken uit. Ook Messi blinkt gewoon uit bij Argentinie, al is zijn rendement daar wat minder.

Ik vind het dus vreemd dat je het omdraait. Er is een reden waarom Benzema nauwelijks nog kansen creeert en weinig scoort. Dat komt omdat de hele ploeg draait om Ronaldo. Ronaldo loopt vaak in de spits, terwijl Benzema daar hoort te staan. Messi daarentegen is meer een teamspeler en zal dus in elke ploeg levensgevaarlijk zijn. Beiden zijn geweldige spelers, maar je draait de types om in jouw betoog.

Ook na paar jaar van afwezigheid speciaal ingelogd om te zeggen dat deze man lijdt aan grootheidswaanzin. Bah wat een arrogante mannetje is dat zeg. Komt niet eens in de buurt van top 5 beste allertijden. Heeft 2e helft van het seizoen niets gepresteerd. Overschat en is op z'n retour.

8 december 2017 om 18:38

Ik vind 'allertijden' sowieso zeer relatief. Het moge duidelijk zijn dat Messi en Ronaldo qua niveau veel beter zijn dan Pele, Cruijff, Maradona en alle andere legendes ooit waren. Dat heeft simpelweg met de tijd waarin we leven te maken. Voetbal is tegenwoordig echt een topsport en voetballers zijn tegenwoordig atleten. Vroeger was dat een stuk minder. De sport is in de afgelopen 15 jaar volledig geprofessionaliseerd. Voetballers zijn tegenwoordig veel sterker en fitter. Als je de term 'allertijden' gebruikt, moet je het dus hebben over talent als je spelers van nu met vroeger wilt vergelijken. Als je het over het complete plaatje hebt, zijn voetballers van toen en nu totaal niet te vergelijken.

Hahahahahahhaahahahaha!

Dit over jezelf zeggen betekent per definitie dat je het niet bent. Wat een akelige gast is dit zeg. De prijs die hij wint is puur gebaseerd op prestaties van een elftal. Deze prijs zegt ook gewoon niet genoeg. Natuurlijk zijn Messi en Ronaldo van dit tijdperk de beste spelers, maar Messi is toch gewoon verreweg de beste jongens hahahahahahah. Mensen die Ronaldo echt beter vinden snappen er echt helemaal niks van. Het gaat, om de beste te zijn, om Voetballende Kwaliteiten. Kijk nou eens goed naar de techniek van Messi, de passjes van Messi, de kleine draaicirkel, het perfect voetenwerk, de kracht op topsnelheid, alles is pure schoonheid. Ronaldo is een beest, maar kom op, met zo'n uitspraak zet je jezelf echt ongelooflijk voor schut. nogmaals: Hahahahahahahahahahahahahahaha

Portugal speelde bevrijd toen Ronaldo na 10min van het plein moest! Dus niet zeggen dat ze door hem Europees kampioen zijn geworden. Als Messi maar 2 doelpunten gemaakt moest hebben de laatste 3 maanden, zou hij afgemaakt worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren