Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Zoet: ‘Alleen Manchester City heeft een beter gemiddelde dan PSV’

Laatste update:

Bij PSV werkt men met vertrouwen toe naar de kraker van aankomend weekeinde tegen Ajax. De koploper geniet na veertien competitiewedstrijden reeds een voorsprong van tien punten op de Amsterdamse titelconcurrent. Ondanks dat het spel van PSV zo nu en dan bekritiseerd wordt, koestert Jeroen Zoet de uitmuntende vorm waarin de Eindhovenaren verkeren.

PSV liet dit seizoen pas één keer punten liggen in de Eredivisie. "Ik vind het ook bijzonder, zo’n reeks", vertelt de doelman in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Alleen in Engeland heeft de koploper een nog beter gemiddelde, daar won Manchester City veertien van zijn eerste vijftien duels. Oké, met beter voetbal dan wij, maar: doe het maar."

Zoet is ook te spreken over zijn eigen prestaties dit seizoen. Hij denkt 'een stuk of zes punten' gepakt te hebben voor het elftal van Phillip Cocu. "Ik hoop deze lijn natuurlijk door te trekken tot het einde van het seizoen", aldus de Oranje-international. "Dat wij dertien van de veertien competitieduels hebben gewonnen geeft natuurlijk veel vertrouwen."

Is Jeroen Zoet de beste doelman in de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Appels met peren vergelijken... ik heb het idee dat ze zichzelf echt geweldig vinden maar dat valt toch allemaal wel mee. De nodige wedstrijden met veel geluk gewonnen. Geluk stopt een keer

8 december 2017 om 11:31

Dat is ook netjes. Als Nederlandse club tegen andere Nederlandse clubs. Maar de prestatie van Manchester is toch net iets indrukwekkender dan die van PSV. Vergelijking gaat daarom niet op.

8 december 2017 om 12:38

Vind je? Als je zoveel geld te besteden hebt, is een prestatie toch minder indrukwekkend. Leicester die kampioen wordt, dat is pas indrukwekkend. Psv's selectie werd aan het begin van het seizoen gezien als minder dan Feyenoord en Ajax en misschien zelfs minder dan Utrecht en Vitesse. Dan is 13 uit 14 een hele knappe prestatie.

8 december 2017 om 21:43

Niet overdrijven Boris. In Engeland zijn meerdere clubs waar aan de geldkraan voluit blijft stromen waardoor dit zeker niet te vergelijken is. En ik denk dat jij dat ook wel weet als je je bril afzet..

8 december 2017 om 22:16

Generaaltje.. toch staat er bij City de duurste selectie van de wereld..

8 december 2017 om 22:33

En in Europa 0 uit 0!!

9 december 2017 om 00:26

@magic, hoezo? Iedereen kan van elke club verliezen, relatief hetzelfde. Natuurlijk is het niveau in engeland veel hoger maar het is naar mijn idee goed te vergelijken.

8 december 2017 om 10:02

Ja en de wedstrijd die ze verloren hadden ze pech door een onterechte rode kaart... 13 uit 14 os gewoon heel erg knap.

8 december 2017 om 10:16

Die pech diex ze daar hadden hebben ze wel terugverdiend met hun portie geluk

8 december 2017 om 11:31

Toen stonden ze al 2-0 achter toch? En had het al 4-0 kunnen staan?

8 december 2017 om 12:16

Ja, en tegen Feyenoord, Twente en Excelsior hadden de na de eerste helft met 4 doelpunten voor kunnen staan. Alleen tegen Zwolle hebben ze echt "mazzel" gehad, maar uiteindelijk heeft dat natuurlijk ook met kwaliteit te maken. PSV heeft een hele goede keeper(al is niet iedereen het daarmee eens) en Zwolle heeft geen goede afmaker.

8 december 2017 om 22:57

4 voor tegen Feyenoord.

Sommige supporters hebben een selectief geheugen,.

9 december 2017 om 00:29

@deentje, feyenoord hoort niet in dit rijtje thuis. De eerste helft was psv veeel beter.

8 december 2017 om 10:15

Hou eens op over dat zogenaamde geluk... De enige wedstrijd die PSV dit seizoen echt onverdiend heeft gewonnen was die tegen Pec. Geen enkele andere overwinning was over 90 minuten bekeken echt onverdiend.

8 december 2017 om 10:18

AZ met stengs erbij speelde psv ook helemaal weg in eigen huis.. Net als feyenoord met een man minder. Sparta met breuer en fischer in de defensie waar psv veel moeite mee had.. Jaa man.. Indrukwekkend!

8 december 2017 om 10:24

Ja, laten we vergeten dat Lozano er al 4 had moeten maken in de 1e helft van Psv - Az. Totaal niet relevant natuurlijk.

8 december 2017 om 10:26

"az met stengs erbij speelde psv ook helemaal weg in eigen huis.."

Dat was misschien jouw indruk, maar niet de mijne. PSV was in de eerste helft heer en meester en heeft verschillende enorme kansen gemist. AZ werd pas in de tweede helft gelijkwaardig. Ook wel veelzeggend dat PSV in die wedstrijd 20 kansen kreeg en AZ maar 13.

En de overwinning op Sparta was, ondanks dat het een slechte wedstrijd was, uiteraard ook volledig verdiend.

8 december 2017 om 10:28

Als je in de laatste 10 sec van de wedstrijd de winnende weet te maken dan zie ik dat toch als geluk.

8 december 2017 om 10:28

"az met stengs erbij speelde psv ook helemaal weg in eigen huis" Dat duurde welgeteld 8 minuten. Tegen AZ won PSV zeer terecht. Door een makkelijk gegeven penalty mocht AZ nog even in de wedstrijd komen.

8 december 2017 om 10:33

@cabinessence

Hieronder een eerdere reactie van mij op een PSV-er over het Europese optreden van Ajax. Ik bedoel hier niets mee naar jou persoonlijk, maar ben gewoon benieuwd hoe jij daarover denkt?

"voor de mensen die naar vorig jaar gaan wijzen, naar Ajax in de EL: Twee dingen.
A. Het ging met ontzettend veel geluk (Schalke-uit en ook Lyon-uit).

In vind het prima dat je wijst naar het geluk, maar dan moeten wel alle PSV-ers die het met deze stelling eens zijn hun mond houden wanneer andere dan PSV-fans wijzen op het geluk dat PSV deze Eredivisie-campagne tot nu toe gehad heeft.
Er wordt namelijk gesuggereerd dat dã¡t geen geluk is, maar kwaliteit. Ja, zo lust ik er ook nog een paar. Ik noem dat inconsequent zijn in je kritiek.

Overigens heeft Ajax zeker momenten van geluk gekend in de door jou genoemde wedstrijden (,die op die momenten van geluk al lang en breed in het voordeel van Ajax beslist hadden moeten zijn). Ik merk dat je het graag aanwijst. Maar wanneer United (met een veelvoudige begroting t.o.v. Ajax) met twee mazzelgoaltjes de finale wint, wordt het tactisch aftroeven genoemd. Het enige wat Mourinho goed deed was de pressing ontlopen door alles weg te roeien (lees: zo spelen om niet te verliezen). Dat United 2 x scoorde was niet zozeer kwaliteit, maar wel mazzel. Datzelfde mazzel wat je bij Ajax aanstipt waarmee ze de finale behaald hebben. En ik ben het met beide eens, maar ik vind de toelichting die je daarop geeft onvolledig. Je dient namelijk consequent te zijn in het aanwijzen van geluk en niet alleen wanneer het uitkomt.

8 december 2017 om 10:43

@desteek77:

Ik kan daar moeilijk op reageren, omdat ik nooit heb gezegd dat Ajax mazzel had bij het bereiken van de EL-finale.

Ten eerste denk ik dat als je na 180 minuten voetbal als winnaar uit de bus komt, je sowieso de terechte winnaar bent. Je kunt mazzel hebben over 90 minuten, maar over 180 minuten? Lijkt me niet.

Ten tweede vond ik dat gewoon een wereldprestatie. Ik geloofde niet dat het nog mogelijk was voor een Nederlandse club om een Europese finale te halen, dus kan ik alleen mijn petje afnemen voor die prestatie.

8 december 2017 om 10:54

@cabinessence: de wedstrijd PSV - FC Twente, die jullie met een eigen doelpunt in de blessuretijd wonnen. Omdat je het hebt over onverdiend: dat jullie die wedstrijd beter waren maakt niet zoveel uit. Daar klampen we in Nederland te veel aan vast. Echter, je koopt niets voor 'beter zijn'. Het is zeker een vorm van geluk te noemen dat die bal er via een verdediger in gaat.

8 december 2017 om 10:59

@mexicanooo:

PSV had tegen Twente ook heel veel pech, hoor. Dat je tegenstander in 90 minuten exact 4 keer op doel schiet en 3 keer scoort, dat gebeurt bijna nooit. Dat je dan door een eigen goal nog wint in de blessuretijd is mazzel, maar in dit geval ook gerechtigheid.

8 december 2017 om 11:14

Dat is het hele punt van deze discussie denk ik: 'met wat geluk' en 'onverdiend' zijn twee hele verschillende dingen. Tegen PEC pak je 3 (of in ieder geval 2) onverdiende punten. Tegen bijvoorbeeld FC Twente pak je gewoon met heel veel geluk 2 extra punten: PSV was over de hele wedstrijd wel beter maar 9 van de 10 keet eindigt zo'n pot gewoon in 3-3 natuurlijk. Als de 4-3 dan ook nog een onbegrijpelijke eigen goal is is het niet raar dat iedereen (buiten PSV'ers zelf over het algemeen) van het nodige geluk spreekt, right? Nogmaals: PSV verdiend op 1, ook pas 1 keer onverdiend punten gepakt (PEC, al had Feyenoord wellicht ook 1 puntje verdiend), maar ook het nodige geluk gehad (4-3 Twente bijv). Alles valt goed waar het bij Ajax tegen ADO, Heracles en Twente allemaal juist verkeerd valt. Een kwaliteit? Ja deels. Wat geluk? Jazeker, ook.

8 december 2017 om 11:23

@cabinessence
Goede reactie!
Ik zie het anders. Ik ben namelijk van mening dat geluk een behoorlijk onderschatte factor speelt in het voetbal. Je geeft zelf als voorbeeld Twente aan, en terecht. Hoe groot is de kans dat een ploeg 4 kansen heeft en er 3 van benut. Daarbij heb je geluk nodig.
Excelsior - Psv. Psv was de bovenliggende partij over 90 minuten, akkoord. Rechtvaardigt dat een overwinning? Nee, je zult moeten scoren. En hoe scoort Psv? Door een onnodig eigen doelpunt (die bal had hij echt niet in eigen doel hoeven schieten). Ik heb moeilijkere ballen uit de doelmond gehaald zien worden. IS dat mazzel? Ja (vind ik). Hoe win je de wedstrijd uiteindelijk? Door wederom goed keepen van Zoet en een van richting verandert schot van Lozano. Heb je daar geluk bij nodig? Ja, ik vind van wel.
Zwolle uit idem dito. PSV had de eerst helft kansen, Zwolle de tweede helft. Hoe win je? Door een redelijk grote fout van Boer in de slotseconde. Dwing je het af? Ja en nee. Ja, omdat Isimat niets te zoeken had voorin, maar toch besloot om mee te gaan en nee omdat Boer dit soort ballen normaliter wel gewoon weet te verwerken door ofwel te klemmen ofwel opzij/naast te duwen.
En het is maar hoe je het bekijkt, maar ook Ajax had het nodige geluk op bepalende momenten richting de EL-finale (zoals die goal van Viergever, jemig zeg). Was een topprestatie, zeker, maar zonder geluk vaart geen zeeman wel!

8 december 2017 om 11:38

Perfect verwoord! Mensen moeten eens stoppen met geluk als iets negatiefs ervaren. Zoals jij al zegt: een eigen doelpunt, een van richting veranderd schot of een tegenstander die de kansen niet afmaakt, het heeft allemaal met geluk te maken. Dat hoort erbij.

8 december 2017 om 11:43

Sanderkoevoets - Aan de andere kant wint PSV zo'n wedstrijd tegen Twente met 9 van de 10 keer met een marge van 2. Bij FC Twente vloog per abuis elk schot perfect in het hoekje. FC Twente scoorde 3 keer, terwijl een simulatie van al hun kansen een expected goal van 0.43 oplevert. Die overperformance is onmogelijk vol te houden over de door jouw benoemde 10 wedstrijden.

Maar verder heb je wel gelijk hoor vind ik. PSV won onterecht, met geluk tegen PEC en misschien tegen Feyenoord, en won terecht - met geluk - tegen FC Twente. Aan het eind van de dag sta je dan met 36 punten uit 13 wedstrijden. Dat is ook niet vol te houden en zal zich nog wel recht gaan trekken. PSV gaat echt niet eindigen met 94 punten (waar je op uitkomt als je het gemiddeld aantal punten per wedstrijd doortrekt over een heel seizoen.) Daar hoeft niemand bang voor te zijn.

8 december 2017 om 13:20

Weet je wat het vaak is met geluk. Mensen van een bepaalde club zien 'geluk'van hun eigen club vaan als kwaliteit. Bij een andere club is t geluk. Oftewel jij ziet dingen bij andere clubs wat je als geluk interperteert, wat ook terecht is maar meestal zien de clubmensen dat niet. Plus daarbij is geluk nogal een vaag begrip, in de dingen die jij noemt kun je daar ook bij die kans van Liendolf bijscharen? Hij schiet hem gruwelijk naast terwijl dat gewoon de 1-0 moet zijn. Is dat dan geluk? of de kwaliteit van Liendol? Ik ben wel met je eens dat geluk een onderschatte factor is in het voetbal.

8 december 2017 om 17:03

Beide, die bal van Liendl moest gewoon zitten, net als aan de andere kant Neres die vrij voor de keeper voorlangs schiet. De enige pure pech (dus niet mede door onkunde) in die wedstrijd voor Ajax was dat Hooiveld niet direct rood kreeg bij een 0-1 stand. Dat was gewoon een asociale overtreding op Kluivert, hetgeen Twente-man Bruggink in de rust zelf nog benadrukte. Dan speelt Ajax een andere wedstrijd, die ze waarschijnlijk winnen. Vervolgens heeft Twente de pech dat Veltman niet weggestuurd wordt + een strafschop wegens hands op de doellijn tegen vlak voor rust. Ook dan speel je een andere wedstrijd. Daar ben ik realistisch genoeg voor. Echter, die eerste dwaling is de meest pijnlijke, omdat je daar de punten verliest.

8 december 2017 om 22:18

Een wedstrijd duurt 90 minuten.. waarom is het meer geluk als je in de 89e scoort dan in de 1e..

9 december 2017 om 00:31

Geluk kan verdient en afgedwongen zijn.

9 december 2017 om 00:35

@de steekax heeft geweldig gepresteerd in europa, zondr geluk. Net zoals psv nu punten pakt. Ik ben echt klaar met aldat gelul, het gaat om resultaat. Als psv dit eerder had gedaan waren ze niet uitgeschakelt door zo'n ***club en hetzelfde geldt voor ajax.maar ga nu niet hypocriet lopen doen.

9 december 2017 om 10:56

Jij noemt alleen alle kansen van de tegenpartij en al die kansen van psv
ben je zeker vergeten

8 december 2017 om 12:11

Werd dat niet ook over feyenoord gezegd? Die speelde volgens velen ook niet bijzonder en wonnen vaak op het nippertje en kijk waar zij geëindigd zijn. Het team met de beste selectie/beste spel wordt niet altijd kampioen.

8 december 2017 om 10:17

Uhm nee, hij laat dit seizoen zien waarom JIJ hem de beste Nl'se keeper vind. Je moet hier niet een mening als feit willen verkopen!!
Wel grappig dat hij zegt 6 punten gepakt te hebben voor Psv, want ook ik kwam daarop uit in een eerdere reactie: 2 tegen Feyenoord, 2 tegen Zwolle en 2 tegen Excelsior.

8 december 2017 om 10:56

Beide inderdaad.

8 december 2017 om 11:02

Dat is in mijn ogen niet het probleem. Jij geeft aan dat Zoet de beste Nl'se keeper " is". Niet dat jij het vind, maar het is zo. Dat laat geen ruimte voor een andere mening en dat betwist ik.

8 december 2017 om 11:31

@amsterdamseboer
Ik vind Cillessen een betere doelman dan Zoet. Op dit moment denk ik dat het zich nauwelijks ontloopt, maar zou ik Cillessen kiezen, omdat hij voetballend (en dat is ook een deel van keeper zijn) vaardiger is en in mijn ogen zekerder oogt dan Zoet.
Ik vind het beide middelmatige keepers, geen toppers. Laat daar geen misverstand over bestaan. Dus om Zoet op doel te zetten in het NL Elftal, daar zie ik de toegevoegde waarde niet van. En dat een keeper speelt of niet speelt, vind ik een drogreden. Je kiest de beste doelman en ik denk dat de staf van het NL Elftal dat het beste kan beoordelen.

8 december 2017 om 12:58

" het Nl'se elftal is toch een spek en bonen ploegje de laatste tijd"

Waarom zou je zoiets zeggen? Heb je een afkeer jegens Nederland of zo? Wie zou jij dan supporteren op het komende Wk?

8 december 2017 om 14:04

Ik wil je niks in de schoenen schuiven. Zeker niet. Maar dan begrijp ik dat je reactie mede voortvloeit uit teleurstelling? Want laten we wel wezen: van de helft van de landen op het WK kunnen wij winnen.
Ik snap zeker dat PSV je voetbalplezier/geluk brengt. Ze doen het super en het valt ook allemaal eens de goede kant op. Mijn twee beste vrienden zijn ook PSV-fans en zij kunnen hun ogen ook niet geloven als ze de stand zien.

8 december 2017 om 10:53

Ja slaat nu wel een beetje door. In Europa is Zoet maar een hele normale doelman en het is nog maar afwachten of die jongen gaat slagen bij zijn volgende club. Een paar slechte wedstrijden en hij staat er snel naast. Zoet is een redelijke doelman, maar mentaal niet sterk. Als PSV uit vorm is, is Zoet de eerste speler die verzaakt. Ook in Oranje maakt hij een slechte indruk.

8 december 2017 om 11:39

Maar je vergeet dat Zoet in de Eredivisie keept. Het niveauverschil tussen de Eredivisie en de top competities of Oranje is voor doelmannen net zo groot als voor spelers. Ook is de druk om te presteren veel groter dan hier in Nederland (clubverband).

Begrijp me niet verkeerd, het is een goede doelman, maar persoonlijk vind ik Cillessen een stuk volwassener en mentaal een stuk sterker. Dat komt natuurlijk ook wel omdat hij nu dagelijks met de beste spelers op het veld staat.

Ik heb bij Zoet altijd m'n twijfels gehad en vorig seizoen liet hij wederom zien waarom ik hem zo kwetsbaar vind. Als de ploeg niet loopt, verzaakt hij ook. Voor een doelman is dat een slechte eigenschap om te hebben.

Ook zijn commentaar betreft Oranje viel bij mij nogal verkeerd. Als je zulke slechte wedstrijden hebt gekeept voor Oranje, heb je in mijn ogen niets te willen en moet je gewoon wachten tot je weer kansen krijgt.

8 december 2017 om 13:07

Je bent geen tweede keeper van Barcelona als je niets kan. Bovendien heeft Zoet vorig jaar ook eigenhandig punten weggegeven. Ik downgrade niets. Ik geef enkel m'n mening over beide doelmannen. Cillessen heeft ook zo zijn zwakke punten. Toch zie ik liever Cillessen tussen de palen dan Zoet.

8 december 2017 om 15:04

Waar die credits op gebaseerd zijn? Nou, op zijn jarenlange optreden in Ajax 1 nadat hij international Vermeer eigenhandig uit de basis verdreven had. Daarna een transfer naar Barca verdiend waar hij dagelijks met enkele van de besten der aarde traint. Ik denk dat Cillessen misschien wel de beste reservedoelman ter wereld is momenteel (clubverband). Zou bij PL/BL/Liga subtoppers makkelijk een basisplek pakken hoor. Verder is hij meevoetballend echt bovengemiddeld goed, wat men in Nederland schijnbaar nogal belangrijk vind.

Laten ons maar over statistieken praten Jeroen. Gaan jullie maar gewoon voetballen. Heeft geen zin om jezelf zo op te hemelen als je al best veel 'lucky' points hebt binnengesprokkeld. Voor het zelfde geldt vlt het muntje de komende wedstrijden de andere kant op en praat iedereen weer heel anders

8 december 2017 om 22:00

De statistieken zijn dat PSV in 14 wedstrijden 39 punten heeft weten te pakken. Dat is erg knap. Geen enkele club in de Eredivisie komt daar dichtbij.
Hoeveel van die punten met "geluk" zijn gepakt is niet objectief te meten en heeft dus ook niets met statistieken te maken.

Wat is dit nou weer voor vergelijking?! Aan het eind wel zeggen van ja wel met beter voetbal, duhuh!
De enige vergelijking is het aantal gewonnen wedstrijden, voor de rest totaal maar dan ook totaal niets hahahaha.
City wint vaak met groots gemak en PSV heeft toch een aantal keer met de hakken over de sloot gewonnen.
Maar goed, al met al staan ze terecht bovenaan daar hoor je mij niet over, maar deze vergelijking is echt te lachwekkend.

Niveau van nederland is zo laag vergeleke bij de andere competities, gewoon jammer , wek de beste basis voor het buitenland, maar zo krijgen we geen Gullits, Van Basten , of Robben mee helaas .. het moet ook in het buitenland gebeuren. En daar haken ze meestal af .. al vanaf Affelay die na Barca ging en niks van gekomen

Grote praatjes allemaal met geluk hier en daar, je wint niet met geluk 13 wedstrijden dus pure onzin, maja we zullen wel zien zondag, dacht dat jullie t al op hadden gegeven😳

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren